BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > protokół z XXVII sesji rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 05...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

protokół z XXVII sesji rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 05 czerwca 2009r.

 P R O T O K Ó Ł
         
 z XXVII  sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 05 czerwca 2009r.
 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XXVII sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, Skarbnika Gminy Hannę Kuczyńską, Dyrektora MGOK w Janikowie, radnego Powiatu Inowrocławskiego Marka Szubargę, radcę prawnego Sławomira Waleńskiego oraz sołtysów z terenu Gminy Janikowo, a także przybyłych gości, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał./ listy w załączeniu protokółu/
 
Protokolantem XXVII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
 
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
- radny Antoni Kaszak                       - usprawiedliwiony,
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad             i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia propozycji zmian porządku obrad Rada jednogłośnie 14 głosami za przyjęła następujący porządek obrad:
1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac w okresie pomiędzy sesjami (z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
 
6.     Składanie interpelacji.
7.     Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
 
8.     Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na 2009r.
 
9.     Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkujących na terenie Gminy Janikowo.
 
10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości w lokalowych w Janikowie.
 
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości w Janikowie.
 
12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody w sprawie kupna i nabycia prawa wieczystego użytkowania działek do gminnych nieruchomości Gminy Janikowo. (Kołuda Wielka).
 
13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie nieruchomości w Kołodziejewie do gminnych zasobów nieruchomości.
 
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości położonych w Kołodziejewie.
 
15. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie.
 
16. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki.
 
17. Podjęcie uchwał w sprawie zajęcia stanowiska przez radę Miejską w Janikowie w sprawie legalności sprawowania mandatów przez radnych:
1) Jerzego Karaszewskiego,
2) Jana Plewy,
3) Antoniego kaszaka,
4) Dariusza Kunkla.
 
18.  Odpowiedzi na interpelacje.
19. Wnioski i zapytania.
20. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4

Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady. Każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.  Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół     z XXVI Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Punkt 5

Burmistrz Andrzej Brzeziński złożył sprawozdania:
z  pracy w okresie pomiędzy sesjami.
1.     Wydano 8 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:
 
1)        Ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Janikowie.
 
2)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu prawa własności działki oznaczonej w ewidencji gruntów nr 14/194 wpisanej w księdze wieczystej Kw nr 41 654 położonej w Janikowie przy ulicy Przybyszewskiego.
 
3)        Powołania komisji przetargowej do przeprowadzenia przetargu na oddanie w dzierżawę nieruchomości w Janikowie na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata.
 
4)        2 w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych do przeprowadzenia wyborów do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 7 czerwca 2009 roku.
 
5)        2 w sprawie wykazu nieruchomości stanowiących własność Gminy Janikowo przeznaczonych do sprzedaży w trybie przetargu ustnego nieograniczonego.
 
6)        Zmian w budżecie na 2009r.
 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
1.     ogłoszono o przeznaczeniu do sprzedaży działki  pod zabudowę garażem w Janikowie ul. Z.Wilkońskiego.
 
2.     Wykonano uchwałę Rady Miejskiej na oddanie w dzierżawę na 10 lat pomieszczenia na krytej pływali za kwotę 2.100 zł netto miesięcznie.
 
3.     ogłoszono przetarg na dzierżawę działek: ul. Główna przy nr 12 i ul. Ogrodowa przy nr 6.
/zał. Nr 1/
 
Następnie Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
-  jednostki budżetowe -                                                -       649.269,10 zł
-  rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska       -        542.689,51 zł
-  rachunki dochodów własnych                                         –       14.309,87 zł
- lokata krótkoterminowa                                                -      600.000,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 03 czerwca 2009r.:
- dochody   - 14.740.090,07 zł 
- wydatki     -  14.108.426,42 zł
Na dzień 03 czerwca 2009 roku ustalono nadwyżkę w budżecie na kwotę 631.663,65 zł
 
