BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z VII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 26 czerwca...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z VII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 26 czerwca 2003r.

P R O T O K Ó Ł

z VII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 27 czerwca 2003r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył VII sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Ryszard Chudański - nieusprawiedliwiony,
Radny Andrzej Mroziński - usprawiedliwiony.

Protokolantem VII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o wyrażenie stanowiska w tym zakresie.
Głosu udzielono burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu, który zaproponował przeniesienie punktu 14 i 15 jako punkt 8 i 9. Proponowane zmiany przegłosowano jednogłośnie.
Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Zmiany w budżecie na 2003r.

Podjęcie uchwały o miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego terenów pod usługi w zabudowie rolniczej i mieszkaniowej we wsiach: Balice - cz. Dz. nr 26/1 i 26/2, Ludzisko - dz. nr 170, Skalmierowice - dz. nr 59/10 i 59/15 oraz cz. Dz. nr 61/1 i 61/3 w gminie Janikowo.

Podjęcie uchwały o uchwaleniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miasta Janikowa.

Informacja na temat propozycji przygotowanych dla dzieci i młodzieży, z terenu gminy i miasta Janikowo, na okres wakacji letnich przez:

MGOK w Janikowie - S. Paluch,

OSiR w Janikowie - Cz. Moroziuk,

Oświata - G. Stempowska,

MGOPS w Janikowie - D.Welerowicz.

Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy i Sądu Rejonowego w Inowrocławiu.

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VI - 44/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 kwietnia 2003 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia maksymalnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania odpadów komunalnych.
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działki stanowiącej gminny zasób nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia nieruchomości do zasobów gruntów mienia komunalnego gminy.
Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy i Miasta Janikowa.

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu targowisk.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z VI Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Rada udzieliła głosu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu.
Burmistrz Andrzej Brzeziński przedstawił sprawozdanie ze swojej pracy pomiędzy sesjami:
Wydano 8 Zarządzeń Burmistrza w sprawie:

Dwa zarządzenia w sprawie zmian w budżecie,

Powołania obwodowych komisji do spraw referendum do przeprowadzenia referendum ogólnokrajowego w dniach 7 i 8 czerwca 2003 roku,

Sporządzenia spisu z natury z Klubie Żeglarskim "KORMORAN" w Janikowie,

Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa użytkowania wieczystego działki w Janikowie, ulica 1-go Maja,

Powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela Szkoły Podstawowej w Kołodziejewie ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.,

Powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela Gimnazjum ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego,

Ustalenia wysokości opłat za korzystanie z obiektów Stadionu Miejskiego w Janikowie przy ul. Głównej uiszczanych przez podmioty prowadzące działalność handlową podczas "Dni Janikowa" 2003r. /zał. nr 1 do protokółu./
W dalszej części swojej wypowiedzi burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych - 295.308,00 zł, w tym rachunek bieżący oświaty - 134.354,00 zł

rachunek FOŚ - 1.094,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 25 czerwca 2003r.:
- dochody - 11.682.103,00, co stanowi 44% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 11.105.623,00, co stanowi 38% planu rocznego po zmianach
Na dzień 25 czerwca 2003 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 576.480,00 zł.
Od 1 lutego 2003r. gmina zaciągnęła kredyt w rachunku bieżącym w kwocie 300.000,00 zł. Na dzień obrad sesji gmina nie korzysta z kredytu w rachunku.
Zadłużenie na dzień 27 czerwca 2003r. wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - 1.264.686,90 zł,

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu - 1.139.753,00 zł.
Według planu 16,2% zadłużenie gminy na dzień 27 czerwca 2003r. wynosi 9%.
/zał.nr 2 do protokółu/
Burmistrz poinformował zebranych, że rozpoczęto inwestycje: kanalizacja gminy, ostateczny termin ukończenia prac to 30 lipiec br., natomiast budowa wodociągu z Wierzejewic rozpoczął się przewiert, przewidywany termin ukończenia prac to również 30 lipiec br. Zostały już podpisane umowy o dofinansowanie ze środków funduszy SAPARD, które zostały zmniejszone: na ponad 240.000 zł. Obecnie wykonywane jest również ocieplenie budynków.
Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za wystąpienie.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji

Radny Kazimierz Ruta zawnioskował o kompleksowe rozwiązanie problemu dotyczącego psów. Chodzi o możliwość egzekwowania przestrzegania przepisów przez właścicieli psów. Dobrym rozwiązaniem było by wprowadzenie identyfikatorów. Koszt wprowadzenia identyfikatorów powinien zostać pokryty z wpływów z podatku od posiadanych psów. /zał. nr 3/

