BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XV sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 07...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XV sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 07 marca 2008 roku

P R O T O K Ó Ł
 
 Z XV sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 07 marca 2008r.
 W sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XV sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył,  iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Leszek Domański          - usprawiedliwiony
Radny Antoni Kaszak               - usprawiedliwiony
Radny Jan Plewa                      - usprawiedliwiony
 
Protokolantem XV sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej                     w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Z-ca burmistrza Jacek Duma, Skarbnik Gminy                 i Miasta Hanna Kuczyńska.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad                  i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poprosił o wprowadzenie do porządku obrad jako punktu 16 uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na inwestycję realizowaną w ramach programu „Moje Boisko Orlik – 2012”.
Z-ca burmistrza poinformował, że program ministerialny zakłada wybudowanie 2000 dwufunkcyjnych boisk sportowych do 2012 roku, z funduszy unijnych.
Proponowane zmianę rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag i propozycji zmian do porządku obrad Rada Miejska w Janikowie przyjęła następujący porządek obrad:
 
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac w okresie pomiędzy sesjami ( z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
 
6.     Składanie interpelacji.
7.     Przedstawienie sprawozdań z działalności za 2007 rok:
1)     MGOPS w Janikowie (Kierownik MGOPS P. Izabela Matuszak),
2)     Komisja d.s Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (Pełnomocnik Burmistrza P. Ewa Krause),
3)     MGOK w Janikowie (Dyrektor MGOK P. Sławomir Paluch).
8.     Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta Janikowo. (Komendant Komisariatu Policji w Janikowie P. Karol Konopacki).
9.     Podjecie uchwał w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2008r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Sekretarza Gminy i Miasta Janikowo Pana Macieja Golz.
11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków i trybu wspierania finansowego rozwoju sportu kwalifikowanego na Terenie Gminy i Miasta Janikowo.
12. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki                                      i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2008 rok            i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
13. Podjęcie uchwały w sprawie zasad i warunków wyłapywania na terenie miasta i gminy Janikowo zwierząt bezdomnych i zapewnienia im właściwej opieki.
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości  stanowiącej własność Gminy Janikowo.
15. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działek stanowiących gminny zasób nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
16. Podjęcie uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na inwestycję realizowaną w ramach programu „Moje Boisko Orlik – 2012”.
17. Odpowiedzi na interpelacje.
18. Wnioski i zapytania.
19. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony         i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać   i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z XIV Sesji Rady Miejskiej            w Janikowie.
 
Punkt 5
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że od ostatniej sesji wydano                 5 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:
 
1)        Odwołania Urzędnika Wyborczego (Maciej Golz).
 
2)        Ustalenia wysokości dodatków motywacyjnych dla dyrektorów szkół i przedszkoli od 1 marca 2008 do 31 sierpnia 2008r.
 
3)        Ogłoszenia wykazu nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości gminy Janikowo przeznaczonych do oddania dzierżawę.
 
4)        Powierzenia  funkcji Urzędnika Wyborczego (Lidia Bykowska)
 
5)        Powołania zespołu ds. uporządkowania dokumentacji dotyczącej wyborów do organów państwowych oraz organów samorządu terytorialnego, znajdującej się w Urzędzie Miejskim w Janikowie.
 
 
Z realizacji uchwał:
1. sprzedano 1 lokal mieszkalny przy ul. Młodzieżowej za kwotę 61.000 zł – cena wywoławcza 60.000 zł – wpłacono 1 wadium.
 
2. Pozostałe przetargi na sprzedaż lokali mieszkalnych, zgodnie z podjętą uchwałą, oraz dzierżawy zostały ogłoszone i będą przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi terminami wymaganymi ustawą o gospodarce nieruchomościami. /zał. Nr 1/
 
Następnie Z-ca burmistrza przedstawił  stan finansowy gminy:
-    jednostki budżetowe -      296.384,48 zł,
-    rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  -   420.954,17 zł
- rachunki dochodów własnych – 445.890,59 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 06 marca 2008r.:
- dochody   - 5.264.352,24  
- wydatki     - 5.442.431,35
Na dzień 06 marca 2008 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę 178.079,11 zł 
Zadłużenie na dzień 06 marca 2008r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002) - 615.615,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) – 693.515,00 zł,
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 1.407.322,00 zł,
-         kredyt na pokrycie deficytu – 3.300.000,00 zł
Razem kredyty – 6.016.452,00 zł
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 474.000,00 zł,
-         pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 106.700,00 zł
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-1 – 31.047,00 zł,
-         pożyczka na podczyszczalnię wód deszczowych W-2 – 14.466,00 zł
-         pożyczka na kanalizację deszczową w ulicy Polnej – 83.289,00 zł.
Razem pożyczki – 709.502,00 zł
 
