BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z V sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 03 marca 2003r.
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z V sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 03 marca 2003r.

P R O T O K Ó Ł

z V sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 3 marca 2003r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył V sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości: radnego powiatowego Pana Maska Szubargę, sołtysów gminy Janikowo, kandydata na członka kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej Panią Małgorzatę Perucką, Pana Macieja Golz kandydata na sekretarza gminy, przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy, Komendanta Posterunku w Janikowie Pana Grzegorza Sobkowiaka oraz Komendanta Powiatowego Policji Pana Zdzisława Feit, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Edward Antczak - usprawiedliwiony,
Radny Ryszard Chudański - nieusprawiedliwiony

Protokolantem V sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o wyrażenie stanowiska w tym zakresie. Wobec nie zgłoszenia uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:


Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Zmiany w budżecie na 2003r.

Podjęcie uchwały w sprawie odwołania ze stanowiska sekretarza Gminy i Miasta Janikowo Pana Jacka Dumę.

Podjęcie uchwały w sprawie powołania na sekretarza Gminy i Miasta Janikowo Pana Macieja Golz.

Podjęcie uchwały w sprawie zgłoszenia do kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy kandydata na członka kolegium.

Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Janikowie dokonywania czynności w sprawach z zakresu Prawa Pracy

Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie Gminy i Miasta przedstawiona przez Komendanta Posterunku w Janikowie.

Sprawozdanie Kierownika OSiR w Janikowie z zadań założonych i wykonanych w 2002r.

Sprawozdanie kierownika MGOPS w Janikowie z zadań założonych i wykonanych w 2002r.

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty prolongacyjnej.

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości.

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad zapłaty za nabycie nieruchomości i lokali w trybie bezprzetargowym.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym działek przeznaczonych na cele usług rzemiosła o charakterze nieuciążliwym, oraz pod zabudowę mieszkaniową i sprzedaży lokalu użytkowego.

Podjęcie uchwały w sprawie przejęcie nieruchomości do zasobów gruntów mienia komunalnego gminy Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działki na cele rolne.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działki stanowiącej gminny zasób nieruchomości w drodze bezprzetargowej.

Podjęcie uchwały w sprawie kupna działki do zasobów gruntów mienia komunalnego gminy.

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminy i Miasta Janikowo

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia formy organizacyjno - prawnej dla czterech szkół podstawowych i przedszkola miejskiego w Janikowie.

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2003 rok

Podjęcie uchwały w sprawie nałożenia na przedsiębiorców prowadzących punkty skupu złomu żeliwnego i metali nieżelaznych na terenie Gminy i Miasta Janikowo obowiązku ewidencjonowania tożsamości osób dostarczających złom oraz rejestracji jego rodzaju i ilości.

Podjęcie uchwały w sprawie sposobu wykonywania zadań własnych gminy z zakresu pomocy społecznej.

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany statutu jednostki organizacyjnej pomocy społecznej pod nazwą "Środowiskowy Dom Samopomocy".

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII-156/2000 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 23 sierpnia 2000 roku w sprawie wysokości stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz zasad podziału specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę i Miasto Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmiany w uchwale Nr III-12/2002 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 11 grudnia 2002r. w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku.

Zatwierdzenie planu pracy Rady Miejskiej w Janikowie.

Zatwierdzenie planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z IV Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie nad udzieleniem głosu na V sesji Rady Miejskiej w Janikowie Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu, z-cy burmistrza Jackowi Dumie i Skarbnikowi Gminy Bogumile Szumacher. Zaproponował aby tym jednym głosowaniem jednorazowo udzielić głosu na wszystkie wystąpienia na tej sesji. Rada Miejska jednogłośnie, 13 głosami za, udzieliła głosu burmistrzowi, z-cy burmistrza i skarbnikowi.
Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił sprawozdanie ze swojej pracy pomiędzy sesjami:

Wydano 7 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:

złożenia oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej,

harmonogramu budżetu na 2003 rok,

odwołania członków stałej komisji przetargowej,

powołania członków komisji przetargowej,

ustalenia dodatków dla dyrektorów szkół i przedszkola na I kwartał 2003r.,

ustalenia odpłatności za wynajem Sali wiejskiej w Kołodziejewie,

odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa własności działek położonych w Janikowie – własność RSP - kupujący "BROSTER".


Pozytywnie rozpatrzono wniosek o umorzenie odpłatności za miesiąc styczeń za wynajem lokalu użytkowego w Janikowie – awaria centralnego ogrzewania, lokal był nieczynny i kradzież w lokalu.


W związku z korzystaniem już z umorzeń w latach poprzednich, negatywnie rozpatrzono wniosek w sprawie umorzenia za miesiąc styczeń o 50% odpłatności za prowadzenie targowisk miejskich.


Wydano 5 decyzji - pozwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych - 3 w sklepach i 2 w lokalach.


