Uchwała Nr IV/14/2006 Rady Miejskiej w Jankowie z dnia 28 grudnia 2006r. w sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na rok 2007 UCHWAŁA NR IV/14/2006 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 28 grudnia 2006 roku
W sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na rok 2007
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. “d” oraz lit. “i” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz.2104, Dz.U. z 2005 roku Nr 169 poz. 1420, Dz.U. z 2006 roku Nr 45 poz. 319, Dz.U. z 2006 roku Nr 104 poz. 708) uchwala się, co następuje: § 1. 1. DOCHODY budżetu gminy i miasta w wysokości: 30 929 094 PLN, z tego:
Dochody z podatków i opłat: 9 570 559 PLN
Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa: 5 364 426 PLN
Dochody z majątku gminy: 2 994 100 PLN
Pozostałe dochody własne: 987 815 PLN
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych: 4 526 939 PLN
Subwencja ogólna z budżetu państwa dla gminy: 6 927 808 PLN
Dotacje na dofinansowanie zadań własnych: 520 700 PLN
Środki pozyskane z innych źródeł: 36 747 PLN
Szczegółowy podział dochodów budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów zawiera załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. WYDATKI budżetu gminy i miasta w wysokości: 35 148 894 PLN w tym: 1) Wydatki bieżące w kwocie 27 622 994 w tym: a) wynagrodzenia wraz z pochodnymi 12 518 410 PLN b) dotacje 1 482 147 PLN c) obsługa długu publicznego 470 266 PLN w tym wydatki z tytułu poręczeń 297 717 PLN d) remonty 1 151 100 PLN e) pozostałe wydatki bieżące 12 001 071 PLN
Wydatki majątkowe w kwocie 7 525 900 PLN w tym: a) wydatki inwestycyjne 7 495 900 PLN b) zakupy inwestycyjne 30 000 PLN
Szczegółowy podział wydatków budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów zawiera załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami stanowi kwota 4 526 939 PLN.
Szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych wyodrębnionych zadań zleconych określają załączniki Nr 3 i 4 do uchwały.
§ 3. Wyodrębnia się dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące oraz nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 482 147 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały.
§ 4. Określa się wielkość dotacji podmiotowej dla gminnej instytucji kultury na łączną kwotę 990 000 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały. § 5. Ustala się wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 10 000 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały.
§ 6. Wyodrębnia się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 148 000 PLN, oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz w programie przeciwdziałania narkomanii zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały.
§ 7. Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 11 500 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały. § 8. Wydatki na realizację zadań inwestycyjnych zaplanowano na kwotę 7 525 900 PLN i zostały ujęte w załączniku Nr 10 do uchwały. § 9. Określa się plan przychodów w kwocie 5 270 124 PLN i rozchodów w kwocie 1 050 324 PLN w budżecie na 2007 rok zgodnie z załącznikiem Nr 11 do uchwały.
§ 10. Planowane spłaty zobowiązań na 2007 rok i lata następne oraz prognoza łącznej kwoty długu na 2007 rok i lata następne zawarte są w załącznikach Nr 12 i 13 do uchwały.
§ 11. W załączniku Nr 14 określone zostały w kwocie 179 300 PLN dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego.
§ 12. Załącza się plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 15 do uchwały. § 13. Limity wydatków związanych z wieloletnim programem inwestycyjnym zawiera załącznik Nr 16 do uchwały.
§ 14. Określa się plan finansowy przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1) przychody - 800 000 PLN 2) rozchody - 800 000 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 17 do uchwały. § 15. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 100 000 PLN. § 16. Deficyt budżetu gminy w wysokości 4 219 800 PLN zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 1) zaciąganych kredytów 2) zaciąganych pożyczek 3) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
§ 17. Upoważnia się Burmistrza do:
zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1 200 000 PLN, 2) zaciągania zobowiązań; na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku Nr 16 oraz na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku na łączną kwotę 3 000 000 PLN. dokonywania zmian w planach wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej, przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 2 500 000 PLN,
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy, g) spłaty długu z tytułu zaplanowanych w rozchodach rat pożyczek i kredytów. § 18. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 200 000 PLN,
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 4 219 800 PLN, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 380 200 PLN. § 19. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta.
§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
=========================================
do pobrania: dochody (221kB)
do pobrania: wydatki (234kB)
do pobrania: dochody-zadania zlecone (333kB)
do pobrania: wydatki-zadania zlecone (335kB)
do pobrania: dotacje celowe (214kB)
do pobrania: dotacje podmiotowe (315kB)
do pobrania: wydatki-zadania na podstawie porozumień międzyjst (316kB)
do pobrania: dochody i wydatki z zezwoleń alkoholowych (305kB)
do pobrania: wydatki jednostek pomocniczych (316kB)
do pobrania: inwestycje na rok 2007 (214kB)
do pobrania: przychody i rozchody (214kB)
do pobrania: spłaty zobowiązań (161kB)
do pobrania: kwoty długu (205kB)
do pobrania: dochody budżetu państwa (67kB)
do pobrania: plan dochodów i wydatków włąsnych jednostek (173kB)
do pobrania: wieloletni program inswestycyjny (69kB)
do pobrania: plan GFOŚ i GW (15kB)
do pobrania: informacja do uchwały budżetowej (174kB)
|