BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXXIV sesji rady Miesjkiej w Janikowie odbytej w dniu 08...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXXIV sesji rady Miesjkiej w Janikowie odbytej w dniu 08 września 2006r.

P R O T O K Ó Ł

z XXXIV sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 08 września 2006r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXXIV sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cy Burmistrza Jacka Dumy, sekretarza Gminy P. Macieja Golz oraz z-cę głównego księgowego Ewę Spychalską, przybyłych gości: pełniącego obowiązku Komendanta Komisariatu Policji w Janikowie Karola Konopackiego, sołtysów gminy Janikowo, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. /listy w załączeniu protokółu/
Protokolantem XXXIV sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Edward Antczak - usprawiedliwiony,
Radny Kazimierz Ruta - usprawiedliwiony
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poprosił o wykreślenie z porządku obrad punktu 10 tj. Wprowadzenie zmian w uchwale XXXI-222/2006 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 2006 roku w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2006 roku.
Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że zmiany dotyczyć miały uwzględnienia dodatku mieszkaniowego dla emerytowanych nauczycieli. Po konsultacji w Urzędzie Wojewódzkim ustalono, że jest to prawo nabyte i nie wymaga regulacji uchwałą Rady Miejskiej.
Propozycje zmian w porządku obrad Rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami oraz z wykonania za I półrocze uchwały NR VII-56 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r. w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych


Składanie interpelacji.

Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2006/2007 - sekretarz Maciej Golz.

Informacja z wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowo za I półrocze 2006 roku.

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006r.

Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości punktu dla pracowników samorządowych zatrudnionych w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo. (działka w Ludzisku)

Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy Gminy i Miasta Janikowo z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego
Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.
Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XXXIII Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danej chwili głosowania.

Punkt 5
Burmistrz złożył sprawozdanie z prac pomiędzy sesjami:
Burmistrz poinformował zebranych, że wydał 7 zarządzeń w sprawie:

odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działek położonych w Janikowie ul. Sieczkowicka i Ustronie.

Powołania komisji inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia inwentaryzacji składników monitoringu wizyjnego miasta Janikowa.

odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa użytkowania wieczystego działki położonej w Janikowie- ul. Przybyszewskiego.

Zmian w budżecie na 2006r. z dnia 19 lipca 2006r.

Zmian w budżecie na 2006r. z dnia 11 sierpnia 2006r.

Przedłożenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowo oraz sprawozdania z wykonania planu finansowego instytucji kultury za I półrocze 2006r.

Ustalenia wysokości opłat za montaż internetu oraz opłat za korzystanie z usług dostępu do sieci internet za pomocą telewizji kablowej TV JAN-SAT.

Z wykonania podjętych uchwał:

Ogłoszono przetarg na sprzedaż:

2 działek budowlanych przy ulicy Wiśniowej,

2 działek budowlanych przy ulicy Przybyszewskiego – II przetarg,

działki w Ludzisku,

lokalu mieszkalnego w Janikowie przy ulicy Miłej 3/18

Sprzedano 5 działek budowlanych przy ulicy Sportowej i Przybyszewskiego za kwotę 145.000,00 złotych,

Zrealizowano uchwałę RM dotyczącą zamiany nieruchomości Gminy Janikowo na nieruchomości firmy ARPOL “Nieruchomości”,

Sprzedano 2 lokale mieszkalne.

Realizacja budowy hali widowiskowo – sportowej odbywa się zgodnie z zawartą umową z firmą PBO ANIOŁA.

Wykonano:

Montaż elementów prefabrykatów trybun wewnętrznych (zaawansowanie 50%),

montaż konstrukcji stalowej hali i zadaszenia trybun (zaawansowanie 50%),

stropy “Filigran” oraz częściowy montaż płyt stropowych SPIROL,

częściowo schody wewnętrzne parteru, oraz belek, wieńców, itp.,

częściowe docieplenie styropianem ścian zewnętrznych ok. 300m2
/zał. nr 1 do protokółu/

Stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 122.727,09 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 2.176,87 zł
- rachunki dochodów własnych – 958.333,29 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 07 września 2006r.:
- dochody - 19.270.878,32
- wydatki - 19.930.568,86
Na dzień 08 września 2006 roku ustalono deficyt budżetowy w kwocie 659.690,54
Zadłużenie na dzień 08 września 2006r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 817.089,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 869.601,00 zł

pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 711.000,00 zł,

pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 34.200,00 zł

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 86.242,00 zł,

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 40.184,00 zł

pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 231.358,00 zł.
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 08.09.2006r. – na 2006 rok - 2.789.674,00 zł.
/zał.nr 2 do protokółu/

