Uchwała Nr XXI-134/2005 rady Miejskiej w janikowie z dnia 11 lutego 2005r. w sprawie zmian w budżecie na 2005r. UCHWAŁA NR XXI -134/2005 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 11 lutego 2005 roku w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. Nr 142 poz.1591 z 2001r. z późn. zm.) i art.109 ust.1 i art. 111 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2003 roku Nr 15 poz.148 ze zm.), oraz art.401 ust.1, 403 ust.1, 405, 406 Ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62 poz.627 ze zm.)
RADA MIEJSKA uchwala co następuje : W uchwale Nr XX-130/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2005 rok dokonuje się zmian: § 1 I.w § 1 wyrazy “dochody budżetu gminy i miasta wysokości: 26 751 262 PLN” zastępuje się wyrazami “dochody budżetu gminy i miasta w wysokości 26 726 475 PLN” Podział dochodów w nowej wersji jest następujący :
Dochody z podatków i opłat – 9 210 823 PLN Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - 3 866 151 PLN Dochody z majątku gminy –2 824 136 PLN Pozostałe dochody własne – 1 066 088 PLN Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych – 2 745 720 PLN. Subwencje ogólne z budżetu państwa dla gmin – 6 673 057 PLN 7. Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących - 340 500 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1 II. w § 2 wyrazy “wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 30 721 262 PLN” zastępuje się wyrazami” wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 30 696 475 PLN “ Podział wydatków w nowej wersji jest następujący : 1.Wydatki bieżące w kwocie 23 590 575 PLN w tym: - wynagrodzenia wraz z pochodnymi 11 697 521 PLN - dotacje przekazane przez samorząd 563 000 PLN - obsługa długu publicznego 356 770 PLN - remonty 1 118 550 PLN - pozostałe wydatki bieżące 9 854 734 PLN 2. Wydatki majątkowe w kwocie – 7 105 900 PLN w tym: - inwestycje j.s.t. 6 851 000 PLN - zakupy inwestycyjne 254 900 PLN
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2 § 2
W § 3 koryguje się plan dochodów i wydatków na zadania zlecone i plan ogółem po zmianach stanowi kwotę 2 745 720 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 3 i 4 § 3 Dokonuje się korekty po stronie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska poprzez przeniesienie planu pomiędzy paragrafami, zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały. § 4 W załączniku Nr 8 wprowadza się zmiany w wydatkach związanych z realizacją programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w 2005 roku. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 5
§ 5 W załączniku Nr 14 do uchwały budżetowej zmienia się kwota dochodów związanych z realizacją zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego w § 235 i po korekcie wynosi 63 000PLN. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 6 § 6 W załączniku Nr 6 do uchwały budżetowej zwiększa się o 30 000 PLN kwota planu dotacji na realizację zadań publicznych. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 7 § 7 Deficyt w kwocie 3 970 000 PLN nie ulega zmianie i będzie w całości sfinansowany w ramach zaciągniętej pożyczki za pomocą kredytu długoterminowego zaciągniętego w banku komercyjnym. § 8 Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta. § 9
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. =============================================== UZASADNIENIE
Zmian w budżecie dokonuje się na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko Pomorskiego Nr WFB.I-3011/I/2005 z dnia 17 stycznia 2005 roku, oraz na podstawie informacji Ministra Finansów z dnia 6 stycznia 2005 roku w sprawie przyznania gminie ostatecznej kwoty subwencji ogólnej na 2005 rok. Zmiany dotyczą korekty planu dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych w dziale 852 – Pomoc społeczna, w tym zwiększenia planu dotacji zamykają się kwotą 188 100 PLN natomiast zmniejszenia kwotą 109 700 PLN. Udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych po korekcie Ministerstwa Finan-sów wynosi 3 176 151 PLN, a podatek od nieruchomości osób prawnych według przypisu na 2005 rok zwiększony został o kwotę 54 800 PLN. W wyniku dokonania sprzedaży nieruchomości w miesiącu styczniu oraz na podstawie podję-tej decyzji o sprzedaży budynku przepompowni wody, zwiększa się plan dochodów w paragrafie 0770 – wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości.....o kwotę 200 000 PLN, zmniejszenie w tej podziałce klasyfikacji budżetowej w kwocie 50 000 PLN dotyczy rezygnacji gminy ze sprzedaży budynku przy ulicy Szkolnej w Janikowie. W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych. Ogółem plan wydatków zmniejsza się o 24 787 PLN, korekty dotyczą wydatków bieżących. W dziale 600 Transport i łączność zaplanowane zostały środki na wypłatę odszkodowania, za przejęte na mocy ustawy, działki gruntu, które zostały wydzielone pod drogę publiczną w Kołodziejewie. Na adaptację budynku przy ulicy Sportowej 9A w Janikowie na mieszkania, zwiększa się środki w paragrafie 4270 – zakup usług remontowych o kwotę 89 257 PLN. Planowany remont samochodu pożarniczego marki Jelcz, który został przekazany przez Komendę Powiatową PSP w Inowrocławiu dla jednostki OSP w Trlągu, zwiększa o 50 000 PLN roczny plan usług remontowych. W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne zaplanowane zostały środki na współfinansowanie programów projektów realizowanych ze środków funduszy strukturalnych – jest to Program objęty Sektorowym Programem Operacyjnym Rozwoju Zasobów Ludzkich. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych dotyczy obsługi monitoringu w mieście. W związku ze zmniejszeniem subwencji ogólnej w części oświatowej o kwotę 329 115 PLN skorygowane zostały plany wynagrodzeń i pochodnych od płac w szkołach podstawowych oraz w gimnazjum. Do budżetu po stronie wydatków wprowadzone zostały do realizacji środ- ki otrzymane w ramach Programu Socrates Comenius w kwocie 30 671 PLN. W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska wprowadza się plan wydatków na oczyszczanie miasta oraz na opłacenie z funduszu bezosobowego dyżurów podczas “Akcji zima” Na dofinansowanie działalności podmiotów, realizujących zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu, przeznacza się dodatkowo 30 000PLN. Ujemny bilans zmian budżetowych w kwocie 24 787 PLN zarówno po stronie dochodów jak i wydatków, nie zmienia kwoty deficytu gminy. do pobrania:
: załącznik nr 1 do uchwały XXI-133/2005 z 11 lutego 2005r. (217kB)
: załącznik nr 2 do cuhwały XXI-134/2005 z dnia 11 lutego 2005r. (218kB)
: załącznik nr 3 do uchwały Nr XXI-134/2005r.z dnia 11 lutego 2005r. (215kB)
: załącznik nr 4 do uchwały Nr XXI-134/2005 z dnia 11 lutego 2005r. (334kB)
: załącznik nr 5 do uchwały Nr XXI-134/2005 z 11 lutego 2005r. (21kB)
: załącznik nr 6 do uchwały Nr XXI-134/2005 z 11 lutego 2005r. (13kB)
: załącznik nr 7 do uchwały nr XXI-134/2005 z 11 lutego 2005r. (304kB)
|