BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXVII sesji Rady Miejskeij w Janikowie z dnia 16...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXVII sesji Rady Miejskeij w Janikowie z dnia 16 września 2005 roku

P R O T O K Ó Ł

z XXVII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 16 września 2005r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXVII sesję i po powitaniu radnych, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Urzędu Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: radnego powiatowego Pana Marka Szubargę, sołtysów gminy Janikowo, Komendanta Komisariatu Policji w Janikowie Grzegorza Sobkowiaka oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. /listy w załączeniu protokółu/
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:

Edward Antczak – usprawiedliwiony,

Dariusz Kunkel – usprawiedliwiony.
Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że na posiedzenie został zaproszony Komendant Powiatowy Policji Zdzisław Feit, który przybędzie później na obrady.

Protokolantem XXVII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian. Przewodniczący Rady zaproponował dopisanie, na wniosek Burmistrza Gminy i Miasta, do porządku obrad 5 uchwał:

Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Międzynarodowego Centrum Promocji Dialogu, Współpracy Kulturalnej i Edukacji imienia Króla Abdullaha Bin Abdulaziza Al-Sauda (ang. King Abdullah Bin Abdulaziz Al Saud International Center for Promotion of Dialogue, Cultural Exchange and Education) w Janikowie oraz zmiany Statutu Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwał w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnotom Mieszkaniowym w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.

Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia do udzielania poręczeń.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Proponowane zmiany zostały przyjęte jednogłośnie.
Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami

Składanie interpelacji.

Ocena ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego za I półrocze 2005r. na terenie Gminy i Miasta Janikowo (Komendant Komisariatu Policji w Janikowie – P. G. Sobkowiak.)

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005r.

Wprowadzenie zmian w uchwale nr XXV-159/2005 RM w Janikowie z dnia 16 czerwca 2005r. w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju wsi: Kołuda Mała, Trląg i Sielec.

Podjęcie uchwał w sprawie ogłoszenia przetargu na wybór banku obsługującego budżet Gminy i Miasta Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy Gminy i Miasta Janikowo z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w statucie Gminy i Miasta Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Międzynarodowego Centrum Promocji Dialogu, Współpracy Kulturalnej i Edukacji imienia Króla Abdullaha Bin Abdulaziza Al-Sauda (ang. King Abdullah Bin Abdulaziz Al Saud International Center for Promotion of Dialogue, Cultural Exchange and Education) w Janikowie oraz zmiany Statutu Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwał w sprawie udzielenia poręczenia Wspólnotom Mieszkaniowym w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki.

Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia do udzielania poręczeń.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.
Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XXVI Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danej chwili głosowania.

Punkt 5
Z-ca Burmistrza Jacek Duma przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 259.760,00 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 210,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 14 września 2005r.:
- dochody - 18.150.960,00, co stanowi 65% planu rocznego
- wydatki - 17.247.663,00, co stanowi 57% planu rocznego
Na dzień 14 września 2005 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 903.203,00
Zadłużenie na dzień 16 września 2005r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 951.405,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 993.897,00 zł

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu na modernizację systemu ciepłowniczego 14.044,00 zł – przygotowane dokumenty do umorzenia.

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 472.740,00 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 16.09.2005r. – 2.432 0861,00 zł, co stanowi 8,7% kwoty planowanych dochodów po zmianach.
/zał. nr 1 do protokółu/
Następnie z-ca burmistrza poinformował, że nasza gmina otrzymała 300.000 dolarów od Króla Arabii Saudyjskiej na budowę Centrum Edukacji. Zasugerowano, aby Centrum miało swoją angielską nazwę i dopisano kilka punktów. Jest to znaczna promocja naszej gminy.
Z-ca burmistrza dodał, że trwa przetarg na halę sportową. Istniejące zabezpieczenie ustawowe firm biorących udział w przetargu w formie odwołań, blokuje rozstrzygnięcie przetargu.
Trwają oceny złożonych dokumentów przez firmy biorących udział w przetargu na ocieplenie bloków i wymianę okien.
Radny Tadeusz Łanucha poprosił o wyjaśnienie, czy został rozstrzygnięty przetarg na remont drogi Ludzisko – Markowice.
Jacek Duma wyjaśnił, że inwestycja będzie wykonana jeszcze w bieżącym roku.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do z-cy burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:
Radny Kazimierz Ruta – Zaproponował, aby podjąć rozmowy z Gminą Pakość na temat wykorzystania wysypiska, w budowie którego Gmina Janikowo partycypowała w 50 procentach. Wysypisko udostępniane jest przez Gminę Pakość innym gminom, które wywożą swoje odpady na to wysypisko. Jeśli inne gminy będą korzystały z wysypiska, to może się okazać, że zostanie ono zapełnione szybciej niż przewidywano.
Radny dodał, że Gmina Janikowo powinna być traktowana z ulgą /zał. Nr 2/

