BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXVIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 22...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXVIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 22 listopada 2005 roku

P R O T O K Ó Ł

z XXVIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu
22 listopada 2005r. w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXVII sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, sołtysów i przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Grzegorz Czerwiński - spóźnił się, przybył na obrady podczas omawiania punktu 6

Protokolantem XXVIII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji. Jednocześnie poinformował zebranych, że zgodnie z wnioskiem Pana Burmistrza, prosi o dopisanie do porządku obrad 2 projektów uchwał, jako punktu 21 i 22 oraz skreślenie punktu 16 – uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości w Ludzisku.

Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XXVII-185/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 16 września 2005r.w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Dodał, że komisje zapoznały się z projektami uchwał.

Proponowane zmiany zostały przyjęte jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych składanych:

Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Janikowie,

Burmistrzowi Gminy i Miasto Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2005r.

Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg lokalnych do kategorii dróg gminnych.
(Kołuda Wielka)

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku w 2006r.

Podjęcie uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od posiadania psów, terminu płatności i sposobu poboru.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy i Miasta Janikowo na 2006r.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości zabudowanej wpisanej do rejestru zabytków. (Pałac Kołodziejewo)

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego.(w Sosnówcu nr 16/4).

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej, stanowiącej własność Gminy Janikowo na rzecz jej użytkownika wieczystego Kujawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Inowrocławiu.

Podjęcie uchwały w sprawie rozwiązania umowy użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych, stanowiących własność Gminy Janikowo – użytkownik wieczysty Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu.

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XXII-146/2005r. Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 31 marca 2005r. w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej do Gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.

Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XXVII-185/2005 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 16 września 2005r.w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z XXVII Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

 
Punkt 5
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który poinformował zebranych o swojej pracy pomiędzy sesjami:

Wydano Zarządzenia Burmistrza w sprawie:

Modyfikacji polityki rachunkowości – plany kont oraz instrukcja obiegu dokumentów.

Wprowadzenia zmian w instrukcji obiegu dokumentów.

Ustalenia wysokości opłat za wynajem samochodu MERCEDES SPRINTER

Powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania powyżej 60 000 EURO na zadanie: budowa kotłowni węglowej w m. Kołuda Wielka.

Obniżenia opłaty za korzystanie z internetu w miesiącu październiku 2005r. przez abonentów z terenu miasta Janikowa.

Przeprowadzenia spisu z natury na koniec 2005r. we wszystkich jednostkach organizacyjnych gminy.

Przyjmowania wpłat do kasy Urzędu Miejskiego w Janikowie od najemców lokali mieszkalnych w budynku komunalnym Trląg nr 50 w celu zgromadzenia środków finansowych przeznaczonych na zakup opału do kotłowni.

Wydatkowania środków finansowych z budżetów jednostek organizacyjnych gminy Janikowo w roku.

Powołania komisji przetargowej w celu przeprowadzenia przetargu na sprzedaż lokalu mieszkalnego nr 1 w budynku Ludzisko 7.

Zmian w budżecie na 2005r.
Z 23 września 2005r. dotyczyło: zmian dokonano na podstawie otrzymanej decyzji z Krajowego Biura Wyborczego – Delegatura w Bydgoszczy, wprowadzono do realizacji kwotę 14 220,00 zł na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych.
Na wniosek Kierownika MGOPS w J-wie przeniesiono środki pomiędzy rozdziałami i paragrafami.
W związku z remontem kamer na stanowisku monitoringu w mieście przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami.

Zmian w budżecie na 2005r.
Z dnia 04 października 2005r.: zmian dokonano na podstawie otrzymanej decyzji z Krajowego Biura Wyborczego – Delegatura w Bydgoszczy - wprowadzono do realizacji kwotę 12 600,00 zł na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych oraz Wojewody Kujawsko – Pomorskiego, łącznie 151 190 zł, z tego: na wypłatę świadczeń rodzinnych oraz składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w kwocie 85.000 zł oraz na dofinansowanie realizacji Rządowego programu “Posiłek dla potrzebujących” w wysokości 66 190 zł.

