BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z II sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 26 listopada...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z II sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 26 listopada 2002r.

P R O T O K Ó Ł

z II sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 26 listopada 2002r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył II sesję i po powitaniu radnych, przybyłych gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Protokolantem II sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański zaproponował wykreślenie punktu 7 porządku obrad. Wybór przewodniczących Komisji Rady Miejskiej może odbyć się w głosowaniu jawnym. Zostało to uzgodnione z radcą prawnym P. Sławomirem Walenińskim.
Za wprowadzeniem zmian głosowało 15 radnych na 15 obecnych. Wobec powyższego Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Składanie interpelacji.

Sprawozdanie z pracy Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia liczby, rodzaju i ilości członków stałych komisji Rady.

Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji Rady.

Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członków komisji Rady.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z I Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Składanie interpelacji
Radny Tadeusz Łepski zwrócił uwagę na zanieczyszczenia wokół plaży przy jeziorze. Poprosił o skierowanie służb porządkowych aby uporządkować ten teren.
Przewodniczący Rady zwrócił uwagę radnemu, że jest to raczej wniosek niż interpelacja. Interpelacja powinna być złożona na piśmie na ręce Przewodniczącego Rady lub w sekretariacie.
Radny Kazimierz Ruta zawnioskował o wykonanie zajazdu autobusowego na przystanku PKS przy cmentarzu komunalnym. Aktualnie tablica informacyjna o przystanku przytwierdzona jest do drzewa. Zatrzymywanie odbywa się na prośbę pasażerów odwiedzających cmentarz. Nie rozwiązanie tego problemu może doprowadzić do wypadku. /załącznik nr 1 do protokółu/

Punkt 6
Rada Miejska jednogłośnie udzieliła głosu z-cy burmistrza Jackowi Dumie,
Jacek Duma poinformował zebranych, że Zarządzeniem Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo nr 7/200r z dnia 19 listopada 2002r. został powołany na stanowisko z-cy burmistrza i może reprezentować burmistrza.
Przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunek bieżący UGiM 452.670,00

rachunek bieżący oświaty 412.126,00

rachunek FOŚ 35.214,00
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 22 listopada 2002r.:
- dochody - 20.736.770,00, co stanowi 89% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 22.705.560,00, co stanowi 85% planu rocznego po zmianach
Deficyt ustalony na dzień 22.11.2002r. 1.968.790,00 zł, to jest 59% kwoty deficytu planowanego.
Niedobór budżetu został pokryty środkami pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w miesiącu lipcu br. Oraz kredytem zaciągniętym w Banku Zachodnim WBK S.A.
Poinformował, że obecnie od nowej kadencji Rady Miejskiej nie odbywają się posiedzenia zarządu, decyzje podejmuje burmistrz.
Przeprosił również za nieobecność burmistrza na obradach, ale był obecny w Agencji Rozwoju Regionalnego, ponieważ istnieje możliwość otrzymania wsparcia finansowego.
Wobec nie zgłoszenia pytań do z-cy burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 7
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia liczby, rodzaju i ilości członków stałych komisji Rady.
Przewodniczący Rady poinformował, że prezydium Rady Miejskiej złożyło propozycję powołania następujących komisji:

komisja Rewizyjna w składzie 3 członków,

komisja Rolna i Ochrony Środowiska w składzie 3 członków,

komisja Budżetu i rozwoju w składzie 4 członków,

komisja Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty w składzie 4 członków.

Radny Antczak zwrócił uwagę na fakt, iż zgodnie ze statutem komisja rewizyjna powinna liczyć 4 osoby.
Przewodniczący poprosił o udzielenie głosu radcy prawnemu, aby wyjaśnił: ponieważ statut gminy jest nieadekwatny do obowiązującej obecnie ustawy o samorządzie gminnym, czy rada podejmując uchwałę zgodnie z tym statutem, czy ta uchwała nie będzie uchylona przez Wojewodę.
Jednogłośnie udzielono głosu radcy prawnemu, który wyjaśnił, że obecnie nadal obowiązuje statut gminy, i będzie obowiązywał tak długo aż nie zostanie zaktualizowany i dostosowany do obowiązującej ustawy. Zgodnie ze statutem komisja rewizyjna liczy 4 członków.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag co do przedstawionej propozycji odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 15 głosach za.

