BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 19 grudnia...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 19 grudnia 2008r.

 P R O T O K Ó Ł
         
 z XXII  sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 19 grudnia 2008r.
 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XXII sesję i po powitaniu radnych, z-cę burmistrza Jacka Dumę, Skarbnika Gminy Hannę Kuczyńską, Michała Wójcika z-cę Komendanta Komisariatu Policji w Janikowie, radnego rady powiatu Marką Szubargę, byłego radnego Ryszarda Chudańskiego oraz sołtysów z terenu Gminy Janikowo, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał./ listy w załączeniu protokółu/
 
Protokolantem XXII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
radny Antoni Kaszak                         - usprawiedliwiony,
radny Jarosław Stoliński                   - usprawiedliwiony


Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poprosił o dopisanie do porządku obrad, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami na komisjach rady, jako punkt 8 uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2008r. i jako punktu 9 uchwały w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Janikowie Spółka z o.o.
Proponowane zmiany Rada przyjęła jednogłośnie.
Wobec nie zgłoszenia więcej propozycji Rada jednogłośnie 13 głosami za przyjęła następujący porządek obrad:
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami (z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
6.     Składanie interpelacji.
7.     Przyjęcie planów pracy: Komisji Rady Miejskiej w Janikowie i Rady Miejskiej w Janikowie.
8.     Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2008r.
9.     Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Janikowie Spółka z o.o.
10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla członka ochotniczej straży pożarnej, który uczestniczył w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę.
11. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych.
12. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Janikowie.
13. Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego programu przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2008-2012.
14. Podjęcie uchwały w sprawie Programu Aktywności Lokalnej dla Gminy i Miasta Janikowo na lata 2008-2013.
15. Przedstawienie autopoprawki Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo do projektu budżetu na rok 2009.
16. Przyjęcie budżetu na 2009 rok:
1) Przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Burmistrza.
2) Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy.
3) Odczytanie opinii Komisji Rady Miejskiej przez jej Przewodniczących.
4) Dyskusja na projektem budżetu na 2009r.
17. Odpowiedzi na interpelacje.
18. Wnioski i zapytania.
19. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4

Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady. Każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.  Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół     z XXI Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński złożył sprawozdanie  z  pracy w okresie pomiędzy sesjami.
1.     Wydano 11 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:
 
1)        Wykazu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo przeznaczonej do sprzedaży w trybie przetargu ustnego nieograniczonego – ul. Wilkońskiego 1/27
2)        Sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz z równoczesnym oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu
3)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa użytkowania wieczystego działki położonej w Janikowie, ul. 1-go Maja
4)        7 w sprawie przeprowadzenia spisu z natury na koniec 2008r. we wszystkich jednostkach organizacyjnych gminy
5)        Ustalenia cen biletów i karnetów za korzystanie z krytej pływalni ‘Wodnik” w Janikowie.
 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
1.     sprzedano działki na cele zabudowy mieszkaniowej na ul. Słonecznej:
– nr 168/25 cena wywoławcza 60.000 zł sprzedano za  68.000 zł netto
-  nr 168/26 cena wywoławcza  75.000 zł sprzedano za 76.000 zł netto
 
2.     sprzedano 22 lokale mieszkalne z bonifikatą 60% za kwotę 660.940 zł
 
3.     W 2008 roku łącznie sprzedano nieruchomości lokalowych w budynkach wielorodzinnych 70 szt. Za kwotę 2.173.827,00 zł.
 
4.     W 2008 roku sprzedano 15 nieruchomości gruntowych na kwotę 558.090,60
 
5.     W dniu 19 grudnia odbyły się przetargi na działki:
-  w Janikowie na ul. Dworcowej nr 18/52 cena wywoławcza 150.000 zł sprzedano za 151.500 zł netto
- w Janikowie na ul. Sportowej – brak wpłat wadium
- w Sielcu nr 77/3 i 78 cena wywoławcza 10.000 zł sprzedano za 15.200 zł netto
- w Trlągu nr 38/2- rolna - cena wywoławcza 5.000 zł sprzedano za 6.500 zł brutto
- w Skalmierowicach nr 59/26- rolna - cena wywoławcza 15.000 zł sprzedano za 15.200zł brutto
/Zał. Nr 1 do protokółu/
 
Następnie Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
-  jednostki budżetowe -                                                -   2.321.538,92 zł 
-  rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska        -      325.641,02 zł
-  rachunki dochodów własnych                                        –       21.689,72 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 18 grudnia 2008r.:
- dochody   - 33.030.776,86 zł 
- wydatki     - 33.202.050,34 zł


Na dzień 18 grudnia 2008 roku ustalono deficyt w budżecie na kwotę 171.273,48 
Zadłużenie na dzień 18 grudnia 2008r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002)                                                    - 514.878,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003)
                                                                           -   589.935,00 zł
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław
-   785.896,44 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w PBS Janikowo      -3.008.829,00 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w BZ WBK              -3.000.000,00 zł
Razem kredyty                                               -7.899.538,44 zł
 
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 355.000,00 zł,
 
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 355.000,00 zł
 
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe) wg stanu na dzień 18.12.2008r. – 8.255.038,44 zł, co stanowi 24,45% kwoty planowanych dochodów. /zał.nr 2 do protokółu/
 
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XXII sesji Rady Miejskiej w Janikowie nie zgłoszono interpelacji.
 
