BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XII sesji rady Miejskeij w Janikowie z dnia 23 listopada...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XII sesji rady Miejskeij w Janikowie z dnia 23 listopada 2007r.

P R O T O K Ó Ł
 
 Z XII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 23 listopada 2007r.
 W sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XII sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył,  iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Jarosław Stoliński               - usprawiedliwiony
 
Protokolantem XII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej                     w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Z-ca burmistrza Jacek Duma, Skarbnik Gminy            i Miasta Bogumiła Szumacher.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad               i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia uwag i propozycji zmian do porządku obrad Rada Miejska w Janikowie przyjęła następujący porządek obrad:
 
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac ( z realizacji uchwał)                 w okresie pomiędzy sesjami, informacja o stanie środków finansowych gminy).
6.     Składanie interpelacji.
7.     Informacja o wypoczynku letnim dzieci finansowanym ze środków profilaktyki  i uzależnień.
8.     Podjecie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2007r.
9.     Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku w 2008r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy I Miasta Janikowo z 2008r.
11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku w 2008r.
12. Podjęcie uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janikowo.
13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych.
14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości.
15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
16. Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia nieruchomości do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo. ( Góry)
17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości lokalowej w Janikowie, ul. Młodzieżowa.
18. Podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia niektórych osób o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego oraz w sprawie informacji o skutku niedopełnienia tego obowiązku.
19. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia woli udziału Gminy i Miasta Janikowo w działaniach Fundacji Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli.
20. Podjęcie uchwały w sprawie delegowania przedstawiciela Rady Miejskiej do składu Rady Fundacji Grupa Działania Czarnoziem na Soli.
21. Odpowiedzi na interpelacje.
22. Wnioski i zapytania.
23. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony    i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z XI Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że od ostatniej sesji wydano 5 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:
1)        Wygaśnięcia członkowstwa w Obwodowych Komisjach Wyborczych na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
 
2)        Uzupełnienia składu w Obwodowych Komisjach Wyborczych na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
 
3)        Zmian do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
4)        Zmian w budżecie na 2007r.
 
5)        Projektu budżetu Gminy i Miasta Janikowo na 2008r.
Zmiany w regulaminie organizacyjnym były związane z zatrudnieniem osoby ds. rolnictwa i funduszy unijnych, jest to Pan Piotr Pełczyński.
 
Z realizacji uchwał:
 
Przeprowadzono II przetarg na sprzedaż działek budowlanych przy ul. Słonecznej – brak wpłat wadium, nie dokonano sprzedaży działek. /zał. Nr 1/
 
Następnie Z-ca burmistrza przedstawił  stan finansowy gminy:
-    rachunek bieżący -      1.070.043,00 zł,
-    rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  -   124.082,00 zł
- rachunki dochodów własnych – 470.813,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 21 listopada 2007r.:
- dochody   - 28.180.851,00  
- wydatki     - 31.081.211,00
Na dzień 21 listopada 2007 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę 2.900.360,00 zł 
Zadłużenie na dzień 23 listopada 2007r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002) - 660.387,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) – 724.589,00 zł,
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 1.614.464,00 zł,
-         kredyt na pokrycie deficytu – 3.300.000,00 zł
Razem kredyty – 6.299.440,00 zł
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 513.500,00 zł,
-         pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 174.600,00 zł
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 43.122,00 zł,
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 20.094,00 zł
-         pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 115.678,00 zł.
Razem pożyczki – 866.944,00 zł
 
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 7.166.434 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 23.11.2007r. stanowi 22% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 2/
 
