BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXXV sesji rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 10...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXXV sesji rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 10 października 2006r.

P R O T O K Ó Ł

z XXXV sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 10 października 2006r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XXXV sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cy Burmistrza Jacka Dumy, sekretarza Gminy P. Macieja Golz oraz skarbnika Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: radnego powiatowego Marka Szubargę, pełniącego obowiązku Komendanta Komisariatu Policji w Janikowie Karola Konopackiego, Prezesa PSL, Prezesa Piastowskiego Banku Spółdzielczego, sołtysów gminy Janikowo, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. /listy w załączeniu protokółu/
Protokolantem XXXV sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Jan Drzewiecki - usprawiedliwiony,

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o propozycje ewentualnych zmian.
Przewodniczący Rady na prośbę burmistrza zaproponował, aby do porządku obrad, jako punkt 12 dopisać rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w statucie Gminy i Miasta Janikowo.
Propozycje zmian w porządku obrad Rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami


Składanie interpelacji.

Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych składanych:

Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Janikowie,

Burmistrzowi Gminy i Miasto Janikowo.

Przedstawienie informacji na temat aktualnej sytuacji dotyczącej ładu, porządku i bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2006r.

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego inwestycyjnego na pokrycie kosztów budowy kompleksu sportowego w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w statucie Gminy i Miasta Janikowo
13. Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.
Z uwagi na brak poprawek Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. Za przyjęciem protokołu z XXXIV Sesji Rady Miejskiej w Janikowie głosowało 14 radnych na 14 obecnych w danej chwili głosowania.

 
Punkt 5
Burmistrz złożył sprawozdanie z prac pomiędzy sesjami:
Burmistrz poinformował zebranych, że wydał 4 zarządzeń w sprawie:

Powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia przetargu w dniu 22 września 2006r. – lokal mieszkalny ulica Miła 3/18, działki budowlane – ul. Wiśniowa oraz sprzedaż działki w Ludzisku.

Określenia podstawowych parametrów i wskaźników do opracowania projektu budżetu na 2007r.

Wydatkowania środków finansowych z budżetów jednostek organizacyjnych gminy Janikowo 2006r.

Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działek oznaczonych w ewidencji gruntów nr 12/33 i 12/34 położonych w Broniewicach.

Z wykonania podjętych uchwał:


Sprzedano lokal mieszkalny w Janikowie przy ul. Miłej 3/18za kwotę 37.000 zł (cena wywoławcza 25.000),

Sprzedano działki przy ulicy Wiśniowej po 30.500 zł,

W II przetargu sprzedano działkę przy ul. Przybyszewskiego za 22.500 zł i ul. Sportowej za 35.000 zł,

Obwieszczono o przeznaczeniu do sprzedaży działki w Ludzisku nr 57 – przybliżony termin przetargu – 5 grudnia 2006r.

Realizacja budowy hali widowiskowo – sportowej:

Wykonano:


montaż konstrukcji stalowej hali i zadaszenia trybun (zaawansowanie 100%),

stropy “Filigran” (zaawansowanie 80%)

ścianę żelbetową od strony boiska 100%

belki żelbetowe, ściany murowane I piętra 20%
/zał. nr 1 do protokółu/

Stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 365.448,37 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 578.929,18 zł
- rachunki dochodów własnych – 926.896,61 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 09 października 2006r.:
- dochody - 22.134.553,00 – 75,2% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 22.328.475,00 – 71,4% planu rocznego po zmianach
Na dzień 09 października 2006 roku ustalono stratę w kwocie 193.922,00
Zadłużenie na dzień 10 października 2006r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 805.896,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 859.243,00 zł

pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 671.500,00 zł,

pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 30.800,00 zł

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 77.618,00 zł,

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 36.166,00 zł

pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 208.222,00 zł.

