BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXV sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 03 kwietnia...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXV sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 03 kwietnia 2009r.

 P R O T O K Ó Ł
         
 z XXV  sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 03 kwietnia 2009r.
 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XXV sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, Skarbnika Gminy Hannę Kuczyńską, Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury sołtysów Janikowie Sławomira Paluch, radnego Powiatu Inowrocławskiego Marka Szubargę, sołtysów z terenu Gminy Janikowo, oraz przybyłych gości, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał./ listy w załączeniu protokółu/
 
Protokolantem XXV sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
- radny Grzegorz Czerwiński                       - spóźnił się, przybył podczas omawiania punktu 3 porządku obrad
- radny Antoni Kaszak                       - usprawiedliwiony,
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Na obrady przybył radny Grzegorz Czerwiński. Obecnie w obradach uczestniczy 14 radnych.
Wobec nie zgłoszenia propozycji zmian porządku obrad Rada jednogłośnie 13 głosami za przyjęła następujący porządek obrad:
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac w okresie pomiędzy sesjami (z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy, sprawozdanie z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami).
 
6.     Składanie interpelacji.
7.     Przedstawienie sprawozdania z działalności za 2008 rok Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie (Dyrektor MGOK w Janikowie P. Sławomir Paluch)
8.     Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
9.     Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy i  Miasta Janikowo na 2009r.
 
10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę budynkiem garażu.
 
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż wieczystego użytkowania gruntu.
12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę. (Dębowo)
13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie prawa wieczystego użytkowania nieruchomości położonej w Janikowie ul. 1-go Maja do gminnych zasobów nieruchomości.
14. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w podziale Gminy Janikowo na stałe obwody głosowania.
 
15. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo oraz szczegółowych warunków ich przyznawania.
 
16. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2009 roku.
 
17. Odpowiedzi na interpelacje.
18. Wnioski i zapytania.
19. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady. Każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.  Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół     z XXIV Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński złożył sprawozdania:
 
z  pracy w okresie pomiędzy sesjami.
1.     Wydano 3 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:
 
1)        Przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowo za 2008r..
2)        Zmian w budżecie na 2009r.
3)        Ustanowienia koordynatora gminnego – dotyczy wyborów do Parlamentu Europejskiego.
 
z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
 
1.     przeprowadzono przetarg na sprzedaż działki w Dębowie – brak wpłaty wadium.
 
2.     wykonano uchwałę RM dotyczącą oddania w aport nieruchomości gruntowej na rzecz PGKiM w Janikowie. – dz. nr 20/28 o pow. 0.0867ha – wartość aportu 30.500 złotych.
 
 
Realizacja uchwały dot. sprzedaży lokali mieszkalnych z bonifikatą.
Od 01 marca 2009r. do 02 kwietnia 2009 sprzedano lokale mieszkalne za kwotę 257.168,00 zł. /zał. Nr 1/
 
stanu finansowego gminy:
-  jednostki budżetowe -                                                -   1.071.850,80 zł
-  rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska        -      130.738,05 zł
-  rachunki dochodów własnych                                        –       21.654,26 zł
- lokata krótkoterminowa                                               -      900.000,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 02 kwietnia 2009r.:
- dochody   - 9.109.973,88 zł 
- wydatki    -  7.816.252,74 zł
Na dzień 02 kwietnia 2009 roku ustalono nadwyżkę w budżecie na kwotę 1.293.721,74 zł
 
Zadłużenie na dzień 03 kwietnia 2009r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002)                                                     - 470.106,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003)
                                                                           -   548.503,00 zł
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław
-   371.612,44 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w PBS Janikowo      -2.814.711,00 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w BZ WBK              -2.812.500,00 zł
 
Razem kredyty                                               -7.017.432,44 zł
 
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 276.500,00 zł,
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 7.293.932,44 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe) wg stanu na dzień 03.04.2009r. stanowi 21,52% kwoty planowanych dochodów.
/zał.nr 2 do protokółu/
 
z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami.


