BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXX sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 28 lutego...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXX sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 28 lutego 2006r.

P R O T O K Ó Ł

z XXX sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 28 lutego 2006r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXX sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Urzędu P. Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: redaktora gazety "Głos Janikowa" P. J.Brodzińskiego, radnego powiatowego Marka Szubargę, sołtysów gminy Janikowo, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. /listy w załączeniu protokółu/
Protokolantem XXX sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
radny Edward Antczak - spóźnił się, przybył na obrady sesji podczas omawiania punktu 7.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian.
Przewodniczący Rady zaproponował wprowadzenie 3 uchwał jako punktu 11,12, i 13, które dotyczą zmian w organizacji Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie.

Akt o utworzeniu samorządowej instytucji kultury – Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Janikowie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami oraz z wykonania, w 2005 roku, uchwały NR VII-56 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r.w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych


Składanie interpelacji.

Przedstawienie sprawozdań z działalności za 2005 rok.

MGOK w Janikowie (Dyrektor MGOK P. Sławomir Paluch), informacja z przebiegu do ferii zimowych 2006.

OSIR w Janikowie (Kierownik OSIR P. Czesław Moroziuk),

MGOPS w Janikowie ( Kierownik MGOPS P. Danuta Welerowicz),

Komisja d.s. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (Pełnomocnik Burmistrza P. Ewa Krause)

Przyjęcie planów pracy Rady Miejskiej w Janikowie i Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2006 rok i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Statutów sołectw położonych w obrębie Gminy Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie.

Akt o utworzeniu samorządowej instytucji kultury – Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy i Miasta Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym ograniczonym nieruchomości w Janikowie, ul. Ogrodowa 6a.

Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia nieruchomości do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.( Kołuda Mała).

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo i Skarbu państwa ( Kołuda Mała – droga).

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo. (Lider)

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006r.

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.
Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XXIX Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 14 radnych na 15 obecnych w danej chwili głosowania.

Punkt 5

Wydano Zarządzenia Burmistrza w sprawie:

obniżenia opłaty za korzystanie z internetu w miesiącu styczniu 2006r. przez abonentów z terenu Miasta Janikowa

odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa użytkowania wieczystego działki oznaczonej w ewidencji gruntów nr 14/62 wpisanej w księdze wieczystej Kw nr 21 529 położonej w Janikowie przy ulicy Przybyszewskiego.

obniżenia opłaty za korzystanie z internetu w miesiącu lutym 2006r. przez abonentów z terenu Miasta Janikowa

określenia stawek czynszu za dzierżawę gruntów z zasobów mienia gminnego Gminy Janikowo.

Powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia przetargu na sprzedaż budynku pałacowego wraz z działką gruntu w Kołodziejewie.

Organizacji systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach na terenie Gminy i Miasta Janikowo.

Zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.
Z wykonanie podjętych uchwał:

Odbył się I przetarg na sprzedaż pałacu w Kołodziejewie – przetarg zakończył się wynikiem negatywnym,

Ogłoszono II przetarg na sprzedaż działek po budowę garaży przy ul. Z. Wilkońskiego.
(I przetarg zakończył się wynikiem negatywnym),

sprzedano lokal mieszkalny w Sosnówcu,

 
Wykonanie uchwały w 2005 roku - NR VII-56 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r. w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2006r. dokonano umorzeń:


Za drewno opałowe – 232,35 zł,

Za wynajem samochodu FORD - 497,15 zł,

Opłata adiacencka - 200,00 zł

Odsetki od opłaty z pływalni- - 80,90 zł

Abonament za internet - 21.610,00 zł
RAZEM 22.620,40 zł

 
Należności rozłożone na raty za zakupy modemów i zwrotnic umożliwiających podłączenie do sieci internet na kwotę 22.365,00 zł – 71 szt. /zał. nr 1/