Zadłużenie na dzień 04 czerwca 2009r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002)                                                     - 447.720,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003)
                                                                           -   527.7873,00 zł
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław
-   371.612,44 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w PBS Janikowo      -2.814.711,00 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w BZ WBK              -2.687.500,00 zł
 
Razem kredyty                                                -6.849.330,44 zł
 
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 276.500,00 zł,
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 7.125.830,44 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe) wg stanu na dzień 04.06.2009r. stanowi 20,73% kwoty planowanych dochodów.
/zał.nr 2 do protokółu/
 
Informacja na temat pomocy materialnej dla uczniów:
Kwota przyznanej dotacji na rok 2008 – 156.050,00 zł
Wykorzystano 107.095,55 zł, w tym:
- dofinansowanie zakupu podręczników – 6.170,75 zł,
- stypendia dla uczniów spełniających kryteria – 100.924,80 zł (dokonano wypłat dla 366 osób.)
Zwrot dotacji 48.954,45 zł, w tym:
- podręczniki – 1.969,25 zł,
- stypendia – 46.985,20 zł.
/ załącznik nr 3 do protokółu/
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Punkt 6

Składanie interpelacji
Radna Halina Bielińska
 
– w sołectwie Kołuda Mała poprosiła o odbudowę wiaty przystankowej,
- zrobienie placu zabaw w Sielcu – konserwacja istniejących sprzętów i urządzeń plastikowych,
- naprawa przeciekającego dachu w świetlicy w Sielcu, zrobienie chodnika do świetlicy i poprawa otoczenia świetlicy poprzez posadzenie iglaków.
/ zał.nr 4/
 
Punkt 7

Wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo dotyczy zakresu planowanych inwestycji ujętych w załączniku do zmienianej uchwały – Wieloletni program inwestycyjny Gminy i  Miasta Janikowo.
Zmian w Wieloletnim programie inwestycyjnym dokonuje się w związku z realizacją projektu pod nazwą ograniczenie strat ciepła poprzez termomodernizacje budynków: Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie i Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie w ramach Osi Priorytetowej 2 Zachowanie i Racjonalne użytkowanie środowiska, Działanie 2.3 Rozwój infrastruktury  w zakresie ochrony powietrza w ramach RPO Województwa Kujawsko – Pomorskiego. Projekt ma na celu ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem budynków.
Na modernizacje MGOPS 10.000 zł, MGOK 20.000 zł, wykreślona zostaje pozycja budowa boiska wielofunkcyjnego na kwotę 110 tys. złotych, a kwota ta zostaje przeniesiona do pozycja nr 15 na budowę boiska ORLIK i budowę chodnika w Kołodziejewie.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami za.  /zał.nr 5 /
 