Następnie burmistrz przedstawił informację z wykonania uchwały za i półrocze -
NR VII-56 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r.w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych

W okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2006r. dokonano:
1. Umorzeń należności:
- Abonament za internet - 16.500,00 zł – ½ abonamentu za m-c 01. i 02 2006r.
- Czynsz za lokal mieszkalny
w Janikowie, ul. Miła 3/18 - 2.875,20 zł
- Czynsz za lokale mieszkalne
teren wiejski - 608,95 zł

RAZEM 19.984,15 zł

2. Odroczeń spłat należności:
- czynsz za lokale mieszkalne
teren wiejski - 133,09 zł – zapłacono w terminie
- czynsz za lokal mieszkalny
w Janikowie - 1.929,02 zł – zapłacono w terminie

3. Rozłożono na raty spłaty należności:
zakupy modemów umożliwiających podłączenie do sieci internet na kwotę 9.450,27 zł – 27 szt.
/zał. nr 3 do protokółu/
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował zebranych, że od 1 września obniżeniu do 30 złotych ulega abonament za korzystanie z internetu za pomocą sieci telewizji kablowej JanSat.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:
Na XXXIV sesji Rady Miejskiej nie zgłoszono żadnych interpelacji.

Punkt 7
Informację dotyczącą przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2006/2007 – informację przedstawił sekretarz Maciej Golz.
Poinformował, że z roku na rok jest co raz mniej dzieci. Na razie nie ma potrzeby zwolnień wśród nauczycieli. Jeśli chodzi o wymogi dotyczące uzupełnienia wykształcenia przez nauczycieli, to z dniem 31 sierpnia 2006r., żaden z nauczycieli nie zastał zwolniony. Jedna osoba po powrocie z urlopu zdrowotnego otrzyma takie wypowiedzenie.
Na dowóz dzieci do szkół został rozstrzygnięty przetarg. Swoje oferty złożyły 2 firmy i z nimi gmina podpisała umowę na obsługę tych linii.
W szkołach wykonano remonty klas i otoczenia. Dyrektorzy, w znacznym stopniu, starają się o pozyskiwanie środków finansowych na drobne remonty we własnym zakresie.
Radny Tadeusz Łanucha poprosił o wyjaśnienie jak wygląda nauka języka angielskiego w klasach 1-3.
Sekretarz wyjaśnił, że wymagania kwalifikacyjne dla nauczycieli w klasach 1-3 są inne. Osoba kończąca filologię angielską nie ma kwalifikacji do nauczania j. angielskiego w klasach 1-3. Na dzień dzisiejszy w gminie Janikowo posiadamy tylko 1 osobę spełniającą takie wymogi kwalifikacyjne. Sekretarz dodał, że staramy się pozyskiwać nauczycieli do nauki j. angielskiego.
Radny Grzegorz Czerwiński poprosił o wyjaśnienie, w związku z kradzieżami w szkole podstawowej przy ul. Szkolnej w Janikowie, czy jest monitoring i jak wygląda zabezpieczenie placówki.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że zostały rozpoczęte prace przy założeniu alarmu w szkole podstawowej w Janikowie przy ulicy Szkolnej.
Radny Jerzy Borzymowski zapytał dlaczego w szkole podstawowej w Kołodziejewie trzeba płacić za herbatę.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że dzieci, które kwalifikują się do udzielenia pomocy taką pomoc otrzymują, np. w postaci dożywiania w szkole.
Jeśli chodzi o zapłatę za herbatę zostanie to sprawdzone.

Punkt 8
Informację z wykonania budżetu za I półrocze 2006r. przedstawiła z-ca głównego księgowego Ewa Spychalska.
W dniu 29 grudnia 2005 roku Rada Miejska uchwaliła budżet na rok 2006 Uchwałą Nr XXIX- 206/2005 .
Bilans w kwocie 35 122 406,00 zł, uchwalonego z deficytem budżetu obejmował:
- dochody w kwocie 29 308 856,00 zł
- przychody w kwocie 5 813 550,00 zł
- wydatki w kwocie 34 138 856,00 zł
- rozchody w kwocie 983 550,00 zł
Planowany deficyt na 2006 rok to kwota 4 830 000,00 zł, który zgodnie z decyzją Rady Miejskiej zostanie pokryty przez pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu oraz kredytu zaciągniętego w banku komercyjnym.