W dalszej części swojej wypowiedzi burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 1.285.195,00 zł, w tym rachunek “Oświaty” – 27.215,00 zł
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 325,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 27 lutego 2006r.:
- dochody - 5.049.229,00, co stanowi 17,2% planu rocznego
- wydatki - 4.193.489,00, co stanowi 12,3% planu rocznego
Na dzień 28 lutego 2006 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 855.740,00
Zadłużenie na dzień 28 lutego 2006r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 895.440,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 952.107,00 zł

kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 236.380,00 zł ( w roku bieżącym pozostały do spłaty jeszcze dwie raty kredytu)

pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 790.000,00 zł,

pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 41.000,00 zł

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 103.490,00 zł,

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 48.220,00 zł

pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 227.630,00 zł.
Ogółem kwota zaciągniętych pożyczek wynosi 1.260.340,00 złotych.
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 28.02.2006r. - 11,4% kwoty planowanych dochodów na 2006 rok - 3.344.267,00 zł.
/zał.nr 2 do protokółu/

Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał do swoich sprawozdań informację, że sieć internetowa została rozszerzona do 1000 odbiorców i internet powinien działać dobrze.
Odbył się I przetarg na sprzedaż pałacu w Kołodziejewie. Było 9 chętnych do zakupu, którzy wpłacili po 50 tys. wadium. W dniu przetargu wszyscy się wycofali. Zostanie ogłoszony II przetarg, cena nie zostanie obniżona, ponieważ nabywca, zgodnie z ustawą płaci tylko 50% wylicytowanej kwoty.
Burmistrz dodał, że być może będzie nabywca na zakup działki poza strefą ekonomiczną. Za 2-3 tygodnie będzie wiadomo dokładnie,
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:

1. radny Kazimierz Ruta:

ponowił interpelację z ostatniej sesji, aby porządek obrad był ogłaszany w lokalnej telegazecie,

ponowienie interpelacji w sprawie podania do publicznej wiadomości, komu można zgłaszać usterki w działaniu internetu, zwłaszcza w dni wolne od pracy. /zał. nr 3/

Na obrady przybył radny Edward Antczak.
Punkt 7
Przedstawienie sprawozdań z działalności jednostek organizacyjnych Gminy Janikowo za 2005 rok:
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował zebranych, że sprawozdania były szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji. Poprosił o pytania i uwagi. W związku z nie zgłoszeniem pytań i uwag sprawozdania zostały przyjęte pozytywnie przez Radę Miejską w Janikowie

Sprawozdanie z działalności Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie za 2005r. stanowi załącznik nr 4 do protokółu.

Sprawozdanie z działalności Ośrodka Sportu i Rekreacji w Janikowie za 2005r. stanowi załącznik nr 5.

Sprawozdanie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie stanowi załącznik nr 6 do protokółu,

Sprawozdanie z działalności Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2005r. stanowi załącznik nr 7.

Punkt 8
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił plan pracy Rady Miejskiej w Janikowie na 2006 rok.
Rada Miejska jednogłośnie przyjęła proponowany plan pracy. /zał. Nr 8/
Zatwierdzenie planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.
Przewodniczący Rady poprosił o przedstawienie planów pracy. Plany pracy kolejno przedstawili:

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Kazimierz Ruta. /zał. nr 9/ - przyjęty jednogłośnie

Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju radny Tadeusz Łanucha.

/zał. Nr 10/ przyjęty jednogłośnie


Przewodniczący Komisji Rolnej i ochrony Środowiska radny Krzysztof Dzieża. /zał. Nr 11/ przyjęty jednogłośnie

Przewodniczący Komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty radny Edward Antczak /zał. nr 12/ przyjęty jednogłośnie

Punkt 9
Przyjęcie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2006r. i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Program szczegółowo omawiany był na komisjach Rady, nie zgłoszono żadnych pytań i uwag, co do programu. /zał.nr 13 /
Przewodniczący Rady powiedział, że należy ustalić wynagrodzenie dla członków Komisji. Pani pełnomocnik wnioskuje, aby członkom Komisji podnieść wynagrodzenie do 150 zł miesięcznie. Przewodniczący dodał, że przychyla się do wniosku.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poprosił o pozytywne zaopiniowanie wniosku Pani Pełnomocnik.
Radna Halina Krzeszewska spytała, czy nie należałoby podnieść wynagrodzenia Pani Krause.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że Pani Krause otrzymuje wynagrodzenie za swoją pracę w ramach zawartej umowy o pracę.
Więcej pytań nie zgłoszono.
Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych .

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Statutów Sołectw położonych w obrębie Gminy Janikowo. Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że pierwszy projekt Statutu Sołectw był już w 2004 roku. Projekty nowych statutów sołectw załączone do niniejszej uchwały uwzględniają wszystkie zmiany wprowadzone dotychczas
do ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
W budżecie Gminy Janikowo zaplanowano odpowiednie środki
Finansowe na zadania wskazane w rozdziale VI Statutu Sołectwa.
Projekty Statutów zostały przekazane do konsultacji Radom Sołeckim w roku 2005.
Przewodniczący Rady zapytał, czy sołtysi z terenu Gminy mają uwagi, co do przedstawionych projektów Statutów Sołectw.
Sołtys Trląga Pan Kazimierz Rusinek powiedział, że ma pewne zastrzeżenia, chodzi głównie o mienie sołeckie. Świetlicę wiejską budowali mieszkańcy wsi w czynie społecznym. Rada Sołecka powinna mieć coś do powiedzenia np. w sprawie przydziału lokali mieszkalnych.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że przyznawanie lokali mieszkalnych w Gminie Janikowo reguluje uchwała Rady Miejskiej. Rada Sołecka może być poinformowana o zamiarze przydziału lokalu mieszkalnego, ale nie ma możliwości, aby Rada Sołecka przydzielała mieszkania. Pan Okładnych otrzymał już mieszkanie w Janikowie przy ulicy Wilkońskiego 1.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański powiedział, że w sprawach dotyczących danego sołectwa należy się konsultować z mieszkańcami wsi, i o tym mówi § 8 i 9 Statutu.
Następnie zabrał głos radny Kazimierz Ruta, który zaproponował, aby wykreślić punkt 1 w § 15, ponieważ jest on bezprzedmiotowy.
Przewodniczący Rady poprosił, aby w tej kwestii wypowiedział się radca prawny. Radca S.Waleński stwierdził, że jest to dobry zapis i może pozostać w propozycji uchwały.
Przystąpiono do głosowania wprowadzenia poprawki do Statutu Sołectw, zaproponowanej przez radnego Kazimierza Rutę.
Za wprowadzeniem poprawki głosowała 1 osoba, przeciw 11 i 3 osoby wstrzymały się od głosu.
Propozycja wprowadzenia poprawki w Statucie Sołectw została odrzucona.
Ponieważ nie zgłoszono już żadnych innych propozycji zmian, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za. /zał. Nr 14/