Zmian w budżecie na 2005r.:
Z dnia 21 października 2005r.: zmian dokonano na podstawie otrzymanych decyzji z Krajowego Biura Wyborczego – Delegatura w Bydgoszczy, zwiększono plan dochodów i wydatków o kwotę 19 135 zł na przeprowadzenie II tury wyborów Prezydenta RP.
Na wniosek kierownika MGOPS w J-wie oraz Środowiskowego Domu Samopomocy przeniesiono plany wydatków bieżących pomiędzy rozdziałami i paragrafami


Określenia podstawowych parametrów i wskaźników do opracowania projektu budżetu na 2006r.

Projektu budżetu Gminy i Miasta Janikowo na 2006r.


W wyniku przeprowadzonych przetargów i rokowań sprzedano:

lokal mieszkalny Ludzisko 8 – cena wywoławcza 8.000 zł, cena wylicytowana 16.100

obiekt nad jeziorem – 100 000 zł
/zał.nr 1 do protokółu/-
Następnie burmistrz przedstawił rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 268.240,00 zł, w tym rachunek oświaty – 49.150,00 zł
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 210,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 18 listopada 2005r.:
- dochody - 23.631.656,00, co stanowi 84% planu rocznego
- wydatki - 22.549.446,00, co stanowi 74% planu rocznego
Na dzień 18 listopada 2005 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 1. 082.119,00
Zadłużenie na dzień 18 listopada 2005r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 929.019,00 zł),

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 973.181,00 zł

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" – zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 354.560,00 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 18.11.2005r.– 2.256 760,00 zł, co stanowi 8% kwoty planowanych dochodów po zmianach.
/zał. nr 2 do protokółu/
Przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji

Radny Krzysztof Dzieża w imieniu rolników poprosił o umorzenie I raty podatku rolnego za 2006 rok, w związku z długotrwałą suszą w II i III kwartale 2005r. zał. nr 3/


Radny Kazimierz Ruta –

zwrócił uwagę na częste przerwy w dostępie do sieci internet za pomocą telewizji kablowej JAN-SAT, oraz brak możliwości zgłoszenia awarii internetu w dni wolne od pracy.

Aby podjąć czynności w celu uregulowania sprawy wysypiska śmieci w Giebni, na które Gmina Janikowo wydała 50% ogólnych kosztów budowy tego wysypiska /zał. nr 4/
Na obrady przybył radny Grzegorz Czerwiński, obecnie na sali obrad jest obecnych 15 radnych.


Radny Jerzy Borzymowski – złożył interpelację o postawienie szatni dla zawodników dla Ludowego Zespołu Sportowego “Fala Głogówiec”.
/zał. nr 5/

Punkt 7
Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady i Burmistrzowi Gminy i Miasta w Janikowie.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański wyjaśnił, że swoje oświadczenia majątkowe składa radny, burmistrz, zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza. Oświadczenie majątkowe składa się wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowych za rok poprzedni. Przewodniczącemu Rady składają swoje oświadczenia majątkowe radni wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu.
Natomiast Przewodniczący Rady i Burmistrz swoje oświadczenie majątkowe przedkładają Wojewodzie. Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonują osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe i przekazują jeden egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe. Oświadczenia majątkowe są również analizowane przez urzędy skarbowe.
Przewodniczący Rady poinformował, że wszyscy radni swoje oświadczenia majątkowe złożyli w terminie.
W dniu 02 listopada 2005 roku analizę ze złożonych oświadczeń majątkowych przysłał urząd skarbowy w Inowrocławiu, informując, że wszystkie oświadczenia majątkowe zostały złożone w terminie. Zdarzyły się przypadki usterek merytorycznych. Po za tym nie stwierdzono nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych. W dwóch oświadczeniach majątkowych, tj. złożonych przez radnego R. Jaszcz i radną H. Krzeszewską nie było żadnych uwag.
Przewodniczący Rady poprosił radnych o zapoznanie się z tymi uwagami, aby więcej nie popełniać podobnych błędów. /zał. nr 6/

