BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXVIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXVIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 26 czerwca 2009r.

 P R O T O K Ó Ł
         
 z XXVIII  sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 29 czerwca 2009r.
 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XXVIII sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, Skarbnika Gminy Hannę Kuczyńską, Komendanta Komisariatu Policji w Janikowie Karola Konopackiego, przewodniczącego Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Romana Kiełb oraz sołtysów z terenu Gminy Janikowo, a także przybyłych gości, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 11 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał./ listy w załączeniu protokółu/
 
Protokolantem XXVIII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia propozycji zmian porządku obrad Rada jednogłośnie 11 głosami za przyjęła następujący porządek obrad:


1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta z prac w okresie pomiędzy sesjami (z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
 
6.     Składanie interpelacji.
7.     Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
8.     Podjęcie uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
9.     Uchylenie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Kołodziejewo.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Kołodziejewo.
11. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy i  Miasta Janikowo na 2009r.
 
12. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania uchwały Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie projektu uchwały o przekształceniu Samodzielnego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. dr Warmińskiego w Bydgoszczy polegającego na likwidacji komórki działalności podstawowej.
 
13. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Miasta Ruda Śląska w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej z siedzibą przy ul. Lipa 2.
 
14. Odpowiedzi na interpelacje.
15. Wnioski i zapytania.
16. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4

Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady. Każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.  Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół     z XXVII Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
 
 
Punkt 5
Burmistrz Andrzej Brzeziński złożył sprawozdania:
Przed sprawozdaniami Burmistrz poinformował zebranych, że uczniowie klas szóstych Szkoły Podstawowej w Broniewicach z egzaminu końcowego uzyskali średnią 29%,były to najlepsze wyniki w Powiecie. Jest to bardzo dobry wynik.
Sprawozdania:
z  pracy w okresie pomiędzy sesjami.
1.     Wydano 4 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:
 
1)        Sprzedaży lokalu mieszkalnego warz z równoczesnym oddaniem w a
 
2)        Tworzenia, restrukturyzacji i przygotowania do działania obrony cywilnej.
 
3)        Powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela Szkoły Podstawowej w Broniewicach Pana Jacka Łukomskiego.
 
4)        Powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela Szkoły Podstawowej w Janikowie Pani Justyny Ligockiej.
 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
 
1.     Sprzedano 1 mieszkanie z rabatem 50% za kwotę 44.651 zł. /zał. Nr 1/
 
Następnie Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
-  jednostki budżetowe -                                                -       743.526,13 zł
-  rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska       -        457.221,72 zł
-  rachunki dochodów własnych                                       –         14.540,87 zł
- lokata krótkoterminowa                                               -       600.000,00 zł

Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 25 czerwca 2009r.:
- dochody   - 16.522.338,26 zł 
- wydatki     -  15.869.180,88 zł

Na dzień 25 czerwca 2009 roku ustalono nadwyżkę w budżecie na kwotę 653.157,38 zł
 
Zadłużenie na dzień 26 czerwca 2009r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002)                                                     - 447.720,00 zł,
-         kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003)
                                                                           -   527.787,00 zł
-         kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław
-   371.612,44 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w PBS Janikowo      -2.814.711,00 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w BZ WBK             -2.687.500,00 zł
 
Razem kredyty                                               -6.849.330,44 zł
 
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 276.500,00 zł,
Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 7.125.830,44 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe) wg stanu na dzień 26.06.2009r. stanowi 20,45% kwoty planowanych dochodów.  /zał.nr 2 do protokółu/
 
Burmistrz poinformował, że wnioski złożone na komisjach rady są na bieżąco realizowane. Ławki od Remisu w stronę cmentarza będą postawione. W miesiącu lipcu br. będzie ogłoszony przetarg na założenie łącza sieci telewizji kablowej JANSAT na ulicy Słonecznej i Przybyszewskiego a także podłączenie mieszkańców tych ulic do ciepła z sieci miejskiej, natomiast realizacja tego zadania nastąpi od roku 2011. na chwilę obecną byłoby to zbyt duże obciążenie finansowe dla budżetu gminy.
Ławki w parku będą zamontowane. Jeśli chodzi o teren nad jeziorem. Plaża będzie uruchomiona z pełną obsługą ratowniczą.
Burmistrz zawiadomił, że groby mieszkańców Domu Pomocy Społecznej, które mają ponad 20 lat będą likwidowane i zostanie zrobiony jeden grobowiec, ponieważ na ponad 100 grobów zaledwie kilka jest takich, którymi zajmują się ktoś z rodziny.
 
