BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół Nr XXII z sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 31 marca...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół Nr XXII z sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 31 marca 2005r.

P R O T O K Ó Ł

z XXII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 31 marca 2005r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXII sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Urzędu P. Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: redaktora J.Brodzińskiego, radnego powiatowego Pana Marka Szubargę, Prezesa ZNP Ryszarda Olejnika, sołtysów gminy Janikowo, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. /listy w załączeniu protokółu/
Protokolantem XXII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poprosił o wprowadzenie do porządku obrad jako 10 punkt - podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu "Budowa kompleksu sportowego w Janikowie".
Dodał, że wprowadzając tę uchwałę chcemy, aby Urząd Marszałkowski zagwarantował gminie dofinansowanie inwestycji w wysokości 33%.
Proponowaną zmianę w porządku obrad rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Informacja Komisji Rewizyjnej nt. przeprowadzonych kontroli w MGOK i OSIR w Janikowie.

Informacja Dyrektora PGKIM w Janikowie nt. zasadności wprowadzenia nowych taryf za wodę i ścieki.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2005r.

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu "Budowa kompleksu sportowego w Janikowie"

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia źródeł dochodów własnych, ich przeznaczenia i wskazania jednostek, które utworzą rachunek dochodów własnych.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2005 roku.

Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w roku 2005.

Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie kupna działki od RSP ZGODA.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym ograniczonym lokalu do adaptacji na mieszkanie w Janikowie, ul. Sportowa 9a.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.
Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.
Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XXI Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danej chwili głosowania.

Punkt 5

Wydano 8 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:

Stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt w Referacie Finnasowo- księgowym,

Określenia granicy zwrotu kosztów zakupu okularów ochronnych,

Podstawowych uregulowań dotyczących ewidencji zaangażowania w jednostkach budżetowych Gminy Janikowo.

Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa wieczystego użytkowania działki nr 83/20, położonej w Janikowie przy ul. Przemysłowej.

Zmian w budżecie na 2005r.

Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa wieczystego użytkowania działki nr 25, położonej w Janikowie przy ul. Wiśniowej.

Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa wieczystego użytkowania działki nr 43 i 44, położonej w Janikowie przy ul. Wilkońskiego.

Przedłożenie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy i Miasta za 2004r.

Uchwały Rady Miejskiej w realizacji:

ogłoszono przetarg na sprzedaż gruntu wraz z budynkiem (przepompownia) na dzień 10 maja 2005r.

dokonano zamiany lokali mieszkalnych: Janikowo - Kołuda Wielka i Ludzisko - Trląg.

Sprzedano działkę w Ołdrzychowie na poprawę warunków zagospodarowania.

Prowadzone są postępowania o naliczenie opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu nieruchomości powstałej na skutek podziału.

Przeznaczono do sprzedaży działki budowlane przy ulicy Przybyszewskiego, zabudowa szeregowa, przejęte przez gminę z tytułu rozwiązania umowy użytkowania wieczystego - brak zabudowy. /zał.nr 1/
Następnie Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 1.133.863,00 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska -22.752,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 29 marca 2005r.:
- dochody - 6.850.707,00, co stanowi 25,5% planu rocznego
- wydatki - 5.565.502,00, co stanowi 18,1% planu rocznego
Na dzień 29 marca 2005 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 1.285.205,00
Zadłużenie na dzień 31 marca 2005r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 1.018.563,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 1.056.045,00 zł

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu:

na budowę kanalizacji sanitarnej - 69.030,00 zł

modernizację systemu ciepłowniczego 105.327,00 zł zł.

