BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z VII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 27...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z VII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 27 kwietnia 2007r.

P R O T O K Ó Ł
 
 z VII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 27 kwietnia 2007r.
 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył VII sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy  13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radna Halina Bielińska             - usprawiedliwiona
Radny Antoni Kaszak               - usprawiedliwiony
 
Protokolantem VII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej                   w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Burmistrz Andrzej Brzeziński, Z-ca burmistrza Jacek Duma, Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiła Szumacher, sekretarz Maciej Golz.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad                    i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia uwag  i propozycji zmian Rada przyjęła następujący porządek obrad:
 
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
 
5.     Sprawozdanie z prac ( realizacji uchwał)Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.
6.     Składanie interpelacji.
7.     Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2007r.
8.     Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia nieruchomości do zasobów gruntów mienia komunalnego Gminy Janikowo.
9.     Podjęcie uchwały w sprawie podjęcia czynności mających na celu zabezpieczenie środków w budżecie Miasta Janikowo na 2008r. na realizację projektu pn. „Program szczepień 12-latek z terenu Powiatu Inowrocławskiego przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotna profilaktyka raka szyjki macicy i zdrowia prokreacyjnego” w I i II kwartale jego rzeczowej realizacji w ramach Norweskiego mechanizmu Finansowego i mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
 
10. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2006 rok:
1)     Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej o realizacji budżetu za 2006r.,
2)     Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta,
3)     Przedstawienie opinii w sprawie realizacji budżetu za 2006r., przez Komisje Rady Miejskiej.
4)     Dyskusja
11. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.
12. Odpowiedzi na interpelacje.
13. Wnioski i zapytania.
14. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony    i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z VI Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił  stan finansowy gminy:
-    rachunek bieżący -      148.133,00 zł,
-    rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  -   259.063,00 zł
- rachunki dochodów własnych – 96.638,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 26 kwietnia 2007r.:
- dochody   - 10.152.953,00  
- wydatki     - 11.253.598,00
Na dzień 26 kwietnia 2007 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę                   1 100.645,00 
Zadłużenie na dzień 27 kwietnia 2007r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002) - 738.738,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 797.095,00 zł,
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 2.028.748,00 zł
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 592.000,00 zł,
-         pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 212.900,00 zł
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 60.370,00 zł
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 28.130,00 zł
-         pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 161.950,00 zł
-         Kredyt w rachunku bieżącym – 323.810 zł
 
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 4.944.241 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 27.04.2007r. stanowi 15,5% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 1/
 
Następnie z-ca burmistrza poinformował, że od ostatniej sesji wydano
1.     Wydano 2 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:
 
1)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działek położonych w Janikowie, ul. Wiejska.
 
2)        Powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia przetargu na sprzedaż działek pod zabudowę na cele usług lub rzemiosła o charakterze nieuciążliwym.
 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
 
2.     zrealizowano uchwałę dot. zamiany lokali mieszkalnych z ul. Klonowej na ul. Z.Wilkońskiego.
 
3.     sprzedano 2 działki pod zabudowę na cele usług rzemiosła o charakterze nieuciążliwym za kwotę 40.500 netto i 50.500 netto.
Nie rozstrzygnięto przetargu na sprzedaż działek  Nr 291/7, 291/10                   i 16/146, zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami, zostanie ogłoszony II przetarg.    /zał. Nr 2/
 
