BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 12...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 12 października 2007r.

P R O T O K Ó Ł
 
 Z XI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 12 października 2007r.
 W sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XI sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył,  iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Antoni Kaszak               - usprawiedliwiony
 
Protokolantem XI sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Burmistrz Gminy i Miasta Andrzej Brzeziński, Z-ca burmistrza Jacek Duma, Skarbnik Gminy i Miasta Bogumiła Szumacher, sekretarz Maciej Golz.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad               i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia uwag i propozycji zmian do porządku obrad Rada Miejska w Janikowie przyjęła następujący porządek obrad:
 
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac ( z realizacji uchwał)                 w okresie pomiędzy sesjami, informacja o stanie środków finansowych gminy).
6.     Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych                w oświadczeniach majątkowych składanych:
1)     Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Janikowie,
2)     Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo.
7.     Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej                 w Janikowie  z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
8.     Wprowadzenie zmian w uchwale Nr IX/48/2007 Rady Miejskiej                     w Janikowie  z dnia           30 lipca 2007r. w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju wsi Kołuda Wielka.
9.     Podjecie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2007r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na czynności podejmowane przez Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.
11. Wybory ławników:
1)     przedstawienie opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników przez zespół opiniujący kandydatów zgłoszonych na ławników do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu,
2)     wybór komisji skrutacyjnej w celu przeprowadzenia tajnego głosowania,
3)     głosowanie,
4)     odczytanie protokółu komisji skrutacyjnej z przeprowadzonego tajnego głosowania,
5)     podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego     w Inowrocławiu na kadencję 2008-2011.
12. Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy Gminy i Miasta Janikowo z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.
13. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości gruntowych położonych w Sosnówcu          i Górach.
14. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo. ( Kołodziejewo)
15. Wprowadzenie zmian w uchwale Nr V-27/2003 Rady Miejskiej                    w Janikowie z dnia 3 marca 2003r. w sprawie ustalenia zasad zapłaty za nabycie nieruchomości i lokali w trybie bezprzetargowym.
16. Uchylenie uchwał w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu lokali mieszkalnych przez najemców.

Uchylenie uchwał w sprawie przeznaczenia do sprzedaży i ustalenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych.
Odpowiedzi na interpelacje.
Wnioski i zapytania.
Zakończenie sesji.  
Punkt 4 Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony    i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z X Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz poinformował, że od ostatniej sesji wydano 1 Zarządzenie Burmistrza           w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych.
Burmistrz poinformował zebranych, że tak jak wszystkie firmy, i Urząd boryka się z pozyskaniem wykonawców do wykonania różnych prac. Będziemy się starali niektóre możliwe prace remontowe na basenie wykonać we własnym zakresie.
 
Następnie Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił  stan finansowy gminy:
-    rachunek bieżący -      613.476,00 zł,
-    rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  -   202.750,00 zł
- rachunki dochodów własnych – 803.820,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 11 października 2007r.:
- dochody   - 24.213.772,00  
- wydatki     - 27.347.392,00
Na dzień 11 października 2007 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę 3.133.620,00 zł 
Zadłużenie na dzień 11 października 2007r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002) - 671.580,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) - 734.947,00 zł,
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 1.614.464,00 zł,
-         kredyt na pokrycie deficytu – 3.300.000,00 zł
Razem kredyty – 6.320.991,00 zł
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 513.500,00 zł,
-         pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 154.464,00 zł
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 48.646,00 zł,
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 15.488,00 zł
-         pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 134.796,00 zł.
Razem pożyczki – 866.944,00 zł
 
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 7.187.985 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 10.10.2007r. stanowi 22% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 1/
W dalszej swojej wypowiedzi Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że wystąpił z pismem do Marszałka Sejmku, aby zgodnie z ustawą o finansach publicznych, do gminy wpływały środki finansowe za korzystanie ze środowiska przez instytucje.
Burmistrz dodał, że przygotowane jest już porozumienie, jeśli chodzi                     o uruchomienie wiatrowni. Z tego tytułu gmina będzie miała wpływy z podatku.
 
