BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXVI sesi rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 29...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXVI sesi rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 29 kwietnia 2009r.

 P R O T O K Ó Ł
         
 z XXVI  sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 29 kwietnia 2009r.
 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XXVI sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, Skarbnika Gminy Hannę Kuczyńską, Przewodniczącego Komisji ds. Rozwiązywania problemów Alkoholowych Pana Romana Kiełb, Dyrektora PGKiM w Janikowie Pana Jana Drzewieckiego, radnego Powiatu Inowrocławskiego Marka Szubargę, radcę prawnego Sławomira Waleńskiego oraz sołtysów z terenu Gminy Janikowo, oraz przybyłych gości, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał./ listy w załączeniu protokółu/
 
Protokolantem XXVI sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
- radny Antoni Kaszak                       - usprawiedliwiony,
- radny Jarosław Stoliński                  - usprawiedliwiony


Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad             i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Z-ca burmistrza , zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami na Komisjach Rady, poprosił o usunięcie z porządku obrad punktu 8 – Podjęcie uchwały w sprawie zabezpieczenia środków w budżecie na budowę obwodnicy miasta Janikowa, środki te są ujęte w  Wieloletnim Programie Inwestycyjnym. W miejsce tej uchwały Jacek Duma poprosił o dopisanie uchwały, która była omówiona na posiedzeniach Komisji Rady – w Podjęcie uchwały w sprawie określenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych i zasad usytuowania punktów.

Wobec nie zgłoszenia innych propozycji zmian porządku obrad Rada jednogłośnie 13 głosami za przyjęła następujący porządek obrad:
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac w okresie pomiędzy sesjami (z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
 
6.     Składanie interpelacji.
7.     Podjęcie uchwały w sprawie  zabezpieczenia środków w budżecie na   dofinansowanie projektu inwestycyjnego realizowanego w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej przez Gminę Janikowo.
 
8.     Podjęcie uchwały w sprawie określenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych i zasad usytuowania punktów.
 
9.     Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
 
10. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy i  Miasta Janikowo na 2009r.
 
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości lokalowej w Janikowie, ul. Ogrodowa.
 
12. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2008 rok:
         1) Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za 2008r.        
2) Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej o realizacji budżetu za 2008r.,
3) Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie  absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta,
4) Przedstawienie opinii w sprawie realizacji budżetu za 2008r., przez Komisje Rady Miejskiej.
5) Dyskusja

13. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.

14. Odpowiedzi na interpelacje.
15. Wnioski i zapytania.
16. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4 Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady. Każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.  Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół     z XXV Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński złożył sprawozdania:
 
z  pracy w okresie pomiędzy sesjami.
Wydano 6 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:
 
1)        Ogłoszenia wykazu nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości gminy Janikowo przeznaczonych do oddania w dzierżawę.
2)        Wyznaczenia na terenie gminy i miasta miejsc przeznaczonych na bezpłatne umieszczenie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów komitetów wyborczych w wyborach do parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 7 czerwca 2009r.
3)        Wykazu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo przeznaczonych do sprzedaży w trybie przetargu ustnego nieograniczonego.
4)        Powołania komisji przetargowej na budowę obwodnicy m.Janikowa.
5)        Wykazu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo przeznaczonych do sprzedaży w drodze bezprzetargowej.
6)        Ustalenia opłaty za korzystanie z rejsów turystycznych statku pasażerskiego „JANEK” – 6 zł ulgowy 3 zł wynajem statku 150 za 1 godzinę
 
 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
 
1.     ogłoszono o przeznaczeniu do sprzedaży działki w Ołdrzychowie oraz  użytkowania wieczystego działek pod pawilonami handlowymi.
 
2.     ogłoszono przetarg na 10-letnie dzierżawy pomieszczeń na krytej pływali.
 
3.     wykonano uchwałę RM dotyczącą zamiany lokali mieszkalnych w Janikowie z dopłatą 14. 000 zł
 
 
Realizacja uchwały dot. sprzedaży lokali mieszkalnych z bonifikatą.
Od 03 kwietnia 2009r. do 29 kwietnia 2009 sprzedano 16 lokali mieszkalnych za kwotę 489.151,00 zł. /zał. Nr 1/
 
Następnie Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
-  jednostki budżetowe -                                                -   1.0251.111,09 zł
-  rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska        -      115.229,64 zł
-  rachunki dochodów własnych                                         –       38.061,87 zł
- lokata krótkoterminowa                                                -      900.000,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 28 kwietnia 2009r.:
- dochody   - 11.528.012,36 zł 
- wydatki     -  10.067.356,09 zł
Na dzień 28 kwietnia 2009 roku ustalono nadwyżkę w budżecie na kwotę 1.460.656,27 zł
 
