Uchwała Nr XXII/140/2008 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia19 grudnia 2008r. w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na rok 2008 UCHWAŁA NR XXII/140/2008 RADY MIEJSKIEJ W JANIKOWIE z dnia 19 grudnia 2008 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na rok 2008 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165 ust. 1 i 2, art. 167 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz.2104, Dz.U. z 2005 roku Nr 169 poz. 1420, Dz.U. z 2006 roku Nr 45 poz. 319, Dz.U. z 2006 roku Nr 104 poz. 708, Dz.U. z 2006 roku Nr 170 poz. 1217 i 1218, Dz.U. z 2006 roku Nr 249 poz. 1832, Dz.U z 2007 roku Nr 82 poz.560, Dz.U. z 2007 roku Nr 88 poz.587, Dz.U. z 2007 roku Nr 115 poz. 791, Dz.U. z 2007 roku Nr 140 poz. 984, Dz. U. z 2008 roku Nr 180 poz. 1112) uchwala się, co następuje: W uchwale Nr XIII/78/2007 z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2008 rok, zmienionej: 1. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XIV/80/2008 z dnia 24 stycznia 2008 roku 2. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XV/87/2008 z dnia 07 marca 2008 roku. 3. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XVII/100/2008 z dnia 18 kwietnia 2008 roku 4. Zarządzeniem Burmistrza Nr 84/B/2008 z dnia 20 maja 2008 roku. 5. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XVIII/108/2008 z dnia 26 czerwca 2008 roku 6. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XIX/114/2008 z dnia 12 września 2008 roku 7. Zarządzeniem Burmistrza Nr 86/B/2008 z dnia 26 września 2008 roku 8. Zarządzeniem Burmistrza Nr 87/B/2008 z dnia 14 października 2008 roku 9. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XX/127/2008 z dnia 24 października 2008 roku 10. Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXI/132/2008 z dnia 17 listopada 2008 roku 11. Zarządzeniem Burmistrza Nr 91/B/2008 z dnia 25 listopada 2008 roku § 1. 1. wyrazy „dochody budżetowe gminy i miasta w wysokości: 33 765 874,60 PLN” pozostają bez zmian, dokonuje się jedynie przeniesienia pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami. Podział dochodów w nowej wersji jest następujący: 1) Dochody z podatków i opłat: 8 300 371,00 PLN 2) Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa: 5 234 355,00 PLN 3) Dochody z majątku gminy: 5 008 476,00 PLN 4) Pozostałe dochody własne: 1 105 857,00 PLN 5) Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone: 4 389 589,00 PLN 6) Subwencja ogólna z budżetu państwa dla gminy: 7 573 215,00 PLN 7) Dotacje na dofinansowanie zadań własnych: 989 430,00 PLN 8) Środki pozyskane z innych źródeł: 1 164 581,60 PLN w tym: z PFRON – 37 719,00 PLN z Unii Europejskiej – 87 006,68 PLN z Banku Gospodarstwa Krajowego – 348 133,00 PLN z Urzędu Marszałkowskiego i z budżetu państwa na podstawie umowy z Wojewodą Kujawsko-Pomorskim (pomoc finansowa do Programu „Moje Boisko Orlik – 2012”) – 666 000,00 PLN z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – 25 722,92 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały. 2. wyrazy „wydatki budżetu gminy i miasta w wysokości: 36 765 874,60 PLN” pozostają bez zmian, dokonuje się jedynie przeniesienia pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami. Podział wydatków w nowej wersji jest następujący: 1) Wydatki bieżące w kwocie 29 545 676,60 PLN, w tym: a) wynagrodzenia wraz z pochodnymi 13 060 278,83 PLN b) dotacje 1 431 950,00 PLN c) obsługa długu publicznego 353 258,00 PLN d) wydatki z tytułu poręczeń 34 552,00 PLN e) remonty 1 515 488,00 PLN f) pozostałe wydatki bieżące 13 150 149,77 PLN
2) Wydatki majątkowe w kwocie 7 220 198,00 PLN w tym: a) wydatki inwestycyjne 7 193 598,00 PLN b) zakupy inwestycyjne 26 600,00 PLN Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały. § 2. Plan wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 4 389 589,00 PLN pozostaje bez zmiany, ponieważ dokonano przeniesień pomiędzy paragrafami. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały. § 3. Plan dochodów majątkowych po zmianach wynosi 3 307 967,00 PLN zgodnie z załącznikiem Nr 4. § 4. W załączniku Nr 8 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planu wydatków związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 5 do niniejszej uchwały. § 5. W załączniku Nr 9 do uchwały budżetowej dokonuje się korekty planu wydatków związanych z realizacją programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz programu przeciwdziałania narkomanii na rok 2008. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 6 do niniejszej uchwały. § 6. Plan wydatków inwestycyjnych po korekcie stanowi kwotę 7 220 198,00 PLN. Szczegółowe zmiany zawiera załącznik Nr 7 do niniejszej uchwały. § 7. Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Gminy i Miasta. § 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. ======================================= UZASADNIENIE Zmian w budżecie na 2008 rok dokonuję w związku z koniecznością urealnienia planów zarówno po stronie dochodów jak i wydatków. Dochody gminy, po dotychczasowych zmianach, w kwocie 33 765 874,60 PLN pozostają na tym samym poziomie, korekta na sumę 34 600,00 PLN po stronie zmniejszeń i zwiększeń dotyczy przesunięć planów pomiędzy podziałkami klasyfikacji budżetowej. DOCHODY BUDŻETOWE W dziale 020 – Leśnictwo – urealnienie planów na kwotę 500,00 PLN dotyczy zwiększenia wpływu środków z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich i zmniejszenia planu wpływów z tytułu sprzedaży drewna pozyskanego z lasów gminnych. W dziale 710 –Działalność usługowa– zwiększa się plan dochodów o kwotę 7 000,00 PLN w związku z wprowadzeniem do realizacji ponadplanowych dochodów, uzyskanych z tytułu zwrotu kosztów pomiarów geodezyjnych i wykonania szacowania nieruchomości przed sprzedażą. W dziale 750 –Administracja publiczna – zwiększenia w tym dziale są wynikiem dodatkowych wpływów środków z tytułu opłat za koncesje i za wynajem samochodu służbowego na łączną kwotę 1 200,00 PLN. W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych… – dokonuje się zwiększenia planów w paragrafach 0910 – Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat i 0690 – wpływy z różnych opłat na łączną kwotę 5 500,00 PLN oraz zmniejszenia planu rocznego w rozdziale 75618 z tytułu niskich wpływów z opłaty skarbowej i z opłat za wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej na sumę ogólną w wysokości 8 500,00 PLN. W dziale 801 –Oświata i wychowanie – dokonuje się zmian w związku z uzyskaniem dodatkowych wpływów z tytułu czesnego w przedszkolu na kwotę 3 000,00 PLN. Zmniejszeniu ulegają plany dochodów za wynajem sal w szkołach podstawowych o kwotę 1 000,00 PLN i z tytułu odpłatności za obiady wydawane przez szkolne stołówki na sumę 10 000,00 PLN. W dziale 852 – Pomoc społeczna – z uwagi na zwiększone wpływy za świadczone usługi opiekuńcze dla podopiecznych, wprowadza się do planu rocznego, dodatkowo w paragrafie 0830 kwotę 3 400,00 PLN. W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona…. – korekcie ulega plan w paragrafie 0970 poprzez zmniejszenie o 14 600,00 PLN wpływów z tytułu rozliczenia z Biurem Pracy. W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – wprowadza się do realizacji dodatkowe, ponadplanowe dochody z tytułu sprzedaży biletów wstępu na krytą pływalnię na sumę14 000,00 PLN. WYDATKI BUDŻETOWE W dziale 600 – Transport i łączność – dokonuje się zmniejszenia planu na kwotę 12 000,00 PLN w paragrafie 4170 z uwagi na oszczędności w wypłatach z tytułu umów – zleceń podczas „Akcji zima”. Zwiększenia planu w tym dziale o kwotę 73 440,00 PLN dotyczą wydatków rzeczowych, w tym na zakup kostki chodnikowej i na ubezpieczenie dróg gminnych, a także wydatków inwestycyjnych w kwocie 230 00,00 PLN. W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa - wprowadza się do planu dodatkowe środki w kwocie 90 000,00 PLN. z przeznaczeniem na zakup usług remontowych i zakup usług pozostałych dla budynków mieszkalnych. Zmniejszenie na sumę 60 000,00 PLN planowanych kwot w paragrafie 4260 związane jest z oszczędnościami w zakresie ogrzewania budynków, o 2 000,00 PLN zmniejsza się również plan wydatków na ubezpieczenie budynków komunalnych. W dziale 710 – Działalność usługowa – dokonuje się korekty planu rocznego na sumę 3 500,00 PLN z uwagi na zmniejszenie kosztów wykonania opracowań geodezyjnych. W dziale 750 – Administracja publiczna – wprowadza się dodatkowe środki