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 709.100,00 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 31.03.2005r. - 11% kwoty planowanych dochodów na 2005 rok - 2.958.065,00 zł.
/zał.nr 2 do protokółu/
W dalszej części swojej wypowiedzi burmistrz podziękował Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Janikowie za tempo prac przy pracach remontowych mieszkania dla Olgi i Darii - bliźniaczek z Janikowa. Poinformował zebranych, że delegacja z Janikowa była w ambasadzie Arabii Saudyjskiej, wręczono oficjalnie uchwałę Rady Miejskiej o nadaniu honorowego obywatelska Gminy Janikowo księciu Arabii Saudyjskiej.
Dodał, że Arabia Saudyjska chce nawiązać bliskie kontakty z naszym miasteczkiem. W ciągu najbliższych tygodni zostaną sprecyzowane te działania. Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:
1. radny Jan Plewa:

Utwardzenie dróg: Polnej, Przybyszewskiego, Jana z Ludziska,

Zrobienie chodnika ul. Kasprowicza,

Uruchomienie telewizji kablowej na ul.: Kasprowicza, Topolowa, Przybyszewskiego, Pwst. Wlkp. I pozostałych. /zał. nr 3/
2. radny Jerzy Borzymowski :
a) podłączenie do kanalizacji dwóch budynków w Głogówcu, nr 13 i 14, które zostały pominięte podczas kanalizacji wsi, a także gospodarstw z Korytkowa. /zał. nr 4/

Punkt 7
Informacja Komisji Rewizyjnej nt. przeprowadzonych kontroli w MGOK i OSIR w Janikowie.
Informację przedstawił przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Ruta.
1) Po przeprowadzonej kontroli w OSIR komisja sugeruje:

dokończenie pomieszczeń z oknem widokowym na nieckę basenu, zagospodarowanie mogłoby przynieść dodatkowe dochody.

Zagospodarowanie składowanych płyt betonowych za basenem.

Racjonalne wykorzystanie trzech pracowników, poza okresem letnim, pracujących na stadionie miejskim.

Zlikwidowanie karnetów tzw. Vipowskich, należy opracować regulamin zasad przydziału takich karnetów i upoważnić do tego jedną osobę.

Uaktywnić współpracę pomiędzy OSIR z MGOK.
2) po przeprowadzonej kontroli w MGOK w Janikowie komisja sugeruje:

zlikwidować bałagan w bezpośrednim sąsiedztwie Domu Kultury.

naprawa uszkodzonych rynien.

ponowne uruchomienie wcześniej działającej kawiarenki internetowej.

zaproponowana oferta wakacyjna jest bardzo uboga.

Przeniesienie biblioteki z budynku Domu Kultury, w celu zdecydowanej poprawy jej funkcjonalności.
W celu poprawy działalności kontrolowanych jednostek, Komisja Rewizyjna, sugeruje utworzenie jednego podmiotu, który w swym zakresie przejąłby dzisiejsze zadania Ośrodka Sportu i Rekreacji i Miejsko - Gminnego Domu Kultury. Pozwoli to na lepszą współpracę i organizację pracy pomiędzy wymienionymi jednostkami.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej dodał, ze przedmiotem obrad komisji było również omówienie zasadności wprowadzenia nowych taryf za wodę i ścieki.
Dodał, że radni o takich zmianach powinni dowiadywać się przed wprowadzeniem podwyżki, a nie po.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który wyjaśnił, że płyty betonowe, składowane za krytą pływalnią, zostanie przekazana do Klubu Żeglarskiego "KORMORAN", pozostała część zostanie sprzedana.
Natomiast jeśli chodzi o działalność MGOK i OSIR, to w najbliższym czasie zostaną podjęte decyzje, co do zasad funkcjonowania tych jednostek.
Burmistrz wyjaśnił również sprawę przyznawania darmowych karnetów na krytą pływalnię w Janikowie. Dodał, że większą część tych karnetów otrzymała CUIAWIA Inowrocław. Karnet darmowy jest również wydawany osobom, które przedstawią np. zaświadczenie od lekarza o konieczności korzystania z basenu w ramach rehabilitacji. Zawsze o tym decyduje burmistrz.
Przewodniczący Rady poprosił o wyjaśnienie, czy są dowody na to, że karnety są rozdawane za darmo.
Kazimierz Ruta wyjaśnił, ze kwota na jaką wydano darmowe karnety na pływalnię jest dość znacząca. Jest to udokumentowane.

