BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXVI sesji rady Miejskeij w Janikowie odbytej w dniu 25...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXVI sesji rady Miejskeij w Janikowie odbytej w dniu 25 sierpnia 2005r.

P R O T O K Ó Ł

z XXVI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 25 sierpnia 2005r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXVI sesję i po powitaniu radnych, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Urzędu Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: radnego powiatowego Pana Marka Szubargę, sołtysów gminy Janikowo, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. /listy w załączeniu protokółu/
Protokolantem XXVI sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian.
Wobec nie zgłoszenia uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami oraz z wykonania za I półrocze 2005r. uchwały nr VII-56/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r. w sprawie zasad i tryby umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych..

Składanie interpelacji.

Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2005/2006 oraz wypłacanych stypendiów szkolnych w roku 2005 - sekretarz Maciej Golz

Informacja z wykonaniu budżetu Gminy i Miasta Janikowo za I półrocze 2005r.

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005r.

Podjęcie uchwały w sprawie zgłoszenia do Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy kandydata na członka kolegium.

Wprowadzenie zmian w uchwale nr XXIII-152/2005 RM w Janikowie z dnia 29 kwietnia 2005r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Podjęcie uchwał w sprawie udzielenia poręczenia dla Wspólnot Mieszkaniowych w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki, na pokrycie kosztów termomodernizacyjnych:

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Spacerowa 1,

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Spacerowa 5,

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Klonowa 8 ,

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Główna 17,

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Główna 23,

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Główna 25,

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Główna 29,

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Główna 33,

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Zygmunta Wilkońskiego 1,

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo na rzecz Spółki z o.o. ARPOL NIERUCHOMOŚCI z siedzibą w Inowrocławiu.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego w Ludzisku.

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Strategii Rozwiązywania problemów Społecznych Gminy i Miasta Janikowo na lata 2005-2012

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska wraz z Planem Gospodarki Odpadami Gminy Janikowo na lata 2004-2008 z perspektywą do roku 2012.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.
Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XXV Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danej chwili głosowania.

Punkt 5
Z-ca Burmistrza Jacek Duma przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 288.296,00 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 646,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 22 sierpnia 2005r.:
- dochody - 16.602.491,00, co stanowi 60% planu rocznego
- wydatki - 15.717.663,00, co stanowi 50% planu rocznego
Na dzień 22 sierpnia 2005 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 884.828,00
Zadłużenie na dzień 25 sierpnia 2005r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 962.598,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 1.004.255,00 zł

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu na modernizację systemu ciepłowniczego 14.044,00 zł – przygotowane dokumenty do umorzenia.

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 472.740,00 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 25.08.2005r. – 2.453 637,00 zł, co stanowi 8,8% kwoty planowanych dochodów po zmianach.
/zał. nr 1 do protokółu/
Następnie z-ca burmistrza przedstawił sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami oraz informację z wykonania uchwały za I półrocze 2005r. NR VII-56 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r. w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych:

Wydano 19 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:

Ustalenia wysokości opłat za korzystanie z obiektów Stadionu Miejskiego w Janikowie przy ul. Głównej uiszczanych przez podmioty prowadzące działalność handlową podczas Dni Janikowa 2005.

Powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego:

Szkoła Podstawowa w Ludzisku 1 osoba,

Szkoła Podstawowa w Janikowie 1 osoba,

Gimnazjum w Janikowie 8 osób

Powołania komisji i przeprowadzenia kontroli obiektów sportowych i placów zabaw na terenie Gminy i Miasta Janikowo, pod względem bezpieczeństwa osób korzystających z urządzeń sportowych,

Zmian w budżecie na 2005r.,

Powołania komisji celem przeprowadzenia postępowania przetargowego mającego na celu zbycie samochodu służbowego FORD Transit: Maciej Golz, Jacek Duma, Zbigniew Pyzik,

Zbywania i likwidacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych (wyposażenie), wartości niematerialnych i prawnych: Barbara Smolik, Zygmunt Gotowała, Zbigniew Pyzik,

Przeprowadzenia skontrum w Bibliotece Publicznej Gminy i Miasta Janikowa,

Przedłożenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowo za I półrocze 2005r.

Instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dowodów księgowych,

Zmiany nazwy jednostki organizacyjnej w zarządzeniach wydanych przed dniem 16 listopada 2001r.