Radny Tadeusz Łepski zawnioskował o wprowadzenie zakazu wjeżdżania samochodami na plażę oraz uprawiania hippiki na brzegach jeziora. Wszystko to powoduje dodatkowe zanieczyszczenia jeziora.
Czy jest czynne napowietrzanie wody na wysokości Cukrowni Janikowo. /zał. nr 4/

Punkt 7
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2003 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, że zmian dokonano na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego oraz w oparciu o zawiadomienie Ministra Finansów w sprawie przyznanej subwencji w części rekompensującej w zakresie rekompensaty utraconych dochodów z tytułu ulg zwolnień podatkowych.
Zmiany dotyczą zwiększenia planu dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych o kwotę 1.140,00 zł. Ponadto wprowadzono do realizacji ponadplanowe dochody w kwocie 479.044 zł.
W związku z obniżeniem stawki podatku od nieruchomości i zmian ustawowych nastąpiła korekta w planach dochodów, zarówno w zakresie przypisu podatku dla osób prawnych jak i fizycznych.
W dochodach gminy uległy zmniejszeniu plany wpływów z tytułu sprzedaży składników majątkowych (dotyczy działek budowlanych) oraz zmniejszyły się plany wpływu środków pomocowych z Funduszu SAPARD. Korekta została dokonana po podpisaniu umowy z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
W związku z wprowadzonymi zmianami po stronie dochodów nastąpiły zmiany w planie wydatków budżetowych.
Do planu wydatków inwestycyjnych wprowadzono następujące zmiany:

kanalizacja - zmniejszenie o kwotę 439.823 zł,

budowa wodociągu - zwiększenie o kwotę 1.332.895 zł,

termomodernizacja budynków mieszkalnych - zwiększenie o 720.000 zł,

modernizacja systemu ciepłowniczego - zmniejszenie o 100.000 zł,
Ponadto do planu wydatków majątkowych wprowadzono do planu zakup kosiarki oraz skreślone zostało zadanie pn. "Rozbudowa sali gimnastycznej - gimnazjum".
Planowane środki na budowę zadaszenia nad stadionem zostały zmniejszone o 150.000 zł, tj. do kwoty niezbędnej na opłacenie dokumentacji technicznej.
Na remonty budynków komunalnych zwiększono plan o 100.000 zł oraz dla Ochotniczych Straży Pożarnych na wydatki rzeczowe skorygowano plan o 16.000 złotych. W dziale 851 - ochrona zdrowia zaplanowane zostały środki na wydatki związane z promocją zdrowia.
Ogółem w planie wydatków zwiększenia stanowią kwotę 2.123.395 zł a zmniejszenia 697.255 zł.
Bilans zmian budżetowych stanowi kwotę + 1.425.000 zł po stronie wydatków , a tym samym zwiększa się deficyt gminy do kwoty 3.280.000 zł.
W związku ze znacznym spadkiem wpływów z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w pierwszym półroczu 2003r., dlatego też skorygowano plan przychodów, zmniejszając go o kwotę 1.546.085 zł. Do planu przychodów wprowadzono środki w kwocie 1.085 zł tytułem wpływów z opłaty produktowej.
Po stronie wydatków plan skorygowano poprzez dokonanie przeniesień pomiędzy paragrafami w rozdziale 90011 - oczyszczanie terenu gminy. Ponadto zmniejszono plan wydatków inwestycyjnych poprzez skreślenie planu finansowania zadań:

kanalizacja gminy 110.378 zł,

zmiana zasilania w wodę miasta Janikowo -1.434.622zł.
Łączna wartość korekty wydatków z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska to kwota 1.545.000 zł.
Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 13 głosach za. /zał. Nr 5/
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował zebranych, że na uwagę zasługuje fakt iż będzie remontowany budynek przy ulicy Miłej w Janikowie, nie będzie on obiektem dalszej dewastacji.

