BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XVII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 18...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XVII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 18 kwiketnia 2008r.

P R O T O K Ó Ł
 
 Z XVII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 18 kwietnia 2008r.
 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XVII sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości- radnego powiatowego Marka Szubargę, Dyrektora PGKiM w Janikowie Jana Drzewieckiego, Prezesa ZNP Iwonę Kulczycką, Mariusza Stasiuk  Przewodniczącego Rady Sportu, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył,  iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Antoni Kaszak               - usprawiedliwiony
 
Protokolantem XVII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej                     w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Burmistrz Andrzej Brzeziński, Z-ca burmistrza Jacek Duma, Skarbnik Gminy i Miasta Hanna Kuczyńska.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad                  i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wniósł o wprowadzenia 2 uchwał do porządku obrad:
1) w sprawie przystąpienia Gminy Janikowo do tworzonego Stowarzyszenia Lokalna Grupa działania czarnoziem na Soli oraz udzielenia pełnomocnictwa Panu Jackowi Duma do pełnego reprezentowania Gminy w Stowarzyszeniu Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli.
2) wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy          i Miasta Janikowo.
Proponowaną zmianę Rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag i propozycji zmian do porządku obrad Rada Miejska w Janikowie przyjęła następujący porządek obrad:
 
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac w okresie pomiędzy sesjami ( z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
 
6.     Składanie interpelacji.
 
7.     Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Janikowo do tworzonego Stowarzyszenia Lokalna Grupa działania czarnoziem na Soli oraz udzielenia pełnomocnictwa Panu Jackowi Duma do pełnego reprezentowania Gminy w Stowarzyszeniu Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli.
8.     wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
9.     Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2008r.
 
10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości punktu dla pracowników niebędących nauczycielami zatrudnionych w  przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę i Miasto Janikowo.
 
11. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr VIII/36/2007 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 22 czerwca 2007r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i Miasta Janikowo.
 
12. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2007 rok:
1)     Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej o realizacji budżetu za 2007r.,
2)     Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta,
3)     Przedstawienie opinii w sprawie realizacji budżetu za 2007r., przez Komisje Rady Miejskiej.
4)     Dyskusja
13. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.
14. Odpowiedzi na interpelacje.
15. Wnioski i zapytania.
15. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony         i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać   i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z XVI Sesji Rady Miejskiej            w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński  przedstawił  stan finansowy gminy:
 
-    jednostki budżetowe -      510.757,36 zł,
-    rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  -   468.299,08 zł
- rachunki dochodów własnych – 189.939,873 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 17 kwietnia 2008r.:
- dochody   - 9.661.780.83  
- wydatki     - 9.036.216,86
Na dzień 17 kwietnia 2008 roku ustalono nadwyżkę w budżecie na kwotę 626.563,97zł 
Zadłużenie na dzień 18 kwietnia 2008r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002) - 582.036,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) – 652.083,00 zł,
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 1.200.180,44 zł,
-         kredyt na pokrycie deficytu – 3.202.947,00 zł
Razem kredyty – 5.637.246,44 zł
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 434.500,00 zł,
-         pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 94.400,00 zł
Razem pożyczki – 528.900,00 zł
 
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 6.166.146,44 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 18.04.2008r. stanowi 18,6% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 1/
Burmistrz dodał, że zadłużenie uległo zmniejszeniu, ponieważ otrzymaliśmy umorzenie części spłaconych pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
 
Następnie Burmistrz poinformował, że od ostatniej sesji wydano 2 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:
 
1)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa użytkowania wieczystego działki położonej w Janikowie ul. Przybyszewskiego,
2)        Ogłoszenia wykazu nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości gminy Janikowo przeznaczonych do oddania w dzierżawę.
 
 
Z realizacji uchwał:
 
W dniu 18 kwietnia 2008 roku odbył się przetarg na:
Nieruchomości gruntowe:
1.     działki w Górach   – cena wywoławcza 10.000 zł sprzedano za  10.100 zł
- cena wywoławcza  15.000 zł sprzedano za  15.150 zł
- cena wywoławcza  15.000 zł sprzedano za  15.150 zł
 
2.     działki w Sosnówcu   – cena wywoławcza  85.000 zł brak wpłat wadium
- cena wywoławcza  15.000 zł sprzedano za  zł  15.150 zł
 
 
Lokale mieszkalne
1. Główna 25/16, 37,35m2 –  cena wywoławcza 75.000 zł sprzedano za  145.000 zł
 
2. Główna 7B/5, 34,60m2 –   cena wywoławcza 65.000 zł sprzedano za  100.000 zł
 
3.     Klonowa 2/23, 22,45m2 –cena wywoławcza 45.000 zł sprzedano za    58.000 zł
 
4.     Miła 3/23, 23,12m2 –        cena wywoławcza 45.000 zł sprzedano za    58.000 zł
 
Łącznie sprzedano nieruchomości na kwotę 416.550 złotych
/zał. Nr 2/
 
Burmistrz przedstawił stan zaawansowania robót na hali sportowej, wyjaśniając, że do chwili obecnej budowa hali widowiskowo – sportowej i trybuny stadionu w Jankowie wyniosła 11 636 370,00 zł.
Pozostałe do wykonania roboty budowlane oraz wykonanie chodników, odwodnienie i osprzęt elektryczny to koszt około 2 mln zł.
 