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XII sesji rady Miejskiej nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
Punkt 7
Przedstawienie informacji o wypoczynku letnim dzieci finansowanym ze środków profilaktyki i uzależnień.
Informację przedstawiła Pełnomocnik Burmistrza ds. profilaktyki Uzależnień Ewa Krause, która poinformowała, że podczas wakacji w 2007r. na terenie Gminy i Miasta Janikowo zrealizowano projekt profilaktyczno – rekreacyjny „Moja Mała Ojczyzna. Moje wakacje.” Projekt dotyczył profilaktycznego ujęcia zadania poprawy jakości życia. Był on skierowany głównie do dzieci mieszkających na wsi, przede wszystkim w sołectwach, na których terenie nie ma szkoły bądź kościoła. P.Krause powiedział, że w praktyce zrealizowano wszystkie wnioski sołectw i innych podmiotów, które były zainteresowane zapewnieniem dzieciom   i młodzieży z gminy Janikowo bezpiecznych wakacji.
W ramach projektu został zorganizowany wyjazd dzieci do Parku Dinozaurów       w Rogowie. Ze środków na realizację programu profilaktyki uzależnień całkowicie sfinansowano kolonie dla 50 dzieci z rodzin dysfunkcyjnych oraz koszty transportu.
Dofinansowano wyżywienie i noclegi dla 47 dzieci z Kołodziejewa i Janikowa, uczestniczących w obozie profilaktyczno – sportowym nad morzem.
Dofinansowano półkolonie dla dzieci z Kołodziejewa, Głogówca i okolicznych wsi, zorganizowane w szkole w Kołodziejewie.
Zorganizowano w świetlicy w Wierzejewicach tygodniowe półkolonie,                  z wycieczką do Palmiarnii i ZOO w Poznaniu.
Zakupiono nagrody na turniej koszykówki ulicznej, zorganizowany przez Klub Basket, podczas Dni Janikowa.
Z różnych form projektu skorzystało 280 dzieci. Na realizację tego zadania wydano 35.716,00 zł.
Pani Pełnomocnik, na koniec swojej wypowiedzi, podziękowała za zaangażowanie i pomoc w realizacji tego zadania, szczególnie Pani Jolancie Sap – sołtysowi Wierzejewice i Radzie Sołeckiej, Panu Pawłowi Barandziakowi sołtysowi Kołudy małej i Radzie Sołeckiej, Panu Ryszardowi Dernoga sołtysowi Broniewice oraz Panu Grzegorzowi Płuciennikowi.
 
Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Proponowane zmiany przedstawiła skarbnik Bogumiła Szumacher, informując, że zmian w budżecie na 2007 rok dokonuje się na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko – Pomor­skiego.
 Przyznane dotacje celowe z budżetu państwa dotyczą zwięk­szenia planu  dochodów budżetowych z przeznaczeniem na zasiłki i pomoc w naturze. Ponadto na nasz wniosek zmniejszone zostały pla­ny dotacji na świadczenia rodzinne oraz na składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Wprowadzono także do realizacji na czwarty kwartał 2007 roku dochody ponadplanowe.
W niektórych podziałkach klasyfikacji budżetowej plany dochodów zostały zmniejszone, gdyż do­tych­czasowe wpływy oraz prognozy na miesiąc grudzień nie zapewniają pełnej realizacji założo­nych planów.
Plan dochodów własnych uległ zmniejszeniu na łączną kwotę 686 150,00 zł          w tym między inny­mi:
-     z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego we własność –            4 000,00 zł
-         z tytułu odpłatności za obiady wydawane w stołówce szkolnej – 17 000,00 zł
-         z tytułu sprzedaży biletów wstępu na krytą pływalnię – 150 000,00 zł (remont dachu)
-         z tytułu sprzedaży nieruchomości – 500 000,00 zł
 
WYDATKI BUDŻETOWE
 Na podstawie korekty dokonanej po stronie dochodów w zakresie dotacji na zadania zlecone zwię­k­­szono i zmniejszono plany wydatków w odpowiednich podziałkach klasyfi­kacji budżetowej.
Ponadto w wyniku przeprowadzonej analizy stopnia realizacji planu wydatków w Urzędzie Miejs­kim w Janikowie i innych jednostkach organizacyjnych gminy podjęte zostały decyzje o korekcie kwot planowanych wydatków w działach jak niżej:
 
W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę zmniejsza się plan wydatków inwestycyjnych na kwotę 3 000,00 zł,
 
