BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XXX sesji rady Miejskeij w Janikowie z 28 września...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XXX sesji rady Miejskeij w Janikowie z 28 września 2009r.

                                                            P R O T O K Ó Ł
         
                          z XXX  sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 28 września 2009r.
                                w sali konferencyjnej Urzędu Gminy i Miasta w Janikowie
  


Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Jaszcz o godzinie 1530  otworzył XXX sesję i po powitaniu radnych, z-cę burmistrza Jacka Dumę, Skarbnika Gminy Hannę Kuczyńską, oraz sołtysów z terenu Gminy Janikowo, a także przybyłych gości, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 11 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał./ listy w załączeniu protokółu/
 


Protokolantem XXX sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
 


Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poprosił o wprowadzenie do porządku obrad, zgodnie z ustaleniami radnych na komisjach Rady, w punkcie 14 zamiast uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę 4 oddzielnych uchwał:


1) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działki pod zabudowę położonej w Janikowie ulica Miła,
2) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę położonych w Janikowie ulica Spacerowa,
3) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę położonych w Janikowie ulica Wiejska,
4) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę położonych w Janikowie ulica Przemysłowa.

W punkcie 15 porządku obrad  wykreślić słowa: położonej w Janikowie, ponieważ nieruchomości przeznaczone pod dzierżawę są położone nie tylko w Janikowie.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami na komisjach Rady Radni nie wyrazili zgody na podniesienie diety Przewodniczącemu Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, dlatego jest propozycja wycofania punktu 17  porządku obrad- uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania narkomanii dla Gminy i Miasta Janikowo na 2009r. i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych..
Radni jednogłosie przegłosowali propozycję wprowadzenia zaproponowanych zmian w porządku obrad.

Wobec nie zgłoszenia więcej propozycji zmian porządku obrad Rada jednogłośnie 11 głosami za przyjęła następujący porządek obrad:

1.     Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
2.     Stwierdzenie quorum.
3.     Przyjęcie porządku obrad.
4.     Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
5.     Przedstawienie wyników wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej w Janikowie oraz wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnych.  ( Przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej w Janikowie).
6.     Złożenie ślubowania  przez nowo wybranych radnych.
7.     Sprawozdanie Burmistrza Gminy i Miasta: z prac w okresie pomiędzy sesjami (z realizacji uchwał, informacja o stanie środków finansowych gminy).
 
8.     Składanie interpelacji.
9.     Informacja z wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowo za I półrocze 2009r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zabezpieczenia środków w budżecie na budowę obwodnicy miasta Janikowa.
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę Janikowo umowy o dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej przedsięwzięcia inwestycyjnego p.n. „Budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego w Kołodziejewie”
12. Wprowadzenie zmian w uchwale w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
13. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na 2009r.
14. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działki pod zabudowę położonej w Janikowie ulica Miła,
15. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę położonych w Janikowie ulica Spacerowa,
16. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę położonych w Janikowie ulica Wiejska,
17. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę położonych w Janikowie ulica Przemysłowa.
18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości. 
 
19. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkujących na terenie gminy Janikowo.
 
20. Odpowiedzi na interpelacje.
21. Wnioski i zapytania.
22. Zakończenie sesji.
 
Punkt 4

Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady. Każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia.  Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół     z XXIX Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Pani Alina Lenckowska Przewodniczący Miejskiej Komisji Wyborczej w Janikowie, przedstawiła wyniki wyborów uzupełniających do rady Miejskiej w Janikowie, które odbyły się w dniu 6 września 2009r.
Głosowanie przeprowadzono w 3 okręgach wyborczych:
Głosowania nie przeprowadzano w okręgu wyborczym Nr 4, w którym liczba zarejestrowanych kandydatów była równa liczbie mandatów wybieranych w tym okręgu. W okręgu wyborczym Nr 4 został zarejestrowany 1 kandydat na radnego: Brzyski Lech Stanisław. W związku z tym za wybranego radnego uznano zarejestrowanego kandydata.
Wybory przeprowadzono w Okręgu Wyborczy Nr 2, który obejmował 1 mandat, Okręgu Wyborczym Nr 3, który obejmował 1 mandat i w Okręgu Wyborczym Nr 7, który również obejmował 1 mandat.

Najwięcej ważnie oddanych głosów otrzymali i zostali wybrani radnymi:
1. Okręg Wyborczy Nr 2 – Wiliński Krzysztof
2. Okręg Wyborczy Nr 3  - Łagiewka Zdzisław Wojciech
3. Okręg Wyborczy Nr 7  -Fabiszewski Hubert
Następnie Pani Alina Lenckowska wręczyła nowo wybranym radnym zaświadczenia o wyborze na radnego, wydanych przez Miejską Komisję Wyborczą w Janikowie.
 
Punkt 6
Złożenie ślubowania

Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poinformował, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie, które odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty:
 
"WIERNY KONSTYTUCJI I PRAWU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, ŚLUBUJĘ UROCZYŚCIE OBOWIĄZKI RADNEGO SPRAWOWAĆ GODNIE, RZETELNIE I UCZCIWIE, MAJĄC NA WZGLĘDZIE DOBRO MOJEJ GMINY I JEJ MIESZKAŃCÓW"
wywołani kolejno w porządku alfabetycznym  radni powstają i wypowiadają słowo "ślubuję".
 
Po wysłuchaniu roty kolejno wywołani radni:
1) Lech Brzyski
2) Hubert Fabiszewski
3) Zdzisław Łagiewka
4) Krzysztof Wiliński
Wypowiedzieli słowo „ślubuję”
 
Obecnie na Sali obrad było 15 radnych na 15 wg ustawowego składu rady.
 
Punkt 7
Z-ca Burmistrza Jacek Duma złożył sprawozdania:
z  pracy w okresie pomiędzy sesjami.
1.     Wydano 12 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:
 
1)        Wykazu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Janikowo przeznaczonej do sprzedaży w trybie przetargu ustnego nieograniczonego oraz bezprzetargowo na rzecz najemcy .
 
2)        Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działek położonych w Kołudzie Małej.
 
