BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XVIII sesi rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 26...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XVIII sesi rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 26 czerwca 2008r.

P R O T O K Ó Ł
 
 Z XVIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 26 czerwca 2008r.
 W sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
 
         Przed rozpoczęciem obrad XVIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poprosił zebranych o powstanie i uczczenie minutą ciszy pamięć zmarłego radnego Rady Miejskiej w Janikowie Pana Tadeusza Łepskiego.
Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XVIII sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości, sołtysów z terenu gminy Janikowo, oświadczył,  iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
/lista obecności w załączeniu do protokółu/
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Antoni Kaszak               - usprawiedliwiony
Radny Tadeusz Łepski            - zgon
 
Protokolantem XVIII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej                     w Janikowie Barbara Smolik.
Na posiedzeniu obecni byli: Z-ca burmistrza Jacek Duma, Skarbnik Gminy i Miasta Hanna Kuczyńska. Burmistrz Andrzej Brzeziński przybył na salę obrad podczas omawiania punktu 4 porządku obrad.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad                  i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia uwag i propozycji zmian do porządku obrad Rada Miejska      w Janikowie przyjęła następujący porządek obrad:
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac w okresie pomiędzy sesjami ( z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
 
6.     Składanie interpelacji.
7.     Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej w Janikowie Pana Tadeusza Łepskiego.
8.     Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości punktu dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy i Miasta Janikowo. 
 
9.     Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie do realizacji projektów systemowych w ramach Poddziałania 7.1.1.Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 
10. Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia   Programu   Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2008r i wynagradzania członków gminnej Komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.  


11. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2008r.
 
12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie za 2007 rok.
 
13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Janikowie ul. Główna do gminnych zasobów nieruchomości.
 
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości zabudowanych na cele mieszkaniowe.
 
15. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Kołuda Wielka.
 
16. Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat jak również trybu ich pobierania.
 
17. Odpowiedzi na interpelacje.
18. Wnioski i zapytania.
19. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony         i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać   i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z XVII Sesji Rady Miejskiej            w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że od ostatniej sesji wydano                 6 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:
 
1)        Ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie finansowe w roku 2008 rozwoju sportu kwalifikowanego przez dotowanie projektów klubów sportowych prowadzących działalność na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
 
2)        Wprowadzenia procedur wydatkowania środków publicznych poniżej 14 000 euro w Urzędzie Miejskim w Janikowie oraz w pozostałych jednostkach organizacyjnych gminy Janikowo.
 
3)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa użytkowania wieczystego działki położonej w Janikowie ul. Topolowa.
 
4)        Zarządzenia sporządzenia spisu z natury materiałów i wyposażenia Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
 
5)        Odwołania Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów Alkoholowych.
 
6)        Powołania  Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
 
Z realizacji uchwał:
1.     zrealizowano uchwałę o przeznaczeniu do sprzedaży działek: 149/22 i 151/12 położonych w Janikowie ul. Klonowa – Polo Market na poprawę warunków zagospodarowania
 
2.     przeprowadzono II przetarg na sprzedaż działki rolnej w Sosnówcu  o pow. 3.33 ha –  brak wpłat wadium
 
3.     przeprowadzono I przetarg na sprzedaż działek w Dobieszewicach:
nr 125/13 – cena wywoławcza 10.000,00 zł – sprzedana za 52.000,00 zł
nr 125/14 – cena wywoławcza 25.000,00 zł – sprzedana za 40.000,00 zł
 
/zał. Nr 1/
 
Następnie Burmistrz przedstawił  stan finansowy gminy:
-    jednostki budżetowe -      537.454,73 zł,
-    rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  -   279.219,11 zł
- rachunki dochodów własnych – 70.436,89 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 25 czerwca 2008r.:
- dochody   - 15.903.649.96  
- wydatki     - 15.299.443,00
Na dzień 25 czerwca 2008 roku ustalono nadwyżkę w budżecie na kwotę 604.206,96zł 
Zadłużenie na dzień 25 czerwca 2008r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002) - 6582.036,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) – 652.083,00 zł,
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław – 1.200.180,44 zł,
-         kredyt na pokrycie deficytu – 3.202.947,00 zł
Razem kredyty – 5.637.246,44 zł
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 434.500,00 zł,
-         pożyczka na termomodernizację budynku administracyjnego – 62.900,00 zł
Razem pożyczki – 497.400,00 zł
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 6.134.646,44 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku) wg stanu na dzień 25.06.2008r. stanowi 17,8% kwoty planowanych dochodów po zmianach. /zał. Nr 2/
 