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Następnie z-ca burmistrza Jacek Duma przedstawił plan zajęć podczas ferii organizowanych na terenie miasta i gminy Janikowo przez MGOK w Janikowie. /załącznik nr 3/
 
Punkt 6
Składanie interpelacji
Radny Jerzy Borzymowski  złożył interpelację w sprawie stworzenia systemu imprez sportowo – rekreacyjnych , aby umożliwić uczestnictwo wszystkim zainteresowanym osobom, a nie tylko drużynom zrzeszonym w Ludowych Zespołach Sportowych. / zał.nr 4/
 
Punkt 7
Wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że zmian w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym dokonuje się w związku z koniecznością zwiększenia środków finansowych niezbędnych do realizacji inwestycji „Rozbudowa i modernizacja świetlicy w Kołodziejewie wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, w celu zapewnienia pełnego wkładu finansowego Gminy Janikowo na realizację w/w inwestycji.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 11 głosami za.  /zał.nr 5 /
 
Punkt 8
Zasady udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że bezpośrednią przyczyną podjęcia niniejszej uchwały jest pozyskanie środków zewnętrznych, które wpłynęły do budżetu Gminy Janikowo z przeznaczeniem na restaurację obiektu zabytkowego. Starostwo Powiatowe przekazało środki na kościół w Ludzisku. Bez takiej uchwały Rada nie może przeznaczyć środków finansowych na zabytek.
Podjęcie uchwały umożliwi w przyszłości wydzielenie i przekazanie funduszy z budżetu Gminy Janikowo potrzebnych do ratowania cennych obiektów kultury materialnej.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 11 głosami za.  /zał.nr 6 /
 
Punkt 9
Uchylenie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Kołodziejewo.
Jacek Duma wyjaśnił, że uchwałę podejmuje się w wyniku uwag wniesionych przez Instytucję wdrażającą Program Rozwoju Obszarów Wiejskich przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego o niezgodności treści uchwały w sprawie „Uchwalenia Planu Odnowy Miejscowości Kołodziejewo” podjętej przez zebranie wiejskie w Kołodziejewie. Ponieważ w wytycznych PROW użyto określenia „Zebranie wiejskie przyjmuje Plan Odnowy miejscowości  to zobowiązano gminę do powtórzenia całej procedury od nowa i należy dostosować brzmienie uchwały zebrania wiejskiego. Stąd konieczność uchylenia dotychczasowej uchwały i pojęcia nowej. Uchwała Rady Miejskiej była prawidłowo podjęta, zastrzeżenia były do sformułowań zawartych w uchwale z zebrania wiejskiego.
Uchwała o zatwierdzeniu Planu Odnowy Miejscowości Kołodziejewo  merytorycznie nie ulega zmianie, ponieważ podjęcie nowej uchwały dotyczy kwestii proceduralnej.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 11 głosami za.  /zał.nr 7 /
 
Punkt 10
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz powiedział, że uchwała o Zatwierdzeniu Planu Odnowy Miejscowości Kołodziejewo została już wcześniej omówiona przez z-cę burmistrza Jacka Dumę  Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 11 głosami za.  /zał.nr 8 /
 