Punkt 7
Przyjęcie planów pracy: Rady Miejskiej w Janikowie i Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił plan pracy Rady Miejskiej w Janikowie na 2009 rok. /zał. Nr 3/
Zatwierdzenie planów pracy Komisji Rady Miejskiej  w Janikowie.
Przewodniczący Rady poprosił o przedstawienie planów pracy. Plany pracy kolejno przedstawili:
-   Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Jerzy Karaszewski /zał. nr 4/ .
-   Przewodnicząca Komisji Rolnej i Ochrony Środowiska radna Halina Bielińska /zał. Nr 5/,
-   Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju radny Jan Plewa /zał. Nr 6/ ,
 
-   Przewodniczący Komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty radny Grzegorz Czerwiński /zał. nr 7/,
Rada Miejska jednogłośnie przyjęła proponowane plany pracy.
 
Punkt 8

Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła skarbnik Hanna Kuczyńska , która wyjaśniła, że  zmian w budżecie na 2008 rok dokonuje się w związku z koniecznością urealnienia planów zarówno po stronie dochodów jak i wydatków.
Dochody gminy, po dotychczasowych zmianach, w kwocie 33 765 874,60 zł pozostają na tym samym poziomie, korekta  na sumę 34 600,00 zł po stronie zmniejszeń i zwiększeń dotyczy przesunięć planów pomiędzy podziałkami klasyfikacji budżetowej.