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji Rady Miejskiej w Janikowie.
Przewodniczący Rady przypomniał, że przewodniczących komisji wybieramy w głosowaniu jawnym. Na przewodniczącego komisji Rewizyjnej zaproponował radnego Kazimierza Rutę. Radny wyraził zgodę.
Radny Dariusz Kunkel i Antczak poprosili o 5 minut przerwy, aby przeanalizować wcześniej podjętą uchwałę i jej zgodność ze statutem, ponieważ zgodnie z jego zapisem komisja rewizyjna liczy 4 członków ale oprócz przewodniczącego.
Obrady zostały wznowiono o godz. 1605.
Jednogłośnie udzielono głosu radcy prawnemu Sławomirowi Waleńskiemu, który wyjaśnił, że wcześniej podjęta uchwała nie weszła jeszcze w życie bo nie została ogłoszona w sposób zwyczajowo przyjęty i rada może ją anulować i ponownie przystąpić do głosowania. Przewodniczący Rady poprosił o głębsze analizowanie prezentowanych uchwał aby na przyszłość unikać podobnych sytuacji.
Podziękował radnym: Kunkelowi i Antczakowi za zwrócenie uwagi.
Rada Miejska jednogłośnie anulowała wcześniej podjętą uchwałę dotyczącą ustalenia liczby, rodzaju i ilości członków stałych komisji Rady Miejskiej. Za anulowaniem uchwały głosowało 15 radnych.
Ponownie odczytano projekt wyżej wymienionej uchwały z naniesioną poprawką w § 1 ust. 2 lit. “a” Komisja Rewizyjna w składzie 5 członków, która została podjęta jednogłośnie 15 głosami na 15 obecnych radnych. /zał. Nr 2/
Następnie przystąpiono do omawiania dalszego porządku obrad. Przegłosowano kandydaturę radnego Kazimierza Ruty na przewodniczącego komisji Rewizyjnej. Kandydatura została przyjęta jednogłośnie 15 głosami.
Radny Edward Morawski na przewodniczącego komisji Rolnej i Ochrony Środowiska zaproponował radnego Krzysztofa Dzieżę. Kandydat wyraził zgodę. Radni jednogłośnie przegłosowali kandydaturę 15 głosami za.
Radny Maciej Krzyżański na przewodniczącego komisji Budżetu i Rozwoju zaproponował radnego Tadeusza Łanuchę. Radny wyraził zgodę, rada 15 głosami przyjęła propozycję, czyli jednogłośnie.
Na przewodniczącego komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty radny Grzegorz Czerwiński zaproponował radnego Edwarda Antczaka, który wyraził zgodę na przewodniczenie tejże komisji. Propozycja powołania radnego Antczaka została przyjęta jednogłośnie 15 głosami na 15 obecnych radnych podczas obrad.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżańki przedstawił projekt uchwały z uzupełnionymi nazwiskami radnych na przewodniczących poszczególnych komisji Rady Miejskiej. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, czyli uchwała została przyjęta jednogłośnie. / zał.nr 3/

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członków stałych komisji Rady Miejskiej w Janikowie.
Prezydium Rady zaproponowało następujący skład komisji oprócz przewodniczących:

Komisji Rewizyjnej: Jerzy Borzymowski, Jan Drzewiecki, Jan Plewa, Roman Jaszcz,

Komisji Rolnej i Ochrony Środowiska: Edward Morawski, Dariusz Kunkel,

Komisji Budżetu i Rozwoju: Tadeusz Łepski, Jan Drzewiecki, Ryszard Chudański,

Komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty: Jan Plewa, Andrzej Mroziński, Grzegorz Czerwiński,
Wobec nie zgłoszenia uwag, co do przedstawionych propozycji składu osobowych komisji Rady przystąpiono do odczytania projektu uchwały a następnie do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 15 głosami. /załącznik nr 4/

Punkt 10
Jednogłośnie głosu udzielono z-cy burmistrza Jackowi Dumie, który udzielił odpowiedzi na interpelacje.
Wyjaśnił, że teren wokół jeziora jest na bieżąco porządkowany, zostaną podjęte działania aby uporządkować ten teren.
Jeśli chodzi o przystanek koło cmentarza komunalnego, zarządcą tej drogi jest starostwo powiatowe. Można ewentualnie wykonać zajazd dla przystanku autobusowego.

Punkt 11, 12
Wnioski i zapytania. Kolejno głos zabrali.

Radny Tadeusz Łepski - zgłosił trzy wnioski, aby na głównej plaży nawieźć piasku, odbywają się tam zawody motorowodne i inne imprezy, jest to wizytówka naszej gminy.

Chodnik koło Zakładów Sodowych w kierunku cmentarza podczas remontu drogi został uszkodzony. Odbierając tą inwestycję zapomniano o jego naprawie.

Nie pala się dwie lampy przy chodniku koło ogródków działkowych, łącznik ulicy Przemysłowej i Słonecznej koło Janikosody.