W wyniku przeprowadzonych przetargów sprzedano:

lokal do adaptacji na mieszkanie w Janikowie, ul. Sportowa 9a,

działki budowlane pod zabudowę szeregową, ul. Przybyszewskiego

Ogłoszono przetarg na sprzedaż działek pod zabudowę garażami, ul. Z.Wilkońskiego

Przeprowadzono przetarg na zbycie nieruchomości z zabudową w Janikowie nad jeziorem. W wyniku braku nabywcy, zgodnie z ustawą, zostanie ogłoszone przeprowadzenie rokowań.

Podjęto decyzje w sprawie podziałów nieruchomości dot. Gruntów osób fizycznych.

W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2005r. dokonano umorzeń:


Za drewno opałowe – 202,35 zł,

Za wynajem samochodu FORD- 497,15 zł

Ponadto podjęto decyzję o przeniesieniu terminu płatności:

sprzedaż ratalna mieszkań – 14.650,00 zł

Należności rozłożone na raty za zakupy modemów i zwrotnic umożliwiających podłączenie do sieci internet na kwotę 9.100,00 zł – 26 szt. /zał. Nr 2/

Radny Kazimierz Ruta poprosił o wyjaśnienie jakich spraw dotyczyło zarządzenie podjęte w sprawie zmian w budżecie oraz co to znaczy, że w bibliotece publicznej przeprowadzono skontrum, powinno używać się słów dla wszystkich zrozumiałych.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że zarządzenie burmistrza zmieniające uchwałę budżetową dotyczyło przesunięć pomiędzy działami w jednym paragrafie, natomiast skontrum jest to spis wszystkich książek w bibliotece, słowo to jest zapisem ustawowym.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:
Na XXVI sesji Rady Miejskiej nie z głoszono interpelacji.

Punkt 7
Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2005/2006 oraz wypłacanych stypendiów szkolnych w roku 2005.
Sekretarz Maciej Golz poinformował, że placówki oświatowe są dobrze przygotowane do nowego roku szkolnego. W następnych latach coraz mniej dzieci będzie przychodziło do klas pierwszych. W szkołach w naszej gminie ogółem uczy się 1830 dzieci. W zeszłym roku szkolnym do klas pierwszych przyszło 120 dzieci, za 3 lata będzie ich 110.
Dziesięciu nauczycieli przystąpiło do egzaminu o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego. Dwóch z nich nie przeszło pozytywnie tego egzaminu. Z 2 osobami nie przedłużono umowy o pracę. Kadra nauczycielska się dokształca. Jedynym problemem są urlopy zdrowotne z jakich korzystają nauczyciele, ale jest to zgodne z Kartą nauczyciela.
Obecnie trwa ocieplenie przedszkola przy ul. Słonecznej w Janikowie. Prace wykonywane są systemem gospodarczym. Remontowanych będzie kilka pomieszczeń w szkole Podstawowej w Broniewicach. Wykonano podłogę w sali gimnastycznej w Ludzisku, będzie zrobiona również podłoga w sali gimnastycznej w Kołodziejewie.
Natomiast jeśli chodzi o stypendia to od stycznia 2005r. do końca czerwca 2005r. rozpatrzono 488 wniosków o przyznanie stypendium, z czego 436 wniosków rozpatrzono pozytywnie i wypłacono stypendium dla każdej osoby w kwocie 44,50zł. Jest to minimalna kwota jaką musi gmina wypłacić. Z budżetu Państwa Gmina Janikowo otrzymała 92.000 zł. Obecnie są zbierane nowe wnioski na stypendia wypłacane od września do grudnia br. Na dzień dzisiejszy około 500 osób złożyło wnioski. Potrzeba będzie co najmniej 89.000 zł. Łączna pomoc to 220.000 zł. Obecnie ustalamy jakie są możliwości finansowe gminy. Przy przyznaniu stypendium jedynym kryterium jest dochód. Przyznana dotacja z budżetu państwa wystarcza na około 9 złotych dla jednej osoby, a minimum jakie musimy wypłacić to kwota 44,50 zł.
W sprawie wypłaty stypendiów jest oficjalna interpretacja iż jest to zadanie własne gminy. W najbliższym czasie burmistrz podejmie decyzję, czy będą wypłacane stypendia.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański powiedział, że należy wszystkich poinformować, że środki jakie gmina otrzymuje na ten cel są niewystarczające.
Sekretarz wyjaśnił, że jeśli zostaną podjęte negatywne decyzje, to zostanie to wyjaśnione w sposób jak najbardziej zrozumiały.
Radny Kazimierz Ruta powiedział, że jako radni nie możemy powiedzieć, że nie damy stypendiów, ponieważ Państwo nam nie dało. Powinniśmy znaleźć na to środki i podjąć uchwałę o zmianach w budżecie.
Wiceprzewodniczący Rady Edward Morawski zasugerował, aby do komisji rozpatrującej wnioski o przydział stypendiów powołać sołtysów.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że jedynym kryterium jaki jest brany po uwagę przy rozpatrywaniu wniosków jest to kryterium dochodowe, nie ma tu opiniowania wniosków.
Przewodniczący Rady dodał, że wnioski są rozpatrywane przez odpowiednich pracowników urzędu, którzy podejmą właściwe decyzje.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań Sekretarz Maciej Golz zakończył swoją wypowiedź.