Wydano 18 orzeczeń o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w własność. /zał. Nr 1 do protokółu/

W dalszej części swojej wypowiedzi burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 01.212,00 zł, w tym rachunek bieżący oświaty - 554.499,00 zł

rachunek FOŚ - 120.907,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 28 lutego 2003r.:
- dochody - 4.343.845,00, co stanowi 16,7% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 4.095.064,00, co stanowi 14,7% planu rocznego po zmianach
Na dzień 28 lutego 2003 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 248.781,00 zł. Od 1 lutego 2003r. gmina zaciągnęła kredyt w rachunku bieżącym w kwocie 300.000,00 zł. Na dzień obrad sesji gmina nie korzysta z kredytu w rachunku.
Zadłużenie na dzień 28 lutego 2003r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - 1.297.924,00 zł,

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu - 1.399.753,00 zł.
Według planu 16,2% zadłużenie gminy na dzień 28 lutego 2003r. wynosi 10,4%.
Burmistrz poinformował, że średnia płaca w administracji łącznie z kadrą kierowniczą wynosi - 2.566,80 zł, a bez kadry kierowniczej - 2.302,60 zł. /zał.nr 2 do protokółu/
Burmistrz w swoim wystąpieniu poruszył sprawę, która w ostatnich dniach nurtuje społeczeństwo Janikowa, a mianowicie sprawę dalszego bytu Cukrowni Janikowo. Poinformował, że "wszystko wskazuje na to, że tą kampanię cukrownia przepracuje, ale co będzie dalej to trudno powiedzieć" Z informacji jakie posiadał burmistrz wynikało, że na dzień dzisiejszy około 38 osób nabywałoby prawa do zasiłku przedemerytalnego bądź emerytury. Gmina może ewentualnie umorzyć podatki dla Cukrowni, jednak pod warunkiem, że umorzone środki zostaną wykorzystane na prace inwestycyjne. Nie można dopuścić do zamknięcia cukrowni.
Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za wystąpienie i poprosił o pytania do burmistrza.
Radny Kazimierz Ruta poprosił o podanie składu komisji przetargowej jaka została powołana.
Burmistrz podał, że w skład komisji przetargowej, która została powołana zarządzeniem wchodzą: P.Golz Maciej, P. Pyzik Zbigniew, P. Grażyna Derkowska oraz P. Ludomir Szczupakowski.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji
Na V sesji Rady Miejskiej w Janikowie nie zgłoszono żadnej interpelacji

Punkt 7
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2003 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, że zmian dokonano na podstawie otrzymanej informacji i decyzji: pismo Ministra Finansów oraz decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego.
Zmiany dotyczą zmniejszenia dochodów związanych z realizacją zadań zleconych oraz skorygowana została wielkość przyznanej subwencji w części oświatowej i podstawowej.
W konsekwencji zmian po stronie dochodów wprowadzone zostały korekty w planie wydatków budżetowych.
Środki subwencji zostały rozdysponowane w dziale 801 - Oświata i wychowanie i przeznaczono je na zwiększenie wynagrodzeń i pochodnych od płac oraz na dokształcanie nauczycieli.
Do planów wydatków inwestycyjnych wprowadzone zostało nowe zadanie - zakup zmywarki dla Szkoły Podstawowej w Kołodziejewie.
W związku ze zmniejszeniem dotacji na zadania zlecone zmniejszony został plan wydatków w dziale 853 - Opieka Społeczna w następujących działach:

85313 - składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające zasiłki,

85314 - zasiłki i pomoc w naturze,

85316 - zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne.
Korekta planu po stronie dochodów i wydatków zmniejsza budżet na kwotę 21.373,00 zł.
Skarbnik dodała, że gmina otrzyma środki od Wojewody w kwocie 94.000,00 zł na dożywanie dzieci.
Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 13 głosach za. /zał. Nr 3/

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie odwołania sekretarza Gminy i Miasta Janikowo Pana Jacka Dumę.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że Pan Jacek Duma pełnił obowiązki sekretarza i jednocześnie z-cy burmistrza. Obecnie jest propozycja rozdzielenia tych stanowisk.
Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik nr 4 do protokółu/

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie powołania sekretarza Gminy i Miasta Janikowo Pana Macieja Golz.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że przez kilka lat Urząd pracował bez etatowego sekretarza. Na dzień dzisiejszy jest zbyt wiele spraw, dlatego też uzasadnione jest powołanie na to stanowisko Pana Macieja Golz, który posiada kwalifikacje i doświadczenie w pracy samorządowej, oraz znajomość języka angielskiego.
Jednogłośnie udzielono głosu kandydatowi na sekretarza Panu Maciejowi Golz, który dokonał krótkiej prezentacji swojej osoby.
Jest absolwentem Akademii techniczno - Rolniczej w Bydgoszczy. Pracował w regionalnej Izbie Obrachunkowej w jednostce kontroli, ukończył podyplomowe studia z zakresu prawa. Poinformował, że przeprowadził szereg kontroli, co pozwoliło na zapoznanie się ze specyfiką pracy w urzędzie. Dodał, że wiedza, którą zdobył będzie mogła służyć dla dobra Urzędu i rozwoju miasta.
Radny Kazimierz Ruta stwierdził, "że w aktualnej sytuacji dobrze się stało, że jest spoza miasta, bo nie jest powiązany żadnymi układami, będzie Pan pilnował pracy w Urzędzie, poprawi się praca urzędników" .
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański podziękował Panu Golz za wystąpienie i odczytał projekt uchwały, a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik nr 5 do protokółu/

