BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXIV sesji Rady Miejskeij w Janikowie z dnia 27 lutego...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXIV sesji Rady Miejskeij w Janikowie z dnia 27 lutego 2009r.

 P R O T O K Ó Ł
         
 z XXIV  sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 27 lutego 2009r.
 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 14/00  otworzył XXIV sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, Skarbnika Gminy Hannę Kuczyńską, kierowników jednostek organizacyjnych, sołtysów z terenu Gminy Janikowo, oraz przybyłych gości, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał./ listy w załączeniu protokółu/
 
Protokolantem XXIV sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
radny Antoni Kaszak                         - usprawiedliwiony,
radny Jan Plewa                               - usprawiedliwiony
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.


Wobec nie zgłoszenia propozycji zmian porządku obrad Rada jednogłośnie 13 głosami za przyjęła następujący porządek obrad:


1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac w okresie pomiędzy sesjami (z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
 
6.     Składanie interpelacji.

7.     Przedstawienie sprawozdań z działalności za 2008 rok:
1) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Janikowie (Kierownik MGOPS w Janikowie P.Izabela Matuszak)
2) Gminna Komisja Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (Przewodniczący Komisji P.Roman Kiełb).

8.     Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta Janikowo. (Komendant Komisariatu Policji w Janikowie P.Karol Konopacki)
 
9.     Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na rok 2009 i wynagradzania gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
 
10. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Kołodziejewo.
 
11. Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
 
12. Wyrażenia zgody na przystąpienie do realizacji przez Gminę Janikowo projektu „Kadry oświaty podwyższają swoje kwalifikacje” wdrażanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój  wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4 „Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty” oraz pełnienie przez Powiat Tucholski funkcji koordynatora.
 
13. W sprawie przyjęcia regulaminu uczestnictwa w projekcie „Kadry oświaty podwyższają swoje kwalifikacje” wdrażanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4. „Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty”
 
14. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na 2009r.
 
15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości. (lokale mieszkalne w Janikowie)
 
16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości położonych w Janikowie.
 
17. Odpowiedzi na interpelacje.
18. Wnioski i zapytania.
19. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady. Każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.  Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół     z XXIII Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński
Na początku swojego sprawozdania Burmistrz Andrzej Brzeziński ustosunkował się do sytuacji, która miała miejsce styczniu br., tzn. do jego zatrzymania i postawienia mu zarzutów przez prokuraturę.
Podziękował wszystkim, którzy w tych trudnych chwilach udzielili mu wsparcia. Powiedział, że nie czuje się winny. Ma nadzieję, że sprawa się wyjaśni i wszyscy wtedy dowiedzą się, jaka naprawdę była prawda i moja rola w tej sprawie. Na pewno potrwa to kilka miesięcy, ale wszystko się wyjaśni.
 
Następnie Burmistrz złożył sprawozdanie z  pracy w okresie pomiędzy sesjami.
1.     Wydano 7 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:
 
1)        Wprowadzenia instrukcji określającej zasady sporządzania, obiegu i kontroli oraz przechowywania i zabezpieczania dokumentów księgowych i ksiąg rachunkowych w Urzędzie Miejskim w Janikowie.
 
2)        Sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz z równoczesnym oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu.
 
3)        Powołania Komisji do naboru na wolne stanowisko urzędnicze pracownika w Referacie Finansowych w Urzędzie Miejskim w Janikowie.
 
4)        Ustalenia wysokości opłat za korzystanie z usług dostępu do sieci Internet za pomocą telewizji kablowej TV JAN-SAT.
 
5)        Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej i sporządzenie protokołu przekazania składników majątkowych i wyposażenia w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Janikowie w związku z przejęciem obowiązków kierownika OSiR.
6)        Powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia przetargu na sprzedaż działki pod zabudowę mieszkaniową.
7)        Ogłoszenia wyników konkursu w sprawie wspierania finansowego rozwoju sportu kwalifikowanego na terenie Gminy i Miasta Janikowo.
 