Następnie głos zabrał, upoważniony przez Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, Sekretarz Gminy i Miasta Maciej Golz, który poinformował, że na jego ręce swoje oświadczenia majątkowe składają: zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza.
Oprócz usterek merytorycznych nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych. Co do 3 złożonych oświadczeń nie było żadnych zastrzeżeń, w stosunku do 1 osoby, wszczęto postępowanie sprawdzające. Wszystkie nieprawidłowości zostały już wyjaśnione we właściwym Urzędzie Skarbowym.
Pracownicy zostaną pouczeni i poinformowani o popełnionych błędach.
Wobec nie zgłoszenia pytań ani uwag przystąpiono do dalszego punktu obrad.
/zał. nr 7/

Punkt 8
Wprowadzenie zmian w budżecie na 2005r.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, która poinformowała, że zmian w budżecie “dokonuje się na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego zwiększają plan o kwotę 254 434,00 zł, oraz w oparciu o wyliczenia ponadplanowych dochodów.
W decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego zawarta jest także informacja o zmniejszeniu dotacji na zadania zlecone na sumę 500 460,00 PLN.
W załączniku Nr l do uchwały zmieniającej, zmniejszenia w kwocie 366 388,00 zł obejmujące podziałki klasyfikacji budżetowej, w których plan jest zrealizowany na niskim poziomie,, Korekta dotyczy między innymi:
wpływów z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób prawnych - 300 000,00 zł,
wpływów ze sprzedaży mienia gminnego - 50 000,00 zł,
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych.
Zmiany w planie wydatków zwiększyły je o l 263 017,00 zł i zmniejszyły o l 374 971,00 zł. Korekty dotyczą zarówno wydatków bieżących jak i wydatków majątkowych.
W poszczególnych działach zmiany dokonane zostały na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych gminy a także w oparciu o analizę wykonania wydatków budżetowych za dziesięć miesięcy 2005 roku,