Punkt 7
Przewodniczący Rady zaproponował, aby punkt 7 odłożyć do czasu przybycia na obrady Komendanta Powiatowego P.Zdzisława Feit.

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiła Szumacher.
Zmiany po stronie dochodów zwiększają plan o kwotę 18 714,00 zł, w tym:

na podstawie Decyzji Nr 10/05 z dnia 29 sierpnia 2005 roku o kwotę 9 969,00zł

na podstawie Decyzji W.F.B I.3011-36/05 z dnia 22 sierpnia o sumę 1 000,00zł.
W decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego zawarta jest także informacja o zmniejszeniu dotacji na zadania zlecone na sumę 16 034,00 zł.
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych.

Zmiany w planie wydatków zwiększyły je o 18 714,00 zł. Korekty dotyczą zarówno wydatków bieżących jak i wydatków majątkowych.
W poszczególnych działach zmiany dokonane zostały na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych gminy a także w oparciu o analizę wykonania wydatków budżetowych za osiem miesięcy 2005 roku.
Wydatki
W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 3 544,00 zł zwiększam plan wydatków na zakup usług ze środków SPO, na realizację Pilotażowego Programu “LEADER+”
W dziale 710 – Działalność usługowa - zmniejsza się plan wydatków związanych z opracowaniem planu zagospodarowania przestrzennego gminy z powodu odstąpienia od realizacji tego zadania.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego - koryguje się planowaną kwotę odsetek od kredytów i pożyczek z powodu rezygnacji z części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Toruniu natomiast w dziale 758 – Różne rozliczenia podnoszę plan o 10 000 zł i przeznaczam środki na opłacenie prowizji bankowych.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia zwiększam planowane środki na zakup usług pozostałych.
W dziale 852 – Pomoc społeczna, 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej... i 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesione zostały środki w planie wydatków rzeczowych pomiędzy paragrafami zgodnie z wnioskami kierowników jednostek organizacyjnych gminy lub pracowników merytorycznie odpowiadających za realizację budżetu.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie zwiększam plan wydatków w § 4270 – usługi remontowe, na pokrycie kosztów przebudowy i modernizacji placu przed wejściem do budynku Gimnazjum.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna planuje się środki na wydatki związane z oczyszczaniem miast i wsi a także na utrzymanie zieleni. Z uwagi na brak wpływów na rachunek bankowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska brakuje środków na sfinansowanie usług komunalnych i stąd wynika potrzeba wprowadzenia korekty planu wydatków w rozdziałach 90003 i 90004 w budżecie Urzędu Miejskiego. Na opłatę oświetlenia ulicznego planuje się dodatkowo kwotę 35 260,00 zł
Wydatki
Zmiany w wydatkach inwestycyjnych dotyczą:
Działu 750 – Administracja publiczna gdzie zmniejsza się o 25 000,00 zł plan wydatków na pokrycie kosztów wymiany okien w budynku administracyjnym przy ulicy Przemysłowej 6 w Janikowie, ponieważ po przetargu zmniejszyła się kwota wyceny tego przedsięwzięcia
W związku z przedłużającą się procedurą przetargową na budowę kompleksu sportowego w Janikowie opóźni się rozpoczęcie prac budowlano – montażowych hali sportowej.
W tej sytuacji dokonuje się korekty planu w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport na kwotę 200 240,00 zł.
Deficyt w kwocie 2 706 000 PLN nie ulega zmianie.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do propozycji uchwały odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych radnych w danym momencie głosowania. /zał. nr 3/