Zadłużenie na dzień 29 kwietnia 2009r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002)                                                     - 470.106,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003)
                                                                           -   548.503,00 zł
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław
-   371.612,44 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w PBS Janikowo      -2.814.711,00 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w BZ WBK              -2.812.500,00 zł
 
Razem kredyty                                               -7.017.432,44 zł
 
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 276.500,00 zł,
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 7.293.932,44 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe) wg stanu na dzień 29.04.2009r. stanowi 21,51% kwoty planowanych dochodów.
/zał.nr 2 do protokółu/
 
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Na XXVI sesji Rady Miejskiej nie zgłoszono żadnej interpelacji.
 
Punkt 7
Podjęcie uchwały w sprawie zabezpieczenia środków w budżecie na dofinansowanie projektu inwestycyjnego w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej przez Gminę Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Gmina Janikowo przystępuje do projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Oś Priorytetowa 8, Działanie 8.3. „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – eInclusion”. Realizacja projektu „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu mieszkańców Gminy Janikowo poprzez rozwój dostępu do Internetu” zapewni bezpłatne szkolenia komputerowe, sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem i  dostęp do Internetu dla 100 rodzin z terenu Gminy. Całkowity koszt inwestycji wynosi  2 638,986,82 zł, w tym udział własny 395 848,03 zł.
Z-ca wyjaśnił, że konkurs rozpisało Ministerstwo Gospodarki i Rozwoju regionalnego dla miast i wsi, dla rodzin o niskich dochodach. Szczegółowe kryteria wyboru tych rodzin są ściśle określone przez Marszałka. Cały Program jest dofinansowany ze środków rządowych. Cały koszt to ponad 2 mln zł., udział Gminy to około 400 tys. zł. Koszt ten został określony dla 100 rodzin z terenu naszej gminy. Cała infrastruktura, która będzie wybudowana przy realizacji tego programu zostanie własnością gminy. Na komisjach rady padły pytania, dlaczego są tak duże koszty gminy. Z-ca wyjaśnił, że rodziny, które otrzymają sprzęt komputerowy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z jego zakupem ani eksploatacją i za łącze. Przez okres trzech lat trzeba utrzymać sprzęt i łącze na koszt gminy.
 
Radny Robert Padoł powiedział, że szeroko dyskutowano nad przystąpieniem do realizacji tego programu. Część radnych nie zgadzała się na przystąpienie do tego programu. Te pieniądze można wykorzystać w inny sposób, np. na inne inwestycje. Technika idzie tak do przodu, są obawy, że rodziny nie będą dbały o ten sprzęt, bo dostaną go za darmo. Rodziny, które zostaną wytypowane do przydziału sprzętu komputerowego powinny być również wytypowane przez sołtysów,  ponieważ oni najlepiej znają swoje środowisko.
 
Ponieważ nikt więcej nie zabrał głosu Przewodniczący Rady Roman Jaszcz zaproponował odczytanie projektu uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych, 2 głosy były przeciw, 1 osoba wstrzymała się od głosu. Uchwała została przyjęta. /zał. nr 3 do protokółu/
 
Punkt 8
Określenie ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych i zasad usytuowania punktów.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Rada gminy ustala, w drodze uchwały, dla terenu gminy i miasta liczbę punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5 % alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży oraz ustala, w drodze uchwały, zasady usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych. Uchwałę należy dostosować do obowiązujących przepisów dokonuje się, a także ze względu na wnioski handlowców z terenu gminy i miasta ze względu na gęstość zabudowy i możliwą lokalizację placówek zajmujących się działalnością oświatową (w tym również w formie odpłatnej) należy określić wymagania dotyczące lokalizacji punktów sprzedaży. W stosunku do poprzedniej uchwały zmniejszeniu ulega odległość z 50m do 30m od placówek szkół, przeszkoli domów kultury i innych placówek oświatowo – wychowawczych i kościołów.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 4 /
 
Punkt 9
Wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo dotyczy zakresu planowanych inwestycji ujętych w załączniku do zmienianej uchwały – Wieloletni program inwestycyjny Gminy i  Miasta Janikowo.
Zmian w Wieloletnim programie inwestycyjnym dokonuje się w związku z realizacją projektów:
 
1.     realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Oś Priorytetowa  8, Działanie 8.3. „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – eInclusion”. Realizacja  projektu zapewni bezpłatne szkolenia komputerowe, sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem i  dostęp do Internetu dla 100 rodzin z terenu Gminy.
 