Punkt 11
Na wstępie Skarbnik Hanna Kuczyńska przed przystąpieniem do omawiania zmian w budżecie na 2009r. poinformowała zebranych, że do uchwały budżetowej została wymieniona 2 strona i załącznik nr 1 do uchwały, ponieważ wprowadzono zmianę w wydatkach. Zmiana ta dotyczyła wprowadzenia wydatku na zakup 2 nagród dla policjantów z Komisariatu w Janikowie, którzy uczestniczyli w akcji ratowniczej w Dobieszewicach osoby, która się podpaliła, sami narażając swoje własne życie. Nagrody te zostały wręczone przed sesją z wyrazami podziękowania.
Następnie Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie wyjaśniając, że  zmian w budżecie na 2009 rok dokonuje się w związku z:
Zmiany w budżecie na 2009 rok obejmują korektę dochodów i wydatków dokonaną między innymi na podstawie: Decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego i Pisma Ministra Sportu i Turystyki.
 DOCHODY BUDŻETOWE:
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – zwiększa się plan dochodów o kwotę 25 000,00 zł z tytułu wpływów pozyskanych za użytkowanie wieczyste nieruchomości.
 
W dziale 750 – Administracja publiczna – wprowadza się do planu dochodów kwotę 200, 00 zł z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych … - zwiększa się plan dochodów z tytułu udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych o kwotę 100 000, 00 zł oraz zmniejsza  się planowane opłaty za wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej o kwotę 10 000, 00 zł.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – na podstawie otrzymanej decyzji zwiększa się plan dotacji celowej przeznaczonej na realizację Programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” o kwotę 29 000, 00 PLN. Zwiększeniu o kwotę 5 000,00 zł ulega plan dochodów uzyskanych z tytułu obsługi funduszu alimentacyjnego.
Dochody majątkowe – w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zwiększa się plan docho­dów o kwotę 333 000,00 zł przyznaną gminie zgodnie z § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 06 kwietnia 2009 roku w sprawie dofinansowania z budżetu państwa zadań związanych z budową obiektów sportowych – dotyczy dofinansowania budowy kompleksu boisk wraz z zapleczem w ramach Programu „Moje Boisko – Orlik 2012”.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE:
W dziale 600 – Transport i łączność – zwiększa się do plan wydatków kwotę 500 000,00 zł z przeznaczeniem na budowę i modernizację dróg gminnych.
W dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy….. – dokonuje się przeniesień pomiędzy paragrafami w planie wydatków związanych z organizacją i prze­prowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego  o łączną kwotę 96,31 zł.
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – zwiększa się plan wydatków z przeznaczeniem na zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 1 000,00 zł.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego – zmniejsza się plan potencjalnych spłat pożyczek  zaciągniętych przez wspólnoty majątkowe, które poręczała gmina o kwotę 31 800,00 zł.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie – korekty planu wydatków zostały dokonane na podstawie wniosków dyrektorów gminnych placówek oświatowych. Ogółem plan wydatków w tym dziale zwiększa się o kwotę 2 000,00 zł.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia – zwiększa się plan wydatków o kwotę 15 000,00 zł przeznaczoną na zakup usług w ramach Regionalnego Programu Profilaktyki Chorób Płuc.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – korekta planu dotyczy zwiększenia wydatków przeznaczonych  na  realizację   Programu   „Pomoc  państwa w zakresie dożywiania” o kwotę 29 000,00 zł, zgodnie z otrzymaną decyzją.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – zmniejsza się plan wydatków na budowę kanalizacji sanitarnej wokół Jeziora Pakoskiego o kwotę 500 000,00 zł w związku ze zmianą harmonogramu prac.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – korekta planu  dotyczy zmniejszenia wydatków przeznaczonych na zakup usług remontowych i zakup usług pozostałych o łączną kwotę 13 000,00 zł. Plan wydatków inwestycyjnych w tym dziale zwiększa się o kwotę 467 000,00 zł z przeznaczeniem na budowę kompleksu sportowo-rekreacyjnego w ramach programu „Moje Boisko-Orlik 2012”. Ponadto wprowadza się kwotę 13 000,00 zł  na zakup odkurzacza basenowego.
W Wieloletnim Programie Inwestycyjnym dokonuje się korekty w zakresie nakładów finanso­­wych do poniesienia w latach 2009-2012.
Na rok 2009 środki z budżetu gminy zaplanowano:
- w poz. 3 WPI na budowę i modernizację dróg gminnych kwotę 1 300 000,00 zł,
- w poz. 11 WPI na budowę kanalizacji sanitarnej wokół Jeziora Pakoskiego kwotę 300 000,00 zł,
- w poz. 15 WPI na budowę kompleksu sportowo-rekreacyjnego w ramach programu „Moje Boisko – Orlik 2012” kwotę  734 000,00 zł.
Ogółem saldo zmian w planie dochodów i wydatków wynosi 482 200,00 zł po stronie zwiększeń.
 
