BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z I sesji Rady Miejskeij w Janikowie z dnia 18 listopada...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z I sesji Rady Miejskeij w Janikowie z dnia 18 listopada 2002r.

P R O T O K Ó Ł
z I sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 18 listopada 2002r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Burmistrz serdecznie powitał wszystkich przybyłych na pierwszą inauguracyjną Sesję Rady Miejskiej w Janikowie, poprosił Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej Pana Henryka Frąckowiaka o odczytanie wyników wyborów do Rady Miejskiej i wyboru burmistrza odbytych w dniu 27 października 2002 roku oraz wydanie stosownych zaświadczeń.
Pan Henryk Frąckowiak przekazał wyniki głosowania w Gminie i Mieście Janikowo, poinformował, że Komitet Wyborczy Wyborców Twoja Rada otrzymał 11 mandatów, SLD i UP - 2 mandaty, PSL - 1 mandat i Komitet Wyborczy Wyborców Forum Obywatelskie - 1 mandat. Następnie wręczył zaświadczenia wybranym radnym i złożył gratulacje.
Po wręczeniu zaświadczeń Burmistrz Andrzej Brzeziński poprosił o prowadzenie obrad I Sesji Rady Miejskiej w Janikowie najstarszego wiekiem spośród nowo wybranych radnych Pana Tadeusza Łepskiego. Sesja rozpoczęła się o godzinie 1530.
Protokolantem I sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Senior nowo wybranej Rady poinformował, że zgodnie z artykułem 23a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze . zm.) przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie, które odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty:
"WIERNY KONSTYTUCJI I PRAWU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, ŚLUBUJĘ UROCZYŚCIE OBOWIĄZKI RADNEGO SPRAWOWAĆ GODNIE, RZETELNIE I UCZCIWIE, MAJĄC NA WZGLĘDZIE DOBRO MOJEJ GMINY I JEJ MIESZKAŃCÓW"
wywołani kolejno w porządku alfabetycznym radni powstają i wypowiadają słowo "ślubuję".
Radni na stojąco wysłuchali roty ślubowania po czym kolejno wyczytywani przez najmłodszego wiekiem radnego Pana Jana Drzewieckiego wypowiadali słowo "ślubuję". Po ślubowaniu każdy z radnych krótko się przedstawił.
Przewodniczący obrad podziękował radnym za złożenie ślubowania, następnie przystąpił do stwierdzenia quorum, stwierdzając, że jest obecnych 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Pan Tadeusz Łepski, poinformował zebranych, że zgodnie z artykułem 29a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze . zm.) objęcie obowiązków przez burmistrza następuje z chwilą złożenia wobec rady gminy ślubowania.
Radny senior poprosił nowo wybranego burmistrza Gminy i Miasta Janikowo Pana Andrzeja Brzezińskiego o złożenie ślubowania:
Burmistrz złożył przed Wysoką Radą ślubowanie wypowiadając słowa:

"OBEJMUJĄC URZĄD BURMISTRZA GMINY I MIASTA JANIKOWO, UROCZYŚCIE ŚLUBUJĘ, ŻE DOCHOWAM WIERNOŚCI PRAWU A POWIERZONY MI URZĄD SPRAWOWAĆ BĘDĘ TYLKO DLA DOBRA PUBLICZNEGO I POMYŚLNOŚCI MIESZKAŃCÓW GMINY I MIASTA".

W dalszej części sesji Przewodniczący Obrad odczytał porządek obrad I sesji Rady Miejskiej w Janikowie, stwierdził, że wszyscy otrzymali ten porządek, dlatego zapytał o uwagi lub propozycje do porządku obrad.
Wobec nie zgłoszenia uwag do projektu porządku obrad Rada jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad:

Przywitanie przybyłych na sesję.

Przedstawienie wyników wyborów oraz wydanie zaświadczeń.

Złożenie ślubowania przez radnych rady 2002 -2006.

Złożenie ślubowania przez burmistrza.

Otwarcie I sesji Rady Miejskiej

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Wybór Komisji Skrutacyjnej.

Wybór przewodniczącego Rady Miejskiej w Janikowie

Wybór Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej.

Przedstawienie projektu budżetu na 2003r. oraz informacja o stanie mienia komunalnego.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2002 rok.

