BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXXI sesji rady Miejskiej w Janikowie z dnia 10 kwietnia...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXXI sesji rady Miejskiej w Janikowie z dnia 10 kwietnia 2006 roku

PROTOKÓŁ

z XXXI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 10 kwietnia 2006r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXXI sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, sekretarza Gminy P. Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: redaktora gazety "Głos Janikowa" P. J.Brodzińskiego, radnego powiatowego Marka Szubargę, sołtysów gminy Janikowo, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał, /listy w załączeniu protokółu/
Protokolantem XXXI sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Informacja na temat oceny ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego na
terenie Gminy i Miasta Janikowo w 2005 roku przedstawiona przez
Komendanta Komisariatu Policji w Janikowie - P. Grzegorz Sobkowiak.

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za I półrocze.
l0. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2006 roku.
11.Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2006 roku.
12.Odpowiedzi na interpelacje.
13.Wnioski i zapytania.
14.Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XXX Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 15 radnych na 15 obecnych w danej chwili głosowania.

Punkt 5
Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 418.813,00 zł, w tym rachunek “Oświaty" - 8.881,00 zł
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 315,00 zł
- rachunki dochodów własnych - 972.305,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 07 lutego 2006r.:

dochody - 7.980.585,00, co stanowi 27,1% planu rocznego

wydatki - 8.084.273,00, co stanowi 23,6% planu rocznego
Na dzień 07 kwietnia 2006 roku ustalono deficyt budżetowy w kwocie 103.688,00 Zadłużenie na dzień 10 kwietnia 2006r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK l/O Inowrocław -(z roku 2002) - 873.054,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK l/O Inowrocław ( z roku 2003) - 921.391,00 zł

kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty
w BZ WBK l/O Inowrocław w kwocie 236.380,00 zł ( w roku bieżącym
pozostały do spłaty jeszcze dwie raty kredytu)

pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej - 750.500,00 zł,

pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego - 37.600,00 zł

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 - 94.866,00 zł,

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 - 44.202,00 zł
- pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej - 254.494,00 zł.
Ogółem kwota zaciągniętych pożyczek wynosi 3.212.487,00 złotych.
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 10.04.2006r. - 10,9%
kwoty planowanych dochodów na 2006 rok - 3.212.487,00 zł.
/zał.nr l do protokółu/

następnie burmistrz poinformował, że pomiędzy sesjami: 1. Wydano Zarządzenia Burmistrza w sprawie:

Podstawowych uregulowań dotyczących ewidencji zaangażowania w jednostkach budżetowych gminy Janikowo,

Aneksu do zarządzenia Nr 31/2005 - instrukcja sporządzania obiegu
i kontroli dokumentów księgowych,

Ustalenia limitu gotówki w kasie,

Zmiany podstawy prawnej w zarządzeniach Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo , dotyczących kontroli wewnętrznej,

Ustalenia limitu zaliczki na znaki opłaty skarbowej,

Powołania Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie, 7) odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działki oznaczonej w ewidencji gruntów nr 83/21 wpisanej w księdze wieczystej Kw nr 31 263 położonej w Janikowie przy ulicy Wiśniowej.

Z wykonania podjętych uchwał:

Ogłoszono II przetarg na sprzedaż pałacu w Kołodziejewie na dzień 14
kwietnia 2006r.
(I przetarg zakończył się wynikiem negatywnym),

Ustalono termin przetargu na sprzedaż nieruchomości w Janikowie przy ulicy
Ogrodowej 6a na dzień 19 maja 2006r.,

Ustalono termin zawarcia umowy notarialnej na zakup nieruchomości do
zasobów nieruchomości gminnych - budynek przy ulicy Pwst. Wlkp. Nr l na
dzień 25 kwietnia 2006r.

Realizacja budowy hali widowiskowo - sportowej odbywa się zgodnie z zawartą umową z firmą PBO ANIOŁA.
Wykonano roboty ziemne, trwa betonowanie fundamentów, nie ma przekroczeń w harmonogramie realizacji inwestycji, /zał. nr 2/

W dalszej części swojej wypowiedzi Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że aktualnie na pracach interwencyjnych, w gminie, zatrudnionych jest około 100 osób. Część oso będzie zatrudniona przy budowie ulic.
Janipol meble się rozbudowywuje, będzie konieczne zrobienie drogi dojazdowej do zakładu. Do zrobienia przewidziana jest również ulica Przybyszewskiego. Burmistrz dodał, że zastanawia się nad tym, czy ulicy Kasprowicza nie zrobić jako pieszo jezdni, a ruch samochodowy przekierować na ulicę Kozala lub Sportową. Koszt materiałów na ul. Kasprowicza wyniósłby około 147.000 zł - zrobienie ulicy z kostki. Na najbliższą sesję roboczą zostaną przygotowane propozycje remontu ulic.

