BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Uchwały > Uchwały Rady > Rok 2005 > Uchwała Nr XXVIII-189/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 22...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Uchwała Nr XXVIII-189/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 22 listopada 2005r. w sprawie zmian w budżecie na 2005r.

UCHWAŁA NR XXVIII –189/2005

RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE
z dnia 22 listopada 2005 roku
 
 
w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. Nr 142 poz.1591 z 2001r. z późn. zm.) i art.109 ust.1 i art. 111 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2003 roku Nr 15 poz.148 ze zm.)
RADA MIEJSKA
uchwala co następuje :
W uchwale Nr XX-130/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2005 rok
Zmienionej:

Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXI – 134/2005 z dnia 11 lutego 2005 r.
Zarządzeniem Burmistrza Nr 38/B/2005 z dnia 14 marca 2005 r.
Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXII – 140/2005 z dnia 31 marca 2005 r.
Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXIII – 151/2005 z dnia 29 kwietnia 2005 r.
Zarządzeniem Burmistrza Nr 40/B/2005 z dnia 18 maja 2005 r.
Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXV – 155/2005 z dnia 16 czerwca 2005 r.
Zarządzeniem Burmistrza Nr 41/B/2005 z dnia 30 czerwca 2005 r.
Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXVI – 163/2005 z dnia 25 sierpnia 2005 r.
Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXVII – 179/2005 z dnia 16 września 2005 r.
Zarządzeniem Burmistrza Nr 43/B/2005 z dnia 23 września 2005 r.
Zarządzeniem Burmistrza Nr 44/B/2005 z dnia 04 października 2005 r.
Zarządzeniem Burmistrza Nr 46/B/2005 z dnia 21 października 2005 r.  
 
§ 1
 
I.w § 1 wyrazy “dochody budżetu gminy i miasta wysokości: 27 990 351 PLN”
zastępuje się wyrazami “dochody budżetu gminy i miasta w wysokości 27 878 397 PLN”
Podział dochodów w nowej wersji jest następujący :

Dochody z podatków i opłat – 9 585 457 PLN
Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - 3 816 151 PLN
Dochody z majątku gminy –2 872 036 PLN
Pozostałe dochody własne – 1 130 638 PLN
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych – 3 052 601 PLN.
Subwencje ogólne z budżetu państwa dla gmin – 6 673 057 PLN 7. Środki pozyskane z innych źródeł - 7 165 PLN
8. Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących - 741 292 PLN

Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1
 
II. w § 2 wyrazy “wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 30 696 351 PLN” zastępuje
się wyrazami” wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 30 584 397 PLN “
 
Podział wydatków w nowej wersji jest następujący :
1.Wydatki bieżące w kwocie 24 543 112 PLN
w tym:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi 11 198 453 PLN
- dotacje przekazane przez samorząd 462 400 PLN
- obsługa długu publicznego 205 470 PLN
- remonty 1 225 352 PLN
- pozostałe wydatki bieżące 11 451 437 PLN
z tego na obsługę poręczenia i gwarancji 4 400,00 PLN
2. Wydatki majątkowe w kwocie – 6 041 285 PLN
w tym:
- inwestycje j.s.t. 5 779 740 PLN
- zakupy inwestycyjne 203 998 PLN
- inwestycje ze środków unijnych 51 547 PLN
- dotacje na inwestycje 6 000 PLN

Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2
 
§ 2

W § 3 koryguje się plan dochodów i wydatków na realizację zadań zleconych poprzez przeniesienia pomiędzy paragrafami i zwiększenia o decyzje przyznające środki ;plan ogółem po zmianach, stanowi kwotę 3 052 601 PLN.
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 3 i 4
 
§ 3
 
W § 9 uchwały budżetowej i w załączniku Nr 10 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planowanych środków na realizację zadań inwestycyjnych; po zmianach wartość wydatków majątkowych wynosi 5 941 285 PLN.
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 5
§ 4
W § 5 uchwały budżetowej na 2005 rok wyodrębnia się po zmianach kwotę na realizację zadań publicznych w wysokości 462 400 PLN.
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 6
 
§ 5
W § 4 uchwały budżetowej na 2005 rok dokonuje się zwiększenia planu na wydatki w zakresie dotacji celowych dla jst na podstawie porozumień o 6 000 PLN.

Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 7
 
§ 6
W § 7 uchwały budżetowej i w załączniku Nr 8 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planowanych dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatków na realizacje zadań związanych z programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 8
 
§ 7
W § 6 uchwały budżetowej i w załączniku Nr 7 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planowanych środków dla jednostek pomocniczych.
 
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 9
 
§ 8
Zmiany wprowadzone do planu finansowego Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska określają przychody w kwocie 200 000 PLN i wydatki w kwocie 163 374 PLN.

Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 10
 
§ 9
W załączniku Nr 15 do uchwały budżetowej zmieniają się kwoty planowanych wydatków na realizację inwestycji w latach 2005 - 2008 - załącznik “wieloletni program inwestycyjny”.
 
 
§ 10
Deficyt w kwocie 2 706 000 PLN nie ulega zmianie i będzie w całości sfinansowany w ramach zaciągniętej pożyczki oraz za pomocą kredytu długoterminowego zaciągniętego w banku komercyjnym.
 
§ 11
Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta.
 
§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
 
 ========================================================
  
 
 
UZASADNIENIE

Zmiany po stronie dochodów zwiększają plan o kwotę 254 434,00 PLN, w tym na podstawie:

Decyzji W.F.B 1.3011-48/05 zadnia 19 października 2005 r. o sumę 664 460,00 PLN,
Decyzji W.RB 1.3011-50/05 z dnia 31 października 2005 r. o sumę 10 600,00 PLN,
Decyzji W.F.B 1.3011-5 i/05 z dnia 04 listopada 2005 r. o sumę 38 970,00 PLN,
Decyzji W.RB 1.3011-54/05 z dnia 14 listopada 2005 r, o sumę 6 776,00 PLN,
oraz w oparciu o wyliczenia ponadplanowych dochodów W decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego zawarta jest także informacja o zmniejszeniu dotacji na zadania zlecone na sumę 500 460,00 PLN.
W załączniku Nr l do uchwały zmieniającej, zmniejszenia w kwocie 366 388,00 PLN obej -mująte podziałki klasyfikacji budżetowej, w których plan jest zrealizowany na niskim poziomie,, Korekta dotyczy między innymi:
wpływów z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób prawnych - 300 000,00 PLN,
wpływów ze sprzedaży mienia gminnego - 50 000,00 PLN,
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych.
Zmiany w planie wydatków zwiększyły je o l 263 017,00 PLN i zmniejszyły o l 374 971,00 PLN. Korekty dotyczą zarówno wydatków bieżących jak i wydatków majątkowych.
W poszczególnych działach zmiany dokonane zostały na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych gminy a także w oparciu o analizę wykonania wydatków budżetowych za dziesięć miesięcy 2005 roku,
WYDATKI BIEŻĄCE
W dziale 010 - Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 169,00 PLN zmniejszam plan wydatków na opłacenie czwartej raty składek w Kujawsko - Pomorskiej Izbie Rolniczej. W dziale 020 - Leśnictwo zmniejszenie dotyczy paragrafu 4210 ponieważ już do końca roku nie będzie zakupu drzewek i krzewów,
W dziale 600 - Transport i łączność - zwiększam plan wydatków bieżących, związanych z usługami transportowymi o kwotę 5 000,00 PLN.
W dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa - wszystkie korekty planu wydatków dotyczą utrzymania zasobów mieszkaniowych, które należą do gminy, ponadto zwiększenie planu w paragrafie 4270 związane jest wykonaniem dodatkowych prac remontowych w budynkach wiejskich, w tym w Trlągu i w Sosnowcu,,
W dziale 710 - Działalność usługowa - zmniejsza się plan wydatków związanych z wykonaniem pomiarów geodezyjnych i szacunków nieruchomości. Zadania te zostały zrealizowane w mniejszym zakresie niż zakładano w planie rocznym.
W dziale 750- Administracja publiczna przenoszę plany wydatków pomiędzy paragrafami oraz dokonuję zmniejszenia planu w tych podziałkach klasyfikacji budżetowej gdzie do końca roku nie planuje się już wydatków.
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa,. W tym dziale koryguję plan wydatków, ponieważ nie będzie realizowane zadanie w zakresie zatrudnienia osób niepełnosprawnych do obsługi monitoringu w mieście. Plan roczny obejmował środki własne gminy i zabezpieczał nasz udział w finansowaniu programu realizowanego w ramach środków funduszy strukturalnych.