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 6.725.954,00 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 06.03.2008r. stanowi 20% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 2/
 
Z-ca burmistrza, w odpowiedzi na pytanie zadane na komisjach rady,  przedstawił informację dotyczącą  wysokości kredytu na termomodernizację bloku wspólnoty Główna 12. Kredyt wynosił 133.000 zł, na dzień 1.03.2008r. pozostało do spłaty 54.351 zł. Miesięczna rata, jaką spłaca wspólnota to kwota 852 złote.
Jacek Duma powiedział, że premia termomodernizacyjna jest wypłacana w dwóch formach, w zależności od tego gdzie był brany kredyt termomodernizacyjny:
1)     jeśli był brany w banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie to premia termomodernizacyjna jest przyznawana w momencie wykonania inwestycji       i od razu umarza się 25% wartości branego kredytu.
2)     jeśli był brany w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska to umorzenie następuje dopiero po spłacie 75% wartości branego kredytu na wykonanie inwestycji.
 
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XV sesji Rady Miejskiej nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
Punkt 7
Przedstawienie sprawozdań z działalności jednostek organizacyjnych gminy za 2007 rok
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował zebranych, że sprawozdania były szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji.
Poprosił o pytania i uwagi. W związku z nie zgłoszeniem pytań i uwag sprawozdania zostały przyjęte pozytywnie przez Radę Miejską w Janikowie


1)        Sprawozdanie z działalności Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie za 2007r. stanowi załącznik nr 3 do protokółu.
Kierownik MGOPS w Janikowie Pani Izabela Matuszak poinformowała, jakie zasiłki są przyznawane w Ośrodku.
Powiedziała, że obecnie przygotowywany jest projekt systemowy Kapitał Ludności -finansowany ze środków Unii Europejskiej około 98.000 zł. Na ten cel środki są zabezpieczone do roku 2013. Jest to program przeznaczony udzielać pomocy osobom, które pozostają długotrwale bez pracy.
Sprawozdanie Rada przyjęła bez uwag.
 
2)        Sprawozdanie z działalności Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2007r. stanowi załącznik nr 4.
Pełnomocnik Burmistrza Pani Ewa Krause poinformowała, że             w roku 2007 wszystkie ujęte zadania w programie zostały zrealizowane. Program był realizowany dzięki współpracy                z instytucjami naszej gminy i społecznością oraz pracownikami urzędu.
Sprawozdanie Rada przyjęła bez uwag.
 
3)        Sprawozdanie Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury  w Janikowie stanowi załącznik nr 5 do protokółu,
Sprawozdanie finansowe przedstawiła księgowa MGOK Pani Katarzyna Zub.
Sprawozdanie Rada przyjęła bez uwag.
 
Punkt 8
Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z działań Policji na terenie Gminy i Miasta Janikowo było omawiane na posiedzeniach komisji. / zał. Nr 6/
Wobec braku uwag, co do przedstawionej informacji przystąpiono do kolejnego punktu porządku obrad.
Punkt 9
Podjęcie uchwał w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2008r.
Skarbnik Bogumiła Szumacher wyjaśniła, że zmiany w budżecie wprowadzono  na podstawie:
-         Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomor­skiego  Nr WFB.I.3011/W/1/2008 z dnia 21 lutego 2008 roku,
-         Decyzji Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy Nr 4/08 z dnia 25 lutego 2008 roku,
-         Informacji Ministra Finansów Nr ST4/4820/69/08 z dnia 12 lutego 2008 roku.
Przyznane dotacje celowe dotyczą  korekty planów w dziale 801  i 852 w odniesieniu do dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębny­mi ustawami oraz dofinansowania zadań własnych.
Wprowadzono do planu dochody ponadplanowe w działach:
- 750 „Administracja publiczna” kwota 38 000 zł, w tym z tytułu refundacji wynagrodzeń za rok 2007 dla zatrudnionych w ramach robót publicznych.
- 756 „Dochody od osób prawnych….” kwota 800 zł, w tym wpływy z lat ubiegłych z tytułu podatku za posiadanie psa.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE
 Na podstawie korekty dokonanej po stronie dochodów w zakresie dotacji na zadania zlecone zwię­k­­szono, bądź zmniejszono plany wydatków w odpowiednich podziałkach klasyfi­kacji budżetowej.
Korekty dotyczą działów jak niżej:
 
