BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z VIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 22...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z VIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 22 czerwca 2007r.

P R O T O K Ó Ł
 
 Z VIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 22 czerwca 2007r.
 W sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył VIII sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości: radnego powiatowego Marka Szubargę, Dyrektora MGOK Sławomira Palucha, Księgową MGOK Katarzynę Zub, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył,  iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Leszek Domański          - usprawiedliwiony,
Radny Antoni Kaszak               - usprawiedliwiony
 
Protokolantem VIII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej                  w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Burmistrz Gminy i Miasta Andrzej Brzeziński, Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiła Szumacher, sekretarz Maciej Golz.
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad               i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z propozycją zgłoszoną na komisjach rady punkt 16 projektu porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo. (od RSP Janikowo) wprowadza się jako punkt 8 porządku obrad, natomiast punkt 12 projektu porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości w Janikowie, ul. Słoneczna (lokal mieszkalny) i Klonowa (lokal użytkowy, gabinet protetyczny) zostaje podzielony na dwie oddzielne uchwały. Pozostałe punkty porządku obrad otrzymują numerację wynikającą                        z wprowadzonych zmian.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz powiedział, że przed sesją o głos poprosiła mieszkanka Gminy Janikowo Pani Małgorzata Stolecka, która ma wątpliwości, co do projektu uchwały w sprawie pozbawienia drogi kategorii drogi publicznej. Uchwała dotyczy drogi położonej w Trlągu - Korytkowo.
Pani Małgorzata Stolecka powiedziała, że jako mieszkanka gminy chciałaby wyrazić swoją opinię na temat przedmiotowej uchwały. Nie podoba jej się ten projekt, droga ta stanowi zejście do jeziora. Brak jest kanalizacji. Pani Stolecka powiedziała, że jest przeciwna sprzedaży tej drogi Panu Klupczyńskiemu. Nie można patrzeć na jednego człowieka, radni powinni zainteresować się życiem mieszkańców gminy. Na przykład przed rozgraniczeniem tej drogi możnaby zrobić schody – zejście do jeziora. W rozmowie z burmistrzem Pani Stelecka otrzymała odpowiedź, że schody nie będą robione. P. Stolecka zaznaczyła, że odcinek tej drogi jest to teren państwowy i powinien takim pozostać. Prosi           o rozwagę przy rozpatrywaniu tej uchwały i podziękowała za głos.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński i poprosił o wprowadzenie tego punktu porządku obrad jako pierwszego. Pan Klupczyński złożył wniosek o zakup tego gruntu i powinniśmy przychylić się do jego wniosku, droga kończy się na jego gospodarstwie. Jeśli Pan Klupczyński ogrodzi swoje gospodarstwo i tak nikt nie przejdzie tą drogą nad jezioro. Zrobienie przejścia przed tą drogą można wziąć pod uwagę.  Ktokolwiek będzie chciał przejść tą drogą będzie musiał iść po gruntach Pana Klupczyńskiego.
Głosu udzielono Pani Stoleckiej, która powiedziała, że jeżeli ktoś ma grunty przy jeziorze musi zapewnić do nich dojście.
Burmistrz wyjaśnił, że można pomyśleć o łagodnym zejściu.
Na tym dyskusja dotyczącą tego punktu obrad została zakończona.
Przewodniczący Rady zaproponował o zdjęcie tego punktu z porządku obrad.
Za wycofaniem uchwały dotyczącej pozbawienia drogi kategorii drogi gminnej było 12 głosów, przeciw wycofaniu uchwały 1 głos. Uchwała została zdjęta z porządku obrad.
 
Pozostałe zmiany Rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag i propozycji zmian Rada przyjęła następujący porządek obrad:
 
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac ( z realizacji uchwał)                 w okresie pomiędzy sesjami.
6.     Informacja na temat propozycji programu wypoczynku podczas ferii letnich.
7.     Składanie interpelacji.
8.     Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo. (od RSP Janikowo)
9.     Podjecie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2007r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie za 2006 rok.
11. Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie przyjęcia Programu  Profilaktyki    i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy   i Miasta Janikowo na 2007 rok         i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
12. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniego Programu gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym na lata 2007-2011.
 