Ustalenie terminu kolejnej sesji.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.
Przewodniczący Obrad poinformował radnych , że pierwszą uchwałę jaką winna rada podjąć to wybór przewodniczącego Rady Miejskiej i w dalszej części wiceprzewodniczących. Zapoznał radnych z zasadami głosowania zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym.
Głos zabrał radny Kazimierz Ruta z pytaniem, czy rada nie powinna najpierw podjąć stosownej uchwały w sprawie regulaminu głosowania tajnego.
Radny Maciej Krzyżański stwierdził, że nie ma przeszkód aby taką uchwałę podjąć.
Przewodniczący obrad ogłosił przerwę do godziny 1600 w celu przygotowania stosownego projektu uchwały.
Po przerwie radny Tadeusz Łepski przedstawił projekt uchwały w sprawie Regulaminu głosowania tajnego przy wyborze Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Janikowie.
Za przyjęciem regulaminu głosowało 15 radnych, wobec powyższego uchwała została przyjęta jednogłośnie. / załącznik nr 1 do protokółu/
 
Punkt 8
Kolejny punkt porządku obrad to wybór komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia tajnych głosowań na I sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
Przystąpiono do zgłaszania kandydatów, a następnie wyboru komisji skrutacyjnej.
Zgłoszeni kandydaci na członka komisji skrutacyjnej to:

Radny Grzegorz Czerwiński,

Radny Jan Drzewiecki,

Radny Andrzej Mroziński.
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na pracę w komisji.
W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie, czyli 15 głosami za, członkami komisji skrutacyjnej zostali w/w kandydaci.
Przewodniczącym komisji skrutacyjnej został radny Jan Drzewiecki, który przypomniał, zgodnie z przyjętą wcześniej uchwałą Rady Miejskiej, zasady głosowania. Poinformował, że po przygotowaniu kart do głosowania z nazwiskami kandydatów należy pozostawić nie skreślone nazwisko tego kandydata, którego chce się wybrać, dotyczy to wszystkich głosowań tajnych.

Punkt 9
Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej w Janikowie.
Przewodniczący poprosił o składanie kandydatur.
Radny Krzysztof Dzieża zgłosił kandydaturę na Przewodniczącego Rady, radnego Macieja Krzyżańskiego.
Radny Tadeusz Łepski zgłosił kandydaturę radnego Kazimierza Rutę.
Przewodniczący poprosił o podawanie innych kandydatur. Innych kandydatur nie zgłoszono. Proponowani radni na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej wyrazili zgodę na kandydowanie.
W celu przygotowania kart do głosowania, Przewodniczący Obrad, ogłosił przerwę w obradach.
O godzinie 1615 wznowiono obrady. Komisja skrutacyjna rozdała kartki do głosowania, radni po wyczytaniu nazwiska przez członka komisji skrutacyjnej w porządku alfabetycznym oddawali głos do urny. Po zakończeniu głosowania komisja rozpoczęła pracę przy liczeniu głosów.
Po obliczeniu głosów Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Jan Drzewiecki odczytał protokół z przeprowadzonego głosowania, stwierdzając, że wolą 13 radnych Przewodniczącym Rady Miejskiej na kadencję 2002-2006 został radny Maciej Krzyżański. Radny Kazimierz Ruta otrzymał 2 głosy. /protokół oraz karty do głosowania stanowią załącznik nr 2 do protokółu/
Rada podjęła jednogłośnie uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady. /załącznik nr 3 do protokółu/
Przewodnictwo w obradach od radnego seniora przejął nowo wybrany Przewodniczący radny Maciej Krzyżański.
Podziękował za okazane zaufanie i wybór. Podziękował za oddane głosy. Postara się godnie reprezentować Radę na forum publicznym. Dodał, że wszyscy otrzymaliśmy mandat zaufania od wyborców. Na miejscu burmistrza mamy osobę, która otrzymała ogromne poparcie i pomożemy burmistrzowi w realizacji zadań.

Burmistrz poprosił o udzielenie głosu. Radni jednogłośnie, 15 głosami udzielili burmistrzowi głosu.
Burmistrz Andrzej Brzeziński pogratulował wyboru. Dodał, że nie można sobie wyobrazić aby radni i burmistrz nie współpracowali, poprosił aby potraktować tą kadencję jako jedną z najważniejszych. Aby nikt nie kierował się zawiścią i każdy z radnych pomógł w realizacji waszych celów jakie obiecaliście wyborcom. Podziękował za uwagę.