DOCHODY  BUDŻETOWE
W dziale 020 – Leśnictwo – urealnienie planów na kwotę 500,00 zł dotyczy zwiększenia wpływu środków z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich i zmniejszenia planu wpływów z tytułu sprzedaży drewna pozyskanego z lasów gminnych.
W dziale 710 –Działalność usługowa– zwiększa się plan dochodów o kwotę 7 000,00 zł  w związku z wprowadzeniem do realizacji ponadplanowych dochodów, uzyskanych z tytułu zwrotu kosztów pomiarów geodezyjnych i wykonania szacowania nieruchomości przed sprzedażą.
W dziale 750 –Administracja publiczna – zwiększenia w tym dziale są wynikiem dodatkowych wpływów środków z tytułu opłat za koncesje i za wynajem samochodu służbowego na łączną kwotę 1 200,00 zł.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych… – dokonuje się zwiększenia planów w paragrafach 0910 – Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat i 0690 – wpływy z różnych opłat na łączną kwotę 5 500,00 zł oraz zmniejszenia planu rocznego w rozdziale 75618 z tytułu niskich wpływów z opłaty skarbowej i z opłat za wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej na sumę ogólną w wysokości 8 500,00 zł.
W dziale 801 –Oświata i wychowanie – dokonuje się zmian w związku z uzyskaniem dodatkowych wpływów z tytułu czesnego w przedszkolu na kwotę 3 000,00 zł. Zmniejszeniu ulegają plany dochodów za wynajem sal w szkołach podstawowych o kwotę 1 000,00 zł i z tytułu odpłatności za obiady wydawane przez szkolne stołówki na sumę 10 000,00 zł.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – z uwagi na zwiększone wpływy za świadczone usługi opie­kuńcze dla podopiecznych, wprowadza się do planu rocznego, dodatkowo w paragrafie 0830 kwotę 3 400,00 zł.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona…. – korekcie ulega plan w paragrafie 0970 poprzez zmniejszenie o 14 600,00 zł wpływów z tytułu rozliczenia z Biurem Pracy.
  W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – wprowadza się do realizacji dodatkowe, ponadplanowe dochody z tytułu sprzedaży biletów wstępu na krytą pływalnię na sumę14 000,00 zł.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE
W dziale 600 – Transport i łączność – dokonuje się zmniejszenia planu  na kwotę 12 000,00 zł w paragrafie 4170 z uwagi  na oszczędności w wypłatach z tytułu umów – zleceń podczas „Akcji zima”. Zwiększenia planu w tym dziale o kwotę 73 440,00 zł dotyczą wydatków rzeczowych, w tym na zakup kostki chodnikowej i na ubezpieczenie dróg gminnych, a także wydatków inwestycyj­nych w kwocie 230 00,00 zł.
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa -  wprowadza się do planu dodatkowe środki w kwocie 90 000,00 zł. z przeznaczeniem na zakup usług remontowych i zakup usług  pozostałych dla budynków mieszkalnych. Zmniejszenie na sumę 60 000,00 zł planowanych kwot w paragrafie 4260 związane jest z oszczędnościami w zakresie ogrzewania budynków, o 2 000,00 PLN zmniejsza się również plan wydatków na ubezpieczenie budynków komunalnych.
W dziale 710 – Działalność usługowa – dokonuje się korekty planu rocznego na sumę 3 500,00 zł z uwagi na zmniejszenie kosztów wykonania opracowań geodezyjnych.
W dziale 750 – Administracja publiczna – wprowadza się  dodatkowe środki w kwocie 24 000,00 zł do realizacji zadań administracji w zakresie zakupu energii, zakupu usług pozostałych i podróży służbowych oraz zmniejsza plan w paragrafie 3030 – różne wydatki na rzecz osób fizycznych o 5 700,00 zł.
W dziale 754 –Bezpieczeństwo publiczne i ochrona…– dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami w wydatkach rzeczowych na Ochotnicze Straże Pożarne a także zwiększa plany na obronę cywilną o 434, 00 zł i na obsługę monitoringu w mieście o 721,00 zł
W dziale 756 –Dochody od osób prawnych…. – w związku z niewykorzystanymi środkami, przeznaczonymi na opłaty wpisu do hipoteki zmniejsza się plan roczny o 1 000,00 zł.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie –  wprowadza   się zmiany po stronie zwiększeń o 85 362,00 zł i po stronie zmniejszeń o 104 245,00 zł w planach finansowych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkola na podstawie informacji  złożonych przez dyrektorów tych placówek.
Wszystkie wprowadzone zmiany dotyczą wydatków bieżących.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia -  dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami na łączną kwotę 20 804,91 zł w oparciu o wniosek złożony przez Pełnomocnika Burmistrza do spraw przeciwdziałania alkoholizmowi. Z uwagi na to że w ciągu roku nie podpisano porozumienia z jed­nost­ką, dla której była zaplanowana dotacja , środki w wysokości 7 000,00 zł przenosi się z paragrafu 2330 do wydatków rzeczowych.
W dziale 852 – Pomoc społeczna - zmiany dotyczą przeniesienia wydatków pomiędzy paragrafami na podstawie wniosku kierownika MGOPS w łącznej kwocie 37 545,00 zł. Korekty pozwolą na pełne zrealizowanie zamierzeń w zakresie pomocy społecznej oraz pozwolą na zagospodarowanie środków pozostających w niektórych podziałkach klasyfikacji wydatków budżetowych, szczególnie w Środowiskowym Domu Samopomocy w Janikowie.
W dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej – dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami na łączną kwotę 458,73 zł w celu prawidłowego rozliczenia środków otrzymanych w ramach Projektu „Poznaj siebie – inwestuj w siebie”.
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 2 250,00 zł, z czego 2 000,00 zł przypada  na wynagrodzenia dla osób prowadzących świetlice szkolne i 250,00 zł na zakup wyposażenia dla świetlic. Z planu wydatków rzeczowych zmniejsza się plany w paragrafach 4240 – zakup pomocy naukowych i 4280 – zakup usług zdrowotnych z uwagi na to, że do końca roku  planowane środki nie będą wykorzystane zgodnie z in­formacją dyrektora szkoły w Janikowie.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - zwiększenia planu wydatków wyno­szą 8 400,00 zł natomiast zmniejszenia 95 000,00 zł, z czego kwota 67 000,00 zł dotyczy wynagrodzeń osobowych i składek na ubezpieczenia społeczne pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych w związku z dokonaniem refundacji tych wydatków przez Powiatowy Urząd Pracy.
Znacznie zmniejszono plan na remont oświetlenia ulicznego to jest o 20 00,00 zł. W związku z  nie­wy­korzystaniem środków w paragrafie 4300 przeznaczonych na wydatki związane z groma­dze­niem środków  z opłaty produktowej plan w wysokości 1 000,00 zł przenosi się do rozdziału 90003 Oczyszczanie miast i wsi.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zmniejszenie  planu dotyczy wydatków na opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy, na wynagrodzenia bezosobowe, zakup energii i usług pozostałych na łączną kwotę 39 198,00 zł. o 198 501,00 zł zmniejsza się plan wydatków inwestycyjnych na budowę kompleksu sportowego. Zwiększenia w tym dziale na kwotę 9 421,00 zł dotyczą zakupu wyposażenia na sumę 5 000,00 zł oraz na kwotę 4 421,00 zł - opłaty ubezpieczenia mienia OSiR-u.
Ogółem saldo zmiany w planie dochodów i wydatków stanowi kwota 619 261,64 zł po stronie zwiększeń i zmniejszeń. Po dokonanych zmianach kwota deficytu budżetowego nie uległa zmianie i wynosi 3 000 000,00 zł.
 