Burmistrz do swojego sprawozdania dodał, że na następnej sesji zaproponuje podjęcie uchwały o zaciągnięciu kredytu.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
W punkcie tym Przewodniczący Rady zaproponował oddanie głosu Dyrektorowi MGOK w Janikowie Sławomirowi Paluch, który przedstawi plan organizacji wolnego czasu, podczas ferii letnich dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy i Miasta Janikowo.
Dyrektor MGOK poinformował zebranych, że w tym roku wprowadzono opłatę za udział w półkoloniach w kwocie 25 zł od dziecka. Następnie przedstawił plan turnusów półkolonijnych. /zał. Nr 3 do protokółu/
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska zapytała, czy są ograniczenia wiekowe dla dzieci, które mogą uczestniczyć w organizowanych przez MGOK półkoloniach.
Dyrektor wyjaśnił, że uczestnikami półkolonii mogą być dzieci szkół podstawowych do 6 klasy włącznie.
Radny Grzegorz Czerwiński zapytał, czy pobieraniu opłaty za uczestnictwo w zajęciach półkolonijnych będzie brana pod uwagę sytuacja materialna rodziców dziecka.
Sławomir Paluch wyjaśnił, że zawsze było brane pod uwagę, w jakiej sytuacji materialnej znajdują się rodzice, po konsultacji z opieką społeczną lub sołtysem jest to uwzględniane.
Radny Jerzy Borzymowski poprosił o wyjaśnienie, co z dziećmi, które uczęszczają do szkoły do Strzelec, czy będą mogły brać udział w półkoloniach.
Dyrektor MGOK wyjaśnił, że nie ma rozróżniania , które dzieci chodzą, do jakiej szkoły, każdy, kto się zapisze będzie mógł uczestniczyć w tych zajęciach.
Wszystkie dzieci z Głogówca i okolicznych wsi będą dowożone do świetlic, gdzie będą odbywały się zajęcia półkolonijne.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do Dyrektora MGOK w Janikowie przystąpiono do omawiania dalszego porządku obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XVIII sesji Rady Miejskiej nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
Punkt 7
Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Tadeusza Łepskiego.
Przewodniczący Rady poinformował, że w związku ze śmiercią radnego zachodzi konieczność przeprowadzenia wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej             w Janikowie w okręgu wyborczym, w którym Tadeusz Łepski był radny na radnego.
Zgodnie z art. 190 ust. 2 - Ustawy Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów                 i sejmików województwa - wygaśnięcie mandatu radnego stwierdza rada w drodze uchwały, najpóźniej w 3 miesiące od wystąpienia przyczyny wygaśnięcia mandatu.
Następnie wobec nie zgłoszenia pytań, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych. /zał. nr 4 do protokółu/
 
Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości punktu dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy i Miasta Janikowo.
Burmistrz wyjaśnił, że ,  Rada Gminy  ustala najniższe wynagrodzenie  zasadnicze  w I kategorii zaszeregowania, określane w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, natomiast pracodawca w porozumieniu z Radą Gminy, stosownie do swoich możliwości finansowych ustala  wartość jednego punktu w złotych.
 
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że propozycja uchwały dotyczy wynagrodzeń ustalanych dla pracowników Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie oraz Środowiskowego Domu Samopomocy w Janikowie.    Burmistrz dodał, że po dokładnym wyliczeniu i przeanalizowaniu płac jest propozycja, aby wartość jednego punktu zmienić z 5 zł na 7 a wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania ustalić na 750 zł. ponieważ mogłoby się zdarzyć, że pracowni o małym stażu otrzymałby np. podwyżkę w kwocie 500 zł, a takie podwyżki nie są przewidziane.
Ponieważ nie zgłoszono propozycji zmian, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za.  /zał. Nr 5/
 
Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie  do realizacji projektów systemowych.
Przewodniczący Rady poprosił Panią Izabelę Matuszak Kierownika MGOPS o przybliżenie projektu uchwały.
Zgodnie z zapisami Narodowej Strategii Spójności całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce przypadające na lata 2007-20013 została zawarta w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki którego głównym celem jest wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej. W ramach Priorytetu VII „Promocja integracji społecznej” Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w  Janikowie przystąpił do realizacji projektu systemowego, którego celem jest uruchomienie aktywizacji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym poprzez zastosowanie kompleksowego systemu wsparcia. Decyzją Instytucji Wdrażającej Gmina Janikowo na realizację projektu systemowego w roku bieżącym otrzyma kwotę 98 052,97zł z przeznaczeniem na aktywną integrację. Wkład własny w wysokości 10 295,56 zł wymagany w przedmiotowym projekcie jest zabezpieczony w budżecie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Janikowie i przeznaczony zostanie na wypłatę zasiłków celowych i zasiłków okresowych.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie, /zał. Nr 6/
 
Punkt 10
Podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Programu   Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2008r i wynagradzania członków gminnej Komisji rozwiązywania problemów alkoholowych. Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Zmian w uchwale nr XV/90/2008 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 07 marca 2008r roku dokonuje się w związku ze zmianą zasad wynagradzania członków  Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz rezygnacją z powołania Pełnomocnika Burmistrza ds. Uzależnień.
Radny Robert Padoł poprosił o wyjaśnienie, jaki wymiar czasu pracy obejmuje ustalane wynagrodzenie dla członków komisji.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że są to różne godziny pracy, chodzi tutaj o efekt pracy.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie, /zał. Nr 7/
 
Punkt 11
Wprowadzenie zmian w budżecie na 2008r.
Proponowane zmiany przedstawiła skarbnik Hanna Kuczyńska, która wyjaśniła, że zmian w budżecie na 2008 rok dokonuję na podstawie: Decyzji Wojewody Kujawsko – Pomor­skiego.      
Przyznane dotacje celowe dotyczą  korekty planów w dziale 801 i 852  w odniesieniu do dochodów związanych z realizacją własnych zadań bieżących i dotyczą dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników oraz realizacji programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.
Wprowadzono do planu dochody ponadplanowe w kwocie 122 900 zł w dziale 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem”.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE
W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo - przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami.
W dziale 600 – Transport i łączność – zmiany dotyczą zwiększenia planu wydatków o kwotę 30 000 zł i dotyczą wykonania projektu zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa obwodnicy.
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – wprowadza się dodatkowe środki w kwocie 25 000 zł z przeznaczeniem na wypłatę odszkodowań z tytułu braku lokali socjalnych oraz na opłaty za użytkowanie wieczyste nieruchomości.
W dziale 710 – Działalność usługowa – wprowadza się dodatkowe środki z przeznaczeniem na  wydatki związane z wyceną lokali mieszkalnych.
W dziale 750 – Administracja publiczna – zmiany dotyczą zwiększenia wydatków na zakup energii oraz na akcesoria komputerowe.
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy… - przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych …. – zwiększenie planu wydatków o kwotę 8 000 zł celem zabezpieczenia środków na wypłatę wynagrodzenia agencyjno-prowizyjnego dla sołtysów za pobór podatków.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego – koryguje się plan potencjalnych spłat pożyczek zaciągniętych przez wspólnoty mieszkaniowe, które poręczała gmina o kwotę 75 000 zł.
W dziale 758 – Różne rozliczenia – dokonuje się zmniejszenia rezerwy o kwotę 274 078 zł, która została utworzona ze środków subwencji oświatowej na pokrycie wydatków szkół z tytułu podwyżek płac dla nauczycieli.
 