W dziale 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych zwiększam planowane
środki na wypłaty dla sołtysów z tytułu inkasa czwartej raty podatków. W dziale 757 - Obsługa długu publicznego - koryguje się planowaną kwotę odsetek od .kredytów i pożyczek z powodu rezygnacji z części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Toruniu.
Dział 758 - Różne rozliczenia — zmniejszam plan wydatków o 5 000 PLN, przeznaczonych na opłacenie prowizji bankowych. W dziale 801 - Oświata i wychowanie korekty planu wydatków obejmują:
- zwiększenia w planach - 202 658.00 PŁK zmniejszenia w planach - 331 800.00 PLN.
Najwięcej zmian zgłoszonych przez dyrektorów placówek oświatowych dotyczyło planowanych kwot na wynagrodzenia I pochodne od płac oraz zakupów materiałów, w tym oleju opałowego, zakupu usług remontowych i zakupu energii. W związku z podpisaną nową umową na dowożenie uczniów do szkół od września bieżącego roku. zwiększam planowane środki w paragrafie 4300 o kwotę 57 000,00 PLN.
Dział 851 - Ochrona zdrowia. Zmiany w tej podziałce klasyfikacji dotyczą przeniesienia środków pomiędzy paragrafami, na wniosek pełnomocnika, w zakresie realizacji programu przeciwdziałania alkoholizmowi,
W dziale 852 - Pomoc społeczna, W dziale tym wprowadzam do planu środki na realizację zadań zleconych i zadań własnych w zakresie pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych,, W dziale 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza dokonuję zmian planu wydatków w świetlicach szkolnych,.
Środki na wypłaty stypendium socjalnego dla uczniów,, otrzymane w kwocie 38 970,00 PLN z budżetu Wojewody,, stanowią refundację już wypłaconych świadczeń z własnych środków gminy,
W dziale 900 - Gospodarka komunalna planuje się dodatkowe środki na wydatki związane z oczyszczaniem miast i wsi, przenosi sieje z planu na utrzymanie zieleni. W związku z dodatkowym zatrudnieniem osób bezrobotnych w ramach robót publicznych i interwencyjnych zwiększani planowaną kwotę odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych o 24 955,00 PLN.
Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.
Na wniosek kierownika Biblioteki i MGOK-u dokonuję zmian w poszczególnych paragrafach w celu przeniesienia niewykorzystanych środków na realizację zadań w roku budżetowym,, do tych działów gdzie były one niezbędne, Ogółem kwota zmniejszenia wynosi 72 036,00 PLN. Dział 926 Kultura Fizyczna i sport. W wydatkach bieżących zmiany dotyczą przeniesienia planów pomiędzy paragrafami.
Z uwagi na brak wpływów na rachunek bankowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska plan przychodów na rok 2005 zmniejsza się do kwoty 200 000,00 PLN, Konsekwencją tego jest korekta planów wydatków w poszczególnych grupach paragrafów', co w szczegółach przedstawiani w załączniku Nr 10 do uchwały zmieniającej budżet na 2005 rok,
WYDATKI INWESTYCYJNE
Zmiany w wydatkach inwestycyjnych dotyczą:
Działu 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz l wodę - zwiększenie planu wydatków o kwotę 250 000,001 PLN dotyczy budowy kotłowni w Kołudzie Wielkiej, Działu 600 - Transport i łączność - zwiększenie obejmuje wydatki związane z budową dróg gminnych oraz modernizacją drogi Ludzisko - Marko wice i przebudową kanalizacji telefonicznej v ulicy Miłej w Janikowie,
Działu 750 - Administracja publiczna gdzie zmniejsza się o 3 000,00 PLN plan wydatków na wymianę okien w budynku administracyjnym,
Działu 926 - Kultura fizyczna i sport - zmniejszenie planu wydatków na budowę kompleksu sportowego o kwotę 407 696:,00 PLN.
Bilans zmian budżetowych zarówno w dochodach jak i wydatkach stanowi kwotę 111 954,00 PLN a deficyt w kwocie 2 706 000 PLN nie ulega zmianie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Wytworzył: Barbara Smolik (27 grudnia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (27 grudnia 2005, 11:40:25)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (27 grudnia 2005, 12:31:58)
Zmieniono: poprawienie danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 507

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23