 
Ponieważ nie zgłoszono żadnych innych propozycji zmian, Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 8 /
 
Punkt 9
Podwyższenie kapitału zakładowego PGKiM w Janikowie.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że działka nr 20/28 o powierzchni 0.0867 ha, stanowi własność Gminy Janikowo, położona jest w Janikowie przy ul. Kasprowicza i przylega bezpośrednio do nieruchomości znajdującej się w posiadaniu Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Janikowie, w której 100% udziałów należy do Gminy Janikowo.
Spółka ta realizuje działalność statutową i wykonuje m.in. zadania będące zadaniami własnymi gminy w rozumieniu przepisów ustawy o samorządzie gminnym.
Przekazanie Spółce przedmiotowej działki pozwoli jej na lepsze zorganizowanie zaplecza usprawniając bieżącą działalność.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 9 /
 
Punkt 10
Ustalenie wysokości ekwiwalentu dla strażaków.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej Rada Miejska w drodze uchwały ustala wysokość ekwiwalentu dla członka ochotniczej straży pożarnej za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę Janikowo. Ekwiwalent ten jest to zwrot utraconych zarobków podczas uczestniczenia w działaniach społecznych.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 10 /
 
Punkt 11
Ustalenie wysokości diet dla radnych.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz wyjaśnił, że radni nie mieli podwyżek diet od 8 lat. Radnemu na zasadach ustalonych przez radę gminy przysługują diety oraz zwrot kosztów podróży służbowych.
Rada przy ustalaniu wysokości diet radnych brała pod uwagę funkcje pełnione przez radnego.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta: 10 głosami za, 3 wstrzymującymi się od głosowania i 0 przeciw.  /zał.nr 11 /
 
 
Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w Janikowie.
W punkcie tym Jacek Duma wyjaśnił, że chodzi tutaj o drogę w kierunku przepompowni wody przemysłowej do pompowni wody pitnej.
Do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawie nazw ulic i placów  będących drogami publicznymi, oraz drogami wewnętrznymi, a droga, której dotyczy uchwała należy traktować jako drogę wewnętrzną.
Ponieważ wymieniona w uchwale droga nie posiada nazwy, postanowiono taką nazwę nadać, co umożliwi prawidłowe numeracje dla nieruchomości zlokalizowanych przy ulicy obecnie i planowanych w przyszłości.
Propozycje nazwy ulicy na komisjach to: wodna, nad jeziorem, żeglarska i wędkarska.
Komisje rady przegłosowały nazwę ulica Wędkarska.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 13 głosami za. /zał.nr 12 /
 
Punkt 13
Gminny program przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 1008-2013.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że Ustawa z dnia 29 lipca 2005 o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie określa, że do zadań gminy należy opracowanie i realizacja programu ochrony ofiar przemocy w rodzinie, którego celem jest podjęcie działań ograniczających występowanie przemocy, wspierających jej ofiar oraz skutecznie oddziaływujących na jej sprawców.
Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2008-2012 jest uzupełnieniem „Strategii Przeciwdziałania Problemów Społecznych Gminy i Miasta Janikowo na lata 2005-2012”
Uchwalenie programu umożliwi występowanie z wnioskami o pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 13 głosami za. /zał.nr 13 /
 
Punkt 14
Uchwała w sprawie Programu Aktywności Lokalnej dla Gminy i Miasta Janikowo na lata 2008-2013.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że w związku z uruchomieniem przez Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki istnieje możliwość pozyskiwania środków finansowych na różnego rodzaju działania. W ramach PO KL Priorytet VII „ Promocja Integracji Społecznej” możliwa jest realizacja projektów systemowych przez Ośrodki Pomocy Społecznej. Zgodnie z wytycznymi PO KL Głównymi narzędziami realizacji tego programu mają być kontrakty socjalne i programy aktywności lokalnej.
PAL skierowany jest do osób w ramach konkretnego środowiska lub członków danej społeczności. Oznacza to, że w ramach programu można prowadzić działania aktywizacyjne adresowane do ludzi mieszkających na pewnej przestrzeni : dzielnicy, osiedla, sołectwa, wsi. Głównym celem PAL jest praca z grupami znajdującymi się w niekorzystnym położeniu ( wykluczonymi społecznie oraz zagrożonymi wykluczeniem społecznym) oraz ich otoczenia.
Przyjęte w programie koncepcje są zgodne z założeniami zawartymi w ogólnopolskich i regionalnych dokumentach strategicznych.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 13 głosami za. /zał.nr 14 /
 
