Uchwała Nr XXIX-206/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na 2006r. UCHWAŁA NR XXIX-206/2005 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 29 grudnia 2005 roku
W sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na 2006 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.)
RADA MIEJSKA uchwala co następuje
§ 1
DOCHODY budżetu gminy i miasta w wysokości: 29 308 856 PLN z tego:
Dochody z podatków i opłat: 9 266 546 PLN
Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa: 4 757 753 PLN
Dochody z majątku gminy: 2 651 508 PLN
Pozostałe dochody własne: 1 095 952 PLN
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych: 4 358 800 PLN
Subwencja ogólna z budżetu państwa dla gminy: 6 517 677 PLN
Dotacje na dofinansowanie zadań własnych: 553 800 PLN
Środki z funduszy strukturalnych: 106 820 PLN
Szczegółowy podział dochodów budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów zawiera załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały. § 2
WYDATKI budżetu gminy i miasta w wysokości: 34 138 856 PLN w tym:
Wydatki bieżące w kwocie 26 207 564 w tym: a) wynagrodzenia wraz z pochodnymi 12 050 888 PLN b) dotacje 475 000 PLN c) obsługa długu publicznego 216 001 PLN d) wydatki z tytułu poręczeń 169 759 PLN d) remonty 886 800 PLN e) pozostałe wydatki bieżące 12 409 116 PLN
Wydatki majątkowe w kwocie 7 931 292 PLN w tym: - wydatki inwestycyjne 7 833 138 PLN - zakupy inwestycyjne 83 600 PLN - wydatki inwestycyjne z funduszy strukturalnych 14 554 PLN
Szczegółowy podział wydatków budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów zawiera załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3
Wyodrębnia się wydatki na finansowanie zleconych gminie zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacje celowe, związane z realizacją tych zadań w wysokości 4 358 800,00 PLN.
Szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych (plan finansowy) wyodrębnionych zadań zleconych określają załączniki Nr 3 i 4 do uchwały.
§ 4
Wyodrębnia się wydatki na dotacje celowe na realizację zadań publicznych w kwocie 475 000 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały. § 5
Ustala się wydatki w kwocie 8 328 PLN dla jednostek pomocniczych zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały. § 6
Wyodrębnia się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 140 000 PLN, oraz wydatki na realizację zadań związanych z programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 140 000 PLN / załącznik Nr 7 do uchwały /.
§ 7
Wydatki na realizację zadań inwestycyjnych zaplanowano na kwotę 7 931 292 PLN i zostały ujęte w załączniku Nr 8 do uchwały.
§ 8
Określa się plan przychodów w kwocie 5 813 550 PLN i rozchodów w kwocie 983 550 PLN w budżecie na 2006 rok zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.
§ 9
Planowane spłaty zobowiązań na 2006 rok i lata następne oraz prognozowane kwoty długu na 2006 rok i lata następne zawarte są w załącznikach Nr 10 i 11 do uchwały.
§ 10
W załączniku Nr 12 określone zostały w kwocie 57 500 PLN dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego.
§ 11
Limit wydatków związanych z programem inwestycyjnym zawiera załącznik Nr 13 do uchwały.
§ 12
Określa się plan finansowy przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska w kwocie 200 000 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 14 do uchwały.
§ 13 Ustala się plan przychodów i wydatków rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych na kwotę: a) przychodów 10 000 PLN b) rozchodów 1 012 359 PLN Szczegółowy plan przychodów i wydatków rachunków dochodów własnych gminnych jednostek budżetowych określa załącznik Nr 15. § 14 Ustala się:
Maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych, zaciąganych przez Burmistrza Gminy i Miasta na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu w kwocie 1 200 000 PLN. 2. Pożyczki i kredyty , o których mowa w ust.1, zostaną spłacone w 2006 roku.
§ 15
Określa się wysokość zobowiązań 1 000 000 PLN, które może samodzielnie zaciągnąć Burmistrz Gminy i Miasta.
Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta do spłat zobowiązań.
Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.
§ 16
Ustala się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 100 000 PLN.
§ 17
Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta do dokonywania zmian w budżecie, polegających na przeniesieniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
§ 18 Łączna kwota zobowiązań objętych poręczeniami udzielonymi przez gminę nie może przekroczyć kwoty 1 308 000 PLN. § 19 Ustala się deficyt budżetowy w kwocie 4 830 000 PLN, który zostanie sfinansowany w ramach zaciągniętej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu oraz za pomocą kredytu długoterminowego.
§ 20
Wykonanie budżetu zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta.
§ 21
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
====================================
do pobrania: część opisowa do budżetu 2006r. (123kB)
teks uchwały budżetowej wraz z wszystkimi załącznikami znajduje się w dziale finanse miasta |