BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z V sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 09...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z V sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 09 lutego 2007r.

P R O T O K Ó Ł

z V sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 09 lutego 2007r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530 otworzył V sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Leszek Domański - usprawiedliwiony
Radny Antoni Kaszak - usprawiedliwiony
Radny Robert Padoł - spóźnił się, przybył podczas omawiania punktu 7 porządku obrad

Protokolantem V sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Burmistrz Andrzej Brzeziński, Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiła Szumacher, sekretarz Maciej Golz.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia uwag i propozycji zmian Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.


Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami oraz z wykonania, w 2006 roku, uchwały NR VII-56 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r.w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych


Składanie interpelacji.

Przedstawienie sprawozdań z działalności za 2006 rok.

MGOK w Janikowie (Dyrektor MGOK P. Sławomir Paluch),

OSIR w Janikowie (Kierownik OSIR P. Czesław Moroziuk),

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego teren położony w obrębach geodezyjnych: Głogówiec, Dębina, Dębowo, Trląg, Pałuczyna, teren przeznaczony na park elektrowni wiatrowych “Janikowo”.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działek stanowiących gminny zasób nieruchomości w drodze bezprzetargowej.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu działek pod zabudowę na cele usług lub rzemiosła o charakterze nieuciążliwym.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym ograniczonym nieruchomości w Kołodziejewie.

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z IV Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że od ostatniej sesji wydano 4 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:


Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działki oznaczonej w ewidencji gruntów nr 14/35 położonej w Janikowie, ul. Przybyszewskiego.


Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działki oznaczonej w ewidencji gruntów nr 14/225 położonej w Janikowie, ul. Przybyszewskiego.


Zbywania i likwidacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych (wyposażenie), wartości niematerialnych i prawnych. (Barbara Smolik – przewodnicząca, członkowie: Agnieszka Szulc-Szuflada, Zbigniew Pyzik).


Układu wykonawczego budżetu na 2007 rok.


obniżenia opłaty za korzystanie z internetu w miesiącu lutym 2007r. przez abonentów z terenu miasta Janikowa. ( awaria, ulice Klonowa, Miła Słoneczna, Spacerowa, Główna 12,14)

 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:

Sprzedano działki przeznaczone do sprzedaży w Ludzisku: dz. Nr 100/5 cena wywoławcza 5.000,00 zł, sprzedano za 5.050,00 zł oraz działka nr 57 – cena wywoławcza 40.000 zł, sprzedano za 40.800 zł. /zał. Nr 1/

Następnie Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunek bieżący - 577.838,00 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 252.600,00 zł
- rachunki dochodów własnych – 905.751,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 08 lutego 2007r.:
- dochody - 3.309.624,00
- wydatki - 4.034.868,00
Na dzień 08 lutego 2007 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę 725.244,00
Zadłużenie na dzień 09 lutego 2007r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 761.124,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 817.811,00 zł,

kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 1.187.596,00 zł

pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 632.000,00 zł,

pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 216.300,00 zł

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 68.994,00 zł,

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 32.148,00 zł

pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 185.086,00 zł.

Kredyt w rachunku bieżącym – 622.162,00 zł
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 4.523.221 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 09.02.2007r. stanowi 14,6% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał.nr 2 do protokółu/

W dalszej części swojej wypowiedzi Burmistrz przedstawił zebranym informację z wykonania Wykonanie uchwały w 2005 roku - NR VII-56 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 27 czerwca 2003r. w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2006r. dokonano:

1. Umorzeń należności:


Abonament za internet - 16.500,00 zł – ½ abonamentu za m-c 01. i 02 2006r. - awarie

Czynsz za lokal mieszkalny

w Janikowie, ul. Miła 3/18 - 2.875,20 zł
lokator zdał mieszkanie


Czynsz za lokale mieszkalne
– teren wiejski - 1.404,18 zł


odsetki od zadłużenia za czynsz
za lokal mieszkalny, zadłużenie
(4.569,65 zł) zostało wpłacone w całości- 540,45 zł


za wynajem samochodu - 190,68 zł
niepełnosprawne dziecko


za sprzedaż drewna - 37,45 zł
RAZEM 21.547,96 zł

2. Odroczeń spłat należności:

1.czynsz za lokale mieszkalne
– teren wiejski - 133,09 zł – zapłacono w terminie
2. czynsz za lokal mieszkalny
- w Janikowie - 1.929,02 zł – zapłacono w terminie
- 861,32 zł do 31.01.2007r. – zapłacono w terminie
- 811,84 zł do 30.04.2007r.

2.426,11 zł do 28.02.2007r.


3. za kupno gruntu - 1.350,00 zł do 30.06.2007r.