Punkt 15
Przedstawienie autopoprawki Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo do projektu budżetu na 2009 rok.
Autopoprawkę przedstawił z-ca burmistrza Jacek Duma, który wyjaśnił, że wprowadza się korekty planowanych kwot wydatków dla jednostek organizacyjnych gminy:
1)     Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy w Jankowie – zwiększenie na kwotę 68.500,00 zł: zakup energii, szkolenia pracowników, zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i zmniejszenie o kwotę 150.000,00 zł na zakup posiłków dla uczniów.
2)     Urząd Miejski – zwiększenie o kwotę 53.547,49 zł na: składki członkowskie na Związek Gmin Wiejskich RP, program szczepień 12-latek, zakup energii, dzierżawa pomieszczenia na karetkę, opłaty za telefon dot. pomieszczeń karetki i zmniejszenie o kwotę 53.897,49 zł na: zakup energii w budynkach mieszkalnych, zakup materiałów i wyposażenia zakup usług pozostałych dot. budynków mieszkalnych.
3)     Przedszkole w Jankowie – zwiększenie o kwotę 5.350,00 zł na: zakup energii i wynagrodzenia bezosobowe.
4)     Szkołą Podstawowa w Kołodziejewie – zwiększenie o kwotę 13.500,00 zł na: zakup oleju opałowego, zakup sprzętu gimnastycznego, zakup energii, zakup pomocy dydaktycznych, zakup sprzętu AGD.
5)     Szkoła Podstawowa w Broniewicach – zwiększenie o kwotę 10.000,00 zł na: zakup stolików, remont szatni i korytarza, zakup ławek.
6)     Szkoła Podstawowa w Jankowie – zwiększenie o kwotę 45.000,00 zł na: zakup pomocy naukowych, zakup usług remontowych- oświetlenie sal lekcyjnych.
7)     Szkoła Podstawowa w Ludzisku – zwiększenie o kwotę 8.000,00 zł na zakup stolików i krzeseł.
Wszystkie te korekty zostały wprowadzone na podstawie złożonych wniosków przez kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
Różnica zmian w wydatkach wynosi 203.897,49 zł po stronie zwiększeń i po stronie zmniejszeń, czyli kwota planowanych wydatków nie ulega zmianie.
Planowany deficyt 4 mln złotych pozostaje bez zmian.
Z-ca burmistrza poprosił o uwzględnienie przedstawionej Autopoprawka w budżecie na 2009 rok. /zał. Nr 15 do protokółu/
 
Punkt 16
1) Przyjęcie budżetu na 2009r.
W punkcie tym Skarbnik Gminy Hanna Kuczyńska przedstawiła informację do projektu budżetu na 2009 rok: 
„Budżet na 2009 rok został opracowany w oparciu o art.14 oraz art. 51-54 Ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 165  Ustawy o finansach publicznych.
Plany dochodów i wydatków opracowane zostały na podstawie informacji zawartych :
- w piśmie Ministra Finansów o projektowanych wielkościach subwencji i planowanych udziałach gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych,
-         w zestawieniu wstępnych wielkości dochodów budżetu państwa i dotacji celowych,
-         informacji Delegatury Krajowego Biura Wyborczego.
Ponadto korzystano z uchwał podatkowych, podjętych przez radę w dniu 17 listopada 2008r., informacji sporządzonych przez kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz własnych kalkulacji i prognoz zapisanych w programie wieloletnim inwestycji.
 