Burmistrz poinformował Radę, że odstąpił od zapisów postanowień uchwały dotyczącej sprzedaży działek na usługi i rzemiosło nieuciążliwe przy ul. Wilkońskiego. Zmiana ta polegała na tym , że cenę ujętą w uchwale Rady Miejskiej jako brutto  zmienił na cenę netto i dopiero do tego zostanie doliczony podatek VAT.
Następnie burmistrz dodał, że odbyła się narada z wykonawcą hali sportowej. Część socjalna powinna zostać uruchomiona na początku sierpnia br., natomiast hala na początku września br.
Gmina Janikowo otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych na remont świetlicy wiejskiej i budowę placu zabaw w Trlągu. Kwota jaką otrzymaliśmy to ponad 60 tys. Złotych.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na VII sesji rady Miejskiej w Janikowie nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
Punkt 7
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Proponowane zmiany przedstawiła skarbnik Bogumiła Szumacher, informując, że zmian w budżecie na 2007 rok dokonuję na podstawie:
1.     Decyzji Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy Nr 11/07 z dnia 12 kwietnia 2007 roku,
2.     Informacji Ministra Finansów Nr ST3-4820-6/2007 z dnia  15 marca 2007 roku.
Przyznana dotacja celowa związana z realizacją zadania zleconego w zakresie brakowania doku­men­ta­cji z wyborów samorządowych zwiększa plan o 190,00 zł.
Ponadto zmieniła się planowana kwota subwencji ogólnej w części równoważącej, która zmniejszy­ła się o 2 981,00 zł.
 
WYDATKI BUDŻETOWE
 
 Na podstawie korekty dokonanej po stronie dochodów w zakresie dotacji na zadania zlecone, zwiększono plan wydatków w odpowiednich podziałkach klasyfikacji budżetowej.
W związku z otrzymaną dotacją w kwocie 12 040,00 zł na wdrożenie reformy oświaty w zakre­sie wprowadzenia nauczania języka angielskiego w klasie pierwszej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2006/2007, zapisano                         w podziałkach klasyfikacji budżetowej kwoty odpowiednie dla dwóch szkół          w Janikowie i Bronie­wi­cach.
Na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów wprowa­dza się kwotę 73 490,00 zł do planu wydatków na rok 2007.
Na wniosek kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy i kierownika  MGOPS-u w Janiko­wie, wprowadzono przeniesienie planowanych kwot wydatków. Środki te zostaną przeznaczone na zakup licencji, programów komputerowych oraz na opłacenie wycieczki dla podopiecznych.
 
Ogółem zmiany w planie dochodów i wydatków wyniosły 82 739,00 zł po stronie zwiększeń, kwota planowanego deficytu na 2007 rok nie zmienia się i pozostaje w kwocie zaplanowanej w uchwale budżetowej.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych. /zał. nr 3 do protokółu/
 
Punkt 8
Przejęcie nieruchomości do zasobów gruntów mienia komunalnego gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Rada Miejska w Janikowie działki wymienione w uchwale stanowią ulice i niewielką powierzchnię stanowiącą cmentarz przy ul. Topolowej. Przejęcie działek następuje na cele publiczne.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych innych propozycji zmian, Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 4 /
 
Punkt 9
Uchwała w sprawie podjęcia czynności mających na celu zabezpieczenie środków w budżecie Miasta Janikowo na 2008r. na realizację projektu pn. „Program szczepień 12-latek z terenu Powiatu Inowrocławskiego przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotna profilaktyka raka szyjki macicy           i zdrowia prokreacyjnego” w I i II kwartale jego rzeczowej realizacji w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że podejmowana uchwała jest uzupełnienie uchwały podjętej na sesji, która odbyła się w marcu br.
Projekt zakłada bezpłatne szczepienie dla dziewczynek w wieku 12 lat, zamieszkujących Powiat Inowrocławski. Populacja objęta projektem to łącznie     3 roczniki: 1996, 1997, 1998, tj. 2317 dziewczynek.
Przewidywany okres realizacji projektu ustala się na 3 lata. Partnerami Projektu będą samorządy gminne z terenu Powiatu Inowrocławskiego. Integralną częścią projektu będzie akcja informacyjno – promocyjna, która swoim zasięgiem oddziaływania obejmie całe województwo kujawsko – pomorskie.
Wymagania „Programu Operacyjnego dla wykorzystania środków finansowych    w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego” obligują do zabezpieczenia środków w budżecie na dany rok niezbędnych do zapewnienia wykonalności finansowej projektu w I i II kwartale jego rzeczowej realizacji. W podejmowanej uchwale zabezpiecza się środki na 2008 rok..
Ponieważ nie zgłoszono propozycji zmian, Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za, czyli jednogłośnie.  /zał. Nr 5/
 