Punkt 8
Informacja Dyrektora PGKIM w Janikowie nt. zasadności wprowadzenia nowych taryf za wodę i ścieki.
Rada udzieliła głosu Dyrektorowi PGKIM P. Wiesławowi Nurskiemu, który wyjaśnił, że taryfy zostały wprowadzone zgodnie z obowiązującą ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków.
Przedsiębiorstwo musi to ogłosić w lokalnej prasie. W taki sposób taryfy zostały wprowadzone już trzeci rok i obowiązuje przez okres jednego roku. W roku 2003 i 2004 ceny nie uległy zmianie i wynosiły 2,05 zł za m3 , dla cen za odprowadzanie ścieków był niewielki wzrost, bo 3,8%. Uległa wzrostowi cena za odprowadzanie ścieków na kwotę 2,41 za m3 .
Dyrektor Nurski dodał, że ilość wody jaka została zużyta przez mieszkańców Gminy Janikowo, w okresie ostatnich trzech lat, zmniejszyła się o ponad 20 000m3.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że podwyżka jest nieznaczna, ponieważ gmina umorzyła PGKIM podatki za urządzenia, cena wody pozostała natomiast bez zmian. Burmistrz dodał, że nie widział możliwości sfinansowania tej różnicy ze środków gminy, dlatego gmina do ścieków nie dokłada. Porównując z innymi gminami, ceny wody i ścieków w naszej gminie, to mieścimy się w dolnej granicy cen. Podwyżka ta nie wpłynie na byt rodzin w naszej gminie.
Radny Kazimierz Ruta powiedział, że o takich zmianach powinni się dowiedzieć na radzie. Powiedział również, że mieszkańcy bloków Kujawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej zostali obciążeni tzw. Opłatami za wodę eksploatacyjną. Poprosił o wyjaśnienie, czy w lokalach gminnych występują również różnice pomiędzy odczytem liczników w poszczególnych mieszkaniach, a licznikiem głównym na bloku, i kto pokrywa tę różnicę.
Dyrektor Wiesław Nurski wyjaśnił, że, gdyby gmina nie umorzyła podatku od urządzeń wodno - kanalizacyjnych, to cena wody byłaby 2,28 za m3 , a ścieków 2,38 za m3 . PGKIM jako dostawca wody zawarł umowy z mieszkańcami, tak gdzie funkcjonują wspólnoty mieszkaniowe, podjęte zostały stosowne uchwały wspólnot o wymianie wszystkich liczników na wodę, zgodnych z obowiązującymi standardami. Tam, gdzie nastąpiły wymiany liczników na wodę te różnice są niewielkie, pokrywa je wtedy wspólnota mieszkaniowa. Przyczyna jest po stronie technicznej - dodał dyrektor.
Na tym dyskusja została zakończona.

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawił Burmistrz Andrzej Brzeziński, wyjaśniając, zmiany dotyczą korekty planu dochodów z tytułu dotacji na dofinansowanie zadań własnych
w dziale 852 – Pomoc społeczna,
w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza
Łącznie plan dochodów zwiększam o kwotę 105 821,00 PLN.
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych. Ogółem plan wydatków zwiększa się o 105 821,00 PLN.
Korekty dotyczą wydatków bieżących i w znacznej kwocie wydatków majątkowych.
W załączniku nr 4 do uchwały zmieniającej budżet korekty dotyczą zmniejszenia planu na realizację następujących zadań inwestycyjnych:

Rozbudowa i modernizacja systemów ciepłowniczych – 300 000,00 PLN

Termomodernizacja budynków mieszkalnych – 200 000,00 PLN

Rozbudowa i modernizacja systemu kanalizacyjnego gminy – 300 000,00 PLN

Budowa i modernizacja oświetlenia gminy – 200 000,00 PLN
oraz zwiększenia planu o 1 000 000,00 PLN na realizację zadania pod nazwą “Budowa kompleksu sportowego”
Wobec nie zgłoszenia uwag Wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 15 głosach za. /zał.5/

Punkt 10
Uchwałą w sprawie przystąpienia do realizacji projektu "Budowa kompleksu sportowego w Janikowie".
W punkcie tym burmistrz wyjaśnił, że podjęcie tej uchwały jest konieczne, aby gmina nasza mogła ubiegać się o uzyskania brakujących 33% środków finansowych z Urzędu Marszałkowskiego.
Uchwała określa wymagany poziom współfinansowania projektu ze środków własnych gminy - maksymalnie 67%.
Realizację projektu ustalono na lata 2005 i 2006.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do propozycji uchwały odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami. /załącznik nr 6 do protokółu/
Przewodniczący rady ogłosił 10 minut przerwy.
Obrady wznowiono o godzinie 1645.

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia źródeł dochodów własnych, ich przeznaczenia i wskazania jednostek, które utworzą rachunek dochodów własnych.
Skarbnik Bogumiła Szumacher w punkcie tym wyjaśniła, że w związku ze zmianą ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych i uchyleniem art. 21, dotyczącego funkcjonowania środków specjalnych, tworzonych przez jednostki budżetowe, wprowadzono art. 18a dochody własne jednostek budżetowych.
Zgodnie z art. 18a ust.3 jednostki budżetowe mogą gromadzić dochody własne określone w uchwale przez organ stanowiący. Ponadto art. 18a ust 4 nakłada na Radę Miejską obowiązek określenia źródeł dochodów własnych, ich przeznaczenie oraz określenia jednostek, które utworzą rachunek. Szczegółowe dane, o których mowa w uzasadnieniu do uchwały, zawiera załącznik nr 1.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do propozycji uchwały odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami. /załącznik nr 7 do protokółu/

Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego.
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że subwencja, jaką nasza gmina otrzymuje na oświatę, wystarcza na fundusz płac plus socjalny. Praca z dziećmi na wsi jest bardziej spokojna. Uważa, że gmina nie powinna dopłacać do mieszkań dla nauczycieli mieszkających na wsi. Będzie wnioskował o zmniejszenie dodatków mieszkaniowych dla nauczycieli. Wielu burmistrzów jest zdania, aby Kartę nauczyciela dostosować do aktualnych warunków.
Ustawa o systemie oświaty gwarantuje wprowadzanie różnych stopni awansów zawodowych nauczycieli, gmina nie ma na to wpływu, tylko tyle, że to gmina musi wypłacać wyższe wynagrodzenia dla nauczycieli. Wiele gmin nie stać na takie dodatkowe ponoszenie kosztów związanych z oświatą.
Burmistrz dodał, że należy spokojnie usiąść i przedyskutować razem ze związkami zawodowymi, nauczycielami sprawy systemu oświaty w naszej gminie. Związki zawodowe i nauczyciele też powinni zauważyć gminę i jej problemy.
Przewodniczący Rady przedstawił opinię Związku Nauczycielstwa Polskiego dotyczącą podjęcia proponowanych uchwał. Projekt uchwały w sprawie ustalenia dodatku mieszkaniowego, związki zawodowe opiniują pozytywnie. / zał. nr 8/

Odczytał treść uchwały, następnie przystąpił do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. nr 9/