 
WYDATKI BIEŻĄCE
W dziale 010 - Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 169,00 zł zmniejszono plan wydatków na opłacenie czwartej raty składek w Kujawsko - Pomorskiej Izbie Rolniczej. W dziale 020 - Leśnictwo zmniejszenie dotyczy paragrafu 4210 ponieważ już do końca roku nie będzie zakupu drzewek i krzewów,
W dziale 600 - Transport i łączność - zwiększono plan wydatków bieżących, związanych z usługami transportowymi o kwotę 5 000,00 zł.
W dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa - wszystkie korekty planu wydatków dotyczą utrzymania zasobów mieszkaniowych, które należą do gminy, ponadto zwiększenie planu w paragrafie 4270 związane jest wykonaniem dodatkowych prac remontowych w budynkach wiejskich, w tym w Trlągu i w Sosnowcu,,
W dziale 710 - Działalność usługowa - zmniejsza się plan wydatków związanych z wykonaniem pomiarów geodezyjnych i szacunków nieruchomości. Zadania te zostały zrealizowane w mniejszym zakresie niż zakładano w planie rocznym.
W dziale 750- Administracja publiczna przenoszę plany wydatków pomiędzy paragrafami oraz dokonuję zmniejszenia planu w tych podziałkach klasyfikacji budżetowej gdzie do końca roku nie planuje się już wydatków.
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa.
W tym dziale koryguję plan wydatków, ponieważ nie będzie realizowane zadanie w zakresie zatrudnienia osób niepełnosprawnych do obsługi monitoringu w mieście. Plan roczny obejmował środki własne gminy i zabezpieczał nasz udział w finansowaniu programu realizowanego w ramach środków funduszy strukturalnych.
W dziale 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych zwiększam planowane środki na wypłaty dla sołtysów z tytułu inkasa czwartej raty podatków. W dziale 757 - Obsługa długu publicznego - koryguje się planowaną kwotę odsetek od .kredytów i pożyczek z powodu rezygnacji z części pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Toruniu.
Dział 758 - Różne rozliczenia — zmniejszono plan wydatków o 5 000 zł, przeznaczonych na opłacenie prowizji bankowych. W dziale 801 - Oświata i wychowanie korekty planu wydatków obejmują:
- zwiększenia w planach - 202 658.00 zmniejszenia w planach - 331 800.00
Najwięcej zmian zgłoszonych przez dyrektorów placówek oświatowych dotyczyło planowanych kwot na wynagrodzenia I pochodne od płac oraz zakupów materiałów, w tym oleju opałowego, zakupu usług remontowych i zakupu energii. W związku z podpisaną nową umową na dowożenie uczniów do szkół od września bieżącego roku. zwiększam planowane środki w paragrafie 4300 o kwotę 57 000,00 zł.
Dział 851 - Ochrona zdrowia. Zmiany w tej podziałce klasyfikacji dotyczą przeniesienia środków pomiędzy paragrafami, na wniosek pełnomocnika, w zakresie realizacji programu przeciwdziałania alkoholizmowi,
W dziale 852 - Pomoc społeczna, W dziale tym wprowadzam do planu środki na realizację zadań zleconych i zadań własnych w zakresie pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych,, W dziale 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza dokonuję zmian planu wydatków w świetlicach szkolnych.
Środki na wypłaty stypendium socjalnego dla uczniów otrzymane w kwocie 38 970,00 zł z budżetu Wojewody,, stanowią refundację już wypłaconych świadczeń z własnych środków gminy,
W dziale 900 - Gospodarka komunalna planuje się dodatkowe środki na wydatki związane z oczyszczaniem miast i wsi, przenosi sieje z planu na utrzymanie zieleni. W związku z dodatkowym zatrudnieniem osób bezrobotnych w ramach robót publicznych i interwencyjnych zwiększono planowaną kwotę odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych o 24 955,00 zł.
Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.
Na wniosek kierownika Biblioteki i MGOK-u dokonano zmian w poszczególnych paragrafach w celu przeniesienia niewykorzystanych środków na realizację zadań w roku budżetowym,, do tych działów gdzie były one niezbędne, Ogółem kwota zmniejszenia wynosi 72 036,00 zł. Dział 926 Kultura Fizyczna i sport.
W wydatkach bieżących zmiany dotyczą przeniesienia planów pomiędzy paragrafami.
Z uwagi na brak wpływów na rachunek bankowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska plan przychodów na rok 2005 zmniejsza się do kwoty 200 000,00 zł Konsekwencją tego jest korekta planów wydatków w poszczególnych grupach paragrafów', co w szczegółach przedstawiani w załączniku Nr 10 do uchwały zmieniającej budżet na 2005 rok,

WYDATKI INWESTYCYJNE
Zmiany w wydatkach inwestycyjnych dotyczą:
Działu 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz l wodę - zwiększenie planu wydatków o kwotę 250 000,001 zł dotyczy budowy kotłowni w Kołudzie Wielkiej, Działu 600 - Transport i łączność - zwiększenie obejmuje wydatki związane z budową dróg gminnych oraz modernizacją drogi Ludzisko - Marko wice i przebudową kanalizacji telefonicznej v ulicy Miłej w Janikowie,
Działu 750 - Administracja publiczna gdzie zmniejsza się o 3 000,00 PLN plan wydatków na wymianę okien w budynku administracyjnym,
Działu 926 - Kultura fizyczna i sport - zmniejszenie planu wydatków na budowę kompleksu sportowego o kwotę 407 696:,00 zł.
Bilans zmian budżetowych zarówno w dochodach jak i wydatkach stanowi kwotę 111 954,00 zł a deficyt w kwocie 2 706 000 zł nie ulega zmianie.”