Punkt 10
Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2006 rok              i dyskusja.
1)     Przedstawienie opinii Komisji rewizyjnej o realizacji budżetu za 2006r.
2)     Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta.
3)     Przedstawienie opinii w sprawie realizacji budżetu za 2006r., przez Komisje Rady Miejskiej.
4)     Dyskusja
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz udzielił głosu Skarbnik Gminy i Miasta Pani Bogumile Szumacher, która przestawiła analizę wykonania budżetu Gminy           i Miasta Janikowa za 2006 rok.
Podczas obrad XXIX sesji w dniu 29 grudnia 2005 roku Rada Miejska podjęła uchwałę Nr  XXIX-206/2005, zatwierdzając budżet gminy i miasta do realizacji            w 2006 roku. Bilans uchwalonego budżetu wynosił 35 122 406 zł. Wartość planowanych dochodów stanowiła kwotę 29 308 856 zł, natomiast wydatki to kwota 34 138 856 zł.
Budżet został uchwalony z deficytem na kwotę 4 830 000,00 zł.
Planowany deficyt uległ zmianie  w wyniku korekty dochodów i wydatków zgodnie   z uchwałą Rady Miejskiej z dnia 04 grudnia 2006 roku i został zmniejszony do kwoty 3 231 566 zł. 
Po dokonanych zmianach planu bilans budżetu na koniec roku 2006 wynosił:
         Dochody     30 195 616,00                 Przychody            4 159 450,00
         Wydatki      33 427 182,00                 Rozchody                927 884,00
W roku budżetowym 2006 ogółem wprowadzono 13 zmian; w tym Rada Miejska dokonała  8 zmian, natomiast Burmistrz  Gminy i  Miasta, korzystając  z upo­ważnienia  Rady wydał 5 zarządzeń zmieniających planowane dochody i wydatki.
 
Ogółem wykonane dochody w kwocie 29 825 365 PLN stanowią 98,8% planu.
W roku sprawozdawczym wykonanie dochodów przewyższa plan                         w następujących tytułach:
-         podatek od czynności cywilnoprawnych o 19 268,00 zł
-         udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych o 146 599,00 zł
Burmistrz Gminy i Miasta dokonał szeregu odroczeń i umorzeń w zakresie podatków i opłat. Skalę tych działań przedstawiono  w materiałach opisujących wyko­nanie budżetu. W wyniku obniżenia górnych stawek podatkowych, wpływy do budżetu gminy za rok 2006 zmniejszyły się o kwotę  porównywalną do roku ubiegłego.
Wystawiono tytuły wykonawcze w celu zabezpieczenia gminnych należności, w tym na zaległości w podatkach od:
·        nieruchomości osób prawnych  - 7 tytułów na kwotę 33 312,00 zł
·        nieruchomości osób fizycznych – 118 tytułów na kwotę 25 055,70 zł
·        w podatku rolnym osób fizycznych – 127 tytułów na kwotę 20.181,30 zł
W roku sprawozdawczym ustanowione zostały hipoteki przymusowe na należności   z tytułu dochodów w zakresie podatku rolnego i od nieruchomości od osób fizycznych w ilości 16 hipotek na kwotę  32 344,57 zł
W materiałach opisujących wykonanie budżetu przedstawiona została szczegółowa analiza realizacji dochodów i wydatków w 2006 roku. Zamieszczone zostały ponadto wykresy i tabele, które pokazują zarówno strukturę wykonania jak również wielkości wykonane przyrównane do planu.
Plan wydatków budżetowych  wg uchwały wynosił  34 138 856,00zł.
W wyniku zmian, które wprowadziła za pomocą uchwał Rada Miejska oraz Burmistrz Gminy i Miasta poprzez Zarządzenia, plan wydatków na koniec 2006 roku wynosił  33 427 182,00 zł i obejmował:
      - wydatki bieżące w kwocie                   27 138 688,00 zł
      - wydatki majątkowe w kwocie                6 288 494,00 zł
Wykonanie budżetu w roku 2006 po stronie wydatków zamyka się kwotą              30 681 807,00 zł co stanowi 91,7% planu.
 