W I półroczu roku 2006 uchwała budżetowa była zmieniana pięciokrotnie na podstawie czterech uchwał Rady Miejskiej i jednego Zarządzenia Burmistrza
Według stanu na dzień 30 czerwca 2006 roku po dokonanych zmianach plany w budżecie gminy wynosiły;
- dochody 29 249 753,00 zł
- wydatki 34 079 753,00 zł
Deficyt ustalony na początku roku nie uległ zmianie i stanowi kwotę 4.830 000,00zł.
Działania organu wykonawczego, czyli Burmistrza Gminy i Miasta były skierowane na kompleksową realizację dochodów, aby w sposób racjonalny wykonać wydatki zaplanowane w budżecie a ponadto by wywiązać się ze zobowiązań wobec kontrahentów naszej jednostki i zachować płynność finansową.
W oparciu o uchwałę Rady Miejskiej Nr XXXI-220/2006 z dnia 10 kwietnia 2006 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu, sporządzono opracowanie opisowe wraz z tabelami i wykresami graficznymi, które w sposób syntetyczny odzwierciedlają efekty działania Burmistrza.
Opracowanie z wykonania budżetu sporządzone zostało w oparciu o sprawozdania za I półrocze zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 roku w sprawie sprawozdawczości budżetowej( Dz.U.Nr 115 z dnia 30 czerwca 2006 roku poz.781) a także w oparciu o informacje merytoryczne kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
W I półroczu 2006 roku dochody budżetowe zostały zrealizowane w kwocie 14 605 215,08 zł co stanowi 49,9% planu rocznego.
Podstawowe dochody podatkowe zostały zrealizowane w kwocie 6 300 204,03 zł, co stanowi w strukturze dochodów wykonanych 43,1%.
W okresie sprawozdawczym podstawowe dochody podatkowe kształtowały się następująco;
- udziały we wpływach z podatku od osób prawnych 185 148,88 zł,
- udziały we wpływach z podatku dochodowego osoby fizyczne 1 778 129,00 zł,
- podatek rolny 232 443,32 zł,
- podatek od nieruchomości 3 887 066,26 zł,
- podatek leśny 1 268,32 zł,
- podatek od środków transportowych 18 295,10 zl,

podatek dochodowy od osób fizycznych, opłacany
w formie karty podatkowej 5 550,96 zł,
- podatek od czynności cywilno-prawnych 62 886,40 zł,
- wpływy z opłaty skarbowej 29 415,79 zł.
Analizując dane ze sprawozdania o wpływach podstawowych dochodów podatkowych, należy podkreślić, że w porównaniu do roku ubiegłego, znacznie zmniejszyły się dochody z tytułu udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych; w I półroczu 2006 roku były one niższe o 116 694,00 zł. Ponadto wpływy z podatku rolnego w porównaniu z rokiem 2005 spadły o 109 555,00 zł,
a podatek od nieruchomości o 220 160,00 zł.
W okresie sprawozdawczym tylko dochody z tytułu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych był wyższy o 419 052,00 zł w porównaniu do roku ubiegłego.
Wykonanie planu w porównaniu do ubiegłego roku zrealizowanych dochodów jest niższy niż 50% w następujących działach;
700 -Gospodarka mieszkaniowa
720 -Informatyka
756 -Dochody od osób prawnych
W I półroczu 2006 roku dochody budżetowe zostały zrealizowane o kwotę 797 555,00 zł wyżej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Wykonanie budżetu po stronie wydatków w/g stanu na dzień 30 czerwca 2006r zamknął się kwotą 14 938 665,93 zł co stanowi 43% kwoty planowanej
Struktura wykonania wydatków w I półroczu przedstawia się następująco;

1.Wynagrodzenie i pochodne od płac 6 373 802,28 zł 42,7%
2.Dotacje przekazane przez samorząd 509 342,00 zł 3,4%
3.Wydatki inwestycyjne 1 676 412,86 zł 11,2%
4 .Obsługa długu publicznego 66 390,15 zł 0,4%
5.Pozostałe wydatki bieżące 6 312 718,64 zł 42,3%
ogółem 14 938 665,93 zł 100,0%