Kredyt w rachunku bieżącym – 365.448,00 zł
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 3.054.893,00 zł

Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wg stanu na dzień 10.10.2006r. – na 2006 rok - 3.054.893,00 zł, co stanowi 10% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał.nr 2 do protokółu/

Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji:
Radny Kazimierz Ruta – wniosek o jak najszybsze rozpoczęcie prac remontowych przy budynku, który gmina zakupiła w Janikowie, ul. Powstańców Wielkopolskich. /zał. nr 3/

 
 
Punkt 7
Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady i Burmistrzowi Gminy i Miasta w Janikowie.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański wyjaśnił, że swoje oświadczenia majątkowe składa radny, burmistrz, zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza. Oświadczenie majątkowe składa się wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowych za rok poprzedni. Przewodniczącemu Rady składają swoje oświadczenia majątkowe radni wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu.
Natomiast Przewodniczący Rady i Burmistrz swoje oświadczenie majątkowe przedkładają Wojewodzie. Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonują osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe i przekazują jeden egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe. Oświadczenia majątkowe są również analizowane przez urzędy skarbowe.
Przewodniczący Rady poinformował, że wszyscy radni swoje oświadczenia majątkowe złożyli w terminie.
Urząd skarbowy w Inowrocławiu, do chwili obecnej, nie przesłał jeszcze analizy z dostarczonych oświadczeń majątkowych.

Następnie głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który poinformował, że na jego ręce swoje oświadczenia majątkowe składają: zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza.
Wszyscy swoje oświadczenia majątkowe złożyli w terminie i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych.
Wobec nie zgłoszenia pytań ani uwag przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 8
Przedstawienie informacji na temat aktualnej sytuacji ładu, porządku i bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący rady udzielił głosu pełniącemu obowiązku komendanta Komisariatu Policji w Janikowie Karolowi Konopackiemu.
Karol Konopacki powiedział, że Policja w Janikowie swoim zasięgiem obejmuje 19 miejscowości. W III kwartale br. przeprowadzono 73 postępowań, wykrywalność 71,5%, 19 postępowań o kradzieże z włamaniami. W naszym rejonie zanotowano znaczny wzrost kradzieży mienia. Skierowano 2 wnioski do prokuratury rejonowej w Inowrocławiu o tymczasowe aresztowanie. Prowadzono 60 postępowań o wykroczenia, 21 umorzono z powodu niewykrycia sprawców. Wylegitymowano 2526 osób, przeprowadzono 387 interwencji, 592 wywiady i ustalenia, zatrzymano na naszym terenie 13 osób poszukiwanych.
PO Komendanta dodał, że gmina od 14.07 br. zakupiła dodatkowe służby. Podczas tych dodatkowych służb nałożono mandatów na ponad 20 tys. zł.
Na naszym terenie zanotowano 2 postępowania związane z narkomanią – 50 przestępstw.

Kolejno głos zabrali.

Burmistrz Andrzej Brzeziński – powiedział, że komendant Powiatowy Policji wystąpił o zaopiniowane propozycji powołania na komendanta Komisariatu Policji w Janikowie Karola Konopackiego.
Burmistrz dodał, że w godzinach porannych powinien być policjant obecny na komisariacie, jeśli to nie możliwe, należy przełączyć telefon na 997 i wtedy automatycznie osoba dzwoniąca na komisariat zostanie połączona z numerem 997.
Burmistrz dodał, że w Janikowie na ulicy Przemysłowej, przy łączniku z ulicą Dworcową, będzie wmontowany fotoradar. Będzie wymieniona część kamer monitorujących miasto.

radny Kazimierz Ruta – poprosił o podanie aktualnego stanu etatowego naszego komisariatu policji.
Po Komendanta Karol Konopacki – wyjaśnił, że obecnie zatrudnionych jest 13 osób przy 1 wakacie.

radny Roman Jaszcz – ostatnio w witrynach sklepowych dochodzi do wybijania szyb, co w tej sprawie zrobiła policja.
K.Konopacki – powiedział, że sprawcy nie wykryto, ale będzie prowadzone postępowanie.

radny Grzegorz Czerwiński – jak wygląda służba w nocy,
K.Konopacki – codziennie jest 1 patrol, w weekendy 2 patrole,

radny Jan Plewa – jak wygląda możliwość sprawdzania przez policję, czy ktoś zażywa lub zażywał narkotyki,

Karol Konopacki – na chwilę obecną policja w Janikowie nie posiada testerów.