W dziale 600 – Transport przeniesione zostały środki w planie wydatków bieżących pomiędzy pa­ra­­­gra­fa­mi na kwotę 1 780,00 zł,
 
W dziale 700 – Gospodarka Mieszkaniowa - wprowadzono zwiększenie                   w planach wydatków na zakup materiałów i usług, natomiast zmniejszono planowane wydatki na  zakup energii i na uzbrojenie terenu pod zabudowę mieszkaniową,
 
W dziale 710 – Działalność usługowa zaplanowano dodatkowe środki w kwocie 40 000,00 zł na opłacenie rachunków za szacowanie nieruchomości i pomiary geodezyjne,
 
W dziale 750 – Administracja publiczna dokonano zmniejszenia planu wynagrodzeń i przeniesienia planowanych wydatków , pomię­dzy paragrafami w Urzę­dzie Miasta. W rozdziałach 75011 – Urzę­dy wojewódzkie, 75022  - Rady gmin i 75095 – Pozostała działalność planowane kwoty wydatków przeniesiono tylko pomię­dzy pa­ra­grafami na łączną kwotę  8 418,00 zł.
 
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zmniejszono plan wydatków na działalność Ochotniczych Straży Pożarnych        w kwocie 13 000,00 zł oraz na monitoring
w mie­­ś­cie na kwotę 33 500, w tym na płace o kwotę 8 000,00 zł z uwagi na zmniejszenie zatrud­nie­nia,
 
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych.... korekta dotyczy zmniejszenia planu wydatków na opłatę sądową,
 
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego - zmniejszeniu ulega plan wydatków na zabezpieczenie potencjalnych spłat poręczeń o kwotę 65 866,00 zł oraz planowana kwota odsetek od kredytu w rachunku bieżącym,
 
W dziale 801 – Oświata i wychowanie - korekty planu wydatków zostały dokonane na podstawie wniosków dyrektorów gminnych placówek oświatowych. Na podstawie informacji o zatrudnieniu nauczycieli w poszczególnych jednostkach oraz w związku ze zmianą kwoty bazowej na 2007 rok skorygowano plan wydatków na odpisy zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Z uwagi na fakt zmniejszenia ilości etatów w szkołach podstawowych i gimnazjum zmniejszono plan wydat­ków na wynagrodzenia i pochodne,
 
W dziale 851 – Ochrona zdrowia  wprowadza się do realizacji ponadplanowe dochody w kwocie 980,00 zł z przezna­cze­niem ich na zakup usług pozostałych,
 
W dziale 852 – Pomoc społeczna - wprowadza się do realizacji korekty wynikające z decyzji Woje­wody i zmniejsza plan wydatków na wypłatę świadczeń rodzinnych o 152 000,00 zł. Pozostałe zmiany dokonane zostały na podstawie wniosku kierownika MGOPS –u. W roku 2007 zrezygno­wa­no                    z zakupu serwera, stąd zmniejszenie w zakresie planowanych wydatków inwestycyjnych na kwotę 15 000,00 PLN,
 
W dziale 854 –  Edukacyjna opieka wychowawcza; z uwagi na zmniejszenie ilości wydawanych posiłków przez stołówkę szkolną skorygowano plan wydatków na zakup środków żywności o kwo­tę 20 000,00 zł,
 
W dziale 900 – Gospodarka komunalna - wprowadzone zostały zmiany                    w planach wydatków zwią­zanych z opłatą rachunków za utrzymanie czystości oraz utrzymanie zieleni gdyż przeznaczono na tę  działalność dodatkowe przychody Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska. Z uwagi na rezyg­nac­ję          z budowy targowiska miejskiego w roku bieżącym zmniejsza się plan wydatków majątko­wych o 15 000,00 zł.
 
Ogółem  saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi  567 720,00 zł po stronie zmniej­szeń, a kwota planowanego deficytu na 2007 rok nie zmienia się       i pozostaje w kwocie zaplanowa­nej w uchwale budżetowej.
 