Ponieważ nie zgłoszono pytań i uwag, Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Łanucha odczytała projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 11 głosami za.  /zał.nr 9 /
 
Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania uchwały Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie projektu uchwały o przekształceniu Samodzielnego Szpitala Miejskiego im. dr Warmińskiego w Bydgoszczy polegającego na likwidacji komórki działalności podstawowej.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że zgodnie z postanowieniami ustawy o zakładach opieki zdrowotnej projekt uchwały o przekształceniu publicznego zakładu opieki zdrowotnej wymaga opinii wojewody oraz opinii właściwych organów gminy i powiatu, których ludności zakład udziela świadczeń zdrowotnych, a także sejmiku województwa, jeśli zasięg działania zakładu obejmuje województwo lub jego znaczną część.
Projekt uchwały o przekształceniu publicznego zakładu opieki zdrowotnej powinien określać sposób i formę zapewnienia osobom korzystającym z oznaczonych rodzajowo świadczeń zdrowotnych likwidowanego zakładu dalsze, nieprzerwane udzielanie takich świadczeń, bez istotnego ograniczenia ich dostępności, warunków udzielania i jakości oraz termin zakończenia działalności, nie wcześniej niż 3 miesiące od daty wydania rozporządzenia lub podjęcia uchwały o likwidacji.
Uchwała Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie projektu uchwały o przekształceniu Samodzielnego Zakładu Opieki Zdrowotnej wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. dr E. Warmińskiego w Bydgoszczy polegającego na likwidacji komórki działalności podstawowej spełnia wszystkie ww. wymogi prawne, włącznie z określeniem, które placówka opieki zdrowotnej na terenie miasta będzie udzielać świadczeń zdrowotnych w zakresie likwidowanej komórki działalności podstawowej.
Tej samej kwestii dotyczy następna uchwała w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Miasta Ruda Śląska w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej z siedzibą przy ul. Lipa 2 i spełnia wszystkie wymogi prawne, włącznie ze wskazaniem spółki z nieograniczoną odpowiedzialnością ze 100% udziałem Miasta Ruda Śląska pod nazwą „Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej”, która zapewni nieprzerwane udzielanie świadczeń zdrowotnych z chwilą zakończenia działalności medycznej likwidowanego Szpitala.
Wobec nie zgłoszenia pytań i uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 11 głosami za. /zał.nr 10 /
 
Punkt 13
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz powiedział, że projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Rady Miasta Ruda Śląska w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej z siedzibą przy ul. Lipa 2 został omówiony w punkcie wcześniejszym przez Jacka Dumę i wobec nie zgłoszenia pytań, Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 11 głosami za. /zał.nr 11 /
 
Punkt 14
Odpowiedzi na interpelacje.
Głos zabrał Przewodniczący Rady Roman Jaszcz, który odniósł się do interpelacji Radnego Borzykowskiego dotyczącej organizacji zawodów sportowych, na które nagrody były ufundowane przez Radę Miejską. Powiedział, ze Radę reprezentował Radny Grzegorz Czerwiński i Robert Padoł. Przewodniczący przeprosił za zaistniałą sytuację i następne zawody zostaną tak zorganizowane, aby wszyscy mogli wziąć w nich udział.
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, że organizatorzy mieli 100% rację niedopuszczając Głogówca do rozgrywek, ponieważ nie mogli brać na siebie odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje dopuszczenia do gry zawodników bez aktualnych badan lekarskich. Burmistrz dodał, że w lipcu zostanie ogłoszony konkurs na stanowisko kierownika Ośrodka Sportu i Rekreacji, i to ta instytucja powinna zająć się  organizacją imprez sportowych. Radnemu Borzymowskiemu proponuje spotkanie, aby przedstawił swoje propozycje.
 
