BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z X sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 12...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z X sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 12 września 2007r.

P R O T O K Ó Ł
 
 Z X sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 12 września 2007r.
 W sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1400  otworzył X sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył,  iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Antoni Kaszak               - usprawiedliwiony
 
Protokolantem X sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Burmistrz Gminy i Miasta Andrzej Brzeziński, Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiła Szumacher, sekretarz Maciej Golz.
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad               i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z propozycją pana Burmistrza proponuje dodanie jako punktu 10 porządku obrad – podjęcie uchwały w sprawie zmiany podziału gminy Janikowo na stałe obwody głosowania. Pozostałe punkty porządku obrad otrzymują numerację wynikającą  z wprowadzonych zmian.
Proponowaną zmianę Rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag i propozycji zmian do porządku obrad Rada Miejska w Janikowie przyjęła następujący porządek obrad:
 
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac ( z realizacji uchwał)                 w okresie pomiędzy sesjami, informacja o stanie środków finansowych gminy).
6.     Składanie interpelacji.
7.     Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej                w Janikowie  z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
8.     Podjecie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2007r.
9.     Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym działki gruntowej przeznaczonej na cele mieszkalne          z usługami, produkcją i rzemiosłem nieuciążliwym.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w podziale gminy Janikowo na stałe obwody głosowania.
11. Odpowiedzi na interpelacje.
12. Wnioski i zapytania.
13. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony    i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z X Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz poinformował, że od ostatniej sesji wydano 6 Zarządzeń Burmistrza           w sprawie:
1)        Powołania komisji do ustalenia normy zużycia paliwa dla: - silnika głównego typ SW 400 napędu pasażerskiego JANEK, silnika agregatu prądotwórczego typ ZPP 300 DJKRO stanowiącego wyposażenie statku JANEK,
 
2)        Ustalenia wyskokowi czynszu regulowanego w mieszkalnych lokalach komunalnych, stanowiących zasób mieszkaniowy Gminy     i Miasta Janikowo (2,40 zł za 1 metr2).
 
3)        Powierzenia stanowiska Dyrektora Szkoły Podstawowej                         w Broniewicach. (Maria Żukowska)
 
4)        Powierzenia stanowiska Dyrektora Gimnazjum w Janikowie. Marek Szubarga)
 
5)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działki oznaczonej w ewidencji gruntów nr 16/76      i 16/112 wpisanewj w KW 25 650, Kw 38 796 położonej                     w Janikowie przy ulicy Przemysłowej.
 
6)        Powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia przetargów  na sprzedaż nieruchomości z gminnych zasobów nieruchomości. (ul. Wałowa, Słoneczna, Klonowa)
 
Z realizacji uchwał:
 
W dniu 11 września 2007r. odbyły się przetargi na sprzedaż:
1.     w Janikowie obręb II  mapa 6 ul. Słoneczna,       
            1)   Działka nr 147/84 o powierzchni 0.0992 ha  - sprzedana za 70.700 zł netto
2)     Działka nr 168/23 o powierzchni 0.1351 ha  - nie sprzedano
3)     Działka nr 168/24 o powierzchni 0.0974 ha  - nie sprzedano
4)     Działka nr 168/25 o powierzchni 0.0756 ha  - nie sprzedano
5)     Działka nr 168/26 o powierzchni 0.0998 ha  - nie sprzedano
 
2.     w Janikowie obręb V  mapa 1 ul. Wałowa, 
            1)   Działka nr 120/3 o powierzchni 0.1719 ha  - sprzedano za 60.600 zł netto
                  Działka nr 38/1   o powierzchni 0.0004 ha
             
            2)   Działka nr  23 o powierzchni 0.1978 ha – nie sprzedano
 
3.     w Janikowie, ul. Słoneczna 5a, lokalu mieszkalnego nr 5 o powierzchni użytkowej 37,6 m2 w budynku wielomieszkaniowym ,  - sprzedano za 101.000 zł
 
4.     w Janikowie, ul. Klonowa 9, lokalu użytkowego o powierzchni użytkowej 55,38 m2
- brak wpłat wadium  /zał. Nr 1/
 
Następnie Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił  stan finansowy gminy:
-    rachunek bieżący -      423.427,00 zł,
-    rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  -   13.033,00 zł
- rachunki dochodów własnych – 12.922,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 10 września 2007r.:
- dochody   - 21.305.545,00  
- wydatki     - 24.687.275,00
Na dzień 10 września 2007 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę 3.381.730,00 zł 
Zadłużenie na dzień 10 września 2007r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002) - 682.773,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 745.305,00 zł,
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 1.821.606,00 zł,
Razem kredyty – 6.549.684,00 zł
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 553.000,00 zł,
-         pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 158.264,00 zł
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 56.970,00 zł,
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 19.506,00 zł
-         pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 157.932,00 zł.
Razem pożyczki – 945.672,00 zł
 
