BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z VI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 26...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z VI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 26 marca 2007r.

P R O T O K Ó Ł

z VI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 26 marca 2007r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530 otworzył VI sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości: radnego powiatowego Marka Szubargę, z-cę komendanta komisariatu w Janikowie Marka Sparniuk, radcę prawnego, kierowników jednostek gminy, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Grzegorz Czerwiński -spóźnił się, przybył podczas omawiania punktu 5 porządku obrad
Radny Antoni Kaszak - usprawiedliwiony

Protokolantem VI sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Z-ca burmistrza Jacek Duma, Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiła Szumacher, sekretarz Maciej Golz.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Przewodniczący Rady poinformował, że Burmistrz poprosił o wprowadzenie, jako punktu 14 i 15, 2 uchwał w sprawie:

uczestnictwa Gminy Janikowo w programie szczepień przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotnej profilaktyki raka szyjki macicy i zdrowia prokreacyjnego.

Powiadomienia niektórych osób o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego oraz w sprawie informacji o skutku niedopełnienia tego obowiązku.
Rada jednogłośnie przyjęła zaproponowane zmiany w porządku obrad.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag propozycji zmian Rada przyjęła następujący porządek obrad:


Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta:

z prac ( z realizacji uchwał) w okresie pomiędzy sesjami,

z realizacji Programu gospodarki odpadami Gminy Janikowo za okres od 28.08.2005 do 31.12.2006.

Składanie interpelacji.

Przedstawienie sprawozdań z działalności za 2006 rok:

MGOPS w Janikowie ( Kierownik MGOPS P. Danuta Welerowicz),

Komisja d.s. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (Pełnomocnik Burmistrza P. Ewa Krause)

Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta Janikowo. (Komendant Komisariatu Policji w Janikowie P.Karol Konopacki)

Podjecie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2007r.

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2007 rok i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo oraz szczegółowych warunków ich przyznawania..

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2007 roku.

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.

uczestnictwa Gminy Janikowo w programie szczepień przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotnej profilaktyki raka szyjki macicy i zdrowia prokreacyjnego.

Powiadomienia niektórych osób o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego oraz w sprawie informacji o skutku niedopełnienia tego obowiązku.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z V Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Z-ca burmistrza Jacek Duma przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunek bieżący - 429.582,00 zł,
- rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 720.659,00 zł
- rachunki dochodów własnych – 640.881,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 23 marca 2007r.:
- dochody - 7.767.696,00
- wydatki - 8.356.682,00
Na dzień 23 marca 2007 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę 588.986,00
Zadłużenie na dzień 26 marca 2007r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002) - 749.931,00 zł,

kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 807.453,00 zł,

kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 2.021.114,00 zł

pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 632.000,00 zł,

pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 216.300,00 zł

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 68.994,00 zł,

pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 32.148,00 zł

pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 185.086,00 zł.

Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 4.713.026 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 26.03.2007r. stanowi 15,2% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 1/

Następnie z-ca burmistrza poinformował, że od ostatniej sesji wydano 2 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:

Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działki położonej w Janikowie, ul. Przybyszewskiego.


Przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowo za 2006 rok.

Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:

Ogłoszono przetarg na sprzedaż działek w Janikowie na cele usług i rzemiosła nieuciążliwego – uchwała z 09.02.2007r. /zał. Nr 2/
Z-ca burmistrza poinformował zebranych, że składanie sprawozdania z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami jest to wymóg ustawowy. Składa je burmistrz Radzie Miejskiej i zarządowi Powiatu w terminie do dnia 31 marca po upływie okresu sprawozdawczego.
W przedmiocie prognozowanych zmian w zakresie wytwarzania i zagospodarowania odpadów komunalnych należy stwierdzić, że w porównaniu z okresem 2003 – 2004 r., w okresie 2005 – 2006 r. nastąpiło zwiększenie ilości zbieranych i przekazywanych na składowisko odpadów komunalnych z 6.697 Mg do 7.562 Mg tj. o ok. 11,5 %.
Zmniejszyła się ilość odpadów tworzyw sztucznych, papieru i tektury, szkła gospodarczego segregowanych i przekazywanych do recyklingu z ilości 59,3 Mg na 50,1 Mg.
W okresie sprawozdawczym zwiększeniu uległ asortyment innych zbieranych selektywnie odpadów : odpadów z terenów zielonych, z czyszczenia ulic, odpadów budowlanych, odpadów wielkogabarytowych, zużytych urządzeń i tonerów z biur i szkół.
Analizując powyższy okres sprawozdawczy można stwierdzić, że plan był realizowany zgodnie z przyjętymi celami i terminami. Przyjęte wskaźniki monitoringu realizacji Planu w zakresie procentu ludności objętej zorganizowanym wywozem odpadów – 80 % i objętej selektywna zbiórką odpadów (indywidualna i zbiorową) – 75 %, pozostają bez zmian. Nie posiadamy również ,,starych” składowisk odpadów, nastąpiło zmniejszenie ilości ,, dzikich” składowisk odpadów o 3 szt. Ilość surowców wtórnych poddanych recyklingowi wzrosła z przyjętych 35 do 50,1 Mg, ilość odpadów niebezpiecznych wyłączonych ze strumienia odpadów komunalnych wyniosła O,2 Mg. Najważniejsze do realizacji zadania w następnych latach to: objęcie wszystkich mieszkańców zorganizowaną zbiórką odpadów oraz stałą kontrolą wykonania tego obowiązku, zwiększenie asortymentu odpadów gromadzonych selektywnie i przekazywanych do odzysku lub utylizacji, dostosowanie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Janikowo do obowiązujących przepisów.
W/w zadania znajdą się w aktualizowanym na najbliższe lata programie gospodarki odpadami komunalnymi. /zał. Nr 3/