Punkt 8
Podjęcie uchwały o miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego terenów pod usługi w zabudowie rolniczej i mieszkaniowej we wsiach: Balice - cz. Dz. nr 26/1 i 26/2, Ludzisko - dz. nr 170, Skalmierowice - dz. nr 59/10 i 59/15 oraz cz. Dz. nr 61/1 i 61/3 w gminie Janikowo.
Głosu udzielono mgr Hannie Adamowskiej z Kujawsko - Pomorskiego Biura Planowania Przestrzennego i Regionalnego. Pani Adamowska wyjaśniła, że zmian w planach zagospodarowania przestrzennego dokonuje się na indywidualne wnioski zainteresowanych osób wprowadzeniem takich zmian. Wprowadza się dodatkowe funkcje: rolniczą i usługową, aby umożliwić rolnikom rozszerzenie działalności. Zostały one ujęte w zmianach. Uchwała stanowi zapis planu.
Ponieważ projekt był szczegółowo omawiany na poszczególnych komisjach Maciej Krzyżański odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 6 do protokółu./

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miasta Janikowa.
P. Hanna Adamowska wyjaśniła, że od lipca br. obowiązywać będzie ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Studium nie jest prawem miejscowym. Natomiast do studium muszą się odnosić wszystkie zmiany w planach zagospodarowania przestrzennego.
Studium określa główne cele rozwoju gminy Janikowo, jako długofalowy proces zmian. Zmiany te wyznaczone są przez możliwości i ograniczenia, wynikające ze stanu istniejącego. Cele zagospodarowania przestrzennego wynikają z diagnozy dotychczasowego zagospodarowania, ale także z cech zewnętrznych i wewnętrznych. Ustalają linię przyszłego działania, wskazują na bariery i ograniczenia rozwoju. P. Adamowska dodała, że przy opracowywaniu studium starano się aby zapisy w nim zawarte były elastyczne. Dopuszcza się zabudowę na terenie całej gminy. Kierunki zagospodarowania przestrzennego miasta określone zostały w stopniu takim, aby umożliwić wprowadzanie uzupełnień, wynikających z przyszłych potrzeb inwestycyjnych
Radny Kazimierz Ruta poprosił Panią Hannę Adamowska o wyjaśnienie, czy zapisy w planie zagospodarowania przestrzennego muszą być spójne z wydawanymi decyzjami. Czy można było wydać decyzję na budowę domu wielorodzinnego na działce przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego jako budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne.
Pani Adamowska wyjaśniła, że obecnie zapisy w planach ogólnych nie są już aktualne, dzisiaj nie są tak jednoznaczne.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał treść uchwały. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 7 do protokółu./

