Uchwała Nr XII/69/2007 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 23 listopada 2007r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janikowo UCHWAŁA NR XII/69/2007 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 23 listopada 2007 roku. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janikowo Na podstawie art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. nr 142 poz. 1591, Dz. U. Z 2002, Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, Dz.U. z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz.128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z 2006r. Nr 144, poz. 1042), po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Miejska w Janikowie uchwala Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janikowo, zwany później regulaminem, w następującej treści: § 1. Postanowienia ogólne: 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janikowo: 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o: 1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zmianami); 2) nieruchomości – należy przez to rozumieć, zgodnie z art. 46 § 1 kodeksu cywilnego, część powierzchni ziemskiej stanowiącą odrębny przedmiot własności, jak również budynki trwale z gruntem związane lub części takich budynków; 3) właścicielach nieruchomości – należy przez to rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub w użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością; 4) umowach – należy przez to rozumieć umowy, rozumiane zgodnie z treścią art. 6. ust. 1 ustawy, podpisane z podmiotem uprawnionym przez właścicieli nieruchomości oraz najemców/właścicieli lokali; 5) odpadach komunalnych – należy przez to rozumieć odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych; 6) podmiotach uprawnionych - należy przez to rozumieć przedsiębiorstwa będące gminnymi jednostkami organizacyjnymi lub podmiotami posiadającymi wydane przez burmistrza ważne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie: odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami. § 2. Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości: 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez: 1) wyposażenie nieruchomości w opisane w § 3 urządzenia, służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym; 2) prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych, niebezpiecznych, wielkogabarytowych, budowlanych, odpadów ulegających biodegradacji oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w sposób określony w umowie z podmiotem uprawnionym; 3) na terenach nie skanalizowanych gromadzenie nieczystości ciekłych w zbiornikach bezodpływowych; 4) zbieranie w pojemnikach o wielkości uzależnionej od liczby mieszkańców nieruchomości, komunalnych odpadów niesegregowanych, pozostałych po wydzieleniu odpadów wymienionych w ust. 1 pkt. 2 i przekazywanie uprawnionym podmiotom zgodnie z zapisami rozdziału § 3 i 4 niniejszego regulaminu ; 5) utrzymywanie w należytym stanie sanitarnym altan oraz innych pomieszczeń, mieszczących urządzenia na odpady; 6) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą do ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; 7) zezwala się na mycie pojazdów samochodowych poza myjniami specjalistycznymi, na terenie nieruchomości nie służących do użytku publicznego, pod warunkiem odprowadzania powstałych ścieków do kanalizacji lub zbiorników bezodpływowych. Odprowadzanie ścieków bezpośrednio do gleby lub wód powierzchniowych jest zabronione; 8) naprawy, drobne, a więc wymiana kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełnianie płynów, regulacje pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi, mogą być wykonywane na terenie nieruchomości tylko za zgodą właściciela nieruchomości i tylko wtedy, gdy nie są one uciążliwe dla sąsiednich nieruchomości, a powstające odpady są gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami o utrzymaniu czystości i porządku. 9) dowody uiszczenia opłat (rachunki) za odbiór odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych właściciel nieruchomości jest obowiązany przechowywać przez okres 2 lat. § 3. Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych. 1. Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości: 1) właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez wyposażenie nieruchomości w pojemniki, kontenery i worki o pojemności uwzględniającej częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów z nieruchomości, z uwzględnieniem wymienionych poniżej zasad; pojemniki, kontenery na odpady niesegregowane dostarczane są właścicielowi nieruchomości odpłatnie przez podmiot uprawniony. Pojemniki, kontenery i worki na pozostałe odpady zbierane selektywnie są dostarczane właścicielom nieruchomości przez podmiot uprawniony nieodpłatnie; 2) na terenach nie skanalizowanych właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie poprzez dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie; podobnie przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków musi zostać dostosowana do ilości mieszkańców w sposób zapewniający uzyskanie stopnia ich oczyszczania określonego w przepisach odrębnych; 3) urządzenia przewidziane do zbierania odpadów na terenie nieruchomości to: a) pojemniki lub kontenery na odpady o pojemności od 110 do 10000 l (0,11-10m3), b) worki 120 i 160 l, c) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła kolorowego i bezbarwnego,tworzyw sztucznych (PET), papieru i tektury, odzieży i tekstyliów o pojemności od 1500 l do 2500 l (1,5 – 2,5 m3), d) specjalne kontenery przeznaczone na odpady budowlane lub zielone; 4) odpady komunalne, które nie są zbierane w sposób selektywny, należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach o minimalnej pojemności, uwzględniającej następujące normy: a) średnia ilość odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych wynosi rocznie 190 kg o objętości około 1,32 m³ na jednego mieszkańca , b) minimalna pojemność urządzeń do gromadzenia odpadów zależy od częstotliwości wywozu oraz ilości mieszkańców zamieszkałych w nieruchomości i wynosi miesięcznie 0,11 m3 (110 l) na jednego mieszkańca, c) w przypadku nieruchomości, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, wielkości te powinny być ustalane indywidualnie, w zależności od charakteru obiektu, minimalna pojemność urządzeń do gromadzenia odpadów w w/w nieruchomościach, w skali miesiąca wyniesie : - 0,11 m3 (110 l) na jedno miejsce konsumpcyjne, dla nieruchomości, na której prowadzona jest działalność gastronomiczna, - 0,11 m3 (110 l) na każde rozpoczęte 100 m2 powierzchni nieruchomości lub jej części, na której prowadzona jest działalność gospodarcza lub handlowa, d) zarządcy nieruchomości wielolokalowych zobowiązani są dostosować wielkość pojemników do liczby mieszkańców i cyklu wywozu, biorąc pod uwagę w/w normatywy; e) kierujący instytucjami oświaty i kultury, zdrowia, zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb uwzględniając w/w normatywy; f) do zbierania wyjątkowo zwiększonych ilości odpadów komunalnych, oprócz typowych pojemników, mogą w uzasadnionych przypadkach być używane worki, w uzgodnieniu z podmiotem uprawnionym, z którym właściciel nieruchomości zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych; g) Zarządcy Rodzinnych Ogrodów Działkowych zobowiązani są ustawić na swoim terenie urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych o pojemności dostosowanej do liczby użytkowanych działek, nie mniejszej niż 0,055 m3 ( 55 l) miesięcznie na jedną działkę, w okresie od 1 kwietnia do 30 września. 5) Odpady komunalne, zbierane selektywnie, należy gromadzić w sposób i na zasadach uzgodnionych z podmiotem uprawnionym. a) odpady wielkogabarytowe nie wymagają specjalnych urządzeń do zbierania, należy wystawiać je na miejsce wyznaczone do tego celu przez zarządcę nieruchomości, z którego odbierane są przez podmiot uprawniony; b) odpady budowlane i zielone są składane do kontenera dostarczonego przez podmiot uprawniony i w nim odbierane; c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny należy dostarczać do gminnego punktu zbierania tych odpadów lub do punktu sprzedaży przy zakupie nowego sprzętu; d) odpady niebezpieczne, jak np.; baterie, akumulatory, świetlówki, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, olejów mineralnych i syntetycznych, benzyn, leków, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, opakowania po aerozolach, gromadzone selektywnie na terenie nieruchomości będą odbierane przez podmioty uprawnione po indywidualnym uzgodnieniu. 2. Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych w miejscach i na drogach publicznych: 1) gmina i prowadzący handlową działalność gospodarczą, są zobowiązani ustawić w miejscach publicznych, przed sklepami itp., pojemniki przeznaczone na selektywną zbiórkę, które niezależnie od indywidualnego, selektywnego zbierania odpadów opakowaniowych, papieru, tektury, tekstyliów i metali, uzupełniają gminny system selektywnej zbiórki odpadów; pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów, zlokalizowane w miejscach publicznych, mają pojemność od 1,5 do 2,5 m³ i kolory przypisane do rodzaju odpadów, na jakie są przeznaczone, a więc: - zielony: przeznaczony na opakowania szklane ; - niebieski:przeznaczony na papier i tekturę opakowaniową i nieopakowaniową; - żółty: przeznaczony na opakowania z tworzyw sztucznych (PET) i puszki aluminiowe; 2) miejsca publiczne takie jak: drogi publiczne, ciągi handlowo–usługowe, przystanki komunikacji, parki są przez właścicieli nieruchomości lub przedsiębiorców użytkujących tereny komunikacji publicznej obowiązkowo wyposażone w zamocowane na stałe kosze uliczne o pojemności od 50 do 100 l, zgodnie z następującymi