Przewodniczący Rady powiedział, że może Komisja ds. Profilaktyki i Przeciwdziałania Alkoholizmowi mogłaby zakupić takie testery. Zaproponował, aby w szkołach przeprowadzić lekcję pokazową z udziałem policjanta i psa wykrywającego narkotyki.

PO komendanta powiedział, że sprawdzi jakie są możliwości przeprowadzenia takiej lekcji pokazowej.

Radny Dariusz Kunkel – poprosił o zainteresowanie się osobami malującymi graffiti, ponieważ w całym mieście zostały odnowione bloki i szkoda by było, aby zostały popisane.

K.Konopacki wyjaśnił, że złapano 2 osoby wykonujące takie malunki, skierowano akt oskarżenia.
PO komendanta dodał, że jeśli na którejś z sesji nie będzie mógł być obecny osobiście, to zawsze będzie oddelegowany policjant.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański podziękował P.Konopackiemu za udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie pytania, dodał, że bezpieczeństwa w naszej gminie się zwiększyło, policjanci są widoczni w terenie. Życzył wszystkiego dobrego policjantom w dalszej ich pracy.
Na tym dyskusja została zakończona.

Punkt 9
Zmiany w budżecie na 2006r. przedstawiła Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiłą Szumacher.
Zmiany Nr 9 wprowadzone do budżetu, uchwalonego na 2006 rok, po stronie dochodów i wydatków, korygują go o kwotę 68 143,00 zł.
DOCHODY:
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej... wprowadza się plan dochodów w kwocie 13 733,00 zł z tytułu przyznanej dotacji na zadania zlecone w zakresie organizacji i przeprowadzenia wyborów do rad gmin oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 roku.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych..., wprowadza się kwoty ponadplanowych dochodów jak niżej:

podatek od czynności cywilnoprawnych – 1 500,00 zł,

podatek od spadków i darowizn – 10 500,00 zł,

opłata za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – 8 500,00 zł
W dziale 852 – Pomoc społeczna, dokonuje się zwiększenia planu dotacji na dofinansowanie zadań własnych na łączną wartość 23 910,00 zł.
Do planu dochodów wprowadza się również dotację w kwocie 10 000,00 zł ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na dofinansowanie zadania pn. Zadrzewienia i zakrzewienia na terenie gminy Janikowo.

WYDATKI BIEŻĄCE
W dziale 750 – Administracja publiczna, przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami w związku z potrzebami zakupu kalendarzy, materiałów biurowych dla obsługi Rady Miejskiej.
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej... wprowadza się plan wydatków związanych z organizacją i przeprowadzeniem wyborów do rad gmin oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 roku.
754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa.
W dziale tym wprowadzam plan wydatków na dokonanie wymiany kamer monitoringu w mieście w kwocie 50 000,00 zł
W dziale 801 – Oświata i wychowanie. Na podstawie złożonych wniosków przez dyrektorów placówek oświatowych, dokonano przeniesienia wolnych środków, które nie zostaną wykorzystane do końca roku budżetowego, do podziałek klasyfikacji budżetowej, gdzie planowane wydatki powinny być zwiększone z uwagi na zmiany cen np. w klasyfikacji 80113 – dowożenie uczniów do szkół.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia przenoszę plany wydatków pomiędzy paragrafami w rozdziale 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi oraz wprowadzono do realizacji środki z ponadplanowych dochodów w kwocie 8 500,00 zł
W dziale 852 – Pomoc społeczna, wprowadzono do realizacji dotację na dofinansowanie zadań własnych w zakresie wypłaty zasiłków okresowych dla osób uprawnionych do tego typu świadczeń w kwocie 23 910,00 zł. Ponadto przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami i zwiększam plan na zakup komputera dla MGOPS – u.
854 – Edukacyjna opieka wychowawcza. W dziale tym dokonuję zwiększenia planowanych wydatków na obsługę szkolnych świetlic, w tym na zakup artykułów żywnościowych dla stołówek szkolnych.
900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska. W związku z dodatkowymi wpływami środków na Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i możliwością sfinansowania utrzymania zieleni i oczyszczania miast i wsi z tych środków dokonuję pomniejszenia planów w budżecie Urzędu Miejskiego, odpowiednio w podziałkach klasyfikacji budżetowej:

Rozdz.90003 o kwotę 230 000,00 zł

Rozdz.90004 o kwotę 285 000,00 zł
W związku z przedłużeniem umowy o zatrudnienie bezrobotnych do końca roku 2006 planowane są dodatkowe środki na wypłaty wynagrodzeń w czwartym kwartale 2006 roku
W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesienie pomiędzy paragrafami porządkuje klasyfikację, która dotyczy dotacji dla instytucji kultury.
WYDATKI INWESTYCYJNE
Zmiany w wydatkach inwestycyjnych dotyczą działu 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę, gdzie zmniejszam plany wydatków budżetowych w związku z możliwością sfinansowania zadań inwestycyjnych ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska w kwocie 179 000,00 zł, w tym na:
- rozbudowę kotłowni i zakup pieca w Kołudzie Wielkiej,

rozbudowę i modernizację systemów ciepłowniczych,

wykonanie instalacji co do budynku przy ulicy Klonowej 9 w Janikowie
Ponadto w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa koryguje się plan wydatków budżetowych na termomodernizację budynków mieszkalnych przy ulicy Wilkońskiego 1 i 12 w Janikowie o kwotę 100 000,00 zł.
W związku z rozstrzygniętymi przetargami na wykonanie instalacji co, i wod.-kan. do hali sportowej zwiększa się plan na realizację tego zadania. Ponadto do budżetu wprowadza się nowe zadanie inwestycyjne – zakup statku pasażerskiego wycieczkowego.

 
W uchwale budżetowej na 2006 rok zmienia się załącznik dotyczący planu Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Korekta dotyczy zwiększenia planu przychodów i planu wydatków w związku z dodatkowym naliczeniem i wpłatami dokonanymi przez Urząd Marszałkowski w Toruniu.
Deficyt w kwocie 4 830 000 zł nie ulega zmianie.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są jakieś dalsze informacje na temat zakupu statku.
Burmistrz poinformował, że jest propozycja zakupu statku używanego, należy przystąpić do przetargu. Cena wywoławcza to cena złomu. Zakup nowego statku to koszt około 2,5 mln zł. Przy standardowym stanie jeziora będzie przechodził pod mostem.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami - jednogłośnie. /zał. nr 4 do protokółu./

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego inwestycyjnego na porycie kosztów budowy kompleksu sportowego w Janikowie.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że zachodzi konieczność kontynuacji rozpoczętych prac przy budowie hali sportowej, dlatego Gmina Janikowo zaciągnie kredyt inwestycyjny pozwalający na dotrzymanie terminów przewidzianych w harmonogramie budowy kompleksu sportowego.
Wysokość kredytu to 2.900.00 złotych na okres 4 lat. Całkowity koszt obsługi kredytu nie może przekroczyć kwoty 290.000 złotych. Wybór banku nastąpi zgodnie z procedurą przewidzianą w ustawie o zamówieniach publicznych.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami - jednogłośnie. /zał. Nr 5/