Konstrukcja budżetu na 2009 rok była poprzedzona analizą aktualnej sytuacji finansowej i ma­jąt­kowej gminy.
Ponadto uwzględnione zostały:
-         prognozy parametrów makroekonomicznych,
-         założenia polityki dochodowej,
-         najważniejsze zadania gminy do realizacji w nowym roku budżetowym,
-         zamierzenia inwestycyjne,
-         polityka zatrudnienia i płac, w tym prognozy podwyżek dla nauczycieli,
-         dotacje.
Aktualna wersja budżetu jest oparta na makroekonomicznych parametrach takich jak:
-         prognozowany wskaźnik wzrostu cen – 102,9%,
-         dochody z subwencji ogólnej,
-         udziały we wpływach z podatków dochodowych.
W roku 2009 gmina Janikowo zamierza:
-         kontynuować budowę centralnego modernizację ulic centralnego dróg gminnych,
-         rozpocząć budowę obwodnicy, przeprowadzić rozbudowę bazy turystycznej,
-         kontynuować rozbudowę sieci internetowej,
-         ukończyć budowę kompleksu sportowego,
-         przeprowadzić modernizację sieci wodociągowej i sanitarnej,
-         przeprowadzić modernizację i rozbudowę systemów ciepłowniczych,
-         przeprowadzić modernizację systemu oświetlenia ulicznego.
Założenia polityki zatrudnienia i płac określa zarządzenie burmistrza gminy             i miasta. Na rok 2009 przewiduje się regulację wynagrodzeń w jednostkach organizacyjnych gminy od miesiąca stycznia przy uwzględnieniu stopnia inflacji o 3,0% oraz podwyżki dla osób spełniających warunki wynikające z rozporządzenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniach pracowników samorządowych. Ponadto uwzględniono regulację płac dla nauczycieli i oszacowano ich wzrost o 5% od m-ca stycznia i o kolejne 5% od m-ca września 2009 roku.
Dochody na 2009r. opracowane zostały w pełnej szczegółowości podziałki klasyfikacyjnej budżetowej przy uwzględnieniu źródeł ich pochodzenia.
Dochody gminy i miasta określone w budżecie na rok 2009r. są porównywalne do dochodów planowanych na rok 2008.
W planie dochodów największą grupę  stanowią dochody z podatków i opłat.
Udział procentowy poszczególnych dochodów w planie na 2009 rok, według źródeł ich pocho­dze­nia, przedstawia się następująco :
-         Dochody z podatków i opłat – 26%
-         Udziały w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa – 18%
-         Dochody z majątku gminy – 16 %
-         Pozostałe dochody własne - 3%
-         Dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych - 12 %
-    Subwencje ogólne z budżetu państwa – 23%
-    Dotacje na dofinansowanie zadań własnych – 2%
W roku budżetowym 2009 zakłada się ponadto od 8% do 10% umorzeń                         w podatkach.
Dochody Gminy i Miasta Janikowo, określone w budżecie na 2009 rok stanowią kwotę 33.348.700,80 zł. Ogółem planowane w budżecie na 2009 rok wpływy z podatków i opłat od osób prawnych i fizycznych stanowią kwotę 8.799.939,00 zł i są niższe o 2.194.832,00 zł niż planowane w roku ubiegłym.
Dochód gminy z tytułu udziału we wpływach podatków stanowiących dochód budżetu państwa oraz subwencję ogólną zaplanowano zgodnie z danymi określonymi w piśmie Ministra Finansów. Planowane dla naszej gminy udziały      w podatku dochodowym od osób fizycznych na 2009 rok, przy wskaźniku 36,72% wynoszą 5 756 420,00 zł.
Subwencja ogólna na 2009 rok stanowi kwotę 7 795 153,00 zł, z czego przypada na :
część oświatową             -  7 733 836 zł
część równoważącą        -      61 317 zł
Udziały gminy w podatku dochodowym od osób prawnych ustalono w kwocie         85 500 zł.
Plan dochodów z majątku gminy określony został w budżecie na podstawie zawartych umów dzierżawy i najmu oraz prognoz w zakresie sprzedaży  nieruchomości. Zaplanowano:
-         sprzedaż lokali dotychczasowym najemcom,
-         sprzedaż ratalną lokali mieszkalnych i gruntów,
-         opłatę roczną z tytułu wieczystego użytkowania,
-         wpływy z przekształcenia prawa użytkowania wieczystego we własność,
-         wpływy ze sprzedaży działek pod budownictwo.
Na zadania zlecone gmina otrzyma w 2009 roku dotacje na:
1.Pomoc społeczną 3.969.786 zł
-         dla ośrodka wsparcia – 386 000 zł,
-         na wypłatę świadczeń rodzinnych – 3 263 000 zł,
-         na wypłatę zasiłków i pomoc w naturze – 139 000 zł,
-         na opłacenie składek na ubezpieczenia zdrowotne – 11 800 zl,
-         na realizację zadań w zakresie usług opiekuńczych i specjalistycznych –    13 000 zł
2.Dla administracji publicznej – 154 000 zł
3. Prowadzenie rejestru wyborców – 2 986 zł
Na dofinansowanie zadań własnych gmina otrzyma środki, według prognozy w kwocie 524 200 zł.
Do projektu budżetu Burmistrz wprowadził korekty. Autopoprawka obejmuje wydatki.
Planowanie wydatków budżetowych na 2009 rok wymagało konfrontacji obowiązków gminy, potrzeb jej mieszkańców z ograniczeniami finansowymi.
W procesie określenia wielkości wydatków na 2009 rok stosowano zasadę, że wydatek uznaje się za celowy, jeżeli jest on niezbędny do wykonania zadania publicznego. Poddano szczegółowej analizie celowość jego poniesienia oraz zasadność wydatkowania określonej kwoty.
W procesie kalkulacji wydatków bieżących nie było problemów z planowaniem, gdyż znaczna ich część jest wielkościami powtarzalnymi.
Przy planowaniu wydatków inwestycyjnych na 2009 rok kierowano się zasadami gdzie:
-         najpierw określono zadania, które są już rozpoczęte i winny być kontynuowane i zakończone w roku 2009,
-         ustalono wartość niezbędnych zakupów odtworzeniowych sprzętu,
-         zakwalifikowano do modernizacji już istniejące budowle,
-         wprowadzono nowe zadania..
Wydatki zostały ustalone zgodnie z kierunkami finansowania zadań bieżą­cych i inwestycyjnych, określonymi w załączniku Nr 2 do uchwały budżetowej.
Wydatki na kwotę 37.348.700,80 zł zostały zaplanowane na 2009 rok w następujących grupach:
Wydatki bieżące                                                30 878 700,80 zł
         wynagrodzenia i pochodne                         14 638 801,80 zł
         dotacje                                                      1 869 636,00 zł
         obsługa długu                                               555 147,00 zł
         wydatki z tytułu poręczeń                                297 717,00 zł
         remonty                                                    1  246 624,00 zł
         pozostałe wydatki bieżące                          12 270 775,00 zł
 
Wydatki majątkowe                                              6 470 000,00 zł
         inwestycje                                                   6 470 000,00 zł
 
Przychody i rozchody zaplanowane na rok 2009 ustalono :
- w przychodach – kwota  6 133 602 zł obejmuje:
- w rozchodach    – kwota 2 133 602 zł
               a) spłaty kredytów  -  1 975 602zł
               b) spłaty pożyczek  -     158 000 zł
 
Zadłużenie gminy w stosunku do planowanych dochodów w roku 2009 określa się na poziomie 35,7%.
Planowana spłata zobowiązań w roku 2009 stanowi 9,0% planowanych dochodów gminy.
Do uchwały budżetowej załączono ponadto plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska oraz informację przychodów stanie mienia komunalnego, przychodów także planowane przychody przychodów wydatki przychodów rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych.”
Budżet stanowi załącznik nr 16 do protokółu/
Przewodniczący Rady podziękował Pani Skarbnik za przedstawienie projektu budżetu na 2009r.
 