2.     kluczowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego Priorytet 1 Działanie 1.1 Infrastruktura drogowa. Gmina Janikowo przystępuje do realizacji projektu budowy obwodnicy miasta Janikowa. Budowa obwodnicy ograniczy ruch pojazdów i zanieczyszczenia  środowiska naturalnego oraz zwiększy bezpieczeństwo komunikacyjne w mieście.
 
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 5 /
 
Punkt 10
Na wstępie Skarbnik Hanna Kuczyńska poinformowała, że wymieniona została 2 strona projektu uchwały, ponieważ zmieniono § 4 dotyczący Wieloletniego programu Inwestycyjnego.
Następnie przedstawiła zmiany w budżecie wyjaśniając, że  zmian w budżecie na 2009 rok dokonuje się w związku z:
Zmiany w budżecie na 2009 rok obejmują korektę dochodów i wydatków dokonaną między innymi na podstawie: Decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji  Dyrektora  Delegatury  Krajowego  Biura  Wyborczego w Bydgoszczy.
 DOCHODY BUDŻETOWE:
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy….. – zgodnie z otrzymaną decyzją, do planu dochodów wprowadza się dotację celową w  kwocie 9 860,00 zł z przeznaczeniem na organizację i prze­prowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – wprowadza się dochody uzyskane z tytułu funduszu alimentacyjnego w kwocie 6 000,00 zł oraz dotację celową z przeznaczeniem na wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, realizujących pracę socjalną w środowisku w kwocie 10 500,00 zł.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE:
W dziale 750 – Administracja publiczna – zmniejsza się plan wydatków o kwotę 2 960,96 zł po dokonaniu aktualizacji naliczenia odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
W dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy….. – wprowadza się do planu wydatki związane z organizacją i prze­prowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego zaplanowanych na dzień 07 czerwca 2009 roku w kwocie 9 860,00 zł0tych.
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona zdrowia – przenosi się kwotę 24 000,00 zł przeznaczoną do dofinansowanie zakupu radiowozu dla Komisariatu Policji w Janikowie z wydatków bieżących do wydatków na dofinansowanie zadań inwestycyjnych. Ponadto dokonuje się zmniejszenia odpisu na ZFŚS o kwotę 344,88 zł dla pracowników związanych z obsługą monitoringu.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - zwiększa się plan wydatków o kwotę 2 500,00 zł na wpisy do hipotek.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego –  zmniejsza się plan potencjalnych spłat pożyczek zaciągniętych przez wspólnoty mieszkaniowe, które poręczała gmina o kwotę 30 166,78 zł.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie – korekty planu wydatków zostały dokonane na podstawie wniosków dyrektorów gminnych placówek oświatowych. Zmniejsza się plan wydatków na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników przedszkoli o kwotę 6 000,00 zł. Natomiast zwiększeniu o 1 000,00 zł ulega zaplanowana kwota  na szkolenia nauczycieli gimnazjum. W rozdziale 80146 zmniejsza się plan wydatków łącznie o kwotę 3 856,00 z na zakup pomocy naukowych, zakup usług pozostałych i szkolenia pracowników. Ponadto dokonano aktualizacji naliczenia odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia – zwiększa się kwota dotacji celowej dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego o 4 743,00 z na realizację „Programu szczepień 12-latek z terenu Powiatu Inowrocławskiego przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotna profilaktyka raka szyjki macicy i zdrowia prokreacyjnego”.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – zwiększa się plan wydatków o kwotę 10 500,00 zł na  wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, realizujących pracę socjalną w środowisku oraz o kwotę 6 000,00 zł na  zakup usług związanych z obsługą funduszu alimentacyjnego. Na zakup materiałów i wyposażenia zwiększono plan wydatków o kwotę 1 652,85 zł. Zmniejszenia planu  w tym dziale o kwotę 2 368,94 zł dotyczą odpisów na ZFŚS  w związku z ogłoszeniem wysokości odpisu podstawowego w bieżącym roku.
W dziale 853 – Pozostała działalność – wprowadza się dotację celową dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 2 856,00 zł na  realizację programu pn. „Kadry oświaty podwyższają swoje kwalifikacje”.
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – korekta planu wydatków o kwotę 767,90 zł dotyczy zwiększenia odpisów na ZFŚS dla nauczycieli w związku ze zmianą kwoty bazowej.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska i  w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – korekta planu  wydatków dotyczy odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
W Wieloletnim Programie Inwestycyjnym dokonuje się korekty w zakresie nakładów finansowych do poniesienia w latach 2009-2012.
Na rok 2009 środki z budżetu gminy zaplanowano:
- w poz. 3 WPI na budowę i modernizację dróg gminnych i ulic  kwotę 800 000,00 złotych,
- w poz. 4 WPI na budowę obwodnicy miasta Janikowa  kwotę 2 700 000,00 zł,
-w poz. 7 WPI na realizację projektu „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu mieszkańców Gminy Janikowo poprzez rozwój dostępu do Internetu”  kwotę 12 200,00 zł,
- w poz. 8 WPI na rozbudowę sieci internetowej kwotę  37 800,00 zł.
Ogółem saldo zmian w planie dochodów i wydatków wynosi 26 360,00 zł po stronie zwiększeń.
Ponieważ nie zgłoszono pytań i uwag, Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za.  /zał.nr 6 /
 
Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości lokalowej w Janikowie ul. Ogrodowa.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że lokal mieszkalny nr 44 położony w Janikowie przy ulicy Ogrodowej 4 o powierzchni 35,30 m2  stanowi mienie komunalne Gminy Janikowo. Gmina lokal pozyskała w wyniku zamiany lokali mieszkalnych za dopłatą. Znajduje się on w bloku Kujawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.
W chwili obecnej lokal nie jest zagospodarowany. Podjęcie uchwały o przeznaczeniu do sprzedaży w przetargu nieograniczonym w/w lokalu mieszkalnego pozwoli na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 13 głosami za. /zał.nr 7 /
 
Punkt 12
Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2008 rok              i dyskusja.
     1) Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za 2008r.
2)     Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej o realizacji budżetu za 2008r.
3)     Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta.
4)     Przedstawienie opinii w sprawie realizacji budżetu za 2008r. przez Komisje Rady Miejskiej.
5)     Dyskusja
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz udzielił głosu Skarbnik Gminy i Miasta Pani Hannie Kuczyńskiej, która przestawiła analizę wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowa za 2008 rok.
                Rada Miejska w Janikowie na XIII sesji, która odbyła się dnia 27 grudnia 2007 roku podjęła uchwałę Nr XIII/78/2007, zatwierdzając budżet gminy i miasta do realizacji w 2008 roku. Bilans uchwalonego budżetu wynosił 35 190 357,00 zł. Wartość planowa­nych do­cho­dów i wydatków stanowiła kwotę 33 274 131,00 zł. Planowane przychody i rozchody ustalone zostały na kwotę 1 916 226,00 zł.
Na rok 2008 zaplanowano budżet zrównoważony.
W okresie sprawozdawczym uchwała budżetowa była zmieniona ośmiokrotnie w wyniku podjęcia uchwał przez Radę Miejską oraz pięciokrotnie poprzez wydane zarządzenia Burmistrza Gminy i Miasta.
Wprowadzone zmiany ogółem zwiększyły plan dochodów o 1,5%, natomiast plan wydatków zwiększono o 10,5%.
Bilans planowanego budżetu po dokonanych zmianach na dzień 31 grudnia 2008 roku w kwocie 38 484 328,60 zł przedstawiał się następująco:
Dochody  33 765 874,60 zł                  Przychody                   4 718 454,00 zł
Wydatki   36 765 874,60zł                   Rozchody                    1 718 454,00 zł
Po dokonanych zmianach budżet nie równoważy się i występuje deficyt w kwocie 3 000 000,00 zł, na pokrycie, którego został zaciągnięty  w BZ WBK kredyt w tej samej wysokości.
 