Punkt 8

Na wstępie Skarbnik Hanna Kuczyńska przedstawiła zmiany w budżecie wyjaśniając, że  zmian w budżecie na 2009 rok dokonuje się w związku z:
Zmiany w budżecie na 2009 rok obejmują korektę dochodów i wydatków dokonaną między innymi na podstawie: Decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji  Dyrektora  Delegatury  Krajowego  Biura  Wyborczego w Bydgoszczy.
 DOCHODY BUDŻETOWE:
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – zwiększa się plan dochodów o kwotę 3 500,00 zł z tytułu wpływów pozyskanych od osób fizycznych za użytkowanie wieczyste nieruchomości.
W dziale 710 – Działalność usługowa – zwiększa się plan o kwotę 3 000,00 zł pozyskaną ze zwrotu kosztów pomiarów geodezyjnych.
W dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy… – zgodnie z otrzymaną decyzją zwiększa się plan dotacji celowej przeznaczonej na organizację i przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 07 czerwca 2009 roku o kwotę 8 880,00 zł.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych … - zwiększa się plan dochodów z tytułu udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych o kwotę 106 000,00 zł oraz wprowadza się rozliczenia z lat ubiegłych w kwocie 200,00 zł.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie – plan dochodów zwiększa się o kwotę 13 700,00 zł z najmu sal i pomieszczeń w budynkach szkolnych oraz wpływów z tytułu refundacji wynagrodzeń z Powiatowego Urzędu Pacy. Ponadto wprowadza się wpłaty kar pieniężnych za uchylanie się od obowiązku szkolnego.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – na podstawie otrzymanej decyzji zmniejsza się plan dotacji celowej przeznaczonej na opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne za podopiecznych MGOPS o kwotę 900,00 zł.
W dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - wprowadzono środki w kwocie 114 067,75 zł na realizację projektu  systemowego  „Poznaj siebie – inwestuj w siebie” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Spójności.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – zwiększa się plan dochodów o kwotę 9 800,00 zł z tytułu refundacji wynagrodzeń z Powiatowego Urzędu Pracy.
Dochody majątkowe – w dziale 020 – Leśnictwo – zwiększa się plan docho­dów o wpływy  uzyskane ze sprzedaży drewna w kwocie 3 000,00 zł.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE:
W dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo – przenosi się między paragrafami kwotę 3 499,00 zł przeznaczoną na koszty obsługi wypłaty zwrotu części podatku akcyzowego.
W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię, gaz i wodę – plan wydatków przeznaczonych na modernizację i rozbudowę systemów ciepłowniczych zmniejsza się o kwotę 20 000,00 zł.
W dziale 600 – Transport i łączność – wprowadza się do planu wydatków kwotę 250 000,00 zł z przeznaczeniem na budowę chodnika w Kołodziejewie.
W dziale 710 – Działalność usługowa – zwiększa się plan wydatków na zakup usług związanych z szacowaniem nieruchomości, pomiarem i opracowaniem dokumentacji geodezyjnych o kwotę 20 000,00 zł.
W dziale 750 – Administracja publiczna – zmniejsza się plan wydatków przeznaczonych na wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego o kwotę 10 212,87 zł. Ponadto zwiększa się plan wydatków na zakup usług remontowych o kwotę 30 000,00 zł i zakupy inwestycyjne o kwotę 15 000,00 zł.
W dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy….. – zwiększa się do plan wydatków związanych z organizacją i prze­prowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego  o kwotę 8 910,00 zł oraz dokonuje się korekty o kwotę 30,00 zł w związku z omyłkowym wyliczeniem przez Delegaturę KBW w Bydgoszczy środków I raty dotacji dotyczącej obsługi informatycznej. Łączny plan rozdziału 75113 po zmianie stanowi kwotę 18 740,00 zł.
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – przenosi się między paragrafami kwotę 4 800,00 zł przeznaczoną na wydatki Ochotniczych Straży Pożarnych oraz zmniejsza się plan wydatków na wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego o kwotę 265,78 zł.
W dziale 758 – Różne rozliczenia –  zwiększa się plan wydatków przeznaczonych na opłaty prowizji bankowej o kwotę 1 608,89 zł.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie – korekty planu wydatków zostały dokonane na podstawie wniosków dyrektorów gminnych placówek oświatowych. W związku z planowaną adaptacją pomieszczeń Przedszkola na salę zajęć dla dodatkowej grupy dzieci wprowadza się do planu wydatki inwestycyjne w kwocie 60 000,00 zł.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia – zwiększa się plan wydatków o kwotę 6 000,00 zł przeznaczoną na zakup energii w budynku filii Pogotowia Ratunkowego.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – korekta planu dotyczy zmniejszenia  wydatków  na wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników i na zakup usług dotyczących umieszczenia podopiecznych w Domach Pomocy Społecznej. Na podstawie otrzymanej decyzji zmniejsza się plan wydatków przeznaczonych na opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne za podopiecznych MGOPS o kwotę 900,00 zł. Do planu wydatków wprowadza się kwotę 10 000,00 z przeznaczoną na termomodernizację budynku MGOPS oraz zwiększa się plan wydatków na zakupy materiałów i wyposażenia oraz usług pozostałych o kwotę 11 500,00 zł.
W dziale 853 – Pozostała działalność – wprowadza się środki w kwocie 114 067,75 zł na realizację wydatków projektu  systemowego  „Poznaj siebie – inwestuj w siebie” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Spójności.
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – korekta planu wydatków dotyczy zakupu materiałów i wyposażenia oraz pomocy naukowych.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – zmniejsza się plan wydatków na wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego o kwotę 1 772,58 z.
W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – wprowadza się do planu wydatków kwotę 10 000,00 PLN przeznaczoną na ograniczenie strat ciepła poprzez termomodernizację budynku MGOK.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – korekta planu  dotyczy zmniejszenia wydatków na wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz zwiększenia wydatków przeznaczonych na zakup usług zdrowotnych, delegacje i szkolenia. Plan wydatków inwestycyjnych w tym dziale zmniejsza się o kwotę 250 000,00 zł, z czego o 360 000,00 zł ulegają zmniejszeniu planowane wydatki na budowę boiska wielofunkcyjnego w Kołodziejewie, natomiast zwiększenie dotyczy wydatków na budowę kompleksu sportowo-rekreacyjnego w ramach programu „Moje Boisko-Orlik 2012” o kwotę 110 000,00 zł.
Zwiększa się plan przychodów o wolne środki w kwocie 30 000,00 zł i rozchodów o kwotę 30 000,00 zł z przeznaczeniem na udzielenie nie oprocentowanej  pożyczki dla Stowarzysze­nia Lokalna Grupa Działania „Czarnoziem na Soli”, której gmina udzieli na okres jednego roku. Spłata pożyczki nastąpi w 2010 roku.
W Wieloletnim Programie Inwestycyjnym dokonuje się korekty w zakresie nakładów   finanso­­wych do poniesienia w latach 2009-2012.
Na rok 2009 środki z budżetu gminy zaplanowano:
- w poz. 1 WPI na modernizację i rozbudowę systemów ciepłowniczych kwotę 480 000,00 zł,
- w poz. 10 WPI na ograniczenie strat ciepła poprzez termomodernizację budynku MGOPS kwotę 10 000,00 zł,
- w poz. 14 WPI na ograniczenie strat ciepła poprzez termomodernizację budynku MGOK  kwotę 10 000,00 zł,
- w poz. 15 WPI na budowę kompleksu sportowo-rekreacyjnego w ramach programu „Moje Boisko – Orlik 2012” kwotę  600 000,00 zł.