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XI sesji rady Miejskiej nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
Punkt 7
Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych                           w oświadczeniach majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady                      i Burmistrzowi Gminy i Miasta w Janikowie.
1)        Przewodniczący Rady Roman Jaszcz wyjaśnił, że swoje oświadczenia majątkowe składa radny, burmistrz, zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne    w imieniu burmistrza. Oświadczenie majątkowe składa się wraz          z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu            w roku podatkowych za rok poprzedni. Przewodniczącemu Rady składają swoje oświadczenia majątkowe radni wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu.
Natomiast Przewodniczący Rady i Burmistrz swoje oświadczenie majątkowe przedkładają Wojewodzie. Analizy danych zawartych           w oświadczeniu majątkowym dokonują osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe i przekazują jeden egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe. Oświadczenia majątkowe są również analizowane przez urzędy skarbowe.
Przewodniczący Rady poinformował, że wszyscy radni swoje oświadczenia majątkowe złożyli w terminie.
Urząd skarbowy w Inowrocławiu, ani Wojewoda do chwili obecnej, nie przesłali jeszcze analizy z dostarczonych oświadczeń majątkowych.
2)        Następnie głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który poinformował, że na jego ręce swoje oświadczenia majątkowe składają:  zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza. Również wszyscy złożyli swoje oświadczenia majątkowe w terminie.
 
Punkt 8
Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie      z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy    i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo  w związku z wystąpieniem Gminy Janikowo z wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu w zakresie „Odnowa wsi oraz zachowanie  i ochrona dziedzictwa kulturowego” dotyczącego „Budowy placu zabaw oraz modernizacja i wyposażenie świetlicy wiejskiej w Kołudzie Wielkiej” w wyniku kontroli przez Urząd Marszałkowski wniosku stwierdzono błąd wyliczeń. Przy czym błąd ten dotyczył 1,00 zł. Kwota dotacji nie może przekroczyć kwoty przeznaczonych na ten cel środków. Zadanie realizowane jest        w etapach więc suma kosztów wynosiła 231.316,00 zł, Urząd Marszałkowski zaokrąglił tę kwotę do 231.315,00 zł. Pozostałe koszty analogicznie uległy zmianie ze względu na podział zadania na etapy, w wyniku czego udział własnych środków gminy wynosi 46.264,58 zł.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały,  za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. Nr 2/
 
Punkt 9
Zmiany w uchwale Nr IX/48/2007 w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju wsi Kołuda Wielka.
Jacek Duma wyjaśnił, że sprawa dotyczy tej samej sprawy, co poprzednio podejmowana uchwała. Plan rozwoju wsi jest wymaganym załącznikiem do wniosku o dofinansowanie planowanego do realizacji projektu w zakresie działania 2.3 “Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” Sektorowego Programu Operacyjnego “Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006” składanym przez Gminę Janikowo. Wykazane kwoty zaangażowanych środków finansowych przeznaczonych na ten cel muszą być takie same ja Planie Rozwoju Lokalnego. Dlatego należy dokonać zmian w przedmiotowej uchwale.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały,  za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. Nr 3/
 
Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Proponowane zmiany przedstawiła skarbnik Bogumiła Szumacher, informując, że zmian w budżecie na 2007 rok dokonuję na podstawie Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomor­skiego oraz Decyzji Dyrektora Delegatury Wojewódzkiej  Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy.
Przyznane dotacje celowe dotyczą zwięk­szenia planu  dochodów budżetowych      z przeznaczeniem na: -  dofinansowanie realizacji programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”,
-         dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających naukę         w klasach I – III,
-         dofinansowanie zakupu jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych      i gimnazjum ,
-         dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym,
-         dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracow­ników (II transza),
-         wypłatę dodatków w wysokości 250,00 PLN miesięcznie dla pracowników socjalnych zatrud­nio­nych w pełnym wymiarze czasu i realizujących pracę socjalną w środowisku w roku 2007,
-         dofinansowanie wycieczek dla dzieci i młodzieży realizowanych w ramach „Programu wycie­czek edukacyjnych dla dzieci i młodzieży do miejsc pamięci narodowej – „Podróże histo­ryczno – kulturowe w czasie i przestrzeni”.
Ponadto wprowadzono do realizacji na czwarty kwartał 2007 roku dochody ponadplanowe w kwo­cie 85 300,00 zł.
 