4. dzierżawa gruntów - 667,00 zł

3. Rozłożono na raty spłaty należności:
zakupy modemów na raty umożliwiających podłączenie do sieci internet na kwotę 18.788,40 zł – 68 szt.. /zał. Nr 3 do ptotokółu/

Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował zebranych, że pierwsze wnioski na przydział środków finansowych z Unii Europejskiej, przyznanych na zadania inwestycyjne na lata 2007-2013, będzie można składać w listopadzie lub grudniu br. Należy jednak przygotować dokumentację zadania inwestycyjnego, aby można ubiegać się o te środki.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji
Radna Halina Bielińska:

czy są możliwości uruchomienia gabinetu lekarskiego w soboty,

aby wystąpić o odznaczenie dla sołtysa z Kołudy Wielkiej P.Edmunda Czajkowskiego, który pełnił funkcję sołtysa przez 50 lat.

Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska wyjaśniła, że jest podpisana umowa z Funduszem Zdrowia, iż placówki powiatowe: ul. Toruńska, podstawowa opieka zdrowotna, ul. Świętokrzyska – stomatolog, zapewniają pomoc całodobową, od piątku wieczorem do poniedziałku rano, kiedy przychodnia w Janikowie jest nieczynna. Pomoc ta obejmuje również wizyty domowe.

Punkt 7
Przedstawienie sprawozdań z działalności jednostek organizacyjnych Gminy Janikowo za 2006 rok:

Podczas omawiania punktu 7 porządku obrad na sesję przybył radny Robert Padoł.

Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie przedstawił sprawozdanie finansowe za 2006r.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował zebranych, że sprawozdania były szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji.
Poprosił o pytania i uwagi. W związku z nie zgłoszeniem pytań i uwag sprawozdania zostały przyjęte pozytywnie przez Radę Miejską w Janikowie

Sprawozdanie z działalności Miejsko - Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie za 2006r. stanowi załącznik nr 4 do protokółu.

Sprawozdanie z działalności Ośrodka Sportu i Rekreacji w Janikowie za 2005r. stanowi załącznik nr 5.

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie o przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Proponowane zmiany dotyczą terenów położonych w obrębach geodezyjnych: Głogowiec, Dębina, Dębowo, Trląg, Pałuczyna.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego umożliwi budowę elektrowni wiatrowych na obszarze objętym planowaną zmianą. Planowana zmiana w przyszłości umożliwi korzystanie z energii odnawialnej.
Uchyla się uchwałę podjętą na I sesji ze względu na to, że zmianami obejmuje większy teren niż obecnie proponowana uchwała.
Postawienie tych elektrowni wiatrowych wymaga sporządzenia operatu jaki będzie to miało wpływ na środowisko. Jednak, aby jakiekolwiek prace rozpocząć należy podjąć najpierw uchwałę o przystąpieniu do sporządzeniu miejscowego planu.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych. /zał. nr 6 do protokółu/

Punkt 9
Sprzedaż działek stanowiących gminny zasób nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że Działki nr 83/47 i 83/48 przeznaczone do sprzedaży w celu poprawy zagospodarowania nieruchomości będących własnością osób nabywających powodują utworzenie działki zabudowanej i jednocześnie racjonalne zagospodarowanie terenu jako całości. Są to działki przy aptece, ul. Klonowa. Sprzedaż działek sprawi, że istniejące osiedle domków jednorodzinnych zyska na estetyce.
Działki nr 16/149 i 291/6 zostały już włączone do kompleksu terenu przemysłowego – ogrodzone przez właściciela działki nr 293 – P.Artwika. Działalność przedsiębiorcy i obecne zagospodarowanie terenu pozwala na podjęcie decyzji o sprzedaży.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały i przystąpiła do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 7/

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu działek pod zabudowę na cele usług lub rzemiosła o charakterze nieuciążliwym.
Burmistrz wyjaśnił, że przeznaczenie do sprzedaży działek pozwoli ich właścicielom na prowadzenie działalności usługowej, rzemieślniczej przez przedsiębiorców, którzy chcą inwestować na terenie tut. gminy.
Powierzchnie utworzonych działek pozwalają na prowadzenie działalności z jednoczesnym ograniczeniem jako nieuciążliwe. Jest to uzasadnione położeniem działek w sąsiedztwie budynków wielomieszkaniowych.
Inwestowanie na terenie miasta Janikowo przyczyni się do zmniejszenia bezrobocia. Uzasadnione jest uporządkowanie terenu za Domem Kultury.
Wywołanie tej uchwały spowodował wniosek Pana Gwiazdy z Mogilna o sprzedaż gruntu na stację kontroli pojazdów.
Podjęcie uchwały pozwoli na uruchomienie procedury przetargowe i wtedy ewentualnie Pan Gwiazda może przystąpić do przetargu jak i każdy inny potencjalny nabywca tych działek.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, że gdyby na tej działce powstała stacja kontroli pojazdów, czy nie będzie to miało wpływu na sąsiednie ogródki działkowe.
Burmistrz wyjaśnił, że wjazd byłby od strony pana Artwika, a w stacji powinny odbywać się tylko przeglądy samochodów. Nie powstanie tam np. lakiernia, bo nie będzie na to zgody.
Radny Robert Padoł dodał, że nie wiadomo, kto kupi te działki i czy będzie to pan Gwiazda.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 8/

