BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXV sesji rady miejskiej w janikowie odbytej 16 czerwca...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXV sesji rady miejskiej w janikowie odbytej 16 czerwca 2005r.

P R O T O K Ó Ł

z XXV sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 16 czerwca 2005r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXV sesję i po powitaniu radnych, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Urzędu Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: radnego powiatowego Pana Marka Szubargę, Prezesa ZNP Ryszarda Olejnika, redaktora J.Brodzińskiego, sołtysów gminy Janikowo, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. /listy w załączeniu protokółu/
Protokolantem XXV sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Nieobecny radny Tadeusz Łepski – usprawiedliwiony

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian.
Radny Krzysztof Dzieża poprosił o wykreślenie ust. 2 z § 2 projektu uchwały dotyczącej sprzedaży nieruchomości – działka z zabudową w Dobieszewicach. Będzie propozycja, aby na tej działce zrobić boisko.
Proponowaną zmianę w porządku obrad rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Informacja dotycząca propozycji letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy i Miasta Janikowo przygotowana przez:

placówki oświatowe z terenu Gminy Janikowo – P. Maciej Golz,

MGOK w Janikowie – P. Sławomir Paluch,

OSiR w Janikowie – P. Czesław Moroziuk

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005r.

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo. (garaże – Janikowo ul. Wilkońskiego,

Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości Gminy Janikowo. (ulice Kołuda Wielka)

Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej i własności budynku do gminnego zasobu nieruchomości Gminy Janikowo. (świetlica Kołuda Wielka)

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju wsi: Kołuda Mała, Trląg i Sielec.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XVI-98/2004r. Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Centrum Edukacji i współpracy Międzynarodowej w Janikowie imienia Księcia Abdullah Ibn Abdulaziz Al – Saud.

W sprawie zmiany w podziale Gminy Janikowo na stałe obwody głosowania.
Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.
Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XXIV Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 14 radnych na 15 obecnych w danej chwili głosowania.

Punkt 5
Z-ca Burmistrza Jacek Duma przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 152.103,00 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 370,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 14 czerwca 2005r.:
- dochody - 12.091.564,00, co stanowi 44% planu rocznego
- wydatki - 11.501.705,00, co stanowi 37% planu rocznego
Na dzień 14 czerwca 2005 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 589.859,00
Zadłużenie na dzień 16 czerwca 2005r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 984.984,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 1.0024.971,00 zł

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu na modernizację systemu ciepłowniczego 98.304,00 zł – przygotowane dokumenty do umorzenia.

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 590.920,00 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 16.06.2005r. – 2.677 179,00 zł, co stanowi 9,8% kwoty planowanych dochodów po zmianach.
/zał. nr 1 do protokółu/
Przewodniczący Rady poprosił o podanie informacji o odbytych zawodach motorowodnych, sprawy dotyczące wygaszenia Cukrowni w Janikowie.
Z-ca burmistrza poinformował, że samorząd zrobi wszystko, aby udzielić pomocy dla zakładu, który ewentualnie powstanie po wygaszonej Cukrowni w Janikowie. Polski Cukier podtrzymuje swoją decyzję o zaprzestaniu produkcji cukru w Janikowie. Burmistrz pozostaje przy swojej decyzji, aby w Cukrowni w Janikowie uruchomić magazynowanie cukru. Janikowo ma korzystne położenie. Są prowadzone rozmowy, aby odprawa wynosiła 25 pensji i gwarancje pracy do 2010 roku, jeśli ktoś przyjmie propozycję pracy w innej cukrowni. Samorząd będzie mógł uczestniczyć w pracach konsultacyjnych dotyczących możliwości uruchomienia magazynowania cukru w Janikowie.
Jacek Duma dodał, że wszystkim zależy na utrzymaniu miejsc pracy. Aktywnie poszukujemy inwestorów. Gmina przystąpiła do konkursu “Grunt ma medal”. Mamy realną szansę, inwestor z Irlandii, będzie wybierał spośród 5 ofert.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:
Na XXV sesji Rady Miejskiej nie z głoszono interpelacji.

