BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Uchwały > Uchwały Rady > Rok 2008 > Uchwała Nr XXII/140/2008 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia19 grudnia...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Uchwała Nr XXII/140/2008 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia19 grudnia 2008r. w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na rok 2008

UCHWAŁA NR  XXII/140/2008
RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE
z dnia 19 grudnia 2008 roku
 
 
w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na  rok 2008  
 
            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samo­rzą­dzie gmin­nym   (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165 ust. 1 i 2, art. 167 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz.2104, Dz.U. z 2005 roku Nr 169 poz. 1420, Dz.U. z 2006 roku Nr 45 poz. 319, Dz.U. z 2006 roku Nr 104 poz. 708, Dz.U. z 2006 roku Nr 170 poz. 1217 i 1218, Dz.U. z 2006 roku Nr 249 poz. 1832, Dz.U z 2007 roku Nr 82 poz.560, Dz.U. z 2007 roku Nr 88 poz.587, Dz.U. z 2007 roku Nr 115 poz. 791, Dz.U. z 2007 roku Nr 140 poz. 984, Dz. U. z 2008 roku Nr 180 poz. 1112) uchwala się, co następuje:
 
 
W uchwale Nr XIII/78/2007 z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2008 rok, zmienionej:
1.      Uchwałą Rady Miejskiej Nr XIV/80/2008 z dnia 24 stycznia 2008 roku
2.      Uchwałą Rady Miejskiej Nr XV/87/2008 z dnia 07 marca 2008 roku.
3.      Uchwałą Rady Miejskiej Nr XVII/100/2008 z dnia 18 kwietnia 2008 roku
4.      Zarządzeniem Burmistrza Nr 84/B/2008 z dnia 20 maja 2008 roku.
5.      Uchwałą Rady Miejskiej Nr XVIII/108/2008 z dnia 26 czerwca 2008 roku
6.      Uchwałą Rady Miejskiej Nr XIX/114/2008 z dnia 12 września 2008 roku
7.      Zarządzeniem Burmistrza Nr 86/B/2008 z dnia 26 września 2008 roku
8.      Zarządzeniem Burmistrza Nr 87/B/2008 z dnia 14 października 2008 roku
9.      Uchwałą Rady Miejskiej Nr XX/127/2008 z dnia 24 października 2008 roku
10.  Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXI/132/2008 z dnia 17 listopada 2008 roku
11.  Zarządzeniem Burmistrza Nr 91/B/2008 z dnia 25 listopada 2008 roku
 
§ 1. 1. wyrazy „dochody budżetowe gminy i miasta w wysokości: 33 765 874,60 PLN” pozostają bez zmian, dokonuje się jedynie przeniesienia pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami.
 
Podział dochodów w nowej wersji jest następujący:
 
1)      Dochody z podatków i opłat: 8 300 371,00 PLN
2)      Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa: 5 234 355,00 PLN
3)      Dochody z majątku gminy:  5 008 476,00 PLN
4)      Pozostałe dochody własne: 1 105 857,00 PLN
5)      Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na  zadania zlecone: 4 389 589,00 PLN
6)      Subwencja ogólna z budżetu państwa dla gminy: 7 573 215,00 PLN
7)      Dotacje na dofinansowanie zadań własnych:  989 430,00 PLN
8)      Środki pozyskane z innych źródeł:  1 164 581,60 PLN
w tym: z PFRON – 37 719,00 PLN
            z Unii Europejskiej – 87 006,68 PLN
            z Banku Gospodarstwa Krajowego – 348 133,00 PLN
z Urzędu Marszałkowskiego i z budżetu państwa na podstawie umowy z Wojewodą       Kujawsko-Pomorskim (pomoc finansowa do Programu „Moje Boisko Orlik – 2012”)
            –  666 000,00 PLN
            z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – 25 722,92 PLN
   Szczegółowe zmiany zawiera załącznik  Nr 1 do niniejszej uchwały.
 
  2. wyrazy „wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości: 36 765 874,60 PLN” pozostają bez zmian, dokonuje się jedynie przeniesienia pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami.
 
Podział wydatków w nowej wersji jest następujący:
1) Wydatki bieżące w kwocie  29 545 676,60  PLN, w tym:
a) wynagrodzenia wraz z pochodnymi    13 060 278,83 PLN
b) dotacje                                             1 431 950,00 PLN
c) obsługa długu publicznego                     353 258,00 PLN
d) wydatki z tytułu poręczeń                        34 552,00 PLN
e) remonty                                            1 515 488,00 PLN    
f) pozostałe wydatki bieżące                  13 150 149,77 PLN                       


2)      Wydatki majątkowe w kwocie  7 220 198,00  PLN w tym:
a) wydatki inwestycyjne                                                                  7 193 598,00 PLN
b) zakupy inwestycyjne                                                                       26 600,00 PLN    
            
   Szczegółowe zmiany zawiera załącznik  Nr 2 do niniejszej uchwały.
 
      § 2. Plan wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 4 389 589,00 PLN pozostaje bez zmiany, ponieważ dokonano przeniesień pomiędzy paragrafami.
                Szczegółowe zmiany zawiera załącznik  Nr 3 do niniejszej uchwały.       
 