zasadami: - odległość pomiędzy koszami rozstawionymi na drogach publicznych i w parkach musi zapewnić utrzymanie czystości i porządku; - na przystankach komunikacji kosze należy lokalizować pod wiatą, a jeśli jej nie ma - to w sąsiedztwie oznaczenia przystanku; 3) organizatorzy imprezy masowych, zgromadzeń o charakterze publicznym, targowisk lub giełd zapewniają wystarczającą ilość pojemników, kontenerów lub worków do zbierania odpadów komunalnych, a także przenośnych szaletów; organizatorzy są zobowiązani zawrzeć umowy z podmiotami uprawnionymi na dostarczenie pojemników i szaletów oraz ich opróżnienie i uprzątnięcie; 3. Zasady rozmieszczania urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów i gromadzenia nieczystości płynnych: 1) podczas lokalizowania miejsc gromadzenia odpadów komunalnych należy uwzględniać przepisy § 22 i § 23 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.); 2) na terenie nieruchomości pojemniki na odpady oraz worki z wyselekcjonowanymi odpadami należy ustawiać w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników podmiotu uprawnionego, bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości lub, gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawiać je w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę przed wejściem na teren nieruchomości; 3) właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywania pojemników na odpady w stanie czystości, dobrym stanie technicznym oraz ich okresowego dezynfekowania; usługi w tej mierze może wykonywać podmiot uprawniony; 4) w zakładach produkujących żywność i zakładach żywienia zbiorowego dezynfekcja pojemników na odpady w sezonie letnim powinna być wykonywana po każdym opróżnieniu; 5) szczelny zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub oczyszczalnia przydomowa muszą być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdu asenizacyjnego podmiotu uprawnionego w celu ich opróżnienia; § 4. Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego: 1. Wywóz odpadów komunalnych odbywa się wg. częstotliwości zapewniającej właściwy stan sanitarno – porządkowy nieruchomości, jednak nie rzadziej niż raz na 7 dni, z zastrzeżeniem pkt. 2, 3 i 4 . 2. Dopuszcza się wywóz odpadów komunalnych : 1) z terenów nieruchomości zabudowanych domami jednorodzinnymi, z nieruchomości zabudowanych domami wielorodzinnymi na terenach wiejskich, ze szkół i świetlic wiejskich, obiektów komunalnych, terenów przeznaczonych do użytku publicznego, cmentarzy – nie rzadziej niż raz na miesiąc; 2) z terenów ogródków działkowych – według częstotliwości i na zasadach ustalonych przez Zarząd Rodzinnych Ogrodów Działkowych; 3) organizatorzy imprez masowych, zgromadzeń o charakterze publicznym, targowisk i giełd zobowiązani są usuwać odpady i opróżniać przenośne toalety niezwłocznie po zakończeniu imprezy; 4) właściciele punktów handlowych i usługowych zlokalizowanych poza budynkami są zobowiązani usuwać odpady codziennie; 3. Wywóz odpadów komunalnych wielkogabarytowych zgromadzonych poza pojemnikami powinien odbywać się niezwłocznie, a zbieranych w specjalnych kontenerach w terminach uzgodnionych w umowie z podmiotem uprawnionym. 4. Właściciel nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, zobowiązany jest do wywozu nieczystości ciekłych i osadów z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia i wylewania się zawartości na powierzchnię gruntu. Częstotliwość wywozu nieczystości ciekłych zawarta w umowie z podmiotem uprawnionym powinna być określona jako iloraz średniego, rocznego zużycia wody i pojemności zbiornika bezodpływowego. Dopuszcza się zmniejszenie ilości wywożonych nieczystości ciekłych o ilość bezpowrotnie zużytej wody, gdy jej wielkość jest ustalona na podstawie odrębnego licznika. Na terenach, dla których uchwalono plan zagospodarowania przestrzennego, zasady gromadzenia i usuwania nieczystości ciekłych muszą być zgodne z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego. Odpady komunalne są odbierane od właścicieli nieruchomości zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych w Gminie Janikowo, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały. § 5. Maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów . 1. System gospodarowania odpadami komunalnymi zapewnia ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych do składowania: 1) do 31 grudnia 2010 roku do nie więcej niż 75% wagowo całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji, 2) do 31 grudnia 2013 roku do nie więcej niż 50% wagowo całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji, 3) do 31 grudnia 2020 roku do nie więcej niż 35% wagowo całkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. Obowiązek ten zrealizują przedsiębiorcy, którzy uzyskają zezwolenie na odbiór odpadów od mieszkańców nieruchomości. 