Radny Jan Plewa poprosił o podanie terminu oddania hali do użytku.
Burmistrz Andrzej Brzeziński odpowiedział, że jest to I dekada sierpnia br.
 
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do Burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XVII sesji Rady Miejskiej nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
 
Punkt 7
Podjęcie uchwały przystąpienia Gminy Janikowo do tworzonego Stowarzyszenia Lokalna Grupa działania czarnoziem na Soli oraz udzielenia pełnomocnictwa Panu Jackowi Duma do pełnego reprezentowania Gminy w Stowarzyszeniu Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Lokalna grupa Działania Czarnoziem na Soli do tej pory działała jako fundacja. Do sformalizowania działań LGD, aby móc wykorzystywać środki unijne, niezbędna jest rejestracja wobec formie stowarzyszenia. Ze względu na wymogi uzasadnione jest wyrażenie woli przystąpienia Gminy Janikowo do tworzonego Stowarzyszenia jako członka założyciela, wobec celu objęcia działaniami.
Wobec nie zgłoszenia pytań, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych. /zał. nr 3 do protokółu/
 
Punkt 8
Wprowadzenie zmian w uchwale Nr XVI-98/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 24 czerwca 2004r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy          i Miasta Janikowo.
Burmistrz w tym punkcie wyjaśnił, że Gmina Janikowo przystępuje do konkursów ogłoszonych przez Ministerstwo Kultury i Sportu o dofinansowanie realizacji projektu pn. „Wielofunkcyjne Boiska Sportowe” i „Blisko Boisko”.
Boisko wielofunkcyjne planowane jest pomiędzy nowym Polo a apteką, drugie boisko ul. Wilkońskiego, po placu ZEC, oraz w Kołodziejewie na placu szkoły.
Planowane było umiejscowienie jednego boiska w Broniewicach, niestety konserwator zabytków nie wyda zezwolenia.
Wszystkie proponowane zmiany muszą zostać ujęte w Wieloletnim programie inwestycyjnym, stąd wynika zmiana uchwały.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie.  /zał. Nr 4/
 
Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2008r.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Hanna Kuczyńska, informując jednocześnie, że w związku z pismem Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 16.04.2008r. wprowadzono dodatkowe zmiany w budżecie.
Zmian w budżecie na 2008 rok dokonuję na podstawie: Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomor­skiego oraz Decyzji Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy.
Przyznane dotacje celowe dotyczą  korekty planów w dziale 751,852 i 854 w odniesieniu do dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębny­mi ustawami oraz dofinansowania zadań własnych.
Wprowadzono do planu dochody ponadplanowe w działach:
- 700 „Gospodarka mieszkaniowa” kwota 700 000 zł,
Ponadto wprowadza się do planu dochodów środki w kwocie 348 133 zł Funduszu Dopłat finansowego wsparcia przeznaczonego na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na zmianie sposobu użytkowania budynku handlowo-gastronomicznego na budynek mieszkalny z lokalami socjalnymi położonego w Janikowie.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE
W dziale 700 – Gospodarka Mieszkaniowa - wprowadzono zwiększenie w planie wydatków inwestycyjnych w związku z modernizacją budynku w Janikowie z przeznaczeniem na mieszkania socjalne – 348 133 zł. Pozostałe zwiększenia w kwocie 4 000 zł dotyczą wydatków bieżących.
W dziale 750 – Administracja publiczna – przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami w celu zabezpieczenia środków na wynagrodzenia dla osób odbywających służbę zastępczą.
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy… - wprowadza się dodatkowe środki na dokonanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej z wyborów w kwocie 120 zł.
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – wprowadza się plan dotacji dla Komendy Powiatowej Policji z przeznaczeniem na dofinansowanie działalności Komisariatu Policji w Janikowie oraz zwiększa się plan o kwotę 8 402 zł na rozbudowę monitoringu.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego – koryguje się plan potencjalnych spłat pożyczek zaciągniętych przez wspólnoty mieszkaniowe, które poręczała gmina o kwotę 44 402 zł.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia – wprowadza się plan wydatków na zorganizowanie tzw. „Białej Soboty” w Janikowie oraz przewóz osób na badania do RCO w Bydgoszczy na łączną  kwotę 9 000 zł.
W dziale 852 – Pomoc społeczna - zmiany dotyczą  zmniejszenia planu wydatków na wypłatę dodatków mieszkaniowych oraz zwiększenie planu wynagrodzeń bezosobowych dla opiekunek środowiskowych. W związku z przyznaniem dodatkowych środków na dofinansowanie zadań własnych zwiększa się plan wynagrodzeń i pochodnych z przeznaczeniem na wypłatę dodatków
dla pracowników socjalnych.
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – zwiększenie planu wydatków o kwotę 80 930 zł z przeznaczeniem na stypendia dla uczniów w związku z przyznaniem dotacji na ten cel.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zwiększenie planu wydatków w kwocie 700 000 zł  dotyczy zamierzenia inwestycyjnego – budowa boisk sportowych.
 