     § 3. Plan dochodów majątkowych  po zmianach wynosi 3 307 967,00 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 4.
     
      § 4. W załączniku Nr 8 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planu wydatków związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
                                                                
        Szczegółowe zmiany zawiera załącznik  Nr 5 do niniejszej uchwały.
 
      § 5. W załączniku Nr 9 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planu wydatków związanych z realizacją programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz programu przeciwdziałania narkomanii na rok 2008.
 
   Szczegółowe zmiany zawiera załącznik  Nr 6 do niniejszej uchwały.
 
     § 6. Plan wydatków inwestycyjnych po korekcie stanowi kwotę 7 220 198,00 PLN.
 
    Szczegółowe zmiany zawiera załącznik  Nr 7 do niniejszej uchwały.
    
    
    § 7. Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta.
 
    § 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 =======================================
 
  
UZASADNIENIE
 
Zmian w budżecie na 2008 rok dokonuję w związku z koniecznością urealnienia planów zarówno po stronie dochodów jak i wydatków.
Dochody gminy, po dotychczasowych zmianach, w kwocie 33 765 874,60 PLN pozostają na tym samym poziomie, korekta  na sumę 34 600,00 PLN po stronie zmniejszeń i zwiększeń dotyczy przesunięć planów pomiędzy podziałkami klasyfikacji budżetowej.
 
DOCHODY  BUDŻETOWE
W dziale 020 – Leśnictwo – urealnienie planów na kwotę 500,00 PLN dotyczy zwiększenia wpływu środków z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich i zmniejszenia planu wpływów z tytułu sprzedaży drewna pozyskanego z lasów gminnych.
 
W dziale 710 –Działalność usługowa– zwiększa się plan dochodów o kwotę 7 000,00 PLN  w związku z wprowadzeniem do realizacji ponadplanowych dochodów, uzyskanych z tytułu zwrotu kosztów pomiarów geodezyjnych i wykonania szacowania nieruchomości przed sprzedażą.
 
W dziale 750 –Administracja publiczna – zwiększenia w tym dziale są wynikiem dodatkowych wpływów środków z tytułu opłat za koncesje i za wynajem samochodu służbowego na łączną kwotę 1 200,00 PLN.
 
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych… – dokonuje się zwiększenia planów w paragrafach 0910 – Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat i 0690 – wpływy z różnych opłat na łączną kwotę 5 500,00 PLN oraz zmniejszenia planu rocznego w rozdziale 75618 z tytułu niskich wpływów z opłaty skarbowej i z opłat za wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej na sumę ogólną w wysokości 8 500,00 PLN.
 
W dziale 801 –Oświata i wychowanie – dokonuje się zmian w związku z uzyskaniem dodatkowych wpływów z tytułu czesnego w przedszkolu na kwotę 3 000,00 PLN. Zmniejszeniu ulegają plany dochodów za wynajem sal w szkołach podstawowych o kwotę 1 000,00 PLN i z tytułu odpłatności za obiady wydawane przez szkolne stołówki na sumę 10 000,00 PLN.
 
W dziale 852 – Pomoc społeczna – z uwagi na zwiększone wpływy za świadczone usługi opie­kuńcze dla podopiecznych, wprowadza się do planu rocznego, dodatkowo w paragrafie 0830 kwotę 3 400,00 PLN.
 
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona…. – korekcie ulega plan w paragrafie 0970 poprzez zmniejszenie o 14 600,00 PLN wpływów z tytułu rozliczenia z Biurem Pracy.
 
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – wprowadza się do realizacji dodatkowe, ponadplanowe dochody z tytułu sprzedaży biletów wstępu na krytą pływalnię na sumę14 000,00 PLN.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE
W dziale 600 – Transport i łączność – dokonuje się zmniejszenia planu  na kwotę 12 000,00 PLN w paragrafie 4170 z uwagi  na oszczędności w wypłatach z tytułu umów – zleceń podczas „Akcji zima”. Zwiększenia planu w tym dziale o kwotę 73 440,00 PLN dotyczą wydatków rzeczowych, w tym na zakup kostki chodnikowej i na ubezpieczenie dróg gminnych, a także wydatków inwestycyj­nych w kwocie 230 00,00 PLN.
 
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa -  wprowadza się do planu dodatkowe środki w kwocie 90 000,00 PLN. z przeznaczeniem na zakup usług remontowych i zakup usług  pozostałych dla budynków mieszkalnych. Zmniejszenie na sumę 60 000,00 PLN planowanych kwot w paragrafie 4260 związane jest z oszczędnościami w zakresie ogrzewania budynków, o 2 000,00 PLN zmniejsza się również plan wydatków na ubezpieczenie budynków komunalnych.
 
W dziale 710 – Działalność usługowa – dokonuje się korekty planu rocznego na sumę 3 500,00 PLN z uwagi na zmniejszenie kosztów wykonania opracowań geodezyjnych.
 