W zakresie ZADAŃ ZLECONYCH Zrealizowane dochody na koniec roku 2006 to kwota 4 116 812,68 zł i są one o 28% wyższe niż w roku ubiegłym.
W tym:
010 Rolnictwo i łowiectwo          79 614,05 zł
750 Administracja publiczna       104 900,00 zł
751 Urzędy Naczelnych Organów
       Władzy                               28 133,00 zł
 
852  Pomoc Społeczna           3 904 165,63 zł 
W zakresie WYKONANIA PLANU WYDATKÓW SOŁECTW ZA 2006 ROK
         W roku sprawozdawczym kwota planowanych wydatków bieżących dla sołectw naszej gminy została zrealizowana w 96% w wysokości 8 927,91 zł. Realizacja wydatków w poszczególnych sołectwach przedstawiona została w stosownym zestawieniu.
W zakresie wykonania planu dotacji z budżetu gminy  za 2006 rok  
         Na koniec roku 2006 po dokonanych zmianach plan dotacji dla podmiotów nie związanych z sektorem finansów publicznych stanowił kwotę  955 932,00 zł, w tym: 
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne        17 600,00 zł
Dział 801 Oświata i wychowanie               8 000,00 zł
Dział 852 Pomoc społeczna                        25 000,00 zł
Dział 926 Kultura fizyczna i sport             430 000,00 zł
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa  475 332,00 zł
                           
W zakresie DEFICYTU – NADWYŻKI W BUDŻECIE  2006 ROKU Według uchwały budżetowej deficyt zos­tał określony w kwocie 4 830 000,00 zł. Kwota ta była  zmieniana w ciągu roku w wyniku wprowadzonych do budżetu zmian w oparciu o uchwałę Rady Miejskiej z dnia 4 grudnia 2006r.
Na korektę planowanego deficytu w roku sprawozdawczym miało wpływ:
-         zmniejszenie planu wydatków majątkowych, który dotyczył budowy kompleksu sportowego,
-         zmniejszenie planowanej kwoty przychodów  w roku 2006 z tytułu zaciągnięcia kredytu.
Rok budżetowy 2006 zakończył się dla naszej gminy wynikiem ujemnym, czyli deficytem w kwocie 856 441,65 zł.
Skumulowany deficyt gminy z lat poprzednich zwiększył się do kwoty 3 658 697,23.
Stan zadłużenia gminy na dzień 31 grudnia 2006r. wynosi 4 363 512,76 zł, co stanowi 14,6% ogólnej sumy dochodów wykonanych w roku sprawozdawczym.
Na zadłużenie gminy składają się:
-         kredyty i pożyczki długoterminowe – 3 854 290,09 zł
-         zobowiązania wymagalne 509 222,67 zł
W 2006 roku gmina zaciągnęła kredyt długoterminowy w kwocie 1 119 276,09 zł na realizację zadania inwestycyjnego oraz pożyczkę w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w kwocie 188 900,00 zł na termomodernicację budynku administracyjnego.
Spłaty zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w roku 2006 wyniosły 927 884,00 zł, co stanowi 3,1% dochodów wykonanych w roku 2006 i dotyczyły zadłużenia           z tytułu zaciągniętych kredytów na termomodernizację budynków mieszkalnych oraz pożyczek. 
W zakresie GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA                            I GOSPODARKI WODNEJ
 