Ogółem saldo zmian w planie dochodów i wydatków wynosi 261 247,75 zł po stronie zwiększeń.

Ponieważ nie zgłoszono pytań i uwag, Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 głosami za.  /zał.nr 6 /
 
Punkt 9

Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkujących na terenie Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że nowy regulamin będzie obowiązywał od nowego roku szkolnego tj. od nowej edycji przyjmowania wniosków. W związku z licznymi zmianami w zapisach regulaminu wydaje się konieczne uchylenie poprzedniej uchwały celem ułatwienia interpretacji zapisów regulaminu osobom zainteresowanym.
Realizacja uchwały pozostaje bez wpływu na dochody i wydatki Gminy Janikowo, ponieważ pomoc materialna w całości finansowana jest ze środków pochodzących z budżetu państwa.
Jacek Duma dodał, że stypendium może być przyznane nie tylko uczniom w trudnej sytuacji materialnej, ale również może zostać przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego. Zapisy te są ujęte w § 11 proponowanej uchwały.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 7 /
 
Punkt 10.

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości lokalowych w Janikowie.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że uchwała dotyczy lokali położonych w Janikowie przy ulicy:
 
1) Lokale mieszkalne położone w Janikowie przy ulicy Spacerowej 3b i Głównej 12 stanowią mienie komunalne Gminy Janikowo.
W chwili obecnej lokale nie są zagospodarowane. Podjęcie uchwały o przeznaczeniu  do sprzedaży w przetargu nieograniczonym w/w lokali mieszkalnych pozwoli na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych rodzinom.
 