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że omówi wszystkie trzy propozycje uchwał dotyczące MGOK.
W związku z utworzeniem instytucji kultury – Miejsko Gminny Ośrodek Kultury w Janikowie należy zlikwidować jednostkę budżetową i jednocześnie rozstrzygnąć o przedmiocie mienia będącego w użytkowaniu jednostki.
Dodał, że musimy utworzyć instytucję kultury w naszej gminie, ponieważ jest taki wymóg ustawowy i nie ma innej możliwości działania MOGOK. Jeżeli Rada nie zrobi tego, to Wojewoda sam, w ramach swoich uprawnień w trybie nadzoru utworzy instytucję kultury w Janikowie. Utworzona instytucja kultury będzie mogła sama starać się o przyznanie na swoją działalność środków finansowych, także z Unii Europejskiej.
Nowo utworzona instytucja kultury musi mieć nadany statut, co umożliwi prawidłowe funkcjonowanie utworzonej placówki oraz dostosowanie do obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie.
Jeśli chodzi o działalność świetlic wiejskich i przyznawanie na to środków finansowych to nie powinno być żadnego problemu. Jednym z pierwszych aktów wydanych przez Dyrektora Instytucji Kultury powinny być zasady korzystania z świetlic wiejskich.
Przewodniczący Rady poprosił radcę prawnego o wypowiedzenie się w kwestii proponowanych uchwał, a dotyczących zmian w funkcjonowaniu Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie. S. Waleński powiedział, że propozycje uchwał były konsultowane z nadzorem prawnym w Bydgoszczy.
Następnie Przewodniczący Rady zapytał Dyrektora MGOK S. Palucha, czy ma obawy, co do działania nowej placówki, czy będzie mógł wypełniać prawidłowo nałożone na niego zadania.
P.S. Paluch powiedział, że rozumie obawy o działalność świetlic wiejskich, jednak nabyte doświadczenie może być wskazówką do dalszego działania i pracy. Ważną sprawą jest, aby ożywić życie kulturalne na wsi. Świetlice, które będą na siebie zarabiały, będą też musiały otrzymywać większe fundusze na swoją działalność. Zostanie wprowadzony regulamin funkcjonowania świetlic wiejskich. Dyrektor dodał, że nie wszystkie osoby opiekujące się świetlicami złożyły zapotrzebowanie na środki finansowe na 2006 rok. Należy jednak stworzyć odpowiednie warunki działania świetlic.
Na tym zakończył swoją wypowiedź Dyrektor MGOK Sławomir Paluch.
Z-ca burmistrza Jacek Duma dodał, że cała infrastruktura pozostaje własnością gminy.
Radna Halina Krzeszewska zwróciła uwagę na błędny zapis w uchwale dotyczącej utworzenia instytucji kultury. Błąd dotyczy zapisu w § 2, należy zapisać, że siedziba MGOK, a nie biblioteki mieści się ...
Oraz na zapisy w § 4 pkt 8 statutu MGOK, aby wykreślić słowo w województwie, w § pkt 3 słowo “pod obrady sesji” powinno się zamienić słowami “ pod obrady Rady Miejskiej”.
Poprawki zostały przyjęte.
Ponieważ nie zgłoszono już żadnych innych propozycji zmian, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami - jednogłośnie. /zał. Nr 15/

Punkt 12
Ponieważ propozycja uchwały została już omówiona przez sekretarza w poprzednim punkcie, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za. /zał. Nr 16/
Punkt 13
Ponieważ propozycja uchwały została omówiona w punkcie 11 i nie zgłoszono już żadnych innych propozycji zmian, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami - jednogłośnie. /zał. Nr 17/

Ogłoszono 5 minut przerwy. Ponownie obrady wznowiono o godzinie 1720.

Punkt 14
Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
Ponieważ treść regulaminu była szczegółowo omawiana na posiedzeniach komisji i nie zgłoszono żadnych dodatkowych pytań i uwag przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami - jednogłośnie.
/zał. Nr 18/

Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym ograniczonym nieruchomości w Janikowie, ul. Ogrodowa 6.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że jest to nieruchomość zabudowana położona w Janikowie przy ulicy Ogrodowej 6a stanowi mienie komunalne Gminy Janikowo. Lokal do adaptacji został pozyskany po wymiennikowni centralnego ogrzewania.
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań wiceprzewodniczący Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowani. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 15 głosami za. /zał. nr 19/

Punkt 16
Przejęcie nieruchomości do gminnych nieruchomości Gminy Janikowo – Kołuda Mała.
Z-ca burmistrza Jacek Duma w punkcie tym wyjaśnił, że Gmina Janikowo, w celu uporządkowania terenów w celu zaspokojenia zbiorowych potrzeb mieszkańców wsi Kołuda Mała poprzez utworzenie terenu rekreacyjnego przejmuje grunty będące własnością Skarbu Państwa.
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowani. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 15 głosami. /zał. nr 20/

Punkt 17
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo i Skarbu Państwa.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że obecny układ komunikacyjny w Kołudzie Małej został zorganizowany w taki sposób, że przez wieś biegnie droga jednokierunkowa.
Zamiana działek pozwoli na poszerzenie odcinka drogi powiatowej i zrobienie tam ruchu dwukierunkowego.
Wobec nie zgłoszenia pytań wiceprzewodniczący Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 15 głosami za. /zał. nr 21/