Burmistrz dodał, że na stanowisko do pracy w Urzędzie Miejskim w dziale finansowo-księgowym swoje wnioski złożyło 33 kandydatów. Do dalszych rozmów komisja zakwalifikowała 5 kandydatów. Na rozmowę nie stawiła się 1 osoba. Do pracy została przyjęta Pani Bożena Hulisz.
Burmistrz poinformował również, ze będzie możliwość podniesienia przesyłu mocy internetowej do 1 Mg.
Poinformował również o tym, że obecnie Pan Czesław Moroziuk przeszedł na rentę i tymczasowo, do czasu wybory nowego kierownika, obowiązki kierownika OSIR przejęła Pani Jadwiga Rogalska.
 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
 
1.     przeprowadzono przetarg na sprzedaż działek:
1) w Janikowie ul. Słoneczna – cena wywoławcza 75.000 zł, sprzedano za 76.000 zł
2) w Janikowie ul. Sportowa – brak wpłat wadium
3) w Sosnówcu – brak wpłat wadium
2.     wykonano uchwałę RM Nr XIX/117/2008 z 12.09.2008 w sprawie zamiany nieruchomości w Janikowie na nieruchomość w Ludzisku.
3.     Ogłoszono na dzień 24.02.09 przetarg na sprzedaż nieruchomości w Dębowie dz. Nr 2/1.
4.     wykonano uchwałę RM Nr XX/130/2008 z 24.10.2008 na sprzedaż lokalu mieszkalnego w Janikowie ul. Z.Wilkońskiego 1/27 cena wywoławcza 75.000, sprzedano za 90.000 zł.
 
Realizacja uchwały dot. sprzedaży lokali mieszkalnych z bonifikatą.
Od 20 stycznia 2009r. do 27 lutego 2009 sprzedano lokale mieszkalne za kwotę 236.705 zł. /zał. Nr 1/
 
Następnie Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
-  jednostki budżetowe -                                                -   1.595.061,66 zł
-  rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska        -      182.205,25 zł
-  rachunki dochodów własnych                                        –       22.379,51 zł
- lokata krótkoterminowa                                               -      900.000,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 25 lutego 2009r.:
- dochody   - 5.976.354,35 zł 
- wydatki   -  4.207.353,76 zł
Na dzień 25 lutego 2009 roku ustalono nadwyżkę w budżecie na kwotę 1.769.000,59 zł
 
Zadłużenie na dzień 27 lutego 2009r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - (z roku 2002)                                                        - 481.299,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) 
                                                                 -   558.861,00 zł
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław
-   578.754,44 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w PBS Janikowo     -2.911.770,00 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w BZ WBK             -2.875.000,00 zł
 
Razem kredyty                                               -7.405.684,44 zł
 
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 316.000,00 zł,

Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 7.721.684,44 zł

Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe) wg stanu na dzień 27.02.2009r. stanowi 23,28% kwoty planowanych dochodów. /zał.nr 2 do protokółu/

Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Radny Jerzy Karaszewski – w imieniu mieszkańców bloku Główna 23 w Janikowie, aby zwrócić uwagę, że przy fundamentach bloku pojawiły się pęknięcia na całej długości bloku. Radny poprosił o wykonanie ekspertyzy stwierdzającej, czy występujące pęknięcia stwarzają zagrożenie dla tego budynku./zał.nr 3/
 
Punkt 7
Przedstawienie sprawozdań z działalności za 2008r.:
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował zebranych, ze sprawozdania z działalności jednostek organizacyjnych gminy były szczegółowo omawiane na posiedzeniach Komisji Rady.
 
