BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z VI sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 kwietnia...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z VI sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 kwietnia 2003r.

P R O T O K Ó Ł

z VI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 29 kwietnia 2003r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył VI sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Ryszard Chudański - nieusprawiedliwiony,
Radny Dariusz Kunkel - usprawiedliwiony.

Protokolantem VI sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o wyrażenie stanowiska w tym zakresie. Wobec nie zgłoszenia uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:


Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2002 rok i dyskusja.

Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej o realizacji budżetu za 2002r.,

Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta,

Przedstawienie opinii w sprawie realizacji budżetu za 2002r., przez Komisje Rady Miejskiej.

Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowa.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmiany w budżecie na 2003r.
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy i Miasta Janikowo
Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr V- 40/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 3 marca 2003r. w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII-156/2000 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 23 sierpnia 2000 roku w sprawie wysokości stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz zasad podziału specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę i Miasto Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII-156/2000 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 23 sierpnia 2000 roku w sprawie wysokości stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz zasad podziału specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę i Miasto Janikowo.
Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.
Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z V Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Rada udzieliła głosu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu.
Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił sprawozdanie ze swojej pracy pomiędzy sesjami:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych- 503.308,00 zł, w tym rachunek bieżący oświaty - 169.406,00 zł

rachunek FOŚ - 1.094,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 27 kwietnia 2003r.:
- dochody - 7.924.840,00, co stanowi 30,5% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 7.421.933,00, co stanowi 26,7% planu rocznego po zmianach
Na dzień 27 kwietnia 2003 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 502.907,00 zł.
Od 1 lutego 2003r. gmina zaciągnęła kredyt w rachunku bieżącym w kwocie 300.000,00 zł. Na dzień obrad sesji gmina nie korzysta z kredytu w rachunku.
Zadłużenie na dzień 29 kwietnia 2003r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - 1.297.924,90 zł,

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu - 1.179.753,06 zł.
Według planu 16,2% zadłużenie gminy na dzień 29 kwietnia 2003r. wynosi 9,5%.
/zał.nr 1 do protokółu/
W dalszej części swojej wypowiedzi burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:

Wydano 7 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:

przeprowadzenia kontroli wydatków w jednostkach oświaty,

ustalenia wysokości dodatków motywacyjnych dla dyrektorów szkół i przedszkoli od 1 kwietnia 2003r. do 31 sierpnia 2003r.,

powołania komisji przetargowej w ramach Programu SAPARD,

przewodniczący komisji przetargowej - Zbigniew Pyzik,

sekretarz komisji przetargowej - Grażyna Derkowska,

członek I - Jacek Duma,

członek II - Ludomir Szczupakowski,

członek III - Krzysztof Leśniewski,

szkolenia pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

odwołania urzędnika wyborczego - P. Maria Piotrowska,

powierzenia funkcji urzędnika wyborczego - P. Maciej Golz,

procedury sporządzania wykazu podatników, którym umorzono zaległości podatkowe.


Informację o przeznaczeniu do zbycia nieruchomości, zgodnie z podjętymi uchwałami Rady Miejskiej w dniu 3 marca 2003r., podano do publicznej wiadomości, poprzez wywieszenie wykazów na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu, przesłanie sołtysom oraz w prasie.


Średnie płace nauczycieli szkół i przedszkoli:

stażysta - 1.177,42 zł

kontraktowy - 1.512,23 zł

mianowany - 2.207,69 zł

dyplomowany - 3.415,95 zł

4. Średnia płaca dyrektora - 3.597,77 zł
Do powyższych płac nie wliczono dodatku wiejskiego (10% płacy zasadniczej) i dodatku mieszkaniowego przysługującego nauczycielom zatrudnionym w szkołach i przedszkolach wiejskich. /zał. Nr 2 do protokółu/
Burmistrz poinformował zebranych, że na początku kwietnia Komenda Policji z Bydgoszczy przeprowadziła rewizję w jego gabinecie w związku z podejrzeniem o założenie podsłuchu w celu podsłuchiwania rozmów telefonicznych. Notatka jaką sporządził ekspert przywieziony przez Policję wyklucza możliwość założenia podsłuchu. Burmistrz złożył skargę do Ministra Janika.
Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za wystąpienie i poprosił o pytania do burmistrza, dodając iż rewizję przeprowadzono bez poszanowania stanowiska.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji
Radny Kazimierz Ruta zawnioskował o wykonanie remontu chodnika przy ulicy Głównej od numeru 35 -39. Aktualny jego stan wskazuje na potrzebę wykonania tego remontu. Chodzi tutaj o chodnik w kierunku do jeziora. /zał. nr 3/

Punkt 7
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2002 rok i dyskusja.

Przedstawienie opinii Komisji rewizyjnej o realizacji budżetu za 2002r.

Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta.

Przedstawienie opinii w prawie realizacji budżetu za 2002r., przez Komisje Rady Miejskiej.
Rada Miejska udzieliła głosu Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowa Andrzejowi Brzezińskiemu.
Burmistrz w swojej wypowiedzi zaznaczył, że był w dobrej sytuacji, ponieważ Rada oceniając wykonanie budżetu za 2002 rok oceniała pracę tej samej osoby, która odpowiadała za wykonanie tegoż budżetu. Burmistrz dodał, że można było na pewno zrobić więcej, ale założono sobie pewien plan, aby tempo inwestycji w naszej gminie było realne do możliwości finansowych gminy. Podziękował za zaufanie, za uchwalenie budżetu. Mimo, że budżet roku 2002 był napięty udało się go zrealizować. Podziękowania, dodał Burmistrz Andrzej Brzeziński, należą się Pani Skarbnik oraz całej księgowości, która czuwała nad prawidłową stroną finansową w realizacji tego budżetu.
Burmistrz na tym zakończył swoją wypowiedź.
/Sprawozdanie z wykonania budżetu stanowi załącznik nr 4 do protokółu/.
Przewodniczący Rady poinformował, że nad wykonaniem budżetu za 2002 rok pracowała Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Janikowie, która wydała opinię z pracy Burmistrza Gminy i Miasta Janikowa przesłaną do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy.
Maciej Krzyżański poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Kazimierza Rutę o przedstawienie w/w opinii. /załącznik nr 5 do protokółu/
Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański poinformował, że zarówno sprawozdanie z wykonania budżetu jak i opinia Komisji Rewizyjnej podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Bydgoszczy. Maciej Krzyżański zapoznał wszystkich uczestniczących w obradach sesji z Uchwałą nr 11 Składu Orzekającego Nr 3 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 24 kwietnia 2002 roku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Gminy i Miasta Janikowa sprawozdaniu za 2002 rok z wykonania budżetu gminy wraz z odrębnymi sprawozdaniami z wykonania planów finansowych: zadań z zakresu administracji rządowej, przekazanych ustawowo, zadań publicznych wynikających z porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego oraz zadań publicznych z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej. Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał uchwałę Nr 11a w/w Składu Orzekającego dotyczącą zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Gminy w Janikowie za 2002 rok. /zał. nr 6 do protokółu/
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poprosił przewodniczących Komisji Rady Miejskiej o przedstawienie swoich opinii w sprawie realizacji budżetu za 2002 rok i otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2002 rok.
Przewodniczący Komisji Rady Miejskiej kolejno przedstawili swoje opinie:

Komisja Budżetu i Rozwoju - Tadeusz Łanucha / zał. nr 7/,

Komisja Rolnej i Ochrony Środowiska - Krzysztof Dzieża /zał.8/,

Komisja Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty - Edward Antczak /zał.nr 9/
Wszystkie przedstawione opinie pozytywnie opiniowały wykonanie budżetu za 2002 rok.
Głos zabrał Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański. Stwierdził, że obecnie Burmistrz ma trudniejsze zadanie jeśli chodzi o realizację budżetu. Do miesiąca października 2002r. Burmistrz miał do pomocy Zarząd, obecnie po zmianie ustawy o samorządzie gminnym, musi sam podejmować wszystkie decyzje. Przewodniczący dodał, że osobiście jest pełen uznania. Bez takiego doświadczenia jak Burmistrz trudno by było komukolwiek poradzić sobie z wykonaniem tego budżetu. Realizacja tego zadania byłaby na pewno trudna.
Wracając do sprawozdania z wykonania budżetu to przychyla się do wniosku Komisji Rewizyjnej, że należy przyjrzeć się obsłudze wysypiska śmieci. Należy dążyć do porozumienia z Gminą Pakość o odpowiednie zarządzanie tym wysypiskiem.
Na tym zakończono dyskusję nad wykonaniem budżetu za 2002 rok przez Gminę Janikowo.

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Gminy i Miasta Janikowa za 2002 rok.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały absolutoryjnej.
Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały dotyczącej udzielenia absolutorium Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowa za 2002 rok. Za udzieleniem absolutorium w głosowaniu jawnym głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania.
Przewodniczący Rady stwierdził, że jednogłośnie udzielono Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowa absolutorium za 2002 rok. /zał. Nr 10 do protokółu/
Następnie Przewodniczący Rady złożył gratulacje Burmistrzowi.
O głos poprosił Burmistrz Andrzej Brzeziński, który podziękował za jednogłośne absolutorium, podziękował Skarbnik Gminy w Janikowie Pani Bogumile Szumacher za właściwy nadzór nad wydatkami budżetowymi, oraz wszystkim którzy przyczynili się do tego absolutorium, radnym za zaufanie, pracownikom urzędu, sołtysom, emerytom, prawnikom za porady prawne. Dodał, że rok był trudny. Wracając do wypowiedzi Przewodniczącego Rady dotyczącej wysypiska śmieci, to obecnie jest umówione spotkanie z Burmistrzem z Pakości. Istnieje możliwość sprzedaży na przykład 10 lat eksploatacji tego wysypiska, która jest przewidziana na 80 lat. Lata, które by pozostały wystarczą dla Gminy Janikowo i Pakość. Byłby pewien dochód i na pewno znaleźli by się chętni do takiego zakupu. Jest to kwestia do zakupu.
Burmistrz poinformował również, że obecnie zostały zawieszone podatki dla Cukrowni Janikowo, ze względu na ich sytuację. Jest to ponad 200 miejsc pracy i należy im pomóc w trudnej sytuacji. Gmina nasza posiada pewne oszczędności w pracach komunalnych, ponieważ mamy zatrudnionych sporo osób na pracach interwencyjnych.
Na tym Burmistrz Andrzej Brzeziński zakończył swoje wystąpienie.
Przewodniczący Rady podziękował za wystąpienie i ogłosił 10 minut przerwy.

Po przerwie o godzinie 1640 przystąpiono do dalszego porządku obrad.
Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2003 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, że zmian dokonano na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego.
Zmiany dotyczą zmniejszenia planu dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych na kwotę 50.000,00 zł oraz na realizację zadań własnych na kwotę 36.000,00 zł.
Ponadto wprowadza się do realizacji ponadplanowe dochody w kwocie 43.000,00 złotych.
W konsekwencji zmian po stronie dochodów wprowadzone zostały korekty w planie wydatków budżetowych.
Do planów wydatków inwestycyjnych wprowadzone zostały nowe zadania:

zakup kserokopiarki dla Szkoły Podstawowej w Broniewicach,

zakup lokalu mieszkalnego w Janikowie,

zakup ciągnika rolniczego,

budowa nowych punktów świetlnych.
Ponadto wprowadzona zmiany w planie wydatków dotyczących wynagradzania pracowników administracji oraz skorygowano plan zakupu usług zdrowotnych dla pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i inwestycyjnych.
Dla Janikowskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski DAR SERCA Zwiększona została dotacja na działalność.
Ogółem w planie wydatków zwiększenia stanowią kwotę 153.381,00 złotych, a zmniejszenia na kwotę 3.781,00 złotych.
Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 13 głosach za. /zał. Nr 11/