Punkt 18
Nabycie nieruchomości do gminnych zasobów nieruchomości.
Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział, że budynek mieszkalny położony przy ulicy Powstańców Wielkopolskich nr 1 w Janikowie, to piętrowy murowany budynek mieszkalny, w części parterowej mieścił się bar i sklep spożywczy. Działki, na której stoją budynek i garaż zostały oddana w użytkowanie wieczyste państwu Jackowi i Urszuli Cywińskim.
W budynku mieszkalnym planowane jest stworzenie kilkunastu lokali mieszkalnych dla osób potrzebujących, co pozwoli na powiększenie zasobu mieszkalnego Gminy Janikowo
Wobec nie zgłoszenia pytań wiceprzewodniczący Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 15 głosami. /zał. nr 22/

Punkt 19
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, że zmiany wprowadzone do budżetu uchwalonego na 2006 rok po stronie dochodów zwiększają plan o kwotę 118 770 zł.
W dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa, zwiększony został plan wpływów z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości w związku ze sprzedażą budynku pałacowego w miejscowości Kołodziejewo.
W dziale 750 – Administracja publiczna, wprowadza się plan dochodów z tytułu opłat na koncesje i licencje oraz z tytułu zwrotu wydatków poniesionych przez gminę w roku ubiegłym za zużycie wody, energii elektrycznej i ogrzewanie – środki pieniężne z tytułu dokonanych korekt przez dostawcę wpłynęły na rachunek bankowy w roku bieżącym.
W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, wprowadza się plan dochodów z tytułu zwrotu za znaczki pocztowe, którego dokonali czytelnicy otrzymujący upomnienie.
Zmiany w planie wydatków zwiększyły je o 118 770,00 zł. Korekty dotyczą zarówno wydatków bieżących jak i wydatków majątkowych.
W poszczególnych działach zmiany dokonane zostały na podstawie wniosków kierowników jednostek organizacyjnych gminy a także w oparciu o analizę wykonania wydatków budżetowych.
WYDATKI BIEŻĄCE
W dziale 710 – Działalność usługowa – przenosi się plan wydatków, związanych z opracowaniem planu zagospodarowania przestrzennego gminy, pomiędzy paragrafami.
W dziale 750 – Administracja publiczna – wprowadza się do realizacji środki finansowe, które otrzymały sołectwa z Fundacji Wspomagania Wsi na zorganizowanie ferii zimowych.
754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa.
W dziale tym przenoszę planowane środki pomiędzy paragrafami z przeznaczeniem na opłacenie składki ubezpieczenia mienia w roku 2006 oraz zabezpieczam środki z budżetu gminy na zakup sprzętu dla Policji.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie planuję środki na dofinansowanie szkół ponad podstawowych, które zostaną przekazane do powiatu po podpisaniu stosownego porozumienia.
W dziale 852 – Pomoc społeczna, przeniesione zostały środki w planie wydatków bieżących pomiędzy paragrafami zgodnie z wnioskiem kierownika. Ustala się kwotę w wysokości 6000 zł na opłacenie obsługi prawnej w roku 2006.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna zwiększa się plan wydatków na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i publicznych w związku ze zmianą zasad naliczania trzynastek w roku 2006 (Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 13.12 2005 roku .
WYDATKI INWESTYCYJNE
Zmiany w wydatkach inwestycyjnych dotyczą:
Działu 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę, gdzie podnoszę plan wydatków o kwotę 257 337 zł, związanych z uregulowaniem zobowiązań wobec wykonawcy zadania inwestycyjnego pn. “budowa kotłowni w Kołudzie Wielkiej”
Działu 700 – Gospodarka mieszkaniowa w związku z planowanym zakupem budynku mieszkalnego przy ulicy Powst. Wlkp. w Janikowie.
Działu 720 – Informatyka, odnośnie zabezpieczenia środków finansowych na rozbudowę serwera do internetu w mieście, zwiększam plan o 92 000 zł.
Ponadto dokonuję zmniejszenia planowanych środków w roku 2006 na realizację zadania inwestycyjnego pn. “budowa kompleksu sportowego w Janikowie”
Deficyt w kwocie 4 830 000 zł nie ulega zmianie.
Radny Kazimierz Ruta poprosił o wyjaśnienie, którego Liceum Ogólnokształcącego dotyczy dotacja.
Skarbnik powiedziała, że III LO.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 15 głosach za. /zał. Nr 23/