Punkt 8
Omówienie sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze 2005r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2005 roku przedstawił Z-ca burmistrza Jacek Duma.
Podczas obrad XX sesji dnia 29 grudnia 2004 roku Rada Miejska w Janikowie podjęła uchwałę, zatwierdzając budżet gminy i miasta do realizacji w 2005 roku.
Bilans uchwalonego budżetu na kwotę 32.046.658 zł zawierał:
- dochody w kwocie 26.751.262 zł
- przychody w kwocie 5.295.396 zł
- wydatki w kwocie 30.721.262 zł
rozchody w kwocie 1. 325.396 zł
W związku z tym, że plan wydatków był wyższy niż uchwalone dochody, Rada Miejska wskazała źródło pokrycia deficytu w kwocie 3.970.000 zł i były to:

pożyczki z WFOŚ i GW w Toruniu,

kredyt z banku komercyjnego.
W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2005r. uchwała budżetowa była zmieniana siedmiokrotnie i to na podstawie czterech uchwał Rady Miejskiej i trzech Zarządzeń Burmistrza.
Według stanu na dzień 30 czerwca 2005r. po dokonanych zmianach plany w budżecie gminy wynosiły:
- dochody 27.762.567 zł,
- wydatki 31.732.567 zł
Deficyt ustalony na początku roku budżetowego nie uległ zmianie i stanowił kwotę 3.970.000 zł.
Działania organu wykonawczego, czyli Burmistrza Gminy i Miasta, były skierowane na kompleksową realizację dochodów, aby w sposób racjonalny wykonać wydatki zaplanowane w budżecie a ponadto by wiązać się z zobowiązań wobec kontrahentów naszej jednostki i zachować płynność finansową.
W oparciu o uchwałę Rady Miejskiej Nr IX-76/99 z dnia 23 lipca 1999r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu, sporządzono opracowanie opisowe wraz z tabelami i wykresami graficznymi, które w sposób syntetyczny odzwierciedlają efekty działania Burmistrza w I półroczu 2005r.
Opracowanie z wykonania budżetu sporządzone zostało w oparciu o sprawozdania półroczne, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U.Nr 24 z dnia 27 marca 2001r., poz. 279), a także w oparciu o informacje merytoryczne kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
W wyniku analizy wykonania dochodów i wydatków realizowanych w budżecie w I półroczu 2005 roku ustalono.
W I półroczu 2005r. dochody budżetowe zostały zrealizowane w kwocie 13 807 567 zł, co stanowi 49,7% planu rocznego.
Na wpływy w I półroczu 2004r. podstawowych dochodów podatkowych składają się:

udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej - 301.842 zł

udziały we wpływach z podatku dochodowego:

od osób fizycznych -1.359.077 zł

podatek rolny - 341.998 zł

podatek od nieruchomości -4.107.226 zł

podatek leśny - 720 zł

podatek od środków transportowych - 93.655 zł

podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej - 9. 712 zł

podatek od czynności cywilnoprawnych - 50.233 zł

wpływy z opłaty skarbowej - 19.491 zł
W okresie sprawozdawczym tylko w podatku od czynności cywilnoprawnych oraz we wpływach z opłaty skarbowej dochody w I półroczu 2005r. są niższe od wpływów w analogicznych okresie roku ubiegłego. Pozostałe podatki zostały zrealizowane w kwotach znacznie wyższych, co miało wpływ na wykonanie dochodów gminy w okresie sprawozdawczym.
W gospodarce mieszkaniowej występują duże zaległości w opłatach z tytułu czynszu i dzierżawy.
Z-ca burmistrza powiedział, że zostało wystosowane pismo do zarządcy budynków komunalnych, czyli Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Janikowie, w sprawie podjęcia stosownych działań zmierzających do zwiększenia ściągalności czynszów za lokale mieszkalne. Z osobami składającymi wnioski o rozłożenie zadłużenia na raty są podpisywane ugody, odsetki za zadłużenie w spłacie czynszu są wtedy umarzane.