13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości lokalowej w Janikowie, ul. Słoneczna ( lokal mieszkalny).
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości lokalowej w Janikowie, ul. Klonowa.
15. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działek stanowiących gminny zasób nieruchomości w drodze bezprzetargowej. (na poprawę warunków zagospodarowania.- działka  w Dobieszewicach)
16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości. (lokale mieszkalne w Janikowie)
17. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu działek pod zabudowę na cele mieszkaniowe w Janikowie, ul. Słoneczna i Wałowa.
18. Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do przedstawienia opinii            o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy i Sądy Rejonowego w Inowrocławiu.
19. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z usługami, położonego między ulicami: Stanisława Przybyszewskiego, Dworcowej i Bp. Michała Kozala.
20. Podjęcie uchwały w sprawie powołania zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Janikowie.
21. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości punktu dla pracowników samorządowych zatrudnionych w Ośrodku Sportu i rekreacji w Janikowie.
22. Odpowiedzi na interpelacje.
23. Wnioski i zapytania.
24. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony    i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z VII Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz poinformował, że od ostatniej sesji wydano 7 Zarządzeń Burmistrza           w sprawie:
1)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działek położonych w Janikowie, ul. Przybyszewskiego,   
 
2)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działek położonych w Janikowie, ul. Wiejska.
 
3)        Wprowadzenia do stosowania w Urzędzie „Regulaminu trybu dokonywania ocen kwalifikacji pracowników samorządowych Urzędu Miejskiego w Janikowie”.
 
4)        Wprowadzenia procedury windykacji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych w Referacie Finansowym Urzędu Miejskiego w Janikowie.
 
5)        Wprowadzenia procedury windykacji należności nieopodatkowanych  w Referacie Finansowym Urzędu Miejskiego w Janikowie.
 
6)        Powołania Komisji do naboru na stanowisko w Urzecie Miejskim w Janikowie.
 
7)        Wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżnienia zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, prowadzenia działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
 
 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
 
1.     zrealizowano uchwałę dot. sprzedaży działek, w celu poprawy zagospodarowania nieruchomości P.Kopaczewska, P. Tadych, P. Kucharska, P. Cieplińska i P.Artwik.
 
2.     sprzedano 3 działki pod zabudowę na cele usług rzemiosła              o charakterze nieuciążliwym za kwotę brutto: 61.610,00, 49.410,00 i 136.500,00.
  
Sprzedano najemcom i na ich wnioski 3 lokale mieszkalne za kwotę: 41.200,00, 42.332,00  i 43.700,00. /zał. Nr 1/
 
Następnie Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił  stan finansowy gminy:
-    rachunek bieżący -      88.589,00 zł,
-    rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  -   64.553,00 zł
- rachunki dochodów własnych – 21.483,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 21 czerwca 2007r.:
- dochody   - 15.401.725,00  
- wydatki     - 16.306.742,00
Na dzień 21 czerwca 2007 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę 905.017,00 
Zadłużenie na dzień 22 czerwca 2007r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002) - 716.352,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 776.379,00 zł,
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 2.028.748,00 zł,
-         kredyt krótkoterminowy w PBS – 529.668,00 zł
Razem kredyty – 4.051.147,00 zł
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 592.000,00 zł,
-         pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 212.900,00 zł
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 60.370,00 zł,
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 28.130,00 zł
-         pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 161.950,00 zł.
Razem pożyczki – 1.055.850,00 zł
 
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 5.106.997 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 22.06.2007r. stanowi 15,9% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 2/
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że wyceny za 1m2 lokalu mieszkalnego będą wynosiły w granicach 1500-1600 zł.
Burmistrz dodał, że jest zaskoczony głosowaniem dotyczącym zdjęcia z porządku obrad uchwały dotyczącej drogi w Trlągu. Dodał, że na pewno chodzi                   o dokładniejsze wyjaśnienie tej sprawy. Na następnej sesji projekt uchwały zostanie ponownie ujęty w porządku obrad.
 
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Informacja na temat propozycji programu wypoczynku podczas ferii letnich.
Sekretarz Maciej Golz przedstawił planowane dni wypoczynku letniego proponowane przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Janikowie. /zał. Nr 3/
Następnie Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie Sławomir Paluch przedstawił przygotowane przez MGOK propozycje wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży. / zał nr 4/
 
Punkt 7
Składanie interpelacji
Na VIII sesji rady Miejskiej w Janikowie nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
 
Punkt 8
Nabycie nieruchomości gruntowej do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że Gmina Janikowo jest właścicielem budynku – jest to przepompownia ścieków komunalnych, właścicielem działki, na której jest postawiony budynek jest Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna ZGODA.
Kupno gruntu pod budynkiem reguluje w całości prawo własności.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały,  za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. Nr 5/
 
 Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Proponowane zmiany przedstawiła skarbnik Bogumiła Szumacher, informując, że zmian w budżecie na 2007 rok dokonuję na podstawie:
 
-         Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego  Nr WFB.I.3011 – 24/07 z dnia 1 czerwca 2007r.
-         Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomorskiego  Nr WFB.I.3011 – 26/07 z dnia 6 czerwca 2007r.
Przyznane dotacja celowe dotyczą zwiększenia planu wydatków budżetowych       z przeznaczeniem:
-         na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracow­ni­­ków,
-         na wypłaty zasiłków stałych,
-         na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej         z budżetu państwa.
Za pierwsze półrocze bieżącego roku ustalono wielkości ponadplanowych dochodów i w poszcze­gólnych podziałkach klasyfikacji budżetowej dokonano korekty planu.
 
Na podstawie zawartej umowy Nr PRW.I-3040-UE-2/2007-61412 UM4200148/07 z dnia 14 maja 2007 roku z Samorządem Województwa Kujawsko – Pomorskiego wprowadzono do planu docho­dów kwotę 50 149,00 PLN, stanowiącą pomoc w realizacji projektu” Budowa placu zabaw oraz mo­dernizacja i wyposażenie świetlicy wiejskiej w Trlągu.
 
WYDATKI BUDŻETOWE
 Na podstawie korekty dokonanej po stronie dochodów w zakresie dotacji na zadania zlecone oraz dofinansowanie zadań własnych, zwiększono plan wydatków w odpowiednich podziałkach klasyfi­kacji budżetowej.
W Dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo wprowadzono do realizacji środki unijne oraz własne środki samorządowe na sfinansowanie zadania  związanego                   z realizacją projektu w ramach Programu i uzu­­peł­nienia Programu w zakresie:
-         priorytetu: ” Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich”
-         działania: „ Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego”
W Dziale 600 – Transport i łączność zwiększony został plan wydatków inwestycyjnych o 800 000 zł z przeznaczeniem na dokończenie modernizacji ulicy Przybyszewskiego i na budowę łącznika ulic Przemysłowej i Dworcowej       w Janikowie. Zmniejszono plan wydatków na remonty dróg gminnych                               i zaplanowano kwotę 8 200 zł na wypłatę odszkodowania dla właściciela gruntu pod drogą (ulica B.Prusa w Janikowie).
W Dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa kwotą 6 000 zł zabezpieczono wypłaty odszkodo­wań na rzecz Kujawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej                     w Inowrocławiu za brak mieszkań socjalnych, które gmina powinna przydzielić rodzinom poddanym eksmisji z zasobów mieszkaniowych tej spół­dzielni. Ponadto w związku z rezygnacją z wykonania modernizacji budynku  mieszkalnego przy ulicy  Powstańców Wlkp.1 w Janikowie zmniejsza się plan w paragrafie 6050        o kwotę 395 000 zł.  Plan wydatków na realizację kolejnego  zadania inwestycyjnego pod nazwą „Uzbrojenie terenu pod zabudowę mieszkaniową na rynku miejskim” został zmniejszony o kwotę 95 000 zł w związku                             z przesunięciem terminu jego realizacji na rok następny.
W Dziale 710 -  Działalność usługowa  zmniejszony został plan wydatków na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego, natomiast w dziale 750 – Administracja publiczna zwiększono plan wydatków rzeczowych, w tym na zakup materiałów biurowych, na zakup usług pozostałych i akcesoriów komputerowych. Z uwagi na rezygnację z planowanej przebudowy sieci telefonicznej z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej, pozostające środki w paragrafie 6050 przeniesiono do planu wydatków bieżących.
 
W Dziale 757 – Obsługa długu publicznego zmniejsza się o kwotę 124 049,00, plan wydatków na potencjalną spłatę zobowiązań z tytułu udzielonych przez gminę poręczeń.
Plany w dziale 801 – Oświata i wychowanie oraz w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowaw­cza plany zostały skorygowane na podstawie wniosków dyrektorów placówek oświatowych, po­przez przeniesienie środków na wydatki bieżące pomiędzy rozdziałami i paragrafami.
Do działu 852 – Pomoc społeczna wprowadzono do realizacji środki dotacji celowych na wypłatę zasiłków stałych i okresowych.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna został zwiększony plan wydatków na zakup energii elektrycznej w celu oświetlenia ulic i placów, natomiast z planu zadań inwestycyjnych wykreślono zadanie dotyczące budowy targowiska miejskiego.
Ponadto w dziale 921 – kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, skorygowano plan wydatków inwestycyjnych w związku ze zmniejszeniem kosztów budowy Centrum Europejskiego w Janiko­wie.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport dokonano przeniesienia planowanych środków pomiędzy paragrafem wydatków bieżących a paragrafem wydatków inwestycyjnych.
 