DOCHODY
W roku 2008 dochody budżetowe zostały zrealizowane w kwocie 34 848 433,24, co stanowi 103,21­% planu rocznego po zmianach. W porównaniu do roku ubiegłego wykonanie do­chodów w okresie od stycznia do grudnia 2008 roku jest  wyższe o 3 162 701,04 zł.
Podstawowe dochody podatkowe zrealizowane zostały w kwocie 13 478 992,63 zł, co w struk­turze dochodów wykonanych ogółem stanowi około  38,7%; w tym:
1.   udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych – 74 016,31zł
2.   udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych – 5 661 352,00 zł,
3.   podatek rolny i leśny – 699 457,47 zł,
4.   podatek od nieruchomości – 6 423 148,68 zł,
5.   podatek od środków transportowych – 201 782,17 zł,
6.   podatki realizowane przez urzędy skarbowe (karta podatkowa, opłata skarbowa, podatek od czynności cywilnoprawnych –  419 236,00 zł
W strukturze dochodów gminy, które zostały zrealizowane w roku sprawozdawczym 2008 na drugim miejscu pod względem wielkości są wpływy z tytułu subwencji.
Wykonanie subwencji ogółem w kwo­­­cie 7 573 215,00 zł stano­wi 21,7% wszystkich osiąg­nię­­tych dochodów w roku 2008.
Otrzymane dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań zleconych to kwota
4 387 146,69 zł.
W roku sprawozdawczym Burmistrz Gminy i Miasta dokonał szeregu odroczeń i umorzeń w zakresie podatków i opłat. Skalę tych działań przedstawiono w materiałach opisujących wy­ko­­nanie budżetu na str. 4.
W wyniku obniżenia górnych stawek podatkowych, wpływy do budżetu gminy za rok 2008 zmniejszyły się o kwotę 1 083 048,00 zł i jest to suma o ponad 350 tys. większa niż w roku ubiegłym.
Skutki udzielonych ulg i zwolnień, które zostały obliczone za rok 2008 z wyłączeniem ulg i zwolnień ustawowych, stanowią kwotę 193 887,00 zł.
W roku sprawozdawczym wydano decyzje na podstawie ustawy – Ordynacja Podatkowa i na dzień 31 grudnia 2008 roku skutki finansowe tych działań wyniosły:
-         w umorzeniach zaległości podatkowych kwotę 613 754,00 zł,
-         w związku z rozłożeniem na raty i odroczeniem terminu płatności kwotę 101 839,00 zł, co stanowi łącznie 2% wykonanych dochodów i 3,3 % dochodów własnych.
 
W roku sprawozdawczym ustanowiono hipoteki przymusowe na należności gminne w ilości 5 hipotek na łączną kwotę 33 511,00 zł, wysłano 744 upomnienia na kwotę 209 740,32 zł oraz wystawiono 415 tytułów wykonawczych na sumę 170 194,20 zł.
W materiałach opisujących wykonanie budżetu przedstawiona została szczegółowa analiza realizacji dochodów i wydatków w 2008 roku. Zamieszczone zostały ponadto wy­k­re­sy i tabele, które pokazują zarówno strukturę wykonania jak również wielkości wy­ko­nane i przyrównane do planu.
 
WYDATKI
Plan wydatków budżetowych wg uchwały wynosił 33 274 131,00 zł.            
W wyniku zmian, które wprowadziła za pomocą uchwał Rada Miejska oraz Burmistrz Gminy i Miasta poprzez zarządzenia, plan wydatków na koniec 2008 roku wynosił 36 765 874,60 zł i obejmował:
      - wydatki bieżące w kwocie                   29 545 676,60 zł
      - wydatki majątkowe w kwocie                7 220 198,00 zł
Wykonanie budżetu w roku 2008 po stronie wydatków zamyka się kwotą 35 603 663,52 zł, co stanowi 96,84% planu.
 
Wydatki wykonane w roku sprawozdawczym są o 1 437 403,47 zł wyższe w porównaniu do roku 2007.
W strukturze wykonanych wydatków przypada:
      - na wydatki bieżące kwota          28 488 363,08 zł
      - na wydatki majątkowe  kwota      7 115 300,44 zł
 
W zakresie zadań zleconych Zrealizowane dochody z tytułu dotacji i wydatki na koniec roku 2008 to kwota 4 387 146,69 zł i są one o 4% wyższe niż w roku ubiegłym.  
W podziałkach klasyfikacji budżetowej wyniosły
010 Rolnictwo i łowiectwo                                                    268 688,08 zł
750 Administracja publiczna                                               149 900,00 zł
751 Urzędy Naczelnych Organów Władzy                                  4 873,00 zł        
852  Pomoc Społeczna                                                    3 963 685,61 zł
 
W zakresie wykonania planu wydatków sołectw za 2008 rok. W roku sprawozdawczym wydatkowano środki w wysokości 11 868,57 zł.
 Realizacja w posz­czególnych sołectwach przedstawiona została w stosownym zestawieniu.
 