Nastąpiła dyskusja, kolejno głos zabrali:

Radny Jan Plewa – czy gmina otrzymuje wynagrodzenie za selekcjonowanie odpadów?
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że są to niewielkie środki finansowe w porównaniu z dużym przerobem odpadów,

Radny Robert Padoł – czy gmina przewiduje refundacje za składowanie i zwrot płyt eternitowych?
Z-ca burmistrza odpowiedział, że na razie nie, ponieważ gmina nie posiada na to środków finansowych.

Radny Jerzy Borzymowski – czy będzie się coś robiło w kierunku umożliwienia selekcji odpadów na terenie wiejskim?
Jacek Duma wyjaśnił, że selektywna zbiórka odpadów na wsi to jest tylko problem chęci mieszkańców. Nie ma żadnej normy na mieszkańca ile musi zgromadzić odpadów.
Chcemy wprowadzić obowiązek opłaty za tzw. Gotowość, bez względu na to, czy mieszkaniec wystawi kosz z odpadami, czy też nie. Zapis regulujący tę sytuację zostanie ujęty w gminnym programie utrzymania porządku i czystości.

Radna Halina Bielińska powiedziała, że należy do tej sprawy podejść w sposób zdecydowany. Odpady nie mogą być wyrzucane wszędzie bez ponoszenia za to konsekwencji.
Na obrady przybył radny Grzegorz Czerwiński. Obecnie na sesji jest obecnych 14 radnych.
Na tym dyskusja została zakończona.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na VI sesji rady Miejskiej w Janikowie nie zgłoszono żadnej interpelacji.

Punkt 7
Przedstawienie sprawozdań z działalności jednostek organizacyjnych Gminy Janikowo za 2006 rok:
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował zebranych, że sprawozdania były szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji.
Poprosił o pytania i uwagi. W związku z brakiem pytań i uwag sprawozdania zostały przyjęte pozytywnie przez Radę Miejską w Janikowie

Sprawozdanie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie stanowi załącznik nr 4 do protokółu,

Sprawozdanie z działalności Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2006r. stanowi załącznik nr 5.

Punkt 8
Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi do z-cy komendanta Karola Spoarniuk, informując, że złożył szczegółowe sprawozdanie z działań Policji na terenie Gminy i Miasta Janikowo na posiedzeniach komisji. / zał. Nr 6/
Wobec braku uwag, co do przedstawionej informacji przystąpiono do kolejnego punktu porządku obrad.

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Proponowane zmiany przedstawiła skarbnik Bogumiła Szumacher, informując, że zmian w budżecie na 2007 rok dokonuję na podstawie:

Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego,

Informacji Ministra Finansów.
Przyznane dotacje celowe związane z realizacją zadań zleconych zostały zmniejszone o 356 300,00 PLN, w tym w dziale 852 – Pomoc społeczna:

na zasiłki stałe o 10 900,00 zł,

na świadczenia rodzinne o 344 000,00 zł,

na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne o 1 400,00 zł.
Ponadto zmieniły się planowane kwoty subwencji ogólnej, i to:

w części oświatowej zmniejszenie o 9 819,00 zł

w części równoważącej zwiększenie o 2 981,00 zł.
Zmiany po stronie dochodów budżetowych uwzględniły także dochody ponadplanowe.
Plan został skorygowany w następujących podziałkach klasyfikacji budżetowej:
Dział 020 Leśnictwo

wpływy z tytułu sprzedaży drewna opałowego - zwiększenie o 4 000,00 zł,
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa

wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości – zwiększenie o 1 150 975,00 zł, w tym: a) sprzedaż działek budowlanych - 200 000,00 zł
b) sprzedaż lokali mieszkalnych – 350 000,00 zł
c) sprzedaż lokali dotychczasowym najemcom – 100 000,00 zł
d) sprzedaż lokali użytkowych – 500 975,00 zł

wpłaty z tytułu naliczonych odsetek – zwiększenie o 5 000,00 zł
Dział 750 Administracja publiczna

wpływy z tytułu zwrotu kosztów postępowania sądowego i za korzystanie z telefonu służbowego – zwiększenie o 3 000,00 zł,
Dział 801 Oświata i wychowanie

wpływy za wynajem pomieszczeń w budynkach szkolnych – zwiększenie o 1 500,00 zł,

wpływy środków pieniężnych z Biura Pracy z tytułu refundacji wypłaty wynagrodzenia dla zatrudnionych w ramach umowy o prace interwencyjne – zwiększenie o 1 200,00 zł,
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

wpływy środków pieniężnych z Biura Pracy z tytułu refundacji wypłaty wynagrodzenia dla zatrudnionych w ramach umów o roboty publiczne i prace interwencyjne – zwiększenie o 85 000,00 zł,
Dział 926 Kultura Fizyczna i sport

wpływy za wynajem pomieszczeń w obiektach sportowych – zwiększenie o 1 000,00 zł
Ogółem dochody zostały zwiększone o 888 537,00 zł.

WYDATKI BUDŻETOWE
Na podstawie korekty dokonanej po stronie dochodów w zakresie dotacji na zadania zlecone, zmniejszono plany wydatków w odpowiednich podziałkach klasyfikacji budżetowej. Ponadto wprowadzono zmiany w oparciu o nowe przepisy w zakresie naliczania rocznego odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zarówno dla nauczycieli jak i pracowników administracji samorządowej i obsługujących jednostki budżetowe. Plany w paragrafie 4440 - odpisy na ZFŚS były zwiększone we wszystkich działach i rozdziałach planu wydatków na 2007 rok co w szczegółowości przedstawiono w załączniku Nr 2 do uchwały zmieniającej.
W załączniku do budżetu, który dotyczy planowanych zadań inwestycyjnych dokonano przesunięcia środków pomiędzy działami, lub zwiększono kwoty planowane w uchwale budżetowej na 2007 rok.
Dotyczy to:
Działu 010 Rolnictwo i łowiectwo, gdzie na opłacenie robót dodatkowych, wykonanych w świetlicy wiejskiej w Sielcu przeznacza się kwotę 19 743,00 zł.
Działu 400 i 600 gdzie przenosi się kwotę 100 000,00 zł z zadania pn. modernizacja sieci ciepłowniczych na zadanie realizowane wspólnie ze Starostwem Powiatowym w zakresie modernizacji drogi powiatowej na odcinku w Kołudzie Wielkiej.
Na modernizację dróg gminnych przeznacza się dodatkowe środki w kwocie 445 500,00 zł.
Działu700 Gospodarka mieszkaniowa
Na wykonanie remontu dachów na budynkach mieszkalnych w Janikowie zaplanowano dodatkowo 33 000,00 PLN, natomiast w wydatkach inwestycyjnych korekta dotyczy zwiększenia planowanych środków na wykonanie modernizacji budynku przeznaczonego na mieszkania socjalne oraz zmniejszenia planu wydatków na uzbrojenie terenu pod zabudowę mieszkaniową.
Działu 720 Informatyka
Na zakup modemów w celu instalacji ich do odbioru sygnału internetu przeznaczono dodatkowo 30 000,00 zł.
Działu 750 Administracja publiczna
Na uregulowanie zobowiązań za wykonane zadaszenie nad wejściem do budynku Urzędu Miejskiego i schody przeznacza się dodatkowo 83 300,00 zł.
Działu 900 Gospodarka komunalna
Na rok budżetowy 2007 pozostawia się środki w kwocie 100 000,00 zł z przeznaczeniem na wykonanie dokumentacji technicznej targowiska miejskiego.
Działu 921 Kultura i ochrona dziedzictwa
Do planu wydatków inwestycyjnych wpisuje się kwotę 611 023 zł na finansowanie zadania pn. Budowa Centrum Europejskiego, częściowo realizowanego ze środków darowizny.
Działu 926 Kultura fizyczna i sport
Dla jednostki OSiR wpisuje się do planu wydatków dodatkowo 1 107 671 zł z przeznaczeniem na:

wydatki bieżące – 146 334,00 zł

wydatki inwestycyjne – 961 337,00 zł
Do planu wydatków wprowadzono zwiększenia na nowe zadanie w zakresie wypłaty wynagrodzenia dla nauczycieli wychowania fizycznego, którzy organizują zajęcia dla dzieci i młodzieży w czasie wolnym od zajęć szkolnych.
Na remont statku pasażerskiego przeznacza się dodatkowo 100 000,00 zł, natomiast na budowę kompleksu sportowego w Janikowie 932 667,00 zł i uregulowanie zobowiązań za rok 2006 – 28 670,00 PLN.
Ogółem zmiany w planie wydatków wyniosły 888 537,00 zł, kwota planowanego deficytu na 2007 rok nie zmienia się i pozostaje w kwocie zaplanowanej w uchwale budżetowej.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych. /zał. nr 7 do protokółu/

Punkt 10
Przyjęcie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2007r. i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Program szczegółowo omawiany był na posiedzeniach komisji Rady, nie zgłoszono żadnych pytań i uwag, co do programu. /zał.nr 8 /
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 8/

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo oraz szczegółowych warunków ich przyznawania.
Jacek Duma wyjaśnił, że zgodnie z postanowieniami Karty Nauczyciela ustawodawca nakłada na organy prowadzące, będące jednostkami samorządu terytorialnego obowiązek wydania aktu wykonawczego regulującego wybrane składniki wynagrodzenia nauczycieli.

Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że Związek Nauczycielstwa Polskiego zaproponował podniesienie dodatku motywacyjnego dla nauczycieli o 05,% i dodatku za wychowawstwo.
Komisje Rady propozycję Związku odrzuciły, ponieważ w chwili obecnej gminy nie stać na podniesienie tych dodatków. Po dyskusji proponowane zapisy uchwały zostały uzgodnione z Związkiem Nauczycielstwa Polskiego.
Ponieważ nie zgłoszono już żadnych innych propozycji zmian, Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za i 1 głosie wstrzymującym. /zał. Nr 9/

Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2007 roku.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że zgodnie z postanowieniami ustawy ustawodawca nakłada na organy prowadzące obowiązek corocznego wydawania aktu wykonawczego określającego wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego w trybie przewidzianym dla uchwalania regulaminu wynagradzania nauczycieli. Sekretarz dodał, że w wysokości dodatków nie zostały zmienione w porównaniu do roku ubiegłego. Projekt uchwały został uzgodniony ze Związkami nauczycielstwa Polskiego.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami - jednogłośnie, /zał. Nr 10/

 
 
Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że obie strony wyraziły zgodę na zamianę nieruchomości. Dzięki tej zamianie, zadłużenie za czynsz z lokalu gminnego zostanie uregulowane. Zamiana następuje z dopłatą wynikającą z różnicy metrów lokali mieszkalnych. Wszystkie koszty związane z zamianą pokrywają wnioskodawcy.
Wobec nie zgłoszenia w uwag i pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 14 głosach za, czyli jednogłośnie . /zał.nr 11/

Punkt 14
Uchwała w sprawie uczestnictwa Gminy Janikowo w programie szczepień przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego.
W punkcie tym Przewodniczący rady wyjaśnił, że był na spotkaniu w Starostwie Powiatowym w Inowrocławiu, które jest koordynatorem tego programu. Programu szczepień przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotna profilaktyka raka szyjki macicy i zdrowia prokreacyjnego, w celu zwiększenia dostępu do specjalistycznych i drogich usług medycznych, mających na celu profilaktykę chorób nowotworowych.
Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu ma zamiar złożyć wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych 85% kosztów kwalifikowanych projektu.
Dodatkowo ze srodków budżetu Powiatu zostanie wyasygnowane 5% zapotrzebowania.
Dlatego gminy z powiatu inowrocławskiego zadeklarowały pokrycie brakujących 10% kosztów realizacji programu.
Roman Jaszcz dodał, że szczepionka ta jest bardzo droga, ponieważ kosztuje około 1500 zł dla jednej osoby.
Radny Leszek Domański poprosił o wyjaśnienie dlaczego programem są objęte tylko dziewczęta z roczników 1996,1997 i 1998.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska wyjaśniła, że szczepiona daje skuteczność swojego działania u dziewcząt, które nie rozpoczęły jeszcze inicjacji seksualnej. Zawsze dokonać należy jakiegoś wyboru, dlatego programem objęte są te roczniki. Być może w późniejszym czasie uwzględnione zostaną i inne roczniki.
Wobec nie zgłoszenia w uwag i pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 14 głosach za, jednogłośnie . /zał.nr 12/