1) Izabela Matuszak przedstawiła sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie.
Omówiła główne cele pomocy społecznej, na czym polega pomoc społeczna. Przedstawiła działalność pracowników socjalnych.
Kierownik  dodała, że Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Janikowie w roku 2008 realizował projekt PN. „Poznaj siebie – inwestuj w siebie” o łącznej wartości 96.674,48 zł, finansowany z funduszy strukturalnych w ramach EFS Program Operacyjny Kapitał Ludzki. W ramach tego projektu przeprowadzono różnego rodzaju działania dla 15 kobiet bezrobotnych, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej. Celem tych działań było motywowanie i uaktywnienie do poszukiwania zatrudnienia. W kolejnych latach okresu projektowania tj. do 2013r. Ośrodek będzie realizował następne projekty, dzięki którym coraz większa liczba mieszkańców Miasta i Gminy Janikowo będzie mogła skorzystać z tej formy aktywizacji.
Gmina również podpisała umowę z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację programu „Uczeń na wsi – pomoc w zdobyciu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie i miejsko-wiejskie”. Ośrodek nasz podjął realizacje tego programu i na pomoc dla uczniów otrzymaliśmy kwotę 18.984,63 złote. Ośrodek Pomocy Społecznej w Janikowie we współpracy z Zarządem Wojewódzkim w Bydgoszczy Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej po raz kolejny wziął udział w edycji unijnego programu PEAD. Program skierowany jest do najuboższej ludności zamieszkującej na terenie miasta i gminy Janikowo. W ramach tego programu MGOPS otrzymał podstawowe artykuły żywnościowe, które zostały przekazane klientom MGOPS. Za pośrednictwem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego włączyliśmy się do ogólnopolskiej kampanii społecznej na rzecz przeciwdziałania przemocy wobec dzieci :kocham-Reaguję”. Tym samym rozpoczęliśmy działania w ramach Gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, który został przyjęty w grudniu przez Radę Miejską
W okresie letnim przy współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zorganizowano wypoczynek letni dla 20 dzieci z rodzin najuboższych. Dzieci te uczestniczyły w dwutygodniowym obozie w Łagowie Lubuskim. Również dzięki wsparciu finansowemu GKRPA i współpracy z Darem Serca udało się zorganizować imprezy integracyjne z upominkami dla dzieci, w których wzięły udział dzieci z rodzin dotkniętych lub zagrożonych uzależnieniami, dzieci niepełnosprawne, dzieci z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym i inne. /zał.nr 4/
Sprawozdanie Rada przyjęła jednogłośnie, bez uwag.
 
2) Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przedstawił Przewodniczący Komisji Roman Kiełb.
Przewodniczący wyjaśnił, że realizacja zadań przebiegała zgodnie z uchwalonym programem. W każdy poniedziałek w godz. 1600 – 1800 udzielane są porady prawne dla uzależnionych lub współuzależnionych od alkoholu i narkotyków, mieszkańców gminy Janikowo. W każdy wtorek w godz. 1700-1930 porad udziela terapeuta, który prowadzi terapie indywidualną z osobami uzależnionymi od alkoholu i narkotyków. Przewodniczący poinformował, że Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przyjmuje interesantów  każdą środę w godzinach od 1600-1900, jak również telefonicznie,  pilnych przypadkach, całodobowo można korzystać z porad.
W 2008 roku funkcjonariusze policji wielokrotnie interweniowali na terenie gminy Janikowo w stosunku do osób znajdujących się pod wpływem alkoholu, w wyniku, których to interwencji do Izby Wytrzeźwień w Inowrocławiu doprowadzono 158 osób.
Od czerwca do grudnia 2008r. do Gminnej Komisji wpłynęło 31 wniosków z prośba o skierowanie na leczenie odwykowe osób, wobec których zachodziło podejrzenie o uzależnienie od alkoholu, oraz 2 osoby zgłosiły się dobrowolnie z prośbą o skierowanie ich na leczenie. Na posiedzenia Komisji przybyło 158 osób, z którymi przeprowadzono rozmowy motywujące do leczenia, informujące o możliwych działaniach w stosunku do osób nadużywających alkoholu, uzyskania pomocy medycznej, terapeutycznej czy prawnej.
Na tym Przewodniczący Komisji Roman Kiełb zakończył swoją wypowiedź
Sprawozdanie Rada przyjęła jednogłośnie, bez uwag. /zał. Nr 5/
 
Przewodniczący Rady podziękował za złożenie sprawozdań i poinformował zebranych, że Komendant Komisariatu spóźni się, dlatego poprosił radę o wyrażenie zgody na kontynuację porządku obrad.
Rada jednogłośnie wyraziła zgodę na omawiania dalszych punktów porządku obrad.
 
Punkt 9
Przewodniczący Komisji Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Roman Kiełb przedstawił Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminny Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2009r. wyjaśniając, że przyjęcie Programu jest niezbędne  w celu realizacji zadań własnych Gminy dotyczących ograniczenia bądź zapobiegania konsekwencjom następstw nadużywania alkoholu i narkotyków,  prowadzenia działań edukacyjnych i profilaktycznych w tym zakresie.
P.Roman Kiełb poprosił sołtysów z poszczególnych sołectw o harmonogram organizowanych przez sołectwa imprez, w celu ustalenia możliwości partycypowania w kosztach.
Przewodniczący dodał, że komisja nie może dofinansować niczego, co nie jest ujęte w przyjętym programie, który musi być opracowany z obowiązującymi przepisami..
Wobec nie zgłoszenia pytań i uwag do przedstawionego Programu przystąpiono do odczytania uchwały i głosowania.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 6 /
 