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym ograniczonym nieruchomości w Kołodziejewie.
Burmistrz wyjaśnił, że jest to działki w Kołodziejewie, droga na Pałuczynę. Przeprowadzenie przetargu ograniczonego uzasadnione jest tym, że działka przeznaczona do sprzedaży nie posiada dostępu do drogi publicznej. Wobec powyższego zgodnie z treścią § 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 1998r. W sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania przetargów na zbycie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność gminy (Dz. U Nr 9, poz. 30, zm: Dz. U. z 2003r. Nr 7, poz.80) uczestnikami tego przetargu mogą być właściciele gruntów sąsiadujących z przeznaczona do sprzedaży działką:
- 230/5 - własność Marczewski Piotr i Katarzyna
- 230/7 – własność Mikulski Grzegorz
- 332/4 – własność Rzepka Zygmunt, Barbara
- 228 – własność Zaleska Jadwiga, Olejniczak Małgorzata, Zaleski Marek
których nieruchomości mają dostęp do drogi publicznej.

Wobec nie zgłoszenia w uwag i pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za, czyli jednogłośnie . /zał.nr 9/

Punkt12
Ustalenie wynagrodzenia dla burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz wyjaśnił, że w związku z tym, iż mamy nową kadencję rada musi uchwalić wynagrodzenie dla burmistrza, bez względu na to, czy wynagrodzenie będzie większe, czy też pozostanie na tym samym poziomie.
Przewodniczący Rady przedstawił złożył wniosek o podniesienie wynagrodzenia dla burmistrza, uzasadniając to tym, iż rada pozytywnie ocenia całokształt pracy burmistrza i dlatego postanawia zwiększyć wynagrodzenie, co jest zgodne z obowiązującymi przepisami. Dodał, że na komisjach rady padały propozycje większej podwyżki dla Pana burmistrza.
O głos poprosił burmistrz, który powiedział, że jest wdzięczny za propozycję takiego wynagrodzenia i niechciałby większej podwyżki pensji.
Wobec nie zgłoszenia w uwag i pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za, jednogłośnie . /zał.nr 10/

Punkt 13
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który podziękował za uchwalenie dla niego podwyżki wynagrodzenia.

Odpowiadając na interpelację radnej Haliny Bielińskiej Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że uhonorowanie pracy najstarszego stażem sołtysa w Gminie Janikowo nie podlega dyskusji. Jeśli natomiast chodzi o otwarcie przychodni w soboty, to gmina nie ma na to wpływu. Pracują 5 dni, w dni wolne muszą zapewnić opiekę zdrowotną, dyżury są opłacane przez Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej w Janikowie. Burmistrz dodał, że postara się spotkać ze wszystkimi lekarzami z Janikowa, ale nie gwarantuje jakie będą efekty tego spotkania.

Punkt 14 i 15
Kolejno głos zabrali.

Radny Krzysztof Dzieża poprosił o: udzielenie informacji kiedy będzie możliwość korzystania z internetu na terenie wiejskim i obcięcie drodze powiatu Mogileńskiego.
Burmistrz wyjaśnił, że na wsi może być założony internet radiowy. Technika coraz szybciej się zmienia i do wszystkiego należy podchodzić ostrożnie. Być może na ten cel będą środki z Unii Europejskiej. Jeśli chodzi o drzewa to postaramy się interweniować.


Radna Halina Bielińska – zapyta czy byłaby możliwość zatrudnienia na stałe osoby opiekującej się świetlicą w Sielcu.
Burmistrz wyjaśnił, że zatrudnienie na stałe osoby, która pracowałaby z dziećmi w świetlicy wymaga fachowej obsady, czyli takiej, która może pracować z dziećmi. Z dalszymi pracami remontowymi w świetlicach na razie trzeba się wstrzymać i poczekać na środki finansowe z Unii.


Radny Jan Plewa poprosił o:

Remont drogi w stronę firmy Pana Artwika,
Burmistrz odpowiedział, że droga ta jest w planie na rok 2007, pokryta zostanie kostką,

Naprawę deszczówki na ul. Topolowej, po deszczu zalana jest ulica,

Przyjęcie do Gminy OSP z Cukrowni.
Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że jeśli o straż pożarową to są dwie koncepcje jej funkcjonowania. Mogłaby być półzawodowa, ale wtedy nie funkcjonowałoby OSP. Jest to sprawa do zastanowienia.