Punkt 7
Informacja dotycząca wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy i Miasta Janikowo.
Sekretarz Maciej Golz poinformował, że w szkołach nie będzie żadnego zorganizowanego wypoczynku letniego. Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej – Kuratorium zabrania prowadzenia form wypoczynku dzieci nie zgłoszonego do Kuratorium. Nauczyciele, którzy byliby zatrudnieni musieliby mieć zapłacone. Środki finansowe na ten cel nie były planowane do budżetu.
Od przyszłego roku można ująć takie wydatki w budżecie gminy. Wyposażenie szkół mamy dobre, ale niestety brakuje środków na wynagrodzenia związane z dodatkową opieką nad dziećmi. Zatrudnieni opiekunowie muszą być na umowę zlecenie.
Radny Kazimierz Ruta powiedział, że za to iż nie będzie zorganizowanego wypoczynku letniego w szkołach, całą winę ponosi Rada Miejska, bo nie ujęła w budżecie środków na ten cel.
Przewodniczący Rady dodał, że nie wiadomo, czy gdyby środki na ten cel były zaplanowane, znaleźliby się chętni do pracy w czasie swojego urlopu.
Zadał pytanie od kiedy obowiązuje to Rozporządzenie MEN.
Radna Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, czy osobami zatrudnionymi do opieki nad dziećmi muszą być nauczyciele
Sekretarz wyjaśnił, że przepisy obowiązują od 1997 roku, jednakże Kuratorium obecnie zwraca szczególną uwagę na ich przestrzeganie.
Do opieki nad dziećmi podczas wypoczynku muszą być zatrudnione osoby wykwalifikowane, niekoniecznie nauczyciele.
Głos zabrał radny powiatowy i Dyrektor Gimnazjum w Janikowie Marek Szubarga, który dodał, że środki to jedna kwestia, natomiast nauczyciel musi wyrazić zgodę, ponieważ to jest jego urlop, czas wolny. Obwiązuje Karta Nauczyciela i należy jej przestrzegać. Dyrektor dodał, że na przełomie lipca i sierpnia stołówka w Gimnazjum będzie czynna, będą z niej korzystać dzieci z DARU SERCA.
Głos zabrał Przewodniczący Związku Nauczycielstwa Polskiego Ryszard Olejnik.
W czasie wakacji były organizowane różnego rodzaju zajęcia. Nie zgłoszona placówka jest placówką “dziką”. Nauczyciele są za tym, aby takie zorganizowane ferie się odbywały, ale jest również nacisk na bezpieczeństwo.
Maciej Krzyżański – Przewodniczący Rady powiedział, że wypadki się zdarzają, opiekunowie nie dopatrzyli, dzieci są coraz bardziej aktywne. Wystarczy trochę chęci i aktywności. Z niczego nic się nie zorganizuje.
Radny Kazimierz Ruta dodał, że nie chcemy zmuszać nauczycieli jeśli to nie zostało zaplanowane i zgłoszone do Kuratorium.

Następnie informację o wypoczynku letnim dzieci i młodzieży w 2005r. przedstawił Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie Sławomir Paluch.
Zajęcia dla dzieci będą prowadzone w formie zajęć sportowo – rekreacyjnych. Turnusy będą się odbywały z podziałem na poszczególne sołectwa. W ramach tych zajęć będą organizowane:

wycieczki do: Myślęcinka, Torunia, Poznania, Lednicy,

zajęcia na basenie,

turnieje i konkursy zręcznościowe.
Dyrektor dodał, że są to tylko plany, ponieważ obecnie sam pracuje w Ośrodku. Do końca czerwca br. otrzyma ostateczną odpowiedź od Burmistrza dotyczącą jego dalszego zatrudnienia. P. Paluch dodał, że wszystko chce doprowadzić do końca, ale musi również zacząć myśleć o osobie, ma rodzinę.
Poinformował, że Hufiec ZHP z Bydgoszczy dał propozycję zorganizowania obozu nad Zalewem Koronowskim. Koszt, przy grupie 30 osób, to około 6000 zł za 4 tygodnie.
Radna Halina Krzeszewska zapytała, czy władze zapewniają personel do opieki.
Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział, że nie jesteśmy w stanie zapewnić wypoczynku każdemu dziecku. Pomagamy tym , których nie stać na zorganizowanie wypoczynku dla swoich dzieci. Na dzień dzisiejszy nie jestem upoważniony do składania deklaracji. Nie musi być zatrudnionych ileś osób w MGOK, aby zorganizować wypoczynek.
Przewodniczący Rady dodał, że dobrze się stanie i nastąpią zmiany w organizacji pracy MGOK. Kierownictwo może się zmieniać, ale praca pozostanie. Plan Dyrektora, zorganizowania ferii dla dzieci, jest dobry.
Dyrektor MGOK – dodał, że jeśli ma być zmiana na stanowisku dyrektora, to aklimatyzacja też trochę trwa i wiąże się z wieloma komplikacjami. Nie jest to takie proste, jaki jest sens zmieniać to co było dobre. P. Paluch dodał, że zawsze starał się odpowiadać za swoje czyny.
Przewodniczący Rady powiedział, że władzą wykonawczą jest Burmistrz i to on podejmuje decyzje kogo zatrudnia i zwalnia. Rada nie jest od zatrudniania.
Radna Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, czy został ogłoszony konkurs na stanowisko Dyrektora Domu Kultury.
Z-ca burmistrza opowiedział, że nie.
Radny Edward Antczak dodał, ze jest prośba do władz i służb, aby ten wypoczynek zorganizować.
Udzielono głosu P.Jolancie Sap – sołtys wsi Wierzejewice.
Pani sołtys w imieniu mieszkańców wsi podziękowała za dobrą współpracę z MGOK w Janikowie. Dodała, że dzieciom wiejskim trudno jest uczestniczyć w różnych zajęciach organizowanych w mieście, potrzebują dużo troski i zainteresowania. Dom Kultury organizuje różnego rodzaju wystawy i prelekcje. Jest to bardzo dobra inicjatywa. Społeczeństwo wiejskie chętnie w nich uczestniczy, czego nie można powiedzieć o ludziach z miasta. Pani sołtys dodała, że sport jest ważny, ale aby rozwijać intelekt potrzebny jest Dom Kultury.
Przewodniczący Rady dodał, że także opiekuje się dziećmi wiejskimi i wie ile radości sprawia im zorganizowanie wypoczynku, konkursu czy innych form rekreacji. Natomiast dzieci miejskie tego nie doceniają, uważają że tak musi być.
Głos zabrał Sekretarz Maciej Golz.
Przedstawił informację o wypoczynku letnim dzieci i młodzieży w 2005r. finansowanym i współfinansowanym ze środków przeznaczonych na realizację Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz ze środków Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz plan wypoczynku organizowanego przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Janikowie. /zał.2/
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański stwierdził, że plan wypoczynku letniego proponowany przez MGOK i OSIR w Janikowie w części się pokrywa. Wskazane byłoby jak najszybciej rozwiązać sprawę struktury organizacyjnej MGOK i pracy w niej.
Radny Kazimierz Ruta powiedział, że OSIR z roku na rok na ferie proponuje coraz mniej dla dzieci i młodzieży. Kierownik OSIR powinien wystąpić do burmistrza z propozycją obniżenia, na sezon letni, cen biletów wstępu na basen.

Salę obrad opuścił radny Grzegorz Czerwiński. Obecnie w obradach uczestniczy 13 radnych.