2) Lokal użytkowy położony w Janikowie przy ulicy Klonowa 2 o powierzchni 36,63 m2  zapisany w księdze wieczystej KW 21956 stanowi mienie komunalne Gminy Janikowo.
W chwili obecnej lokal jest wykorzystywany na prowadzenie działalności gospodarczej – zakład pogrzebowy. Na dzień dzisiejszy umowa dzierżawy wygasła.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 8 /
 
Punkt 11

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości w Janikowie.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że uchwała dotyczy działka nr 147/13 w Janikowie przy ulicy Głównej położona jest przy terenach zabudowy mieszkaniowej budynkami wielorodzinnymi. Obecnie użytkowana jest przez Piekarnię P. Kucia.
Grunt ten może być wykorzystany na lokalizację budynku z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gospodarczej o charakterze nieuciążliwym.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 9 /
 
Punkt 12

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody w sprawie kupna i nabycia prawa wieczystego użytkowania działek do gminnych nieruchomości Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że uchwała dotyczy kupna ½ budynku mieszkalnego położonego w Kołudzie Wielkiej. Jest to budynek bliźniaczy.
Działka nr 14/53, na której posadowiony jest budynek oraz działka 14/56 stanowią użytkowanie wieczyste w stosunku do Skarbu Państwa – Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Bydgoszczy.
 
Kupno nieruchomości pozwoli na adaptację budynku, w wyniku, której gmina pozyska 2 lokale zastępcze.
Radny Jarosław Stoliński zapytał, czy w tym momencie kupno tego budynku z działkami jest zasadne. Budynek trzeba będzie wyremontować, będą to dodatkowe koszty. Radny zapytał, czy była robiona wstępna kalkulacja utrzymania tego budynku.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że budynek jest w dobrym stanie technicznym. Ogrzanie budynku spoczywa na lokatorach mieszkań. Jeśli lokator nie będzie płacił za ogrzewanie to zostanie ono odcięte., bo jest taka możliwość.  Musimy zapewnić punkt stałopalny. Koszt zakupu może kształtować się w granicach, od 80-100 tys. zł, będzie to zależne od wyceny nieruchomości jaką dokona rzeczoznawca majątkowy.
Jeśli sprzedamy lokale mieszkalne, będzie na remont budynku, w ten sposób gmina do tego nie dołoży nic. W wielkości opłat za czynsz pomiędzy wsią a miastem jest duża różnica, dlatego osoby, które otrzymają tam mieszkania będą w stanie je utrzymać.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań i uwag, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 11 głosami za, 1 przeciw i 2 wstrzymujących się od głosowania.
/zał.nr 10/
 
Punkt 13

Przejęcie nieruchomości w Kołodziejewie do gminnych zasobów nieruchomości.
Jacek Duma wyjaśnił, że działka nr 286 jest użytkowana od wielu lat przez nauczycieli Szkoły Podstawowej w Kołodziejewie. Zgodnie z Ustawą Karta Nauczyciela art. 54 określa, że nauczyciel zatrudniony na terenie wsi ma prawo otrzymać do osobistego użytkowania i jego rodziny działkę gruntu szkolnego.  Przedmiotowa działka jest własnością Skarbu Państwa a wykonawcą prawa własności jest Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy w Bydgoszczy. Powierzchnia działki 4.0438 ha to grunty rolne, rola klasy IIIb i IVa.
 
Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział w Bydgoszczy po przeprowadzonej wizji lokalnej w terenie pismem swym z dnia 07 maja 2009 poinformowała, ze wyraża zgodę na nieodpłatne przekazanie Gminie Janikowo działki nr 286 na realizację zadań związanych z Kartą Nauczyciela.
Podjęcie niniejszej uchwały niezbędne jest z uwagi na treść w/w pisma Agencji Nieruchomości Rolnych w zakresie konieczności przedłożenia takiej uchwały.
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 11 /
 