2. Obowiązek określony w ust. 1 powinien być realizowany m. in. przez: 1) kompostowanie odpadów ulegających biodegradacji na terenie nieruchomości przez ich właścicieli; 2) wywożenie przez podmioty uprawnione odpadów ulegających biodegradacji, które nie zostały skompostowane na terenie nieruchomości do kompostowni odpadów. § 6 Inne wymagania wynikające z gminnego planu gospodarki odpadami. 1. Odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Janikowo przez podmioty uprawnione należy wywozić na teren składowiska międzygminnego w Pakości. 2. Komunalne nieczystości ciekłe z terenu Gminy Janikowo należy wywozić do punktu zlewnego P-4 przy ul. Powstańców Wielkopolskich w Janikowie. 3. Odpady kuchenne mogą być, po zgłoszeniu tego faktu odbiorcy lub zarządzającemu systemem, kompostowane w przydomowych kompostownikach, w pozostałych przypadkach są odbierane od mieszkańców przez podmiot uprawniony ; 4. Organizator imprez masowych lub zgromadzeń o charakterze publicznym każdorazowo do wniosku o ich przeprowadzenie zobowiązany jest złączyć program z określeniem poziomu hałasu emitowanego w godz. od 22.00 do 6.00 rano. 5. Targowiska mogą być organizowane tylko w miejscach i na zasadach określonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej w Janikowie. § 7.Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego, ponoszą też pełną odpowiedzialność za zachowanie tych zwierząt. 2. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy: 1) w odniesieniu do psów: a) wyposażenie psa w obrożę, a w przypadku ras uznawanych za agresywne - w kaganiec, b) prowadzenie psa na uwięzi, a psa rasy uznawanej za agresywną lub w inny sposób zagrażającego otoczeniu - w nałożonym kagańcu, 2) w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych: a) stały i skuteczny dozór, b) nie wprowadzanie zwierząt domowych do obiektów użyteczności publicznej, na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci oraz tereny objęte zakazem na podstawie odrębnych uchwał Rady Miejskiej; c) zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych przeznaczonych do użytku publicznego, w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem, nie dotyczy ono psów ras uznanych za agresywne; d) zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem; e) natychmiastowe usuwanie, przez właścicieli, zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te, umieszczone w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów; f) niedopuszczanie do zakłócania ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe; 3) hodowcy zwierząt domowych zobowiązani są spełniać wymogi ustanowione dla hodujących zwierzęta gospodarskie na obszarach wyłączonych spod zabudowy, 3. Zasady postępowania z bezdomnymi zwierzętami na terenie Gminy Janikowo reguluje odrębna uchwała w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt. § 8. Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej. 1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich (bydła, trzody, koni, drobiu, zwierząt futerkowych i innych) jest zabronione na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej takich jak, zwarte tereny zbudowane, zajęte przez budownictwo wielorodzinne, instytucje użyteczności publicznej, hotele, strefy przemysłowe, ogrody działkowe. W obiektach na terenie Rodzinnych Ogrodów Działkowych oraz na działkach w zabudowie jednorodzinnej dopuszcza się utrzymywanie na własne potrzeby drobnych zwierząt takich jak drób, króliki, gołębie. 2. Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami: 1) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających 2) wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.), 3) wszelka uciążliwość hodowli dla środowiska w tym emisje będące jej skutkiem zostaną ograniczone do obszaru nieruchomości, na której jest prowadzona. § 9. Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania, co najmniej raz w roku, deratyzacji na terenie nieruchomości. Obowiązek ten, w odniesieniu do właścicieli budynków jednorodzinnych, może być realizowany tylko w miarę potrzeby. 2. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Burmistrz w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym określi poprzez zarządzenie obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz termin jej przeprowadzenia. 3. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości. § 10. Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo . § 11. Z dniem wejścia w życie niniejszej Uchwały traci moc obowiązująca Uchwała Nr XXIV-211/2001 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 26 kwietnia 2001r. § 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego. ================================ UZASADNIENIE Zgodnie z treścią art. 10 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2005 r. Nr 175, poz. 1458), Rada Miejska w Janikowie jest obowiązana uchwalić nowy regulamin, uwzględniając wymogi określone przez ustawodawcę.
|