Punkt 13
Regulamin określający niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w roku 2005.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że wiele gmin boryka się z tym problemem, ponieważ regulaminu tego nie można było wprowadzić na sesji w 2004r., przed przyjęciem uchwały budżetowej, takie były zalecenia nadzoru prawnego Wojewody.
Przewodniczący Rady w punkcie tym wyjaśnił, że wszystkie proponowane uwagi na komisjach Rady, co do projektu uchwały, zostały uwzględnione.
Projekt tej uchwały, w dwóch punktach: dotyczących wysokości funduszu nagród i wysokości dodatku za wychowawstwo, Związek Nauczycielstwa Polskiego opiniuje negatywnie.
W związku z tym, że projekt uchwały był szczegółowo omawiany na komisjach rady i nie zgłoszono więcej uwag, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych . /załącznik nr 10 do protokółu/

Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Janikowo.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że jest to zadanie własne gminy i z budżetu Państwa otrzymujemy środki na dofinansowanie tego zadania. Brakuje nam około 35.000 zł., dlatego też wszyscy dostaną równe, najniższe z możliwych stypendiów - 44,50 zł.
Przewodniczący Rady dodał, że nie po raz pierwszy gminy zostały obarczone nowymi zadaniami, na które brakuje środków i czy te pieniądze będą spłacone.
Radny Kazimierz Ruta poprosił o wyjaśnienie, kto wyliczał przydział środków na wypłaty stypendiów.
Sekretarz wyjaśnił, że jest ustawa, rozporządzenie wykonawcze, natomiast wyliczeń dokonywało Ministerstwo Finansów. Stypendia zostaną spłacone.
Radna Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, czy ktoś może zarzucić, że dostał kwotę niższą niż powinien.
Sekretarz wyjaśnił, że stypendia wypłacane są w kwocie od 44,50 zł do 112,00 zł maksymalnie.
Ponieważ nie zgłoszono więcej pytań, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za. /zał. Nr 11/

Punkt 15
Uchwała w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Gmina Janikowo jest właścicielem działki położonej w Janikowie nr 2/3, która stanowi drogę. Działka nr 2/11, której właścicielem jest Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna ZGODA, po połączeniu z działką nr 2/3 pozwoli na utworzenie dojazdu do działki zabudowanej oznaczonej nr 2/10 i 5/3, które tworzą jedną całość gospodarczą.
Jest to jedyny dojazd do w/w nieruchomości zabudowanej.
Radna Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, czy ma być zakup, czy nabycie.
Głosu udzielono mecenasowi Sławomirowi Waleńskiemu, który wyjaśnił, że zapisy uchwały są jednoznaczne i kupno i nabycie nieruchomości, są to zapisy poprawne.
Ponieważ nie zgłoszono więcej pytań odczytano projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie - 15 głosami za. /zał. Nr 12/
 
 
Punkt 16
Uchwała w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym ograniczonym nieruchomości w Janikowie, ul. Sportowa 9.
W punkcie tym z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że jest to nieruchomość zabudowana położona w Janikowie przy ulicy Sportowej 9a stanowi mienie komunalne Gminy Janikowo. Lokal do adaptacji na cele mieszkaniowe został pozyskany po wymiennikowni centralnego ogrzewania.
Radny Kazimierz Ruta zwrócił uwagę na to, że na komisjach wniesiono poprawkę do projektu uchwały i powinno być - uchwała w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż.
Głosu udzielono mecenasowi Waleńskiemu, który stwierdził, że taki zapis jest poprawny.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 13/

Punkt 17
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział zebranym, że wiele osób zarzuca mu, że bliźniaczkom podarowano tak drogie mieszkanie. Nie raz dawano mieszkania osobom, które na to nie zasługiwały, robiło się to dla dzieci.
Odpowiadając na interpelacje burmistrz wyjaśnił:

zrobienie drogi, został złożony wniosek o dofinansowanie, chcemy te prace wykonać przy pomocy PGKiM oraz pracowników z robót publicznych,

podłączenie do kanalizacji budynku nr 13 i 14 w Trlągu. Burmistrz był przekonany, że wszystkie budynki zostały podłączone do kanalizacji. Zostanie to sprawdzone. Jeśli chodzi o podłączenie do kanalizacji mieszkańców Korytkowa, to oni muszą wspólnie się porozumieć i podjąć decyzję.