Punkt 10
Zgłoszenie do kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy kandydata na członka kolegium.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poprosił o pozytywne zaopiniowanie kandydatury Pani Małgorzaty Peruckiej. Przytoczył rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 stycznia 2000r.w sprawie siedzib i zasięgu terytorialnego regionalnych izb obrachunkowych oraz szczegółowej organizacji izb, liczby członków kolegium i trybu postępowania (Dz.U.Nr 3, poz. 34).
Pani Małgorzata Perucka zawsze była oceniana jak najlepiej, zawsze starała się pomóc rozwiązać problemy samorządów, aby ich działania były zgodne z prawem.
Rada oddała głos Pani Małgorzacie Peruckiej, która dokonała krótkiej prezentacji swojej osoby.
Podziękowała za rekomendację na stanowisko członka kolegium. Jest związana z samorządem terytorialnym od 1990 roku. Idea samorządowa jest jej bardzo bliska. Od 1993 roku pracuje w RIO. Zapewniła, że będzie się starała wykorzystać swoje doświadczenie, by wzmacniać ideę samorządową, aby wszystko było zgodne z prawem i nie stwarzać zbędnych przeszkód.
Przewodniczący podziękował za wystąpienie i poprosił o zadawanie pytań.
Głos zabrał radny Kazimierz Ruta, który stwierdził, że szkoda, iż na to stanowisko nie można powołać kogoś z Janikowa, ale będzie głosować za osobą kompetentną "i Pani spełnia nasze oczekiwania".
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań przystąpiono do odczytania projektu uchwały a następnie do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik nr 6/
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański pogratulował Pani Małgorzacie Peruckiej wyboru.
Punkt 11
W punkcie tym Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Janikowie dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy uporządkuje sprawy np. podpisania udzielenia urlopu dla burmistrza, delegacji dla burmistrza. Upoważnienie to nie daje Przewodniczącemu Rady prawa do ustalania wynagrodzenia dla burmistrza.
Radny Kazimierz Ruta zwrócił uwagę na to, iż należy to ująć w statucie gminy.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami, czyli jednogłośnie. /zał. Nr 7/

Punkt 12
Bezpieczeństwo na terenie gminy i miasta było w sposób szczegółowy przedstawione na komisjach Rady Miejskiej i przyjęto je pozytywnie.
Rada Miejska jednogłośnie głosu udzieliła Komendantowi Powiatowemu Policji w Inowrocławiu Pana Zdzisławowi Feit.
Komendant Powiatowy stwierdził, że bezpieczeństwo to bardzo trudna sprawa, nie można go wywarzyć, natomiast ważne jest poczucie bezpieczeństwa.
Na terenie Gminy i Miasta Janikowo udało się zahamować rozszerzanie się przestępstwa. Pan Zdzisław Feit podziękował za współpracę. Będą czynione starania aby było jeszcze lepiej i bezpieczeństwo będzie ulegało poprawie. Dodał, że wyniki wykazane przez Komisariat w Janikowie są najlepsze w całym powiecie.
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady podziękował za wystąpienie. /sprawozdanie stanowi zał. Nr 8 do protokółu/

 
 
 
Punkt 13
Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z działalności Ośrodka Sportu i Rekreacji w Janikowie za 2002r. było szczegółowo omawiane na komisjach Rady Miejskiej i zostało przyjęte pozytywnie. /zał.nr 9/
Wobec nie zgłoszenia uwag Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański ogłosił 10 minut przerwy. Obrady wznowiono o godzinie 1640 przystąpiono do omawiania dalszego porządku obrad.

Punkt 14
Obecnie w posiedzeniu Rady Miejskiej uczestniczy 12 radnych, na salę obrad nie powrócił radny Grzegorz Czerwiński.
Po przerwie w obradach Rady nie uczestniczył Burmistrz Andrzej Brzeziński.
Podobnie jak w poprzednich punktach szczegółową analizę realizacji zadań własnych i zleconych gminie w 2002r. przez Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, złożoną przez kierownika MGOPS, dokonały komisje Rady na swoim posiedzeniu. Sprawozdanie zostało przyjęte pozytywnie.
Nie zgłoszono żadnych uwag ani pytań. /zał. Nr 10 do protokółu/

Punkt 15
Ustalenie wysokości opłaty prolongacyjnej.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że podjecie uchwały ma na celu dostosowanie wysokości opłaty prolongacyjnej do możliwości płatniczych podatników, którzy korzystają z odroczeń podatku w związku z trudną sytuacją finansową.
Wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 12 głosami. /załącznik nr 11 /

 
 
Punkt 16
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu podziału nieruchomości.
Jacek Duma wyjaśnił, że burmistrz w drodze decyzji może ustalić opłatę adiacencką z tytułu wzrostu wartości nieruchomości powstałej na skutek jej podziału. Stawkę procentową tejże opłaty ustala jednak Rada Miejska w drodze uchwały w wysokości nie większej niż 50% różnicy wartości nieruchomości. Propozycja uchwały to 40% różnicy jej wartości.

Na salę obrad powrócił radny Grzegorz Czerwiński. Obecnie w obradach uczestniczy 13 radnych.

Wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik nr 12 /

Punkt 17
Ustalenie zasad zapłaty za nabycie nieruchomości i lokali w trybie bezprzetargowym.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że chodzi tutaj o sprzedaż dotychczasowym lokatorom lub dzierżawcom. Rada może zastosować umowne stawki oprocentowania do rozłożonej na raty nie spłaconej części ceny za nabycie nieruchomości.
W związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. /zał. Nr 13/

Punkt 18
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym działek przeznaczonych na cele usług lub rzemiosła o charakterze nieuciążliwym, oraz pod zabudowę mieszkaniową i sprzedaży lokalu użytkowego.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował zebranych, że nieruchomości stanowią własność gminy Janikowo, cele na jakie określono sprzedaż są zgodne z przeznaczeniem w planie zagospodarowania przestrzennego miasta Janikowa. Podjęcie uchwały pozwoli na inwestowanie na terenie miasta.
Wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik nr 14 /

 
Punkt 19
Przejęcie nieruchomości do zasobów gruntów mienia komunalnego gminy Janikowo.
Jacek Duma wyjaśnił, że gmina Janikowo przejmie nieodpłatnie działki Skarbu Państwa zabudowane i niezabudowane, położone w Kołodziejewie. Dysponuje nimi Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska w Janikowie oraz jedną działkę położoną w Janikowie, użytkownik wieczysty Pani Halina Dąbrowska. Uchwała zostanie podjęta zgodnie z pozytywną opinią Starosty Inowrocławskiego.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do losowania. Rada uchwałę przyjęła 13 głosami za, czyli jednogłośnie. /załącznik nr 15/

Punkt 20
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że gmina nabywa lokal mieszkalny, istnieje możliwość dokonania zamiany lokalu, ponieważ najemców nie stać na utrzymanie tego lokalu. Jednak aby dokonać takiej zamiany oba lokale mieszkalne muszą być własnością gminy. Cena za nabycie lokalu mieszkalnego 20.000 złotych zostanie rozłożona na raty odpowiadające wysokości miesięcznego czynszu, jaki dotychczasowy właściciel będzie uiszczał z zawarciem umowy najmu lokalu.
Przewodniczący Rady poprosił o opinię w tej sprawie mecenasa Sławomira Waleńskiego, któremu Rada udzieliła głosu. Mecenas Waleński stwierdził, że przedstawiona uchwała jest zgodna z prawem.
Następnie odczytał projekt uchwały, w związku z brakiem uwag, co do projektu uchwały przystąpiono do głosowania. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik Nr 16 do protokółu/

Punkt 21
Sprzedaż działki na cele rolne.
Wyjaśnień udzielił z-ca burmistrza Jacek Duma. Dotychczasowy dzierżawca zwrócił się do gminy Janikowo o zakup działki w okresie dzierżawy tej nieruchomości. Nieruchomość położona jest w Dębinie.
Ponieważ projekt uchwały był omawiany na komisjach Rady odczytało projekt uchwały i przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych . /załącznik Nr 17 do protokółu/

Punkt 22
W punkcie tym z-ca burmistrza wyjaśnił, że działka, położona w Balicach, nie może stanowić odrębnej nieruchomości. Sprzedaż następuje na poprawę warunków zagospodarowania w drodze bezprzetargowej.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag co do projektu uchwały Wiceprzewodniczący Rady Edward Morawski odczytał projekt uchwały a następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 13 głosach za. /zał. Nr 18 do protokółu/

Punkt 23
Podjęcie uchwały w sprawie kupna działki do gminnych zasobów nieruchomości Gminy Janikowo. Jest to zatoka przystanku autobusowego, która została wybudowana przez gminę na gruntach, które stanowią własność Państwa Kajdan. Uregulowanie stanu prawnego nieruchomości jest w pełni uzasadnione. Pozwoli to na prawne uregulowanie własności działki wraz z zabudową.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag odczytało projekt uchwały i przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych . /załącznik Nr 19 do protokółu/

Punkt 24
Uchwalenie Statutu Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady poinformował, że statut był szczegółowo omawiany, radni wnieśli swoje poprawki, które zostały uwzględnione:

§13 – zmienia się zapis na “o sesji zawiadamia się wszystkich radnych, co najmniej na 7 dni…

§15 – dopisuje się “ w sesjach Rady Miejskiej mogą uczestniczyć: burmistrz…..

§20 jako ustęp 4 dopisuje się “Przewodniczący Rady Miejskiej udziela głosu burmistrzowi, z-cy burmistrza, sekretarzowi i skarbnikowi samodzielnie w każdej chwili obrad, dotychczasowy ustęp 4 otrzymuje numer ustępu 5

§24 ust.1 pkt 1 zmienia się zapis na: co najmniej 3 radnych

§32 ust. 2 wykreśla się “bezwzględną większość stanowi 50% ważnie oddanych głosów plus jeden głos ważnie oddany. W razie nieparzystej liczby ważnie oddanych głosów, bezwzględną większość głosów stanowi pierwsza liczba całkowita, przekraczająca połowę ważnie oddanych głosów”

§33 ust.3 wykreśla się słowa” usprawiedliwienia osób nieobecnych,
ust. 4 zmienia się zapis na “protokół sesji Rady Miejskiej wykłada się do publicznego wglądu 14 dni po zakończonej sesji,
Z ust., 5 wykreśla się “ Poprawki i uzupełnienia do protokółu powinny być wnoszone przez radnych nie później niż do rozpoczęcia sesji Rady, na której następuje przyjęcie protokółu”
dopisuje się ust. 6 i 7 w brzmieniu “ 6. Protokóły z sesji Rady Miejskiej, posiedzeń komisji Rady Miejskiej po ich przyjęciu i podpisaniu są dostępne do wglądu dla wszystkich zainteresowanych z możliwością dokonywania odpisów i notatek.