Sprawozdanie składane jest za okres 2 lat. Analizując okres sprawozdawczy można stwierdzić, że plan był realizowany zgodnie z przyjętymi celami i terminami. Przyjęty wskaźnik monitoringu realizacji Planu w zakresie procentu ludności objętej zorganizowanym wywozem odpadów wzrósł do około 95%. Natomiast wskaźnik ludności objętej selektywną zbiórką odpadów – 75%, pozostaje bez zmian. Nie powstają również nowe dzikie składowiska odpadów. W omawianym okresie nastąpiło zmniejszenie ilości „dzikich” składowisk odpadów o 2 szt.. Ilość surowców wtórnych poddanych recyklingowi wzrosła z 50,1 do 235,9 MG, ilość odpadów niebezpiecznych wyłączonych ze strumienia odpadów komunalnych wyniosła 1,1 MG. Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie został dostosowany do obowiązujących przepisów. Najważniejsze od realizacji zadania w następnych latach to: objęcie wszystkich mieszkańców zorganizowaną zbiórką odpadów oraz stałą kontrolą wykonania tego obowiązku, zwiększenie asortymentu odpadów gromadzonych selektywnie i przekazywanych do odzysku lub utylizacji.
/zał. Nr 3 do protokółu/
 
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XXV sesji Rady Miejskiej nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
Punkt 7
Przedstawienie sprawozdań z działalności za 2008r.Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował zebranych, ze sprawozdanie z działalności MGOK było szczegółowo omawiane na posiedzeniach Komisji Rady.
Sprawozdanie z działalności MROK przedstawił Dyrektor Sławomir Paluch.
Sprawozdanie Rada przyjęła jednogłośnie, bez uwag. /zał. Nr 4/
 
Przewodniczący Rady podziękował za złożenie sprawozdania.
 
Punkt 8
Wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo dotyczy zakresu planowanych inwestycji ujętych w załączniku do zmienianej uchwały – Wieloletni program inwestycyjny Gminy i  Miasta Janikowo. Zmiany  w Wieloletnim programie inwestycyjnym dokonuje się w związku z podjętą przez Sejmik Województwa Kujawsko – Pomorskiego uchwałą Nr XXX/632/09 z dnia 26 stycznia 2009r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Janikowo z budżetu Województwa Kujawsko – Pomorskiego w 2009 roku w formie dotacji celowej w wysokości do kwoty 333.000 złotych z przeznaczeniem na dofinansowanie budowy kompleksu sportowo – rekreacyjnego w Janikowie w ramach Programu „Moje Boisko ORLIK 2012”
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami za.  /zał.nr 5 /
 
Punkt 9
Na wstępie Skarbnik Hanna Kuczyńska poinformowała, że wymieniona została 2 strona projektu uchwały, ponieważ wprowadzono § 6 zmiany w planie Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i dołączono załącznik nr 7 do materiałów zmieniających budżet.
Następnie przedstawiła zmiany w budżecie wyjaśniając, że  zmian w budżecie na 2009 rok dokonuje się w związku z:
Podstawą do wprowadzenia zmian w budżecie na 2009 rok jest:
- Uchwała Nr XXX/632/09 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 stycznia 2009 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Janikowo,
- Uchwała Nr XXXI/685/09 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 lutego 2009 roku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Janikowo,
- Promesa udzielenia dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na podstawie uchwały Rady Nadzorczej Nr 17/09 z dnia 24 lutego 2009 roku.
 