 
Radny Krzysztof Dzieża zapytał, czy na terenie wiejskim będą również robione
ulice.
Burmistrz wyjaśnił, że kończona będzie droga Ludzisko - Markowice. Sahara w 2007r.-2008, jak będzie możliwość pozyskania środków unijnych.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:
Na XXXI sesji rady Miejskiej nie zgłoszona żadnych interpelacji.

Punkt 7
Informacja na temat oceny ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie
Gminy i Miasta Janikowo w 2005 roku przedstawiona przez Komendanta Komisariatu Policji w Janikowie - P. Grzegorza Sobkowiaka. /zał. nr 3 do protokółu/.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański zaproponował, aby przyjąć sprawozdanie komendanta, ponieważ było ono szczegółowo omawiane na komisjach Rady.
W związku z nie zgłoszeniem uwag i pytań do komendanta Rada przyjęła sprawozdanie.

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, zmiany wprowadzone do budżetu, uchwalonego na 2006 rok, po stronie dochodów i wydatków, korygują go o kwotę 417 727 zł. Podstawą zmian budżetowych są:
1. Informacja Ministra Finansów o ostatecznych wielkościach subwencji ogólnej i planowanych udziałach gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych,

Decyzja Wojewody Kujawsko – Pomorskiego w sprawie układu wykonawczego budżetu, z którego wynikają przyznane dotacje dla gminy na 2006 rok,

 

Decyzja Wojewody Kujawsko – Pomorskiego w sprawie zwiększenia dotacji celowej,

Decyzja Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w sprawie
podziału dotacji celowej.

DOCHODY;
W dziale 750 - Administracja publiczna, zwiększa się plan dochodów z tytułu dotacji na zadania zlecone na kwotę l 800,00 zł.
W dziale 751 Urzędy naczelnych organów..., wprowadza się kwotę 210,00 zł z przeznaczeniem na brakowanie dokumentacji nie archiwalnej i przygotowanie dokumentacji archiwalnej z wyborów Prezydenta RP oraz wyborów do Sejmu i Senatu.
W dziale 758 Różne rozliczenia, dokonuje się zwiększenia kwoty subwencji ogólnej w części oświatowej na 2006 rok o 198 028,00 zł.
W dziale 852 Pomoc społeczna, dokonuje się zmniejszenia planu dotacji na zadania zlecone i dofinansowanie zadań własnych na łączną wartość 690 900,00 zł.
W dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, wprowadza się do planu dochodów budżetowych kwotę 21 835,00 zł na dofinansowanie świadczeń systemu pomocy materialnej dla uczniów.
Do planu dochodów wprowadza się również ponadplanowe dochody na łączną wartość 51300 zł.

WYDATKI BIEŻĄCE
W dziale 600 - Transport i łączność, przenoszę planowane środki, pomiędzy paragrafami z przeznaczeniem na opłacenie umów - zleceń, podczas przedłużającej się “Akcji zima".
W dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się o kwotę 76 263,00 zł plan wydatków w § 4270 i § 4300 w związku z podwyższeniem stawki funduszu

remontowego oraz stawki na utrzymanie części wspólnej, przez wspólnoty mieszkaniowe, w których gmina ma swój udział.
W dziale 720 Informatyka, zwiększa plan wydatków bieżących związanych z eksploatacją internetu w mieście oraz jego rozbudową a także w związku i instalacją serwera pocztowego, na łączną sumę 95 090,00 zł.
W dziale 750 - Administracja publiczna - wprowadza się do realizacji dodatkowe środki finansowe na zadania zlecone w kwocie l 800,00 zł.
754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa.
W dziale tym przenoszę planowane środki pomiędzy paragrafami z przeznaczeniem na zakup sprzętu dla Policji.
W dziale 801 - Oświata i wychowanie na wniosek dyrektorów zwiększam plan wydatków na remonty w Szkole Podstawowej w Broniewicach oraz na opłacenie składek na ubezpieczenie sprzętu w pracowni komputerowej w Szkole Podstawowej w Kołodziejewie.
Ponadto dokonuję korekty naliczenia odpisu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla nauczycieli i pracowników obsługi w szkołach podstawowych, gimnazjum i w przedszkolu.
W dziale 852 - Pomoc społeczna, wprowadzam do realizacji zmniejszone dotacje na zadania zlecone oraz na dofinansowanie zadań własnych.
W dziale 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszam plan w poszczególnych podziałkach klasyfikacji budżetowej i przenoszę kwotę 475
332,00 PLN do paragrafu 2480 - Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury, w związku ze zmianami organizacyjnymi.