Punkt 9
Zmiana uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju Wsi: Kołuda Mała, Trląg i Sielec.
Z-ca burmistrza Jacek Duma zaproponował zmianę nazwy uchwały tak jak jest w porządku obrad. Zmiana została przyjęta.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że Rada Miejska na sesji w dniu 16 czerwca 2005r. przyjęła Plany rozwoju wsi: Kołuda Mała, Trląg i Sielec, stanowiące załącznik do wniosku o dofinansowanie planowanego do realizacji projektu w zakresie działania 2.3 “Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” Sektorowego Programu Operacyjnego “Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004 – 2006”.
Urząd Marszałkowski w Toruniu, rozpatrujący wnioski, wskazał aby uzupełnić wniosek wsi Kołuda Mała o tabelę oceny mocnych i słabych stron wsi, w związku z tym ulega zmianie załącznik nr 1.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie trybu składania i wzoru wniosku o dofinansowanie realizacji projektu wnioskodawca jest zobowiązany zabezpieczyć jako “środki własne” kwoty pokrywające jako 100% kosztów realizacji projektu w roku budżetowym, a po wykonaniu i sfinansowaniu zadania beneficjent występuje o refundację 80% wydatków netto projektu.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do propozycji uchwały odczytano projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych radnych w danym momencie głosowania. /zał. nr 4 /

Na obrady przybył Komendant Powiatowy Policji z Inowrocławia Zdzisław Feit.
Przystąpiono do oceny ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego za I półrocze 2005r. na terenie Gminy i Miasta Janikowo. Sprawozdanie przedstawił Komendant Komisariatu Policji w Janikowie Grzegorz Sobkowiak. /zał. Nr 5 do protokółu/
Nastąpiła dyskusja.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański zapytał czy władze samorządowe i Rada Miejska może pomóc w pracach Policji oraz poprosił o efektywne działania.

Radny Kazimierz Ruta powiedział, że wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że Policja jest zbiurokratyzowana. Dane liczbowe przestawione przez Komendanta są wymierne, ale społeczeństwo musi mieć poczucie bezpieczeństwa. Mamy świadomość, że Komenda Powiatowa jest nam, jako gminie, przychylna. Udało się w Janikowie zachować Komisariat. Radny dodał, że niepokoi go fakt, iż w Komisariacie w Janikowie są dwa wakaty. Co jest powodem, że taka sytuacja ma miejsce, pytanie to radny skierował do Komendanta Powiatowego Policji.

Z-ca burmistrza Jacek Duma, poruszył sprawę monitoringu. Został on wykonany dużym nakładem środków finansowych gminy. Obecnie monitoring nie działa. Ze strony Komendy Powiatowej Policji powinna być przychylność dla tych gmin, które wspomagają Policję, przy udziale gminy został wyremontowany Komisariat.

Przewodniczący Rady, dodał, że ocena jaką złożył Komendant Sobkowiak została wywołana wnioskiem radnych, ponieważ mieszkańcy gminy skarżą się na brak bezpieczeństwa. Może problem tkwi w tym, że brakuje policjantów, którzy by pełnili służbę patrolową. To w ocenie mieszkańców może być powód, że nie czują się bezpiecznie.

