Zarządzenie Nr 87/B/2008 Burmistrza Gminy i MIasta Janikowo z dnia 14 października 2008r. ZARZĄDZENIE NR 87/B/2008
BURMISTRZA GMINY I MIASTA JANIKOWO
z dnia 14 października 2008 roku w sprawie zmian w budżecie na 2008 rok Na podstawie art.30 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591 ze zmianami), art.188 ust.1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz.2104, Dz.U. z 2005 roku Nr 169 poz. 1420, Dz.U. z 2006 roku Nr 45 poz. 319, Dz.U. z 2006 roku Nr 104 poz. 708, Dz.U. z 2006 roku Nr 170 poz. 1217 i 1218, Dz.U. z 2006 roku Nr 249 poz. 1832), uchwały Rady Miejskiej Nr XIII/78/2007 z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na rok 2008 zarządza się, co następuje: W uchwale Nr XIII/78/2007 z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2008 rok, zmienionej: 1. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XIV/80/2008 z dnia 24 stycznia 2008 roku. 2. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XV/87/2008 z dnia 07 marca 2008 roku. 3. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XVII/100/2008 z dnia 18 kwietnia 2008 roku. 4. Zarządzeniem Burmistrza Nr 84/B/2008 z dnia 20 maja 2008 roku. 5. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XVIII/108/2008 z dnia 26 czerwca 2008 roku. 6. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XIX/114/2008 z dnia 12 września 2008 roku. 7. Zarządzeniem Burmistrza Nr 86/B/2008 z dnia 26 września 2008 roku. § 1. 1. wyrazy „dochody budżetu gminy i miasta w wysokości 35 716 194,68 PLN” zastępuje się wyrazami „dochody budżetu gminy i miasta w wysokości 35 721 450,68 PLN”. Podział dochodów w nowej wersji jest następujący: 1) Dochody z podatków i opłat: 11 117 371,00 PLN 2) Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa: 5 534 355,00 PLN 3) Dochody z majątku gminy: 4 857 276,00 PLN 4) Pozostałe dochody własne: 1 174 857,00 PLN 5) Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone: 3 799 615,00 PLN 6) Subwencja ogólna z budżetu państwa dla gminy: 7 573 215,00 PLN 7) Dotacje na dofinansowanie zadań własnych: 858 903,00 PLN 8) Środki pozyskane z innych źródeł: 805 858,68 PLN w tym: z PFRON – 37 719,00 PLN z Unii Europejskiej – 87 006,68 PLN z Banku Gospodarstwa Krajowego – 348 133,00 PLN z Urzędu Marszałkowskiego (pomoc finansowa do Programu „Moje Boisko Orlik – 2012” – 333 000,00 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. wyrazy „wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 35 716 194,68 PLN” zastępuje się wyrazami „wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości 35 721 450,68 PLN”. Podział wydatków w nowej wersji jest następujący: 1) Wydatki bieżące w kwocie 28 769 451,68 PLN, w tym: a) wynagrodzenia wraz z pochodnymi 13 222 460,18 PLN b) dotacje 1 458 883,00 PLN c) obsługa długu publicznego 316 258,00 PLN d) wydatki z tytułu poręczeń 124 315,00 PLN e) remonty 1 424 439,00 PLN f) pozostałe wydatki bieżące 12 223 096,50 PLN 2) Wydatki majątkowe w kwocie 6 951 999,00 PLN w tym: a) wydatki inwestycyjne 6 902 399,00 PLN b) zakupy inwestycyjne 49 600,00 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia. § 2. Zarządzenie obowiązuje od chwili wydania. ===================================
UZASADNIENIE Zmiana w budżecie na 2008 rok obejmuje korektę dochodów i wydatków w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 5 256,00 PLN na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-43/08 z dnia 19 września 2008 roku. Przyznane środki z rezerwy celowej cz. 83, poz. 34, 35 przeznacza się na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających roczne przygotowanie przedszkolne lub naukę w klasach I-III szkoły podstawowej. WYDATKI BUDŻETOWE Na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych dokonuje się przeniesienia planowanych wydatków pomiędzy paragrafami. Korekta dotyczy działów jak niżej: - 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – o kwotę 10 000,00 PLN na zakup węgla i paliw w związku z podwyżką cen, - 801 – Oświata i Wychowanie – o kwotę 43 069,00 PLN co pozwoli na pokrycie wydatków związanych z zakupem usług remontowych, zdrowotnych, zakup materiałów i wyposażenia, energii i inne bieżące wydatki związane z funkcjonowaniem placówek oświatowych, - 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – o kwotę 180 000,00 PLN na zakup energii i konserwację oświetlenia ulicznego oraz zakup narzędzi i usług zdrowotnych dla pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych. Ogółem saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi 5 256,00 PLN po stronie zwiększeń. ==============================
do pobrania: dochody (430kB)
do pobrania: wydatki (434kB)
|