W zakresie wykonania planu dotacji z budżetu dla jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych za 2008 rok Wykonanie zamyka się kwotą 1 408 950,00 zł, w tym: 
Dział 852 Pomoc społeczna                                      25 000,00 zł
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa                    840 000,00 zł
Dział 926 Kultura fizyczna i sport                             543 950,00 zł
Rok budżetowy 2008 zakończył się dla naszej gminy wynikiem ujemnym, czyli deficytem w kwocie 755 230,28 zł.
Sku­mu­lowany deficyt gminy z lat poprzednich zwiększył się do kwoty 6 669 632,62 zł.
Stan zadłużenia gminy z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na dzień 31 grudnia 2008 roku wynosi 7 889 786,44 zł, co sta­no­wi 22,6% ogólnej sumy dochodów wykonanych w roku sprawozdawczym.
W 2008 roku gmina zaciągnęła  kredyt długoterminowy na pokrycie deficytu budżetowego w kwocie 3 000 000,00 zł
Rozchody w roku 2008 obejmowały spłaty kredytów i pożyczek na łączną kwotę 1 718 454,00 zł, z czego na spłaty kredytów przypada kwota 1 475 410,00 zł, a na spłatę pożyczek 243 044,00 zł.
 
W zakresie gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
W roku 2008 gmina gospodarowała środkami finansowymi w łącznej kwocie 1 315 653,25 zł. Finansowana była działalność w zakresie edukacji ekologicznej, utrzy­mania czystości, urządzania terenów zielonych i ich utrzymania oraz w zakresie gospodarki wodno – ściekowej i badania gleby.
Kwota 110 089,37 zł stanowi dofinansowanie zadań inwestycyjnych.
Stan  środków na rachunku bankowym na dzień 31.12.2008 r. – 1 466 789,22 zł
Na koniec Pani Skarbnik powiedziała, że po przeprowadzeniu analizy w zakresie poziomu wykonania dochodów i wydatków budże­towych w roku 2008, a także w wyniku dokonania oceny kształtowania się przychodów i roz­cho­dów ustalono:
1.   W roku 2008 wykonanie planu dochodów jest o 3 162 701,04 zł wyższe w porównaniu do wykonania dochodów w roku 2007, co stanowi 9,98%.
2.   Wydatki budżetowe w roku sprawozdawczym są zrealizowane w kwocie 1 437 403,47 zł wyższej niż w roku 2007.
3.   Wydatki majątkowe wykonane w roku sprawozdawczym stanowią 20% w strukturze wykonania wydatków ogółem, co oznacza, że co piąta wydatkowana złotówka przeznaczona była na inwestycje.
4.   Ustalony na koniec roku 2008 plan deficytu został wykonany w 25,17%.
5.   Planowane przychody wykonano w 63,58%, gdyż nie zaciągnięto kredytu na spłatę zobowiązań określonych w planie przychodów na kwotę 1 748 454,00 zł.
6.   Gmina korzystała przejściowo z kredytu krótkoterminowego zacią­gnię­tego w banku fi­nan­­su­jącym.
7.   Zobowiązania długoterminowe wygasają w roku 2016.
8. Należności wymagalne na dzień 31 grudnia 2008 roku stanowią kwotę 1 587 908,65 zł, natomiast zobowiązania wymagalne z tytułu dostaw towarów i usług – 2 822,86 zł.
 
/Sprawozdanie z wykonania budżetu stanowi załącznik nr do protokółu 8/.
 
Przewodniczący Rady podziękował Pani Skarbnik za przedstawienie wykonania budżetu.
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że nad wykonaniem budżetu za 2008 rok pracowała Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Janikowie, która wydała wniosek w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo przesłaną do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy.
Roman Jaszcz poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Jerzego Karaszewskiego o przedstawienie w/w opinii. /załącznik nr 9 do protokółu/
Sprawozdanie z wykonania budżetu jak i opinia wraz z wnioskiem o udzielenie absolutorium Komisji Rewizyjnej podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Bydgoszczy.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał wszystkich uczestniczących w obradach sesji z Uchwałą nr 15/Kr/2009 Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 15 kwietnia 2009 roku w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Janikowo za 2008 rok /zał. Nr 10/ oraz uchwałą Nr 15/S/2009 w/w Składu Orzekającego w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2008 rok. /załącznik nr  do protokółu 11/
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poprosił przewodniczących Komisji Rady Miejskiej o przedstawienie swoich opinii w sprawie realizacji budżetu za 2008 rok.
Przewodniczący Komisji Rady Miejskiej kolejno przedstawili swoje opinie:
1)     Komisja Rolna i Ochrony Środowiska – radna Halina Bielińska, /zał. Nr 12/
2)     Komisja Budżetu i Rozwoju – Jan Plewa, /zał. Nr 13/
3)     Komisja Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty – Grzegorz Czerwiński. /zał. Nr 14/
Wszystkie przedstawione opinie pozytywnie opiniowały wykonanie budżetu za 2008r.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2008.
Kolejno głos zabrali:
1)     radna Halina Bielińska – powiedziała, że radny Grzegorz Czerwiński określił, iż inwestycje w Gminie Janikowo są trafnie dobrane, radna odesłała do strony 25 sprawozdania, gdzie są omówione inwestycje. Co piąta złotówka z budżetu gminy była wydatkowana na inwestycje. To fakt, który cieszy, powiedziała radna Wszyscy. Bielińska. Wszyscy chcieliby, aby większe środki były inwestowane w szkolnictwo, sport, tereny wiejskie. Skoro wszyscy radni zgodziliśmy się na uchwalenie niższych podatków to dochody z tego tytułu również będą niższe. Gospodarowanie środkami publicznymi to bardzo trudne zadanie. Burmistrz wykazał się wiedzą i fachowością. Rok 2009 będzie owocował w inwestycje. Gospodarz jest niezły, ale wszyscy musimy w realizacji zamierzeń wspomóc Burmistrza i uważać, aby gospodarkami środkami finansowymi była właściwa. Miasto wygląda bardzo ładne i czysto.