Głosu udzielono Komendantowi Powiatowemu Policji z Inowrocławia Zdzisławowi Feit.
Komendant podziękował za zaproszenie, powiedział, że zawód Policjanta jest to zawód specyficzny. Przyjęcie do służby nie zawsze idzie w parze z pełnieniem obowiązków przez Policjanta. Nowozatrudniona osoba musi przejść odpowiednie szkolenie i faktycznie jest przydzielony do służby w danym komisariacie, ale fizycznie go nie ma. Komendant Komisariatu w Janikowie nie ma wpływu np. na absencję chorobową. Powoduje to zaburzenia w funkcjonowaniu Komisariatu. W związku z tym nie ma pełnego zatrudnienia. Policja jest na utrzymaniu Skarbu Państwa. W skali kraju jest 102 tysiące policjantów. W skali Powiatu Inowrocławskiego, na dzień dzisiejszy, jest 18 wakatów. Jeśli istnieje zagrożenie bezpieczeństwa, to siły są gromadzone ostatnio na mecze. W Janikowie było 250 policjantów na ostatnim meczu. Jest jakieś zwyrodnienie, że takie siły policji muszą być angażowane na mecze. Ważne jest, aby ludzie mieszkający na danym terenie czuli się bezpiecznie. Komendant Komisariatu stara się stworzyć takie poczucie bezpieczeństwa. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby były piesze patrole. Służymy pomocą. Jeśli zagrożenie stwarza młodzież, powinni również na to zwrócić uwagę rodzice. Strach nie jest najlepszym rozwiązaniem nad poczuciem bezpieczeństwa. Należy zagospodarować czas wolny młodzieży.
Jeśli chodzi o sprawę monitoringu, dodał Komendant, to działał on za odpłatnością ze strony samorządu lokalnego. Obecnie to zawieszono. Przy monitoringu można zatrudnić osoby nie będące policjantami. Na przykład Inowrocław przekazał Policji 100.000 złotych na płatne patrole piesze.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański podziękował za wypowiedź i dodał, że jeśli młodzież chuligani, to po części winni jesteśmy sami. W domu powinno być odpowiednie wychowanie. Jeśli chcemy żyć w demokracji to musimy umieć w niej żyć.

Radny Grzegorz Czerwiński poprosił o wyjaśnienie czy w innych komisariatach w powiecie też są wakaty, czy tylko w Janikowie. Ze sprawozdania dowiadujemy się, że obyło się 298 patroli, to wychodzi po 1,5 na dzień. Jest to zbyt mało. Jeśli ktoś choruje to przełożony powinien robić wszystko, aby uzupełnić ten brak. Należałoby zaangażować środki, aby kamery działały. Jeśli brak jest policjantów, monitoring nie działa, to co można powiedzieć o pracy w policji.

Komendant Zdzisław Feit – przy powstaniu monitoringu zakładano, że będzie działał przez 12 godzin, obsługa będzie odpłatnie po służbie policjanta. Nie sposób porównać jakiekolwiek przedsiębiorstwa do pracy w policji. Policjant idzie na 10 miesięcy na szkolenie. Nie ma możliwości, aby zwiększyć zatrudnienie w policji. Budżet policji jest jaki jest. Komendant Feit dodał, że z władzami Janikowa współpraca układa się dobrze.
Przewodniczący rady zamknął dyskusję i ogłosił 10 minut przerwy.
Obrady wznowiono o godzinie 1700.

 
Punkt 10
Wybór banku
Projekt uchwały przybliżył sekretarz Maciej Golz, który powiedział, że zgodnie z art. 134 ustawy o finansach publicznych, bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego wykonuje bank wybrany przez organ stanowiący danej jednostki w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych.
Jest to uchwała kierunkowa zlecająca pracę nad procedurą i wyborem banku obsługującego budżet Gminy i Miasta Janikowo Burmistrzowi Gminy i Miasta ma na celu oszczędne i prawidłowe gospodarowanie środkami finansowymi gminy.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 6/

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie Programu współpracy Gminy i Miasta Janikowo z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.
Sekretarz w punkcie tym wyjaśnił, że Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) nakłada na organy samorządu terytorialnego obowiązek uchwalania rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy. Samorząd Gminy Janikowo prowadzi współpracę z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, których działalność związana jest z realizacją zadań gminy. Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie określa sferę zadań publicznych, w których organy administracji publicznej, w tym samorząd gminy powinny współpracować z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na zasadach pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności. Realizacji tych zasad służyć ma opracowywanie przez organy samorządu terytorialnego rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami.
Wobec nie zgłoszenia pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13. /zał. Nr 7/

Punkt 12
Wprowadzenie zmian w Statucie Gminy Janikowo.
Sekretarz Maciej Golz powiedział, że podejmowana uchwała umożliwi rozpoczęcie budowania zespołu profesjonalnych urzędników samorządowych posiadających doświadczenie i umiejętności potrzebne do właściwego wykonania powierzonych im zadań.
Pewność zatrudnienia i uzyskanie stabilnej pozycji zawodowej pozwoli na zatrudnienie kadry urzędników gminnych w oparciu o kryteria inne niż tylko wysokość wynagrodzenia.
Zatrudnienie na zasadach mianowania jest najbardziej stabilną formą zatrudnienia.
Radny Kazimierz Ruta poprosił o wyjaśnienie kto jest kierownikiem referatu inwestycyjno – technicznego.
Sekretarz wyjaśnił, że kierownikiem referatu inwestycyjno – technicznego jest Pani Grażyna Derkowska, natomiast na samodzielnym stanowisku ds. przeciwdziałania bezrobociu pracuje Pan Gotowała Zygmunt.
Radny dodał, że Pani Derkowska nie zbyt długiego stażu w urzędzie, mianowanie pracownika jest to dla niego wyróżnienie.
W związku z tym, że więcej pytań nie zgłoszono, przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 8/