Poniesione wydatki w I półroczu 2006 roku to między innymi;
Budowa ulicy Polnej, parkingu przy ulicy Przemysłowej, łącznika pomiędzy ulicą Dworcową a Przemysłowa, modernizacja ulicy Sportowej, na które wydatkowano
w I półroczu 190 077,68 zł
Rozbudowa sieci internetowej na którą wydano środki w kwocie 95 960,59 zł
Zakup energii elektrycznej wody i gazu to kwota -1 159 692,48 zł
Do dnia 30 czerwca 2006 roku wykonano prace przy realizacji zadania inwestycyjnego pn. Budowa kompleksu sportowego w Janikowie na kwotę 783 726,23 zł wykonano miedzy innymi;
- konstrukcję trybun na kwotę 15 860,00 zł
- roboty ziemne i budowlane przy wykonaniu fundamentów i ścian hali sportowo- widowiskowej na kwotę 744 390,25 zł
- nadzór nad budową hali 5 490,00 zł
- usługi dźwigiem i cięcie płyt betonowych to kwota 9 434,98 zl
W I półroczu wykonanie planu tej inwestycji wyniosło 19 %. które spowodowane było nie wywiązaniem się z umowy przez głównego wykonawcę.
Wydatki budżetowe poniesione w okresie sprawozdawczym są o 2 096 700,00 zł wyższe niż w tym samym czasie roku 2005 ,wzrost nastąpił głównie w wydatkach inwestycyjnych.
Pełna realizacja zadań inwestycyjnych zaplanowanych na 2006 rok rozpocznie się w II półroczu .
Okres sprawozdawczy w budżecie kończy się deficytem i stanowi kwotę 333 450,85 zł.
Spłata zadłużenia kredytów i pożyczek wykonana została na poziomie 53%. Zadłużenie gminy z tytułu kredytów i pożyczek na dzień 30 czerwca 2006 roku wyniósł 2 832 776,00 zł.

Zadłużenie gminy stanowi 13,1% ogólnej sumy dochodów planowanych.
/sprawozdanie stanowi zał. nr 4 do protokółu./

Punkt 9
Zmiany w budżecie na 2006r. przedstawił Ewa Spychalska – z-ca gł. księgowego.
Zmiany Nr.8 Wprowadzone do budżetu korygują go o 149 946,00 po stronie dochodów i wydatków
Jeżeli chodzi o dochody zmiany budżetowe przedstawiają się następująco;
W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększam dochody o 74 376 ,00 a zmniejszono o kwotę 35 130, 00 Kwota zmniejszeń nastąpiła dlatego, że środki pozyskane na Program Operacyjny Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz obszarów wiejskich w ramach Działania 2.3. “Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” zaliczone zostały do dochodów bieżących a winny być zaliczone do środków na realizację inwestycji, dotyczyły one placu zabaw i rozbudowy świetlicy w Kołudzie Wielkiej a kwota zwiększająca dochody o 36 246,00 dotyczy tego samego zadania w miejscowości Sielec.
W dziale 700 Gospodarka komunalna wprowadzono zmiany w ponadplanowych wpływach ze sprzedaży mienia komunalnego na kwotę 310 000,00, która dotyczą sprzedaży działek budowlanych i budynków mieszkalnych, zwiększam plan w paragrafie odsetkowym o 400,00 a zmniejszenia dokonano na paragrafie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego z powodu braku zainteresowania tą sprzedażą
W dziale 750 Administracja publiczna zmniejszono środki na paragrafie wpływy z usług, gdzie zmniejszam wpływy za usługi telefoniczne.
W dziale 756 Dochody od osób prawnych od osób fizycznych zwiększa się plan ponadplanowych dochodów w opłacie skarbowej oraz w opłacie za zmianę działalności gospodarczej. Natomiast dochody od osób prawnych zmniejszam o kwotę 150 000,00 z uwagi na niskie wpływy udziałów od I-VIII 2006 roku z urzędów skarbowych. Wysokość udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych od podatników posiadających siedzibę na obszarze gminy wynosi 6,71%.
W dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększa się ponadplanowe dochody z najmu i dzierżawy o 800,00.
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększono ponadplanowe dochody we wpływach z opłaty produktowej o kwotę 2 000,00, która dotyczy wpłat od przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami
W dziale 926 Kultura fizyczna i sport zmniejsza się plan dochodów o kwotę 50 000,00 z uwagi na to, że pływalnia w okresie wakacyjnym była nieczynna.
Jeżeli chodzi o wydatki przedstawiają się następująco;
W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększono plan inwestycyjnych wydatków strukturalnych, poprzez korektę z wydatkami bieżącymi , które dotyczą realizacji zadań w ramach projektu SPO Działania 2.3 “Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” na budowę placu zabaw i rozbudowę świetlic w Kołudzie Wielkiej i Sielcu.
W dziale 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną gaz i wodę zwiększa się plan o 110 000 ,00 na zadania inwestycyjne takie jak;

rozbudowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej

budowę rurociągu przy ulicy Wesołej w Kołudzie Wielkiej

zakup wymiennika wraz z wymianą przyłącza ciepłowniczego do budynku przy ulicy Klonowej 9.
W dziale 600 Transport i łączność zwiększono plan wydatków na utrzymanie dróg gminnych w Broniewicach, Skalmierowicach na ulicy Przyjeziernej w Janikowie oraz bieżące naprawy o kwotę 193 500,00 oraz na wynagrodzenie bezosobowe, które dotyczy “Akcji zima” w kwocie 5 000 ,00 i zakup usług pozostałych o kwotę 20 000,00, które dotyczą usług transportowych np. przewóz piachu.
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się plan o 90 000,00 na remontach, między innymi; na fundusz remontowy oraz na remont dwóch dachów w budynkach komunalnych. Zmniejszam planowane wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji o kwotę 112 590,00 ponieważ zabezpieczone środki nie musiały być wydatkowane, gdyż Wspólnoty Mieszkaniowe, którym gmina poręczała kredyty spłacają je w terminie. Natomiast w wydatkach inwestycyjnych zmniejszam plan w tym dziale o 500 000,00, i dotyczą termomodernizacji budynków mieszkalnych przy ulicy Wilkońskiego 1 i 12 w Janikowie, gdyż wspólnoty tych budynków otrzymały pożyczkę z WFOŚ i GW w Toruniu.
W dziale 710 – Działalność usługowa przenosi się plany wydatków pomiędzy paragrafami .Zmniejszam wydatki na usługach pozostałych w rozdziale 71004-Plany zagospodarowania przestrzennego o kwotę 25 000,00 ponieważ wydatki w tym rozdziale nie będą realizowane.
Natomiast zwiększono w rozdziale 71014 Opracowania geodezyjne i kartograficzne na wynagrodzenia bezosobowe w związku z wypłatą umów zleceń dla osoby, która przygotowuje decyzje dla rolników o warunkach zabudowy, zgodnie z wymogami Unii Europejskie o 10 000,00 oraz zwiększa się na usługach pozostałych o kwotę 15 000,00 na opracowania i mapy.
W dziale 750 – Administracja publiczna w rozdziale 75023 – Urzędy gmin zmieniam plan pomiędzy paragrafami zmniejszono na wynagrodzeniach bezosobowych oraz na usługach remontowych. Natomiast zwiększam plan na zakupach materiałów i zakupie energii . W wydatkach inwestycyjnych zwiększam o kwotę 10 000,00 na remont dachu w budynku administracyjnym.
W rozdziale 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego zwiększa się
o kwotę 7 000,00.
W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zmienia się plan pomiędzy paragrafami w rozdziale 75495 – Pozostała działalność dotycząca pomieszczenia na monitoring. Natomiast w rozdziale 75412 Ochotnicze straże pożarne zwiększono plan wydatków na zakupach inwestycyjnych na kwotę
16 500,00 w związku z zakupem ratowniczego urządzenia hydraulicznego dla OSP w Trlągu.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego zmniejszono planowane na rok budżetowy wydatki związane z naliczeniem odsetek od kredytów i pożyczek, gdyż po ich przeliczeniu kwota zaplanowana nie zostanie wykorzystana.
W dziale 801 Oświata i wychowanie na wnioski dyrektorów szkół podstawowych zmieniono plan wydatków pomiędzy paragrafami. W rozdziale 80101 Szkoły podstawowe zmniejszono plany wydatków na wynagrodzeniach osobowych, dotyczą one nie zrealizowanych wydatków na awanse zawodowe nauczycieli w Sz. P Broniewice i Sz. P. Janikowo, na zakupie pomocy naukowych i dydaktycznych oraz na zakupach remontowych. Natomiast zwiększam na zakupie materiałów i wyposażenia (olej opałowy),zakup energii oraz na zakupie usług pozostałych. W paragrafie 590 kary i odszkodowania ( wyrok sądu w Inowrocławiu w sprawie nie wypłaconego dodatku mieszkaniowego po 31. 12. 2004 r. zasądzono wypłacić pani Makowskiej kwotę 686,40 plus 35,00 koszty z tytułu zwrotu kosztów procesu za 2005 rok.
W rozdziale 80103 Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych zmniejszono plan na zakupach materiału oraz na zakupach usług pozostałych. Natomiast w rozdziale 80146 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli zwiększa się plan wydatków na zakupach usług pozostałych o 910,00.