WYDATKI INWESTYCYJNE
Zmiany w wydatkach inwestycyjnych dotyczą:
Działu 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę, gdzie podnoszę plan wydatków o kwotę 22 410,00 zł, związanych z uregulowaniem zobowiązań wobec wykonawcy zadania inwestycyjnego pn. “budowa kotłowni w Kołudzie Wielkiej".
Działu 600 — Transport i łączność w związku z wprowadzeniem do realizacji nowego zadania w zakresie budowy ulicy Kozala na odcinku pomiędzy ulicami Dworcową i Przemysłową w Janikowie
Deficyt w kwocie 4 830 000 zł nie ulega zmianie.
Ponieważ nie zgłoszono już żadnych uwag, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania.
Uchwała została przyjęta 15 głosami -jednogłośnie, /zał. Nr 4/

Punkt 9
Określenie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za I półrocze.
Skarbnik Bogumiła Szumacher wyjaśniła, że zgodnie z art. 198 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych Burmistrz Gminy i Miasta jest zobowiązany przedstawić radzie miejskiej oraz regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy, informację o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze roku budżetowego. Zakres i forma informacji ustalone zostały w proponowanej uchwale.
Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych na 15 obecnych . /zał. nr 51

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2006r.
Przewodniczący Rady poinformował, że Związek Nauczycielstwa Polskiego zaproponował podniesienie dodatku motywacyjnego dla nauczycieli o 05,%.
Komisje Rady propozycję Związku odrzuciły.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że uchwała w sprawie regulaminu określającego niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli wykonanie upoważnienia zawartego w art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 Karta Nauczyciela.

Zgodnie z jego postanowieniami ustawodawca nakłada na organy prowadzące, będące jednostkami samorządu terytorialnego obowiązek wydania aktu wykonawczego regulującego wybrane składniki wynagrodzenia nauczycieli. Ponieważ nie zgłoszono już żadnych innych propozycji zmian, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami -jednogłośnie, /zał. Nr 61

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2006 roku.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że zgodnie z postanowieniami ustawy ustawodawca nakłada na organy prowadzące obowiązek corocznego wydawania aktu wykonawczego określającego wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego w trybie przewidzianym dla uchwalania regulaminu wynagradzania nauczycieli Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami - jednogłośnie, /zał. Nr II/

Punkt 12,13 i 14
Przewodniczący Rady powiedział, że na komisjach poproszono o przygotowanie zestawienia ile Gmina Janikowo dokłada do wydatków ponoszonych na oświatę. Zestawienie przedstawiła Skarbnik Bogumiła Szumacher, która powiedziała, że Gmina Janikowo corocznie dokłada do wydatków ponoszonych na oświatę, ponieważ przyznawana subwencja oświatowa wystarcza zaledwie na pokrycie wydatków związanych z wynagrodzeniami nauczycieli, /zał. nr 8/
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że analizując demografię, wnioski nie są najlepsze, ponieważ jest coraz mniej dzieci. Subwencja jest przyznawana na dziecko, a nie na obiekt. Jeśli chodzi o zatrudnienie, to taka sytuacja na pewno wpłynie źle dla nauczycieli. Planowanie zatrudnienia musi być bardzo precyzyjne, aby nie pogorszyć swojej sytuacji finansowej.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański powiedział, że do przew. Komisji Oświaty wpłynął wniosek od pedagogów szkolnych, w którym proszą o zmniejszenie pensum godzinowego swojej pracy.
Przewodniczący Komisji radny Edward Antczak wyjaśnił, że spotkał się z pedagogami szkolnymi. W naszej gminie ustalono dla nich 26 godzin pracy w ciągu tygodnia. W gminach sąsiednich jest to od 20 do 22 godzin. Wniosek dotyczy zmniejszenia godzin bez zmiany realizowanych przez nie zadań. Komisja wnioskuje o zmniejszenie do 23 godzin pracy z zachowaniem zakresu pracy jaką do tej pory wykonywały.
Sekretarz Gminy dodał, że propozycja uchwały musi być zaopiniowana przez organ nadzorujący, czyli Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy i dopiero może zostać podjęta stosowana uchwała Rady Miejskiej.
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że był przeciwny propozycji zmniejszenia godzin pracy, ale z perspektywy zmniejszającej się liczby dzieci, nie zabraknie godzin pracy, aby pomocą psychologiczną były objęte wszystkie dzieci, które tego będą potrzebowały.
Przewodniczący Rady zaproponował przegłosowanie propozycji zmian w godzinach pracy pedagogów szkolnych.
Za propozycją zmian głosowało 14 radnych, przy l głosie wstrzymującym.
Następnie Sekretarz Maciej Golz poinformował, że w Gminie Janikowo jest 2 nauczycieli emerytów, którzy pracują przy nauczaniu indywidualnym. Na prośbę rodziców zostali oni zatrudnieni. Natomiast 5 osób nabyło prawa emerytalne, od września br. 2 odejdzie na emeryturę, l osoba zwróciła się z prośbą o przedłużenie pracy o rok.
Radny Kazimierz Ruta powiedział, że jest to trudne do zrozumienia, bo młodzi
nie maj ą pracy, a zatrudnia się emerytów.