Punkt 13
Utworzenie Międzynarodowego Centrum
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił w tym punkcie, że obecnie Książe został już królem. Zapis uchwały należy dostosować do stanu faktycznego, dlatego jest propozycja podjęcia nowej uchwały.
Działalność Centrum (np. organizacja spotkań, wystaw, seminariów i innych okolicznościowych imprez, międzynarodowa wymiana młodzieży, upowszechnianie znajomości języków obcych oraz wiedzy o dorobku kulturowo-cywilizacyjnym państw świata) powinna nie tylko przyczynić się do realizacji tego celu, lecz może z czasem uczynić z Janikowa liczące się - nie tylko w skali europejskiej - centrum spotkań młodzieży i debat o najważniejszych problemach współczesnego świata.
Radna Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie zapisu uchwały dialog międzycywilizacyjny, czy nie może pozostać tylko zapis dialog międzynarodowy.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że projekt uchwały powstał przy współpracy ambasadora Polski w Arabii Saudyjskiej.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poprosił radcę prawnego Bartosza Rakoczego o wyjaśnienie spornej kwestii.
P. Rakoczy powiedział, że “ istnieje możliwość, zgodna z zasadami techniki legislacyjnej stanowienia tekstu prawnego, który nie jest podzielony ściśle na przepisy, a stanowi deklarację prawodawcy, motywy jakimi się kierował, intencje i zamiary. Taki tekst nosi nazwę preambuły.” Radca dodał, że zapis w uchwale jest poprawny.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za na 13 radnych obecnych podczas głosowania. / zał. nr 9/

Punkt 14
Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Jacek Duma wyjaśnił, że dokonujemy zmian w § 1 uchwały Nr XXVI-165/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 25 sierpnia 2005r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na następujące zadania inwestycyjne:
Podejmowana uchwała pozwoli na uzyskać współfinansowanie, środkami pochodzącymi z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu, zadań inwestycyjnych ujętych w “Programie Ochrony Środowiska wraz z Planem Gospodarki Odpadami Gminy Janikowo na lata 2004-2008" z perspektywą do roku 2012”.
Dokonano weryfikacji planowanych zamierzeń dostosowując poziom finansowania do potrzeb i możliwości płatniczych Gminy Janikowo.
Z uchwały został wykreślony punkt o przeznaczeniu części pożyczki na poręczenia dla Wspólnot Mieszkaniowych.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 10/

Punkt 15
Uchylenie uchwał w sprawie udzielenia poręczenia dla Wspólnot Mieszkaniowych w Janikowie w formie weksla in blanco jako zabezpieczenie pożyczki, na pokrycie kosztów termomodernizacyjnych.
Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział, że po konsultacji z regionalną Izbą Obrachunkową zasugerowano nam, aby uchylić uchwały dotyczące poręczeń dla poszczególnych Wspólnot Mieszkaniowych i podjąć jedną uchwałę upoważniającą Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo do udzielania poręczeń w przypadkach współpracy z podmiotami realizującymi zadania związane z zakresem funkcjonowania samorządu gminnego.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 11/

Punkt 16
Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia do udzielania poręczeń.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że ponieważ projekt tej uchwały został przybliżony w poprzednim punkcie i z nie zgłoszono żadnych uwag i pytań przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13. /zał. Nr 12/