Burmistrz odniósł się do dyskusji na Komisjach rady dotyczących likwidacji garaży przy ulicy Kasprowicza. Jest decyzja o ich rozbiórce. Jest wolny teren za Cukrownią, która chce go sprzedać. Czekamy za odpowiedzią z Krajowej Spółki Cukrowej w tej sprawie. Można na tym terenie postawić garaże, co rozwiązałoby problem garażowania samochodów na terenie Janikowa.
 
Radny Grzegorz Czerwiński posuszył jeszcze problem rozgrywek pomiędzy drużynami LZS o Puchar Przewodniczącego Rady, dodał, że  sami zainteresowani z Głogówca nie chcieli podpisać oświadczenia, że biorą udział w rozgrywkach na własną odpowiedzialność i nie grają w żadnej innej drużynie.
Radny powiedział, że nagrody dla uczestników w turnieju są fundowane zbyt drogie, komu je później przekazać, kto będzie za nie odpowiadał.
 
Radna Halina Bielińska powiedziała, ze nie powinno się wracać do tego, co już miało miejsce, dobrym rozwiązaniem będzie propozycja radnych, aby zorganizować inny turniej, gdzie każdy będzie mógł wziąć w nim udział.
Zostaną stworzone nowe uwarunkowania takich turniejów.
 
Punkt 15 i 16
Kolejno głos zabrali:
1. Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał pismo od sołtysów z terenu Gminy Janikowo, w którym dziękują władzom za utworzenie funduszu sołeckiego. /zał. 12/

Następnie Przewodniczący odczytał pismo od Wojewody Kujawsko – Pomorskiego odnoszące się do przekazanych uchwał Rady Miejskiej odwołujących radnych: Jana Plewę, Jerzego Karaszewskiego, Dariusza Kunkel i Antoniego kaszaka z funkcji radnego na skutek złożonych przez nich pisemnych rezygnacji z mandatu radnego.
Wojewoda w swoim piśmie pokreślił, „że jego działania były standardową procedurą wszczynaną w wyniku powzięcia informacji o podejrzeniu naruszenia przepisu art. 24f ustawy o samorządzie gminnym” W podsumowaniu Wojewoda napisał, że „pragnę dodać, że w niniejszej sprawie uczciwość i rzetelność ww. osób nigdy nie była przez tut. Organ kwestionowana” /ksero pisma stanowi zał. nr 13/
 
Kolejnym pismem, jakie Roman Jaszcz przedstawił radnym to była korespondencja od Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Głównej 29 w Janikowie. W piśmie tym Zarząd Wspólnoty ponownie porusza sprawę wysokości opłat za czynsz ponoszony przez właścicieli lokali mieszkalnych i najemców lokali mieszkalnych. Odpowiedź, jaką otrzymali na swoje pytania w poprzednim piśmie nie jest w pełni satysfakcjonująca i Zarząd Wspólnoty „domaga się poważnego potraktowania problemu przedstawionego przez Zarządy Wspólnot w piśmie z dnia 26.03.2009r. i wypracowania sposobu rozwiązania przedstawionego zagadnienia” / ksero pisma stanowi zał. nr 14/
 
Burmistrz powiedział, że do następnej sesji odniesie się do tego problemu. Dodał, ze zawsze właściciele odpowiadają za swoją własność, przecież nikogo nie zmusza się do wykupu mieszkania, które zamieszkuje. Domaganie się od gminy, aby zrównać  koszty  utrzymania lokatorów i właścicieli lokali jest nierealne. Ustalane czynsze muszą być na takim poziomie, aby lokator mógł je płacić.
 