DOCHODY BUDŻETOWE:
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – wprowadza się kwotę 10 000,00 zł na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Zadrzewienia i zakrzewienia na terenie Gminy Janikowo – zakup materiału zadrzewieniowego”.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – do planu dochodów wprowadza się dofinansowanie budowy kompleksu sportowo-rekreacyjnego w ramach programu „Moje Boisko-Orlik 2012” w kwocie 333 000,00 zł oraz dofinansowanie zadania inwestycyjnego „Hala sportowo-widowiskowa w Janikowie” w kwocie 300 000,00 zł na podstawie w/wym. uchwał Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE:
W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo – wprowadza się do planu wydatków kwotę 10 972,80 zł na opłatę składek członkowskich na rzecz Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli.
W dziale 600 – Transport i łączność – zwiększa się plan wydatków o kwotę 10 000,00 zł na wypłatę wynagrodzeń bezosobowych związanych z realizacją zadań w czasie „Akcji zima”.
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – dokonuje się zwiększenia planu wydatków przeznaczonych na zakup węgla do ogrzania budynków na terenach wiejskich o kwotę 10 000,00 zł.
W dziale 750 – Administracja publiczna - do planu wydatków wprowadza się kwotę 6 400,00 zł na zakup usług.
 W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – zwiększa się plan wydatków o kwotę 24 000,00 zł z  przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu radiowozu dla Komisariatu Policji w Janikowie.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego –  zmniejsza się plan potencjalnych spłat pożyczek zaciągniętych przez wspólnoty mieszkaniowe, które poręczała gmina o kwotę 55 872,80 zł.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia – do planu wydatków wprowadza się kwotę 2 500,00 zł z prze­zna­­czeniem na dofinansowanie Regionalnych Programów Zdrowotnych.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – zwiększa się plan wydatków o kwotę 4 000,00 zł na zakup usług, podróże służbowe i szkolenia pracowników zajmujących się obsługą funduszu alimentacyjnego oraz na wynagrodzenia bezosobowe dla osób świadczących usługi opiekuńcze. Zmniejszenie planu wydatków w tym dziale o kwotę 2 000,00 zł dotyczy dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zmiany dotyczą wydatków inwestycyjnych – zwiększa się plan wydatków o kwotę 633 000,00 zł, z czego na dofinansowanie budowy kompleksu sportowo-rekreacyjnego w ramach programu „Moje Boisko-Orlik 2012” przypada kwota 333 000,00 zł, a na dofinansowanie zadania inwestycyjnego „Hala sportowo-widowiskowa w Janikowie”  kwota 300 000,00 zł.
W wieloletnim programie inwestycyjnym dokonuje się korekty w zakresie zadań zaplanowanych do realizacji w roku budżetowym 2009. W poz. 14 WPI zaplanowano:
- budowę hali widowiskowo-sportowej w Janikowie na kwotę 150 000,00 zł,
- budowę boiska wielofunkcyjnego w Broniewicach lub w Kołodziejewie na kwotę 360 000,00 zł,
- budowę kompleksu sportowo-rekreacyjnego w ramach programu „Moje Boisko-Orlik 2012” na kwotę 490 000,00 zł.
W planie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2009 dokonuje się zmian poprzez przeniesienie kwoty 100 000,00 zł z wydatków inwestycyjnych na zakupy inwestycyjne funduszy celowych.
Ogółem saldo zmian w planie dochodów i wydatków wynosi 643 000,00 zł po stronie zwiększeń.
Burmistrz dodał do wypowiedzi Pani Skarbnik, że zmian, jakich dokonano w GFOŚiGW dotyczą zakupu sprzętu – kosiarki, ciągnika. Remont tych maszyn jest nieopłacalny, ze względu na wysoki koszt naprawy i poprosił o uwzględnienie tych zmian w budżecie.
Ponieważ nie zgłoszono pytań i uwag, Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami za.  /zał.nr 6 /
 
Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę budynkiem garażu.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że na terenie miasta Janikowa brak działek pod zabudowę budynkiem garażu. Wydzielenie działek pozwoli na budowę nowych garaży, co pozwoli na zaspokojenie w części potrzeb mieszkańców. Jest to 37 działek.
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że być może będzie inna koncepcja budowy tych garaży. Cena garażu wynosiłaby ponad 7 tys. zł brutto. Ale jest to wszystko jeszcze do rozważenia.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska zapytała, czy treść tej uchwały musi być zmieniona.
Burmistrz wyjaśnił, że nie, ponieważ grunt musi być sprzedany w przetargu.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 7 /
 
Punkt 11
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż wieczystego użytkowania gruntu.
Z-ca burmistrza Jacek Duma Działki są własnością Gminy Janikowo w użytkowaniu wieczystym właściciela pawilonów handlowych na nich posadowionych.
Użytkownik wieczysty zwrócił się z wnioskiem o nabycie prawa wieczystego użytkowania tych gruntów , co jest zgodne z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 8 /
 