Punkt 15
Uchwała w sprawie powiadomienia niektórych osób o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego oraz w sprawie informacji o skutku niedopełnienia tego obowiązku.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że na podstawie zapisów ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów osoba pełniąca funkcję Skarbnika została zobowiązana do złożenia organowi powołującemu oświadczenia lustracyjnego. Zgodnie z ustawą o Samorządzie Gminnym organem powołującym jest Rada Miejska w Janikowie. Aby uprościć procedurę złożenia oświadczenia przez Skarbnika, Rada Miejska upoważnia Przewodniczącego Rady do przyjęcia oświadczenia i przesłania do Instytutu Pamięci Narodowej.
Wobec nie zgłoszenia w uwag i pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 14 głosach za, jednogłośnie. /zał.nr 13/

Skarbnik Bogumiła Szumacher, na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej w Janikowie Romana Jaszcz, złożyła swoje oświadczenie lustracyjne.

 
Punkt 16,17 i 18
Kolejno głos zabrali.

Radny Krzysztof Dzieża poprosił o udzielenie informacji czy będzie możliwość:

zrobienia wyjazdu na ulicę z bloków nr 12,14 i 16 w Broniewicach,

obcięcia drzew przy drodze Pakość – Strzelno,

podłączenia internetu na wsi.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że na wsi może być założony internet radiowy. Obecnie planowana jest zmiana kryteriów oceny ofert w przetargach na rezerwację częstotliwości. To zaś otwiera furtkę, aby dysponentem częstotliwości zostały samorządy. Jeśli chodzi o obcięcie drzew, jest to droga Wojewódzka, było już to zgłaszane. Zrobienie wyjazdu z bloków – zostaną sprawdzone możliwości.


Radny Dariusz Kunkel poprosił o wyjaśnienie:

kiedy zostanie skończony łącznik pomiędzy ul. Dworcową a Przemysłową,

kiedy zostanie wyprofilowane rondo,

czy to prawda, że na hali sportowej obecnie nie trwają żadne prace,

podanie informacji na jakim etapie są prace remontowe statku,

czy zostanie zamontowany próg zwalniający na ul. Miłej za Biedronką.
Jacek Duma wyjaśnił, że rondo zostało zrobione zgodnie z wszelkimi normami i zgodnie z projektem inż. Żarko z Bydgoszczy. Łącznik jest w trakcie budowy, w pierwszej kolejności zostanie zakończona budowa ulicy przybyszewskiego. Jeśli chodzi o prace na hali sportowej to przez cały czas one trwają i to o wiele szybciej niż w poprzednim czasie. Założenie progu zwalniającego na ulicy Miłej zostanie sprawdzone.
Statek jest obecnie remontowany. Niektóre prace nie mogły być wykonywane zimą. Na wykonanie pewnych prac należy uzyskać zgodę Polskiego Rejestru Statków.


Radna Halina Krzeszewska – poprosiła zapewnienie, że rondo zostało wykonane zgodnie z wszelkimi normami, ponieważ w ostatnim czasie spotkała się z wieloma opiniami kierowców, także ze strony przewoźników, którzy twierdzą, że jest ono niebezpieczne.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że ze strony przewoźników nie wpłynęła żadna uwaga dotycząca funkcjonowania ronda. Rondo wymaga wyhamowania prędkości, co wiąże się ze zwiększeniem bezpieczeństwa.
Radny Krzysztof Dzieża stwierdził, że to rondo jest dla samochodów osobowych, ponieważ większe muszą najechać na rondo.
Ponieważ na sali obrad był obecny policjant Przewodniczący rady poprosił go o opinię w sprawie bezpieczeństwa ronda.
Karol Sparniuk powiedział, że rondo jest bezpieczne, kierowca zbliżający się do niego musi zmniejszyć prędkość, wszystko zależy od kierowcy.
Radny Grzegorz Czerwiński powiedział, że gdyby społeczeństwo przestrzegało prawidłowej jazdy byłoby bezpieczniej.
Rondo zaprojektowała osoba fachowa, jednak należy sprawdzić, czy są przepisy zezwalające na jazdę po rondzie. Radny dodał, że jest ono niebezpieczne.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że w chwili obecnej udzielić odpowiedzi, czy można złagodzić łuku przy rondzie.