Ogółem  saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi  1 139 552,00 zł po stronie zwiększeń.
 
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami - jednogłośnie, /zał. Nr 5/
 
Na obrady przybył Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Inowrocławiu Pan Andrzej Lipiński.
Przewodniczący Rady poprosił o odstąpienie od dalszego omawiania punktów obrad i udzielenie głosu Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych.
Radni jednogłośnie wyrazili zgodę na udzielenie głosu Panu A.Lipińskiemu.
 
Nastąpiła dyskusja, kolejno głos zabrali:
 
Jako pierwszy zabrał głos Burmistrz Andrzej Brzeziński, który poprosił o podanie, kiedy będą naprawiane dziury na drogach powiatowych, jakie są planowane inwestycje na drogach powiatowych? Do 2012 roku na terenie naszej gminy jakie są planowane inwestycje?
 
Dyrektor wyjaśnił, że roboty cząstkowe zaczęto realizować. Zdaje sobie sprawę, że są  to prace niewystarczające. Do napraw na gorąco musi być odpowiednie warunki atmosferyczne. Systematycznie te naprawy będą realizowane.
Dyrektor dodał, że Zarząd Dróg posiada własny sprzęt i będzie możliwe zwiększenie zakresu wykonywanych napraw dróg. Jeśli tylko pozwolą warunki prace będą wykonywane na 2 zmiany.
W gminie Janikowo na ten rok przewidziana jest naprawa drogi i ścinka poboczy na odcinku ponad 3 km.
Przygotowujemy się do projektu napraw na 2009 rok. Zakres prac będzie wykonywany przynajmniej na tym samym poziomie bądź zostanie zwiększony.
Ze środków już zatwierdzonych do wykorzystania na remonty dróg będzie realizowany dalszy ciąg przebudowy drogi Rybitwy – Janikowo, przebudowa drogi Janikowo – Tupadły.
 
Radny Robert Padoł poprosił o wyjaśnienie, kiedy będzie robiona droga na Wierzejewice? Jest ona naprawiana, co rok, a dziury robią się coraz większe. Naprawy polegają na wylewaniu wody z tych dziur i ich naprawie.
 
Dyrektor Zarządu Dróg odpowiedział, że należy wybrać, co jest lepsze: żadna naprawa, czy też częściowa naprawa. Remonty cząstkowe nie są dobrym rozwiązaniem, ponieważ co roku wraca się z remontem na tą samą drogę. Jeśli zrobi się remont gruntowy nie trzeba będzie naprawiać takiej drogi przez 5-8 lat.
 
Radny Grzegorz Czerwiński powiedział, że naprawa 3km odcinka drogi na terenie Gminy Janikowo jest to zbyt mało. Radny Poprosił o podanie, jaki jest to % dróg powiatowych w Gminie Janikowo i gdzie ta droga będzie robiona.
 
Dyrektor odpowiedział, że będzie jeszcze robiona droga Cieślin – Janikowo.
 
Burmistrz powiedział, że droga ta nie jest w Gminie Janikowo.
Dyrektor –poinformował, że w Gminie Janikowo będzie robiona droga o od przejścia od torów do drogi wojewódzkiej, od Powstańców Wielkopolskich w kierunku Broniewice.
Pan A. Lipiński dodał, że Powiat przymierza się do planowania remontu dróg na 2090 rok i prosiłby o zgłoszenia potrzeb, aby można się do tego odnieść w planach remontowych.
 
Radny Krzysztof Dzieża – czy planowane jest położenie nowego dywaniku na drodze do Wierzejewice?
Dyrektor – Zarząd Dróg stara się remontować te drogi, które są w złym stanie i robione jest równocześnie odwodnienie, czyli ścinka poboczy.
 
Burmistrz zaznaczył, że jest ogłoszony konkurs na remonty dróg gminnych. Każda gmina może złożyć 1 wniosek o otrzymać 500 tys. zł. Wystarczy to na 1 km drogi. Burmistrz dodał, że robienie odwodnienia dróg jest bardzo ważne.
 
Dyrektor Zarządu Dróg – powiedział, że Zarząd dróg od ponad tygodnia posiada maszynę do ścinki poboczy i powoli można zaczynać odwadniać drogi.
 
Sołtys Wierzejewice Jolanta Sap poprosiła Dyrektora o podanie , czy będą wycięte drzewa na tej drodze. Rada Sołecka składała wniosek o przycięcie drzew.
 
Dyrektor – jeśli jest decyzja na wycinkę tych drzew to będzie to wykonane.
 
Radna Halina Bielińska – czy na drodze powiatowej, jeśli zatrzymują się autobusy, przewoźnik musi posiadać zgodę właściciela drogi. Chodzi tutaj o zatrzymywanie się autobusów Jan Trans na krzyżówce drogi Kołuda Wielka – Kołuda Mała.
 