Punkt 12
Sprzedaż działek pod zabudowę w Dębowie.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że obecnie gmina nie posiada oferty sprzedaży działek pod zabudowę. Działki te posiadają dojazd. Znajdują się w centrum wsi.
Ponieważ nie zgłoszono pytań i uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami za.  /zał.nr 9 /
 
Punkt 13
Wyrażenie zgody na nabycie prawa wieczystego użytkowania nieruchomości położonej w Janikowie, ul. 1-go Maja do gminnych zasobów nieruchomości.
Jacek Duma powiedział, że wieczyste użytkowanie gmina nabywa od PKP. Działka nr 42/12 stanowi chodnik przy ulicy 1-go Maja.
Na Komisjach Rady Towarzystwo przyjaciół Janikowa zapoznało zebranych z projektem obelisku, Wystąpiło o lokalizacje obelisku upamiętniającego bohaterską walkę o niepodległość naszej ojczyzny podczas Powstania Wielkopolskiego. Działka nr 42/11 jest odpowiednia dla lokalizacji obelisku.
Nabycie działek ureguluje istniejącą sytuację na gruncie i jednocześnie pozwoli na realizację wniosku Towarzystwa Przyjaciół Janikowa.
Wobec nie zgłoszenia uwag i pytań przystąpiono do odczytania uchwały a następnie do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami na 14 obecnych radnych podczas głosowania. /zał. Nr 10/
 
Punkt 14
Zmiany w podziale Gminy Janikowo na stałe obwody głosowania.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że wnioskowana zmiana w jednym obwodzie głosowania na terenie Miasta Janikowo, spowodowana jest utworzeniem  w Janikowie ulicy Wędkarskiej. W związku z powyższym, wywołanie uchwały wynika z obowiązku określonego ustawą.
Uchwałę poddano pod głosowanie. Uchwała została przyjęta 14 głosami za 14 radnych obecnych podczas głosowania. /zał. nr 11/
 
Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego niektóre składniki wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo oraz szczegółowych warunków ich przyznawania.
Jacek Duma wyjaśnił, że zgodnie z postanowieniami Karty Nauczyciela ustawodawca nakłada na organy prowadzące, będące jednostkami samorządu terytorialnego obowiązek wydania aktu wykonawczego regulującego wybrane składniki wynagrodzenia nauczycieli.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że zapisy uchwały w porównaniu do roku ubiegłego zmieniają tylko brzmienie w § 9 w rozdziale 4, gdzie podniesiono miesięczny dodatek dla nauczyciela, któremu powierzono wychowawstwo klasy z 2,5% do 3%, zgodnie z propozycją ZNP.
Proponowane zapisy uchwały zostały uzgodnione z Związkiem Nauczycielstwa Polskiego.
Ponieważ nie zgłoszono już żadnych innych propozycji zmian, Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za.  /zał. Nr 12/
 
Punkt 16
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez Gminę Janikowo w 2009 roku.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że zgodnie z postanowieniami ustawy ustawodawca nakłada na organy prowadzące obowiązek corocznego wydawania aktu wykonawczego określającego wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego w trybie przewidzianym dla uchwalania regulaminu wynagradzania nauczycieli. Jacek Duma dodał, że w wysokości dodatków nie zostały zmienione w porównaniu do roku ubiegłego. Projekt uchwały został uzgodniony ze Związkami Nauczycielstwa Polskiego.
Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami - jednogłośnie, /zał. Nr 13/
 
Punkt 17, 18 i 19
Kolejno głos zabrali:
1.     radny Robert Padol – zadał pytanie radnemu powiatowemu Markowi Szubarga w sprawie stanu technicznego dróg powiatowych, zwłaszcza, kiedy będzie remontowana droga Kołodziejewo w stronę Mogilna.
P.M.Szubarga odpowiedział, że na swoje interpelacje w sprawie remontu dróg powiatowych na terenie gminy Janikowo otrzymał odpowiedź od Dyrektora zarządu dróg Powiatowych, że remont tych dróg będzie wykonany po zakończeniu prac remontowych na tamie.

2.     Radny Jarosław Stoliński poprosił o udzielenie odpowiedzi w sprawie wykonania obietnic przedwyborczych, które dotyczyły zrobienia placu zabaw, profesjonalnego targowiska miejskiego wspólnie z Polo Market.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że budowa placu zabaw i targowiska będzie włączona w program rewitalizacji.
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że w tej sprawie są prowadzone rozmowy z Polo Market.
 