W dziale 010 – Rolnictwo – wprowadzono środki na opłacenie szkoleń dla Lokalnych Grup Działania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich – 4 000 zł.
 
W dziale 700 – Gospodarka Mieszkaniowa - wprowadzono zwiększenie w planie wydatków inwestycyjnych w związku z modernizacją budynku w Janikowie z przeznaczeniem na mieszkania socjalne – 12 310 zł.
 
W dziale 750 – Administracja publiczna - dokonano przeniesienia planowanych wydatków  pomię­dzy paragrafa­mi na łączną kwotę  16 500,00 zł oraz zwiększono odpis na ZFŚS i plan wypłaty diet dla sołtysów.
 
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy… - zmniejszono plan wydatków na zakup wyposażenie w kwocie 247 zł.
 
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – zwiększa się odpis na ZFŚS dla obsługujących monitoring.
 
W dziale 758 – Różne rozliczenia – utworzono rezerwę celową ze środków subwencji oświatowej na pokrycie wydatków szkół – 274 078 zł.
 
W dziale 801 – Oświata i wychowanie - korekty planu wydatków zostały dokonane na podstawie wniosków dyrektorów gminnych placówek oświatowych. Ponadto dokonano zwiększeń odpisów na ZFŚS dla nauczycieli w związku ze zmianą wysokości kwoty bazowej. W celu sfinansowania kosztów przygotowania zawodowego młodocianych wprowadza się środki do realizacji przyznane z budżetu Wojewody.
 
W dziale 852 – Pomoc społeczna - zmiany dotyczą przede wszystkim zmniejszenia planów rocznych ustalonych dla Środowiskowego Domu Samopomocy oraz dla MGOPS na wypłatę świadczeń rodzinnych, zasiłków stałych i zasiłków okresowych. Łączna kwota zmniejszeń wynosi 623 420 zł. Zwiększenia planu w tym dziale dotyczą korekty odpisów na ZFŚS.
 
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – dokonano zmian w § 4040 – dodatkowe wynagrodzenie roczne oraz zwiększono naliczenie odpisów na ZFŚS dla nauczycieli.
 
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska -  w związku z ogłoszeniem wysokości podstawowego odpisu na ZFŚS dokonuje się korekty w naliczeniu na 2008 rok dla pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych. Jest to kwota 3 396 zł.
 
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zwiększenie planu wydatków w kwocie 3 035 zł obejmuje opłaty telefonii komórkowej i odpisy na ZFŚS.
 
Ogółem  saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi  145 595,00 zł po stronie zmniejszeń.
 
Wobec nie zgłoszenia uwag Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za na 12 obecnych radnych podczas głosowania. /zał.nr 7/
 
 
 
Punkt 10
Odwołanie Sekretarza Gminy i Miasta Pana Macieja Golz.
W punkcie tym z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że odwołanie ze stanowiska Sekretarza Gminy i Miasta Janikowo Pana Macieja Golz następuje      w związku        z prośbą jaką złożył P. Maciej Golz do Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo                o rozwiązanie umowy o pracę z dniem 15 lutego 2008r.
W związku z tym, że Rada powołuje sekretarza musi go również odwołać, ponieważ Pan Maciej Golz już nie pracuje.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 12 głosami na 12 obecnych. /zał. nr 8 do protokółu/
 
Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków i trybu wspierania finansowego rozwoju sportu kwalifikowanego na Terenie Gminy i Miasta Janikowo .
Jacek Duma wyjaśnił, że podjęcie uchwały umożliwi dotowanie sportu kwalifikowanego na terenie naszej gminy. Umożliwi to nieprzerwaną działalność       i rozwój dyscyplin uprawianych w klubach. Aby umożliwić wsparcie finansowe w klubach wystarczy mieć współzawodnictwo. Izby Obrachunkowe do tej pory zabraniały wsparcia sportu kwalifikowanego. Po licznych interpelacjach składanych do Ministra Sportu i Turystyki zajęto stanowisko, że przy spełnieniu określonych zasad sport kwalifikowany może być dotowany.
Projekt uchwały był konsultowany z Radą Sportu Gminy i Miasta w Janikowie i po wprowadzeniu sugerowanych zmian został zaopiniowany pozytywnie.
 