3)        Powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela Gimnazjum w Janikowie Pani Moniki Podorackiej.
 
4)        Terminu składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej dzieciom i uczniom na zakup podręczników.
 
5)        Powołania na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej w Kołodziejewie Pani Ewy Bąkowskiej.
 
6)        Ustalenia opłat za montaż Internetu oraz opłat za korzystanie z usług dostępu do sieci internetowej za pomocą łączy telewizji kablowej TV JAN-SAT.
 
7)        Przeprowadzenia Konkursu na stanowisko Dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 1 w Janikowie ul. Słoneczna 31.
 
8)        Sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz  z równoczesnym oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu.
 
9)        Powołania komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 1 w Janikowie.
 
10)    Zmian w budżecie na 2009 rok.
 
11)    Przedłożenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i Miasta Janikowo oraz sprawozdania z wykonania planu finansowego instytucji kultury za I półrocze 2009 roku.
 
12)    Zmian w budżecie na 2009 rok.
 
 
Z realizacji uchwał Rady Miejskiej:
 
1.     ogłoszono przetarg na sprzedaż działek przy obwodnicy:
1) nr 8/3 o pow. 1.0601 ha cena wywoławcza 220.000 zł netto
2) nr 8/5 o pow. 3.2569 ha cena wywoławcza 610.000 zł netto
 
 
2. Sprzedano na rzecz dotychczasowych najemców  4 lokale mieszkalne za kwotę 110.883 zł
 
3. Zrealizowano uchwałę Rady Miejskiej nr 168 w sprawie sprzedaży w przetargu 37 działek pod budowę garaży za kwotę 275.000 zł netto
 
4. Zrealizowano uchwałę Rady Miejskiej w Janikowie Nr 169 na sprzedaż wieczystego   użytkowania działek pod pawilonami handlowymi na kwotę 3.385 zł i 7.926 zł.
 
      5. Sprzedano w przetargu lokale mieszkalne położone w Janikowie:
         1) ul. Ogrodowa 4/44      za kwotę 81.000 zł
         2) ul. Spacerowa 3b/3     za kwotę 90.000 zł
         3) ul. Główna 12/23        za kwotę 61.000 zł
 
      6. Sprzedano w przetargu działki w:
1) Sosnówcu o pow. 3,33 ha za kwotę 51.000 zł
2) Janikowie ul. Główna Nr 147/13 o pow. 0,0133 ha za kwotę 116.000 zł netto
 
      7. Sprzedano lokal użytkowy w Janikowie ul. Klonowa 2 za kwotę 26.000 zł netto
 
      8. Sprzedano dzierżawę działki pod pawilonem handlowym w Janikowie ul. Ogrodowa przy nr 6 za kwotę dzierżawy 210,00 zł netto miesięcznie
 
/zał. Nr 1/
 
Następnie z-ca burmistrza przedstawił stan finansowy gminy:
-  jednostki budżetowe -                                                -       988.213,82 zł
-  rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska        -       881.644,60 zł
-  rachunki dochodów własnych                                        –        47.673,28 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 27 września 2009r.:
- dochody   - 24.326.366,19 zł 
- wydatki    - 22.927.846,29 zł
Na dzień 27 września 2009 roku ustalono nadwyżkę w budżecie na kwotę 1.398.519,90 zł
 
Zadłużenie na dzień 20 lipca 2009r. wynosi:
-         kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław -       (z roku 2002)                                                     - 414.141,00 zł,
-  kredyt na termomodernizację w BZ WBK 1/O Inowrocław ( z roku 2003) 
                                                                    -  496.713,00 zł
-  kredyt inwestycyjny – budowa hali sportowej BZ WBK Inowrocław 

                                                                    -   164.470,44 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w PBS Janikowo      -2.717.652,00 zł
- kredyt na pokrycie deficytu w BZ WBK              -2.500.000,00 zł
 
Razem kredyty                                               -6.292.976,44 zł
 
-         pożyczka na budowę kotłowni w Kołudzie Wielkiej – 237.000,00 zł,

Ogółem kwota zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 6.529.976,44 zł

Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe) wg stanu na dzień 28.09.2009r. stanowi 18,14% kwoty planowanych dochodów.  /zał.nr 2 do protokółu/
 
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.
 
Przed kolejnym punktem obrad Przewodniczący Rady poprosił nowo wybranych radnych o krótkie przedstawienie swojej osoby. Po krótkiej autoprezentacji radnych przystąpiono do kolejnego punktu obrad.
 
Punkt 8
Składanie interpelacji
Na XXX sesji złożono 2 interpelacje:

1) radny Krzysztof Kotwikowski – w imieniu mieszkańców ulic: Północna, Słoneczna, Młodzieżowa i Wewnętrzna złożył interpelację w sprawie doposażenia placów zabaw w rejonie wymienionych ulic. /zał. nr 3 wraz z 107 podpisami mieszkańców tych ulic/
 
2) radny Jerzy Borzymowski – złożył interpelację w sprawie podłączenia kanalizacji i wody pitnej do posesji nr 18 w Sosnówcu. / zał. nr 4/
 