Dyrektor – tak przewoźnik musi posiadać zgodę właściciela drogi. Zostanie ta sprawa rozpatrzona.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do P. Andrzeja Lipińskiego, Dyrektor zarządu Dróg Powiatowych podziękował Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu za współpracę oraz Dyrektorowi PGKiM w Janikowie Janowi Drzewieckiemu.
Na tym dyskusja została zakończona
 
Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego        i wartości punktu dla pracowników nie będących  nauczycielami zatrudnionych        w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę   i Miasto Janikowo.
Przewodniczący Rady przedstawił opinię Związku Nauczycielstwa Polskiego, które pozytywnie zaopiniowało propozycję ustalone w uchwale./zał.nr 6/
Następnie z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, propozycja zmian wynika z potrzeby dostosowania płac do obowiązujących przepisów. Wynagrodzenia te dotyczą obsługi szkół i przedszkoli. Rada Gminy ustala najniższe wynagrodzenie zasadnicze w I kategorii zaszeregowania, określane w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, natomiast pracodawca w porozumieniu z Radą Gminy, stosownie do swoich możliwości finansowych ustala wartość jednego punktu w złotych.
Obecna propozycja to najniższe wynagrodzenie 750,00 zł, wartość jednego punktu 5,00 zł.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał. Nr 7/
 
Punkt 11
Zmiana uchwały Nr VII/36/2007 Rady Miejskiej w Jankowie z dnia 22 czerwca 2007r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że proponowane zmiany umożliwią sprzedaż mieszkań dotychczasowym najemcom po preferencyjnych cenach. Może się to przyczynić do wzrostu sprzedaży lokali mieszkalnych. Obecnie sprzedaż mieszkań na terenie Gminy została nieco zahamowana, ponieważ ceny są dość wysokie.
Wiceprzewodnicząca Rady poprosiła o wyjaśnienie, czy propozycja wprowadzenia bonifikaty przy zakupie lokalu mieszkalnego dotyczy tylko najemców w mieście, a co z tymi na wsi.
Jacek Duma wyjaśnił, że na wsi jest już wprowadzona bonifikata. Zasada ta jest uregulowania w Wieloletnim programie gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za- jednogłośnie, /zał. Nr 8/
 
Punkt 12
Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2007 rok              i dyskusja.
1)     Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej o realizacji budżetu za 2007r.
2)     Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta.
3)     Przedstawienie opinii w sprawie realizacji budżetu za 2007r., przez Komisje Rady Miejskiej.
4)     Dyskusja
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował zebranych, że w związku             z przesłanym materiałem opisującym wykonanie budżetu w roku 2007, Burmistrz Gminy i Miasta Janikowo przesłał do Regionalnej Izby Obrachunkowej                      w Bydgoszczy uzupełnienie informacji w zakresie kredytu, zobowiązań, należności     i upoważnień.
Przewodniczący Rady zapoznał wszystkich z w/w uzupełnieniem. /zał. Nr 9 do protokółu/
Następnie Przewodniczący Rady udzielił głosu Skarbnik Gminy i Miasta Pani Hannie Kuczyńskiej, która przestawiła analizę wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowa za 2007 rok.
         Podczas obrad IV sesji w dniu 28 grudnia 2006 roku Rada Miejska podjęła uchwałę Nr  IV/14/2006, zatwierdzając budżet gminy i miasta do realizacji w 2007 roku. Bilans uchwalonego budżetu wynosił 36 199 218 zł. Wartość planowanych dochodów stanowiła kwotę 30 929 094 zł, natomiast wydatki to kwota 35 148 984.
Budżet został uchwalony z deficytem na kwotę 4 219 800,00 zł.
Planowany deficyt nie uległ zmianie  do końca roku sprawozdawczego. 
W roku sprawozdawczym 2007 uchwałą budżetowa była zmieniana w wyniku podjęcia siedmiu uchwał przez Radę Miejską oraz poprzez wydane 5 zarządzeń Burmistrza Gminy i Miasta.
Wprowadzone zmiany ogółem zwiększyły plan dochodów o 4,8%, natomiast plan wydatków zwiększono o 4,2%.  Wprowadzono do realizacji ponadplanowe dochody na kwotę 588 954,00 zł.
Po dokonanych zmianach planu bilans budżetu na koniec roku 2007 wynosił:
         Dochody     32 401 786,00                 Przychody            5 684 692,00
         Wydatki      36 621 586,00                 Rozchody             1  464 892,00
 