W dziale 801 – Oświata i wychowanie – wprowadza się zwiększenie wydatków na wynagrodzenia
i pochodne w kwocie 274 078 zł z rezerwy utworzonej ze środków subwencji oświatowej  oraz w kwocie 39 346 zł z dotacji na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników. Ponadto dokonuje się przeniesień wydatków pomiędzy paragrafami.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia – przeniesiono plany wydatków pomiędzy paragrafami, w tym na wniosek Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
W dziale 852 – Pomoc społeczna - zmiany dotyczą zwiększenia wydatków w związku z otrzymaniem dotacji na realizację programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” oraz przeniesień wydatków pomiędzy paragrafami dokonanych na podstawie wniosku kierownika  MGOPS.
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – zwiększenie planu wydatków o kwotę 6 822 zł na wynagrodzenia i pochodne.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – zmiany dotyczą zwiększenia planu wydatków o kwotę 15 000 zł z przeznaczeniem na ekwiwalenty za odzież roboczą i zakup narzędzi dla osób zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zwiększenie planu dotyczy wydatków  inwestycyjnych – budowa hali widowiskowo-sportowej oraz przeniesień planu wydatków pomiędzy paragrafami.
Ogółem  saldo zmiany w planie dochodów i wydatków wynosi  213 286,00 zł po stronie zwiększeń.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie, /zał. Nr 8/
 
Punkt 12
Zatwierdzenie sprawozdania finansowego Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie za 2007r.
Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdania finansowe szczegółowo było omawiane na posiedzeniach komisji, zapytał, czy są pytania, co do przedstawionego przez Dyrektora MGOK w Janikowie sprawozdania finansowego.
Wobec braku uwag i pytań przystąpiono do odczytania uchwały i głosowania. Uchwała został a przyjęta jednogłośnie, 13 głosami za na 13 radnych obecnych podczas głosowania./ zał. Nr 9/
 
Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w Janikowie ul. Główna do gminnych zasobów nieruchomości.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że uchwała dotyczy nieruchomości położonej nad jeziorem, niedokończona budowa sanitariatów. Jest to nieruchomość Państwa A.i ST. Rychter. Właściciel kupując tą nieruchomość miał tam zrobić zaplecze sanitarne dla pola namiotowego.
Wobec licznych interpelacji radnych i mieszkańców jest propozycja odkupienia tej nieruchomości. Kupno nieruchomości pozwoli Gminie na właściwe zagospodarowanie terenu położonego przy jeziorze Pakoskim..
Następnie wobec nie zgłoszenia pytań, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za, 1 głosie wstrzymującym się od głosowania i 0 przeciw głosów. /zał. nr 10 do protokółu/
 
Punkt 14
Udzielenie bonifikaty od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości zabudowanych na cele mieszkaniowe.
Jacek Duma wyjaśnił, że uchwała dotyczy przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, zmiana ustawy umożliwia użytkownikom wieczystym przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
Art. 4 ust. 8 ustawy precyzuje, że bonifikata w wysokości 90% od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości przysługuje wnioskodawcy – osobie fizycznej, którego dochód miesięczny na jednego członka rodziny w gospodarstwie domowym nie przekracza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej za ostatnie półrocze roku poprzedzającego rok, w którym wystąpiono z żądaniem przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, ogłaszanego przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie odrębnych przepisów.
Takie rozstrzygnięcie wymaga przedłożenia przez wnioskodawcę dokumentów:  zaświadczeń potwierdzających dochód , zaświadczeń potwierdzających naukę ,  złożenie oświadczenia o liczbie członków rodziny.
Podjęcie uchwały pozwala na zastosowanie bonifikaty bez dostarczania do wniosku w/w dokumentów.
Z-ca burmistrza dodał., że lista nieruchomości wymienionych w załączniku do uchwały została rozszerzona o nieruchomości pod budynkami wielorodzinnymi.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami, za, czyli jednogłośnie. /zał. Nr 11/
 
Punkt 15
Zatwierdzenie Planu odnowy miejscowości Kołuda Wielka.
Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział, że mieszkańcy wsi Kołuda Wielka, w związku z możliwością wystąpienia o środki zewnętrznego finansowania inwestycji planowanych do realizacji, stworzyli plan zadań do wykonania, niezbędnych do rozwoju wsi, przede wszystkim integracji mieszkańców i rozwoju kulturalnego.
Plan odnowy miejscowości wytycza kierunki rozwoju wsi oraz zadania do wykonania w najbliższym czasie.
Głos zabrała radna Halina Bielińska, która powiedziała, że prace realizowane w Kołudzie Wielkiej nie tylko dotyczą środków finansowych z Urzędu Marszałkowskiego, Gminy, ale także środków, które dokłada Zakład Doświadczalny w Kołudzie Wielkiej. Dołożono do zrobienia ogrodzenia wokół świetlicy wiejskiej, został wyremontowany dach. Zakład Doświadczalny pomaga w ramach swoich możliwości finansowych. Radna poprosiła o podjęcie uchwały, która pozwoli na dalszy rozwój wsi.
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za, jednogłośnie. /zał. Nr 12/
 