2) Przewodniczący Rady Roman Jaszcz Poinformował również zebranych, że projekt budżetu na 2009r. został przesłany do Regionalnej Izby Obrachunkowej                       w Bydgoszczy. Przewodniczący Rady odczytał uchwałę Nr 17/P/2008 Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 8 grudnia 2008r. w sprawie opinii o projekcie budżetu gminy Janikowo na 2009 rok. Opinia ta jest pozytywna z uwagami. /zał. Nr 16 do protokółu/
 
3) Odczytanie opinii na temat projektu budżetu na 2009r. Komisji Rady Miejskiej przez jej przewodniczących.
 
a) Radny Jerzy Karaszewski odczytał opinię Komisji Rewizyjnej. Komisja  stwierdza, że przedstawiony budżet na 2009 rok jest budżetem trudnym, ale realnym. Wymaga przy realizacji dużej dyscypliny finansowej. Z kontynuowanych zadań inwestycyjnych, duży problem stanowi dla gminy budowa całego kompleksu sportowego. Budowa tego kompleksu tylko ze środków własnych jest bardzo dużym obciążeniem dla budżetu gminy. Dlatego, Komisja stwierdziła, że tą inwestycję musimy kontynuować i w miarę szybko zakończyć. Powinno się kontynuować naprawę dróg gminnych i budowę nowych dróg, tj. budowę obwodnicy. Należy wykonać termomodernizację pozostałych budynków mieszkalnych w Janikowie. Na terenie naszej gminy powinno się zwrócić uwagę na poprawę oświetlenia.
         Komisja po analizie projektu budżetu pozytywnie go opiniuje. /zał.nr 17/
 
b) Radna Halina Bielińska odczytała opinię Komisji Rolnej i Ochrony Środowiska. „Komisja po zapoznaniu się z projektem budżetu, autopoprawką burmistrza do budżetu i opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy, po przeprowadzonej analizie Komisja stwierdza, że budżet na 209 rok jest budżetem niezrównoważonym. Zadłużenie gminy w stosunku do planowanych dochodów w 2009r. określa się na 35,7%, w 2010 -24,1 i dalej się zmniejsza. Sytuacja budżetowa na 2009r. gminy wynika z obowiązków gminy, potrzeb jej mieszkańców a dotyczy głównie kontynuacji i rozpoczęcia nowych inwestycji. Budżet nie przewiduje zwiększenia środków m.in. na sport wiejski. Sugestią Komisji jest w większym stopniu wspomaganie działalności świetlic wiejskich ze środków ośrodka kultury. Komisja pozytywnie ocenia budżet na 2009r. / zał. Nr 18/
 
c) Radny Jan Plewa przedstawił opinię Komisji Budżetu i Rozwoju. Przewodniczący Komisji podkreślił, że jest to budżet niezrównoważony. Jest to budżet rozwojowy, ponieważ zaplanowane w nim środki przeznaczone są nie tylko na pokrycie bieżących potrzeb, ale i na dokończenie rozpoczętych inwestycji. Z przedłożonego projektu budżetu wynika, ze prognozowany dług w wysokości 35,7% nie przekroczy 60% dochodów gminy, co jest zgodne z ustawą o finansach publicznych. Prognozowane dochody są porównywalne z dochodami roku 2008. Natomiast zaplanowane wydatki znacząco wzrastają. Wzrost ten podyktowany jest m.in. budową obwodnicy, która zdaniem Komisji jest droga ale bardzo potrzebna. Niepokoi Komisję nieukończona hala sportowa, która w deficycie ma nie mały udział, a ukończenie jej ciągle się wydłuża. Największy wzrost wydatków w budżecie na 2009 rok przewidziano w działach: transport i łączność – budowa obwodnicy i remont dróg i ulic, obsługa długu publicznego – dotyczy spłaty odsetek od kredytów i pożyczek zaciąganych w latach ubiegłych na budowę hali sportowej, termomodernizację budynków, pokrycie deficytu budżetowego, kredytu na rachunek bieżący.
         Komisja projekt budżetu na 2009r. zaopiniowała pozytywnie. /zał. Nr 19/
 
d) Radny Grzegorz Czerwiński odczytał opinię Komisji Kultury, Sportu,  Zdrowia i Oświaty. Komisja, w swojej opinii,  stwierdziła, że budżet na 2009 rok jest budżetem trudnym. Jednak inwestycje, które się planuje są niezbędne do realizacji, a przede wszystkim komisja ma na uwadze rozpoczęcie budowy obwodnicy. Należy definitywnie zakończyć budowę hali sportowej, która pochłonęła bardzo duże środki z budżetu gminy. Należy zagospodarować pomieszczenia przy basenie. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe działanie Centrum Dialogu… Należałoby zbudować przy przedszkolu w Janikowie plac zabaw i gier. Należy zrealizować obietnice wyborcze dotyczące przesyłu sygnału TV Jansa i Internetu, a także przyjrzeć się dokładnie wydawanym środkom na sport. Zmodernizować nagłośnienie Sali gimnastycznej przy Szkole podstawowej w Janikowie. Mimo tych kilku uwag komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu na 2009r. / zał. 20/
 