W dziale 851 Ochrona zdrowia Na wniosek Zakładu Opieki Zdrowotnej w Inowrocławiu, który prosi o pomoc finansową w modernizacji Oddziału Urologii zwiększono planowane wydatki o 5 000,00, które będą zrealizowane po sporządzeniu porozumienia między Starostwem Powiatowym a jednostką samorządu terytorialnego. W rozdziale 85154 -Przeciwdziałanie alkoholizmowi przeniesiono wydatki w ramach tego rozdziału pomiędzy paragrafami. Na prośbę Dyrektora Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu oraz opinii pani pełnomocnik do spraw przeciwdziałaniu alkoholizmowi przeniesiono środki na kwotę 8 000,00 z przeznaczeniem na pomoc finansową dla tego szpitala. Realizacja również po sporządzeniu porozumienia między województwem a jednostką samorządu terytorialnego.
W dziale 852 Pomoc społeczna przeniesiono środki pomiędzy paragrafami oraz wprowadzam środki na zakup usług pozostałych- prowizję bankowa, w rozdziałach 85212 -Świadczenia Rodzinne i 85219 – Ośrodki pomocy społecznej (dotyczy prowizji naliczanej za wypłaty świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych przez bank gdzie przelewy idą na konta świadczeniobiorców 1 przelew 2,50)
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejsza się zaplanowane wydatki o kwotę 970,00 na zakupie materiałów.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
w rozdziale 90001-Gospodarka ściekowa i ochrona wód zwiekszono plan na wydatkach inwestycyjnych na kanalizację sanitarną przy ulicy Sportowej w Janikowie o 30 000,00.
W wydatkach bieżących w rozdziale 90003-Oczyszczanie miasta i wsi zwiększa się plan na zakup usług związanych z wywozem odpadów i akcję pn. Sprzątanie świata” o kwotę 70 000,00
W rozdziale 90004 -Utrzymanie zieleni w miastach i gminach zwiększono plan o 45 000,00
- na zakup drzew i krzewów o kwotę 15 000,00
- na zakup usług zadrzewienia jesienne oraz koszenie terenów zielonych- 30 000,00
W rozdziale 90015 -Oświetlenie ulic placów i dróg zwiększa się plan o 45 000,00 na zakup energii oraz usługi remontowe.
W rozdziale 90095 – Pozostała działalność zwiększono plan na wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i interwencyjnych o kwotę 145 750,00 jest to kwota ,którą potrzebujemy na jednomiesięczne wynagrodzenie dla osób zatrudnionych w ramach tych robót.
W dziale 926 -Kultura fizyczna i sport przeniesiono środki pomiędzy paragrafami. Zmniejszam na zakupie materiałów, na zakupie środków żywności i na usługach remontowych natomiast zwiększam na zakupie usług pozostałych oraz na wydatkach inwestycyjnych na zakup domku drewnianego dla ratowników na plaży w Janikowie o kwotę 4 000,00.
Wobec nie zgłoszenia pytań i uwag Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami - jednogłośnie. /zał. nr 5 do protokółu./

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
Wyjaśnień udzielił z-ca burmistrza Jacek Duma.
Przedmiotowa uchwała zostaje podjęta celem umożliwienia Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo reagowania na trudną sytuację płatniczą podmiotów zobowiązanych do uiszczania należności.
Jednocześnie zostaje zachowana kontrola organu stanowiącego ( komisji Rady Miejskiej) nad prawidłowością umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu niepodatkowych należności pieniężnych, które mogą w istotny sposób wpłynąć na sytuację finansową gminy, ponieważ burmistrz sam morze umarzać, rozkładać na raty wierzytelności nie przekraczające dwukrotnego przeciętnego wynagrodzenia. W porównaniu do poprzedniej uchwały zmianie uległa jedynie podstawa prawna, dlatego zostaje podjęta nowa uchwała.
Ponieważ nie zgłoszono już żadnych uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami - jednogłośnie. /zał. Nr 6/