Protokóły wymienione w ust. 6 są udostępniane w biurze Rady Miejskiej w godzinach pracy Urzędu Miejskiego. Wgląd w protokoły archiwalne po zakończeniu kadencji Rady Miejskiej jest możliwy po uprzednim uzgodnieniu w biurze Rady Miejskiej. Oczekiwanie na udostępnienie protokołów archiwalnych nie może być dłuższe niż 1 dzień."

§36 – wykreśla się zapis ust. 3 w brzmieniu “spotkania ze swoimi wyborcami radni powinni odbywać nie rzadziej niż dwa razy w roku”

§38 ust. 2 zmienia się zapis na “Rada Miejska wybiera przewodniczącego oraz pozostałych członków komisji rewizyjnej w liczbie 4”

§55 zmienia się zapis na “Burmistrz składa na piśmie Radzie Miejskiej na każdej sesji sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Miejskiej w okresie od poprzedniej sesji”

§59 ust. 4 zmienia się zapis na “organizację i zasady funkcjonowania jednostek organizacyjnych określają regulaminy organizacyjne zarządzone przez burmistrza”

§64 ust. 2 pkt 4 wykreśla się słowa” po zaakceptowaniu przez właściwą dla spraw budżetu komisję Rady Miejskiej” – ustawa o finansach publicznych wykreśliła ten wymóg.
Nastąpiła dyskusja:
Radny Kazimierz Ruta zwrócił uwagę na to, o czym wcześniej już wspominał, że zapis w § 10 pkt 2 mówiący o zadaniach Przewodniczącego Rady kłóci się z podjętą wcześniej uchwałą o powierzenie Przewodniczącemu Rady czynności z zakresu prawa pracy. Należy to ująć w tym paragrafie. Proponuje aby ten zapis brzmiał:
Zadaniami Przewodniczącego jest organizowanie prac Rady Miejskiej, prowadzenie jej obrad, reprezentowanie jej na zewnątrz oraz dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy.
Przewodniczący Rady zaproponował, aby każdą poprawkę głosować osobno.
Głosu udzielono sekretarzowi gminy Maciejowi Golz, który wyjaśnił, że takie zapisy są ujęte w ustawie o samorządzie i w statucie nie powtarza się zapisów ustawy, natomiast o możliwości powierzenia Przewodniczącemu Rady zadań z zakresu prawa pracy mówi ustawa o pracownikach samorządowych.
Udzielono głosu mecenasowi Waleńskiemu, który wyraził swoje wątpliwości, co do wprowadzenia takiej zmiany.
Radny Kazimierz Ruta dodał, że jeżeli nie reguluje tego ustawa wyższej rangi, więc można taki zapis, o reprezentowaniu na zewnątrz, dopuścić i jest to nawet wskazane.
Głos zabrał z-ca burmistrza Jacek Duma zaproponował pogodzenie tych dwóch stanowisk i umieszczenie dodatkowego zapisu jako ust. 3 " Rada Miejska może upoważnić Przewodniczącego do wykonywania innych czynności przewidzianych przepisami prawa", ustępy numer 4 i 5 otrzymają dalszą numerację.
Rada jednogłośnie przegłosowała proponowany zapis.
Radny Kazimierz Ruta zaproponował również aby w § 20 ust. 5 wykreślić słowa" po przegłosowaniu przez Radę udzielenia głosu takim osobom" a pozostawienie zapisu "Przewodniczący Rady może udzielić głosu osobom zaproszonym na sesję Rady".
Proponowana poprawka została przegłosowana jednogłośnie.
Następna propozycja poprawki proponowana przez radnego Kazimierza Rutę wykreślenie zapisu § 32 ust. 1 i 2.
Głosu udzielono mecenasowi Waleńskiemu, który zaproponował, aby pozostawić ten zapis, ponieważ porządkuje on zasady ustalania głosowania. Radny wycofał wniosek o wykreślenie § 32 ze statutu.
Radny K. Ruta zwrócił uwagę na zapis w § 33 ust. 4, propozycja komisji była aby protokół z sesji był wykładany na 7 dni po zakończonej sesji, natomiast burmistrz zaproponował termin 14 dni, radny stwierdził, że taki zapis jest do przyjęcia.
Więcej propozycji poprawek nie było, na tym zakończono dyskusję.
Następnie Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik Nr 20 do protokółu/

Punkt 25
Ustalenie formy organizacyjno - prawnej dla czterech szkół podstawowych i przedszkola miejskiego w Janikowie.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że gmina musi określić jednoznacznie w jakiej formie są prowadzone jednostki będące własnością gminy. Podjęcie tej uchwały jest wywołane zaleceniem pokontrolnym wydanym przez Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy po kontroli kompleksowej gospodarki finansowej Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik Nr 21 do protokółu/

Punkt 26
Przyjęcie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Janikowo na 2003r. i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Ponieważ komisje Rady na swoim posiedzeniu zapoznały się szczegółowo z Programem i nie zgłoszono żadnych uwag, wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych . /załącznik Nr 22 do protokółu/