Wydatki budżetowe ogółem w I półroczu 2005r. wykonane zostały w kwocie 12.841.965 zł. Wykonanie stanowi 40,5% kwoty planowanej po zmianach.
Wydatki:

wynagrodzenia i pochodne w kwocie 5.739.950,00 zł 44,7%.

Dotacje przekazane przez samorząd 302.100,00 zł 2,3%

Inwestycyjne 579.448,00 zł 4,5%

Obsługa długu publicznego 113.383,00 zł 0,9%

Pozostałe wydatki bieżące 6.107.084,00 zł 47,6%

Realizacja wykonania planu dochodów do wykonania planu wydatków budżetowych w okresie sprawozdawczym uzasadnia osiągnięcie niewielkiej nadwyżki budżetowej w kwocie 965.695 zł.
Przedstawiona analiza z wykonania budżetu za I półrocze będzie podstawą do racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi w II półroczu 2005r. i pozwoli na dokonanie zmian w planach, aby zrealizować zadania gminy szczególnie w zakresie inwestycji. /zał. Nr 3 do protokółu/
Na tym z-ca burmistrza Jacek Duma zakończył swoje wystąpienie.
Rada Miejska w Janikowie jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2005r.

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła z-ca głównego księgowego Ewa Spychalska.
Zmiany po stronie dochodów zwiększają plan o kwotę 11 925,00 zł, w tym:

na podstawie Decyzji Nr 8/05 z dnia 22 sierpnia 2005 roku o kwotę 11 224,00 na podstawie Decyzji W.F.B I.3011-34/05 z dnia 9 sierpnia o sumę 701,00 zł
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych.
Pozostałe zmiany w planie wydatków zmniejszyły je o 1 252 075,00 zł. Korekty dotyczą wydatków bieżących i wydatków majątkowych.
W poszczególnych działach zmiany dokonane zostały na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych gminy a także w oparciu o analizę wykonania wydatków budżetowych za siedem miesięcy 2005 roku.
W dziale 600 – Transport i łączność zwiększa się plan wydatków związanych z wykonaniem remontów na drogach gminnych. Ponadto zmniejsza się plan dotacji dla Powiatu na dofinansowanie przebudowy drogi powiatowej w ulicy Przemysłowej w Janikowie w kwocie 100 000 zł.
W dziale 750 – Administracja publiczna zwiększa się plan środków na zakup materiałów i wyposażenia oraz na wynagrodzenie i pochodne od płac dla kierowcy zatrudnionego w OSP.
Na wniosek sołectwa Ludzisko zwiększone zostały środki o 2 000,00 zł na zorganizowanie dożynek gminnych.
W działach 754 – Bezpieczeństwo publiczne i 852 – Pomoc społeczna przeniesione zostały środki w planie wydatków rzeczowych pomiędzy paragrafami zgodnie z wnioskiem kierownika jednostki lub pracownika merytorycznie odpowiadającego za realizację budżetu.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie na podstawie przepisów zmieniających klasyfikację budżetową ( Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 kwietnia 2005 roku) przenosi się plan wydatków dla oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w łącznej kwocie 169 092,00 zł
W dziale 900 – Gospodarka komunalna planuje się środki na wydatki związane z oczyszczaniem miast i wsi a także na utrzymanie zieleni. Z uwagi na mniejsze wpływy na rachunek bankowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska brakuje środków na sfinansowanie usług komunalnych, stąd wynika potrzeba wprowadzenia planu wydatków w rozdziałach 90003 i 90004 w budżecie Urzędu Miejskiego. Na konserwację oświetlenia ulicznego planuje się dodatkowo kwotę 30 000,00 zł
W dziale 926- Kultura fizyczna i sport dokonuje się zwiększenia w planach wydatków rzeczowych dla Krytej Pływalni WODNIK oraz dla miejskich stadionów.
Zmiany w wydatkach inwestycyjnych dotyczą rozdysponowania środków w kwocie
2 195 000,00 zł, zaplanowanych w budżecie na rozbudowę i modernizację systemu kanalizacyjnego.
Na wykonanie instalacji co w Kołudzie Wielkiej przeznaczono dodatkowo 790 000,00 zł, natomiast na modernizację drogi na odcinku Ludzisko – Markowice kwotę 100 000,00 PLN.