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Bogumiła Szumacher,.
Zmiany po stronie dochodów zwiększają plan o kwotę 395 596,00 PLN, w tym między innymi:

we wpływach z tytułu podatku rolnego od osób prawnych o 53 500,00 PLN,

we wpływach z podatku od nieruchomości osób prawnych o 310 946,00 PLN.
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych. Ogółem plan wydatków zwiększa się o 499 916,00 PLN i zmniejsza o 104 320,00 PLN, saldo korekt wynosi 395 596,00 PLN.
Korekty dotyczą wydatków bieżących i wydatków majątkowych.
W poszczególnych działach zmiany dokonane zostały na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych gminy a także w oparciu o analizę wykonania wydatków budżetowych za pięć miesięcy 2005 roku.

WYDATKI BIEŻĄCE

W dziale 750 – Administracja publiczna oraz w działach 801 – Oświata i wychowanie i 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejsza się planowane kwoty wydatków na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego w paragrafie 4040 na łączną kwotę 80 320,00 PLN. Środki te zostały przeniesione do paragrafów wydatków rzeczowych i przeznaczone na zakup oleju opałowego w szkołach wiejskich, na zakup wyposażenia i materiałów biurowych w Urzędzie Miejskim, ponadto na zakup usług remontowych w placówkach oświatowych oraz na zakup energii w gimnazjum.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna planuje się środki na wydatki związane z oczyszczaniem miast i wsi a także na utrzymanie zieleni. Z uwagi na mniejsze wpływy na rachunek bankowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska brakuje środków na sfinansowanie usług komunalnych, stąd wynika potrzeba wprowadzenia planu wydatków w rozdziałach 90003 i 90004 w budżecie Urzędu Miejskiego.
W dziale 921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego i dziale 926 – Kultura fizyczna i sport dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej.

WYDATKI INWESTYCYJNE

W związku z przystąpieniem gminy do Sektorowego Programu Operacyjnego w zakresie budowy placów zabaw przy modernizowanych świetlicach wiejskich w latach 2005 - 2006 planuje się środki na rok bieżący w dziale 010 – Rolnictwo, w rozdziale 01036 – Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich w kwocie 51 547,00 PLN.
Na budowę odcinka wodociągu, który zostanie ułożony przy ulicy Przemysłowej w Janikowie przeznacza się w planie wydatków kwotę 40 000,00 PLN.
Po dokonanych zmianach wartość planowanego deficytu na 2005 rok nie podlega korekcie.
Głos zabrał sekretarz Maciej Golz, który wyjaśnił, że na 484 wnioski o udzielenie stypendium socjalnego, pozytywnie zakwalifikowani 430 wniosków. Każde dziecko otrzyma po 44,50 zł, czyli minimum jakie gmina musi wypłacić, można wypłacać do kwoty 112 zł. Obecnie nas na to nie stać. Gmina Janikowo otrzymała z Ministerstwa kwotę 91.000 zł. Pozostałą kwotę musimy sami dołożyć.
Przewodniczący Rady zapytał, czy były wystosowane oficjalne pisma do ministerstwa, że przyznane środki na ten cel są niewystarczające. Należy protestować.
Sekretarz wyjaśnił, że ustawa mówi, iż przyznane środki są na dofinansowanie zadania a nie na sfinansowanie.
Skarbnik Bogumiła Szumacher wyjaśniła, że wytyczne daje Minister Finansów, i jeśli daje dofinansowanie na § 2030 – zadania własne gminy. Państwo tylko dokłada do zadania, nie jest to zadanie zlecone, które finansowane jest w całości.
Głos zabrał z-ca burmistrza Jacek Duma.
Powiedział, że Związek Miast Polskich złożył już protest.
Radna Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie jaka jest procedura podziału tych środków.
Sekretarz wyjaśnił, że na poprzedniej sesji Rada uchwaliła regulamin przydziału stypendium i to jest podstawa do podziału środków przeznaczonych na stypendia socjalne. Przed odebraniem środków osoba podpisuje oświadczenie, że przyznane pieniądze zostaną przeznaczone tylko i wyłącznie na edukację. We wrześniu ustalimy, czy będzie to w formie faktury przed otrzymaniem środków, czy określony zostanie termin 30-to dniowy na przedstawienie faktur za zakupy.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań, co do propozycji uchwały odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych radnych. /załącznik nr 3 do protokółu/