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
W tym punkcie z-ca Burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że jest to pożyczka w kwocie 800.000 złotych na budowę kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Głogówiec i Trląg oraz w kwocie 700.000 złotych na modernizację systemu ogrzewania z węglowego na gazowe w Kołudzie Wielkiej.
Pożyczka ta jest udzielana na korzystnych warunkach. Może zostać umorzona do wysokości 35%.
Z-ca burmistrza dodał, że jeśli chodzi modernizację systemu ogrzewania, to zachodzi konieczność jego zmiany, ponieważ istniejąca kotłownia w Zootechnicznym Zakładzie Doświadczalnym jest w złym stanie technicznym. Istnieje zagrożenie bezpieczeństwa.
Źródłem pokrycia zobowiązań z tytułu pożyczki będzie ustanowienie hipoteki na nieruchomości – budynku krytej pływalni w Jankowie.
Jacek Duma poinformował zebranych, że gmina będzie starała się o przejęcie sieci niskiego ciśnienia gazu od dystrybutora.
Radny Kazimierz Ruta poprosił o wyjaśnienie, czy będzie to tylko doprowadzenie gazu do miejscowości, czy też wymiana piecy w poszczególnych mieszkaniach.
Z-ca Burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że chodzi tylko o doprowadzenie gazu do Kołudy.
Ponieważ projekt był szczegółowo omawiany na poszczególnych komisjach Maciej Krzyżański odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 12 do protokółu./

Punkt 11
Wprowadzenie zmian w Statucie Gminy i Miasta Janikowo.
Przewodniczący Rady poinformował, że organ nadzoru w przedstawionym statucie zaproponował w kilku punktach dokonanie zmian pod względem jego zgodności z przepisami rangi ustawowej.
W treści Statutu Gminy i Miasta Janikowo dokonuje się zmian uściślających udział sołtysów w sesjach Rady Miejskiej.
Ponadto wprowadza się określenie terminu wejścia w życie przepisów porządkowych.
Dokonywane zmiany w treści statutu mają również na celu dokładne sprecyzowanie rodzaju dokumentów związanych z wykonywaniem zadań publicznych oraz formą ich udostępniania.
Wprowadzany zapis dotyczący klubów radnych ma na celu stworzenie rozwiązań statutowych umożliwiających ich powołanie.
Rada udzieliła głosu sekretarzowi Gminy Maciejowi Golz, który wyjaśnił, że oprócz zmian proponowanych przez organ nadzoru dopisano również kwestię reasumpcji głosowania.
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik Nr 13 do protokółu/

Punkt 12
Uchylenie uchwały w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII-156/200 w sprawie wysokości stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz zasad podziału specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę i Miasto Janikowo.
Głosu udzielono sekretarzowi Gminy Maciejowi Golz, który wyjaśnił, że uchwała Rady Miejskiej zostaje uchylona z powodu zaleceń wydanych przez organ nadzoru prawnego Urzędu Wojewódzkiego. Organ nadzoru uznał, iż uchwała stanowi prawo miejscowe i dlatego musi wejść w życie 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego, a nie z dniem ogłoszenia, jak zostało zapisane w uchwale.
W związku z powyższym zmieniana uchwała została poprawiona. Na wniosek dyrektorów szkół, dokonano jeszcze jednej zmiany. W § 1 ust. 3 zmienianej uchwały. Dodatki motywacyjne przyznawane będą na co najmniej 2 miesiące. Dyrektorzy chcą mieć większą kontrolę nad pracą nauczycieli.
Przewodniczący Rady poprosił o wyjaśnienie, czy Związek Nauczycielstwa Polskiego zaopiniował proponowaną zmianę. Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że jest opinia Związku nauczycielstwa Polskiego. Rada udzieliła głosu Prezesowi ZNP Panu Ryszardowi Olejnik, który poinformował zebranych, że ta zmiana została zaopiniowana pozytywnie przez ZNP.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały uchylającej uchwałę głosowało 13 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /załącznik Nr 14 do protokółu/