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska poprosiła o wyjaśnienie, czy uchwałą dotyczy tylko dotowania sportu amatorskiego.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że nie. Nie ma tutaj podziału na rodzaj sportu, np. seniorski, juniorski itp. Ustawa traktuje wszystkich równo, nie ma takiego pojęcia jak sport zawodowy czy amatorski.
Radny Robert Padoł poprosił o wyjaśnienie zapisów z § 3  dot. dofinansowania wydatków bieżących z tytułu przygotowania klubu lub zawodnika do udziału we współzawodnictwie do 60%. Czy to oznacza, że każdy klub będzie musiał mieć na zadanie swoje 40%?
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że podział ten dotyczy zachowania równowagi pomiędzy przygotowaniem a  udziałem w zawodach.
Na tym dyskusja została zakończona.
Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytał opinię Rady Sportu. / zał. Nr 9/
Następnie wobec nie zgłoszenia więcej pytań, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 12 głosami na 12 obecnych. /zał. nr 10 do protokółu/
 
Punkt 12
Przyjęcie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2008r. i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że Program był szczegółowo omawiany na posiedzeniach komisji Rady, Rada jest zobowiązana do corocznego uchwalania takiego programu.
Wobec nie zgłoszenia uwag i propozycji Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za na 12 obecnych radnych podczas głosowania. /zał.nr 11/
 
Punkt 13
Zasady i warunki wyłapywania na terenie miasta i gminy Janikowo zwierząt bezdomnych i zapewnienia im właściwej opieki.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że zgodnie z wymogami ustawowymi rada musi ustalić zasady i warunki wyłapywania bezdomnych zwierząt.
Może się to odbywać się wyłącznie na mocy uchwały podjętej po uzgodnieniu         z powiatowym lekarzem weterynarii oraz po zasięgnięciu opinii upoważnionego przedstawiciela organizacji społecznej, której statutowym celem działania jest ochrona zwierząt.
Zatrzymane zwierzęta będą umieszczane w Schronisku dla zwierząt w Inowrocławiu lub w punkcie zatrzymań zwierząt w PGKiM w Janikowie.
Radna Halina Bielińska poprosiła o wyjaśnienie czy miejsce przygotowane dla zwierząt w PGKiM w Janikowie posiada odpowiednie do tego warunki oraz czy posiadają sprzęt do wyłapywania zwierząt.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że podstawowe warunki są spełnione. Dodał, że nikt nie lekceważy tego problemu. Osoby w PGKiM w Janikowie posiadają odpowiednie przygotowanie.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 12 do protokółu./
 
Punkt 14
Sprzedaż nieruchomości w Dobieszowicach.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że nieruchomość przeznaczona do sprzedaży w przetargu położona jest w Dobieszowicach, po byłym budynku OSP.
Radny Krzysztof Dzieża zapytał z czego wynika podział działki.
Jacek Duma wyjaśnił, że działki tak były podzielone.
Wobec nie zgłoszenia uwag Roman Jaszcz odczytał treść uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 13/.
 
Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działek w drodze bezprzetargowej..
W punkcie tym Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział, że sprzedaż działek następuje na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości, gdzie obecnie jest realizowana inwestycja – budowa pawilonu handlowego przy ul. Głównej. Nowy Polo Market.
W trakcie realizacji inwestycji stwierdzono, że jest za małą powierzchnia pozwalająca na wykonanie zajazdu do budowanego pawilonu handlowego. W tym celu zachodzi konieczność sprzedaży terenu 210 m2.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag Roman Jaszcz odczytał treść uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 14/.
 