Radny Dariusz Kunkel złożył dwa wnioski o:

Poprawę ronda, aby samochody po nim ni jeździły,

przedstawienie obecnej sytuacji przy budowie stadionu.
Burmistrza Andrzej Brzeziński wyjaśnił, ze środek ronda zostanie wybrukowany grubszym brukiem, ale kółko musi pozostać. Celem tego ronda jest spowolnienie ruchu.
Jeśli chodzi o zaawansowanie prac na stadionie, burmistrz dodał, że termin wykonania prac jaki podpisał wykonawca w umowie upływa 8 lutego br. Wykonawca na pewno nie wywiąże się w terminie z pracami. Wykonawca zawiadomił, że kadrą, którą posiada nie gwarantuje wykonania robót w terminie. Założyliśmy, że firma ma wykonać stan surowy hali, a na roboty wykończeniowe, zostaną rozpisane przetargi. Stan surowy powinien być wykonany do marca br. Jeśli lokalni wykonawcy będą zainteresowani pozostałymi pracami, to na sierpnia hala byłaby do oddania. Największe prace są już na końcowym etapie.


Radny Grzegorz Czerwiński poprosił o:

Wyjaśnienie, czy monitoring działa sprawnie,
zwrócenie uwagi na samochody jeżdżące po chodniku przy ulicy Wilkońskiego 1,

zabezpieczenie na ulicy Spocerowej 5 płytek zdjętych podczas montażu drzwi do klatek,

interwencję w sprawie naprawy przejazdu kolejowego,

oświetlenie figury na ul. Wilkońskiego.
Burmistrz odpowiedział, że w koło figury jest oświetlenie i na razie bezpośrednie oświetlenie figury jest niemożliwe. Jeśli chodzi o monitoring, to 3 lampy zostały wyremontowane i sukcesywnie będą remontowanie wszystkie lampy. W planach jest doprowadzenie monitoringu do wyjazdu z Janikowa koło Zakładów Sodowych.
Przejazd i budynek dworca są to obiekty PKP, będziemy w tej sprawie monitować.

Radny Robert Padoł poprosił o zrobienie drogi, odcinek do Pana Kuli – droga do Wszednia oraz wy łożeniem kamieniem drogi Dębina na Ratowo w stronę Wierzejewic.


Radny Jerzy Borzymowski – poprosił o wyjaśnienie:

Czy będą dyżury nocne aptek,

Czy nie można uruchomić gabinetu stomatologicznego w Kołodziejewie.
Burmistrza wyjaśnił, że pismo do właścicieli aptek było wysłane z prośbą o informację na temat możliwości uruchomienia dyżurów nocnych.
Na uruchomienie gabinetu stomatologicznego gmina nie ma środków finansowych, a prywatnych lekarzy nie można zmusić, aby otworzyli gabinet w Kołodziejewie.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz dodał, że apteki są prywatne, właścicieli prywatnych nie można zmusić do tego kiedy mają otwierać swoje placówki, Są to przecież dodatkowe koszty. Apteka na ulicy Głównej, w razie potrzeby, na telefon jest otwierana.


Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska - poinformowała, że w przychodni należy wypełniać nowe deklaracje do lekarza, pielęgniarki i położnej.
Poprosiła o informację:

czy w Urzędzie Miejskim można otrzymać druki do rozliczenia rocznego z Urzędem Skarbowym,

ile wynosi odpłatność na 1 dziecko w przedszkolu w Janikowie oraz czy ta odpłatność zależy od dochodu rodziców,

czy można poprawić jakość wody pitnej w Janikowie,

kiedy zostaną wznowione wyjazdy do RCO w Bydgoszczy,

jakie jest zaawansowanie prac po byłej szkole przy ul. 1-go Maja,

czy działa zamontowany radar na ul. Przemysłowej.
Burmistrz odpowiedział, że:
- jeśli chodzi o jakość wody pitnej w Janikowie jest to pierwsza uwaga na ten temat. Zostanie to sprawdzone.
- Wyjazdy do RCO – na razie nie są zaplanowane kolejne wyjazdy.
- Radar na razie nie działa. Planowane jest postawienie drugiego w Głogówcu.
- zakończenie prac w centrum edukacji planowane jest na kwietnia tego roku.
- opłaty za przedszkole zostaną przygotowane.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1710 zakończył V Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                                     Przewodniczący
                                                                                Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                                          Roman Jaszcz



Wytworzył: Barbara Smolik (28 marca 2007)
Opublikował: Barbara Smolik (11 kwietnia 2007, 14:43:45)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1300

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23