Punkt 10
Plan odnowy miejscowości Kołodziejewo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma powiedział, że do tej pory Rada uchwaliła już kilka planów odnowy miejscowości.
Plan zawiera: Charakterystykę miejscowości,  położenie, historię, diagnoza stanu istniejącego, mocne i słabe strony miejscowości, opis planowanych działań, planowane zadania do realizacji, finansowanie inwestycji, harmonogram realizacji projektu/inwestycji, wizję rozwoju, wdrażanie i monitoring planu i podsumowanie.
Plan zawiera niezbędne zadania do wykonania:
1) Rozbudowa, modernizacja i doposażenie budynku świetlicy oraz  zagospodarowanie terenu
2) Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej pieszo-jezdni prowadzącej do budynku świetlicy wraz z miejscami parkingowymi.
3) Budowa chodnika na ulicy Szkolnej.
4) Rozbudowa i modernizacja oświetlenia dróg publicznych.
5) Renowacja nawierzchni ulic
6) Budowa placu zabaw dla dzieci.
7) Budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego o sztucznej nawierzchni.
8) Budowa kanalizacji sanitarnej
9) Modernizacja  dróg gruntowych..
10) Modernizacja trybun na boisku sportowym
11) Modernizacja trybun na boisku sportowym
 
Na realizację zadań ujętych w planie jest możliwość pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej.
Mieszkańcy wsi Kołodziejewo zostali zapoznani z planem, podczas zebrania sołeckiego. Plan ten został przyjęty. Wpłynął 1 protest, który został uwzględniony.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 7 /
 
Punkt 11
Wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo dotyczy zakresu planowanych inwestycji ujętych w załączniku do zmienianej uchwały – Wieloletni program inwestycyjny Gminy i  Miasta Janikowo. Zmiany te bezpośrednio wynikają z podjętej przed chwilą uchwały dotyczącej planowanych inwestycji w Kołodziejewie.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 8 /
 
Na obrady przybył Komendant Komisariatu Policji w Jankowie Karol Konopacki.
 
Punkt 8
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował zebranych, że w związku z przybyciem na sesję Komendanta Komisariatu w Jankowie Rada powróci do omawiania punktu 9 porządku obrad.
Głos zabrał Komendant Komisariatu Policji w Jankowie Karol Konowacki, który na wstępie przedstawiania analizy bezpieczeństwa i porządku publicznego w roku 2008 na terenie Gminy i Miasta Janikowo rozdał radnym informacje na temat poszczególnych dzielnicowych.
Poinformował, że na terenie gminy i miasta znajduje się 19 miejscowości wiejskich.
Przedstawiając swoje sprawozdanie Komendant dodał, że wyniku uzyskane przez policjantów zatrudnionych w Jankowie nie tylko są zasługa ich samych. Wiele spraw udało się przeprowadzić i zakończyć pozytywnie dzięki współpracy ze społeczeństwem, Radą Miejską, Burmistrzem, jego zastępcą, czy sołtysami. Współpraca ta, a także uwagi, czy dyskusje, przyczyniły się do znacznego spadku przestępczości. Służba w Policji nie należy do najłatwiejszych. W tej kwestii należy podjąć wspólne działania, w celu zminimalizowania negatywnych zjawisk. Należy w lepszy sposób wykorzystać monitoring miejski. Gmina i Miasto Janikowo należy do bezpieczniejszych w regionie. Komendant podziękował wszystkim za dotychczasową współpracę.
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań Komendant zakończył swoją wypowiedź. /zał. Nr 9/
 
Komendant opuścił salę obrad.
 
Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do realizacji przez Gminę Janikowo projektu „Kadry oświaty podwyższają swoje kwalifikacje” wdrażanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój  wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4 „Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty” oraz pełnienie przez Powiat Tucholski funkcji koordynatora.
W punkcie tym Jacek Duma wyjaśnił, że podjęcie uchwały związane jest z uczestnictwem Gminy Janikowo jako jednego z partnerów biorących udział w projekcie „Kadry oświaty podwyższają swoje kwalifikacje”.
Powiat Tucholski złożył w imieniu 44 jednostek samorządu terytorialnego (w tym Gminy Janikowo) wniosek o sfinansowanie podnoszenia kwalifikacji przez nauczycieli i pracowników kadr administracyjnych obsługujących oświatę.  Kursy dotyczą specjalistycznych dziedzin, dlatego zorganizowana szkolenia na terenie województwa.
Przed podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu gmina jest zobowiązana do pojęcia uchwały o przystąpieniu do projektu i zabezpieczeniu udziału własnego.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 13 głosami za. /zał.nr 10 /
 
Punkt 13
Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu uczestnictwa w projekcie „Kadry oświaty podwyższają swoje kwalifikacje” wdrażanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4. „Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty”
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że w związku z przystąpieniem do Projektu Kadry oświaty podwyższają swoje kwalifikacje niezbędne jest podjęcie uchwały przyjmującej szczegółowy regulamin przyznawania pomocy w ramach ww. projektu.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 13 głosami za. /zał.nr 11 /
 
Punkt 14
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła skarbnik Hanna Kuczyńska , która wyjaśniła, że  zmian w budżecie na 2009 rok dokonuje się w związku z:
- Pismem Ministra Finansów, Decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.
W związku z powyższym dochody gminy zmniejszyły się o kwotę 209 050,00 zł i korekty dotyczą:
- planowanych udziałów gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych o 188,00 zł,
- części oświatowej subwencji ogólnej o 101 862,00 zł,
- dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników o kwotę 20 000,00 zł,
- wypłaty świadczeń rodzinnych o 64 000,00 zł,
- zasiłków i pomocy w naturze oraz składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe o kwotę 23 000,00 zł.
Zwiększenie planu dochodów o kwotę 34 484,23 zł dotyczy  przyznania  w/wym. decyzją  wyższej o 34 000,00 zł dotacji na Program „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” oraz wprowadzenie do planu kwoty 484,23 zł przeznaczonej na obsługę zadań realizowanych w ramach programu pn. „Uczeń na wsi – pomoc w zdobyciu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie oraz gminy miejsko-wiejskie” na podstawie umowy zawartej z PFRON.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE:
W dziale 750 – Administracja publiczna - wprowadza się do planu kwotę 12 000,00 zł na przy­go­­to­­wanie opracowania Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Janikowa.
 
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego –  zmniejsza się plan potencjalnych spłat pożyczek zaciągniętych przez wspólnoty mieszkaniowe, które poręczała gmina o kwotę 12 188,00 zł.
 
W dziale 801 – Oświata i wychowanie – zmiany dotyczą zmniejszenia wydatków na dodatkowe wynagrodzenie roczne oraz na zakup materiałów, wyposażenia i usług w łącznej kwocie 119 962,00 zł.
 
W dziale 852 – Pomoc społeczna – zwiększa się plan wydatków o kwotę 34 484,23 zł z przeznaczeniem na obsługę zadań realizowanych w ramach programu pn. „Uczeń na wsi – pomoc w zdobyciu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie oraz gminy miejsko-wiejskie” na podstawie umowy zawartej z PFRON oraz na realizację Programu „Pomoc państwa z zakresie dożywiania”. Zmniejszenia planu wydatków w tym dziale o kwotę 87 000,00 zł wynikają ze zmniejszenia dotacji. Ponadto dokonuje się przeniesienia między rozdziałami kwoty 1 000,00 zł na zakup biletów dla opiekunek sprawujących opiekę nad chorymi w miejscu ich zamieszkania.
 
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – zmniejsza się plan wydatków na dodatkowe wynagrodzenie roczne o kwotę 1 900,00 zł.
 
W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – zwiększenia planu dotyczą wydatków inwestycyjnych – wprowadza się kwotę 200 000,00 zł z przeznaczeniem na rozbudowę i modernizację świetlicy wiejskiej w Kołodziejewie.
 
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zmiany dotyczą wydatków inwestycyjnych – zmniejsza się wydatki o kwotę 200 000,00 zł.
 