Punkt 9
Informację z wykonania budżetu za I półrocze 2009r. przedstawiła Skarbnik Gminy Hanna Kuczyńska.
„Rada Miejska w Janikowie uchwaliła budżet na rok 2009 w dniu 19 grudnia 2008 roku. Uchwała Nr XXII/147/2008 w sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na rok 2009 została opublikowana  w  Dzienniku  Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomor­skiego Nr 18 z dnia 26 lutego 2009 roku, poz. 362.
Bilans budżetu w kwocie 39 482 302,80 zł obejmował:
                   dochody w kwocie        33 348 700,80 zł,
                   przychody w kwocie       6 133 602,00 zł
                   wydatki w kwocie        37 348 700,80 zł
                   rozchody w kwocie        2 133 602,00 zł
Budżet na 2009 rok został zaplanowany z deficytem w kwocie 4 000 000,00 zł, na pokrycie, którego zaplanowano zaciągnięcie kredytu w tej samej wysokości.
W pierwszym półroczu  2009 roku uchwała budżetowa była zmieniana ośmiokrotnie na podstawie Uchwał Rady Miejskiej i Zarządzeń Burmistrza, w wyniku, których  plan  dochodów  i wydatków został zwiększony o łączną kwotę 1 500 102,98 zł.
Według stanu na dzień 30 czerwca 2009 roku po dokonanych zmianach plany w budżecie gmi­­ny wyniosły:
- dochody 34 848 803,78 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie  31 329 803,78 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 3 519 000,00 zł.
- wydatki  38 848 803,78 zł, w tym:
1)wydatki bieżące w kwocie  31 162 003,78zł,
2) wydatki majątkowe w kwocie  7 686 800,00 zł.
W I półroczu 2009 roku dochody budżetowe zostały zrealizowane w kwocie  17 336 637,61 zł co stanowi 49,75 % planu rocznego.
W porównaniu do wskaźnika upływu czasu kalendarzowego do pełnego wykonania docho­dów zabrakło 0,25 % punktu procentowego to jest kwoty  87 764,28 zł.
W porównaniu do roku ubiegłego wykonanie dochodów w okresie od stycznia do czerwca 2009 roku jest o 857 277,84 zł wyższe.
Podstawowe dochody podatkowe zrealizowane zostały w kwocie 6 485 736,12 zł, co sta­no­wi w strukturze dochodów wykonanych  37,41 %.
Wykonanie budżetu po stronie wydatków według stanu na dzień 30 czerwca 2009 roku zamy­ka się kwotą  16 438 609,57 zł, co stanowi  42,31%  kwoty planowanej po zmianach.
Wydatki bieżące zostały wykonane w 47,59 % w stosunku do planu rocznego natomiast wydatki majątkowe w 20,93 %.
Wskaźnik udziału wydatków majątkowych w wydatkach ogółem stanowi 9,8%, jednak w drugim półroczu wskaźnik ten ulegnie znacznemu wzrostowi. W okresie sprawozdawczym przeprowadzono procedury przetargowe na zaplanowane zadania oraz wydatkowano środki finansowe na przygotowanie dokumentacji, natomiast realizacja tych zadań finalizowana będzie w trzecim i czwartym kwartale br.
Zadłużenie gminy  według stanu na dzień 30 czerwca 2009 roku wynosiło 6 902 984,69 zł, w tym: kredyty i pożyczki – 6 698 078,44 zł, wymagalne zobowiązania – 204 906,25 zł.
Wskaźnik procentowy zadłużenia w odniesieniu do dochodów planowanych po zmianach na dzień sprawozdania wyniósł 19,81%.
INFORMACJA O PRZEBIEGU WYKONANIA PLANU PRZYCHODÓW
     W   I PÓŁ­ROCZU 2009 ROKU
W okresie sprawozdawczym nie zaciągnięto kredytu długoterminowego, zaplanowanego w budżecie na rok 2009 na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 4 000 000,00 zł oraz kredytu na spłatę zadłużenia w wysokości 2 133 602,00 zł. W okresie sprawozdawczym założono  lokatę w  kwocie 900 000,00 zł ze środków pochodzących z zaciągniętego kredytu pod koniec 2008 roku.
INFORMACJA O PRZEBIEGU WYKONANIA PLANU ROZCHODÓW
      W I PÓŁROCZU 2009 ROKU
Rozchody w I półroczu 2009 obejmowały spłaty kredytów i pożyczek na łączną kwotę
1 191 708,00 zł i  dotyczyły: KREDYTÓW: 1 112 708,00 zł, POŻYCZEK: 79 000,00 zł
Na koniec okresu sprawozdawczego osiągnięto nadwyżkę w kwocie 898 028,04 zł. Na sytuację taką złożył się fakt, iż realizacja zaplanowanych zadań inwestycyjnych  na rok 2009 odbywać się będzie w II półroczu, co spowoduje wzrost  poniesionych wydatków.
GMINNY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu gmina pozyskała środki pieniężne w wysokości 657 198,03 zł, stan środków z roku ubiegłego to kwota 308 000,64 zł. Łączna suma przychodów do dyspozycji wyniosła 965 198,67 zł, natomiast wydatki poniesiono w I półroczu 2009 roku w wyso­kości 515 513,48 zł, co stanowi 51,55 % planu rocznego.
 
Stan środków na rachunkach bankowych dochodów własnych jednostek budżetowych na dzień 30 czerwca 2009 roku przedstawia się następująco:
- Urząd Miejski w Janikowie – 31 658,82 zł,
- Ośrodek Sportu i Rekreacji w Janikowie – 2 658,21 zł,
- Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Janikowie – 10 126,72 zł,
- Gimnazjum w Janikowie – 1 461,54 zł,
- Przedszkole w Janikowie – 597,19 zł.
 
UPOWAŻNIENIA UDZIELONE BURMISTRZOWI PRZEZ RADĘ MIEJSKĄ W JANIKOWIE
            Podczas wykonywania budżetu gminy Janikowo w okresie sprawozdawczym Burmistrz Gminy i Miasta Janikowo mógł korzystać z upoważnień wynikających z paragrafu 18 Uchwały Nr XXII/147/2008 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 19 grudnia 2008 roku w sprawie budżetu Gminy i Miasta Janikowo na rok 2009 oraz paragrafu 7 Uchwały Nr XXVII/182/2009 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 05 czerwca 2009 roku w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Janikowo na rok 2009.
Na podstawie upoważnień:
- dokonywano zmian w planach wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej – wydano 2 zarządzenia,
- przekazano kierownikom jednostek budżetowych uprawnienia do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
- realizowano spłatę długu z tytułu zaplanowanych w rozchodach rat pożyczek i kredytów.
ZOBOWIĄZANIA
Zobowiązania według stanu na koniec okresu sprawozdawczego zgodnie ze sprawozdaniem Rb-28 S ogółem stanowią kwotę 900 487,16 zł i dotyczą głównie składek ZUS i podatku dochodowego za miesiąc czerwiec 2009 roku z terminem płatności przypadającym na dzień 05 lipca i 20 lipca 2009 roku.
Stan zobowiązań wymagalnych z tytułu dostaw towarów i usług na dzień 30 czerwca 2009 r. wyniósł 204 906,25 zł. Wykaz faktur przedstawia str. 71 sprawozdania opisowego.
NALEŻNOŚCI
Należności wymagalne wykazane w sprawozdaniu Rb-N według stanu na dzień 30 czerwca 2009 roku stanowią kwotę 1 618 730,69 zł.
 