Radny Kazimierz Ruta zwrócił uwagę na fakt, że drugi rok z rzędu zdejmujemy kwotę z wynagrodzeń w przedszkolu – 103.000 złotych w roku bieżącym, dlaczego ustala się tak wysoki plan płac, jest to mało profesjonalne.
Skarbnik wyjaśniła, że jest dotknięta takim stwierdzeniem, ponieważ Dyrektor Przedszkola P.B. Wojciechowska planuje środki na wynagrodzenia, złożyła odpowiednie dokumenty, jako skarbnik nie może kwestionować planów P. Wojciechowskiej, ponieważ nie ja decyduję ile osób jest zatrudnionych w przedszkolu. Dane są przekazywane do rachuby płac i tam dokonuje się obliczeń. Plany finansowe robi dyrektor danej jednostki. Skarbnik dodała, że sama nie może weryfikować wyliczeń dyrektora. Dlaczego został ustalony tak wysoki plan należałoby zapytać samej Pani dyrektor.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że są oszczędności na płacach, ponieważ wiele prac było wykonywanych przez osoby zatrudnione w ramach robót publicznych.
Więcej uwag nie zgłoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał treść uchwały. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 8 do protokółu./

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że jako drogi gminne zaliczamy drogi w Kołudzie Wielkiej. Przy podejmowaniu poprzedniej uchwały o zaliczeniu dróg do kategorii dróg gminnych, drogi w Kołudzie Wielkiej należały do Zakładu Doświadczalnego. Obecnie drogi te są własnością Gminy Janikowo i możemy podjąć stosowną uchwałę.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 9 do protokółu./

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku w 2006r.
Głos zabrał Z-ca burmistrza Jacek Duma, wyjaśnił, że podatki od środków transportowych nie wzrastają w stosunku do podatków z roku 2005. W dwóch pozycjach należało zmniejszyć te podatki, aby stawki były zgodne z Rozporządzeniem Ministra Finansów.
Ponieważ projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych był szczegółowo omawiany na poszczególnych komisjach Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 10 do protokółu./

Punkt 11
Ustalenie wysokości stawek podatku od posiadania psów, terminu płatności i sposobu poboru.
Głos zabrał Jacek Duma, który wyjaśnił, że wpływy finansowe z podatku od posiadanych psów pozwolą na częściowe pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem czystości i porządku. Wysokość podatku pozostaje bez zmian, tj. 35,00 zł od jednego psa.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 11/

Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy i Miasta Janikowo na 2006 rok.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że umorzeń podatku może dokonać burmistrz na udokumentowany wniosek zainteresowanego. Propozycja podatku rolnego na 2006r. to kwota 20,70 złotych. Podatek, w stosunku do roku 2005 będzie niższy o 26%
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag i propozycji Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 12/

Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku.
Propozycje stawek były szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji Rady.
Burmistrz wyjaśnił, że nie została obniżona stawka podatku od budynków i gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej, oraz od 1 ha gruntów pod jeziorami. Pozostałe stawki pozostały w wysokości obowiązującej w roku 2005.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami czyli jednogłośnie. /zał.nr 13/

Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży Pałacu w Kołodziejewie.
Burmistrz wyjaśnił, że powierzchnia pałacu to 490 m2 , koszty remontu, zgodne z wymogami konserwatora zabytków, byłyby bardzo wysokie. Burmistrz dodał, że lista mieszkaniowa jest realizowana na bieżąco. Sprzedaż budynku pozwoli na jego zagospodarowanie.
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie - 15 głosami. /zał.nr 14/

Przewodniczący Rady ogłosił 5 minut przerwy.
O godzinie 1655 wznowiony obrady i przystąpiono do omawiania punktu 15.

Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego w Sosnówcu nr 4/16.
Jest to budynek 4 lokalowy, parterowy, częściowo podpiwniczony w zabudowie wolnostojącej.
Radny Edward Morawski zapytał, czy nie można sprzedaż całego budynku.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że są lokale własnościowe i komunalne, dlatego nie można sprzedać budynku jako całości.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie - 15 głosami. /zał.nr 15/

Punkt 16
Wyrażenie zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej na rzecz użytkownika wieczystego – Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że KSM jako użytkownik wieczysty wystąpił do Gminy Janikowo o nabycie działek wymienionych w uchwale. Przedmiotowe działki zabudowane są budynkami wielorodzinnymi.
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie - 15 głosami. /zał.nr 16/