W dziale 750 – Administracja publiczna – wprowadza się  dodatkowe środki w kwocie 24 000,00 PLN do realizacji zadań administracji w zakresie zakupu energii, zakupu usług pozostałych i podróży służbowych oraz zmniejsza plan w paragrafie 3030 – różne wydatki na rzecz osób fizycznych o 5 700,00 PLN.
 
W dziale 754 –Bezpieczeństwo publiczne i ochrona…– dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami w wydatkach rzeczowych na Ochotnicze Straże Pożarne a także zwiększa plany na obronę cywilną o 434, 00 PLN i na obsługę monitoringu w mieście o 721,00 PLN
 
W dziale 756 –Dochody od osób prawnych…. – w związku z niewykorzystanymi środkami, przeznaczonymi na opłaty wpisu do hipoteki zmniejsza się plan roczny o 1 000,00 PLN.
 
W dziale 801 – Oświata i wychowanie –  wprowadza   się zmiany po stronie zwiększeń o 85 362,00 PLN i po stronie zmniejszeń o 104 245,00 PLN w planach finansowych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkola na podstawie informacji  złożonych przez dyrektorów tych placówek.
Wszystkie wprowadzone zmiany dotyczą wydatków bieżących.
 
W dziale 851 – Ochrona zdrowia -  dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami na łączną kwotę 20 804,91 PLN w oparciu o wniosek złożony przez Pełnomocnika Burmistrza do spraw przeciwdziałania alkoholizmowi. Z uwagi na to że w ciągu roku nie podpisano porozumienia z jed­nost­ką dla której była zaplanowana dotacja , środki w wysokości 7 000,00 PLN przenosi się z paragrafu 2330 do wydatków rzeczowych.
 
W dziale 852 – Pomoc społeczna - zmiany dotyczą przeniesienia wydatków pomiędzy paragrafami na podstawie wniosku kierownika MGOPS w łącznej kwocie 37 545,00 PLN. Korekty pozwolą na pełne zrealizowanie zamierzeń w zakresie pomocy społecznej oraz pozwolą na zagospodarowanie środków pozostających w niektórych podziałkach klasyfikacji wydatków budżetowych, szczególnie w Środowiskowym Domu Samopomocy w Janikowie.
 
W dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej – dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami na łączną kwotę 458,73 PLN w celu prawidłowego rozliczenia środków otrzymanych w ramach Projektu „Poznaj siebie – inwestuj w siebie”.
 
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 2 250,00 PLN, z czego 2 000,00 PLN przypada  na wynagrodzenia dla osób prowadzących świetlice szkolne i 250,00 PLN na zakup wyposażenia dla świetlic. Z planu wydatków rzeczowych zmniejsza się plany w paragrafach 4240 – zakup pomocy naukowych i 4280 – zakup usług zdrowotnych z uwagi na to, że do końca roku  planowane środki nie będą wykorzystane zgodnie     z in­formacją dyrektora szkoły w Janikowie.
 
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - zwiększenia planu wydatków wyno­szą 8 400,00 PLN, natomiast zmniejszenia 95 000,00 PLN, z czego kwota 67 000,00 PLN dotyczy wynagrodzeń osobowych i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych w związku z dokonaniem refundacji tych wydatków przez Powiatowy Urząd Pracy.
 
 
Znacznie zmniejszono plan na remont oświetlenia ulicznego to jest o 20 00,00 PLN. W związku
z  nie­wy­korzystaniem środków w paragrafie 4300 przeznaczonych na wydatki związane z groma­dze­niem środków  z opłaty produktowej plan w wysokości 1 000,00 PLN przenosi się do rozdziału 90003 Oczyszczanie miast i wsi.
 
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zmniejszenie  planu dotyczy wydatków na opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy, na wynagrodzenia bezosobowe, zakup energii i usług pozostałych na łączną kwotę 39 198,00 PLN. O 198 501,00 PLN zmniejsza się plan wydatków inwestycyjnych na budowę kompleksu sportowego. Zwiększenia w tym dziale na kwotę 9 421,00 PLN dotyczą zakupu wyposażenia na sumę 5 000,00 PLN oraz na kwotę 4 421,00 PLN - opłaty ubezpieczenia mienia OSiR-u.
 
Ogółem saldo zmiany w planie dochodów i wydatków stanowi kwota 619 261,64 PLN po stronie zwiększeń i zmniejszeń. Po dokonanych zmianach kwota deficytu budżetowego nie uległa zmianie i wynosi 3 000 000,00 PLN.
 
 ==========================================
 
do pobrania:BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie  dochody (433kB)

do pobrania:BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie  wydatki (445kB)

do pobrania:BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie  wydatki zadania zlecone (589kB)

do pobrania:BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie  dochody majątkowe (430kB)

do pobrania:BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie  dotacje celowe (430kB)

do pobrania:BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie  wydatki - program profilaktyki (521kB)

do pobrania:BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie  inwestycje (678kB)




Wytworzył: Barbara Smolik (2 stycznia 2009)
Opublikował: Barbara Smolik (2 stycznia 2009, 13:33:35)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (2 stycznia 2009, 14:23:30)
Zmieniono: uzupełnienie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 152

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23