W roku 2007 dochody budżetowe zostały zrealizowane w kwocie 31 685 732,20 zł, co stanowi 97,8% planu rocznego po zmianach. W porównaniu  do roku ubiegłego wykonanie dochodów w okresie od stycznia do grudnia 2007r. jest wyższe o 1 860 366,00 zł. Podstawowe dochody podatkowe realizowane zostały w kwocie 14 841 157,88 zł, co w strukturze dochodów wykonanych ogółem stanowi około 46,8%; w tym:
1)     udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych – 424 267,79
2)     udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych -  5 320 088,00,
3)     podatek rolny i leśny – 516 112,73,
4)     podatek od nieruchomości – 7 893 222,28,
5)     podatek od środków transportowych 0 207 056,00,
6)     podatki realizowane przez urzędy skarbowe (karta podatkowa, opłata skarbowa, podatek od czynności cywilnoprawnych) – 480 411,08
W roku sprawozdawczym planowane podstawowe dochody podatkowe wykonano     w kwocie wyższej niż przewidziano i tak:
-         w udziałach z podatku dochodowego osób fizycznych plan przekroczono o 3,6%,
-         w podatku leśnym o 3%,
-         z karty podatkowej o 26,7%.
W strukturze dochodów gminy, które zostały zrealizowane w roku sprawozdawczym 2007 na drugim miejscu pod względem wielkości są wpływy z tytułu subwencji.
Wykonanie subwencji ogółem w kwocie 6 917 989,00 zł stanowi 21,8% wszystkich osiągniętych dochodów w roku 2007.
Otrzymane dotacje z budżetu państwa na realizację zadań zleconych to kwota 4 195 025,13 zł.
W roku sprawozdawczym Burmistrz Gminy i Miasta dokonał szeregu odroczeń i umorzeń w zakresie podatków i opłat. Skalę tych działań przedstawiono                           w materiałach opisujących wyko­nanie budżetu na str. 4 i 5.
W wyniku obniżenia górnych stawek podatkowych, wpływy do budżetu gminy za rok 2007 zmniejszyły się o kwotę  728 798,00 zł i jest to suma o ponad 100 tys. większa niż w roku ubiegłym.
Skutki udzielonych ulg i zwolnień, które zostały obliczone za rok 2007 z wyłączeniem ulg i zwolnień ustawowych, stanowią kwotę 185 033,00 zł.
W roku sprawozdawczym wydano decyzje na podstawie ustawy – Ordynacja Podatkowa  i na dzień 31 grudnia 2007r. skutki finansowe tych działań wyniosły:
- w umorzeniach zaległości podatkowych kwotę 617 008,00 zł, co stanowi 2% należności ogółem,
- w związku z rozłożeniem na raty i odroczeniem terminu płatności kwotę 278 813,00 zł, co stanowi 0,8% należności ogółem.
W roku sprawozdawczym ustanowione zostały hipoteki przymusowe na należności   z tytułu dochodów w zakresie podatku rolnego i od nieruchomości od osób fizycznych w ilości 8 hipotek na kwotę  33 606,90 zł
W materiałach opisujących wykonanie budżetu przedstawiona została szczegółowa analiza realizacji dochodów i wydatków w 2007 roku. Zamieszczone zostały ponadto wykresy i tabele, które pokazują zarówno strukturę wykonania jak również wielkości wykonane przyrównane do planu.
 
Plan wydatków budżetowych  wg uchwały wynosił  35 148 894,00zł.
W wyniku zmian, które wprowadziła za pomocą uchwał Rada Miejska oraz Burmistrz Gminy i Miasta poprzez Zarządzenia, plan wydatków na koniec 2007 roku wynosił  36 621 182,00 zł i obejmował:
      - wydatki bieżące w kwocie                   27 971 233,00 zł
      - wydatki majątkowe w kwocie                8 650 353,00 zł
Wykonanie budżetu w roku 2007 po stronie wydatków zamyka się kwotą              34 166 260,05 zł, co stanowi 93,3% planu.
Wydatki wykonane w roku sprawozdawczym są o 3 484 453,00 zł wyższe w porównaniu do roku 2006.
  W zakresie ZADAŃ ZLECONYCH Zrealizowane dochody na koniec roku 2007 to kwota 4 195 025,13 zł i są one o 2% wyższe niż w roku ubiegłym.
W tym:
010 Rolnictwo i łowiectwo         153 389,61 zł
750 Administracja publiczna       109 269,00 zł
751 Urzędy Naczelnych Organów
       Władzy                               22 520,00 zł
 
852  Pomoc Społeczna           3 909 846,52 zł 
W zakresie WYKONANIA PLANU WYDATKÓW SOŁECTW ZA 2007 ROK
         W roku sprawozdawczym wydatkowano środki w wysokości 11 454,15 zł. Realizacja w poszczególnych sołectwach przedstawiona została w stosownym zestawieniu.
W zakresie wykonania planu dotacji z budżetu dla jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych za 2007 rok  
         Na koniec roku 2007 po dokonanych zmianach plan dotacji dla podmiotów niezwiązanych z sektorem finansów publicznych stanowił kwotę  1 430 000,00 zł,          w tym: 
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne        20 000,00 zł
Dział 851 Ochrona zdrowia                      10 000,00 zł
Dział 852 Pomoc społeczna                        25 000,00 zł
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa  830 000,00 zł
Dział 926 Kultura fizyczna i sport             545 000,00 zł
                  
W zakresie DEFICYTU – NADWYŻKI W BUDŻECIE  2007 ROKU        Według uchwały budżetowej Nr IV/14/2006 z dnia 28 grudnia 2006 roku deficyt zos­tał określony w kwocie 4 219 800,00 zł. Kwota ta nie została zmieniona w ciągu roku sprawozdawczego.
 