Punkt 27
Podjęcie uchwały w sprawie nałożenia na przedsiębiorców prowadzących punkty skupu złomu żeliwnego i metali nieżelaznych na terenie Gminy i Miasta Janikowo obowiązku ewidencjonowania tożsamości osób dostarczających złom oraz rejestracji jego rodzaju i ilości.
Z-ca burmistrza wyjaśnił w tym punkcie, że zgodnie z art. 40 ust.3 ustawy o samorządzie gminnym rada gminy może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia i zdrowia obywateli oraz zapewnienia porządku publicznego, w zakresie nie uregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach. Obecnie brak jest prawnej możliwości ustalenia tożsamości osób oferujących sprzedaż złomu metali nieżelaznych - obowiązujące przepisy prawa nie nakładają na przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w tym zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji osób dostarczających złom, ani też źródeł jego pochodzenia - wyeliminowanie tego zjawiska jest niemożliwe.
Radny Kazimierz Ruta dodał, że z inicjatywą podjęcia przez Radę Miejską w Janikowie takiej uchwały wystąpiła Policja jeszcze w poprzedniej kadencji.
Ponieważ nie zgłoszono żadnych uwag odczytało projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych . /załącznik Nr 23 do protokółu/

Przewodniczący rady o godzinie 1755 ogłosił 10 minut przerwy.
Obrady wznowiono o godzinie 1805.

Punkt 28
Podjęcie uchwały w sprawie sposobu wykonywania zadań własnych gminy z zakresu pomocy społecznej.
Jacek Duma wyjaśnił, że podjęcie powyższej uchwały pozwoli na określenie szczegółowych zasad zwrotu i świadczeń udzielonych z pomocy społecznej w zakresie zadań własnych gminy. Z-ca burmistrza dodał, że ważny w tej uchwale jest zapis § 5, który upoważnia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej do stosowania w szczególnie uzasadnionych przypadkach zwolnień z obowiązku ponoszenia odpłatności w całości lub w części za świadczenia z zakresu pomocy społecznej określonych w uchwale.
Ponieważ nie zgłoszono pytań Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych . Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /załącznik Nr 24 do protokółu/

Punkt 29
Zmiana statutu jednostki organizacyjnej pomocy społecznej pod nazwą "Środowiskowy Dom Samopomocy"
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że w statucie Środowiskowego Domu Samopomocy skreśla się zapis mówiący o działalności Domów Pomocy Społecznej. Pozostałe zapisy statutu pozostają bez zmian.
Ponieważ nie zgłoszono pytań Wiceprzewodniczący Rady Edward Morawski odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych . /załącznik Nr 25 do protokółu/

Punkt 30
Zmiany w uchwale nr XVIII-156/200 w sprawie wysokości stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz zasad podziału specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę i Miasto Janikowo.
Z-ca burmistrza w tym punkcie wyjaśnił, że zmian dokonuje się w związku ze zmianą ustawy o samorządzie gminnym, słowa Zarząd zastępuje się słowami Burmistrz Gminy i Miasta Janikowo oraz w procentowym udziale środków finansowych przeznaczonych na dodatki motywacyjne, zwiększając z 0,5% minimalne dodatki motywacyjne na 1 pełnozatrudnionego nauczyciela i zmniejszając o 0,5% minimalne dodatki motywacyjne dyrektorów. Przewidziane zmiany nie powodują zmniejszenia ogólnej kwoty wydatkowanej na ten cel.
Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do Inspektora Oświaty, czy projekt uchwały był zaopiniowany przez związki zawodowe.
Głosu udzielono Inspektor Oświaty Gabrieli Stempowskiej, która poinformowała, że projekt uchwały był konsultowany ze związkami zawodowymi i opinia związków była negatywna. Inspektor dodała, że indywidualnie nie jest to zbyt duża kwota dla poszczególnych nauczycieli, ale przecież nie każdy nauczyciel musi dostać dodatek motywacyjny.
Wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz poprosił o wyjaśnienie, jeśli zostanie zabrany dodatek dyrektorom szkól, to czy pozyskane środki będą duże w przeliczeniu na nauczycieli.
Inspektor Oświaty wyjaśniła, że dyrektorom szkól nie zostanie zabrany dodatek, lecz tylko zmniejszony i nie każdy dyrektor musi dostać dodatek motywacyjny.
Więcej pytań nie było do Inspektora Oświaty.
Rada udzieliła głosu Prezesowi Związku Nauczycielstwa Polskiego Ryszardowi Olejnik.
Prezes ZNP przedstawił opinię związku dotyczącą omawianej uchwały, która w punkcie dotyczącym dodatków motywacyjnych jest negatywna. Dodał, że dodatki motywacyjne dyrektorów zostaną obniżone średnio o około od 135 zł - 185zł na I kwartał 2003r. przy wprowadzeniu proponowanych zmian. Dyrektor odpowiada za wszystko, wynagrodzenie dyrektora kształtuje się w granicach 1500zł. Porównując wynagrodzenie pracowników samorządowych a dyrektorów to widoczna jest różnica. Dyrektorzy są też pracownikami samorządowymi i powinni być porównywalnie wynagradzani. Jeśli dodatki motywacyjne zostaną przekazane dla nauczycieli będzie to średnio o koło 70zł dla nauczyciela.
Głos zabrał Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański, który stwierdził, że zawsze był przekonany, iż związek zawodowy występuje w obronie pracowników a nie pracodawców. Jednak związek zawodowy ma takie prawo.
O głos poprosiła Inspektor Oświaty Gabriela Stempowska. Rada jednogłośnie udzieliła głosu. Inspektor wyjaśniła, że w związku z wynagrodzeniem dyrektorów szkól, jakie podał Pan Olejnik, tj. 1500 zł, to jest nieporozumienie, ponieważ płaca dyrektora szkoły w naszej gminie kształtuje się w granicach około 3500 zł.
Głos zabrał z-ca burmistrza Jacek Duma, który zobowiązał się przedstawić w odniesieniu do nauczycieli takie same średnie wynagrodzenia jak dla pracowników samorządowych. Dodatek, o którym mowa w uchwale jest to dodatek motywacyjny a nie wynagrodzenie. To państwo jest zobowiązane do wynagradzania nauczycieli, aby było godne ich pracy.
Kolejno głos zabrali:
Radny Tadeusz Łanucha poprosił o wyjaśnienie, czy zestawienia jakie otrzymali radni od burmistrza są aktualne.
Radny Jerzy Borzymowski zwrócił uwagę na zapisy w zestawieniu, z których wynika, że nauczyciel stażysta ma średnio 1360zł, nauczyciel kontraktowy 1700zł, więc wymieniona kwota 1500 zł wynagrodzenia dla dyrektorów szkól jest chyba niewłaściwa.
Przewodniczący Rady dodał, że zabrane 0,5% z ogólnej kwoty dodatków motywacyjnych dyrektorów szkół nie zmniejszy ich wynagrodzenia na tyle, że nie będą chcieli nadal być dyrektorami szkół.
Na tym dyskusja została zakończona
Przewodniczący rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 2 radnych wstrzymała się od głosowania. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 26 do protokółu/