2)     radny Grzegorz Czerwiński – gmina na inwestycje wydała ponad 7 milionów złotych, przydałoby się więcej. Ale potrzeby są też i w innych działach. To, co się ma to tyle można podzielić. Każda zmiana w budżecie była dyskutowana. Cieszy fakt, że do użytku został oddany dom socjalny, gdzie 14 rodzin ma ładne mieszkania. Trochę długo ciągnie się budowa hali sportowej. Cieszy również to, że radni są zgodni w podejmowanych decyzjach, ale nie oznacza to, że nie prowadzą dyskusji na różne tematy i zawsze są zgodni. Wszystkie sprawy są szczegółowo dyskutowane na komisjach rady.


3)     radny Jerzy Karaszewski – powiedział, że budżet w roku 2008 był to trudny budżet do realizacji, środki były prawidłowo wydatkowane. Dochody były wyższe w porównaniu do roku 2007, ale i wydatki też były wyższe niż w 2007r. o ponad 1 mln zł.


4)     radny Jan Plewa – powiedział, że cieszy to, że na inwestycje było tyle wydane środków finansowych, chociaż można by więcej. Utrzymanie Sali to też będą koszty, trzeba będzie to uwzględnić w następnych budżetach. Gminę czeka bardzo duża inwestycja, budowa obwodnicy.


5)     Przewodniczący Rady Roman Jaszcz – dodał, że po wysłuchaniu opinii i dyskusji radnych wszyscy ocenili działania Burmistrza jak i pracowników Urzędu pozytywnie. Środki budżetowe zostały prawidłowo wykorzystane w poszczególnych działach.
Podsumowując rok 2008 należy zaliczyć do średnich. Koszt budowy kompleksu sportowego jest bardzo duży. Niepokojący jest stan naszych dróg. Jak będzie wybudowana obwodnica wszystko powinno się unormować, bo zmniejszy się ruch przez miasto. Gmina jest w dobrych rękach. Jako Rada nie możemy dopuścić do zbyt dużych długów. Przewodniczący poprosił o udzielenie Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu absolutorium.
Na tym Dyskusja została zakończona.
 