 
 
Punkt 16.
Zabezpieczenie środków finansowych na inwestycję realizowaną w ramach programu „Moje Boisko Orlik – 2012”.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że jest to nowy program ministerialny.
Finansowanie tego projektu odbywać się ma z założeniem pokrycia 1/3 kosztów budowy (ok. 1 mln złotych) w trzech równych częściach przez samorząd danej gminy, samorząd wojewódzki i ministerstwo sportu.
Gmina nasza złożyła wniosek na budowę trzech boisk, po jednym w 2008r., 2009r. oraz 2010r.
Jacek Duma dodał, że przy realizacji tego projektu są zaprojektowane gotowe segmenty zaplecza socjalnego. Burmistrz na spotkaniu dotyczącym w/w programu zasugerował, aby była możliwość np. realizacji budowy boisk sportowych bez konieczności zamawiania tych segmentów socjalnych, ponieważ w naszej gminie posiadamy takie zaplecze socjalne przy obecnych boiskach, a jest to dość znaczny koszt całego projektu.
Jest to uchwała intencyjna
Radny Krzysztof Dzieża powiedział, że koszt do 350.000 złotych w tym roku jest to duży wydatek. Czy to jest konieczne budowa 3 boisk za 1 mln złotych.
Radny Robert Padoł zapytał, czy wymiary tych boisk będą musiały być takie jak zakłada program.
Jacek Duma wyjaśnił, że tak.  Natomiast jeśli chodzi o koszt budowy boisk to z-ca burmistrza wyjaśnił, że burmistrz wystąpił z propozycją odstąpienia od programu i zakupu budynków socjalnych, znacznie pomniejszyłoby to koszty całego programu.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag Roman Jaszcz odczytał treść uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za – jednogłośnie. / zał. Nr 15/
 
Punkt 17, 18 i 19
Kolejno głos zabrali.
1.     Z-ca burmistrza Jacek Duma odpowiedział na pytanie zadane podczas Komisji Rady na temat wycinania drzew przy nowobudowanym Polo Markecie - odczytał notatkę przygotowaną przez Inspektora ds. leśnictwa      i ochrony środowiska wyjaśniającą tą sytuację. Z przedstawionej notatki wynika, że w zamian za usunięte stare drzewa przy nowobudowanym obiekcie zostanie przesadzonych 7 sztuk dużych drzew, 19 sztuk drzew ozdobnych oraz 2.619 sztuk krzewów ozdobnych. /notatka stanowi załącznik nr 16 do protokółu/
 
2.     Radna Halina Bielińska poprosiła o zapisanie terminu posiedzenia Komisji Rolnej i Ochrony Środowiska na dzień 13 marca 2008r. na godzinę 1530. Posiedzenie odbędzie się wraz z sołtysami z terenu Gminy Janikowo.
 
3.     Radny Jerzy Karaszewski – poprosił o podanie terminu, kiedy będzie robiona termodernizacja pozostałych bloków w Janikowie.
 
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że bliższego terminu wykonania prac termomodernizacyjnych pozostałych bloków nie można określić. Zostanie to wykonane wówczas jak będą zebrane wystarczające środki finansowe na ten cel.
 
4.     Radny Grzegorz Czerwiński:
-  poprosił o rozważenie możliwości oświetlenia domów w Kołudzie Małej.
- Czy robi się coś w kwestii tablic informacyjnych z nawami ulic?
- Czy kierownictwo MGOK mogłoby wywieszać informację z repertuarem imprez na cały miesiąc i nieco wcześniej, a także czy można usprawnić pracę biblioteki przy ulicy przemysłowej. Brak komputera i Internetu ogranicza możliwości korzystania z czytelni. Brak jest również miejsca, ponieważ część książek poukładana jest w kartonach.
- poprosił o zrobienie przeglądu boisk i placów zabaw. Brak jest placu zabaw z prawdziwego zdarzenia, ogrodzonego.
- kiedy poprawi się szybkość transferu internetowego?
 
Jacek Duma wyjaśnił, że szybkość Internetu zostanie zwiększona. Najwięcej problemów mają pierwsi abonenci, którzy posiadają modemy ARISTY. Obecnie montowane są modemy MOTOROLE. Przy częstych awariach i problemach z połączeniem się z Internetem modemy te są wymieniane.
Jeśli chodzi o plac zabaw to na chwilę obecną brak jest środków finansowych.
Sprawa funkcjonowania biblioteki, należałoby się zastanowić nad połączeniem biblioteki z ulicy Dworcowej i Przemysłowej w jedną bibliotekę.
Tablice informacyjne – po kolei będą robione, w miarę posiadanych środków finansowych. Na razie pilniejsze jest łatanie dziur na drogach.
Oświetlenie w ulicy Polnej – Kołuda Mała, można by zrobić oświetlenie          u zbiegu ulic i postawić lampy na ruch.
 
