Zarzązenie nr 57/B/2006 z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie zmian w budżecie na 2006r. ZARZĄDZENIE NR 57/B/2006 BURMISTRZA GMINY I MIASTA JANIKOWO
z dnia 19 maja 2006 roku
w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok
Na podstawie art.30 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591 ze zmianami), art.188 ust.1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz. 2104), uchwały Rady Miejskiej Nr XXIX – 206/2005 z dnia 29 grudnia 2005 roku w sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na 2006 rok. W uchwale Nr XXIX-206/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 grudnia 2005 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2006 rok
zmienionej: Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXX-217/2006 z dnia 28 lutego 2006 roku Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXXI-219/2006 z dnia 10 kwietnia 2006 roku Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXXII-223/2006 z dnia 28 kwietnia 2006 roku § 1 I. w § 1 wyrazy “dochody budżetu gminy i miasta wysokości: 29 009 899 PLN” zastępuje się wyrazami “dochody budżetu gminy i miasta w wysokości 29 102 279 PLN” Podział dochodów w nowej wersji jest następujący :
Dochody z podatków i opłat – 9 267 046 PLN Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – 4 757 753 PLN Dochody z majątku gminy – 2 756 508 PLN Pozostałe dochody własne –1 156 752 PLN Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na finansowanie zadań zleconych – 3 698 610 PLN.
Subwencje ogólne z budżetu państwa dla gmin – 6 715 705 PLN Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących – 648 441 PLN
Środki z funduszy strukturalnych – 101 464 PLN
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1 II. w § 2 wyrazy “wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 33 839 899 PLN” zastępuje się wyrazami “wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 33 932 279 PLN”
Podział wydatków w nowej wersji jest następujący :
1.Wydatki bieżące w kwocie 25 829 928 PLN, w tym: - wynagrodzenia wraz z pochodnymi 11 888 113 PLN - dotacje przekazane przez samorząd 958 332 PLN - obsługa długu publicznego 216 001 PLN - wydatki z tytułu poręczeń 169 759 PLN - remonty 856 563 PLN - pozostałe 11 741 160 PLN
2. Wydatki majątkowe w kwocie – 8 102 351 PLN, w tym: - inwestycje j.s.t 7 854 547 PLN - zakupy inwestycyjne 238 600 PLN - inwestycje ze środków strukturalnych 9 204 PLN
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2
§ 2
W § 7 uchwały budżetowej i w załączniku Nr 8 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planowanych środków na realizację zadań inwestycyjnych; po zmianach wartość wydatków majątkowych wynosi 8 102 351 PLN.
Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 3
§ 3
Deficyt w kwocie 4 830 000 PLN nie ulega zmianie i będzie w całości sfinansowany za pomocą kredytu długoterminowego zaciągniętego w banku komercyjnym oraz pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. § 4 Zarządzenie obowiązuje od chwili wydania.
================================================
UZASADNIENIE
Zmian w budżecie po stronie dochodów dokonuję na podstawie otrzymanych decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego:
Nr WFB.I.3011 – 10/06 z dnia 26 kwietnia 2006 roku,
Nr WFB.I.3011 – 12/06 z dnia 10 maja 2006 roku. oraz na podstawie aneksu do umowy Nr AOW.I – 3040 – UE – 72/2005 – 61412 – UM420 0090/05 o dofinansowanie projektu z dnia 2 marca 2006 roku.
W wydatkach budżetowych przenoszę plany pomiędzy paragrafami w oparciu o wnioski złożone przez kierowników jednostek organizacyjnych, w tym:
w dziale 600 Transport i łączność kwotę 35 000 PLN z paragrafu 6050 do paragrafu 6060 z przeznaczeniem środków na zakup sprzętu do budowy dróg, w dziale 801 Oświata i wychowanie z paragrafu 4040 na paragrafy wydatków rzeczowych w szkołach podstawowych w Kołodziejewie, Broniewicach i Janikowie, w gimnazjum oraz w przedszkolu. W oparciu o aneks umowy o pozyskanie środków strukturalnych w zakresie działania 2.3 “Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” dokonuje się zmiany w planie wydatków bieżących i majątkowych. Ponadto dokonuję zwiększenia w planach wydatków w następujących działach:
600 Transport i łączność o kwotę 10 000 PLN na opłacenie rachunków za transport, 710 Działalność usługowa o kwotę 12 000 PLN na wydatki związane z wykonaniem szacunków nieruchomości, 720 Informatyka o kwotę 30 000 PLN na opłacenie abonamentu usługi dodatkowego dostępu do internetu, 750 Administracja publiczna o kwotę 5 000 PLN na wykonanie filmu promocyjnego o gminie, 801 – Oświata i wychowanie o kwotę 3 000 PLN na opłacenie faktury za pomiary elektryczne w Szkole Podstawowej w Broniewicach. Na zwiększenie planu wydatków w kwocie 60 000 PLN rozwiązuję częściowo rezerwę ogólną. Saldo dokonanych zmian wynosi 92 380 PLN po stronie zwiększeń, zarówno w dochodach jak i w wydatkach. ============================================
do pobrania: załączniknr1 (215kB)
do pobrania: załączniknr2 (218kB)
do pobrania załączniknr3 (215kB)
|