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 7.495.356 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 10.09.2007r. stanowi 23% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 2/
W dalszej swojej wypowiedzi Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił podsumowanie wykonania budżetu za I półrocze 2007r., informując, że w              I półroczu 2007r. dochody budżetowe zostały zrealizowane w kwocie                    o 1.374.757,77 zł wyższej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Wykonanie planu w porównaniu do wskaźnika upływu czasu kalendarzowego, gdzie wskaźnik procentowy zrealizowanych dochodów jest niższy niż 50% nastąpiło w działach:
1.     700 gospodarka mieszkaniowa,
2.     756 dochody od osób prawnych, od osób fizycznych….,
3.     926 kultura fizyczna i sport
Struktura wykonania dochodów gminy w I półroczu 2007 roku:
     1. dochody z podatków i opłat – 28,9%
     2. udziały w podatkach – 16,3%
     3. dochody z majątku gminy – 7,3%
     4. subwencje – 26,6%
     5. dotacje – 16,1%
     6. pozostałe dochody własne – 4,8%
Wydatki budżetowe poniesione w okresie sprawozdawczym są o 1.963.398,72 zł wyższe niż w tym samym czasie roku 2006, wzrost nastąpił głównie w wydatkach inwestycyjnych – ponad 50%.
W I półroczu deficyt w budżecie stanowi kwotę 922.091,80 zł.
Plan spłaty kredytów i pożyczek został zrealizowany w 66% ponieważ spłata kredytu inwestycyjnego rozpoczęła się od stycznia 2007, a nie jak zakładano pierwotnie od II półrocza 2007r.
W dalszej części swojego wystąpienia burmistrz poinformował, że  zadłużenie gminy z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów długoterminowych według stanu na dzień 30 czerwca 2007r. wynosiło 7.213.788,47 zł, w tym:
       1. kredyty i pożyczki 5.102.778,44 zł
       2. wymagalne zobowiązania 2.111.010,03 zł
Wskaźnik procentowy zadłużenia w odniesieniu do dochodów planowanych po zmianach na dzień sprawozdania wyniósł 22,3%.
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że propozycja wprowadzenia ulgi w podatku na dzieci spowoduje zmniejszone wpływy do budżetu gminy na około 1 mln złotych. W związku z tym wystąpimy do Ministra Finansów i do senatu                 z pismem, że decyzja sejmu zmniejsza budżet gminy. Nikt bowiem nie mówi, czy będą jakieś rekompensaty z budżetu państwa, w związku ze zmniejszenie dochodów samorządów.
Na tym burmistrz zakończył swoje wystąpienie.
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz zadał pytania dotyczące wykonania budżetu za I półrocze i poprosił o wyjaśnienie:
- dlaczego w dziale 700 – gospodarka mieszkaniowa ustalono zaległości               w kwocie ponad 400 tys. złotych.
Skarbnik Bogumiła Szumacher wyjaśniła, że zaległość ta dotyczy czynszów          z lokali mieszkalnych. Jest to około 25% kwoty rocznego wpływy. Na dzień dzisiejszy zaległość ta znacznie się zmniejszyła.
Do wypowiedzi Pani Skarbnik Burmistrz dodał, że na dzień 30.06.2007r. zaległość w opłatach za czynsze od mieszkańców wynosiła 704.365 złotych.
Jeśli ktoś zalega z 3 czynszami jest wysyłane pismo do komornika o egzekucję kwoty zadłużenia. Posiadamy też kilka wyroków eksmisyjnych.
 
- dlaczego są zadłużenia w opłatach za użytkowanie wieczyste gruntu
Skarbnik wyjaśniła, że termin opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu upływa        z dniem 30.03 danego roku. Termin ten, na wniosek zainteresowanego , może zostać przesunięty.
 