INSTYTUCJA KULTURY  -  MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK KULTURY W JANIKOWIE
Na działalność Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Janikowie gmina przekazała środki pieniężne w kwocie 687 000,00 zł, z czego kwota 553 234,80 zł przypada na działalność MGOK, a kwota 133 765,20 zł na działalność bibliotek. Dotacja podmiotowa została  rozliczona. Szczegóły zawiera sprawozdanie opisowe – str. od 72 do 76.
Pełną informację o realizacji dochodów budżetowych oraz informację z wykonania planu wydatków budżetowych za I półrocze 2009 roku przedstawia przedłożone sprawozdanie opisowe.” /wykonanie  budżetu stanowi zał. nr 5/
Skarbnik przedstawiła informację Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie przedłożonego przez Burmistrza sprawozdania. Opinia RIO jest pozytywna. / zał. nr 6/
 
Następnie P.Hanna Kuczyńska udzieliła odpowiedzi na pytanie zadane na komisjach Rady przez radnego Jarosława Stolińskiego dotyczące wydatków w budżecie za I półrocze ujętego w dziale 750- Urzędy Gmin, informując, że w dziale 750 kwota 33 691,06 zł obejmowała naprawę samochodu Mercedes, remont pomieszczeń biurowych, konserwację oprogramowania drukarek i kserokopiarki, przegląd gaśnic oraz zakup komputera i drukarek.
 

Punkt 10

Podjęcie uchwały w sprawie zabezpieczenia środków w budżecie na budowę obwodnicy miasta Janikowa.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował zebranych, że wobec zaplanowania w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym inwestycji pod nazwą „budowa obwodnicy Janikowa” ogłoszono przetarg na realizację tego zadania.
Przetarg został już rozstrzygnięty i ustalono ostateczną wysokość środków finansowych w poszczególnych latach potrzebnych na wykonanie zadania. Uchwała jest niezbędna do przedstawienia w Urzędzie Marszałkowskim, że Gmina Janikowo zabezpiecza swoje środki na ten cel.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami za.  /zał.nr 7 /
 
Punkt 11

Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę Janikowo umowy o dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej przedsięwzięcia inwestycyjnego p.n. „Budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego w Kołodziejewie”
Jacek Duma wyjaśnił, że Zadanie pod nazwą „Budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego w Kołodziejewie” realizowane jest z dofinansowaniem w wysokości 200 tys. złotych przez Ministerstwo Sportu.
Warunkiem udzielenia dofinansowania jest przedłożenie weksla In blanco zabezpieczającego właściwe finansowanie inwestycji. Dlatego podjęcie tej uchwały jest w pełni uzasadnione.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami za.  /zał.nr 8 /
 
Punkt 12

Wprowadzenie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że zmian w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym dokonuje się w związku ze zmianą zakresu finansowego realizacji zadania pod nazwą „Budowa obwodnicy miasta Janikowa” i zapewnienia finansowania inwestycji w roku 2009 i 2010 oraz w związku z realizacją projektu „Budowa ciśnieniowej kanalizacji sanitarnej Sielec – Kołuda Wielka – Kołuda Mała – Janikowo” realizowana w ramach działania Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich Gmina Janikowo zabezpiecza w roku 2010 na realizację zadania kwotę 3.413.000 zł. Przeniesiono również środki z innych inwestycji, które nie będą realizowane w tym roku – rozbudowa bazy turystycznej, ponieważ konkurs LDG się opóźnia, i środki zabezpieczone na wykluczenie cyfrowe przeniesiono na lata następne.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami za.  /zał.nr 9 /
 
 
 
Punkt 13

Skarbnik Hanna Kuczyńska przedstawiła zmiany w budżecie wyjaśniając, że  zmian w budżecie na 2009 rok dokonuje się między innymi w związku z Decyzjami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Umowy z Województwem Kujawsko-Pomorskim, oraz Uchwały Nr XXXVIII/942/09 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 21 września 2009 roku.
 
DOCHODY BUDŻETOWE:
W dziale 600 – Transport i łączność – na podstawie zawartej umowy wprowadza się do planu dochodów dofinansowanie w kwocie 70 800,00 zł ze środków terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych na wykonanie zadania rekultywacyjnego drogi dojazdowej do gruntów rolnych w obrębach geodezyjnych Wierzejewice i Broniewice.
W dziale 720 – Informatyka – zwiększa się plan dochodów o kwotę 20 000,00 zł z tytułu wpłat abonamentu przez użytkowników Internetu.
W dziale 750 – Administracja publiczna – zgodnie z otrzymaną decyzją zmniejsza się plan dotacji celowych o kwotę 7 700,00 zł oraz dokonuje się zmniejszenia wpływu opłat z tytułu postępowania sądowego o kwotę 7 000,00 PLN.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych…. – dokonuje się zmniejszenia wpływów podatku od czynności cywilnoprawnych, od spadków i darowizn oraz opłat za wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej w łącznej kwocie 116 000,00 zł.
W dziale 758 – Różne rozliczenia – dokonuje się zwiększenia planu dochodów z tytułu kapitalizacji odsetek  naliczanej przez bank o kwotę 5 000,00 zł.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie – na podstawie otrzymanej decyzji wprowadza się do planu dochodów dotację w kwocie 6 033,00 zł z przeznaczeniem na realizację Rządowego programu wspierania w latach 2007-2009 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w publicznych szkołach i placówkach „Monitoring wizyjny w szkołach i placówkach”. Ponadto zwiększa się plan dochodów o kwotę 15 000,00 zł z tytułu wpływów odpłatności za obiady wydawane przez stołówkę szkolną i wpływów za vending o kwotę 1 100,00 zł.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – zwiększenie planu dochodów o łączną kwotę 14 000,00 zł dotyczy funduszu alimentacyjnego oraz odpłatności za świadczone usługi opiekuńcze.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – wprowadza się do planu dochodów wpływy z opłaty produktowej z lat ubiegłych w kwocie 231,22 zł.
W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – do planu dochodów wprowadza się kwotę 3 000,00 PLN na podstawie porozumienia NR-ST-4042-2/2009 zawartego w dniu 11 maja 2009 roku z Gminą Inowrocław. Gmina ta zaplanowała w swoim budżecie środki  na pomoc finansową dla Miasta i Gminy Janikowo z przeznaczeniem na udzielenie dotacji dla Parafii Rzym.-Kat. p.w. św. Mikołaja w Ludzisku na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane w kościele.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – o kwotę 5 000,00 zł zwiększa się plan dochodów z tytułu wynajmu pomieszczeń.
Dochody majątkowe – w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – o kwotę 900 000,00 zł zwiększa się dofinansowanie zadania inwestycyjnego „Hala sportowo-widowiskowa w Janikowie” na podstawie Uchwały Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
 