5.     Radna Halina Bielińska – poprosiła o kilka zdań na temat Programu LEADE+.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że odbyło się w Rojewie spotkanie grupy LEADER+.
Do Programu przystąpiło więcej gmin i tu pojawia się problem, ponieważ każda gmina chce środki dla siebie. Spotkanie nie zakończyło się żadnymi decyzjami.
 
6.     Radny Tadeusz Łepski w imieniu mieszkańców ulicy Młodzieżowej               i Głównej 1 o wykonanie parkingu, np. poprzez likwidację części trawnika.
Jacek Duma powiedział, że trzeba się zastanowić czy jest zasadne likwidowanie trawnika, aby zrobić parking. Zieleni nie aż tak dużo.
 
7.     Radny Jerzy Borzymowski – poprosił o zwrócenie uwagi na to, że osoby, które są bezrobotne, muszą obecnie podpisywać tzw, listy deklaracyjne w Urzędzie Pracy w Inowrocławiu. Są to dodatkowe koszty.
Kiedy zostanie otwarte Centrum Językowe?
Dlaczego miasto zaniechało zatrudniania osób do przeprowadzania dzieci przez przejścia dla pieszych?
Z-ca burmistrza odpowiedział, że sprawa podpisywania list przez osoby niepracujące zostanie sprawdzone, ponieważ biuro pracy miało zapewnione pomieszczenie i dowóz pracowników do Janikowa.
Centrum Języków Obcych zostanie otwarte zaraz po dokonaniu wyposażenia. Są z tym pewne problemy. Komputery zostały już zakupione, pozostały jeszcze do zakupu meble.
Jeśli chodzi o osoby przeprowadzające uczniów, to muszą być osoby przeszkolone, jest to koszt 300 zł na jedną osobę. Na chwilę obecną nie ma przeszkolonych osób. Dopiero jak będą następne szkolenia takie osoby będą mogły przeprowadzać uczniów przez przejścia dla pieszych.
 
8.     Głosu udzielono P. sołtys Dobieszewic G.Danielewicz, która powiedziała, że w naszej gminie są dużo wyższe podatki niż w Inowrocławiu.
Jacek Duma wyjaśnił, że w naszej gminie przy ustalaniu podatku rolnego mamy zasadę, że gdy zboże tanieje to podatek tanieje, zboże drożeje to              i podatek rolny tanieje. W tym roku i tak odstąpiliśmy od tej zasady                   i wysokość podatku rolnego została ustalona na niższym poziomie niż wynikałoby to z przyjętej zasady.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz dodał, że jako gmina też musimy          z czegoś żyć.
 
9.     Radny Dariusz Kunkel poprosił o wyjaśnienie, czy robi się coś w kierunku odzyskania środków finansowych – podatku około 1,5 mln złotych - jakie straciła gmina Janikowo przez połączenie Janikowskich Zakładów Sodowych z Inowrocławskimi Zakładami Sodowymi.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że w tej sprawie odbyło się spotkanie z Dyrektorem Szczepańskim. Po połączeniu zakładów biegły Ciech-u dokonał ponownego przeszacowania majątku, w wyniku którego uległa zmianie wartość budowli, a co za tym idzie wysokość odprowadzanego podatku do gminy Janikowo.
 
10. Sołtys Głogówca zapytał, czy będą ponoszone ich diety, ponieważ mają najniższe, oraz czy będzie Internet w Głogówca?
Jacek Duma odpowiedział, że zaległe diety zostały wypłacone, natomiast Internet na wsi rozprowadzany jest przez Studio 7 i są dalsze plany rozbudowy tej się.
 
 
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1730 zakończył XV Sesję Rady Miejskiej                   w Janikowie.
                                                                          
Protokółowała:                                                     Przewodniczący
                                                                  Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                           Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smoli (31 marca 2008)
Opublikował: Barbara Smolik (2 kwietnia 2008, 10:58:09)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (10 marca 2009, 10:20:27)
Zmieniono: poprawienie błędu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 520

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23