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Radny Jerzy Borzykowski złożył interpelację dotyczącą skargi jego wyborców na pracę Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „ZDROWIE” w Janikowie. Przede wszystkim dotyczy to potraktowania osoby niewidzącej, która poprosiła    o wizytę domową lekarza z przychodni do której należy, jednak w przychodni odmówiono jej przyjęcia wizyty domowej. /zał.nr 3/
 
Punkt 7
Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie      z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy    i Miasta Janikowo.
Burmistrz wyjaśnił, że wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo  dotyczy zakresu planowanych inwestycji ujętych w załączniku do zmienianej uchwały – Wieloletni program Inwestycyjny Gminy i Miasta Janikowo.
Zmiany dokonuje się w celu dostosowania Wieloletniego Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo, do zakresów wsparcia realizowanych inwestycji ze środków finansowych Unii Europejskiej. Został już zatwierdzony Program dla Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007-2010. Burmistrz szczegółowo omówił inwestycje ujęte w tabeli stanowiącej załącznik do uchwały.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały,  za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. Nr 4/
 
 
 
Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
 
Proponowane zmiany przedstawiła skarbnik Bogumiła Szumacher, informując, że zmian w budżecie na 2007 rok dokonuję na podstawie Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomor­skiego. 
Przyznane dotacje celowe dotyczą zwięk­szenia planu  dochodów budżetowych         z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”, dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających naukę w klasach I – III, dofinansowanie zakupu jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum  oraz na sfinansowanie nauczania języka angielskiego w klasie pierwszej i drugiej szkoły podstawowej w ro­ku szkolnym 2007/2008.
 
WYDATKI BUDŻETOWE
 
 Na podstawie korekty dokonanej po stronie dochodów w zakresie dotacji na zadania zlecone zwię­k­­szono plany wydatków w odpowiednich podziałkach klasyfi­kacji budżetowej.
Ponadto w wyniku przeprowadzonej analizy stopnia realizacji planu wydatków     w Urzędzie Miejs­kim w Janikowie podjęte zostały decyzje o zmniejszeniu kwot zaplanowanych w działach jak niżej:
 
W dziale 020 -  Leśnictwo w związku z oszczędnościami w zakupach materiałów,
 
W dziale 600 – Transport  z powodu nie wykorzystania planowanych środków na akcję zima, na zakup materiałów oraz zakup usług. Zwiększa się plan wydat­ków w paragrafie 4270 o 50 000 zł
 z uwagi na rozszerzenie zakresu bieżących  napraw nawierzchni dróg i ulic.
 
W dziale 710 – Działalność usługowa wprowadzono zmniejszenie planowanych środków na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego.
 
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne  plan wydatków został zmniejszony     o łączną kwotę 19 500 zł z powodu  rezygnacji z zakupu sprzętu dla OSP                w Trlągu i mniejszych kosztów naprawy
motopompy. Ponadto gmina nie będzie finansowała zakupu paliwa do samochodów służbowych Komisariatu w Janikowie, zmniejszono również plan remontu kamer w mieście.
 
W działach 756 – Dochody od osób prawnych i 757- Obsługa długu publicznego korekta dotyczy wynagrodzeń agencyjno – prowizyjnych i odsetek od kredytu na pokrycie deficytu.
 
Ponadto w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport dokonano zwiększenia planu wydatków na budowę kompleksu sportowego oraz na dotację dla KS Unia Janikowo.
 
Ogółem  saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi 78 906,00 zł po stronie zwięk­szeń, kwota planowanego deficytu na 2007 rok nie zmienia się            i pozostaje w kwocie zaplanowanej w uchwale budżetowej.
 
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych. /zał. nr 5 do protokółu/
 
Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym działki gruntowej przeznaczonej na cele mieszkalne z usługami, produkcją              i rzemiosłem nieuciążliwym.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że nieruchomość  stanowi własność gminy Janikowo, jest to przepompownia wraz z zabudową.. Sprzedaż działki zabudowanej podyktowana jest zagospodarowaniem, gdyż cała nieruchomość na cel jaki była wykorzystywana stała się zbędna.
Zbycie nieruchomości z zabudową przy wykorzystaniu jej części na cele usług zostaje ograniczona dla prowadzenia usług, produkcji i rzemiosła nieuciążliwego.
Dojazd do działek 2/8  i 2/9 położonych w sąsiedztwie sprzedanej nieruchomości zostanie zapewniony.
Były próby sprzedaży tej nieruchomości, jednak nie doszły do skutku. Poprzednia uchwała była podjęta w 2005 roku, wobec czego należało dokonać ponownej wyceny tej nieruchomości.
 