 
Punkt 17
Rozwiązanie umowy użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych, stanowiących własność Gminy Janikowo – użytkownik wieczysty Kujawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Inowrocławiu.
Jacek Duma wyjaśnił, że KSM wystąpił o rozwiązanie umowy użytkowania wieczystego działek. Przedmiotowe działki są gruntem niezabudowanym. Między innymi przejmujemy grunt po byłym baraku z ulicy Przemysłowej 2. Chcemy tam zrobić parking.
Z-ca burmistrza poinformował, że gmina ponosi koszty umowy notarialnej, ponieważ to gmina nabywa nieruchomość. Zgodnie z przyjętą zasadą nabywca ponosi koszty umowy notarialnej.
Szacunkowy koszt umowy notarialnej od wszystkich działek wyniesie około 700 złotych.
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie - 15 głosami. /zał.nr 17/

Punkt 18
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że zmienia się ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, dlatego musimy dostosować uchwałę do wymogów ustawowych. W poprzedniej uchwale bonifikata również wynosiła 50%.
Wobec nie zgłoszenia pytań i uwag Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie . /zał.nr 18/

Punkt 19
Wprowadzenie zmian w uchwale nr XXII-146/2005 z dnia 31 marca 2005r. w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.
Jacek Duma wyjaśnił, że Rolnicza Spółdzielnia produkcyjna “ZGODA” w Janikowie przedłożyła uchwałę Nr 2/316/2005 Walnego Zgromadzenia Rolniczej Spółdzielni produkcyjnej w Janikowie z dnia 04 czerwca 2005r. określająca wartość sprzedaży działki na kwotę 1.098,00 złotych brutto.
Podjęta uchwała Rady Miejskiej w Janikowie Nr XXII-146/2005 w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej od RSP za kwotę 900,00 złotych nie zawierała należnego podatku VAT.
Dlatego zmiana przedmiotowej uchwały jest uzasadniona.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał.nr 19/

Punkt 20
Wprowadzenie zmian w uchwale nr -185/2005 z 16 września 2005r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
W związku z przeprowadzonym w dniu 14 października 2005r. przetargiem na budowę podczyszczalni wód deszczowych dla kanalizacji deszczowej i wylotu W-1 z miasta Janikowo (ul. Słoneczna) oraz z ul. Polnej i Cichej, wylotu W-2 z ulicy Kasprowicza, Przybyszewskiego w Janikowie i związaną z tym zmianą kosztów poszczególnych zadań, w zmienianej uchwale, wykazano wysokości kwot na wykonanie wymienionych powyżej zadań zweryfikowane zgodnie z wynikami przetargu, na które zostanie zaciągnięta pożyczka w Wojewódzkim Funduszu ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał.nr 20/

Punkt 21
Wprowadzenie zmian w uchwale nr XVI-98/2004 z 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że zmiana Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Gminy i Miasta Janikowo jest spowodowana wprowadzeniem finansowania największej inwestycji w naszej Gminie – rozbudowy i modernizacji systemu kanalizacyjnego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Ponieważ możliwości finansowania dotyczą lat 2007 i 2008, wprowadzono do Wieloletniego Panu Inwestycyjnego na te lata wymaganą kwotę środków własnych Gminy Janikowo, jaką należy zapewnić we wniosku aplikacyjnym składanym do EOG-a
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie - 15 głosami. /zał.nr 21/

Punkt 22
Odpowiedzi na interpelacje:

z-ca burmistrza Jacek Duma odpowiedział na interpelację radnego Kazimierza Ruty, informując, że z przesyłem internetu są pewne kłopoty.
Będzie rozszerzana pamięć i problemy z połączeniem powinny zniknąć.

Burmistrz Andrzej Brzeziński odpowiedział na interpelację dotyczącą wysypiska śmieci. Poinformował, że były już interwencje w Pakości. Przytoczył fragmenty, zawartego z Gminą Pakość Porozumienia, przedstawił opinię radcy Prawnego, z której wynika, iż Gmina Pakość czerpie korzyści z udostępniania wysypiska innym gminom. Przez ten fakt znacznie obniży się czas eksploatacji wysypiska. Gmina Janikowo może wystąpić przeciwko Gminie Pakość na drodze sądowej lub dochodzić o odszkodowanie. Najpierw należy jednak podjąć kroki do wspólnego porozumienia się. Burmistrz dodał, że jest po rozmowie z burmistrzem Pakości, który prosił o 2 dni do namysłu. Wysypisko znajduje się na terenie Gminy Pakość, jednak Gmina Janikowo partycypowała w 50% w kosztach budowy tego wysypiska.