Punkt 20
Ustalenie wysokości wynagrodzenia Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański złożył wniosek o podniesienie wynagrodzenia dla burmistrza. Podejmowana uchwała powoduje wzrost wynagrodzenia o 9,39 % i jest zgodna z przepisami prawa ustalającymi poziom wynagrodzenia wójtów i burmistrzów.
Rada Miejska w Janikowie pozytywnie oceniając całokształt pracy Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo postanawia zwiększyć wynagrodzenie.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 24/

Punkt 21
Odpowiedzi na interpelacje.
Burmistrz Andrzej Brzeziński odpowiadając na interpelację radnego Kazimierza Ruty dotyczącą sprawnego działania internetu wyjaśnił, że zostało zakupione i zamontowane nowe urządzenie, gdzie można podłączyć 1000 abonentów. Zostanie uruchomiony telefon, gdzie będzie można zgłaszać awarie internetu, zwłaszcza w dni wolne od pracy.
Jeśli chodzi o informację o terminie i programie sesji to taka informacja została podana w telewizji Jan Sat.
Na koniec swojej wypowiedzi Burmistrz podziękował za uchwalenie dla niego podwyżki wynagrodzenia.
Przewodniczący Rady dodał, że informacja i terminie i programie sesji była przekazana do lokalnej telewizji, jednak Stowarzyszenie samo decyduje czy odczytać pełen tekst porządku obrad, czy tylko informację o terminie sesji. Przewodniczący dodał, że osobiście zwróci się z prośbą do Stowarzyszenia, aby był podawany do publicznej wiadomości pełen tekst porządku obrad sesji.

Punkt 22,23

Radny Edward Morawski Zwrócił uwagę na to, że nie są odśnieżane drogi powiatowe.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że były interwencje w Zarządzie Dróg. Gmina złoży propozycję, aby sama odśnieżała drogi powiatowe.


Radny Kazimierz Ruta:

poprosił, aby w następnym sprawozdaniu burmistrza ująć krótką informację na temat zaawansowania prac na stadionie.

Zwrócił się do Przewodniczącego Rady z prośbą, aby spotkania komisji i sesje odbywały się częściej. Powiat ma już ponad 50 sesji.

Aby protokóły z sesji były na bieżąco umieszczane w internecie.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański wyjaśnił, że jeśli zachodzi taka potrzeba to spotkania mogą odbywać się częściej. Jeśli chodzi tylko o zasięgnięcie informacji na temat pracy burmistrza, urzędu, to radni mogą pełnić dyżuru. Trzeba wykazać inicjatywę.


Sołtys Trląga K.Rusinek zwrócił uwagę na to, że barak w którym mieszka rodzina ma bardzo cienkie ściany – 24 cm. Przy tak dużych mrozach jest tam bardzo zimno.


Radny Grzegorz Czerwiński:

poprosił, aby przy garażach na ulicy Wilkońskiego usunąć zalegający lód.

pogratulował organizacji ferii zimowych.
Burmistrz wyjaśnił, że garaże są własnością prywatną, i każdy właściciel sam powinien sobie odśnieżać koło garażu.

5. Radny Jerzy Borzymowski poprosił o zainteresowanie się sprawą odprowadzania ścieków w Głogówcu przy domach nr 12 i 13, ponieważ nie ma tam kanalizacji.


Sołtys Kołudy Wielkiej Edmund Czajkowski poprosił aby odśnieżać drogę do Kołudy Wielkiej.
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że jest to droga powiatowa.
Burmistrz poinformował, że w m-cu marcu br. Janipol Meble będą zatrudniały mężczyzn – tapicerów i stolarzy.
Na najbliższej sesji trzeba będzie zrobić zmiany w budżecie, ponieważ przy Janipol Meble będzie robiona droga dojazdowa.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1820 zakończył XXX Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                            Przewodniczący
Barbara Smolik                                                  Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                               Maciej Krzyżański



Wytworzył: Barbara Smolik (25 kwietnia 2006)
Opublikował: Barbara Smolik (25 kwietnia 2006, 10:30:59)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1945

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23