WYDATKI  BUDŻETOWE:
W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę – plan wydatków zmniejsza się o kwotę 380 000,00 zł z przeznaczeniem na modernizację i rozbudowę systemów ciepłowniczych oraz o kwotę 80 000,00 zł na modernizację sieci wodociągowej.
W dziale 630 – Turystyka – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków na rozbudowę bazy turystycznej wokół Jeziora Pakoskiego i budowę ścieżek rowerowych o kwotę 75 000,00 zł.
W dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – do planu wydatków wprowadza się kwotę 45 000,00 zł na adaptację pomieszczeń w budynku przy ul. Powstańców Wlkp. w Janikowie z przeznaczeniem na mieszkania socjalne oraz kwotę 250 000,00 zł na zakup gruntów pod garaże.
W dziale 710 – Działalność usługowa – zwiększa się plan wydatków o łączną kwotę 45 000,00 zł na umowy zlecenia oraz zakup usług związanych z szacowaniem nieruchomości i opracowywaniem dokumentacji geodezyjnej.
W dziale 720 – Informatyka – dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami kwoty 2 000,00 zł na zakup usług związanych z instalowaniem urządzeń do Internetu.
W dziale 750 – Administracja publiczna – na podstawie otrzymanej decyzji zmniejsza się plan wydatków na wynagrodzenia osobowe o kwotę 7 700,00 zł. Ponadto zmniejszeniu ulegają planowane wydatki za korzystanie z telefonii stacjonarnej i komórkowej oraz wpłaty na PFRON w łącznej kwocie 35 000,00 zł. Na zakup energii, usług remontowych, na opłaty za szkolenia pracowników oraz na wypłatę diet dla sołtysów i zakup materiałów związanych z organizacją dożynek gminnych, zabezpiecza się środki finansowe poprzez zwiększenie planu wydatków o łączną kwotę 44 000,00 zł.
W dziale 751 – Urzędy naczelnych organów władzy …. – dokonuje się korekty planu wydatków przeznaczonych na organizację i przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej w Janikowie poprzez przeniesienia pomiędzy paragrafami kwoty 0,14 zł.
W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – plan wydatków przeznaczonych na zakup materiałów i wyposażenia zmniejsza się o kwotę 4 000,00 zł.
W dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych….  – zmniejsza się planowane wydatki na opłatę składek na ubezpieczenia społeczne oraz Fundusz Pracy o łączną kwotę 180,00 zł.
W dziale 757 – Obsługa długu publicznego – zmniejsza się plan potencjalnych   spłat   pożyczek        
za­ciągniętych przez  wspólnoty mieszka­niowe, które poręczała gmina o kwotę 21 153,00 zł.
W dziale 801 – Oświata i wychowanie – wprowadza się do planu wydatków kwotę 6 033,00 zł przeznaczoną na monitoring wizyjny w Szkole Podstawowej w Janikowie zgodnie z otrzymywaną decyzją oraz kwotę 13 000,00 zł na dotację na zakup pomocy dydaktycznych dla Zespołu Placówek Specjalnych w Szerzawach. W placówce tej spełnia obowiązek szkolny trzynaścioro dzieci z upośledzeniem umysłowym i niepełnosprawnościami sprzężonymi z terenu naszej gminy. Zwiększa się plan wydatków przeznaczonych na adaptację pomieszczeń w Przedszkolu w Janikowie w celu pozyskania dodatkowej sali zajęć o kwotę 40 000,00 zł oraz na zakup środków  żywności dla stołówki szkolnej o kwotę 15 000,00 zł. Ponadto dokonuje się korekty planu wydatków na podstawie wniosków złożonych przez dyrektorów gminnych placówek oświatowych.
W dziale 851 – Ochrona zdrowia – dokonuje się przeniesień pomiędzy paragrafami łącznej kwoty 1 400,00 zł na opłaty za usługi telekomunikacyjne i zakup usług remontowych. Ponadto wprowadza się do planu wydatków kwotę 7 000,00 zł przeznaczoną na budowę wiaty na ambulans przy Filii Pogotowia Ratunkowego w Janikowie.
W dziale 852 – Pomoc społeczna – w planowanych wydatkach Środowiskowego Domu Samopomocy w Janikowie przenosi się pomiędzy paragrafami kwotę 215,00 zł.  O kwotę 50 000,00 zł zwiększa się plan wydatków przeznaczonych na wypłaty dodatków mieszkaniowych. Planowane wydatki na zakup energii i opłaty za korzystanie z usług telekomunikacyjnych w MGOPS zostają zwiększone o łączną kwotę 9 500,00 zł. Ponadto dokonuje się korekty planu wydatków związanych z usługami opiekuńczymi oraz  przenosi się pomiędzy paragrafami  kwotę 500,00 zł w rozdziale 85214.
W dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – dokonuje się przeniesienia pomiędzy paragrafami kwoty 250,00 zł na zakup materiałów i wyposażenia dla świetlicy funkcjonującej przy Szkole Podstawowej w Janikowie.
W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona  środowiska – plan wydatków zostaje zwiększony o łączną kwotę 72 764,22 zł z przeznaczeniem na wypłaty umów zleceń, zakup materiałów i wyposażenia, zakup energii oraz na wydatki związane z organizowaniem zatrudnienia w ramach robót publicznych.
W dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – wprowadzona kwota 3 000,00 zł dotyczy udzielenia dotacji dla Parafii Rzym.-Kat. p.w. św. Mikołaja w Ludzisku na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane w kościele, na podstawie umowy zawartej z Gminą Inowrocław.
W dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – korekta dotyczy zwiększenia planu wydatków na budowę „Hali sportowo-widowiskowej w Janikowie” o kwotę 900 000,00 zł na podstawie Uchwały Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
W planie przychodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych dodaje się poz. 5,6 i 7.
W Wieloletnim Programie Inwestycyjnym Gminy i Miasta Janikowo dokonuje się korekty   zaplanowanych nakładów finanso­­wych do ponie­sienia w latach 2009-2012.
Na rok 2009 środki z budżetu gminy zaplanowano:
- w poz. 1 WPI na modernizację i rozbudowę systemów ciepłowniczych kwotę 100 000,00 zł,
- w poz. 2 WPI na modernizację sieci wodociągowej kwotę  20 000,00 zł,
- w poz. 5 WPI na rozbudowę bazy turystycznej wokół Jeziora Pakoskiego i budowa ścieżek rowerowych kwotę 25 000,00 zł.
Ogółem saldo zmian w planie dochodów i wydatków wynosi 909 464,22 zł po stronie zwiększeń.
Wobec nie zgłoszenia pytań i uwag, Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska odczytała projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 15 głosami za. /zał.nr 10 /
 