Punkt 31
Wprowadzenie zmian w uchwale nr III-12/2002 w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku.

Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że od 2003 roku po raz pierwszy ustawowo wprowadzono 2 stawki podatków od gruntów pozostałych uzależniając te stawki od zapisu w ewidencji gruntów:

grunty oznaczone w ewidencji gruntów R (rola) podlegają opodatkowaniu stawką równą wartości 5q żyta od 1 ha ( w cenie przyjętej jak dla podatku rolnego),

grunty oznaczone w ewidencji gruntów B (budowlane) mogą podlegać opodatkowaniu od 1m2 stawką maksymalna 0,30 zł.
Rada Miejska w Janikowie w uchwale nr III-12/2002 z dnia 11 grudnia 2002r. przyjęła stawkę 0,30 zł jako stawkę obowiązującą dla gruntów pozostałych na 2003 rok.
Spowodowało to ponad trzykrotny wzrost podatku od nieruchomości w tej pozycji, gdyż grunty niezabudowane w ewidencji gruntów figurują w dużej ilości przypadków jako B.
Ponieważ zmiana klasyfikacji gruntów w ewidencji gruntów prowadząca do uaktualnienia zapisów jest procesem czasochłonnym i kosztownym to w obecnej sytuacji zasadne jest obniżenie stawki podatku do wysokości 0,10zł za 1m2 .
Zmiana stawki podyktowana jest interesem podatników.
Zmiany wprowadza się w uzgodnieniu z regionalną Izbą Obrachunkową w Bydgoszczy i służbami Wojewody. Wszystkie nakazy płatnicze zostaną poprawione.
O głos poprosił sołtys Kołudy Wielkiej. Rada udzieliła głosu sołtysowi, który stwierdził, że w Kołudzie nie gruntów pod domami.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, że grunty pod blokami też mają swoich właścicieli.
Przewodniczący Rady poprosił o podanie wysokości podatku od nieruchomości w roku 2001.
Jacek Duma podał, że było to 0,09 zł od 1m2.
Radny Jan Plewa zainteresował się osobami, które dokonały już wpłaty należnego podatku od nieruchomości. Co w takim przypadku powinni oni zrobić.
Z-ca burmistrza wyjaśnił, iż wpłaty dokonane przez te osoby będą stanowiły nadpłatę podatku, zostaną zwrócone lub zaliczone w poczet następnych wpłat.
Radny Kazimierz Ruta zwrócił uwagę na fakt, iż uchwala ta musi zostać opublikowana w dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego, jakie są więc szanse na szybką publikację.
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że płatność będzie następowała 14 dni od dnia otrzymania nakazu, więc uchwała będzie już opublikowana.
Więcej pytań nie było i dyskusja została zakończona.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały, następnie przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami za. /zał. Nr 27/

Punkt 32
Przewodniczący Rady przedstawił plan pracy Rady Miejskiej w Janikowie na 2003 rok.
Rada Miejska jednogłośnie przyjęła proponowany plan pracy. /zał. Nr 28/

Punkt 33
Zatwierdzenie planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.
Przewodniczący Rady poinformował, że nie obecny jest Przewodniczący Komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty dlatego też plan każdej komisji będzie zatwierdzany osobno. Czy wiceprzewodniczący komisji posiada plan pracy tejże komisji. Radny Jan Plewa wyjaśnił, że planu pracy komisji nie posiada.
W takiej sytuacji Przewodniczący Komisji Kultury będzie się musiał wytłumaczyć przed prezydium Rady dlaczego nie dostarczył planu pracy komisji. Będzie on zatwierdzony na najbliższej sesji.
Przewodniczący Rady poprosił o przedstawienie planów pracy. Plany pracy kolejno przedstawili:

1. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Kazimierz Ruta - plan pracy komisji zatwierdzono jednogłośnie , /zał. nr 29/
2. Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju radny Tadeusz Łanucha - plan pracy komisji zatwierdzono jednogłośnie, /zał. Nr 30/
3. Przewodniczący Komisji Rolnej i ochrony Środowiska radny Krzysztof Dzieża - plan pracy zatwierdzono jednogłośnie. /zał. Nr 31/