2. Wiceprzewodnicząca Rady  Halina Krzeszewska – powiedziała, że właściciele lokali mieszkalnych bardziej dbają o swoją własność niż lokatorzy, a także o części wspólne tych budynków, natomiast koszty wszystkich napraw ponoszą tylko właściciele lokali.
 
3. Radny Krzysztof Kotwikowski – poruszył problem dostępu młodzieży do alkoholu. Koło sklepu Pani Borys spożywają alkohol. Robione graffiti niszczą zrobione elewacje bloków. Radny poprosił ponownie o miejsca parkingowe w rejonie ulic Młodzieżowa, Wewnętrzna i Północna. Parkujące tam samochody blokują wejścia do bloków.
 
4. Radny Grzegorz Czerwiński  zapytał, czy będzie możliwość rozpatrzenia zwolnienia z opłat za półkolonie dzieci z rodzin biednych. Opłata 25 zł dla niektórych to jest zbyt duży wydatek.
 
Odpowiedzi udzielił Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśniając, że, w jeśli ktoś zauważy, że młodzież pije koło konkretnego sklepu to od razu należy zawiadomić Policję. Znalezienie sprawców, którzy malują Graffiti nie zawsze jest możliwe, ponieważ, pomimo tego, że monitoring działa i jest sprawny, to trudno jest rozpoznać sprawcę, jeśli stoi tyłem do kamery i ma np. założony na głowę kaptur. Złapanie go jest nierealne.
Jeśli chodzi o sprawę lokalizacji parkingów to są sprawdzane możliwości na miejsca parkingowe.
Opłata za półkolonie – osoby z rodzin, których nie stać na zapłacenie 25 złotych zawsze mogą zgłosić się o pomoc do pomocy społecznej.
 
5. Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska zwróciła uwag, że osoby parkujące przy bloku Wilkońskiego 1 skarżą się na zły stan drogi.
Radna powiedziała,  że ostatnio patrol częściej jeździ na osiedlu Wilkońskiego w godzinach wieczornych. Być może w ten sposób zwiększy to poczucie bezpieczeństwa na osiedlu.
Burmistrz odpowiedział, że droga ta jest planie remontowym.
 
6. Radny Jarosław Stoliński, odnosząc się do wypowiedzi Burmistrza w sprawie na temat złapania sprawców , którzy malują graffiti, zapytał, czy „jeżeli on mając założony kaptur na głowie wyrządzi komuś jakąś szkodę, to złapanie go będzie niemożliwe. Dodał, że szkoda, że Pan Komendant już wyszedł. Miałby pytanie do niego, ponieważ Policja ma jeszcze inne sposoby na złapanie sprawcy, nie tylko monitoring.
Burmistrz odpowiedział, że rzeczywiście, jeśli chodzi o wykrycie sprawcy na podstawie nagrań z monitoringu jak jest ubrany w kaptur i całą prawie twarz ma zasłoniętą jest trudne.
 
7. Radny Jerzy Borzymowski zapytał, czy byłaby możliwość podłączenia oświetlenia w Dębinie, ponieważ jest tam robiona naprawa słupów elektrycznych.
Burmistrz Andrzej Brzeziński odpowiedział, że gmina nie chciałaby się podłączać do energetyki, bo to oświetlenie nadal będzie własnością energetyki.
 
8. Sołtys Dobieszewic Gabriela Danielewicz podziękowała Burmistrzowi za kupno statku był to bardzo dobry pomysł.
Na zakończenie Przewodniczący Rady Roman Jaszcz złożył życzenia imieninowe Halinom i Krzysztofom.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1655 zakończył XXVIII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.
 
Protokółowała:                                           Przewodniczący
Barbara Smolik                                 Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                  Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smolik (21 lipca 2009)
Opublikował: Barbara Smolik (21 lipca 2009, 15:00:55)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (4 sierpnia 2009, 09:05:51)
Zmieniono: poprawienie błędu pisarskiego

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 289

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23