Punkt 14

Oddanie w dzierżawę nieruchomości położonych w Kołodziejewie.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że     z ustawą z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy.
Nieruchomości, o których mowa w uchwale były już przedmiotem najmu przez ten sam podmiot, który zwrócił się o ponowne ich wydzierżawienie.
Rada Miejska w Janikowie nie określiła zasad najmu nieruchomości, a zatem podjęcie uchwały jest zasadne.
Nieruchomości położone są w Kołodziejewie przy ulicy Szkolnej;
Dzierżawa nieruchomości następuje z przeznaczeniem na eksploatację zbiornika wody stojącej, obecnie cały czas wykorzystywany jest przez OSP w Kołodziejewie, natomiast w lokalu użytkowym prowadzony jest punkt apteczny i nadal będzie wydzierżawiany na ten cel..
Wobec nie zgłoszenia uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 12 /

Punkt 15

Zatwierdzenie  sprawozdania finansowego Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie za 2008r.
Przewodniczący Rady Roman jaszcz poinformował, że sprawozdanie finansowe było szczegółowo omawiane przez Dyrektora MGOK na posiedzeniach komisji.
Dyrektor MGOK Sławomir Paluch przedstawił sprawozdanie finansowe za 2008 rok dotyczące działalności Ośrodka Kultury w Janikowie.
Dyrektor MGOK odniósł się do interpelacji radnej Bielińskiej wyjaśniając, że dach w świetlicy w Sielcu zostanie naprawiony w przyszłym tygodniu.
Wobec nie zgłoszenia pytań i  uwag, co do przedstawionego sprawozdania finansowego, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 13 /
 
Punkt 16

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Ustawa z dnia 20 lutego 2009 roku o Funduszu sołeckim stworzyła ramy do aktywności lokalnych społeczności wiejskich w celu samodzielnego finansowania potrzeb wspólnoty sołeckiej.
Gmina Janikowo wyodrębnia fundusz sołecki w budżecie gminy w celu wykorzystania lokalnych inicjatyw finansowania przedsięwzięć w sołectwach.
Dzięki temu istnieje możliwość częściowego zwrotu z budżetu państwa poniesionych wydatków.
Wyodrębnione środki dotyczą budżetu roku 2010.
Wobec nie zgłoszenia pytań, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 14 głosami za. /zał.nr 14 /
 
 
Punkt 17

Podjęcie uchwał w sprawie zajęcia stanowiska przez radę Miejską w Janikowie w sprawie legalności sprawowania mandatów przez radnych:
1) Jerzego Karaszewskiego,
2) Jana Plewy,
3) Antoniego kaszaka,
4) Dariusza Kunkla.
 
W punkcie tym głos zabrał Przewodniczący Rady Roman Jaszcz, który przedstawił radnym pismo złożone na jego ręce przez w/w radnych.
W piśmie tym radni wyjaśniają, dlaczego składają swoje mandaty radnych. /zał. nr 15 do protokółu/
 
Następnie Roman Jaszcz kolejno odczytał oświadczenia złożone przez radnych, w których dobrowolnie rezygnują z funkcji radnego Rady Miejskiej w Janikowie ze skutkiem natychmiastowym:
1) radnego Jerzego Karaszewskiego /zał. nr 16/
2) radnego Jana Plewy /zał. nr 17/
3) radnego Antoniego Kaszaka /zał. nr 18/
4) radnego Dariusza Kunkel /zał. nr 19/
 
Przewodniczący rady odczytał kolejno treść uchwał dotyczących stwierdzenia wygaśnięcia mandatu:
 
1) radnego Jerzego Karaszewskiego – uchwała została przyjęta 13 głosami za, przeciw – 0, wstrzymało się od głosu 1 osoba. /zał. nr 20/
 
2) radnego Jana Plewy – uchwała została przyjęta 12 głosami za, 0 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. /zał. nr 21/
 
3) radnego Antoniego kaszaka – uchwała została przyjęta przy 13 głosach za, 0 przeciw i 1 głosie wstrzymującym. /zał. nr 22/
 
4) radnego Dariusza Kunkel – uchwała została przyjęta 11 głosami za, 0 przeciw, 3 wstrzymującymi się od głosowania. /zał. nr 23/
 
Przewodniczący Rady podziękował radnym za dotychczasowy wkład w ich działalność na rzecz miasta i gminy, za to, co zrobili dla mieszkańców.
 