WYDATKI BUDŻETOWE
 Na podstawie korekty dokonanej po stronie dochodów w zakresie dotacji na zadania zlecone zwię­k­­szono plany wydatków w odpowiednich podziałkach klasyfi­kacji budżetowej.
Ponadto w wyniku przeprowadzonej analizy stopnia realizacji planu wydatków      w Urzędzie Miejs­kim w Janikowie podjęte zostały decyzje o korekcie kwot planowanych wydatków w działach jak niżej:
W dziale 010 -  Rolnictwo zmniejszony został plan składki na rzecz izb rolniczych o 5 856,00 zł ponadto wpisano do budżetu nowe zadanie w zakresie modernizacji świetlicy wiejskiej w Kołudzie Wielkiej.
W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę wykreślone zosta­ły zadania dotyczące modernizacji systemów ciepłowniczych      w kwocie 135 00,00 zł. 
 
W dziale 600 – Transport  zwiększa się planowane środki na zakup materiałów,   w tym wiat przy­stan­kowych,  
W dziale 700 – Gospodarka Mieszkaniowa - wprowadzono zwiększenie               w planach wydatków na zakup materiałów, usług remontowych i pozostałych       w łącznej kwocie 110 000,00 zł.
W dziale 720 – Informatyka zaplanowano dodatkowe środki na zakup kabla do instalacji interne­towej w mieście.
W dziale 750 – Administracja publiczna dokonano przeniesienia planowanych wydatków dla sołectw, pomię­dzy paragrafami.
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej.....wprowadza się plany w po­działkach klasyfikacji budżetowej, która dotyczy obsługi Wyborów do Sejmu i Senatu.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego - zmniejszeniu ulega plan wydatków na zabezpieczenie potencjalnych spłat poręczeń o kwotę 58 000,00 zł.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie - korekty planu wydatków zostały dokonane na podstawie wniosków dyrektorów gminnych placówek oświatowych.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia  wprowadza się do realizacji ponadplanowe dochody w kwocie 4 000,00 PLN z przezna­cze­niem ich na zakupy materiałów       i wyposażenia.
W dziale 854 – Edukacyjne opieka wychowawcza zmiany dotyczą planowanych środków na wy­pła­tę stypendiów dla uczniów oraz na refundacje kosztów zakupu podręczników i jednolitego stro­ju.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna wprowadzone zostały dodatkowe środki   z przeznaczeniem na opłatę rachunków za utrzymanie czystości oraz na utrzymanie zieleni w mieście i na terenie gminy.
W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego . W związku                   z otrzymana kolejną daro­wizną  od Króla Arabii Saudyjskiej w kwocie 300 tys.$   i po dokonaniu refundacji zrealizowanych wydatków budże­to­wych, stanowiących nakłady na budowę Centrum Dialogu Kultur, pozostające – niewykorzystane planowane środki na wydatki inwestycyjne zostały przeniesione do klasyfikacji w dziale 926.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport dokonano zwiększenia planu wydatków na budowę kom­plek­su sportowego oraz na dotację dla  LZS Janikowo.
Ogółem  saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi  184 380,00 zł po stronie zwięk­szeń, a kwota planowanego deficytu na 2007 rok nie zmienia się          i pozostaje w kwocie zaplanowa­nej w uchwale budżetowej.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych. /zał. nr 4 do protokółu/
 
Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na czynności podejmowane przez Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz wyjaśnił, że w dniu 28 sierpnia 2007r. na jego ręce zostało przez Pana Grzegorza Sobańskiego złożone pismo dotyczące rzekomych nieprawidłowości przy prowadzeniu przez Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo procedury przetargowej na sprzedaż nieruchomości gminnych               w wykonywaniu Uchwały nr V/18/2007  Rady Miejskiej w Janikowie z dnia            9 lutego 2007r.
Pismo to potraktowano jako skargę, wyjaśniając okoliczności wynikające z treści przedmiotowego pisma Pana Grzegorza Sobańskiego.
Rada zapoznała się z dokumentami, wysłuchała sprawozdania przewodniczącego komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 4 września 2007r., wysłuchała także wyjaśnień Burmistrza.
Uchwałą tą Rada określiła cenę sprzedaży nieruchomości jako cenę brutto.
Wykonując tę Uchwałę Burmistrz w dniu 12 lutego 2007r wywiesił ogłoszenie      o przetargu ustnym nieograniczonym  na  sprzedaż nieruchomości  na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Jankowie, a w dniu 26 lutego 2007r ogłoszenie       o przetargu ukazało się w „Gazecie Pomorskiej”
W ogłoszeniu cenę nieruchomości ustaloną w w/w Uchwale podano jako cenę netto.
Nieruchomość, której dotyczy skarga (działka nr 291/13 o powierzchni 0.3266 ha położona w Jankowie przy ul. Przemysłowej) została sprzedana w pierwszym przetargu skarżącemu – Panu Grzegorzowi Sobańskiemu, który do przetargu przystąpił i nieruchomość nabył za cenę 61.610,00 zł. Na cenę tę składa się:  50.000 zł –cena wywoławcza, 500 zł -jednorazowe przebicie, oraz 11.110,00 zł podatek VAT.
Jak wynika z protokołu przetargu, nabywca nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń co do przeprowadzenia przetargu.
Skarga Pana Grzegorza Sobańskiego stanowi załącznik nr 5 do protokółu.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił pismo wyjaśniające w tej sprawie Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo Andrzeja Brzezińskiego, które stanowi załącznik nr 6 do protokółu. Burmistrz w piśmie tym wyjaśnił, że skarga jest bezzasadna, ponieważ „…..nieruchomości będące własnością samorządów sprzedaje się za zgodą ich organów stanowiących, zgodnie z art. 11 ust. 2 u.g.n. (Rad Gmin), lecz na podstawie przetargów organizowanych i przeprowadzanych przez organy wykonawcze (burmistrza) zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami.”
Przewodniczący rady poprosił o pytania i uwagi w tej sprawie.
Radny Jarosław Stoliński powiedział, że „rada jako organ ustawodawczy                 a burmistrz jako organ wykonawczy nie wykonał uchwały podjętej przez radę.
Dzięki podniesieniu ceny gmina uzyskała korzyści  nieprawnie, czy możemy to akceptować. Zdobyliśmy pieniądze nieprawnie.
Czy nie można było zwołać rady i zmienić zapisów uchwały?” Radny wezwał do wykonania uchwały przez burmistrza zgodnie z jej zapisami.
Następnie Przewodniczący Rady udzielił głosu radcy prawnemu Sławomirowi Waleńskiemu, który powiedział, że burmistrz podejmując decyzję zmieniającą cenę wywoławczą nie naruszył żadnych ustaw i rozporządzeń, nie ma mowy tutaj o naruszeniu prawa. Być może zostały naruszone zasady współpracy pomiędzy burmistrzem a radą. Sama sprzedaż nieruchomości została wykonana zgodnie        z prawem i zgodnie z treścią ogłoszenia o przetargu. Kupujący przystąpił do przetargu znając treść ogłoszenia i do umowy notarialnej. Przetarg został realizowany zgodnie z zapisami ogłoszenia o przetargu. Nie ma możliwości zmiany zawartego aktu notarialnego.
Radny Stoliński powiedział, „że jeżeli niewykonanie uchwały zgodnie z jej zapisami nie jest złamaniem prawa, to czym to jest” Radny dodał, że chodzi mu o to, aby nie było takich przypadków w przyszłości.
Radca prawny wyjaśnił, że zostały zachowane wszystkie zasady sprzedaży działek. Uchwała nie stanowi prawa lokalnego. Ustawodawca nie przewidział sytuacji, że rada karze burmistrza.
Radny Jarosław Stoliński powiedział, że „jeśli to nie jest prawo lokalne to co to jest.”
Radca Prawny Sławomir Waleński wyjaśnił, że „ jest to uchwała indywidualna. Nie każda podejmowana przez radę uchwała stanowi prawo lokalne. Są takie uchwały, które nie są prawem lokalnym. Gdyby rada miała uchwałę w zakresie gospodarowania nieruchomościami, taka uchwała byłaby prawem lokalnym. Indywidualna sprzedaż nieruchomości nie stanowi prawa lokalnego”.
Radna Halina Bielińska powiedziała, że burmistrz prawa nie złamał, bo tego prawa nie ustanawiamy. O fakcie zmiany ceny z brutto na netto zostaliśmy poinformowani.
Przewodniczący Rady podziękował za uwagi i powiedział, że ostatecznie decyzja należy do radnych.
Głos zabrał burmistrz, który wyjaśnił, „że z projektem uchwały wystąpił, aby rada wyraziła zgodę na sprzedaż działek. W krótkim czasie ceny działek znacznie wzrosły. Ogłaszając  przetarg należy podać w ogłoszeniu cenę wywoławczą nie niższą niż operat szacunkowy – burmistrz przytoczył art. 12 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Burmistrz dodał, że rada powinna mieć do niego pretensje wtedy, gdyby on wiedząc o tym, że ceny działek rosną, a on tych cen nie podnosi. Radni przeznaczają grunty na sprzedaż, a wójtowie, burmistrzowie i prezydenci przeprowadzają przetargi”.
Na tym dyskusja została zakończona.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za i 1 głosie przeciw na 14 obecnych. /zał. nr 7 do protokółu/
 