 
Punkt 23 i 24
Kolejno głos zabrali:
Radna Halina Krzeszewska zwróciła się z pytaniem do Pana Dumy i poprosiła o wyjaśnienie, kiedy będzie kursował bus na cmentarz.
J.Duma powiedział, że bus powinien już jeździć, zostanie to wyjaśnione.

Radny Jan Plewa – kiedy zostanie uruchomiona telewizja kablowa Jan-Sat na starym Janikowie?
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że dprowadzenie tam telewizji jest to dość wysoki koszt. Telekomunikacja nie chce wpuścić gminy do swoich studzienek. Doprowadzenie telewizji do torów jest to sprawa do załatwienia, za torami mało prawdopodobne.

Radny Krzysztof Dzieża – kiedy na wsi będzie internet?
Burmistrz powiedział, że na razie nie jest to możliwe.

Radny Kazimierz Ruta:

niedawno obchodzone było święto 11 listopada, święto niepodległości – czy był jakiś koncert z tej okazji?

obchody 100-lecia szkolnictwa. Dlaczego radni nie zostali zaproszeni, czy dlatego, że radni nie zaakceptowali wyboru przez radę Rodziców patrona szkoły podstawowej?.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Janikowie wraz z Parafią Św. Serca Pana Jezusa był współorganizatorem koncertu, który odbył się w kościele. Koncert wykonał zespół Pro Arte . Mimo, że koncert odbył się w kościele, każdy mógł w nim uczestniczyć, bez względu na to czy był zaproszony czy nie. Ogłoszenia były rozwieszone.

Radny Edward Morawski poprosił, aby radni zostali Świętymi Mikołajami, jak co roku i ze swoich diet listopadowych oddali część dla dzieci z "DARU SERCA" w Janikowie.
Radny poinformował, że Komisja Rewizyjna DARU SERCA przeprowadziła kontrolę prawidłowości wydatkowania środków finansowych przez Stowarzyszenie, w wyniku której nie stwierdzono nieprawidłowości.

Radny Jerzy Borzymowski poprosił o wyjaśnienie, kiedy zostaną wykonane prace związane z budową hali sportowej.
Burmistrz wyjaśnił, że umowa została podpisana. Do 30 listopada 2006r. hala powinna być oddana do użytku, takie są plany.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański oddał głos sołtysowi z Głogówca panu Rusinek, który poprosił o wyjaśnienie, co z wydatkami na świetlice wiejskie.
Jacek Duma wyjaśnił, że Gmina Janikowo złożyła 3 wnioski o dofinansowanie modernizacji świetlic wiejskich w Kołudzie Małej, Trlągu i Sielcu. Po złożeniu wniosków musieliśmy wskazać jedną świetlicę jako priorytet. Wskazano świetlicę w Kołudzie Małej. Jednak nie wycofano się z modernizacji pozostałych świetlic ujętych we wniosku. Na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze rozstrzygnięcia, które wnioski zostały zaakceptowane.
Z-ca burmistrza dodał, że gmina nasza została zakwalifikowana do realizacji wniosku jaki złożyliśmy o dofinansowanie – projekt LEADER+
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że obejrzymy świetlicę.
Głos zabrał sołtys Sosnówca P. Lichwała Grzegorz, który poprosił o wyjaśnienie, kiedy zostanie zrobiony porządek na boisku, zarasta trawą.
Burmistrz wyjaśnił, porządek zostanie zrobiony.
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.


Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1810 zakończył XXVIII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.


Protokółowała:                                                      Przewodniczący
Barbara Smolik                                            Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                         Maciej Krzyżański




Wytworzył: Barbara Smolik (1 marca 2006)
Opublikował: Barbara Smolik (1 marca 2006, 07:57:54)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2004

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23