Uchwała Nr XVIII-108/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 08 października 2004r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadania będ UCHWAŁA NR XVIII -108 /2004 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 08 października 2004 roku.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadania będącego przedmiotem dotacji.
Na podstawie art. 118 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U.z 2003r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004r. Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291).
RADA MIEJSKA uchwala, co następuje:
§ 1. Kwoty dotacji na finansowanie celów publicznych związanych z realizacją zadań Gminy i Miasta w Janikowie określone są na dany rok w uchwale budżetowej gminy i miasta. § 2. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymać z budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873) na zasadach i trybie określonym w niniejszej uchwale. § 3.
Dotacja może być przyznana na wniosek podmiotu ubiegającego się o dotację. Wniosek o przyznanie dotacji na realizację określonego zadania winien zawierać w szczególności: 1. oznaczenie podmiotu ubiegającego się o dotację, w tym:
nazwę podmiotu, siedzibę i adres korespondencyjny, osobę odpowiedzialną za obsługę zadania będącego przedmiotem dotacji, informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych wskazujących na możliwość wykonania zadania. określenie zadania będącego przedmiotem dotacji bądź grupy zadań, w tym: nazwę i szczegółowy zakres rzeczowy zadania, termin realizacji, kalkulację przewidywanych całkowitych kosztów realizacji zadania, wysokość oczekiwanego dofinansowania z budżetu miasta z określeniem jego przeznaczenia. § 4. Wnioski o przyznanie dotacji składa się w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Janikowie.
§ 5.
Przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego, w myśl zapisu art. 25 ustawy o finansach publicznych uwzględnia się w szczególności:
kwotę dotacji określoną w uchwale budżetowej na dany cel,
możliwości wykonania zadania przez wnioskodawcę,
ocenę wykonania przez wnioskodawcę zadań zleconych przez Miasto w okresie poprzednim, w szczególności pod względem rzetelności i terminowości ich realizacji.
§ 6.
Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej z Burmistrzem Gminy i Miasta Janikowo, która powinna określać w szczególności:
oznaczenie stron,
zakres rzeczowy, termin realizacji zadania zleconego,
określenie czasu, na jaki umowa została zawarta,
zobowiązanie zleceniobiorcy /podmiotu dotowanego/ do prowadzenia dokumentacji wg wymagań zleceniodawcy /dotującego/ w sposób umożliwiający ocenę realizacji zadania pod względem rzeczowym i finansowym,
zobowiązanie się zleceniobiorcy do podania się kontroli zleceniodawcy w zakresie objętym umową,
określenie wysokości dotacji, sposobu i terminu jej przekazywania,
zasady rozliczeń otrzymanej dotacji,
warunki ewentualnego rozwiązania umowy,
sankcje z tytułu nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na inne cele niż określone w umowie, a w szczególności,
termin usunięcia uchybień,
szczegółowe zasady zwrotu dotacji wraz z odsetkami, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem lub pobrana w nadmiernej wysokości.
§ 7. Umowę zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż okres jednego roku budżetowego.
§ 8.
Dotacja przyznawana na realizację zadania zleconego przez Gminę i Miasto na podstawie umowy może być jednorazowa lub świadczeniem o charakterze stałym z zastrzeżeniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz ustawy o finansach publicznych.
Dotacja jest przekazywana w formie:
refundacji poniesionych i udokumentowanych wydatków,
zaliczek wypłacanych w formie transz, na zasadach zawartych w umowie z dotowanym.
§ 9.
Podmiot dotowany nie może wykorzystać dotacji na inne cele niż określone w umowie.
Podmiot zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji i prowadzenia ewidencji umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
§ 10.
Podmiot, który otrzymał dotację jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo rocznej informacji o przebiegu realizacji i finansowania zadania w terminie do 10 – go stycznia roku następnego po roku budżetowym, w którym otrzymał dotację.
Informacja roczna winna zawierać:
rozliczenie kwoty otrzymanej w ramach udzielonej dotacji na realizację zadania (osiągnięte cele),
podmiot dotowany do informacji załącza zestawienie dowodów księgowych potwierdzających prawidłowe wykorzystanie przekazanych środków finansowych z załączonymi kopiami rachunków i faktur.
§ 11. Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo. § 12. Traci moc uchwała Nr XIII-111/99 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 30 grudnia 1999r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadania będącego przedmiotem dotacji.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14-tu dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
===================================================== UZASADNIENIE
Zapisy art. 118 ustawy o finansach publicznych (DZ.U.z 2003r. Nr 15 poz. 148) obliguje organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego do określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania w drodze uchwały. Podjęcie uchwały spowodowane jest koniecznością dostosowania do rozwiązań prawnych wprowadzonych ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. nr 96, poz. 873)
|