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych. /zał. nr 3 do protokółu/
 
Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku w 2008r.
Propozycje stawek były szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji Rady.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że stawki podatków wzrosły w granicach 2,25 – 2,30%. Nie jest to duża podwyżka podatków. 
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych. /zał. nr 4 do protokółu/
 
Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy i Miasta Janikowo na 2008 rok.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że umorzeń podatku może dokonać burmistrz na udokumentowany wniosek zainteresowanego.
Cena podatku rolnego ustalana jest na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2007r. W tym roku cena ta była wysoka i wynosiła 58,29 zł. Wówczas podwyżka musiałaby wynosić 60%. Na komisjach ustalono, że kwota ta będzie wynosiła 39,00 zł.
Radny Krzysztof Dzieża powiedział, że większość małych rolników nie może się zgodzić z tą ceną. Duże gospodarstwa sobie poradzą, natomiast małe gospodarstwa przerobiły zboże na własne potrzeby. Radny poprosił aby uwzględniać wnioski o umorzenia podatku rolnego lub odroczenia, zwłaszcza małych rolników.
Z-ca burmistrza Jacek Duma zgodził się z tą uwagą i przedstawił symulację podatku rolnego w opłatach w zależności od wielkości gospodarstwa./zał. Nr 5/
 
Wobec nie zgłoszenia uwag i propozycji Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za i 2 głosach wstrzymujących na 14 obecnych radnych podczas głosowania. /zał.nr 6/
 
Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku w 2008r.
Głos zabrał Z-ca burmistrza Jacek Duma, wyjaśnił, że po konsultacjach na komisjach rady, ustalono, że podatki od środków transportowych wzrastają          w stosunku do podatków z roku 2007 na poziomie 2 – 2,20% do pełnych złotych..
Ponieważ projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych był szczegółowo omawiany na komisjach Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 7 do protokółu./
 
Punkt 12
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że  zgodnie z treścią art. 10 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw, Rada Miejska w Janikowie jest obowiązana  uchwalić nowy regulamin, uwzględniając wymogi określone przez ustawodawcę. Proponowany regulamin został dostosowany do obecnie obowiązujących przepisów.
Wobec nie zgłoszenia uwag Roman Jaszcz odczytał treść uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 8/.
 
Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych.
Przewodniczący Rady głosu udzielił Dyrektorowi PGKiM w Janikowie Janowi Drzewieckiemu , który przedstawił obecnie obowiązujące ceny, tj: za wywóz pojemnika V110 – 7,06 zł brutto, V240 – 8,99 zł brutto, w mieście od jednej osoby 4,50 zł brutto. Dyrektor poinformował zebranych, że zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz planowaną od 1 stycznia 2008r. podwyżką opłat za umieszczenie niesegregowanych odpadów komunalnych na składowisku ( z 15,00 do 75,00 za MG), Rada Miejska w Janikowie jest obowiązana uchwalić górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, uwzględniając wymogi określone przez ustawodawcę.
W mieście stawka przeliczana jest udziałami. Do tej pory różnicę w cenie za składowanie odpadów pokrywała gmina. Proponowana kalkulacja nie obejmuje dzierżawy pojemnika i jest to koszt 9,00 zł.
W gminie tak drastycznej podwyżki cen za odbiór odpadów komunalnych nie będzie. Mieszkaniec miasta nie ma wyjścia, cena przeliczana jest na osobę, mnożona przez ilość osób w rodzinie i kwota ta doliczana jest do rachunku, natomiast na wsi, jeśli mieszkaniec nie wystawi pojemnika to za niego nie płaci. Na obecną chwilę nie przepisów, które zmuszałyby do wystawiania pojemników z odpadami. Powszechność opłaty spowodowałaby zmniejszenie kosztów za wywóz odpadów, ale musiałoby być przeprowadzone referendum.
Nastąpiła dyskusja.
Głos zabrał z-ca burmistrza Jacek Duma przypomniał, że opłaty za składowanie wzrosną z 15 zł do 75 zł. Polska musi się dostosować do obowiązujących norm      i zasad w Unii Europejskiej. Chodzi tutaj o odzysk z odpadów
Z-ca burmistrza dodał, że opór społeczny jest tak duży, że trzeba się przygotować na sprzeciwy. Jeśli rozporządzenie zostanie wstrzymane przez nowy rząd  to i my zmniejszymy te stawki, ale gmina musi uchwalić górne stawki opłat.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska zwróciła uwagę na to, że nie tylko wzrosną ceny za wywóz odpadów, ale wzrosną również i inne opłaty, łącznie licząc może to być nawet kwota około 100 złotych na rodzinę. Radna dodała, że podwyżka ta znacznie uderzy to w mieszkańców, ale z drugiej strony rozumie podstawy takich działań, musimy realizować budżet.
H.Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie zapisów § 4 uchwały „Górne stawki opłat, o których mowa w § 1 stosuje się wobec właścicieli nieruchomości  i podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz innych podmiotów  i instytucji nieprowadzących działalności gospodarczej na terenie gminy Janikowo, którzy nie zawarli umowy korzystania z usług  wykonywanych przez podmioty uprawnione na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych lub w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych    i transportu nieczystości ciekłych.”
Jacek Duma wyjaśnił, że zapis ten dotyczy osób lub przedsiębiorców, którzy nie podpiszą umowy na wywóz odpadów. Do takich osób stosuje się górne stawki opłat.
Radna Halina Bielińska dodała, że wprowadzając takie ceny będziemy mieli zaśmiecone drogi, jezioro. Co można zrobić w przypadku, gdy znajdzie się takie śmieci i np. znajduje się w nich adres mieszkańca ,który zostawił je                       w niewłaściwym miejscu.
Głos zabrał Dyrektor PGKiM, który wyjaśnił,  że w takiej sytuacji są odpowiednie procedury i burmistrz może wstrząs taką procedurę w konkretnej sytuacji.
Z-ca burmistrza dodał, że są wsie, gdzie rodzina średnio wystawia 1 raz pojemnik w roku, np. w Sielcu, Balicach. Będziemy dążyli do przeprowadzenia referendum, w celu wprowadzenia opłaty od każdego mieszkańca miasta i wsi.
Radny Krzysztof Dzieża zwrócił uwagę na to, że w mieście nie będzie mobilizacji do segregacji odpadów, bo i tak płacą od osoby.
Radny Grzegorz Czerwiński poprosił o podanie jaka jest proporcja segregacji odpadów w 2006 i 2007 roku.
Dyrektor PGKiM Jan Drzewiecki wyjaśnił, że obserwujemy wzrost segregacji odpadów, świadomość społeczeństwa jest coraz większa. Robimy wszystko aby obniżyć ilość wywożonych odpadów do składowania.
Radny Jan Plewa – poprosił o wyjaśnienie jak wywóz odpadów kształtuje się         w mieście, chodzi o te duże pojemniki KP7.
Dyrektor wyjaśnił, że użytkownikami pojemników są wspólnoty mieszkaniowe      i sami właściciele zgłaszają potrzebę wywozu odpadów. Nie zdarzają się sytuacje, że wywożona jest ½ pojemnika.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, czy właściciele sklepów są zobowiązani do popisania umowy o wywóz odpadów ze swojego sklepu.
Dyrektor PGKiM wyjaśnił, że mają udziały ryczałtowe i płacą za wywóz odpadów, najgorzej jest z wywozem małych pojemników.
Na tym dyskusja została zakończona.
 
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag Roman Jaszcz odczytał treść uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 9/.
 