Punkt 10
Wybór Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Janikowie.
Przewodniczący rady poprosił o zgłaszanie kandydatur. Radny Dariusz Kunkel zgłosił kandydaturę radnego Romana Jaszcza, radny Jan Plewa zgłosił kandydaturę radnego Edwarda Morawskiego.
Więcej kandydatur nie zgłoszono. Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady ogłosił przerwę do czasu przygotowania kart do głosowania.
Po przerwie o godzinie 1655 Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Jan Drzewiecki przypomniał zasady głosowania. Do pracy przystąpiła komisja skrutacyjna, która po rozdaniu kart do głosowania przystąpiła do przeprowadzenia wyborów.
Wyczytywani kolejno według porządku alfabetycznego radni oddawali głos do urny. Po zakończeniu głosowania komisja skrutacyjna przystąpiła do liczenia głosów. Komisja skrutacyjna zapoznała Wysoką Radę z wynikami wyborów.
Na podstawie sporządzonego protokółu, Wiceprzewodniczącymi Rady Miejskiej w Janikowie na kadencję 2002 - 2006 zostali:
Radny Roman Jaszcz - 15 głosów,
Radny Edward Morawski - 15 głosów.
/protokół komisji oraz karty do głosowania stanowią zał. Nr 4 do protokółu/
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poprosił nowo wybranych Wiceprzewodniczących Rady o zajęcie miejsca przy stole prezydialnym.
Radny Roman Jaszcz oraz radny Edward Morawski podziękowali za wybór i okazane zaufanie.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących. Uchwała została przyjęta 15 głosami za, czyli jednogłośnie. /załącznik nr 5 do protokółu/

Punkt 11
Rada udzieliła głosu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu.
Burmistrz podziękował członkom Zarządu Gminy za współpracę, Pani Skarbnik za przygotowanie projektu budżetu. Proponowany termin sesji budżetowej to 28 grudnia br. Na najbliższej sesji zostaną wybrane składy komisji aby można omawiać projekt budżetu na 2003 rok, każdy z radnych go otrzymał i może się z nim zapoznać.
Burmistrz poinformował radnych o stanie finansowym gminy na dzień 18.11.2002r.:

rachunek bieżący UGiM 306.470,00 zł

rachunek bieżący oświaty 21.801,00 zł

rachunek FOŚ 7.175,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych wg stanu księgowego na dzień 14 listopada 2002r.:
- dochody - 19.315.575,00, co stanowi 83% planu rocznego po zmianach,
- wydatki - 20.436.278,00, co stanowi 77% planu rocznego po zmianach

Deficyt ustalony na dzień 14.11.2002r. - 1.120. 703,00 zł, tj. 34% kwoty deficytu planowanego
Niedobór budżetu został pokryty środkami pożyczki w WFOŚi GW w Toruniu w miesiącu lipcu br. oraz kredytem zaciągniętym w Banku Zachodnim WBK S.A.
Andrzej Brzeziński poinformował zebranych, że remont mostu został zakończony oraz remont drogi powiatowej i wojewódzkiej.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza podziękowano za wystąpienie.

Przewodniczący Rady ogłosił 10 minut przerwy na zrobienie wspólnego zdjęcia radnych nowej kadencji.
O godzinie 1710 wznowiono obrady i przystąpiono do kolejnego punktu obrad.