 
Punkt 14

Sprzedaż działki pod zabudowę przy ulicy Miłej w Janikowie.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że działka zostanie sprzedana w przetargu nieograniczonym po dokonaniu wyceny przez rzeczoznawcę. Przedmiotowa działka przeznaczona jest pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną,.
Nastąpiła dyskusja, kolejno głos zabrali:
1)    Radny Jarosław Stoliński powiedział, że działka przy terenie MGOPS jest położona przy dawnym Przedszkolu. Radny dodał, że zrozumiałe jest, że gmina nie ma terenów pod budowę domów jednorodzinnych. Nie powinniśmy jednak naszego miasta traktować jako blokowisko. Jeśli brak jest pomysłu to zrobić należy tam zabawki dla dzieci. Został wcześniej zlikwidowany tzw. „Jordanek”. Radny dodał, że jest to ładny kawałek zieleni i jest przeciwny sprzedaży tej działki.
2)    Z-ca burmistrza wyjaśnił, że po sprzedaży tej działki przy Ośrodku Pomocy Społecznej i tak pozostanie dość duży kawałek zieleni, gdzie może powstać plac zabaw. Zaapelował, aby przyjąć tą działkę do sprzedaży.
3)    Radny Grzegorz Czerwiński powiedział, że jest też za tym, aby tej działki nie sprzedawać. Tego terenu tam nie ma tak dużo. Jeśli uszczuplimy ten teren to na plac zabaw będzie nie wiele.
4)    Przewodniczący Rady Roman Jaszcz poprosił o podanie ile pozostanie miejsca po sprzedaży tej działki?
5)    Jacek Duma powiedział, że na pewno 1000m2. Gmina chce sprzedawać te tereny, które są uzbrojone.
6)    Radny Grzegorz Czerwiński powiedział, że nie do końca się zgadza z wypowiedzią Pana Dumy i stwierdza, że tego miejsca po sprzedaży działki nie pozostanie aż tak wiele.
7)    Wiceprzewodnicząca rady Halina Krzeszewska powiedziała, że działkę tą można sprzedać pod zabudowę jednorodzinną, ponieważ w okolicy są pobudowane domki i pozostanie dość miejsca na mały plac zabaw. Radna dodała, że bardziej kontrowersyjna jest uchwała o przeznaczeniu do sprzedaży działek pod zabudowę przy ulicy Spacerowej
 
Na obrady przybył Burmistrz Andrzej Brzeziński.
 
8)    Radny  Zdzisław Łagiewka powiedział, że matki skarżą się, że nie ma w Janikowie placów zabaw.
9)    Burmistrz Andrzej Brzeziński znajdujący się na tym terenie plac zabaw był zamknięty dla mieszkańców, był wykorzystywany przez przedszkole.
Są plany zrobienia profesjonalnego placu zabaw w centrum miasta, taki plac powinien spełniać normy unijne, powinien być ogrodzony. Będzie zlokalizowany pomiędzy boiskiem w Gimnazjum  a Polo Marketem na ulicy Dworcowej. Odległość z ulicy Głównej i Osiedla Wilkońskiego jest to około 850 metrów. Na noc powinien być zamykany i monitorowany. Będzie to realizowane ze środków na rewitalizację. Obecnie w mieście znajduje się ponad 160 elementów palców zabaw, część jest zniszczona.
Na tym dyskusja została zakończona.
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowała 5 radnych, przeciw było 8 i 2 wstrzymało się od głosowania. Uchwała nie została przyjęta .
/projekt uchwały stanowi zał. . nr 11/
 
Punkt 15

Sprzedaż działek pod zabudowę przy ulicy Spacerowej w Janikowie.
Burmistrz Andrzej Brzeziński powiedział, że ze sprzedaży działek pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną można by mieć około 300 tys. zł. Na tym terenie jest bardzo dużo drzew. Przy pozytywnej decyzji radnych odnoście przeznaczenia do sprzedaży tych działek, trzeba będzie przesadzić około 40 drzew. Decyzja należy do państwa. Jest to teren w miarę atrakcyjny dla potencjalnego inwestora. Burmistrz dodał, że jest to podobna sytuacja do tej, jaka miała miejsce około 7 lat temu. Rada sprzeciwiła się sprzedaży działek na roku ulicy Słonecznej. Obecnie te działki są już sprzedane.
 