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych. /zał. nr 6 do protokółu/
 
Punkt 10
Wprowadzenie zmian w podziale Gminy Janikowo na stałe obwody głosowania.
Sekretarz wyjaśnił, że zmian dokonuje się w 2 obwodach głosowania, aby umożliwić skorzystanie z prawa wyborczego nowym mieszkańcom budynków, które zostały oddane do użytku
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 7/
 
Punkt 11,12,13 i 14
Kolejno głos zabrali.
1.     Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska  poprosiła                      o wyjaśnienie czego dotyczy opłata stała doliczana do rachunków opłat za wodę,
 
2.     Radny Grzegorz Czerwiński poprosił o zwrócenie uwagi na:
- psy Pana Artwika, które pilnują jego zakładu, ponieważ w nocy bardzo hałasują i mieszkańcy ul. Wilkowskiego się skarżą,
- młodzież gromadzącą się przy były szalecie,
- samochody jeżdżące po chodnikach ulicy Wilkowskiego, zwłaszcza ekip remontowych.
Maciej Golz wyjaśnił, że  rozpoczął się rok szkolny i gromadzenie się młodzieży przy były szalecie powinno się skończyć, ponieważ w Gimnazjum jest zakaz opuszczania szkoły podczas zajęć lekcyjnych.
 
3.     Radny Jan Plewa wnioskował o:
- postawienie śmietników na boisku przy Gimnazjum,
         - naprawę huśtawek na ulicy Topolowej,
         - udzielenie informacji kiedy zostanie otwarte Centrum Edukacji,
         - posadzenie żywopłotu, w miejsce wyciętych drzew, przy ulicy Szkolnej.
 
Sekretarz wyjaśnił, że naprawa huśtawek zostanie zgłoszona do Pana Pokorskiego.
Centrum Edukacji zostanie oddane po zakończeniu wszystkich prac    remontowych i wyposażeniu placówki. Zostanie do wykonane po zrealizowaniu czeku, który otrzymała gmina Janikowo.
 
4.     Radny Jerzy Borzymowski – poprosił o wyjaśnienie:
-  dlaczego zostały wprowadzone zmiany w rozkładach jazdy autobusów   dowożących dzieci do szkół,
- czy można interweniować w sprawie wprowadzonych częstotliwości opłat za gaz.
Sekretarz Maciej Golz powiedział, że zmian takich dokonano, ponieważ dzieci spóźniały się do szkoły, dlatego autobusy wyjeżdżają trochę wcześniej.
W kwestii opłat rachunków za gaz Skarbnik wyjaśniła, że osobiście rozmawiała   w tej sprawie z przedstawicielami gazowni  i otrzymała odpowiedź, że zostały zmienione procedury opłat rachunków za gaz. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby opłatę wnosić co miesiąc w wysokości 1/6 otrzymanego rachunku.
 
5.     Radny Jerzy Karaszewski – poprosił o:
- położenie progu zwalniającego przy wyremontowanej ulicy Sportowej,
- wyjaśnienie czy będą ocieplane budynki mieszkalne w Janikowie przy ulicy Głównej 35, 37 i 39.
   
6.     Radna Halina Bielińska  poprosiła o ujęcie w planach inwestycyjnych oświetlenia sołectw. Obecnie pilne jest postawienie 1 lampy w Kołudzie Wielkiej przy ulicy Głównej.
 
7.     Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska – poprosiła                    o wyjaśnienie, ponieważ jest brak nauczycieli języka angielskiego, to czy robi się coś w kierunku pozyskania nauczycieli tego języka do pracy           w Centrum Edukacji.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że osoby zatrudnione w centrum Edukacji nie będą zatrudniane na etacie nauczycieli i nie będą podlegały karcie nauczyciela.
 
8.     Radny Grzegorz Czerwiński poprosił o podanie informacji na temat przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2007/2008.
 
Sekretarz wyjaśnił, że we wszystkich szkołach na terenie gminy Janikowo nie były przeprowadzane większe remonty. Jest problem z szczelnością dachów i to wymaga naprawy w Szkole Podstawowej w Janikowie na ulicy Szkolnej i Kozala oraz na sali gimnastycznej w Kołodziejewie.
Od miesiąca września br. do szkół zostały wprowadzone mundurki. Dla dzieci z rodzin ubogich Wojewoda przekazał środki finansowe na dofinansowanie do zakupu mundurków szkolnych.
Sekretarz dodał, że z roku na rok w szkołach jest coraz mniej dzieci. Na chwilę obecną w naszej gminie nie ma jeszcze problemu zwalniania nauczycieli.
               
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1505 zakończył X Sesję Rady Miejskiej                   w Janikowie.
                                                                          
Protokółowała:                                                     Przewodniczący
                                                                  Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                           Roman Jaszcz



Wytworzył: Barbara Smolik (15 października 2007)
Opublikował: Barbara Smolik (24 października 2007, 08:08:25)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 553

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23