Punkt 16
Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat jak również trybu ich pobierania.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz o przybliżenie projektu uchwały poprosił Panią Izabelę Matuszak Kierownik MGOPS w Janikowie.
Kierownik MGOPS wyjaśniła, że zasady odpłatności za usługi opiekuńcze wymagają zmian relatywnie do dokonanych już od 2004 roku zmian zarówno w wysokości świadczeń rentowych, emerytalnych, wartości minimalnego wynagrodzenia oraz kryterium dochodowego. Tabela odpłatności za usługi opiekuńcze uchwalona Uchwałą Nr XVII-118/2004 Rady Miejskiej z dnia  08 października 2004 roku wymaga zmiany z uwagi na to, że wzrost stawki godzinowej za usługi opiekuńcze spowodowałby pogorszenie sytuacji materialnej osób korzystających z tej formy pomocy.
Adresatami pomocy, o której mowa są osoby starsze, niepełnosprawne i niezdolne, bez wsparcia do prowadzenia samodzielnych gospodarstw domowych. Zachodzi, zatem potrzeba uchwalenia nowej tabeli odpłatności w ten sposób , żeby bariera cenowa nie stanowiła podstawy do rezygnacji. Proponowana tabela wprowadza niewielkie zmiany dla osób samotnie gospodarujących oraz mieszkających z rodziną o najniższych dochodach. 100% odpłatność dotyczy tylko osób samotnie gospodarujących posiadających dochód na poziomie powyżej 380% kryterium kwalifikującego  do  pomocy,  czyli  powyżej  1 812,60zł. oraz dla osób mieszkających w rodzinie osiągających dochód na osobę 1 333,80zł.  
Organizacja usług opiekuńczych jest zadaniem własnym gminy. Koniecznym, zatem staje się dostosowanie tabeli odpłatności do faktycznych możliwości  osób już korzystających ze świadczeń jak i potencjalnych świadczeniobiorców.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska zapytała, czy wykluczenie z tej pomocy osób z zaburzeniami psychicznymi nie pozbawia ich pomocy.
Izabela Matuszak wyjaśniła, że pomoc dla osób z zaburzeniami psychicznymi regulują odrębne przepisy. W naszym ośrodku nie ma personelu odpowiednio przygotowanego do udzielania pomocy takim osobom.
Więcej pytań nie zgłoszono.
Następnie wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie – 13 głosami za. /zał. Nr 13 do protokółu/
 
Punkt 17, 18 i 19
Kolejno głos zabrali.
1.     Radny Dariusz Kunkel zwrócił uwagę na stan placów zabaw dla dzieci, które są w tragicznym stanie technicznym lub jest ich całkowity brak.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że zostało podpisane zlecenie  zrobienia nowych placów zabaw. Będą sukcesywnie wymieniane.
Radny Grzegorz Czerwiński dodał, „że takie miasto jak Janikowo powinno się wstydzić, że brak jest placu zabaw z prawdziwego zdarzenia. W innych miejscach są ładne place zabaw, ogrodzone. Można byłoby przeznaczyć pewne środki finansowe na ten cel.” Radny powiedział, że zaczynają się kolejne ferie a w mieście brak jest boisk do gry.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz powiedział, że Urząd posiada odpowiednie służby i do tego wyznaczonych pracowników, gdzie można zgłaszać takie sprawy.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że zrobienie nowego ogrodzonego placu zabaw są to ogromne koszty finansowe.
Obecnie robiona jest melioracja boiska zapasowego na stadionie, jest dostępne dla wszystkich boisko w Gimnazjum, stare na ul. Wilkowskiego jak również można korzystać z boiska przy szkole na ulicy Szkolnej. Na pewno nie będzie stać gminy, aby zorganizować place zabaw rozproszone po całym mieście, jest to zbyt duży koszt.
 
