BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Uchwały > Uchwały Rady > Rok 2004 > Uchwała NrXIV-84/2004
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Uchwała NrXIV-84/2004

UCHWAŁA NR XIV - 84/2004
RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE
z dnia 27 lutego 2004 roku
 
 
w sprawie zmian w budżecie na 2004 rok
 
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / tekst jednolity Dz.U. Nr 142 poz.1591 z 2001 r z późn. zm./ oraz art.109 ust.1 i art. 111 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych / tekst jednolity Dz.U. z 2003 roku Nr 15 poz.148/.

RADA MIEJSKA
uchwala co następuje :
W uchwale Nr XIII-82/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia 2003 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2004 rok
I.1.w § 1 wyrazy “dochody budżetu gminy i miasta wysokości: 24 949 462 PLN zastępuje się wyrazami “ dochody budżetu gminy i miasta w wysokości 25 094 133 PLN”
Podział dochodów w nowej wersji jest następujący :

Dochody z podatków i opłat – 8 427 345 PLN
Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - 3 908 771 PLN
Dochody z majątku gminy –3 825 324 PLN
Pozostałe dochody własne – 1 133 540 PLN
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych – 1 119 837 PLN.

Subwencje ogólne z budżetu państwa dla gmin – 6 621 879 PLN
Środki pozyskane z innych źródeł (PAOW) - 55 437 PLN
Dotacje na zadania realizowane w drodze porozumień z organami administracji rządowej – 2 000 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1
 
 
2. w § 2 wyrazy “wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 29 520 196 PLN zastępuje się wyrazami“ wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 29 664 867 PLN “
Podział wydatków w nowej wersji jest następujący :
1.Wydatki bieżące w kwocie 21 801 315 PLN
w tym:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi 11 499 105 PLN
- dotacje przekazane przez samorząd 544 000 PLN
- obsługa długu publicznego 474 389 PLN
- pozostałe 9 283 821 PLN
2. Wydatki majątkowe w kwocie – 7 863 552 PLN
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2
 
II.W § 3 plan dochodów i wydatków na zadania zlecone po zmianach, stanowi kwotę
1 119 837 PLN
Szczegółowe zmiany zawierają załączniki Nr 3 i 4

 
III. Wyodrębnia się dochody i wydatki w zakresie realizacji zdań w drodze porozumienia
z organami administracji rządowej w kwocie 2 000 PLN
 
Szczegółowe zmiany zawierają załączniki Nr 5 i 6
IV.W § 6 kwota wydatków na dotacje w celu realizacji zadań na podstawie porozumień miedzy jednostkami samorządu terytorialnego po zmianach wynosi 107 000 PLN
 
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 7
V. W § 9 wyrazy “Wydatki na realizację zadań inwestycyjnych zostały zaplanowane na kwotę 7 628 012 PLN “ zastępuje się wyrazami “Wydatki na realizację zadań inwestycyjnych zostały zaplanowane na kwotę 7 863 552 PLN”
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 8
 
VI. W § 12 kwota dochodów budżetu państwa, związanych z realizacją zadań zleconych, po zmianach wynosi 58 500 PLN
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 9 
 
 
Deficyt w kwocie 4 570 734 PLN nie ulega zmianie - będzie w całości sfinansowany w ramach pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu oraz za pomocą kredytu długoterminowego zaciągniętego w banku komercyjnym.
 

VII. Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta.
 
VIII. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 ==============================================
  
 
 
UZASADNIENIE
 
Zmian w budżecie dokonuję na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego Nr WFB.I-3011/53/2003 z dnia 10 września 2003 r
Zmiany dotyczą zwiększenia planu dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych w dziale 853 – OPIEKA SPOŁECZNA o kwotę 516,00 PLN oraz w dziale 900 – Gospodarka komunalna o kwotę 19 454,00 PLN
W oparciu o zawiadomienia Ministra Finansów:
Nr ST5-4820-25g/2003 z dnia 28 sierpnia 2003 r.,
Nr ST5-4820-34g/2003 z dnia 12 września 2003 roku
dokonuję zwiększenia subwencji ogólnej w części oświatowej na kwotę 17 400,00 PLN
Ponadto wprowadza się korekty z tytułu ponadplanowych dochodów:

w dziale 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA zwiększa się plan wpływów z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
w dziale 020 LEŚNICTWO zwiększa się plan wpływów z tytułu sprzedaży drewna,
w dziale 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK... zmniejsza się plan wpływu z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat i zwiększa plan w podatku leśnym od osób prawnych, plan opłaty produktowej i wpływów za zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych.
Ogółem plan wydatków zwiększa się o 1 537 260 PLN a zmniejszenia stanowią kwotę
1 449 660 PLN .
Korekty dotyczą zarówno wydatków bieżących jak i majątkowych.
Wydatki majątkowe zwiększone zostały o 613 291 PLN w tym zabezpieczono dodatkowe środki na następujące zadania inwestycyjne:

budowa wodociągu – 150 000 PLN,
termomodernizacja budynków mieszkalnych – 422 932 PLN,
zakup nieruchomości gruntowej – 4 000 PLN,
budowa sieci kanalizacji – 215 359 PLN,
budowa nowych punktów świetlnych – 18 000 PLN W związku z rezygnacją z realizacji w roku bieżącym z niektórych zadań inwestycyjnych, między innymi z budowy zadaszenia nad stadionem, budowy nowych ulic, modernizacji ogrzewania w Kołudzie Wielkiej, dokonuje się zmniejszenia planu ustalonego na rok budżetowy o kwotę 197 000 PLN.
Po przeanalizowaniu stopnia realizacji wydatków bieżących dokonano w wielu podziałkach klasyfikacji budżetowej zmniejszenia kwot planowanych.
Zmiany w wydatkach rzeczowych są również wynikiem wprowadzenia ograniczenia wydatków do niezbędnych na podstawie Zarządzenia z dnia 3 lipca 2003 roku.
 
W działach 710, 750, 754 i 854 korekta planu wydatków jest wynikiem rezygnacji z wykonania zadań, przede wszystkim w zakresie remontów. Zadania te nie należały do priorytetowych w roku bieżącym i zostaną wpisane do planu finansowego na rok 2004.
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejszony jest plan wydatków na oczyszczanie miasta oraz na utrzymanie zieleni, ponieważ wiele prac pielęgnacyjnych
i porządkowych wykonali pracownicy zatrudnieni w ramach umów o prace interwencyjne
i roboty publiczne.
W niektórych podziałkach klasyfikacji budżetowej dokonuję przeniesienia pomiędzy paragrafami, aby zapewnić dostateczną ilość środków finansowych na realizację zadań w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Dodatni bilans zmian budżetowych stanowi kwota 87 600 PLN zarówno po stronie dochodów jak i wydatków, co powoduje, że deficyt gminy w kwocie 4 580 000 PLN pozostaje bez zmian.
W związku z korektą w planie wydatków majątkowych uległ zmianie załącznik Nr 15 dotyczący ustalenia limitu wydatków w planie wieloletnim inwestycji gminnych.
 
 
 



Wytworzył: Barbara Smolik (10 listopada 2004)
Opublikował: Barbara Smolik (10 listopada 2004, 10:39:56)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 440

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23