Ogłoszono 10 minut przerwy.
Obrady wznowiono o godzinie 1710

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że brak działek o przeznaczeniu pod budowę garaży uzasadnia potrzebę wydzielenia takich terenów.
Działki zostały wydzielone przy obecnie istniejących segmentach wybudowanych garaży.
Poprosił o naniesienie poprawek w treści uchwały. Wykreślenie punktu 2, wymienione działki do sprzedaży będą punktami, a nie podpunktami.
Radna Halina Krzeszewska zapytała, czy nie powinno być w treści uchwały Miasto zamiast Gmina.
Jacek Duma wyjaśnił, że zapis jest prawidłowy.
Radny Kazimierz Ruta zapytał, dlaczego nie zaplanowano więcej terenu pod garaże.
Jacek Duma- najpierw muszą zostać wytyczone działki i wyszacowane.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do propozycji uchwały odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych radnych w danym momencie głosowania. /zał. nr 4 /

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości.
Z-ca burmistrza powiedział, że Zootechniczny Zakład Doświadczalny w Kołudzie Wielkiej wystąpił z wnioskiem o przekazanie Gminie Janikowo działek, których jest użytkownikiem wieczystym, są to ulice w Kołudzie Wielkiej.
Instytut Zootechniki posiada zgodę Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi na nieodpłatne przekazanie działek objętych uchwałą gminie Janikowo.
Działki stanowią tereny, które dla działania instytutu są zbędne.
Gmina Janikowo po nabyciu w/w działek stanie się użytkownikiem wieczystym dla Skarbu Państwa.
Art. 25 ust. 5 ustawy o Gospodarowaniu Zasobem Własności Rolnej Skarbu Państwa będzie podstawą wystąpienia dla Gminy Janikowo do Agencji Nieruchomości Rolnych o wygaszenie prawa użytkowania wieczystego i przekazanie gruntów na własność gminie.
Z-ca burmistrza dodał, że po negocjacjach ZZD zrezygnował z przekazania działki 14/62, należy ją wykreślić z uchwały.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 5/

Punkt 11
Uchwała w sprawie odpłatnego przejęcia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości.
Jacek Duma powiedział, że Zootechniczny Zakład Doświadczalny w Kołudzie Wielkiej wystąpił z wnioskiem o przekazanie Gminie Janikowo działki, której jest użytkownikiem wieczystym oraz budynku – świetlicy, którego jest właścicielem jako odrębnego do gruntu przedmiotu własności.
Działka wraz z zabudową są to tereny, które dla działania instytutu są zbędne.
Gmina Janikowo po nabyciu w/w działki stanie się użytkownikiem wieczystym dla Skarbu Państwa.
Budynek będzie własnością Gminy Janikowo.
Podczas negocjacji została zmieniona, wstępnie ustalona kwota za jaką Gmina Janikowo kupi tą działkę z 25.000 zł na 26.500 zł
Budynek jest potrzebny do wykonywania zadań publicznych.
Przewodniczący Rady podziękował za podjęcie tej uchwały, także w Kołudzie Wielkiej zacznie być ładnie, dzieci i młodzież będą się miały gdzie spotykać.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 6/

Punkt 12
Zatwierdzenie Planu Rozwoju Wsi: Kołuda Mała, Trląg i Sielec.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował radnych, że wszystkie uwagi jakie zostały zgłoszone do planów podczas obrad Komisji Rady Miejskiej zostały ujęte do Planów Rozwoju Wsi.
Mieszkańcy wsi: Kołuda Mała, Trląg i Sielec, w związku z możliwością wystąpienia o środki zewnętrznego finansowania inwestycji planowanych do realizacji, stworzyli plan zadań do wykonania, niezbędnych do rozwoju wsi, przede wszyzstkim integracji mieszkańców i rowoju kulturalnego.
Plan rozwoju wsi jest wymaganym załącznikiem do wniosku o dofinansowanie planowanego do realizacji projektu w zakresie działania 2.3 “Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” Sektorowego Programu Operacyjnego “Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” składanym przez Gminę Janikowo.
Plan Rozwoju wsi wytycza kierunki rozwoju wsi oraz zadania do wykonania w najbliższym czasie.
Wobec nie zgłoszenia pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 7/