Punkt 14.
Ustalenie stawki opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Burmistrz może ustalić w drodze decyzji opłatę adiacencką z tytułu wzrostu wartości nieruchomości  powstałej na skutek jej podziału. Stawkę procentową tejże opłaty ustala Rada Miejska              w drodze uchwały w wysokości nie większej niż 30% różnicy wartości nieruchomości.
Uchwałę podejmuje się w związku ze zmianą ustawy o gospodarce nieruchomościami, której przepisy dotyczące w/w opłaty weszły w życie   z dniem 22 października 2007r.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 10/
 
Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że      Leszek i Ewa Wojciechowska złożyli wniosek       o zamianę własnego lokalu mieszkalnego o pow. 37,35 m2 – wycena 58.700 zł na mieszkanie większe, uzasadniając prośbę trudną sytuacją mieszkaniową.
Uwzględniając prośbę wnioskodawcy i dysponując lokalem większym o pow. 57,40  m2  - wycena 82.800 zł postanowiono o podjęciu niniejszej uchwały. Zamiana następuję z całkowitym pokryciem kosztów zamiany przez wnioskodawców i z dopłatą różnicy w wartości wyceny obu lokali mieszkalnych.
Wobec nie zgłoszenia pytań i uwag, co do przedstawionego projektu uchwały Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania.
Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 11/
 
Punkt 16
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że są to grunty położone w Górach. Teren ten gmina Janikowo uporządkowała, zrobiła częściową rekultywację, ponieważ znajdowało się na nim dzikie wysypisko śmieci. Problem uporządkowania tego terenu był przedmiotem interpelacji radnych. Przejęte grunty zostaną przeznaczone na tereny rekreacyjne.
Wobec nie zgłoszenia uwag Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały           i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 12/
 
Punkt 17   
Sprzedaż lokalu mieszkalnego w Janikowie, ulica Młodzieżowa.
Z-ca burmistrza w punkcie tym wyjaśnił, że najemca tego lokalu mieszkalnego został umieszczony w Domu Pomocy Społecznej.
Sprzedaż lokalu mieszkalnego przyczyni się do zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych. Jacek Duma dodał, że gmina nie tylko sprzedaje lokale mieszkalne, ale również przydziela je rodzinom oczekującym na liście mieszkaniowej.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały,  za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. Nr 13/
 
 
Punkt 18
Uchwała w sprawie powiadomienia niektórych osób o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego oraz w sprawie informacji o skutku niedopełnienia tego obowiązku.
Jacek Duma wyjaśnił, że na zmieniła się ustawa z dnia 18 października 2006r.   o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów osoba pełniąca funkcję Skarbnika została zobowiązana do złożenia organowi powołującemu oświadczenia lustracyjnego. Zgodnie z ustawą o Samorządzie Gminnym organem powołującym jest Rada Miejska w Janikowie. Aby uprościć procedurę złożenia oświadczenia przez Skarbnika, Rada Miejska upoważnia Przewodniczącego Rady do przyjęcia oświadczenia. Skarbnik Gminy musi złożyć nowe oświadczenie lustracyjne, ponieważ zmienił się druk oświadczenia.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały,  za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /zał. Nr 14/
 
Punkt 19
Wyrażenie woli udziału Gminy i Miasta Janikowo w działaniach Fundacji Lokalna grupa Działania Czarnoziem na Soli.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że w celu uzyskania statusu partnera Fundacji Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli, Gmina Janikowo deklaruje gotowość do podjęcia współpracy w ramach międzysektorowego partnerstwa określonego jako lokalna grupa działania, powstałego w wyniku realizacji projektu – Mobilizacja i aktywizacja społeczności wiejskich poprzez opracowanie Zintegrowanej Strategii promującej rozwój oraz utworzenie Lokalnej Grupy Działania Czarnoziem na Soli – finansowanego ze środków Sektorowego programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006”, Działanie „Pilotażowy Program Leader+”.
Dodał, że zmieniły się przepisy dotyczące współfinansowania ze środków unijnych lokalnych grup działania , gdzie liczba mieszkańców miasta jest mniejsza niż 10 000 osób. Janikowo tyle nie ma. Natomiast otrzymaliśmy od Fundacji Czarnoziem na Soli propozycję wspólnego działania, stąd też propozycja pojęcia niniejszej uchwały.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, czy podejmując tą uchwałę gmina będzie członkiem Stowarzyszenia.
Głosu udzielono radcy prawnemu Sławomirowi Waleńskiemu, który wyjaśnił, że aby zostać członkiem takiego Stowarzyszenia jest to całą procedura, i leży to po stronie Fundacji, my jako gmina wyrażamy tylko wolę udziału w pracach tego Stowarzyszenia.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań przystąpiono głosowania. Uchwałą została przyjęta jednogłośnie 14 głosami za na 14 radnych obecnych podczas głosowania. /zał. nr 15 do protokółu/
 