Nastąpiła dyskusja, kolejno głos zabrali:
1) Radny Jarosław Stoliński powiedział, że ma takie samo zdanie jak przy podejmowaniu poprzedniej uchwały. Za chwilę będzie podejmowana uchwała o sprzedaży działek pod zabudowę na ulicy Wiejskiej. Jest tam dość terenu aby postawić domy. Teren, o którym teraz mówimy powinien pozostać taki, jaki jest, z zielenią.
2) Radny Grzegorz Czerwiński – powiedział, ze dopóki można te drzewa przesadzić, to powinniśmy się zdecydować na sprzedaż tych działek.
 3) Burmistrz – dodał, ze mamy park kolo jeziora i tam można spacerować, na tym terenie, o którym mówimy mało, kto spaceruje.
4) Radny Jarosław Stoliński powiedział, że w pobliżu znajduje się przedszkole i dzieci powinny mieć widok na drzewa.
5) Radny Leszek Domański powiedział, że Ci, którzy się tam wybudują, żeby się nie skarżyli, że w pobliżu mają garaże i samochody im hałasują.
6) Radna Halina Bielińska – poszukujemy pieniędzy, radna dodał, że uważa, iż jest to dobre miejsce pod zabudowę.
7) Radny Jarosław Stoliński – garaże nie są zbyt ładnym widokiem i drzewa, które tam rosną zasłaniają te garaże.
8) Radny Grzegorz Czerwiński powiedział, że drzewa zostaną przesadzone i kto będzie miał nadzór nad przesadzaniem tych drzew.
9) Radny Robert Padoł zapytał, czy przesadzane będą drzewa tylko tam, gdzie będą budowane budynki mieszkalne, reszta pozostanie?
10) Burmistrz wyjaśnił, że wycinka drzew jest ostatecznością, figura pozostanie na swoim miejscu. Do przetargu będzie około 3 m-ce, w grudniu będzie można przesadzać drzewa. Działki będą sprzedawane bez drzew. Jeśli ktoś będzie chciał wyciąć jakieś pozostałe drzewa, będzie musiał uzyskać zgodę na wycinkę od gminy.
11) Wiceprzewodniczący rady Tadeusz Łanucha zapytał, jaki będzie koszt przesadzenia drzew.
12) Burmistrz Andrzej Brzeziński odpowiedział, że około 20 tys. zł., a przychód może być około 200 tys. zł
 
Na tym dyskusja została zakończona. Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 9 radnych, przeciw było 4 i 2 wstrzymała się od głosowania. Uchwała została przyjęta. /zał.nr 12/
 
Punkt 16

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż działek pod zabudowę w Janikowie przy ulicy Wiejskiej.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że jest to kontynuacja już istniejącej zabudowy jednorodzinnej. Zostało tam wydzielonych 13 działek. Jest to teren pusty bez zieleni i drzew.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych więcej pytań i uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami za.  /zał.nr 13 /
 
Punkt 17

Sprzedaż działek na cele przemysłu i usług o charakterze nieuciążliwym.
Wyjaśnień udzielił Burmistrz, który powiedział, że do sprzedaży są przeznaczone 2 działki  pomiędzy Domem Kultury i Domkami. Firma ZAPTECH wystąpiła o wyprowadzenia drogi dojazdowej. Gmina proponuje sprzeda…ż działek w przetargu. Jest zgoda Starostwa na zjazd na drogę powiatową.
Ponieważ nie zgłoszono więcej pytań, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami za.  /zał.nr 14 /
 
Punkt 18

Wyrażenie zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości. Z-ca burmistrza wyjaśnił, że jest to kontynuacja dzierżawy. Jeśli po upływie 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy.
Nieruchomości, o których mowa w uchwale były już przedmiotem najmu przez ten sam podmiot, który zwrócił się o ponowne ich wydzierżawienie.
Działka na cele rolne położona jest w Wierzejewicach, użytkowana przez rolników, natomiast lokal użytkowy znajduje się w urzędzie, wejście od Wilkońskiego na prowadzenie rachunkowości przedsiębiorców.
Wobec nie zgłoszenia pytań i uwag, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 15 głosami za. /zał.nr 15 /
 
Punkt 19

Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkujących na terenie gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że uchwała istniejąca w dotychczasowej formie wprowadzała ograniczenia w zakresie wysokości otrzymanego dochodu w stosunku do wielkości miesięcznego dochodu przypadającego na członka rodziny ucznia. Taki zapis nie znajduje uzasadnienia prawnego z uwagi na fakt, że nie daje możliwości sprawiedliwego podziału dotacji celowej dla osób korzystających z tej formy pomocy zgodnie z zapisami ustawy o systemie oświaty.
Były sugestie Regionalnej Izby obrachunkowej, aby dokonać takich zmian w uchwale.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag i pytań, Przewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały. Następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, 15 głosami za. /zał.nr 16 /
 
Punkt  20

Na interpelacje odpowiedział Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśniając, że w związku z tym, iż jest w planie budowa placu zabaw dla dzieci w centrum miasta, teraz, kiedy zbliża się zima nie jest zasadne uzupełnianie już istniejących placów zabaw o nowe zabawki. Zostanie naprawione to, co jest obecnie na placach zabaw.
Burmistrz odpowiadając na interpelację Radnego Jerzego Borzymowskiego powiedział, że w budynku, w Sosnówcu nikt do tej pory nie mieszkał. Dostarczana woda, która jest bardzo rzadko używana nie będzie się nadawała do picia, ponieważ za długo będzie leżakowała w rurach. Na posesji znajduje się studnia. Trzeba się zorientować się czy wywiercenie głębiej tej studni spowoduje, że będzie w niej woda.
Radny Krzysztof Kotwikowski odnosząc się do wypowiedzi Burmistrza odnośnie dużego placu zabaw powiedział, że nie chodzi o jeden duży plac zabaw dla dzieci, ale np. zjeżdżalnie koło domów, gdzie te dzieci mieszkają.
Burmistrz odpowiedział, że zostanie rozważone takie rozwiązanie.
 