Punkt 13
Zmiany w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
W punkcie tym Jacek Duma wyjaśnił, że proponowane zmiany wynikają z przystąpienia Gminy i Miasta Janikowo do realizacji projektu współfinansowanego ze środków SPO pn. " Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” Sektorowego Programu Operacyjnego “Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” składanym przez Gminę Janikowo.
Wytyczne dla beneficjentów ZPORR przewidują obowiązek planowania zabezpieczenia środków własnych na współfinansowanie inwestycji.
Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 8/

Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia centrum Edukacji i Współpracy Międzynarodowej w Janikowie imienia Adbullah Ibn Abdulaziz Al.-Saud.
Z-ca burmistrza powiedział, że Miasto Janikowo ma honorowego obywatela, którym jest Książe Adbullah. Nadanie tytułu honorowego obywatela miasta powinno mieć wymiar materialny.
Na utworzenie Centrum Edukacji przeznacza się budynek po starej szkole podstawowej w Janikowie znajdujący się przy ulicy 1-go Maja.
Radna Halina Krzeszewska zwróciła uwagę na zapis w § 2 ust. “upowszechnianie znajomości i wiedzy o dorobku kulturalnym”, czy nie powinno być “ o dorobku kulturowym”.
Poproszono o wyjaśnienie redaktora J. Brodzińskiego, który powiedział, że zapis o dorobku kulturowym jest zapisem poprawnym i dalej idącym.
Rada pozostawiła zapis “ o dorobku kulturowym”
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 9/

Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w podziale Gminy Janikowo na stałe obwody do głosowania.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że wnioskowane przez Burmistrza zmiany w 4 obwodach głosowania na terenie Miasta Janikowo spowodowane są oddaniem nowych budynków na terenie miasta i zameldowaniem się w nich mieszkańców. Aby umożliwić tym osobom skorzystanie z prawa wyborczego w zbliżających się wyborach Burmistrz wnioskuje o dopisanie wymienionych w uchwale domów do istniejących już obwodów głosowania
Radny Dariusz Kunkel poprosił o wyjaśnienie dlaczego do różnych obwodów zostały podzielone ulice, np. Główna jest w dwóch różnych obwodach.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że podczas tworzenia obwodów należało przestrzegać zasad podziału, do jednego obwodu musiała wejść określona liczba uprawnionych do głosowania. Takie były wymogi ordynacji wyborczej.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 10/

Punkt 16,17 i 18
Kolejno głos zabrali.

Radny Edward Morawski - podziękował Pani Jolancie Sap - Sołtys Wierzejewic za zorganizowanie Festynu Sportowego. Dodał, że w okresie ferii letnich ma być zorganizowana gminna liga piłkarska, propozycja do sołtysów, aby włączyli się do współpracy.

P. Jolanta Sap – Sołtys Wierzejewic – podziękowała radnemu J. Plewie, który bezinteresownie podjął się sędziowania podczas rozgrywanych meczy w zorganizowanym festynie Sportowym. , Panu przewodniczącemu Rady Miejskiej, który przyjął patronat nad organizowaną imprezą sportową, radnym, którzy przybyli na zawody. P. Sołtys dodała, że młodzież na wsi chce się angażować, tylko należy dać jej szansę i możliwości.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański powiedział, że w naszym środowisku są jeszcze ludzie, którzy angażują się i robią coś zupełnie bezinteresownie, za darmo.
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1810 zakończył XXV Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                    Przewodniczący
Barbara Smolik                                           Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                  Maciej Krzyżański




Wytworzył: Barbara Smolik (1 września 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (4 października 2005, 14:18:52)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1419

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23