 
Punkt 18,19
Kolejno głos zabrali.
1. Radna Halina Krzeszewska:

kto jest administratorem placu zabaw przy ul. Wilkońskiego przy nr 12 i 13,
Radny Jan Drzewiecki wyjaśnił, że wieczystym użytkownikiem jest wspólnota mieszkaniowa Wilkońskiego 13,
Dyrektor Nurski dodał, że przewodniczący wspólnoty mieszkaniowej złożył zlecenie o usunięcie górki, PGKIM tego zlecenia nie przyjęło.
2. Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański:
W imieniu sołtysa Kołudy Wielkiej poprosił o wyjaśnienie, czy nie można wprowadzić zmiany w uchwale i zwolnić od podatku od posiadania psów osoby mieszkające na wsi a nie posiadające gospodarstwa rolnego.
Na wniosek radnych poprosiliśmy o większą ściągalność tego podatku, jednak Trląg i Głogówiec są to wsie, ale nie ma tam gospodarstw, jest jednak duże bezrobocie wśród mieszkańców tych wsi.
Burmistrz wyjaśnił, że nie ma możliwości zmiany uchwały w ciągu roku, można umorzyć podatek na indywidualny wniosek.
Głosu udzielono sołtysowi wsi Kołuda Wielka, który powiedział, że połowa mieszkańców wsi to ludzie bezrobotni, skąd mają wziąć na zapłacenie podatku od psa.
Burmistrz dodał, że Komisja Rewizyjna zwracała uwagę o większą ściągalność podatku od posiadania psów. Każdy kto złoży wniosek będzie miał umorzony podatek od psów. Głownie chodzi o psy w mieście.

Radny Krzysztof Dzieża - co z remontem dróg powiatowych i wojewódzkich.
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że dość regularnie wysyłane są pisma do zarządu Dróg Wojewódzkich.
Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu radnego powiatowego Marka Szubargę, który wyjaśnił, że stan dróg powiatowych jest na bieżąco kontrolowany, ostatnio na sesji powiatu w tej sprawie było dużo interpelacji. Drogi te będą sukcesywnie naprawiane w ramach posiadanych środków finansowych.

Radny Kazimierz Ruta - zwrócił się do obecnej na sali obrad Pani dyrektor Szkoły Podstawowej Ewy Foss. Powiedział, że na ostatniej sesji rada miała odmienne zdanie od wnioskodawców, dotyczące nadania imienia szkole podstawowej. Poprosił o przeanalizowanie propozycji Rady - nadanie imienia Jana Wojciechowskiego i nie odrzucanie tego pomysłu.
Głosu udzielono P. Ewie Foss, która powiedziała, że dwukrotnie sprawa nadania imienia szkole była dyskutowana. Pracowano nad tym prawie rok. Pozostała propozycja nadania imienia Ziemi Kujawskiej. Dodała, że do tego problemu należy nabrać dystansu, wszyscy potrzebujemy trochę czasu do zastanowienia.
Radny Kazimierz Ruta dodał, że szkołę reprezentują młodzi ludzie, którzy nie zawsze się z nią utożsamiają.
P. Ewa Foss dodała, że nie dano jej szansy wypowiedzieć się w tej sprawie, ponieważ nie została zaproszona na tą sesję. Wniosek o nadanie imienia został jednoznacznie uzasadniony. Pan Jan Wojciechowski też by miał swoje miejsce w tej nazwie, która była proponowana.
Przewodniczący Rady podziękował za wystąpienie.
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1755 zakończył XXII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                               Przewodniczący
Barbara Smolik                                                      Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                                   Maciej Krzyżański



Wytworzył: Barbara Smolik (25 lipca 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (25 lipca 2005, 11:22:31)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (25 lipca 2005, 11:27:40)
Zmieniono: poprawa błędu w tytule

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2378

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23