Wymagane dokumenty: W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Do zgłoszenia należy załączyć: 1. Akt notarialny lub 2. Umowę dzierżawy nieruchomości 3. Informację w sprawie podatku od nieruchomości. Pobierz druk
Miejsce złożenia dokumentów: Sekretariat Urzędu
Termin i sposób załatwienia sprawy: Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.
Tryb odwoławczy Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w godzinach pracy Urzędu Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Jednostka odpowiedzialna: Referat Finansowy, księgowość podatkowa Tel. 3514428
Podstawa prawna: - Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz. U. z 2006r. Nr 121, poz. 844 ze zm.)
Uwagi:
A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć na raty ¨ Podstawa prawna - art. 67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) - Wniosek o powyższe należy złożyć w sekretariacie Urzędu - Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną – podstawa prawna – art. 57 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku, Ordynacja Podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.)
B. Podatek od nieruchomości można umorzyć. - Podstawa prawna - art.67a § 1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa ( Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) - Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku. Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
C. Jeżeli podatnik nie zapłacił należności w terminie płatności podatku lub raty do końca miesiąca, w którym przypada płatność, pracownik zobowiązany do prowadzenia ewidencji sporządza upomnienie, w terminie, nie później niż po upływie 25 dni.Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego w Inowrocławiu celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku od nieruchomości - wymienione w decyzji podatkowej: I rata - do 15 marca każdego roku II rata - do 15 maja każdego roku III rata - do 15 września każdego roku IV rata - do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać u inkasentów (sołtysów),w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Miejskiego (nr konta podany jest w decyzji podatkowej)
|