Punkt 11
Uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości punktu dla pracowników samorządowych zatrudnionych w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Janikowie.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że wynagrodzenia pracowników Ośrodka Sportu i Rekreacji w Janikowie regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie: w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Zgodnie z § 2 i § 3 w/w Rozporządzenia, Rada Gminy ustala najniższe wynagrodzenie zasadnicze w I kategorii zaszeregowania, określane w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, natomiast pracodawca w porozumieniu z Radą Gminy, stosownie do swoich możliwości finansowych ustala wartość jednego punktu w złotych.
Obecny projekt Uchwały Rady Miejskiej określa, iż najniższe wynagrodzenie od 1 października 2006 roku wynosi 650 zł, wartość jednego punktu - 4,00 zł.
Zmiana jest spowodowana dostosowaniem uregulowań prawnych do obowiązujących przepisów.
Wynagrodzenia pracowników OSIR-u nie ulegają zmianie, oprócz wynagrodzenia kierownika OSiR, który otrzymał podwyżkę za wieloletnią pracę.
Wobec nie zgłoszenia pytań Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych . /zał. nr 7/

Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo. (położonej w Ludzisku.
Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział, że sugestie radnego Łanuchy zostały uwzględnione i cena wywoławcza działki została podniesiona do kwoty 40.000,00 złotych netto.
Jacek Duma powiedział, że położenie działki nr 57 jest korzystne - bezpośrednio przylega do drogi gruntowej, graniczy z gruntami użytkowanymi rolniczo a jednocześnie zabudowanymi.
Zgodnie z ewidencją geodezyjną działka nr 57 jest sklasyfikowana jako teren leśny a faktycznie jest użytkowana rolniczo.
Sprzedawana nieruchomość jest zbędna dla Gminy Janikowo, jej sprzedaż pozwoli na prawidłowe zagospodarowanie.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag i pytań, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami - jednogłośnie. /zał. Nr 8/

Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie Podjęcie uchwały w sprawie Programu współpracy Gminy i Miasta Janikowo z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.
Z-ca burmistrza Jacek Duma w punkcie tym wyjaśnił, że Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) nakłada na organy samorządu terytorialnego obowiązek uchwalania rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy. Samorząd Gminy Janikowo prowadzi współpracę z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, których działalność związana jest z realizacją zadań gminy. Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie określa sferę zadań publicznych, w których organy administracji publicznej, w tym samorząd gminy powinny współpracować z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami na zasadach pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności. Realizacji tych zasad służyć ma opracowywanie przez organy samorządu terytorialnego rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami.
Ponieważ nie zgłoszono pytań, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami - jednogłośnie. /zał. Nr 9/

 
Punkt 14,15 i 16

Kolejno głos zabrali:


Sołtys sołectwa Kołuda Mała Paweł Barandziak – podziękował za udzieloną pomoc przy organizacji gminnych dożynek 2006, których gospodarzem była Kołuda Mała – Burmistrzowi, Radnym, P. Ewie Krause za zorganizowanie zabaw dla dzieci, PGKiM, Policji, P.Cz. Moroziuk, za nagrody, które rada ufundowała dla uczestników konkursów, przede wszystkim sołtysom z terenu gminy Janikowo.


Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański – podsumowując powiedział, że wiele osób się zaangażowało i pomagało komitetowi organizacyjnemu dożynek w gminie. Wykonały to nie z obowiązku ale z dobrego serca. Przewodniczący dodał, że przyszłoroczne dożynki na pewno zostaną równie dobrze zorganizowane.


Radny Krzysztof Dzieża – poprosił o wyjaśnienie, co z remontem drogi na Saharę.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że rozpoczęto już prace przygotowawcze, zostało wysłane zlecenie na zrobienie tej drogi. Będzie zrobione tylko utwardzenie nawierzchniowe.


Radny Dariusz Kunkel – rozpoczął się rok szkolny, co z bezpieczeństwem osób wysiadających z autobusów na przystanku przy ulicy Dworcowej.
Jacek Duma powiedział, że zakończone zostało projektowanie odcinka drogi przy ulicy Dworcowej do Przemysłowej. Planuje się zrobienie małego ronda przy wjeździe do Polo Marketu i Kościoła. Na dzień dzisiejszy brak jest środków finansowych, aby wykonać prace w całości, na pewno jakiś etap prac zostanie rozpoczęty w tym roku.