2.     Radny Robert Padoł – poprosił o wyjaśnienie, kto jest odpowiedzialny za naprawę drogi w Kołodziejewie koło szkoły.
Jacek Duma wyjaśnił, że Dyrektor PGKiM Pan J.Drzewiecki.
Następnie radny poprosił o wyjaśnienie podziału środków finansowych z dotacji, zwłaszcza przydzieloną dotację na działalność Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych na terenie naszej gminy. Umowa była, że gmina będzie ponosić koszty udziału sportowców w olimpiadzie. Okazało się, że koszty te ponosiło LZS i na swoją działalność w ciągu roku oraz koszty związane z udziałem w olimpiadzie przyznano dotację w kwocie 45.000 zł.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że podobna sytuacja była również w innych gminach. W takim przypadku kwestią do dyskusji jest, czy w ogóle uczestniczyć w olimpiadzie. Może te środki finansowe przeznaczyć na rozwój sportu na miejscu.
Głos zabrał radny Grzegorz Czerwiński, który dodał, że na każdy klub zrzeszony w LSZ w gminie przypada po 6 000 zł na cały rok działalności. Należałoby się przyjrzeć ile potrzeba środków na taką działalność. „Ciągle porównujemy się z innymi gminami, np. w gminie Pakość na 1 klub przypadło 12 000 złotych”.
Radny Robert Padoł – bez pozyskiwania sponsorów Kluby musiałyby zaprzestać działalności.
Z-ca burmistrza dodał, że gmina ponosi koszty utrzymania całej infrastruktury.
Radna Halina Bielińska – sama idea LZS jest ważna, Kluby te skupiają młodzież, która ma swoje zainteresowania. Sponsoring też jest ograniczony. Taka gmina jak Janikowo powinna wyasygnować, jakie…ś środki finansowe na działalność Klubów zrzeszonych w LZS.
3.     Sołtys Wierzejewic Gabriela Danielewicz poprosiła o wyjaśnienie, co   z obiecaną zmianą umów na wywóz odpadów. Miało być, że 1-2 osób w rodzinie, na terenie wiejskim, będzie obciążana miesięcznie za ½ pojemnika lub 1 raz, co drugi miesiąc. Obecnie cały czas płacą tak samo.
Jacek Duma powiedział, że Dyrektor PGKiM w Janikowie dostał do wykonania, że do 2 osób w rodzinie płacą za wywóz śmieci 50%.
 
4.     Z-ca burmistrza Jacek Duma przedstawił wyniki egzaminów w szkołach podstawowych i egzaminu gimnazjalnego na terenie naszej gminy.
 
Przeciętny wynik w % w szkole podstawowej:           kraj
- Broniewice    24,0                                                  25,8
- Ludzisko       25,9                                                  25,8
- Kołodziejewo 25,6                                                  25,8
- Janikowo       27,2                                                  25,8
 
Przeciętny wynik w % w Gimnazjum                         kraj
- Matematyczno – przyrodniczy    24,4                      27,1
- humanistyczny                        29,3                      30,8
 
Z-ca burmistrza po przedstawieniu wyników powiedział, że wynik jest zależny również od poziomu klasy. Szersze dane są dostępne na stronach internetowych Kuratorium Oświaty.
 
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska podziękowała za przedstawione wyniki i dodała, że jest trochę mało danych, bark np. danych jak gmina Janikowo wypadła na tle powiatu Inowrocławskiego.
Radna dodała, że jest to jedyny egzamin, którego nie można zmienić, poprawić, a jego wynik ma wpływ na dostanie Się do odpowiednich  szkół średnich. Z przedstawionych wyników można wnioskować, że nasi uczniowie będą mieli problemy z dostaniem się do szkół średnich w Inowrocławiu, gdzie poziom nauczania jest dość wysoki.
   
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1700 zakończył XVIII Sesję Rady Miejskiej                   w Janikowie.
 
 
 
                                                                          
Protokółowała:                                                     Przewodniczący
                                                                 Rady Miejskiej w Janikowie
Barbara Smolik
                                                                           Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smolik (15 września 2008)
Opublikował: Barbara Smolik (18 września 2008, 13:02:16)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 317

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23