Punkt 12
Wybory ławników.
Ad.1) Głosu udzielono Tadeuszowi Łanucha, który przedstawił   opinię zespołu opiniującego kandydatów na ławników.  / zał. nr 8/
Przewodniczący zespołu poinformował, że na zapotrzebowanie zgłoszone przez Prezesa Sądu Okręgowego w Bydgoszczy – 1 osoba do Sądu Okręgowego           w Bydgoszczy, nie wpłynął żaden wniosek  na kandydowanie na pełnienie funkcji ławnika.
Natomiast na zapotrzebowanie do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu – 9 osób,  w tym 2 do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy, wpłynął 1 wniosek          o kandydowanie na ławnika.
Po zapoznaniu się z danymi kandydata, zespół opiniujący,  opiniuje pozytywnie kandydaturę Pani Zofii Krokos na ławnika do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu.
Zgodnie z obowiązującą ustawą – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.     z 2001 Nr 98, poz. 1070 ze zmianami), wniosek pani Zofii Krokos został złożony zgodnie z w/w ustawą, w terminie i zawiera wszystkie wymagane dokumenty. Funkcję ławnika Pani Krokos Z. pełni 5 kadencję.
 Zasięgnięto również opinii, z właściwego dla miejsca zamieszkania kandydata na ławnika, Komisariatu Policji w Janikowie, o kandydacie na ławnika. 
Z przedstawionej opinii przez Policję o kandydacie na ławnika wynika, ze jest to właściwa osoba, aby pełnić funkcję ławnika.
Do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy na ławnika  Rada Miejska nie dokona wyboru ławników ze względu na brak kandydatur.
 
Ad.2) Do pracy w komisji skrutacyjnej zaproponowano następujących radnych:
1.     Jerzy Karaszewski
2.     Tadeusz Łepski
3.     Jarosław Stoliński
Radni wyrazili zgodę na pracę w komisji skrutacyjnej. Przewodniczącym komisji wybrano radnego Jerzego Karaszewskiego.
Nastąpiła krótka przerwa.
Komisja skrutacyjna przystąpiła do przygotowania kart do głosowania.
 
Ad.3) Przewodniczący komisji skrutacyjnej wyjaśnił zasady głosowania. Jeśli kandydat uzyskuje poparcie radnych zaznaczamy w kółku tak. Następnie rozdano karty do głosowania. Radni wyczytywani w kolejności alfabetycznej włożyli karty do głosowania do urny. Po zebraniu kart do głosowania Przewodniczący rady ogłosił przerwę, w celu podliczenia głosów przez komisję skrutacyjną.
 