Punkt 11
Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Burmistrza wyjaśnił, że Gmina Janikowo wystąpi z wnioskiem do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu o udzielenie pożyczki na: zadanie inwestycyjne: termoizolacja ciepłociągów na terenie miasta Janikowa” (planowane umorzenie - 30% kwoty pożyczki).
Termoizolacja ciepłociągów zostanie wykonana na dotychczas nie wymienionych ciepłociągach w istniejących kanałach na terenie miasta Janikowo. Zmniejszy to straty ciepła w systemie ciepłowniczym w mieście.
Wobec nie zgłoszenia pytań Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych na 14 obecnych . /zał. nr 6/

Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w statucie Gminy i Miasta Janikowo.
Sekretarz Gminy i Miasta Maciej Golz wyjaśnił, że likwiduje się samodzielne stanowisko ds. przeciwdziałaniu bezrobociu. Pracownik zatrudniony na tym stanowisku chce odejść na emeryturę.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag i pytań, Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami - jednogłośnie. /zał. Nr 7/

Punkt 13
Odpowiedzi na interpelację.
Burmistrz w odpowiedzi na interpelację radnego K. Ruty wyjaśnił, że została podpisana ustawa o możliwości uzyskania przez gminy pomocy finansowej państwa przy budowie mieszkań socjalnych. Na zimę na pewno budynek trzeba będzie zabezpieczyć.

Punkt 14 i 15

Kolejno głos zabrali:

Radny Jan Plewa – czy nie można by zrobić ogrodzenia koło gimnazjum oraz co z remontem budynku po byłej szkole przy ulicy 1-go Maja i ulicy Cichej i Ustronie.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że ogrodzenie jest już robione, natomiast jeśli chodzi o remont budynku po byłej szkole, to została podpisana umowa z 2 firmami, z Torunia i Golubia-Dobrzynia. Są to firmy: budowlana, zatrudniająca 40 pracowników oraz instalacyjna, zatrudniająca 20 pracowników. Do końca marca 2007 roku budynek powinien zostać skończony.
W dalszej swojej wypowiedzi burmistrz dodał, że na budowę ul. Przybyszewskiego przetarg wygrała firma Broster – koszt ponad 700 tys. zł.
Jeśli chodzi o budowę mini ronda to I przetarg nie został rozstrzygnięty. Do II przetargu zostanie zmieniony zakres prac, prace rozbiórkowe gmina wykona we własnym zakresie. Na krótki okres czasu będzie zachodziła konieczność zamknięcia przejazdu na ulicy Dworcowej.
Budowa ulicy Ustronie i Cichej będzie robiona w 2007 roku.


Radny Krzysztof Dzieża – poprosił o ponowne wyjaśnienie, co z remontem drogi na Saharę.
Burmistrz powiedział, że będzie doprowadzona do takiego stanu, aby była przejezdna i będziemy czekali na możliwość skorzystania ze środków unijnych na drogi wiejskie w latach 2007-2013.


Radny Edward Morawski – chodzi o skrzyżowanie koło figury w Kołodziejewie. Poprosił o postawienia barierek koło tej figury. Do powiatu były już wysyłane 2 pisma.
Burmistrza Andrzej Brzeziński powiedział, że można figurę ogrodzić 2 kamieniami.
Burmistrz poinformował zebranych, że powiat dostał środki finansowe na drogi, będzie robiony nowy wiadukt w Rybitwach, do końca maja 2007r. powinien zostać skończony.
Będzie robiony remont ostatniego odcinka ulicy Przemysłowej.


Radny Kazimierz Ruta – poprosił o wyjaśnienie, kiedy będzie z powrotem czynny basen w Janikowie.
Burmistrz powiedział, że basen jest już czynny.
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1705 zakończył XXXV Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                                Przewodniczący
Barbara Smolik                                                           Rady Miejskiej w Janikowie

                                                                                    Maciej Krzyżański



Wytworzył: Barbara Smolik (3 listopada 2006)
Opublikował: Barbara Smolik (16 listopada 2006, 08:56:45)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1303

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23