Punkt 13
Zmiany w uchwale nr XVIII-156/200 w sprawie wysokości stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz zasad podziału specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli w szkołach prowadzonych przez Gminę i Miasto Janikowo.
Ponieważ zmiany w uchwale zostały omówione w poprzednim punkcie Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych w danym momencie głosowania. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 15 do protokółu/

Punkt 14
Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rady Miejskiej w Janikowie.
Przewodniczący Komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty Edward Antczak przedstawił plan pracy tejże komisji. Plan został przyjęty jednogłośnie. /zał.nr 16/

Punkt 15
Głosu udzielono z-cy burmistrza Jackowi Dumie, który wyjaśnił, że interpelacja dotyczyła naprawy chodnika, dlatego tez precyzyjna odpowiedź zostanie udzielona w terminie późniejszym. Remont chodnika jest uzależniony od posiadanych środków finansowych.

Punkt 16 i 17
Kolejno głos zabrali:

Radny Grzegorz Czerwiński:

Czy kamera znajdująca się przy ulicy Sportowej, skierowana w kierunku basenu została już naprawiona.
Burmistrz wyjaśnił, że jest w drodze po przeprowadzonym remoncie,

Radny Jan Plewa:
Poprosił o wyjaśnienie jakie są dalsze losy pisma mieszkańców ulicy Cichej, Rybackiej, ustronie Wałowej, którzy skarżyli się na hałas z placu przy ulicy Powstańców Wielkopolskich. Głównie chodzi o wyznaczenie godzin załadowywania tego złomu. Prawdopodobnie palone tam są kable.
Burmistrz wyjaśnił, że kilka lat temu została podjęta uchwała o wprowadzeniu zmian w planie zagospodarowania przestrzennego tereny przy ulicy Powstańców Wielkopolskich są przeznaczone na magazynowanie.. Były skargi mieszkańców w sprawie nadmiernego hałasu. Burmistrz przedstawił pismo mieszkańców. Prace na placu magazynowym mogę przeszkadzać bezpośrednio mieszkającym przy tym placu. Można ewentualnie postawić płot. Nikt z mieszkańców nie wnosił zastrzeżeń, co do planowanych zmian w planie zagospodarowania przestrzennego. Plan został uchwalony. Zostanie sprawdzony poziom hałasu.
Burmistrz dodał, że na placu tym można tylko i wyłącznie składować towary, a nie je palić.
Głos zabrał z-ca burmistrza wyjaśniając, że Pan Ryszewski zobowiązał się do posadzenia drzew i krzewów, będą przestrzegane godziny pracy na składowisku.
Głos zabrał Przewodniczący Rady, który stwierdził, że sami mieszkańcy byli zainteresowani uporządkowaniem tego terenu. Obecnie teren jest uporządkowany i ogrodzony.
Przewodniczący Rady poinformował również, że była prośba sołtysów aby zrobić nagłośnienie sali obrad, ponieważ z tyłu sali mało słychać.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że zostanie przeanalizowana możliwość zrobienia nagłośnienia i klimatyzacji w sali obrad i ślubów oraz w pomieszczeniu JanSat.
3. Radny Kazimierz Ruta:

Zaproponował, aby na basenie wprowadzić ulgowe bilety dla emerytów,

Aby rozważyć możliwość powołania Międzygminnej Spółki w celu dysponowania wysypiskiem.
Burmistrz wyjaśnił, że gmina Janikowo płaci za korzystanie z wysypiska procentowo od ilości oddanych śmieci. Powołanie Spółki Międzygminnej są to dodatkowe koszty utrzymania tego wysypiska.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1740 zakończył VI Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:



Wytworzył: Barbara Smolik (5 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (5 stycznia 2005, 14:37:36)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (24 lutego 2005, 14:28:31)
Zmieniono: poprawienie błędu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1562

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23