Rok budżetowy 2007 zakończył się dla naszej gminy wynikiem ujemnym, czyli deficytem w kwocie 2 480 527,85 zł.
Skumulowany deficyt gminy z lat poprzednich zwiększył się do kwoty 6 139 225,08.
Stan zadłużenia gminy na dzień 31 grudnia 2007r. wynosi 8 115 580,02 zł, co stanowi 25,6% ogólnej sumy dochodów wykonanych w roku sprawozdawczym.
Na zadłużenie gminy składają się:
-         kredyty i pożyczki długoterminowe – 6 806 012,44 zł
-         wymagalne zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług – 1 309 567,58 zł
W 2007 roku gmina zaciągnęła 2 kredyty długoterminowe, tj.
- na pokrycie deficytu budżetowego – 3 300 000,00 zł, na zadania inwestycyjne – 1 116 614,35 zł.
Spłaty zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w roku 2007 wyniosły 1 464 982,00 zł, co stanowi 4,6% dochodów zrealizowanych i dotyczyły zadłużenia z tytułu zaciągniętych kredytów na termomodernizację budynków mieszkalnych oraz pożyczek. 
W zakresie GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA                            I GOSPODARKI WODNEJ
 
         W roku 2007 gmina gospodarowała środkami finansowymi   w łącznej  kwocie
  1 455 950,41 zł. Finansowana była działalność w zakresie edukacji ekologicznej, utrzy­mania czystości, urządzania terenów zielonych i ich utrzymania oraz w zakresie gospodarki wodno – ściekowej i badania gleby.
Stan  środków na rachunku bankowym na dzień 31.12.2007 r. – 20 379,31 zł
 
Po przeprowadzeniu analizy w zakresie wykonania dochodów i wydatków budżetowych  w roku 2007 a także w wyniku dokonania oceny kształtowania się przychodów i rozchodów ustalono:
W roku 2007 wykonanie planu dochodów jest o 6% wyższe w porównaniu do wykonania dochodów gminy z roku 2006.
Na jednego mieszkańca naszej gminy przypada 2 293,00 zł dochody zrealizowanego w roku 2007.
Wydatki majątkowe wykonane w roku sprawozdawczym są o 2 013 510,00 zł wyższe niż w roku ubiegłym; w strukturze wykonania wydatków ogółem stanowią 22%.
Ustalony na koniec 2007r. plan deficytu nie został wykonany.
Gmina korzystała, przejściowo, z kredytu krótkoterminowego zaciągniętego w
banku finansującym
Zobowiązania długoterminowe wygasają w roku 2016.
Udział wykonanych wydatków bieżących w dochodach ogółem, osiągniętych w
roku 2007 stanowi 84,5% - część środków własnych mogła być przeznaczona na  
realizację przedsięwzięć inwestycyjnych,
Należności wymagalne na dzień 31 grudnia 2007 stanowią kwotę 726 238,13 zł,
natomiast zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw i usług – 1 309 567,58 zł.
/Sprawozdanie z wykonania budżetu stanowi załącznik nr 10 do protokółu  /.
 