Punkt 18

Odpowiedzi na interpelacje.
Burmistrz odniósł się do podjętych uchwał w punkcie 17, informując, ze można było pójść z Wojewodą do sądu. Będą ogłoszone wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie. Jest to sytuacja przykra. Burmistrz podziękował radnym za dotychczasową współpracę.
Następnie Burmistrz Andrzej Brzeziński odpowiedział na interpelację radnej Haliny Bielińskiej wyjaśniając, że wiata autobusowa w Kołudzie Małej będzie zrobiona, zabawki na placu zabaw w Sielcu zostaną naprawione, z chodnikiem do świetlicy trzeba będzie poczekać, ponieważ będzie robiona kanalizacja i chodnik będzie zrobiony później.
 
Punkt 19 i 20

Kolejno głos zabrali:
1.     Radny Krzysztof Kotwikowski – zapytał, czy można coś zrobić, aby poprawić ruch drogowy na ulicy Przemysłowej łącznik z ulicą Wędkarską. Brak tam jest oznakowania. Droga rowerowa i zjazd do działek, jest słaba widoczność drogi, radny poprosił o uzupełnienie znaków. Radny poprosił również o ponowne postawienie kontenera na recykling na ulicy Północnej, ponieważ został około miesiąca temu zabrany a nowy nie jest do tej pory postawiony.
 
2.     Radny Grzegorz Czerwiński  zapytał, czy będzie naprawiony dach na bloku ul. Wilkońskiego 7, ponieważ przecieka, czy będzie wymiana okien w tym bloku oraz robiona termomodernizacja pozostałych bloków na tym osiedlu tj. 6 i 7. Radny poprosił również o podanie informacji na temat sprawności i działania kamer na monitoringu.
 
3.     Wiceprzewodnicząca Rady  Halina Krzeszewska  poprosiła o podanie, jaki jest stan zaawansowania prac przy obwodnicy oraz czy jest możliwe postawienie kontenera na odpady przy działkach.
 
Odpowiedzi udzielił Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśniając, że sprawa oznakowania zostanie sprawdzona. Nowe kontenery na odpady są już zamówione.
Jeśli chodzi o remonty i modernizację na budynkach komunalnych przy ulicy Wilkońskiego 6 i 7 decyzja należy do wspólnoty, musi być podjęta odpowiednia uchwała, aby takie prace przeprowadzać. Dach na 7 będzie zrobiony.
 
Prace na obwodnicy są w toku, są załatwiane formalności administracyjne, rozpoczęcie prac powinno nastąpić we wrześniu tego roku.
Na tym Burmistrz Andrzej Brzeziński zakończył swoją wypowiedź.
 
4. Przewodniczący Rady Roman Jaszcz udzielił głosu Panu Janowi Plewie, który podziękował wszystkim za współpracę, Burmistrzowi od mieszkańców podziękował za zrobienie ulicy Cichej.
 
5. Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił pismo Klubu Honorowych Dawców Krwi przy Cukrowni Janikowo z prośbą o przejęcie tego Klubu, jako miejskiego. Potrzeby finansowe na cały rok to kwota około 4 tys. zł., w tym roku zapotrzebowanie na środki finansowe byłoby w kwocie 2000 zł.
Radni jednogłośnie stwierdzili, że wyrażają zgodę, aby Klub HDK został Klubem Miejskim.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1700 zakończył XXVII Sesję Rady Miejskiej                  w Janikowie.
 
 
 
Protokółowała:                                           Przewodniczący
Barbara Smolik                                 Rady Miejskiej w Janikowie
 
                                                                  Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smolik (2 lipca 2009)
Opublikował: Barbara Smolik (2 lipca 2009, 14:31:11)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 255

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23