W wieloletnim planie inwestycyjnym dokonuje się korekty w zakresie zadań zaplanowanych do realizacji w roku budżetowym. W poz. 13 WPI wprowadza się nowe zadanie pn. „Rozbudowa i modernizacja świetlicy w Kołodziejewie” na kwotę 200 000,00 zł, natomiast w poz. 14 WPI zaplanowano:
- budowę boiska wielofunkcyjnego w Broniewicach na kwotę 360 000,00 zł,
- budowę boiska wielofunkcyjnego w Kołodziejewie na kwotę  360 000,00 zł,
- budowę hali widowiskowo-sportowej w Janikowie na kwotę 280 000,00 zł.
Ogółem saldo zmian w planie dochodów i wydatków wynosi 174 565,77 zł po stronie zmniejszeń.
Ponieważ nie zgłoszono pytań i uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 12 /
 
Punkt 15
Zamiana nieruchomości lokalowych.
W punkcie tym głos zabrał z-ca burmistrza Jacek Duma, który wyjaśnił, że zamiana dotyczy lokalu mieszkalnego położonego w Janikowie ulica Ogrodowa  o pow. 35,30m2 własność wnioskodawcy, na lokal większy przy ulicy Słonecznej o pow. 47,40m2, własność Gminy Janikowo jest lokalem wolnym.
Zamiana lokalu podyktowana jest względami zdrowotnymi. Wnioskodawca wraz z wnioskiem o zamianę lokalu mieszkalnego piętro przedłożył dokumenty o stanie zdrowia, które uzasadniają dokonanie zamiany lokali mieszkalnych.
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań przystąpiono do odczytania uchwały a następnie do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami na 13 obecnych radnych podczas głosowania. /zał. Nr 13/
 
Punkt 16
Wyrażenie zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości położonych w Janikowie.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że     zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, do kompetencji Rady Gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach dotyczących określania zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania i wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy.
Nieruchomości, o których mowa w uchwale były już przedmiotem najmu przez ten sam podmiot, który zwrócił się o ponowne ich wydzierżawienie. Uchwała dotyczy dzierżawy placu na prowadzenie targowisk przy ul. Głównej oraz pomieszczenia przy przedszkolu ul. Słoneczna na prowadzenie siłowni.
Jak zostanie oddana hala, na siłownię będzie można zaproponować inną lokalizację.
Uchwałę poddano pod głosowanie. Uchwała została przyjęta 13 głosami za 13 radnych obecnych podczas głosowania. /zał. nr 14/
 
Punkt 17
Odpowiedzi na interpelacje.
Burmistrz Andrzej Brzeziński odpowiedział na interpelację z obecnej sesji radnego Jerzego Kraszewskiego i wyjaśnił, że skontaktuje się z administratorem budynku i zostanie przeprowadzona ekspertyza, czy występujące pęknięcie w budynku jest niebezpieczne.
 
Punkt 18 i 19
Kolejno głos zabrali:
1.     Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska, poprosiła o informacje na temat funkcjonowania boiska Orlik.
Burmistrz wyjaśnił, że Ministerstwo Sportu może dofinansować wynagrodzenie osób opiekujących się boiskami Orlik, ma to być kwota 1000 na jedno boisko. Od godziny 15-22 wszyscy mogą korzystać z tego boiska. Do godziny 20 są zatrudnieni trenerzy.
 
2.     Radny Krzysztof Dzieża poprosił o zwrócenie uwagi na drogę powiatową w kierunku Wierzejewic, szczególnie teraz po zimie będą widoczne wszystkie dziury. Poprosił również dokonanie obcinki drzew na drodze.
Burmistrz powiedział, że zostało już wysłane pismo do Zarządu Dróg w sprawie remontu dróg powiatowych. Obecnie jest nowy dyrektor. Gmina będzie nadzorować, aby ubytki w drogach były sukcesywnie usuwane. Natomiast, jeśli chodzi o wycinkę drzew wystąpimy z wnioskiem o wykonanie tych prac.
 
3.     Radna Halina Bielińska zadała pytanie, czy w gminie Janikowo jest prowadzona gospodarka odpadami papierowymi – zbiórka makulatury.
Burmistrz wyjaśnił, że nikt nie zbiera makulatury. Gmina chce kupić młynek do makulatury i tak zmielony papier palić w Kołudzie Wielkiej.
 
4.     Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha poprosił o podanie informacji jak daleko posunęła się sprawa adaptacji budynku po pompowni wody, aby mogła z niego korzystać rada sołecka.
Burmistrz odpowiedział, że zorientuje się, jakie czynności już zostały wykonane.
 