Ogółem  saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi 325 658,00 zł po stronie zwięk­szeń, kwota planowanego deficytu na 2007 rok nie zmienia się              i pozostaje w kwocie zaplanowanej w uchwale budżetowej.
 
W związku z planowanym odpłatnym przejęciem przez gminę od Zakładu Doświadczalnego,  sieci wodociągowej w Kołudzie Wielkiej, dokonano korekty planowanych wydatków w Gminnym Fun­du­­szu Ochrony Środowiska na                    2 000,00.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych. /zał. nr 6 do protokółu/
 
Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie za 2006r.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości roczne sprawozdanie finansowe jednostki podlega zatwierdzeniu przez organ zatwierdzający, którym dla Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie jest Rada Miejska w Janikowie.
Sprawozdanie przedstawił Dyrektor MGOK w Janikowie.
Radny Robert Padoł poprosił o wyjaśnienie na ile etatu jest zatrudniona Pani         w bibliotece w Kołodziejewie.
Dyrektor wyjaśnił, że osoba ta jest zatrudniona na ½ etatu w bibliotece, ½ etatu przy obsłudze Sali wiejskiej w Kołodziejewie i dodatkowo na ¼ etatu jako sprzątaczka w Sali wiejskiej w Kołodziejewie.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych. /zał. nr 7 do protokółu/
 
 
Punkt 11
Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki           i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2007r.                     i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Sekretarz wyjaśnił, że zmian w uchwale  dokonuje się w związku ze wskazaniem uchybień w podjętej uchwale nr VII/22/2007r.i po konsultacjach                            z Pełnomocnikiem Wojewody ds. Uzależnień i AIDS Panią Martą Jakubowską.
Wskazane nieprawidłowości dotyczyły zapisów punktu 10 Programu (dotacji dla Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu) oraz przedstawienia planu kosztów poszczególnych przedsięwzięć (mało czytelne)
Organ nadzoru wskazał, iż przedstawione powyżej uchybienia mogą zostać usunięte w ramach przysługujących radzie kompetencji stanowiących.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 8/
 
Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniego Programu gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym na lata 2007-2011.
Sekretarz wyjaśnił, że Realizacja polityki mieszkaniowej powierzona została samorządom gminnym. Gmina zapewnia lokale socjalne, a także zaspokaja potrzeby mieszkaniowe gospodarstw domowych o niskich dochodach, wykorzystując w tym celu posiadany zasób mieszkaniowy.
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego wprowadza konieczność uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy. Posiadanie przez Gminę wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy, może pozwolić na przyjęcie odpowiedniej strategii finansowania mieszkalnictwa poprzez remonty istniejących obiektów jak również budowę nowych lokali komunalnych ( socjalnych i mieszkań lokatorskich).
Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy Gmina dysponuje ograniczonymi środkami finansowymi i nie ma w najbliższej przyszłości możliwości poprawy warunków mieszkaniowych mieszkańców .
Ogólnym założeniem w niniejszym programie jest stworzenie warunków do optymalnego wykorzystania istniejących zasobów mieszkaniowych .
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, czy gmina posiadała taki program, oraz czy burmistrz może ustalać wysokość czynszu za lokale mieszkalne.
Gmina nie posiadała wieloletniego programu gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym. Wystarczy zarządzenie burmistrza w sprawie wysokość czynszu.
Ponieważ nie zgłoszono już żadnych innych pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie.  /zał. Nr 9/
 
Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu nieruchomości lokalowej – ul. Słoneczna.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że      lokal mieszkalny położony jest w Janikowie przy ulicy Słonecznej 5a/5 stanowi mienie komunalne Gminy Janikowo.
Sprzedaż lokalu pozwoli na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami - jednogłośnie, /zał. Nr 10/
 
Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu nieruchomości lokalowej – ul. Klonowa.
Maciej Golz wyjaśnił, że W budynku Klonowa 9 znajdują się Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej, które zajmują I i II piętro. Pomieszczenia piwniczne budynku są niezagospodarowane, wobec czego przeznacza się do sprzedaży dla prowadzenia działalności gospodarczej. Sekretarz poprosił o poprawienie metrów kwadratowych w uchwale, ponieważ wkradł się błąd, do sprzedaży proponuje się 55,38m2, a nie jak jest zapisane w projekcie uchwały 18m2.
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za, czyli jednogłośnie . /zał.nr 11/
 
Punkt 15
Uchwała w sprawie sprzedaży działki stanowiącej gminny zasób nieruchomości.
W punkcie tym Sekretarz wyjaśnił, że działka nr 61 przeznaczona do sprzedaży      w celu poprawy zagospodarowania nieruchomości będącej własnością osoby nabywającej, która jest rolnikiem, położona jest w Dobieszowicach. Sprzedaż powoduje utworzenie działki zagrodowej zabudowanej powodując racjonalne zagospodarowanie terenu jako całości.
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za,  jednogłośnie . /zał.nr 12/
 
Punkt 16
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że Maciej i Sylwia Patuła wystąpili z wnioskiem                o zamianę własnego lokalu mieszkalnego o pow. 27,70 m2 na mieszkanie większe, uzasadniając prośbę trudną sytuacją mieszkaniową.
Uwzględniając prośbę wnioskodawcy i dysponując lokalem większym o pow. 39,08  m2 postanowiono o podjęciu niniejszej uchwały.
 
Wobec nie zgłoszenia  uwag i pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za,  jednogłośnie. /zał.nr 13/
 
Punkt 17
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu działek pod zabudowę na cele mieszkaniowe w Janikowie, ul. Słoneczna i Wałowa.
Maciej Golz powiedział, że brak działek o przeznaczeniu pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną uzasadnia potrzebę wydzielenia takich terenów.
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 11 głosach za,  i 2 wstrzymujących się od głosowania. /zał.nr 14/
 
Punkt 18
Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do przedstawienia opinii               o zgłoszonych kandydatach nawałników do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy Sądu Rejonowego w Inowrocławiu.
Sekretarz wyjaśnił, że      zgodnie z art. 160 § 1 ustawy - Prawo o ustroju sądów powszechnych, ławników do sądów okręgowych oraz sądów rejonowych wybierają rady gmin.
Przed przystąpieniem do wyborów rada gminy powołuje zespół, który przedstawia radzie gminy na sesji swoją opinię o zgłaszanych kandydatach.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych pytań przystąpiono do odczytania a następnie do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 13 głosami za. /zał. Nr 15/
 
Punkt 19
Przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z usługami, położonego między ulicami: Stanisława Przybyszewskiego, Dworcowej i Bp. Michała Kozala.
Sekretarz powiedział, że Burmistrz Gminy i Miasta Janikowo dokonał wyprzedzająco analizy dotyczącej zasadności przystąpienia do sporządzenia planu oraz stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium.
Zgodnie z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Janikowa Dz. Nr 14/203 położona jest w JEDNOSTCE D7: „funkcja mieszkaniowa oraz usługi oświaty i sakralne; rezerwa terenu ze wskazaniem na zabudowę mieszkaniową”.
Rezerwa terenu przeznaczona była już w uprzednio obowiązującym planie miasta pod mieszkalnictwo, a istniejące w przylegających ulicach: Stanisława Przybyszewskiego, Dworcowej i Bp. Michała Kozala sieci i urządzenia infrastruktury technicznej pozwalają na ich doprowadzenie do projektowanej zabudowy.
Teren Działki nr 14/203 nie wymaga uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, z uwagi na uzyskaną uprzednio zgodę          w ramach miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Janikowa, który utracił moc w oparciu o art. 87 ust. 3 ustawy powołanej na wstępie.
Wobec nie zgłoszenia  uwag i pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za,  jednogłośnie.          /zał.nr 16).
 
Punkt 20
Powołanie zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Janikowie.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego Rada gminy może powołać zastępcę lub zastępców kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Powołanie następuje ze względu na dużą ilość uroczystości jubileuszowych, zawieranych związków małżeńskich i innych czynności dokonywanych w USC.
Wobec nie zgłoszenia  pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za,  jednogłośnie.          /zał.nr 17).
 