3.     Radny Robert Padoł poprosił o:
1)      zasypanie dziur na ulicy Ogrodowej i Parkowej w Kołodziejewie,
2)     zrobienie hydrantu na boisku,
3)     kiedy będą zalewane trybuny w Kołodziejewie.
Burmistrz wyjaśnił, że na hydrant projekt był już zrobiony, jednak PGKiM dał takie warunki, że trzeba pomyśleć o innym rozwiązaniu i wejść z hydrantem do sieci.
Jeśli chodzi o trybuny to od 1 kwietnia jest przyjęta do pracy grupa osób, która do świąt robi porządki, a po świętach można zacząć inne prace. Zasypanie dziur na ulicy Ogrodowej i Parkowej zostanie przekazane do realizacji Panu Leśniewskiemu.
 
Burmistrz odniósł się do pytania radnego Stolińskiego i wyjaśnił, że na place zabaw są przewidziane trzy lokalizacje: na ulicy Wilkońskiego, koło bloku nr 12 i 13, ulica  Miła 1, 3, trzeci na ulicy Głównej 35,37. Burmistrz dodał, że taki plac powinien być ogrodzony i zamykany na noc. Wykonanie placów zabaw są ujęte planie rewitalizacji, ale należy sprawdzić, czy wcześniejsze rozpoczęcie prac nie zamknie możliwości gminy do ubiegania się o finansowanie tych robót ze środków przyznanych na rewitalizację. Profesjonalne place zabaw muszą spełniać odpowiednie normy, każda zamontowana zabawka musi posiadać certyfikat.
 
Z-ca burmistrza odniósł się do pytań zadanych na komisjach rady, które dotyczyły graffiti na blokach. Jacek Duma wyjaśnił, że była przeprowadzona rozmowa z Policją. Policja zwróci uwagę na te tereny, gdzie są wykonane graffiti oraz kto to robi. Będzie w tym rejonie zwiększona ilość patroli.
 
4.     Radny Jan Plewa zwrócił uwagę na to, że na ulicy Topolowej jest przygotowany teren, brak jest tam placu zabaw.
Burmistrz wyjaśnił, że jest tam zbyt mała ilość dzieci, aby robić plac zabaw za kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale można tam zrobić mniejszy plac zabaw.
 
5.     Wiceprzewodnicząca Halina Krzeszewska zapytała, czy rozważając propozycję lokalizacji placów zabaw można wziąć pod uwagę teren za miejskim przedszkolem na ulicy Słonecznej. Do południa byłyby wykorzystywany przez dzieci uczęszczające do przedszkola Kotwikowski popołudniu dla wszystkich mieszkańców miasta.
 
6.     radny Krzysztof Kotwikowski zapytał, czy istnieje możliwość zrobienia toru dla osób jeżdżących na rolkach.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że koszt takiego toru jest bardzo wysoki i może kształtować się kilkudziesięciu granicach kilkudziesięciu tysięcy złotych.
 
7.     radny Dariusz Kunkel zapytał o zagospodarowanie terenu nad jeziorem, chodzi o wykonanie pola namiotowego, czy będzie to wykonane w tym roku.
Burmistrz powiedział, że ten teren jest wpisany w program rewitalizacji. Tempo realizacji tych prac będzie zależeć od marszałka Województwa. Na prace musimy dołożyć 25% kosztu, natomiast dostaniemy ponad 500 tys. zł. Do miesięcy letnich chcemy uruchomić toalety.
 

8.     radna Halina Bielińska poprosiła o doposażenie placu zabaw w Sielcu. Był to wniosek z zebrania wiejskiego sołtysów.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1640 zakończył XXV Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.
        
        
Protokółowała:                                           Przewodniczący
Barbara Smolik                                 Rady Miejskiej w Janikowie
 
                                                                  Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smolik (7 maja 2009)
Opublikował: Barbara Smolik (7 maja 2009, 14:57:08)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (19 maja 2009, 14:55:46)
Zmieniono: poprawienie błędu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 316

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23