Ad.4) Po krótkiej przerwie Przewodniczący komisji skrutacyjnej radny Jerzy Karaszewski przedstawił wyniki tajnego głosowania.  
Ławnikiem do Sądu rejonowego w Inowrocławiu na kadencję lat 2008 – 2011     w głosowaniu tajnym wybrano:
      Krokos Zofię                    
Protokóły z przeprowadzonego głosowania oraz karty do głosowania stanowią załącznik nr 9.
Ad.5) Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Roman Jaszcz odczytał treść uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 10/.
 
Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie Programu współpracy Gminy i Miasta Janikowo z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.
Z-ca burmistrza Jacek Duma w punkcie tym wyjaśnił, że Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nakłada na organy samorządu terytorialnego obowiązek uchwalania rocznych programów współpracy                  z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy. Samorząd Gminy Janikowo prowadzi współpracę z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, których działalność związana jest                z realizacją zadań gminy.  Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie określa sferę zadań publicznych, w których organy administracji publicznej, w tym samorząd gminy powinny współpracować z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami. Z-ca burmistrza dodał, że do tej pory organizacje nie wnosiły zastrzeżeń co do przyjętego programu współpracy, poza zbyt małymi środkami finansowymi przeznaczanymi na ten cel.
Wobec nie zgłoszenia uwag Roman Jaszcz odczytał treść uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 11/.
 
Punkt 14.
Sprzedaż w przetargu nieruchomości gruntowych położonych w Sosnówcu  i Górach.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że działki wymienione w uchwale przeznaczone są do sprzedaży na cele rolne.
Działki położone w Sosnówcu były uprzednio wykorzystywane na boisko sportowe. Po utworzeniu boiska w Kołodziejewie grunt w Sosnówcu może być sprzedany i zagospodarowany zgodnie z jego przeznaczeniem czyli na cele rolne.
Działki położone w Górach były użytkowane rolniczo na podstawie umowy dzierżawy. Wobec wypowiedzenia tej umowy dzierżawy, celem dalszego przeznaczenia ich na cele rolne uzasadniona jest ich sprzedaż.
Do swoje wypowiedzi dodał, że do czasu ogłoszenia przetargu działki zostaną dokładnie wydzielone, ponieważ, w Sosnówcu na działce jest postawiony płot.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska zapytała, czy podział gruntów przez geodetę może zmienić zapisy uchwały.
Jacek Duma wyjaśnił, że nie.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 12/
 
Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że nieruchomość jest przedmiotem najmu jako lokal mieszkalny z osobą fizyczną. Koszty utrzymania nieruchomości w całości ponosi Gmina Janikowo.
Podjęcie uchwały pozwoli na uporządkowanie stanu prawnego działki oraz części budynku mieszkalnego, w którym obecnie zamieszkuje rodzina wynajmująca lokal mieszkalny.
Wobec nie zgłoszenia uwag Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały           i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 13/
 
Punkt 16   
Wprowadzenie zmian w uchwale Nr V-27/2003 w sprawie ustalenia zasad zapłaty za nabycie nieruchomości i lokali w trybie bezprzetargowym.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że w związku z kompleksowym uregulowaniem kwestii nabycia lokali w trybie bezprzetargowym, jaki przysługuje najemcom lokali mieszkalnych zachodzi konieczność usunięcia zapisów dotychczas obowiązujących.
Wszystkie przepisy dotyczące nabywania lokali mieszkalnych przez lokatorów zawarte zostały w uchwale Nr VIII/36/2007 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 22 czerwca 2007r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i Miasta Janikowo opublikowanym w Dz.U.Woj. Kuj.-Pom. Nr 88 z 25 lipca 2007r. Pozostałe zapisy zmienianej uchwały pozostają bez zmian.
Dlatego podjęcie uchwały zmieniającej jest konieczne, w celu usunięcia zapisów sprzecznych z aktualnie obowiązującą regulacją zawartą w Wieloletnim programie gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały,  za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. Nr 14/
 