Punkt 12
Zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher.
Zmian w budżecie na 2002r. dokonano w oparciu o Decyzję Wojewody Kujawsko - Pomorskiego.
Korekty planu dotyczą w szczególności zwiększeń dotacji na realizację zadań zleconych i własnych. Dodatkowe środki na własne zadania bieżące zwiększają plany w:
Dziale 801 - Oświata i wychowanie o kwotę 4.248,00 zł,
Dziale 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 3.603,00 zł
Ponadto zwiększono plan dotacji na zadania zlecone w:
Dziale 853 - Opieka społeczna o kwotę 27.459,00 zł,
Dziale 900 - Gospodarka komunalna o kwotę 24.870,00 zł
Oraz zmniejszono plan w dodatkach mieszkaniowych o kwotę 9.515,00 zł, a także w dotacji na sfinansowanie składek na ubezpieczenie zdrowotne podopiecznych tutejszego Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej o kwotę 9.150,00 zł.
Inne przeniesienia w planie dotyczą zmiany klasyfikacji budżetowej. Saldo zmian po stronie dochodów wynosi 42.115,00 zł. Zmiany wprowadzone po stronie wydatków budżetowych wynikają przede wszystkim z korekty planu dochodów w zakresie dotacji. Ponadto są wynikiem zmniejszenia planu wydatków w tych klasyfikacjach, w których wykonanie jest stosunkowo niskie, a zaangażowanie wydatków do końca roku wskazuje na oszczędności.
Zwiększenie planu wydatków w dziale 400 - Dostarczanie ciepła, zostało wymuszone brakiem wpływu środków na rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, szczególnie w drugim półroczu br. W związku z tym, zadanie inwestycyjne pn. Modernizacja systemu ciepłowniczego W-4, na które odbył się przetarg i prace są już na ukończeniu musi być finansowane ze środków budżetowych.
W dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa, uzupełniono plan wydatków w § 4300 o kwotę 145.000,00 zł. Są to środki przeznaczone na utrzymaniu części wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych.
Plan wydatków ustalony na początek roku budżetowego był pomniejszony o kwotę funduszu remontowego, jednak wpływy z tytułu tego funduszu będą stanowiły przychód do budżetu, a nie zmniejszenie wydatków. Oszczędności ustalone w podziałkach klasyfikacji budżetowej w działach 801 - Oświata i wychowanie oraz 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesione zostały do działu 400 - Dostarczanie ciepła.
Saldo zmian po stronie wydatków wynosi 42.115,00 zł.

Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionego projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami na 15 obecnych. /zał. nr 6 do protokółu/

Punkt 13
Ustalono następny termin sesji na dzień 26 listopada o godzinie 1530 , na której zostaną wybrane komisje Rady Miejskiej.

Punkt 14
Radny Kazimierz Ruta poruszył problem wypłat wynagrodzeń w Firmie Janitex. Poprosił o wyjaśnienia dlaczego w zakładzie tym nie wypłacono zatrudnionym tam pracownikom wynagrodzeń za miesiąc październik br.
Przewodniczący Rady zasugerował, aby sprawą zajęli się prawnicy, można by pomóc tym pracownikom w odzyskaniu wynagrodzeń poprzez sąd pracy.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że jest zbyt wcześnie aby sprawę kierować do sądu pracy, ponieważ sytuacja taka nie trwa zbyt długo, a zakład pracy zamiast wypłacić zaległe wynagrodzenia ponosił by dodatkowe koszty.
Radny Kazimierz Ruta poruszył sprawę przeznaczenia i wykorzystania budynku po byłym przedszkolu przy ulicy Miłej w Janikowie. Na jednej z poprzednich sesji była propozycja przekazania części tego budynku dla Stowarzyszenia DAR SERCA w Janikowie, obecnie nie są tam wykonywane żadne prace remontowe.
Burmistrz wyjaśnił, że nie podjęto jeszcze decyzji jaką część tego budynku otrzyma Stowarzyszenie, decyzję w tej sprawie podejmie już nowa Rada. Prace remontowe przewidziane są na zimę. Przewidziane jest spotkanie z Zarządem DARU SERCA. Jako Stowarzyszenie wymaga przeanalizowania jego działalność, niewątpliwe jest, że potrzebne są mu pomieszczenia.
Do zadysponowania pozostaje jeszcze budynek na ulicy 1-go Maja w Janikowie Jest to budynek historyczny i powinien pełnić funkcje publiczne. Zima jest dobrym okresem do tego typu remontów, które wykonywane są wewnątrz budynków. Jednakże na dzień dzisiejszy pilniejsze jest wykonanie remontu w budynku przy ulicy Miłej.

 
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1730 zakończył I Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Janikowie

Maciej Krzyżański




Wytworzył: Barbara Smolik (5 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (5 stycznia 2005, 14:21:50)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (24 lutego 2005, 14:27:07)
Zmieniono: poprawienie błędu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1468

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23