         W roku 2006 gmina gospodarowała środkami finansowymi   w łącznej  kwocie
  2 053 986,00 zł. Finansowana była działalność w zakresie edukacji ekologicznej, utrzy­mania czystości, urządzania terenów zielonych i ich utrzymania oraz w zakresie gospodarki wodno – ściekowej i badania gleby, dofinansowanie zadań inwestycyjnych w gminie.
Z uwagi na znaczne wpływy środków funduszu w ciągu roku, które były wynikiem spłaty zaległości w należnościach za lata 2004 – 2005, gmina zmieniała plan przychodów      i wydatków na rok 2006. Dodatkowe wpływy środków pozwoliły na przeznaczenie ich na wydatki inwestycyjne.
 
Stan  środków na rachunku bankowym na dzień 31.12.2006 r. – 308 775,05 zł
 
Po przeprowadzeniu analizy w zakresie wykonania dochodów i wydatków budżetowych  w roku 2005, a także w wyniku dokonania oceny kształtowania się przychodów i rozchodów ustalono:
W roku sprawozdawczym wykonanie planu dochodów jest o 2% wyższe                w porównaniu do wykonania dochodów gminy z roku 2005.
Na jednego mieszkańca naszej gminy przypada 2 158,00 zł dochody zrealizowanego w roku 2006.
Wydatki majątkowe wykonane w roku sprawozdawczym są o 2 047 039,00 zł wyższe niż w roku ubiegłym; w strukturze wykonania wydatków ogółem stanowią 17%.
Ustalony na koniec 2006r. plan deficytu nie został wykonany.
Gmina korzystała, przejściowo, z kredytu krótkoterminowego zaciągniętego           w banku finansującym
Zobowiązania długoterminowe wygasają w roku 2013.
Udział wykonanych wydatków bieżących w dochodach ogółem, osiągniętych         w roku 2006 stanowi 84,8% - część środków własnych mogła być przeznaczona na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych,
Należności wymagalne na dzień 31 grudnia 2006 stanowią kwotę 610 143,28 zł, natomiast zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw i usług – 509 222,67 zł.
/Sprawozdanie z wykonania budżetu stanowi załącznik nr  do protokółu 6/.
 
Przewodniczący Rady podziękował Pani Skarbnik za przedstawienie wykonania budżetu.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że nad wykonaniem budżetu za 2006 rok pracowała Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Janikowie, która wydała opinię z pracy Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo przesłaną do Regionalnej Izby Obrachunkowej  w Bydgoszczy.
Roman Jaszcz poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Tadeusza Łepskiego o przedstawienie w/w opinii. /załącznik nr  do protokółu 7/
Sprawozdanie z wykonania budżetu jak i opinia Komisji Rewizyjnej podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Bydgoszczy.  Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał wszystkich uczestniczących               w obradach sesji  z Uchwałą nr 15/Kr/2007 Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 16 kwietnia 2007 roku w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Janikowo za 2006 rok /zał. Nr 8/ oraz uchwałą Nr 15/S/2007 w/w Składu Orzekającego  w sprawie wyrażenia opinii                          o przedłożonym przez Burmistrza Gminy   i Miasta Janikowo sprawozdaniu         z wykonania budżetu gminy za 2006 rok  i 15a/S/2007. /załącznik nr  do protokółu 9/
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poprosił przewodniczących Komisji Rady Miejskiej o przedstawienie swoich opinii w sprawie realizacji budżetu za 2006 rok.
Przewodniczący Komisji Rady Miejskiej kolejno przedstawili swoje opinie:
1)     Komisja Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty – Grzegorz Czerwiński
2)     Komisja Budżetu i Rozwoju – Jan Plewa,
3)     Komisja Rolna i Ochrony Środowiska – w/z  Tadeusz Łanucha,
/opinie poszczególnych Komisji Rady Miejskiej stanowią załącznik nr 10/
Wszystkie przedstawione opinie pozytywnie opiniowały wykonanie budżetu za 2006r.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2006.
 