Punkt 17
Z-ca burmistrz w punkcie tym wyjaśnił, że uchylenie uchwał Nr XXX-241/98  i Nr XXXII-256/98 Rady Miejskiej w Janikowie w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu lokali mieszkalnych przez najemców jest zasadne ponieważ w przypadku zbywania nieruchomości osobom fizycznym i prawnym pierwszeństwo w ich nabyciu regulują zapisy art. 34 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.  
Dlatego podjęcie uchwały uchylającej w/w uchwały jest konieczne, w celu usunięcia zapisów sprzecznych z aktualnie obowiązującą regulacją zawartą          w ustawie o gospodarce nieruchomościami
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały,  za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. Nr 15/
 
Punkt 18
Uchylenie uchwał w sprawie przeznaczenia do sprzedaży i ustalenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że jest to cały pakiet uchwał, które przestają obowiązywać i są bezprzedmiotowe, ponieważ wszystkie przepisy dotyczące nabywania lokali mieszkalnych przez lokatorów zawarte zostały w uchwale Nr VIII/36/2007 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 22 czerwca 2007r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy  i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 16/
 
Punkt 19,20 i 21
Kolejno głos zabrali.
1.     Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska  poprosiła  o wyjaśnienie gdzie radni mogą zgłaszać swoje sugestie do projektu budżetu na 2008 rok.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że do Pani Skarbnik.
 
2.     Burmistrz Andrzej Brzeziński udzielił odpowiedzi na wniosek radnej Haliny Krzeszewskiej w sprawie wyjaśnienia, czego dotyczy wprowadzona opłata stała za wodę.
Opłata ta naliczana od lokalu mieszkalnego jest za tzw. dyspozycyjność  sieci. Opłata obejmuje zamówioną moc cieplną dla potrzeb ciepłej wody użytkowej dostarczanej do lokali mieszkalnych w budynku.
Burmistrz po formował również, że od grudnia 2007 roku wzrośnie czynsz do 2,40 zł za 1 metr. Na przykład w Inowrocławiu za 1 metr czynsz wynosi 4,95 zł.
 
3.     Sołtys Wierzejewice Jolanta Sap poprosiła o wyjaśnienie, czy długo mieszkańcy wsi będą musieli pić wodę po przegotowaniu, ponieważ nikt nie odwołał tego zakazu.
Burmistrz wyjaśnił, że zakaz picia wody bez przegotowania powinien być już odwołany, zostanie to wyjaśnione.
   
4.     Radna Halina Bielińska  poprosiła o uzupełnienie oświetlenia w gminie.
Burmistrz wyjaśnił, że oświetlenie w gminie będzie zmodernizowane, chcemy zrezygnować z usług energetyki. Pilne potrzeby będą realizowane.
 
5.     Sołtys Kołodziejewa Sikorska Edyta poprosiła o rozwiązanie problemu       w przychodni w Kołodziejewie, ponieważ nie powinny zdarzać się sytuacje, że pacjenci czekają bardzo długo na lekarza. Skoro są wyznaczone godziny przyjęć lekarze powinni się tego trzymać i być punktualni.
Z-ca burmistrza powiedział, że porozmawia z doktorem Przybycieniem, aby pielęgniarki były wcześniej i pacjenci nie musieli czekać.
Jacek Duma udzielił odpowiedzi na interpelację radnego Borzykowskiego dotyczącą nie przyjęcia wizyty domowej do chorej z Głogówca.
Wyjaśnił, że pacjentka ta nie była chora tylko potrzebowała przepisania recepty na leki, które cały czas bierze, a syn jest w pracy. W takiej sytuacji odmówiono pacjentce przyjazdu lekarza na wizytę domową.
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że był przekonany że Zakłady Opieki Zdrowotnej w Janikowie funkcjonują dobrze. Jeśli pacjent jest niezadowolony ze swojej przychodni zawsze może ją zmienić.
               
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1700 zakończył XI Sesję Rady Miejskiej                   w Janikowie.
                                                                          
Protokółowała:                                                     Przewodniczący
                                                                  Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                           Roman Jaszcz



Wytworzył: Barbara Smolik (27 listopada 2007)
Opublikował: Barbara Smolik (27 listopada 2007, 10:58:21)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (11 grudnia 2007, 15:18:56)
Zmieniono: poprawienie błedu pisarskiego

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 951

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23