5.     Radny Krzysztof Kotwikowski zapytał, czy istnieje możliwość uzupełnienia monitoringu o ulice Wewnętrzną i okolice.
Burmistrz powiedział, że rozważana była możliwość puszczenia sygnału przez Internet. W ciągu 2-3 tygodni zorientuje się, jaki byłby to koszt.
 
6.     Ponieważ nikt z radnych więcej nie zgłosił się do zabrania głosu Przewodniczący Rady Roman Jaszcz udzielił głosu Pani Nowotnik Przewodniczącej PO z naszego terenu, która powiedziała, że szkoda, że Komendant Komisariatu już wyszedł, bo miałaby do niego kilka pytań. Poprosiła, aby umożliwić młodzieży korzystanie z siłowni zlokalizowanej przy ul. Słonecznej i nadal wydzierżawiać im to pomieszczenie.
Następna sprawa, którą poruszyła Pani Nowotnik była prośba matki, która poprosiła ją o pomoc w sprawie syna nadużywającego alkoholu. Matka ta nie ma znikąd pomocy, ani z Komisji Alkoholowej jak i również z pomocy społecznej.
Burmistrz wyjaśnił, że jeśli chodzi o sprawę siłowni przy ulicy Słonecznej, to Rada Miejska przed chwilą podjęła właśnie uchwałę, aby wydzierżawić ten lokal osobom, które go do tej pory wydzierżawiały. Osoba ta miała już zawartą umowę na okres 3 lat i burmistrz sam nie może zawrzeć kolejnej umowy tylko za zgodą rady. Właśnie taka uchwała została podjęta i stosowna umowa o dzierżawę pomieszczenia zostanie zawarta.
Jeśli zajdzie potrzeba rozbudowy przedszkola, w związku z obowiązkiem szkolnym 6-ciolatków, to wtedy trzeba będzie znaleźć inne rozwiązanie tej sprawy.
Przewodniczący Rady kolejno udzielił głosu:
- Kierownik MOPS w Jankowie Izabeli Matuszak, która powiedziała, że osoba, o której mowa korzystała z pomocy z Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów Alkoholowych, chodzi do terapeuty. Jesteśmy z nią i matką w stałym kontakcie.
- przewodniczącemu Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów Alkoholowych Romanowi Kiełb, który dodał, że osoba, o której mówi Pani Nowotnik jest objęta programem, uczestniczy w zajęciach w Środowiskowym Domu Samopomocy.
- Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska poprosiła, aby problem ten omówić z tymi osobami i Komisją, ponieważ dotyczy on prywatnych spraw, które nie powinny być przedmiotem publicznej dyskusji.
Następnie udzielono głosu Pani Nowotnik, która poprosiła o zwrócenie uwagi na młodzież z gimnazjum i to, co robi, ponieważ przy ulicy Słonecznej 1, w pomieszczeniu piwnicznym zrobili sobie miejsce spotkań i tam spędza część godzin lekcyjnych. Młodzież ta zachowuje się nieodpowiednio i dewastuje klatki schodowe.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz powiedział, że problem, który przed chwilą został poruszony znany jest radnym i policji, był również dość szeroko omawiany na Komisjach Rady.
 
7.     Przewodniczący rady udzielił głosu Prezesowi Piastowskiego Banku Spółdzielczego Janowi Kawalerskiemu, który poinformował zebranych, że wynik banku był wyższy niż planowano. Trudności są po to, aby je pokonywać.  Bank na razie nikogo nie zwalnia.
Jeśli chodzi o Klub to nie pozostaje sam. Trenuje w nim młodzież, której trzeba pomóc. Prezes dodał, że dziwi go zachowanie przedstawicieli Ciechu-u, tworzyli go mieszkańcy. Życzył wszystkim więcej optymizmu w działaniach.
 
Przewodniczący Rady udzielił głosu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu, który powiedział, że jeśli chodzi o kryzys to na dzień dzisiejszy Janipol meble chce się rozbudowywać, zbudować 2 nowe hale i zwiększyć zatrudnienie z około 500 osób do 800.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 15/30 zakończył XXIV Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.
        
        
Protokółowała:                                           Przewodniczący
Barbara Smolik                                 Rady Miejskiej w Janikowie
 
                                                                  Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smolik (9 kwietnia 2009)
Opublikował: Barbara Smolik (9 kwietnia 2009, 12:13:39)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (19 maja 2009, 14:51:13)
Zmieniono: poprawienie błędu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 403

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23