Punkt 21
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego     i wartości punktu dla pracowników samorządowych zatrudnionych w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Janikowie.
Sekretarz wyjaśnił, że wynagrodzenia pracowników Ośrodka Sportu i Rekreacji      w Janikowie regulują przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów  z dnia 2 sierpnia 2005 roku  w sprawie: w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Zgodnie z § 2 i § 3 w/w Rozporządzenia,  Rada Gminy  ustala najniższe wynagrodzenie  zasadnicze  w I kategorii zaszeregowania, określane w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, natomiast pracodawca w porozumieniu z Radą Gminy, stosownie do swoich możliwości finansowych ustala  wartość jednego punktu w złotych.
          Obecny projekt Uchwały  Rady Miejskiej określa, iż najniższe wynagrodzenie od 1 lipca 2007 roku wynosi 650 zł, wartość jednego punktu - 5,00 zł.
Zmiana jest spowodowana dostosowaniem wynagrodzeń do obowiązującego najniższego wynagrodzenia.
Wobec nie zgłoszenia  pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za,  jednogłośnie.  /zał.nr 18).
 
Punkt 22,23,i 24
Kolejno głos zabrali.
1.     Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszowska  poprosiła o:
-         Systematyczne patrole policji podczas dni wolnych koło szkoły przy ulicy Szkolnej, chodzi o gromadzącą się tam młodzież,
-         Udzielenie odpowiedzi, czy podczas ferii letnich będzie czynna plaża, czy woda spełnia warunki kąpieliska  i czy będzie strzeżone ,
-         Uruchomienie transportu publicznego do Giebni,
-         Zwrócenie uwagi na to, czy nie można wydłużyć czasu postoju Busów              wracających z Jakości z Jakości, ponieważ 10 – 15 minut jest to zbyt krótko, aby starsze osoby zdążyły wszystko zrobić koło grobów swoich bliskich.
Sekretarz wyjaśnił,  że sprawa bezpieczeństwa na boisku szkolnym była już zgłaszana na policji, woda w jeziorze nadaje się do kąpieli, będzie czynna plaża i będzie ona strzeżona. Jeśli chodzi o uruchomienie transportu do Giebni należy do przeanalizować, sprawdzić ilu pasażerów będzie chętnych.
 
2.     Radna Halina Bielińska poprosiła o wyjaśnienie, czy zostały już podjęte działania w sprawie odznaczenia sołtysa z Kołudy Wielkiej.
Maciej Golz odpowiedział, że wniosek został złożony.
 
3.     Radny Dariusz Kunkel – poprosił o rozważenie możliwości podjęcia kroków niedokończony budynek, który stoi nad jeziorem (nie jest on własnością gminy) został zagospodarowany.
 
4.     Radny Jerzy Borzymowski – poprosił o postawienie pojemnika na recykling w Dębinie.
Sekretarz odpowiedział. że zostanie to zrealizowane.
 
5.     Radny Jerzy Karaszewski – ponowił prośbę o uruchomienie przez całą dobę szaletu publicznego na cmentarzu.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że rozmawiał w tej sprawie                          z  burmistrzem, który powiedział,  że toaleta jest udostępniana.
 
 
 
6.     Radny Jan Plewa ponowił wniosek o udrożnienie kanalizacji deszczowej na ulicy Topolowej.
 
7.     Radny Grzegorz Czerwiński  ponowił prośbę o uporządkowanie terenu szaletu miejskiego. Zwrócił uwagę na to, że ulice w Jankowie są źle oznakowane, zwłaszcza ulica, Wilkońskiego, do której można dojechać trzema drogami, trudno jest trafić.
Poprosił o zwrócenie uwagi, zwłaszcza policji na firmy remontowe, które przyjeżdżają do swoich klientów jeżdżą po trawnikach, chodnikach               i parkują tam całymi dniami.
     Deszczówka, przy ulicy Wilkońskiego koło garaży źle odpływa.
 
8.     Głosu udzielono Pani sołtys Dobieszewic G.Danielewicz zwróciła uwagę na to, że nasz rejon ma najniższe opady, poprosiła o rozważenie możliwości udzielenia pomocy rolnikom z naszego terenu.
Poprosiła o usunięcie ściętych gałęzi drzew.
9.     Następnie głos zabrała Pani sołtys Wierzejewic Jolanta Sap, która poprosiła o usunięcie garbu, jaki powstał po środku drogi, na przeciwko jej gospodarstwa.
 
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1720 zakończył VIII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.
                                                                          
Protokółowała:                                                     Przewodniczący
                                                                  Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                           Roman Jaszcz



Wytworzył: Barbara Smolik (16 sierpnia 2007)
Opublikował: Barbara Smolik (16 sierpnia 2007, 14:18:42)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1190

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23