w kwocie 24 000,00 PLN do realizacji zadań administracji w zakresie zakupu energii, zakupu usług pozostałych i podróży służbowych oraz zmniejsza plan w paragrafie 3030 – różne wydatki na rzecz osób fizycznych o 5 700,00 PLN. W dziale 754 –Bezpieczeństwo publiczne i ochrona…– dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami w wydatkach rzeczowych na Ochotnicze Straże Pożarne a także zwiększa plany na obronę cywilną o 434, 00 PLN i na obsługę monitoringu w mieście o 721,00 PLN W dziale 756 –Dochody od osób prawnych…. – w związku z niewykorzystanymi środkami, przeznaczonymi na opłaty wpisu do hipoteki zmniejsza się plan roczny o 1 000,00 PLN. W dziale 801 – Oświata i wychowanie – wprowadza się zmiany po stronie zwiększeń o 85 362,00 PLN i po stronie zmniejszeń o 104 245,00 PLN w planach finansowych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkola na podstawie informacji złożonych przez dyrektorów tych placówek. Wszystkie wprowadzone zmiany dotyczą wydatków bieżących. W dziale 851 – Ochrona zdrowia - dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami na łączną kwotę 20 804,91 PLN w oparciu o wniosek złożony przez Pełnomocnika Burmistrza do spraw przeciwdziałania alkoholizmowi. Z uwagi na to że w ciągu roku nie podpisano porozumienia z jednostką dla której była zaplanowana dotacja , środki w wysokości 7 000,00 PLN przenosi się z paragrafu 2330 do wydatków rzeczowych. W dziale 852 – Pomoc społeczna - zmiany dotyczą przeniesienia wydatków pomiędzy paragrafami na podstawie wniosku kierownika MGOPS w łącznej kwocie 37 545,00 PLN. Korekty pozwolą na pełne zrealizowanie zamierzeń w zakresie pomocy społecznej oraz pozwolą na zagospodarowanie środków pozostających w niektórych podziałkach klasyfikacji wydatków budżetowych, szczególnie w Środowiskowym Domu Samopomocy w Janikowie. W dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej – dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami na łączną kwotę 458,73 PLN w celu prawidłowego rozliczenia środków otrzymanych w ramach Projektu „Poznaj siebie – inwestuj w siebie”. W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 2 250,00 PLN, z czego 2 000,00 PLN przypada na wynagrodzenia dla osób prowadzących świetlice szkolne i 250,00 PLN na zakup wyposażenia dla świetlic. Z planu wydatków rzeczowych zmniejsza się plany w paragrafach 4240 – zakup pomocy naukowych i 4280 – zakup usług zdrowotnych z uwagi na to, że do końca roku planowane środki nie będą wykorzystane zgodnie z informacją dyrektora szkoły w Janikowie. W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - zwiększenia planu wydatków wynoszą 8 400,00 PLN, natomiast zmniejszenia 95 000,00 PLN, z czego kwota 67 000,00 PLN dotyczy wynagrodzeń osobowych i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych w związku z dokonaniem refundacji tych wydatków przez Powiatowy Urząd Pracy. Znacznie zmniejszono plan na remont oświetlenia ulicznego to jest o 20 00,00 PLN. W związku z niewykorzystaniem środków w paragrafie 4300 przeznaczonych na wydatki związane z gromadzeniem środków z opłaty produktowej plan w wysokości 1 000,00 PLN przenosi się do rozdziału 90003 Oczyszczanie miast i wsi. W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zmniejszenie planu dotyczy wydatków na opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy, na wynagrodzenia bezosobowe, zakup energii i usług pozostałych na łączną kwotę 39 198,00 PLN. O 198 501,00 PLN zmniejsza się plan wydatków inwestycyjnych na budowę kompleksu sportowego. Zwiększenia w tym dziale na kwotę 9 421,00 PLN dotyczą zakupu wyposażenia na sumę 5 000,00 PLN oraz na kwotę 4 421,00 PLN - opłaty ubezpieczenia mienia OSiR-u. Ogółem saldo zmiany w planie dochodów i wydatków stanowi kwota 619 261,64 PLN po stronie zwiększeń i zmniejszeń. Po dokonanych zmianach kwota deficytu budżetowego nie uległa zmianie i wynosi 3 000 000,00 PLN. ========================================== do pobrania: dochody (433kB)
do pobrania: wydatki (445kB)
do pobrania: wydatki zadania zlecone (589kB)
do pobrania: dochody majątkowe (430kB)
do pobrania: dotacje celowe (430kB)
do pobrania: wydatki - program profilaktyki (521kB)
do pobrania: inwestycje (678kB) |