 
W dziale 750 – Administracja publiczna zaplanowano środki w kwocie 80 000,00 na pokrycie kosztów wymiany okien w budynku administracyjnym przy ulicy Przemysłowej 6 w Janikowie.
W związku z rezygnacją z zakupu zadaszenia sceny plenerowej skreśla się z planu wydatków na zakupy inwestycyjne kwotę 40 000,00 zł.
W przychodach zaplanowanych w roku 2005 zmieniła się wartość pożyczki   z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu z 2 550 000,00 zł na 1 286 000,00 zł.
W wyniku korekt dokonanych zarówno w dochodach, przychodach jak i w wydatkach zmieniła się kwota planowanego deficytu budżetowego z 3 970 000,00 zł na 2 706 000,00 zł.
Na zaciągnięte pożyczki przez wspólnoty mieszkaniowe gmina udzieli poręczenia w kwocie 1 264 000,00 zł.
Planowane spłaty zobowiązań na 2005 rok stanowią 6,1% planowanych dochodów, natomiast poziom zadłużenia naszej jednostki nie przekroczy dopuszczalnego wskaźnika w wysokości
60% i wynosi 25,5%.
Przewodniczący Rady poprosił o wyjaśnienie dlaczego zmniejszamy w remontach 100.000,00 złotych na dotację dla Powiatu, czy nie będzie ul. Przemysłowa kończona.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że Powiat będzie kończył remont drogi ze środków Unii Europejskiej. Będą również remontowane pozostałe drogi należące do Powiatu Inowrocławskiego.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań, co do propozycji uchwały odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami na 15 obecnych radnych. /załącznik nr 4 do protokółu/

Punkt 10
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że Pani Dudek Lidia ponownie przystępuje do konkursu na członka Kolegium regionalnej Izby Obrachunkowej.
Pani Dudek Lidia we współpracy z organami Gminy w dziedzinie finansów publicznych wykazała się rzetelnością, kompetencją i uczciwością, wobec czego zgłoszenie jej kandydatury jest uzasadnione.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do propozycji uchwały odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami na 15 obecnych radnych w danym momencie głosowania. /zał. nr 5 /

Punkt 11
Uchwałą w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Jacek Duma wyjaśnił, że dokonujemy zmian w § 1 uchwały Nr XXIII-152/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 kwietnia 2005r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na następujące zadania inwestycyjne:

zewnętrzna siec centralnego ogrzewania wraz z kotłownią węglową dla m. Kołuda Wielka na kwotę 790.000,00 zł,

kanalizacja deszczowa w ulicy Polnej wraz z podczyszczalnią wód deszczowych z ulicy Polnej i Cichej w Janikowie na kwotę 240.000,00 zł,

podczyszczalnia wód deszczowych dla kanalizacji deszczowej i wylotu W-1 z miasta Janikowo na kwotę 230.000,00 zł,

podczyszczalnia wód deszczowych dla kanalizacji deszczowej w ulicy J. Kasprowicza, St. Przybyszewskiego (Wylot W-2) w Janikowie na kwotę 26.000,00 zł.
Pozostałą kwotę promesy w wysokości 1.264.000,00 zł przeznacza się na poręczenie dla wspólnot mieszkaniowych zaciągających pożyczki na termomodernizację budynków mieszkalnych w Janikowie.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 6/

Punkt 12
Uchwały w sprawie udzielenia poręczenia dla Wspólnot Mieszkaniowych w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki, na pokrycie kosztów termomodernizacyjnych.
Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział, że we wszystkich tych wspólnotach mieszkaniowych gmina posiada większość lokali mieszkalnych. Jeśli gmina poręcza kredyt wszystkie formalności związane z jego zaciągnięciem przebiegają sprawniej, ponieważ gdyby każdy z właścicieli lokali mieszkalnych robił to osobno, to każdy z nich musiałby osobno również udokumentować, że jest w stanie spłacać zaciągnięty kredyt. Wszystkie sprawy związane z zaciągnięciem kredyty trwałyby dłużej.
Kwoty poręczeń są wliczane do poziomu długu publicznego. Wszystkimi lokalami komunalnymi zarządza PGKiM w Janikowie i będzie możliwość ściągania zadłużenia z funduszu remontowego. Z-ca burmistrza dodał, że na podstawie doświadczeń nie ma problemu ze spłatą kredytów.
W związku z brakiem pytań i uwag przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwał.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał kolejno projekty uchwał:

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Spacerowa 1 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 7/

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Spacerowa 5 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 8/

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Klonowa 8 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 9/

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Główna 17 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 10/

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Główna 23 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 11/

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Główna 25 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 12/

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Główna 29 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 13/

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Główna 33 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 14/

w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnocie Mieszkaniowej Zygmunta Wilkońskiego 1 w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 15/

Przewodniczący Rady ogłosił 10 minut przerwy.
Obrady wznowiono o godzinie 1700.

 
 
Punkt 13
Wyrażenie zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo na rzecz Spółki z o.o. ARPOL NIERUCHOMOŚCI z siedzibą w Inowrocławiu.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował radnych, że ARPOL NIERUCHOMOŚCI Sp. z o.o. – siedziba w Inowrocławiu, ul. Świętokrzyska 22 wnioskiem swym z dnia 10 sierpnia 2005r. wystąpiła o kupno działki nr 18/46 o powierzchni 0.0514 ha. Wniosek został uzasadniony zamiarem rozbudowy istniejącego pawilonu handlowego zlokalizowanego na własnych działkach oznaczonych nr 9/3 i 18/38.
Wnioskodawca przewiduje, w związku z inwestycją, utworzenie około 15 nowych miejsc pracy.
Działka nr 18/46 bezpośrednio graniczy z działkami wnioskodawcy, co zostało oznaczone na mapie.
W rozbudowanym pomieszczeniu ma powstać apteka i przenieść się filia banku WBK z ulicy Głównej w Janikowie, ponieważ dotychczas użytkowane pomieszczenia są zbyt małe.
Wobec nie zgłoszenia pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15. /zał. Nr 16/

Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że lokal mieszkalny w Ludzisku sprzedawany jest po raz drugi.
Po dokonanej zamianie z poprzednimi właścicielami wymienionego mieszkania, gmina posiada jedyny lokal komunalny w budynku nr 7, zamieszkałym przez właścicieli prywatnych.
W związku z tym, że mieszkanie to nie posiada łazienki nie można osiedlić tam rodziny z listy mieszkaniowej jest propozycja sprzedaży tego lokalu.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 17/

Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy i Miasta Janikowo na lata 2005-2012.
Głosu udzielono Kierownik Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie Danuta Welerowicz powiedziała, że Ustawa z dnia 15 marca 2004r. o pomocy społecznej zobowiązuje gminę do opracowania i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka. Mając uchwaloną strategię będzie można ubiegać się o środki finansowe z Unii Europejskiej. D.Welerowicz dodała, że, w miarę potrzeb, strategia będzie na bieżąco aktualizowana.
Radny Kazimierz Ruta zasugerował, aby przy aktualizacji strategii uwzględnić zagrożenia i szanse.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 18/

Punkt 16
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska wraz z Planem Gospodarki Odpadami Gminy Janikowo na lata 2004-2008 z perspektywą do roku 2012.
Z-ca burmistrza Jacek Duma dodał, że obowiązek opracowania i uchwalenia Programu Ochrony Środowiska wraz z Planem Gospodarki Odpadami Gminy Janikowo wynika z postanowień ustawy Prawo ochrony środowiska.
Gmina Janikowo uzyskała dla wszystkich zadań ujętych w Programie i Planie akceptację Zarządu Powiatu Inowrocławskiego i Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego w zakresie zgodności odpowiednio z Programem i Planem Powiatu i Województwa.
Uchwalenie Programu i Planu pozwoli na efektywne i skoordynowane działania w zakresie ochrony środowiska.
Posiadanie Planu jest również niezbędne do opiniowania inwestycji współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15. /zał. Nr 19/

Punkt 17,18 i 19
Kolejno głos zabrali.

Radny Kazimierz Ruta:

złożył wniosek aby na kolejnej sesji, jeśli zajdzie taka konieczność, Rada Miejska ujęła w porządku obrad temat przydziału stypendiów szkolnych. Należy znaleźć środki finansowe na ten cel i dokonać zmian w budżecie.

