Uchwała nr XXVII-179/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 16 września 2005r. w sprawie zmian w budżecie na 2005r. UCHWAŁA NR XXVII –179/2005
RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 16 września 2005 roku w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. Nr 142 poz.1591 z 2001r. z późn. zm.) i art.109 ust.1 i art. 111 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2003 roku Nr 15 poz.148 ze zm.) RADA MIEJSKA uchwala co następuje : W uchwale Nr XX-130/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2005 rok Zmienionej:
Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXI – 134/2005 z dnia 11 lutego 2005 r. Zarządzeniem Burmistrza Nr 38/B/2005 z dnia 14 marca 2005 r. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXII – 140/2005 z dnia 31 marca 2005 r. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXIII – 151/2005 z dnia 29 kwietnia 2005 r. Zarządzeniem Burmistrza Nr 40/B/2005 z dnia 18 maja 2005 r. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXV – 155/2005 z dnia 16 czerwca 2005 r. Zarządzeniem Burmistrza Nr 41/B/2005 z dnia 30 czerwca 2005 r. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXVI – 163/2005 z dnia 25 sierpnia 2005 r. § 1 I.w § 1 wyrazy “dochody budżetu gminy i miasta wysokości: 27 774 492 PLN” zastępuje się wyrazami “dochody budżetu gminy i miasta w wysokości 27 793 206 PLN” Podział dochodów w nowej wersji jest następujący :
Dochody z podatków i opłat – 9 575 269 PLN Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - 4 116 151 PLN Dochody z majątku gminy –2 924 136 PLN Pozostałe dochody własne – 1 121 026 PLN Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych – 2 750 870 PLN. Subwencje ogólne z budżetu państwa dla gmin – 6 673 057 PLN 7. Środki pozyskane z innych źródeł - 7 165 PLN 8. Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących - 625 532 PLN
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1 II. w § 2 wyrazy “wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 30 480 492 PLN” zastępuje się wyrazami” wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 30 499 206 PLN “ Podział wydatków w nowej wersji jest następujący : 1.Wydatki bieżące w kwocie 24 584 923 PLN w tym: - wynagrodzenia wraz z pochodnymi 11 670 520 PLN - dotacje przekazane przez samorząd 459 400 PLN - obsługa długu publicznego 215 470 PLN - remonty 1 199 350 PLN - pozostałe wydatki bieżące 11 040 183 PLN z tego na obsługę poręczenia i gwarancji 4 400,00 PLN 2. Wydatki majątkowe w kwocie – 5 914 283 PLN w tym: - inwestycje j.s.t. 5 654 936 PLN - zakupy inwestycyjne 207 800 PLN - inwestycje ze środków unijnych 51 547 PLN
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2 § 2
W § 3 koryguje się plan dochodów i wydatków na realizację zadań zleconych poprzez przeniesienia pomiędzy paragrafami i zwiększenia o decyzje przyznające środki ;plan ogółem po zmianach, stanowi kwotę 2 750 870 PLN. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 3 i 4 § 3 W § 4 uchwały budżetowej na 2005 rok dokonuje się zmniejszenia planu na wydatki w zakresie dotacji celowych dla jst na podstawie porozumień o 8 000 PLN.
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 5 § 4 W § 9 uchwały budżetowej i w załączniku Nr 10 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planowanych środków na realizację zadań inwestycyjnych; po zmianach wartość wydatków majątkowych wynosi 5 914 283 PLN. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 6
§ 5 W załączniku Nr 15 do uchwały budżetowej zmieniają się kwoty planowanych wydatków na realizację inwestycji w latach 2004 - 2006 - załącznik “wieloletni program inwestycyjny”. § 6 Deficyt w kwocie 2 706 000 PLN nie ulega zmianie i będzie w całości sfinansowany w ramach zaciągniętej pożyczki oraz za pomocą kredytu długoterminowego zaciągniętego w banku komercyjnym. § 7 Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta. § 8
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. ========================================= UZASADNIENIE Zmiany po stronie dochodów zwiększają plan o kwotę 18 714,00 PLN, w tym:
na podstawie Decyzji Nr 10/05 z dnia 29 sierpnia 2005 roku o kwotę 9 969,00 PLN na podstawie Decyzji W.F.B I.3011-36/05 z dnia 22 sierpnia o sumę 1 000,00PLN. W decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego zawarta jest także informacja o zmniejszeniu dotacji na zadania zlecone na sumę 16 034,00 PLN. W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych. Zmiany w planie wydatków zwiększyły je o 18 714,00 PLN. Korekty dotyczą zarówno wydatków bieżących jak i wydatków majątkowych. W poszczególnych działach zmiany dokonane zostały na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych gminy a także w oparciu o analizę wykonania wydatków budżetowych za osiem miesięcy 2005 roku. WYDATKI BIEŻĄCE W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 3 544,00 PLN zwiększam plan wydatków na zakup usług ze środków SPO, na realizację Pilotażowego Programu “LEADER+” W dziale 710 – Działalność usługowa - zmniejsza się plan wydatków związanych z opracowaniem planu zagospodarowania przestrzennego gminy z powodu odstąpienia od realizacji tego zadania. W dziale 757 – Obsługa długu publicznego - koryguje się planowaną kwotę odsetek od kredytów i pożyczek z powodu rezygnacji z części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Toruniu natomiast w dziale 758 – Różne rozliczenia podnoszę plan o 10 000 PLN i przeznaczam środki na opłacenie prowizji bankowych. W dziale 851 – Ochrona zdrowia zwiększam planowane środki na zakup usług pozostałych. W dziale 852 – Pomoc społeczna, 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej... i 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesione zostały środki w planie wydatków rzeczowych pomiędzy paragrafami zgodnie z wnioskami kierowników jednostek organizacyjnych gminy lub pracowników merytorycznie odpowiadających za realizację budżetu. W dziale 801 – Oświata i wychowanie zwiększam plan wydatków w § 4270 – usługi remontowe, na pokrycie kosztów przebudowy i modernizacji placu przed wejściem do budynku Gimnazjum. W dziale 900 – Gospodarka komunalna planuje się środki na wydatki związane z oczyszczaniem miast i wsi a także na utrzymanie zieleni. Z uwagi na brak wpływów na rachunek bankowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska brakuje środków na sfinansowanie usług komunalnych i stąd wynika potrzeba wprowadzenia korekty planu wydatków w rozdziałach 90003 i 90004 w budżecie Urzędu Miejskiego. Na opłatę oświetlenia ulicznego planuje się dodatkowo kwotę 35 260,00 PLN WYDATKI INWESTYCYJNE Zmiany w wydatkach inwestycyjnych dotyczą: Działu 750 – Administracja publiczna gdzie zmniejsza się o 25 000,00 PLN plan wydatków na pokrycie kosztów wymiany okien w budynku administracyjnym przy ulicy Przemysłowej 6 w Janikowie, ponieważ po przetargu zmniejszyła się kwota wyceny tego przedsięwzięcia W związku z przedłużającą się procedurą przetargową na budowę kompleksu sportowego w Janikowie opóźni się rozpoczęcie prac budowlano – montażowych hali sportowej. W tej sytuacji dokonuje się korekty planu w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport na kwotę 200 240,00 PLN. Deficyt w kwocie 2 706 000 PLN nie ulega zmianie. =======================================================
do pobrania: zał 1 (15kB)
do pobrania: załącznik 2 (200kB)
do pobrania: za3 (333kB)
do pobrania: za4 (334kB)
do pobrania: za5 (214kB)
do pobrania: z6 (316kB)
|