4) Dyskusja nad projektem budżetu na 2009r.
Radni podtrzymali swoje sugestie dotyczące budżetu na 2009 rok zawarte w opiniach członków komisji rady oraz podczas omawiania budżetu na poszczególnych komisjach rady.
Głos zabrał Przewodniczący Rady Roman Jaszcz, który powiedział, że projekt budżetu na rok 2009 był szczegółowo omawiany na komisjach rady oraz na spotkaniu z sołtysami.
Na tym dyskusja została zakończona. Przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
5) Przyjęcie budżetu na 2009 rok
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały budżetowej na 2009r.
Uchwałę poddano pod głosowanie. Uchwała została przyjęta 13 głosami za 13 radnych obecnych podczas głosowania. /zał. nr 21/
Głos zabrał z-ca burmistrza Jacek Duma, który podziękował za zaufanie i przyjęcie budżetu na 2009 rok. . Dodał, że nie zostaną zaniechane sprawy kultury i sportu.
Przyjęty budżet jest trudnym budżetem, ale realnym do wykonania.
 
Punkt 17,18 i 19
Kolejno głos zabrali:
1. Radny Grzegorz Czerwiński, który podziękował za okazaną pomoc dla dzieci ze Stowarzyszenia DARU SERCA w Janikowie.
Zebrano 750 zł, które w imieniu radnych, wręczył dzieciom ze Stowarzyszenia DAR SERCA Przewodniczący Rady Roman Jaszcz.
 
2. Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska poprosiła o:
- podanie szczegółów dotyczących organizowanej fety sylwestrowej,
- osłonięcie i oświetlenie wiaty przy przystanku autobusowym koło Polo,
- wyjaśnienie, czy były prowadzone rozmowy z Ciech-em w sprawie budowy obwodnicy,
- czy można naprawić dach nad budynkiem ul. Klonowa 9, ponieważ zacieka, sprawa była kilkakrotnie zgłaszana do PGKiM,
- sprawdzenie łącza energetycznego, ponieważ podczas dogrzewania pomieszczenia dzieci zdrowych siada sieć. W tej sprawie były już monity, sprawa dotyczy głównie okresu zimowego, kiedy jest zwiększony pobór energii elektrycznej.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że feta sylwestrowa będzie organizowana. Nie będzie na niej rozdawany ani sprzedawany szampan. Będzie wynajęta ochrona. Nie będzie koncertu, ponieważ są to zbyt wysokie koszty.
Przystanek jest nie osłonięty celowo, ponieważ chcemy uniknąć zbierania się tam i przesiadywania na przystanku młodzieży i innych osób, które nie oczekują na przyjazd autobusu. Oświetlenie przystanku jest możliwe do zrobienia.
Spotkania z Ciechem nie było. Awaria na dachu w przychodni zostanie usunięta.
 
3. Radny Dariusz Kunkel:
- zasugerował, że budynek przy ul. Dworcowej 19 nadaje się do remontu,
- doprowadzenie do tego, aby można było korzystać z boiska na ul. Miłej 3,
- zrobienie wyjazdu z parkingu z ul. Dworcowej 13
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że wydatki na te cele należy zaplanować.
 
4. Radny Krzysztof Kotwikowski poprosił o zwrócenie uwagi na osoby strzelające petardami, ponieważ staje się to uciążliwe.
 
5. Radny Jan Plewa – powiedział, że ul. Topolowe został zrobiony plac zabaw. Czy jest możliwość ustawienia tam urządzeń do zabawy?
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że część urządzeń na okres zimowy została zabrana do remontu.
 
6. Radny Jerzy Borzymowski zgłosił, że wiata w Głogówcu jest popsuta. Zwrócił uwagę na to, że autobusy wiozące dzieci z Głogówca do szkół zatrzymują się przy drodze, co stwarza niebezpieczeństwo.
Z-ca burmistrza poprosił, żeby takie sprawy jak awarie można zgłaszać od razu nie czekając do komisji czy sesji.
Jeśli chodzi o zatrzymywanie się autobusów przy drodze to zostanie ta sprawa rozwiązana w ten sposób, że autobus będzie wjeżdżał do Głogówca.
 
Następnie Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał podziękowanie dla radnych Rady Miejskiej w Janikowie, przekazane na jego ręce z Janikowskiego Stowarzyszenia Przyjaciół dzieci Specjalnej Troski „DAR SERCA w Janikowie za okazane dobre serce. /zał. do protokółu/
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1715 zakończył XXII Sesję Rady Miejskiej                  w Janikowie.
                  
 
Protokółowała:                                           Przewodniczący
Barbara Smolik                                 Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                 
                                                               Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smolik (22 stycznia 2009)
Opublikował: Barbara Smolik (22 stycznia 2009, 14:42:07)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (17 marca 2009, 08:38:25)
Zmieniono: poprawienie błędu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 323

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23