Przewodniczący Rady podziękował Pani Skarbnik za przedstawienie wykonania budżetu.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że nad wykonaniem budżetu za 2007 rok pracowała Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Janikowie, która wydała opinię z pracy Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo przesłaną do Regionalnej Izby Obrachunkowej  w Bydgoszczy.
Roman Jaszcz poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Tadeusza Łepskiego o przedstawienie w/w opinii. /załącznik nr 11 do protokółu  /
Sprawozdanie z wykonania budżetu jak i opinia wraz z wnioskiem o udzielenie absolutorium Komisji Rewizyjnej podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Bydgoszczy.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał wszystkich uczestniczących w obradach sesji z Uchwałą nr 12/Kr/2008 Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 11 kwietnia 2008 roku w sprawie opinii            o wniosku Komisji Rewizyjnej w Janikowie w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Janikowa za 2007 rok /zał. nr 12/ oraz uchwałą Nr 12/S/2008 w/w Składu Orzekającego w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Janikowa sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2007 rok /załącznik nr 13 do protokółu  /
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poprosił przewodniczących Komisji Rady Miejskiej o przedstawienie swoich opinii w sprawie realizacji budżetu za 2007 rok.
Przewodniczący Komisji Rady Miejskiej kolejno przedstawili swoje opinie:
1)     Komisja Rolna i Ochrony Środowiska – w/z  Tadeusz Łanucha, /zał. Nr 14/
2)     Komisja Budżetu i Rozwoju – Jan Plewa, /zał. Nr 15/
3)     Komisja Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty – Grzegorz Czerwiński zał. nr 16/
Wszystkie przedstawione opinie pozytywnie opiniowały wykonanie budżetu za 2007r.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2007.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który odniósł się do uwag zawartych        w opiniach Komisji Rady dotyczących kosztów budowy hali sportowej.
Burmistrz wyjaśnił, że w 2004 roku planowane koszty wynosiły 12 838 680 zł.  roku Do roku 2008 na budowę hali sportowej wydano 11 636 370 zł. Do całkowitego wykończenia hali i zakupu wyposażenia potrzeba jeszcze około 2 mln zł. Całkowity koszt budowy hali sportowej zamknąłby się w około 14 mln złotych.
Porównując koszty planowane z 2004 roku do wydatkowanych kwota ta zostanie przekroczona jedynie o około 800 000 złotych. Biorąc pod uwagę wzrost cen               i inflację nie jest to duże przekroczenie planowanych wydatków na budowę hali sportowej.
Wiele prac wykonał PGKiM w Janikowie, który zarobił na tych pracach 600 000 zł.
Rozstrzygając przetarg na wykonanie hali Gmina trafiła na wykonawcę, który nie wywiązywał się z przyjętego terminu wykonywania kolejnych etapów prac. Broster     i Remis, firmy, które również przystąpiły do przetargu, miały błędnie złożone dokumenty. Dlatego wygrała firma PBO Anioła. Na chwilę obecną prace na hali są wykonywane małymi przetargami. Siedzenia montuje ekipa z OSIR w Janikowie.
Na chwilę obecną z firmą PBO Anioła rozliczyliśmy się w ten sposób, że podpisaliśmy porozumienie i w ramach rekompensaty za niedotrzymanie terminów wykonania prac budowlanych na hali sportowej, nie zostały zapłacone tej firmie faktury za około 600 000 zł. Przeliczając wykonanie 1 m2 hali wynosi 3 750 zł.
Do końca wakacji letnich hala będzie gotowa do użytku.
Burmistrz dodał, że musimy przystąpić do remontu Sali gimnastycznej                       w Gimnazjum.
Zadłużenie gminy zmniejszyło się z 8 mln do 6 mln. Maże jednak dojść do takiej sytuacji, że za 2-3 lata zadłużenie Gminy Janikowo osiągnie 50% budżetu.
Urząd Marszałkowski uruchamia konkursy. Możemy również wziąć kredyt                w Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na wykonanie modernizacji centralnego ogrzewania w mieście. Byłby to koszt około 22 mln zł.
Gmina nasza musi szukać pieniędzy, aby prowadzić inwestycje. Stąd też wywołanie dzisiejszej uchwały, wprowadzającej ulgi przy zakupie lokalu mieszkalnego przez dotychczasowych najemców. Licząc, że są osoby samotne i po 2 w rodzinie, można zakładać, że około 70% lokali mieszkalnych zostanie sprzedane.
Na tym Burmistrz Andrzej Brzeziński zakończył swoją wypowiedź.
Radny Jarosław Stoliński poprosił o podanie, czy wiadomo, jaki będzie koszt utrzymania hali.
Burmistrz wyjaśnił, że około 60% kosztów utrzymania basenu.
Następnie głos zabrała Radna Halina Bielińska powiedziała, że nie jest łatwo gospodarować w obliczu tych działań i przedsięwzięć. Jak wszędzie występują niedobory finansowe? Kto buduje długo ten buduje drogo? Deficyt został zmniejszony. Gmina jest w niezłej sytuacji. Jako mieszkańcy jesteśmy w dobrych rękach. Radna dodała, że bardziej powinniśmy zabiegać o środki unijne. Wiele gmin życzyłoby sobie mieć tyle inwestycji. Wracając do budowy hali są stwierdzenia, że jest ona za duża. Ale nie musimy bać się dużych przedsięwzięć.
Na tym radna zakończyła swoją wypowiedź.
Następnie głos zabrał Burmistrz, który dodał, że nasza gmina z dochodem na jednego mieszkańca gminy jest na 2 miejscu w Powiecie Inowrocławskim . Jest to ponad 2 tys. zł. W innych gminach dochód ten jest porównywalny. Burmistrz dodał, że będzie to okres trudny, ponieważ musimy znaleźć środki finansowe na planowane inwestycje.
Następnie głos zabrał Przewodniczący Rady Roman Jaszcz, który powiedział, że wykonanie budżetu za 2007 rok było szczegółowo omawiane przez komisje rady. Wysłuchaliśmy opinii z Regionalnej Izby Obrachunkowej, poszczególnych Komisji Rady. Opinie te były pozytywne, należy się z tego cieszyć.
Realizacja wykonania budżetu napotyka na wiele trudności. Związane jest to z trudną sytuacją gospodarczą. Burmistrz swoje decyzje wykonuje zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Przewodniczący dodał, że niepokoi wiele spraw, między innymi stan dróg w naszej gminie. Droga na Ustronie powinna zostać zrobiona. Należy również pamiętać o terenie wiejskim, nie tylko skupiać się na mieście.
Przewodniczący zapytał ile będzie mieszkań w budynku po byłym Liderze.
Burmistrz odpowiedział, że 14.
Roman Jaszcz poprosił radnych o poparcie przedstawionego wykonania budżetu za 2007 rok i udzielenie absolutorium.
Więcej osób nie uczestniczyło w dyskusji.
Na tym zakończono dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2007 rok przez Gminę Janikowo.
 
Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo za 2007 rok.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały absolutoryjnej.
Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały dotyczącej udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo za 2007 rok. Za udzieleniem absolutorium w  głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych na 14 obecnych               w danym momencie głosowania.
Przewodniczący Rady stwierdził, że jednogłośnie udzielono Burmistrzowi Gminy       i Miasta Janikowo absolutorium za 2007 rok. /uchwała stanowi zał. Nr 17 do protokółu/
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz oraz Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska wręczyli kwiaty Burmistrzowi i Skarbnikowi.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który powiedział, że czuje pewien niedosyt, ponieważ większość środków finansowych pochłonęła hala. Obecny rok będzie rokiem trudnym, ponieważ trzeba będzie wejść w nowe inwestycje. Posiadamy zrobione projekty na modernizację centralnego ogrzewania oraz zrobienie kanalizacji w gminie. Jako gmina będziemy przystępować do organizowanych konkursów o przyznanie środków unijnych na realizację inwestycji. Trzeba będzie podjąć decyzję, która inwestycja jest pilniejsza: remont drogi na ustronie, czy ulicy Przyjeziernej. Wnioski o przyznanie środków unijnych można składać od 1-30 maja. Każda gmina dostanie 500 000 zł na drogi na 1 projekt. Obecnie posiadamy środki przyznane na budowę obwodnicy i rewitalizację miasta.
Burmistrz Andrzej Brzeziński podziękował za jednogłośne absolutorium i na tym zakończył swoje wystąpienie.
 
Przewodniczący Rady podziękował za wystąpienie.
 
Punkt 14, 15 i 16
Kolejno głos zabrali.
1.     Radny Krzysztof Dzieża, pogratulował Burmistrzowi jednogłośnego absolutorium.
Dodał, że jest trochę rozczarowany, ponieważ miało być robione boisko w Broniewicach. Nie musi być koniecznie w okolicach szkoły, można poszukać innego miejsca.
Burmistrz powiedział, że postaramy się poszukać innego rozwiązania.
 
2.     Radny Dariusz Kunkel – powiedział, że skoro konserwator nie wyrazi zgody na usytuowania boiska koło szkoły w Broniewicach, to trudno, takie są zasady i trzeba się z nimi pogodzić.
 
3.     Radna Halina Bielińska – powiedziała, że na ostatniej komisji rady był poruszany problem działalności Centrum Edukacji. Radna poprosiła o wyjaśnienie, jakie będzie merytoryczne przełożenie na środowisko? Jaki jest plan działania tego ośrodka?
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że na chwilę obecną Centrum Edukacji jest przygotowane do oddania. Będzie przeprowadzony konkurs na szefa tego ośrodka, który będzie podlegał Dyrektorowi MGOK Panu Paluchowi.
Ma to być ośrodek szkoleniowo – kulturalny. Będą w nim organizowane spotkania dotyczące, co miesiąc innego kraju, np. miesiąc Ameryki, miesiąc Afryki, itp. Na co dzień w tym ośrodku mogą odbywać się szkolenia, kursy języków obcych. Obiekt ten jest do tego przygotowany. Chcemy go uruchomić po wakacjach.
Burmistrz dodał, że dzisiaj są w Janikowie studenci z Turcji.
 
4.     Radny Tadeusz Łepski – poprosił o podanie, kiedy będzie wykonana termomodernizacja pozostałych bloków w Janikowie.? Czy audyt energetyczny, który był wykonany dla tych budynków będzie jeszcze ważny?
Odpowiedzi udzielił Burmistrz Andrzej Brzeziński, który powiedział, że jest to sprawa do przeanalizowania, trzeba zrobić rozeznanie, ile w tych lokach jest mieszkań gminnych?
 
5.     Radny Grzegorz Czerwiński zapytał, czy można zrobić inny wyjazd z nowego Polo. Obecnie ruch nakazuje objeżdżać koło basenu.  
 
6.     Radny Leszek Domański stwierdził, że jeśli Centrum Edukacji będzie podlegało pod Dyrektora MGOK, to tak jak w MGOK-u nic się nie będzie w nim działo.
Burmistrz odpowiedziała, że rada może wystąpić z propozycją rozpisania konkursu na nowego Dyrektora MGOK.
 
7.     Radny Robert Padoł poprosił o podanie:
-  kiedy będą przyznawane środki na sport kwalifikowany?
-  czy po byłym Liderze lokale mieszkaniowe otrzymają tylko osoby z listy mieszkaniowej?
- do kogo należy zgłaszać jeśli jest problem z wałęsającymi się psami?
- kiedy będzie robiona ul. Parkowa i Ogrodowa w Kołodziejewie?
Z-ca burmistrza powiedział, że w Dzienniku Urzędowym ukazała się już podjęta przez radę uchwała o sporcie kwalifikowanym i będzie można rozpisywać konkurs. Jeśli chodzi o wyłapywanie psów można to zgłaszać do PGKiM w Janikowie. W sprawie biegającego psa w Kołodziejewie była już interwencja.
Natomiast na pytanie dotyczące mieszkań po byłym Liderze odpowiedział Burmistrz, który wyjaśnił, że w budynku tym będą lokale socjalne. Natomiast na remont ulic w Kołodziejewie został już przetarg  rozstrzygnięty.
 
8.     Radna Halina Bielińska zapytała, czy w remontowanym budynku będą tylko przydzielane lokale mieszkalne rodzinom posiadającym wyroki eksmisyjne.
Burmistrz odpowiedział, że nie tylko.
 
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1805 zakończył XVII Sesję Rady Miejskiej                   w Janikowie.
                                                                          
 
Protokółowała:                                                     Przewodniczący
                                                                  Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                           Roman Jaszcz



Wytworzył: Barbara Smolik (27 czerwca 2008)
Opublikował: Barbara Smolik (1 lipca 2008, 15:28:57)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 409

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23