Radny Edward Morawski – poprosił o interwencję w sprawie remontu dróg powiatowych, oraz postawienie barierek koło figury w Kołodziejewie.
Z-ca burmistrza powiedział, że będziemy interweniować w sprawie remontu dróg.


Radny Jan Plewa:

brak jakichkolwiek prac przy starej szkole na ulicy 1-go Maja,

czy są zakończone prace remontowe ulic,

kiedy będzie zrobiony Lider,

przy ulicy Topolowej po deszczu ciągle stoi woda,

postawienie lamp przy ulicy Jana z Ludziska,

Jacek Duma wyjaśnił, że: został ogłoszony przetarg na wykonanie remontu budynku po byłej szkole, na rynku zaczyna brakować firm, które chciałyby się podjąć takich zadań; ulice Cicha i Ustronie, był składany wniosek o środki unijne, wniosek nie uzyskał akceptacji w Urzędzie Marszałkowskim.
Na wykonanie remontu po byłym Liderze brak jest środków finansowych. Jeśli chodzi o naprawę deszczówki przy ulicy Topolowej, Dworcowej i 1-go Maja, awarie będą usuwane sukcesywnie podczas remontów tych ulic. Ulica Jana z Ludziska, jest stosunkowo młodą ulicą, postawienie lamp jest to inwestycja, którą należy zaplanować, w tym roku nie planowano postawienia tam lamp.


Radny Grzegorz Czerwiński:

poprosił o interwencję w sprawie grających w piłkę na boisku koło garaży na ulicy Wilkońskiego. Ciągle uderzają piłką w garaże, możnaby ogrodzić ten teren.

Poprosił o rozważenie możliwości oświetlenia figury na ulicy Wilkońskiego.

Kiedy będzie telewizja Jan Sat w pozostałych terenach miasta- ul. Słoneczna, itp. Rada miała 4 lata, na zrobienie łącza, mieszkańcy czekali, oglądalność programu jest bardzo duża.

Z-ca burmistrza wyjaśnił, że jest zrobiony projekt położenia łącza do odbioru telewizji kablowej. Pojawiają się już telewizje internetowe. Jest to kwestia techniczna, którą należy omówić z fachowcami w tej dziedzinie. Jeśli chodzi o boisko zostanie to omówione z P. Pokorskim. Oświetlenie figury – zostaną sprawdzone możliwości ujęcia takiego wydatku w budżecie gminy.


Kierownik OSIR Czesław Moroziuk – czy nie ma możliwości, aby PKP wymalowało dworzec w Janikowie.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że w PKP jest 197 spółek, trudno zlokalizować osoby odpowiedzialne, nie można zmusić PKP, aby wymalowało dworzec.


Radny Andrzej Mroziński – czy konieczne jest używanie sygnałów dźwiękowych podczas poruszającej się kolumny samochodów policyjnych w dni, w których odbywają się mecze naszej drużyny piłkarskiej.
Odpowiedzi udzielił pełniący obowiązki Komendanta Komisariatu Policji w Janikowie Karol Konopacki, który wyjaśnił, że przepisy o ruchu drogowym określają wymogi poruszania się kolumny samochodów, używanie sygnalizacji dźwiękowej jest jednym z koniecznych elementów poruszania się kolumny samochodów w określonej sytuacji.


Radny Roman Jaszcz – powstał parking przy ulicy Klonowej koło przychodni, nadal samochody parkują na drodze, brak tablicy informacyjnej, że tam znajduje się parking.
Komendant wyjaśnił, że zakaz parkowania jest tylko po jednej stronie drogi. Podziękował Burmistrzowi za zapłacenie za dodatkowe patrole Policji w Janikowie, podczas tych służb policja nałożyła mandaty na kwotę 11.500 i 3.600 złotych. Niestety nie można tych środków finansowych przekazać na rzecz gminy.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1710 zakończył XXXIV Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                                      Przewodniczący
Barbara Smolik                                                            Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                                          Maciej Krzyżański



Wytworzył: Barbara Smolik (11 października 2006)
Opublikował: Barbara Smolik (16 października 2006, 11:29:44)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1630

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23