Punkt 20
Uchylenie uchwał w sprawie delegowania przedstawiciela Rady Miejskiej do składu Rady Fundacji Grupa Działania Czarnoziem na Soli.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że Statut Fundacji wymaga aby gmina było reprezentowana przez swojego przedstawiciela.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz zaproponował aby gminę Janikowo             w pracach Fundacji Grupa Działania Czarnoziem na Soli reprezentował Pan Jacek Duma.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 16/
 
Punkt 21, 22 i 23
Kolejno głos zabrali.
1.     Z-ca burmistrza Jacek Duma  poinformował zebranych, że aktualnie jest wykonywany remont przejazdu kolejowego. Wykonano kompleksową poprawę ronda, poszerzono łuki.
Radna Halina Bielińska poprosiła o podanie przybliżonego terminu zakończenia prac remontu przejazdu kolejowego.
Z-ca wyjaśnił, że do końca listopada br. Prace na przejeździe kolejowym powinny zostać zakończone.
W dalszej swojej wypowiedzi z-ca burmistrza poinformował zebranych, że trwa częściowy odbiór niektórych prac na hali sportowej. Terminy wykonania prac zostały przekroczone.
Natomiast jeśli chodzi o wykonanie remontu dachu na krytej pływali, to były pewne trudności z zakupem blachy. Obecnie został już zgromadzony cały potrzebny materiał do wykonania prac remontowych na basenie. Jeśli warunki pogodowe pozwolą to remont dachu powinien zostać zakończony do końca roku.
 
2.     Radna Halina Bielińska  zwróciła uwagę, że autobusy Jan Trans zatrzymujące się na moście jadąc od kierunku Inowrocławia do Kołudy Wielkiej stwarzają niebezpieczeństwo. W tym miejscu jest duży ruch samochodowy. Radna przeprowadzała już rozmowy z właścicielem Jan Tranu, ale rozmowy te nie przyniosły żadnych rezultatów. Prosiła aby transport obywał się przez Lipinkę, byłoby bezpieczniej. Radna poprosiła  o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że zezwolenie na transport osób Jan Trans otrzymuje w Starostwie Powiatowym w Inowrocławiu. Można przeprowadzić rozmowę z przewoźnikiem.
 
3.     Wiceprzewodniczący Tadeusz Łanucha poprosił o podanie informacji kiedy będzie Internet na wsi.
Jacek Duma poinformował, że na chwilę obecną Internet na wsi rozprowadza Studio 7, jest już w Kołodziejewie, Wierzejewicach, Dobieszowicach. Firma będzie prowadziła dalszą rozbudowę sieci internetowej na wsi.
Sołtysi Wierzejewice i Dobieszowic – P. J.Sap i G.Danielewicz podziękowały za pomoc w załatwieniu operatora, który zajął się założeniem Internetu na wsiach.
Pani Jolata Sap podziękowała również P. Ewie Krause za okazaną pomoc dzieciom wiejskim i zorganizowanie dla nich zajęć podczas ferii.
 
4.     Radny Jan Plewa – poprosił o podanie terminu założenia Internetu w części miasta Janikowa, gdzie go jeszcze nie ma sygnału internetowego.
Jacek Duma wyjaśnił, że jest możliwość poprowadzenia sygnału telewizji kablowej Jan Sat i Internetu. Aktualnie robione jest przyłącze w kierunku ulicy Przybyszewskiego, planowane jest zrobienie łącza na ulicy Słonecznej.
Z-ca burmistrza Jacek Duma dodał, że z Urzędu marszałkowskiego otrzymaliśmy 1,5 mln EORO na budowę obwodnicy Janikowa wraz z wiaduktem, natomiast jest możliwość otrzymania środków unijnych na rewitalizację miasta, ale tych środków jeszcze nie otrzymaliśmy.
 
