uchwała Nr XVIII/108/2008 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 26 czerwca 2008r. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2008r. UCHWAŁA NR XVIII/108/2008 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 26 czerwca 2008 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na rok 2008 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165 ust. 1 i 2, art. 167 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz.2104, Dz.U. z 2005 roku Nr 169 poz. 1420, Dz.U. z 2006 roku Nr 45 poz. 319, Dz.U. z 2006 roku Nr 104 poz. 708, Dz.U. z 2006 roku Nr 170 poz. 1217 i 1218, Dz.U. z 2006 roku nr 249 poz. 1832, Dz.U z 2007 roku nr 88 poz.587, Dz.U. z 2007 roku Nr 115 poz.791, Dz.U. z 2007 roku Nr 140 poz. 964, Dz.U. z 2007 roku Nr 82 poz. 560) uchwala się, co następuje: W uchwale Nr XIII/78/2007 z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2008 rok, zmienionej: 1. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XIV/80/2008 z dnia 24 stycznia 2008 roku. 2. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XV/87/2008 z dnia 07 marca 2008 roku. 3. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XVII/100/2008 z dnia 18 kwietnia 2008 roku. 4. Zarządzeniem Burmistrza Nr 84/B/2008 z dnia 20 maja 2008 roku. § 1. 1. wyrazy „dochody budżetowe gminy i miasta w wysokości 34 444 894 PLN” zastępuje się wyrazami „dochody budżetowe gminy i miasta w wysokości 34 658 180 PLN”. Podział dochodów w nowej wersji jest następujący: 1) Dochody z podatków i opłat: 11 117 371 PLN 2) Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa: 5 534 355 PLN 3) Dochody z majątku gminy: 4 175 142 PLN 4) Pozostałe dochody własne: 1 186 852 PLN 5) Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone: 3 722 649 PLN 6) Subwencja ogólna z budżetu państwa dla gminy: 7 573 215 PLN 7) Dotacje na dofinansowanie zadań własnych: 802 605 PLN 8) Środki pozyskane z innych źródeł: 545 991 PLN w tym: z PFRON – 37 719 PLN z Unii Europejskiej – 160 139 PLN z Banku Gospodarstwa Krajowego – 348 133 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. wyrazy „wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości: 34 444 894 PLN”, zastępuje się wyrazami „wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości: 34 658 180 PLN”. Podział wydatków w nowej wersji jest następujący: 1) Wydatki bieżące w kwocie 28 603 181 PLN, w tym: a) wynagrodzenia wraz z pochodnymi 13 182 329 PLN b) dotacje 1 458 883 PLN c) obsługa długu publicznego 316 258 PLN d) wydatki z tytułu poręczeń 178 315 PLN e) remonty 1 365 200 PLN f) pozostałe wydatki bieżące 12 102 196 PLN 2) Wydatki majątkowe w kwocie 6 054 999 PLN w tym: a) wydatki inwestycyjne 5 805 225 PLN b) zakupy inwestycyjne 49 600 PLN c) inwestycje przy udziale środków unijnych 200 174 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały. § 2. Plan wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 3 722 649 PLN pozostaje bez zmiany, ponieważ dokonano przeniesień pomiędzy paragrafami. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały. § 3. W załączniku Nr 11 do uchwały budżetowej zmienia się plan wydatków na inwestycje gminne. Planowana kwota wydatków inwestycyjnych po zmianach wynosi 6 054 999 PLN. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały. § 4. W załączniku Nr 9 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planu wydatków związanych z realizacją programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz programu przeciwdziałania narkomanii na rok 2008. Zmiany obejmują przeniesienia planu pomiędzy paragrafami. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 5 do niniejszej uchwały. § 5. W załączniku Nr 18 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planu wydatków określonych w planie finansowym dochodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zmiany dotyczą przeniesienia planu pomiędzy paragrafami. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 6 do niniejszej uchwały. § 6. Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta. § 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. ======================================== UZASADNIENIE Zmian w budżecie na 2008 rok dokonuję na podstawie: - Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego Nr WFB.I.3011-16/08 z dnia 14 maja 2008 roku, - Decyzji Wojewody Kujawsko- Pomorskiego Nr WFB.I.3011-18/08 z dnia 21 maja 2008 roku. Przyznane dotacje celowe dotyczą korekty planów w dziale 801 i 852 w odniesieniu do dochodów związanych z realizacją własnych zadań bieżących i dotyczą dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników oraz realizacji programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. Wprowadzono do planu dochody ponadplanowe w kwocie 122 900 PLN w dziale 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem”. WYDATKI BUDŻETOWE W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo - przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami. W dziale 600 – Transport i łączność – zmiany dotyczą zwiększenia planu wydatków o kwotę 30 000 PLN i dotyczą wykonania projektu zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa obwodnicy. W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – wprowadza się dodatkowe środki w kwocie 25 000 PLN z przeznaczeniem na wypłatę odszkodowań z tytułu braku lokali socjalnych oraz na opłaty za użytkowanie wieczyste nieruchomości. W dziale 710 – Działalność usługowa – wprowadza się dodatkowe środki z przeznaczeniem na wydatki związane z wyceną lokali mieszkalnych. W dziale 750 – Administracja publiczna – zmiany dotyczą zwiększenia wydatków na zakup energii oraz na akcesoria komputerowe. W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy… - przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami. W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych …. – zwiększenie planu wydatków o kwotę 8 000 PLN celem zabezpieczenia środków na wypłatę wynagrodzenia agencyjno-prowizyjnego dla sołtysów za pobór podatków. W dziale 757 – Obsługa długu publicznego – koryguje się plan potencjalnych spłat pożyczek zaciągniętych przez wspólnoty mieszkaniowe, które poręczała gmina o kwotę 75 000 PLN. W dziale 758 – Różne rozliczenia – dokonuje się zmniejszenia rezerwy o kwotę 274 078 PLN, która została utworzona ze środków subwencji oświatowej na pokrycie wydatków szkół z tytułu podwyżek płac dla nauczycieli. W dziale 801 – Oświata i wychowanie – wprowadza się zwiększenie wydatków na wynagrodzenia i pochodne w kwocie 274 078 PLN z rezerwy utworzonej ze środków subwencji oświatowej oraz w kwocie 39 346 PLN z dotacji na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodo-wego młodocianych pracowników. Ponadto dokonuje się przeniesień wydatków pomiędzy paragrafami. W dziale 851 – Ochrona zdrowia – przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami, w tym na wniosek Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W dziale 852 – Pomoc społeczna - zmiany dotyczą zwiększenia wydatków w związku z otrzyma-niem dotacji na realizację programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” oraz przeniesień wydatków pomiędzy paragrafami dokonanych na podstawie wniosku kierownika MGOPS. W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – zwiększenie planu wydatków o kwotę 6 822 PLN na wynagrodzenia i pochodne. W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – zmiany dotyczą zwiększenia planu wydatków o kwotę 15 000 PLN z przeznaczeniem na ekwiwalenty za odzież roboczą i zakup narzędzi dla osób zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych. W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zwiększenie planu dotyczy wydatków inwestycyjnych – budowa hali widowiskowo-sportowej oraz przeniesień planu wydatków pomiędzy paragrafami. Ogółem saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi 213 286,00 PLN po stronie zwiększeń. =====================================
do pobrania: dochody (430kB)
do pobrania: wydatki (439kB)
do pobrania: wydatki zadania zlecone (588kB)
do pobrania: inwestycje (678kB)
do pobrania: wydatki inwestycyjne (679kB)
do pobrania: komisja (520kB)
do pobrania: wydatki komisji (521kB)
do pobrania: GFOŚ i GW (48kB)
do pobrania: wydatki zadania zlecone 2 (591kB)
|