 
Radna Halina Krzeszewska zapytała, czy można uporządkować teren przy ulicy Wilkońskiego 5, oraz na kiedy są przewidziane prace termomodernizacyjne Wilkońskiego l i 12.
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że obecnie są już zatrudnione osoby na pracach interwencyjnych i kolejno cały teren gminy jest porządkowany. Jeśli chodzi o termomodernizację budynków Wilkońskiego l i 12 to musi zostać rozstrzygnięty przetarg na wykonanie tych prac. Do zastanowienia jest jeszcze sprawa płyt pomiędzy oknami w tych budynkach, ponieważ do roku 2032 trzeba zlikwidować eternit. Prace w tych budynkach przewidziane są ma czerwiec lub lipiec.


Radny Andrzej Mroziński zapytał, czy nie można przenieść małego targowiska w inne miejsce. Kiedy będzie zrobiona droga dojazdowa do Zakładów Sodowych oraz czy można zwiększyć ilość pojemników na odpady na cmentarzu komunalnym.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że jeśli chodzi o ulicę dojazdową do zakładów to rozpatrywane są kwestie prawne. Zastanawiamy się, czy gmina może sama wykonać ten remont.
Małe targowisko chcemy przenieść za Polo Market przy ulicy Głównej. Radny Jan Drzewiecki dodał, że kontener na cmentarzu dlatego nie wystarcza, ponieważ okoliczni mieszkańcy wyrzucają do niego swoje odpady. Ilość pojemników na odpady na cmentarzu zostanie zwiększona. Burmistrz zobowiązał się do przygotowania na następną sesję Rady uchwały dotyczącej uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządki na terenie gminy i wprowadzenie opłaty za wywóz śmieci, aby dotyczyła wszystkich mieszkańców.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poprosił o oficjalne zwrócenie się do Gminy Pakość o rozwiązanie problemu korzystania i opłat na wysypisku odpadów w Giebni, gdzie w kosztach budowy tego wysypiska partycypowała Gmina Janikowo.
Burmistrz wyjaśnił, że były prowadzone rozmowy z Burmistrzem Pakości. Rozważana jest propozycja powołania osobnej firmy do eksploatacji wysypiska. Prawdopodobnie będzie to spółka z o.o.
Radny Kazimierz Ruta dodał, że wkład kapitałowy Gminy Janikowo powinien być taki sam jaki włożyliśmy w budowę wysypiska.
Burmistrz wyjaśnił, że wkład Gminy Janikowo wynosił 40%, a Pakości 60%.
Można się zastanowić też nad tym, czy odzyskać swojego wkładu a śmieci wywozić do Inowrocławia. 3. Radny Jan Plewa poprosił o wyjaśnienie kiedy zostaną rozpoczęte prace przy remoncie starej szkoły - ul. l-go Maja oraz kiedy będzie wykonany plac zabaw przy ulicy Cichej.
Burmistrz wyjaśnił, że projekt remontu szkoły został już uzgodniony z konserwatorem zabytków i prace będą rozpoczęte do końca maja br. Natomiast jeśli chodzi o place zabaw to chcemy zrobić 2- 3 placów zabaw takich profesjonalnych, zamykanych, dla dzieci w wieku od l - 5 lat.
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady" o godzinie 1645 zakończył XXXI Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                                       Przewodniczący
Barbara Smolik                                                             Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                                           Maciej Krzyżański


 



Wytworzył: Barbara Smolik (18 maja 2006)
Opublikował: Barbara Smolik (18 maja 2006, 12:43:55)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1230

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23