Głos zabrał Przewodniczący Rady Roman Jaszcz, który powiedział, że wykonanie budżetu za 2006 rok było szczegółowo omawiane przez komisje rady. Realizacja wykonania budżetu napotyka na wiele trudności. Jest to spowodowane trudną sytuacją gospodarczą społeczeństwa. Burmistrz swoje decyzje wykonuje zgodnie       z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Wykazuje też zaangażowanie     w pozyskiwaniu funduszy na realizację zadań inwestycyjnych.
Następnie zabrał głos Burmistrz Andrzej Brzeziński, który wyjaśnił zasadę przyznawania środków z Unii Europejskiej, informując, że środki, które były przyznawane w latach 2004 i 2005 obejmowały inwestycje realizowane  również       w roku 2006.  Wszystkie te fundusze zostały podzielone. Burmistrz dodał, że przegraliśmy konkurs na podział środków finansowych na realizację budowy kanalizacji w gminie. Środki finansowe otrzymała gmina Mogilno. Gmina Janikowo złożyła protest do Urzędu Marszałkowskiego dotyczący podziału tych funduszy.
Burmistrz powiedział, że Gmina Janikowo chce wystąpić do Ministra Sportu, aby              w EURO 2012 nasze obiekty sportowe zaliczyć jako treningowe.
Więcej osób nie uczestniczyło w dyskusji.
Na tym zakończono dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2006 rok przez Gminę Janikowo.
 
Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo za 2006 rok.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały absolutoryjnej.
Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały dotyczącej udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo za 2006 rok. Za udzieleniem absolutorium w  głosowaniu jawnym głosowało 13 radnych na  obecnych 13              w danym momencie głosowania.
Przewodniczący Rady stwierdził, że jednogłośnie udzielono Burmistrzowi Gminy       i Miasta Janikowo absolutorium za 2006 rok. /zał. Nr 11 do protokółu/
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz oraz Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska wręczyli kwiaty Burmistrzowi i Skarbnikowi.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który podziękował za jednogłośne absolutorium, podziękował Skarbnik Gminy Pani Bogumile Szumacher za właściwy nadzór nad wydatkami budżetowymi oraz radnym za zaufanie.
Burmistrz dodał że jest to jego 17 absolutorium.
Na tym Burmistrz Andrzej Brzeziński zakończył swoje wystąpienie.
Przewodniczący Rady podziękował za wystąpienie.
 
Punkt 12,13 i 14
Kolejno głos zabrali.
1.     Radny Krzysztof Dzieża poprosił o udzielenie informacji czy będzie możliwość:
-         zrobienia remontu drogi w Wierzejewicach,
-         uruchomienia kursu „busów” do Mogilna przez Dobieszewice, Dobieszewiczki,
Burmistrza wyjaśnił,  że zostaną sprawdzone możliwości realizacji tych wniosków.
 
2.     Radny Grzegorz Czerwiński zaproponował, aby wybudowanej hali sportowej w Janikowie nadać imię Jana Pawła II.
Burmistrza Andrzej Brzeziński powiedział, że na obiektach sportowych zachowanie kibiców nie zawsze jest właściwe, dlatego nazwanie obiektów sportowych imieniem Jana Pawła II nie będzie stosowne. Jest to temat do dyskusji, zostaną sprawdzone inne możliwości. 
 
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1650 zakończył VII Sesję Rady Miejskiej                  w Janikowie.
                                                                          
Protokółowała:                                                     Przewodniczący
                                                                  Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                           Roman Jaszcz



Wytworzył: Barbara Smolik (25 czerwca 2007)
Opublikował: Barbara Smolik (5 lipca 2007, 14:34:10)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 649

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23