Aby lokal przy ulicy Ogrodowej, który opuścili Państwo Lipińscy przeznaczyć na adaptację na lokal mieszkalny.
Przewodniczący Rady powiedział, że burmistrz na pewno nie podejmie decyzji, aby pozbawić stypendiów jakiejkolwiek części wnioskodawców i poprosił, aby jak najszybciej podjąć stosowne decyzje w tej sprawie.

Radny Grzegorz Czerwiński ponowił wniosek, aby zabezpieczyć plac składowy przy ulicy Wilkońskiego.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że na placu nie będzie składowany żużel, ponieważ nie będzie już Cukrowni.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański, w imieniu mieszkańców sołectwa Kołuda Mała poprosił o rozważenie możliwości zamontowania oświetlenia ulicznego, chodzi o 2-3 lampy koło budynków mieszkalnych.
Z-ca burmistrza odpowiedział, że jest to problem o szerszym aspekcie, jest więcej takich zgłoszeń. Chcemy własnymi środkami bez udziału ENEI zrobić modernizację całego oświetlenia wraz z rozbudową.

Radny Jan Plewa poprosił o wyjaśnienie, kiedy interpelacje składane przez niego zostaną zrealizowane. Chodzi tutaj głównie o wykonanie chodnika przy ulicy Kasprowicza. Pierwszy raz wniosek złożył 3 lata temu, zawsze otrzymywał pozytywną odpowiedź.

Przewodniczący Rady dodał, że wnioski i interpelacje radnych są to rzeczy, które bezpośrednio dotyczą mieszkańców gminy. Niekiedy radni na swoje wnioski otrzymują pozytywne odpowiedzi i wtedy domagają się ich realizacji. Gdyby wypracować sposób rozstrzygnięcia tego problemu nie byłoby dzisiaj takich pytań.
Jacek Duma wyjaśnił, że jeśli chodzi o chodnik na ulicy Kasprowicza to droga jest przewidziana do modernizacji. Wszystkie wnioski są brane pod uwagę przy realizacji budżetu. Każda interpelacja trafia do pracownika odpowiedzialnego za dany odcinek pracy. Przy konstrukcji budżetu jest to brane pod uwagę. Niektóre są realizowane wcześniej inne w terminie późniejszym. Z-ca burmistrza dodał, że zgadza się z tymi uwagami.
Z-ca burmistrza poinformował radnych KP Trans uruchomił BUS na cmentarz, kurs rusza od 1 września br.

Radna Halina Krzeszewska dodała, że sprawa uruchomienia połączenia na cmentarz trwała prawie rok, ale się udało. Możnaby informować radnych np. po pół roku na jakim etapie prac jest sprawa, którą radny poruszył na sesji.
Radna poprosiła o wyjaśnienie czyją własnością jest budynek po byłym Barze - Lider.
Jacek Duma odpowiedział, że jest to własność prywatna. Gmina próbowała znaleźć chętnych na adaptację tego budynku na lokale mieszkalne. Niestety nie było wystarczającej liczby chętnych.
Natomiast pomieszczenie, które opuścili P. Lipińscy wymaga gruntownego remontu, gminy obecnie na to nie stać.

Radny Kazimierz Ruta powiedział, że to co się dzieje ostatnio w Janikowie wymaga interwencji. Chodzi o hałasy jakie panują podczas zabaw urządzanych nad jeziorem. Młodzież wracająca z tych zabaw dewastuje wszystko co napotka na drodze. Czy Policja ma zgłoszenia, że odbywają się tam zabawy, co z naszym monitoringiem.

Z-ca burmistrza wyjaśnił, że nie są to imprezy masowe i nie wymagają żadnych uzgodnień i pozwoleń.

Radny Grzegorz Czerwiński dodał, że kiedy radni interweniowali, to policjanci byli widoczni na ulicy, teraz już ich nie widać na patrolach pieszych. Może być patrol rowerowy.
Jacek Duma powiedział, że na sesję można zaprosić Komendanta Powiatowego Policji i wtedy odpowie na wszystkie wątpliwości.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1750 zakończył XXVI Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                            Przewodniczący
Barbara Smolik                                                      Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                               Maciej Krzyżański




Wytworzył: Barbara Smolik (30 września 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (4 października 2005, 14:21:50)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1861

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23