Punkt 34,35,36
Kolejno głos zabrali.
1. Radny Dariusz Kunkel:

na ulicy Ogrodowej są stare topole, które zagrażają bezpieczeństwu, pojazdom,

pomiędzy ulicą Ogrodową 4 a 6 jest mała uliczka, powstał tam parking. Samochody parkują tam nie tylko na chodniku, ale również na trawnikach. Prośba o uregulowanie tej sprawy,

Radny Edward Morawski aby poobcinać gałęzie na zakręcie przy drodze z Trląga do Kołodziejewa,

Radny Grzegorz Czerwiński:

zwrócił się z prośbą aby wykonać podświetlany szyld z nazwą naszego basenu, przecież ma swoją nazwę, zwłaszcza nie mieszkańcom gminy trudno może być trafić na pływalnię,

aby zwrócić uwagę na dzieci bawiące się przy kamieniu koło Urzędu, ponieważ po godzinach pracy bardzo często bawią się dzieci i wchodzą na niego. Dopóki jest ciepło to nic się nie dzieje, ale jak pada deszcz, kamień staje się ślizgi wszystko może się wydarzyć,

co z sygnalizacją świetlną przy ulicy Przemysłowej, poprosił o odpowiedź pozytywną lub negatywną i wyjaśnienie ewentualnie dlaczego nie może to być wykonane. Sprawa zamontowania tych świateł była niejednokrotnie poruszana na sesjach, zbyt długo ta sprawa nie jest wyjaśniona,

czy sesje mogły by się odbywać w inne dni ni z poniedziałki,

Radny Kazimierz Ruta:

aby sesje nie były tak obszerne i komisje odbywały się osobno,

czy wszyscy radni otrzymali pismo z Międzyszkolnego Klubu Sportowego w sprawie wielkości przyznanej dotacji na 2003 rok, należałoby się do nie ustosunkować,

Radny Krzysztof Dzieża - zwrócił się z wnioskiem o zamontowanie kilku punktów świetlnych w Wierzejewicach.
Na zapytania i wnioski odpowiedzi udzielił z-ca burmistrza Jacek Duma:
Wyjaśnił, że drogi powiatowe powinny być finansowane ze środków powiatowych, pewnych remontów gmina dokonuje ze swoich środków finansowych, niektóre drogi gminne nie są na czas wyremontowane, ponieważ środki finansowe były wykorzystane do remontu innych dróg niż gminne.
Wycinka drzew i przycinanie gałęzi jest robione sukcesywnie w miarę potrzeb. Jeśli chodzi o koszenie traw przy drogach powiatowych to czynności te są wykonywane przez gminę, a wycinkę drzew powiat może zlecić na przykład za drewno.
Jeśli chodzi o parkowanie przy ulicy Ogrodowej, można zakazać parkowania, albo poszerzyć chodnik. W takiej sprawie powinna również tam być interwencja Policji.
Sugestia na temat zrobienia podświetlonej nazwy pływalni zostanie przekazana Kierownikowi Ośrodka Sportu i Rekreacji,
Sprawa wykonania sygnalizacji świetlnej przy ulicy Przemysłowej była rzeczywiście poruszana z Zarządem Dróg Powiatowych, nie mają na to środków. Gmina będzie musiała wykonać światła we własnym zakresie. Z-ca burmistrza dodał, że Powiat posiada na takie cele finanse, można zorganizować spotkanie z członkami Zarządu Powiatu i komisji Rady, aby przedyskutować ten temat.
Głos zabrał Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański, przeprosił radnych, że sesje nie odbywały się zbyt często, nic nie stoi na przeszkodzie, że na dzisiejszej sesji popracujemy od 1530 do 1930 i poświęcimy się pracy społecznej, za którą otrzymujemy wynagrodzenie. Każdorazowo przed komisjami sekretariat Rady uzgadnia, czy komisje mogą się odbyć razem czy osobo, więc teraz dziwi pytanie Pana radnego Ruty. Oczywiście każda komisja może odbywać swoje posiedzenia w dowolnym terminie.
Radny Kazimierz Ruta zwrócił uwagę, na fakt aby Rada nie odbywała swoich posiedzeń jedynie raz na kwartał, tak jak wskazuje na to ustawa o samorządzie gminnym. Radni powinni być na bieżąco ze wszystkimi sprawami jakie dzieją się w gminie.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, iż każdy radny może przyjść we wtorek na dyżur o godzinie 1530 i zainteresować się pracą Urzędu. Zapewnił, że sesje Rady będą się odbywały w inny dzień niż poniedziałek i częściej.
Jeśli chodzi o pismo jakie otrzymali radni od Międzyszkolnego Klubu Sportowego było kierowane do Komisji Kultury i rozpatrywane przez tą komisję, gdyby na dzisiejszym posiedzeniu był obecny Przewodniczący tejże komisji na pewno sprawa byłaby rozstrzygnięta.
Radny Kazimierz Ruta wyjaśnił, że tylko zapytał, czy każdy radny otrzymał takie pismo.
Przewodniczący Rady poinformował, że przewodniczący Komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty odpowiedział na ten wniosek.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1930 zakończył V Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:



Wytworzył: Barbara Smolik (5 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (5 stycznia 2005, 14:35:15)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1617

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23