Radny Jarosław Stoliński – poprosił o umieszczenie tablicy kierunkowej Janikowo – Sielec z umieszczeniem informacji o odległości w km.
Z-ca burmistrza odpowiedział, ze zostanie to zrealizowane.


Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha – czy przewiduje się zrobienie dróg wiejskich tzw. Żużlówką.
Jacek Duma wyjaśnił, że sukcesywnie drogi będą robione, prace są już wykonywane.

 
 

Radny Tadeusz Łepski poprosił o:

likwidację dzikiego wysypiska odpadów koło ogródków działkowych przy ul. Słonecznej,

postawienie barierki przy zjeździe do jeziora, aby nie można było wjeżdżać sprzętem wodnym.
Jacek Duma wyjaśnił, że dobrze było by informować o takich zdarzeniach na bieżąco. Na plaży obowiązuje regulamin i każdy powinien go przestrzegać. Takie sytuacje należy zgłaszać na Policję.


Radny Jerzy Borzymowski zadał pytanie radnemu powiatowemu, czy
będą robione drogi powiatowe,
Poprosił o:

wyrównanie i oświetlenie drogi na Ratowo,

w Głogówcu uzupełnienie piasku w piaskownicach na placach zabaw.
Jacek Duma wyjaśnił, że place zabaw będą sukcesywnie robione.

Radny Powiatowy powiedział, że wszystkie uwagi dotyczące stanu dróg powiatowych zostaną przekazane Staroście i Dyrekcji Dróg Powiatowych.


Radny Robert Padoł złożył dwa wnioski o:

zwrócenie uwagi na osoby, które w Kołodziejewie zapisują chętnych na zrobienie numeru porządkowego domu,

pogłębienie rowu w Kołodziejewie na rogu ulicy Szkolnej,

zlikwidowanie wysypiska w Pałuczynie


Radna Halina Bielińska poprosiła o:

rozwiązanie skrzyżowania Kołuda Wielka – Droga Janikowo – Ludzisko, ponieważ jest niebezpieczny,

zrobienie dachu nad nowo wyremontowanymi szatniami sportowymi w Głogówcu.


Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska – na prośbę kierowców autobusów poprosiła o zmianę przystanku z ul. 1-go Maja w Janikowie na zatoczkę ulica Szkolna oraz o udzielenie informacji czyją własnością jest budynek po byłym przedszkolu w Kołudzie Wielkiej.
Radna Halina Bielińska wyjaśniła, że Zakład Doświadczalny w Kołudzie Wielkiej sprzedał budynek po byłym przedszkolu prywatnemu właścicielowi. Obecnie trwa tam remont, lokal będzie przeznaczony na mieszkania.
Jeśli chodzi o przeniesienie przystanku autobusowego to należy uzgodnić z właścicielem drogi, ale zatoczka przy ul. Szkolnej jest to teren prywatny. Dodał, że uważa iż przystanek na ulicy 1-go Maja jest bezpieczniejszy.
Z-ca Burmistrza poprosił, że jeżeli są drobne sprawy, które można załatwić na bieżąco to nie jest konieczne czekanie do sesji.
Poinformował, że sołtysi z terenu Gminy Janikowo otrzymali informację o możliwości zapisania się na badania mammograficzne wykonywane na miejscu w Janikowie.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska zapytała co będzie z osobami, które teraz nie zostały ujęte na liście.
Jacek Duma wyjaśnił, że będą ustalone następne terminy przyjazdu mammobusu.


Radny Grzegorz Czerwiński – poinformował, że można wpłacać 1% swojego podatku na instytucje pożytku publicznego. Jest wiele małych organizacji dla których takie wsparcie jest potrzebne. Poprosił w ten sposób o pomoc dla Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski DAR SERCA w Janikowie. Wchodzi ono w skład innego Stowarzyszenia. Jeśli ktoś byłby chętny udzielić takiej pomocy to on jako radny udostępni numer konta, na które można dokonać wpłaty.

 
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1720 zakończył VI Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:                                                                       Przewodniczący
                                                                                   Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                                            Roman Jaszcz



Wytworzył: Barbara Smolik (30 kwietnia 2007)
Opublikował: Barbara Smolik (11 maja 2007, 09:25:00)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 683

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23