5.     Radny Dariusz Kundel – kiedy będą wykonane wiaty przystankowe na łączniku.
Jacek Duma wyjaśnił, że prace są cały czas wykonywane.
6.     Radny Jerzy Borzykowski – kiedy będzie czynne centrum językowe, czy prowadzona jest pomoc w formie ciepłego napoju – herbata lub mleko dla dzieci, chodzi tutaj o dzieci ze szkoły podstawowej na ulicy Szkolnej          w Janikowie. Radny dodał, że do tej szkoły chodzą nie tylko dzieci z terenu miasta ale również i dzieci ze wsi. W szkołach wiejskich ciepłe napoje dzieci otrzymują.
Radny poruszył również sprawę refundacji środków finansowych przeznaczonych na refundację zakupu podręczników szkolnych. Do niego, jako radnego zwróciła się mieszkanka z prośbą o wyjaśnienie sytuacji dlaczego nie otrzymała refundacji za zakup podręczników.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że aby otrzymać refundację za zakup podręczników szkolnych trzeba spełniać określone kryteria, musi zostać złożony wniosek, przedstawione rachunki za zakup p[podręczników itp. Jeśli osoba ta nie otrzymała refundacji za zakup podręczników musiała otrzymać decyzję odmowną wraz z uzasadnieniem.
Radny dodał, że osoba ta wniosek złożyła, ale nie posiadała rachunków za zakup podręczników, ponieważ zakupiła je w szkole.
Z-ca burmistrza powiedział, że do sprawy należy podejść indywidualnie, natomiast odnosząc się do ciepłych napojów szkole, Jacek Duma powiedział, że nikt nie prowadzi reglamentacji żywności w szkołach. Uczniowie zbierają pieniądze na herbatę, jest to kwestia organizacyjna. Jeśli chodzi o refundowanie posiłków to refundacja taka jest dla uczniów, którzy się do tego kwalifikują według określonych kryteriów.
W sprawie ciepłych napojów poprosimy Panią Dyrektor o wyjaśnienie.
 
7.     Radny Grzegorz Czerwiński, który jest członkiem rady rodziców szkoły podstawowej wyjaśnił, że ciepłe napoje zawsze otrzymuję dzieci klas I-III, jeśli chodzi o dzieci starsze jest to tylko wola rodziców. Propozycja picia mleka upadła.
Poprosił o naprawę oświetlenia przy łączniku ulicy Słonecznej, awaria ta była zgłaszana przez Pana Leśniewskiego, ale nie została naprawiona.
W związku ze zbliżającymi się świętami, Radny poruszył sprawę zrzeczenia się części swoich diet na rzecz dzieci ze Stowarzyszenia DAR SERCA, ponieważ czasami brakuje im nawet na chleb.
 
8.     Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił skargę Pana Grzegorza Sobańskiego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy na uchwałę Rady Miejskiej w Janikowie Nr XI/57/2007 z dnia                   12 października 2007r. w sprawie rozpatrzenia skargi na czynności podejmowane przez Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo. Uchwałą ta uznaje skargę Pana Sobańskiego za bezzasadną.
Przewodniczący Rady przedstawił również pismo, jakie zostanie przesłane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, w którym przesyłając skargę wnosi o jej oddalenie.
 
9.     Głosu udzielono Pełnomocnik Burmistrza ds. Uzależnień, która wyjaśniła, że potrzeby Stowarzyszenia są bardzo duże, ale nie jest tak, że dzieci nie mają, co jeść. Zadanie ujęte w programie profilaktyki jest cały czas realizowane i dożywianie dzieci jest na bieżąco realizowane.
    
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1745 zakończył XII Sesję Rady Miejskiej                   w Janikowie.
                                                                          
Protokółowała:                                                     Przewodniczący
                                                                  Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                           Roman Jaszcz



Wytworzył: Barbara Smolik (28 grudnia 2007)
Opublikował: Barbara Smolik (4 stycznia 2008, 10:52:31)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 493

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23