Punkt 21 i 22

Kolejno głos zabrali:
1) Radny Krzysztof Kotwikowski zapytał, kiedy będą zamontowane szafki dla uczniów w Gimnazjum, kiedy zostanie uzupełniony monitoring o kamery w miejscach, gdzie obecne nie obejmują swoim zasięgiem oraz, gdzie w gminie mieszkańcy mogą oddawać stary sprzęt elektroniczny.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że stary sprzęt elektroniczny można oddawać w PGKiM. Od jakiegoś czasu stare leki można oddawać w aptekach.
 
2) Radny  Zdzisław Łagiewka powiedział, że w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym widać, że gmina ma wpisane środki na kanalizację. Kiedy będzie realizowane to zadanie w części gminy, gdzie brak jest kanalizacji? Radny zwrócił uwagę na to, że w naszej gminie na drogach jest bardzo dużo dziur.
 
Burmistrz wyjaśnił, że jeśli chodzi o montaż szafek w Gimnazjum to nikt do tej pory nie zgłaszał tego problemu. Natomiast uzupełnienie istniejącego monitoringu to zostaną sprawdzone możliwości wykonania tego przedsięwzięcia.
Odpowiadając na pytanie dotyczące kanalizacji gminy to jest zrobiony projekt kanalizacji całej gminy. Zadania realizujemy pod programy unijne. Najważniejsza linia to Broniewice-dObieszewice –Skalmierowice.
Dziury na drogach w gminie Janikowie są, ale są to drogi powiatowe, a nie gminne. Nasza jest tylko droga Sahara do Wierzejewic i od Skrzyżowania na Ludzisko, w Sosnówcu od skrzyżowania, od Skalmierowice do Gór. Na remont dróg powiatowy nie za bardzo mamy wpływ.
 
3) Wiceprzewodnicząca Rady Halina Krzeszewska – chodzi o osoby dojeżdżające do pracy do Inowrocławia, ponieważ przewoźnicy skupili się na dojeżdżającej młodzieży do szkól. Chodzi o kursy autobusów przed godz. 600 i powroty po 2000. Należy również zwróci uwagę o kursowanie autobusów w weekendy.
 
Burmistrz wyjaśnił, sprawę można zgłosić do przewoźników i do Starostwa jak będą uzgadniane nowe rozkłady jazdy. Nikt nie zmusi przewoźnika, aby jeździł w weekendy.
 
4) Radny Jarosław Stoliński   zapytał czy za tej kadencji będzie robiona droga w kierunku stacji kontroli pojazdów przy ulicy Przemysłowej.
 
Burmistrz wyjaśnił, że dzisiaj została podpisana umowa na remont tej drogi.
 
5) Radny Grzegorz Czerwiński poruszył problem dojeżdżającej młodzieży do Gimnazjum, która chowa się po klatkach schodowych. Policja powinna zwrócić uwagę, zwłaszcza około godziny 800
 
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że zostanie to przekazane Komendantowi. Jest to też po części kwestia dyrekcji szkoły i rodziców. Nikt nie jest w stanie dopilnować 800 dzieci, z których co najmniej połowa dojeżdża..
 
6) Radny Zdzisław Łagiewka zwrócił uwagę na to, że kiedyś od czasu do czasu było widać piesze patrole, od jakiegoś czasu tych Policjantów nie widać.
Radny Grzegorz Czerwiński powiedział, że np. w Inowrocławiu Policja jeździ rowerami. Może to jest rozwiązanie.
 
Burmistrz powiedział, że można zaprosić Komendanta na Komisję Oświaty, dyrektora szkoły. Burmistrz dodał, ze nie ma wpływu jak realizuje swoje zadania Policja.
Na tym zakończono dyskusję.
 
Przewodniczący Rady Roman Jaszcz udzielił głosu P. Maria Nowotnik, która była obecna podczas obrad. P. Maria Nowotnik miała kilka pytań:
1) stanu wody pitnej, który jest bardzo zły, jest dużo osadu.
2) stan placów zabaw, np. na ul. Słonecznej 1 były domki drewniane i inne zabawki, pozostały tylko same huśtawki.
3), dlaczego zasiłki z Pomocy Społecznej są wypłacane tak późno, skoro powinny być wypłacane do 15 każdego miesiąca, czyja to jest wina.?
 
Odpowiedzi udzielił Burmistrz Andrzej Brzeziński, który powiedział, że zasiłki na jego polecenie SA wypłacane dopiero wtedy, kiedy środki finansowe wpłyną z Bydgoszczy na konto gminy. Kiedyś świadczenia te były wypłacane wcześniej, ale z tego tytułu, jako burmistrz musiał stanąć na komisji finansów publicznych, ponieważ pozwolił na wypłatę środków, których jeszcze nie posiadał.
Woda,  która pijemy jest już 8 rok. Przechodzi wszystkie badania. Można zrobić, aby kamienia było mniej, ale wtedy koszt 1m3 wody musiałby kosztować 4 złote.
Jeśli chodzi o zdemontowane zabawki drewniane, to burmistrz powiedział, że nie wie, dlaczego tak zrobiono.
Nie można tak zrobić, że przy każdym bloku będzie plac zabaw. Obecne place zabaw muszą spełniać odpowiednie normy, są kosztowne. Nigdy nie będzie tak, że każdy będzie zadowolony.
 
Pani Nowotnik poruszyła jeszcze sprawę wysypywania śmieci w Ludzisku na posesji prywatnej koło jeziora, przy samym brzegu.
 
Burmistrz odpowiedział, że jeżeli są to tylko odpady z poboczy dróg, to jest to dobra ziemia, gmina nie wyrażała zgody na wysypywanie tam śmieci. Utworzenie legalnego wysypiska to procedura trwa około 2 lat. Sprawa zostanie zasygnalizowana Panu Pokorskiemu.
 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami „zamykam obrady” o godzinie 1745 zakończył XXX Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.
 
 
Protokółowała:                                           Przewodniczący
Barbara Smolik                                 Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                  Roman Jaszcz




Wytworzył: Barbara Smolik (26 października 2009)
Opublikował: Barbara Smolik (26 października 2009, 16:11:36)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (19 lutego 2010, 13:29:41)
Zmieniono: edycja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 839

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23