Głosu udzielono z-cy burmistrza Jackowi Dumie, który wyjaśnił, że chodnik koło cmentarza nie obejmował inwestycji, jak będą środki na jego naprawę prace te zostaną wykonane. Jeśli chodzi o lampy to poprosił o zgłaszanie takich sytuacji do pracownika P. Krzysztofa Leśniewskiego i na bieżąco będą takie awarie usuwane.


Radny Grzegorz Czerwiński zgłosił trzy wnioski - skorzystał z obecności Komendanta Posterunku Policji w Janikowie P. Grzegorza Sobkowiaka i poprosił o zwrócenie uwagi wokół terenu działek. Zwłaszcza teraz w okresie , kiedy na działkach jest mniej ludzi, brama główna powinna być zamykana.

Czy na dzień dzisiejszy w pełni działa już monitoring, tak jak powinien oraz, czy nie można naprawić zniszczone znaki drogowe.

Przejazd kolejowy, czy będzie naprawiony.

Głosu udzielono z-cy burmistrza, który wyjaśnił, że jeżeli chodzi o przejazd kolejowy to była już robiona interwencja, jest projekt remontu przejazdu. Od czasu jego wykonania, kolej nie wykonywała żadnych napraw bieżących
Odpowiedział również na pytanie z poprzedniej sesji dotyczące zabezpieczenia budynku komunalnego po byłym przedszkolu przy ulicy Miłej w Janikowie. Został przydzielony tam stróż, pracownik z robót publicznych, wymieniono zamki, aby nie dochodziło do dewastacji.
Przewodniczący Rady zwrócił uwagę również na budynek przy ulicy 1-go Maja. Władze gminy powinny jak najszybciej rozwiązać problem tych dwóch budynków. Są organizacje, które zajęły by się tymi obiektami i nie dochodziło by do ich niszczenia.

Rada jednogłośnie 15 głosami udzieliła głosu P. Grzegorzowi Sobkowiakowi Komendantowi Posterunku Policji w Janikowie.
Poinformował on, że ogrody działkowe są patrolowane i zamykane. Policja brała udział w posiedzenia Zarządu ogródków działkowych i dyskutowano jak ten problem rozwiązać.
Jeśli chodzi o monitoring to na dzień dzisiejszy nie działa tak jak powinien, brak części zamiennych do jednego z urządzeń.
Podziękowano komendantowi za wyjaśnienia i jednogłośnie udzielono głosu z-cy burmistrza Jackowi Dumie, wyjaśnił, że jest to urządzenie umożliwiające podgląd obrazu. W budżecie gminy nie ma na to środków. Komenda Powiatowa też nie chce pokryć kosztów jego naprawy. Monitoring jest własnością gminy a Policja go użytkuje. W budżecie należy wykazać środki na naprawy monitoringu. Gmina również płaci ze swoich środków za dyżury policjantów przy monitoringu.


Radny Kazimierz Ruta zwrócił uwagę na fakt iż wprowadzenie stróża w budynku przy ulicy Miłej nie rozwiązuje problemu.
Zadał pytanie do mecenasa Waleńskiego, art. 18 pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym mówi, że rada ustala wynagrodzenie burmistrza, powołuje skarbnika i sekretarza, czy nie należy wywołać takich uchwał. Uważa, że jest to przywilej rady a nawet obowiązek. Chodzi o to aby być zgodnym z ustawą.
Rada jednogłośnie udzieliła głosu:

z-cy burmistrza, wyjaśnił, że na temat wynagrodzenia burmistrza były prowadzone rozmowy z Regionalną Izbą Obrachunkową, która wyjaśniła, że podjęta uchwała przez radę poprzedniej kadencji nadal obowiązuje, bo nie dotyczy konkretnej osoby, a jedynie mówi się w niej o burmistrzu bezosobowo.

Radcy prawnemu Sławomirowi Waleńskiemu - skarbnik i sekretarz są powołani uchwałami i one obowiązują dopóki nie zostaną uchylone przez Radę Miejską, istnieje ciągłość władzy w gminie.

Maciej Krzyżański podziękował radnemu Kazimierzowi Rucie za uwagi, rada będzie kolejno rozwiązywać wszystkie problemy. Uchwała o wynagrodzeniu burmistrza nie ustala wynagrodzenia dla konkretnej osoby lecz jej zapis ustala wynagrodzenie burmistrza Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady pogratulował przewodniczącym komisji Rady Miejskiej za wybór i życzył im owocnej pracy. Poprosił o szybkie posiedzenia komisji, przygotowanie planów pracy oraz dostarczenie oświadczeń majątkowych w terminie.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 16/50 zakończył II Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Janikowie

Maciej Krzyżański




Wytworzył: Barbara Smolik (5 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (5 stycznia 2005, 14:28:02)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (24 lutego 2005, 14:26:25)
Zmieniono: poprawienie błędu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1278

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23