Punkt 17
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że proponowane zmiany wynikają z przystąpienia Gminy i Miasta Janikowo do realizacji projektu współfinansowanego ze środków pn. " Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” Sektorowego Programu Operacyjnego “Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006 ” składanym przez Gminę Janikowo.
Wytyczne dla beneficjentów przewidują konieczność posiadania własnych środków na pełną realizację inwestycji.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie trybu składania i wzoru wniosku o dofinansowanie realizacji projektu wnioskodawca jest zobowiązany zabezpieczyć jako “środki własne” kwoty pokrywające jako 100% kosztów realizacji projektu w roku budżetowym, a po wykonaniu i sfinansowaniu zadania beneficjent występuje o refundację 80% wydatków netto projektu.
Radny Tadeusz Łanucha poprosił o wyjaśnienie zapisu w planie inwestycyjnym - inne źródła.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że chodzi tutaj o środki finansowe pozyskane z innych źródeł, np. Unii Europejskiej.
Więcej pytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 15 obecnych. /zał. Nr 13/

Punkt 18
Odpowiedzi na interpelacje.
Z-ca burmistrza Jacek Duma odpowiadając na interpelację radnego Ruty, dotyczącą zainteresowania się wykorzystaniem wysypiska odpadów komunalnych, w którego budowie partycypowała Gmina Janikowo, powiedział, że zwrócono uwagę na eksploatację wysypiska. Pierwsze rozmowy z Gminą Pakość zostały już przeprowadzone. Nie chcemy rozmów zakończyć pozwem do sądu. Powinniśmy dojść do porozumienia w sprawie wykorzystania wysypiska przez obie gminy. O wynikach rozmów burmistrz powiadomi Radę. Pierwotne postanowienia były takie, że ceny za wywóz odpadów na wysypisko przez Gminę Janikowo nie mogą być wyższe od cen jakie opłacana jest przez Gminę Pakość. Założenia są takie aby powołać spółkę, w której będą przedstawiciele Gminy Janikowa

Punkt 19 i 20
Kolejno głos zabrali.

Radny Tadeusz Łepski:

złożył wniosek aby posprzątać po wykopach, jakie wykonano podczas awarii rurociągu na ulicy głównej 37-39.

aby zwrócić uwagę na lokal P.Dąbrowskiego przy ulicy Głównej, chodzi o postawiony na chodniku parasol, który zajmuje większą część chodnika i trudno jest tam przejść.
Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział że w sprawie parasola zostanie podjęta interwencja, natomiast jeśli chodzi o uporządkowanie terenu, to awaria nie została jeszcze usunięta, zostanie to wyjaśnione.

Radny Grzegorz Czerwiński:

oświetlenie przy ulicy Wilkońskiego nadal nie świeci.

Aby przenieść plan miasta z dworca PKP w inne miejsce,


Wiceprzewodniczący Rady Edward Morawski poprosił o postawienie barierki koło figurki przy wjeździe do Trląga.
Z-ca burmistrza odpowiedział, że w tej sprawie było wystosowane pismo do Zarządu dróg.

Radny Krzysztof Dzieża poprosił o wyjaśnienie jak przebiegają prace z montażem oświetlenia na terenie wiejskim.
Z-ca burmistrz powiedział, że były prowadzone rozmowy z ENEĄ, ale ENEA chce wyłączności na konserwację tego oświetlenia. Możemy sami negocjować z producentem opraw. Jak będą środki finansowe na realizację tego zadania, będzie można rozpocząć konkretne rozmowy w tej sprawie.


Radna Halina Krzeszewska – poprosiła o zrobienie nowej tablicy ogłoszeń na ulicy Głównej.
Jacek Duma wyjaśnił, że tablica zostanie zrobiona.


Radny Jan Plewa poprosił o postawienie ławek na ulicy Powstańców Wielkopolskich oraz zrobienie placu zabaw na Ustroniu.
Jacek Duma odpowiedział, że zostaną rozpatrzone możliwości postawienia ławek w tym miejscu.

Przewodniczący Rady udzielił głosu sołtysowi Wierzejewic P. Jolancie Sap, która poprosiła o postawienie 4 lamp w Wierzejewicach w kierunku Kołodziejewa oraz postawienie placu zabaw w Wierzejewicach.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1810 zakończył XXVII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                       Przewodniczący
Barbara Smolik                                             Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                         Maciej Krzyżański




Wytworzył: Barbara Smolik (1 marca 2006)
Opublikował: Barbara Smolik (1 marca 2006, 07:55:13)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1465

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23