Przewodniczący Rady udzielił głosu zabrał Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu, który odniósł się do plusów i minusów. Powiedział, że na koniec 2008r. zadłużenie gminy wynosiło 22%. W porównaniu z innymi gminami nie jest to zbyt wysokie zadłużenie. Głównym zarzutem jest zbyt małe wykorzystanie środków unijnych. Burmistrz powiedział, że w skali kraju wykorzystanie tych środków też jest niskie. Będziemy się starali pozyskać środki na inwestycje dofinansowywane w 75%. Prawie pewne jest pozyskanie  środków na świetlicę wiejską w Kołodziejewie. Kanalizacja Sielec – Kołudy Mała i Wielka do Janikowa. W 2008r. gmina nie korzystała ze środków, bo nie było Programów. Otrzymaliśmy z innych źródeł dofinansowanie 400 tys. zł na budynek socjalny. Obecnie na terenie gminy Janikowo nie obiektów, które zagrażałyby tragedii. Są również zarzuty, że za mało środków przeznaczanych jest na tereny wiejskie. Burmistrz powiedział, że wieś i miasto na remonty otrzymały prawie po równo, tzn. około 100 tys. zł. Jak zacznie się budowa inwestycji, to zadłużenie gminy może sięgnąć nawet około 60% budżetu.
Gmina otrzymała środki na rewitalizację miasta. Z ankiet, które były przeprowadzone wśród mieszkańców, dotyczące potrzeb miasta, głównie powtarzały się: budowa placów zabaw dla dzieci, zagospodarowania terenu nad jeziorem.
Na dokończenie hali na ten rok otrzymamy 300 tys. zł od marszałka Województwa. Zostanie wybudowany następny ORLIK na ulicy Kozala przy basenie – być może taniej niż poprzedni. Ulica Ustronie i Sieczkowicka jest aktualnie robiona. Dróg powiatowych gmina nie będzie remontowała. Będzie robiony chodnik w Kołodziejewie we własnym zakresie. Obecnie gmina czeka na decyzję Ministra Sportu o przyznaniu środków na budowę boiska wielofunkcyjnego.
Budowa obwodnicy jest szeroko dyskutowana. Ale jak jej teraz nie zrobimy to za lat 5 – 7, będzie bardzo duży ruch przez miasto dużych samochodów, z roku na rok ruch ten ciągle rośnie. Duża pomocą w realizacji budżetu w 2008 roku była podjęta przez Radę decyzja o sprzedaży mieszkań z bonifikatą.
Burmistrz podziękował wszystkim za pozytywne opinie. Obecny rok będzie bardzo ciężki, ale zrobimy wszystko, aby strach radnych przed zadłużaniem się gminy nie był tak duży.
Burmistrz poinformował zebranych, że w dzienniku urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego został opublikowany plan miejscowego zagospodarowania przestrzennego, który dotyczył budowy wiatraków.
Na tym Burmistrz Andrzej Brzeziński zakończył swoje wystąpienie.
Przewodniczący Rady podziękował za wystąpienie.
 
Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo za 2008 rok.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały absolutoryjnej.
Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały dotyczącej udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo za 2008 rok. Za udzieleniem absolutorium w głosowaniu jawnym głosowało 13 radnych na obecnych 13 w danym momencie głosowania.
Przewodniczący Rady stwierdził, że jednogłośnie udzielono Burmistrzowi Gminy       i Miasta Janikowo absolutorium za 2008 rok. /zał. Nr 15 do protokółu/
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz oraz Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska wręczyli kwiaty Burmistrzowi i Skarbnikowi.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który podziękował za jednogłośne absolutorium.
 
Punkt 14, 15 i 16
Kolejno głos zabrali:
1.     radny Krzysztof Dzieża – powiedział, że każdy oczekuje jak najmniejszych podatków, ale wtedy gmina znacznie zmniejszyłaby swoje dochody. Radny poprosił o wyjaśnienie, co z nawadnianiem pół, czy są w tym zakresie jakieś plany?
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że złożony jest wniosek do Zarządu Melioracji. Gmina z mocy ustawy nie dostanie dofinansowania na ten cel.
Burmistrz Andrzej brzeziński dodał, że kandydaci na europarlamentu chcieli wiedzieć, jakie są potrzeby. Problem suszy z terenu Kujaw mógłby się znaleźć w jakimś programie unijnym. Nawadnianie pół jest bardzo ważne.


2.     Wiceprzewodnicząca rady  Halina Krzeszewska  zapytała, gdzie jest zegar, a także powiedziała, że zgłosiła się do niej mama dziecka, która powiedziała, ze są duże trudności z dostaniem się do przedszkola.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że będzie nowy zegar.
Odnośnie przedszkola Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że chodzi tutaj o 1 grupę. Można będzie przerobić istniejącą salę pralni na 1 salę lub przenieść zerówkę do szkoły i wtedy zwolni się 1 sala.
 
Burmistrz dodał, że dzięki monitoringowi udało się zatrzymać osobę, która podpalała kosze na recykling, zawsze była pierwsza przy pomocy gaszenia.
 
3.     Radna Halina Bielińska poprosiła o podanie terminów badan dermatologicznych.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że wszystkie badania profilaktyczne zostały przeniesione na września br.
 
4.     Sołtys Dobieszewic Pani Gabriela Danielewicz zapytała, czy wiadomo, jakie było zainteresowanie badania profilaktycznymi mammografią.
Jacek Duma powiedział, że gmina nie jest organizatorem tych badań, pomaga tylko w organizacji technicznej przygotowania tych badań, ale zainteresowanie badaniami mammograficznymi było duże.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1730 zakończył XXVI Sesję Rady Miejskiej                  w Janikowie.
 
Protokółowała:                                           Przewodniczący
Barbara Smolik                                 Rady Miejskiej w Janikowie
 
                                                                  Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smolik (10 czerwca 2009)
Opublikował: Barbara Smolik (10 czerwca 2009, 15:02:02)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 252

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23