Punkt 10
Informacje na temat propozycji przygotowanych dla dzieci i młodzieży, z terenu gminy i miasta Janikowo, na okres wakacji letnich. Jako pierwszemu głosu udzielono Dyrektorowi Miejsko - Gminnemu Ośrodkowi Kultury w Janikowie Panu Sławomirowi Paluch.
Dom Kultury w Janikowie podczas ferii letnich zorganizował półkolonie na terenie całej gminy. Turnusy odbywać się będą w świetlicach: w Sielcu, Wierzejewicach, Trlągu, w Szkole Podstawowej w Broniewicach, Kołodziejewie oraz Ludzisku. Natomiast w Janikowie w Domu Kultury. Łącznie odbędzie się 8 turnusów półkolonii. W trakcie zajęć, poinformował dyrektor, we wszystkich miejscowościach podawany będzie posiłek regeneracyjny. Wszystkie turnusy zaplanowano dla grup 38 osobowych. Od osób chętnych do udziału w półkoloniach pobierane będzie wpisowe w wysokości 15 złotych. /zał. nr 8/
Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 5 minut przerwy.
O godzinie 1640 wznowiono obrady.
Głos zabrał radny Grzegorz Czerwiński stwierdzając, że przedstawiony przez Dom Kultury w Janikowie, plan organizacji spędzenia czasu wolnego przez dzieci i młodzież z terenu gminy Janikowo jest atrakcyjny.
Ponieważ kierownik Ośrodka Sportu i Rekreacji w Janikowie nie przybył na obrady głosu udzielono Inspektor Oświaty w Janikowie Pani Gabrieli Stempowskiej.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański stwierdził, że oświata nie ma obowiązku organizowania wypoczynku letniego dla dzieci.
Inspektor Oświaty poinformowała zebranych, że oświata nie posiada środków finansowych na organizację wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży. Bardzo chętnie włączono by się do takiej akcji. W czasie roku szkolnego organizowanych było dużo różnych wyjazdów, w których mógł wziąć udział każdy uczeń. W okresie ferii organizowany jest przez Panią Kukawską obóz harcerski w Łącku. W sierpniu nauczyciele wychowania fizycznego organizować będą treningi dla koszykarek. Kuratorium Oświaty dało do dyspozycji 6 miejsc na kolonii dla dzieci z rodzin najuboższych.
Inspektor Oświaty P. Gabriela Stempowska, w imieniu środowiska oświatowego, zaapelowała do radnych, aby przy ustalaniu budżetu na przyszły rok uwzględnili w wydatkach finansowych oświaty środki na wypoczynek letni.
Rozpoczęła się dyskusja.
Radny Kazimierz Ruta poprosił o wyjaśnienie, czy przy ustalaniu budżetu szkoły ubiegały się o takie środki. Inicjatywa powinna należeć do szkół. Radny przytoczył artykuł z gazety dotyczący oferty wypoczynku letniego dla dzieci z terenu gminy Pakość oferowanego przez oświatę.
Burmistrz Andrzej Brzeziński stwierdził, że nauczyciele mają 6 tygodni urlopu a nie całe ferie, należało by zmienić przepisy.
Inspektor wyjaśniła, że taki urlop jest gwarantowany przez Kartę Nauczyciela. W pozostałe dni nauczyciel pracuje, ale nie może to być praca związana z pracą z dziećmi.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański ustosunkował się do artykułu odczytanego przez radnego Rutę, stwierdzając, że w artykule tym nic nie mówi się jaka jest odpłatność rodziców za organizację tego wypoczynku letniego.
Radny Edward Antczak stwierdził, że w pracy z dziećmi, co raz częściej mówi się o pieniądzach, brak jest pasjonatów pracy z dziećmi.
Na tym dyskusję zakończono.
W dalszej części obrad głosu udzielono Kierownikowi Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie Pani Danucie Welerowicz.
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej od lat w miarę posiadanych środków i możliwości stara się być organizatorem i współorganizatorem letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży - podopiecznych tutejszego Ośrodka z terenu Gminy i Miasta Janikowo - powiedziała p. Welerowicz.
Zorganizowano wycieczkę do trójmiasta, dzieci z rodzin najuboższych wezmą udział w półkoloniach organizowanych przez Klub KSM ZEFIR, Stowarzyszenie "DAR SERCA", Miejsko Gminny Ośrodek Kultury w Janikowie.
Dla dzieci byłych pracowników PGR otrzymano z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa pięć skierowań na kolonie letnie do Ciechocinka. Rozpatrywane są również indywidualne wnioski rodziców dotyczące przyznania zasiłku celowego na częściowe pokrycie odpłatności za obozy i inne formy wypoczynku.
Następnie głosu udzielono Kierownikowi Ośrodka Sportu i Rekreacji w Janikowie Panu Czesławowi Moroziuk, który wyjaśnił, że w okresie ferii letnich pływalnia kryta będzie czynna w godzinach od 900 do 2200 . OSiR współpracuje z Klubem KSM ZEFIR oraz Domem Kultury w Janikowie. Dzieci korzystające z półkolonii będą mogły korzystać z pływalni w godzinach od 900 do 1400 . Dla najlepszych pływaków zostaną podarowane karnety wstępu na pływalnię.
Radny Tadeusz Łepski poprosił o wyjaśnienie, czy podczas tegorocznych ferii letnich będą stosowane bilety ulgowe dla dzieci i młodzieży.
Kierownik OSiR stwierdził, że bilety nie są zbyt drogie, ulgowy kosztuje 3,00 złote, natomiast normalny 6,00 złotych. Dzieci i młodzież ucząca się płaci za bilet wstępu 3,00 złote.
Radny Kazimierz Ruta stwierdził, że były już stosowane bilety ulgowe po 1,00 złoty. Basen ma być dla naszych mieszkańców. Zaapelował do burmistrza o obniżenie ceny biletów wstępu na pływalnię na okres ferii.
Burmistrz zaproponował, że można ewentualnie pomyśleć o tym, aby dzieci z naszej gminy okazując legitymację szkolną skorzystały z ulgowego biletu wstępu na pływalnię w okresie ferii.
Przewodniczący Rady dodał, że dobrze, iż zdezynfekowano basem, ponieważ nie będą się zdarzały przypadki grzybicy.

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu do przedstawienia opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy i Sądu Rejonowego w Inowrocławiu.
Przewodniczący rady Maciej Krzyżański wyjaśnił zebranym, że ławników wybierają rady gmin. Przed przystąpieniem do wyborów rada gminy powołuje zespół, który przedstawia radzie gminy na sesji swoją opinię o zgłoszonych kandydatach.
Podczas komisji Rady na członków tego zespołu zaproponowano:

Andrzeja Brzezińskiego,

Kazimierz Ruta,

Edward Antczak,

Tadeusz Łanucha,

Krzysztof Dzieża.
Maciej Krzyżański odczytał treść uchwały. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 10/.

Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VI-44/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 29 kwietnia 2003 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
W tym punkcie z-ca Burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że uchwała o zaciągnięciu pożyczki była podjęta na poprzedniej sesji. Podejmowana uchwała jest uzupełnieniem podjętej uchwały, zgodnie z zaleceniem Regionalnej Izby Obrachunkowej, do § 1 ust. 2 dodano zdanie "Źródłem pokrycia zobowiązań z tytułu pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i gospodarki wodnej w Toruniu będą dochody z majątku gminy".
Ponieważ projekt był szczegółowo omawiany na poszczególnych komisjach Maciej Krzyżański odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 13 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 11 do protokółu./

Punkt 13
Uchwała sprawie ustalenia maksymalnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości i użytkowników nieruchomości za usługi w zakresie usuwania odpadów komunalnych.
Głosu udzielono sekretarzowi gminy Maciejowi Golz, który wyjaśnił, że treść uchwały została uzgodniona z dyrektorem Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i mieszkaniowej.
W porównaniu do uchylanej uchwały nie zmieniają się stawki za usuwanie odpadów. Wykreślono jedynie z uchwały unieszkodliwianie odpadów, na stawkę za usługi w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych nie mają bezpośredniego wpływu firmy świadczące usługi tylko w zakresie obierania odpadów komunalnych.
Wobec nie zgłoszenia pytań wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 13 głosami. /załącznik Nr 12 do protokółu/

Punkt 14
Uchwała w sprawie sprzedaży działki stanowiącej gminny zasobów nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że uchwała została wywołana na wniosek Państwa Gorczyca, którzy wystąpili z wnioskiem o sprzedaż 11 metrów szerokości pasa gruntów przylegających do gruntów stanowiących ich własność. Wspomniana działka nie może stanowić odrębnej nieruchomości przeznaczonej pod zabudowę.
Wiceprzewodniczący Rady Edward Morawski odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. /załącznik Nr 13 do protokółu/

Punkt 15
Przejęcie nieruchomości do zasobów gruntów mienia komunalnego gminy Janikowo.
Wyjaśnień udzielił z-ca burmistrza Jacek Duma. Gmina w celu zapewnienia sobie wpływu na kształtowanie terenów wokół miasta przejmuje grunty będące w użytkowaniu Pracowniczych Ogródków Działkowych. Ogrody działkowe stanowią zaplecze rekreacji i zieleni.
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 14 do protokółu/

Punkt 16
Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, udzielania ulg w spłacaniu tych należności oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
Głosu udzielono sekretarzowi gminy Maciejowi Golz.
Przedmiotowa uchwała zostaje podjęta celem umożliwienia Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo reagowania na trudną sytuację płatniczą podmiotów zobowiązanych do uiszczania należności.
Jednocześnie zostaje zachowana kontrola organu stanowiącego ( komisji Rady Miejskiej) nad prawidłowością umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności wierzytelności z tytułu niepodatkowych należności pieniężnych, które mogą w istotny sposób wpłynąć na sytuację finansową gminy, ponieważ burmistrz sam morze umarzać, rozkładać na raty wierzytelności nie przekraczające dwukrotnego przeciętnego wynagrodzenia.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, co do przedstawionego projektu uchwały, wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych na 13 obecnych. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 15 do protokółu/
Punkt 17
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że uchwała w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy i Miasta Janikowa zostaje podjęta aby przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami celem przygotowania statutów sołectw położonych na terenie gminy Janikowo.
Salę obrad opuścił radny Grzegorz Czerwiński. Obecnie w głosowaniu będzie uczestniczyło 12 radnych.
Ponieważ nie zgłoszono uwag, co do przedstawionego projektu uchwały, wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych na 12 obecnych w danym momencie głosowania. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 16 do protokółu/

Punkt 18
Uchwalenie Regulaminu Targowisk Miejskich w Janikowie i określenia ich lokalizacji.
Salę obrad opuścił radny Jan Plewa. Obecnie w obradach uczestniczy 11 radnych.
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że podejmowana uchwała o regulaminie targowisk uwzględnia zmiany w przepisach prawa wynikające z wprowadzenia ustawy o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta. Ponadto liczne wątpliwości dotyczące np. rodzaju artykułów dopuszczonych do sprzedaży na targowisku, sprawy wyposażenia stoisk handlowych oraz konieczności demontażu wyposażenia po zakończeniu sprzedaży powodują konieczność nowelizacji regulaminu.
Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych na 11 obecnych w danym momencie głosowania. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 17 do protokółu/

Punkt 19
Głosu udzielono burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu, który wyjaśnił, że na następną sesję zostanie przygotowana odpowiedź dotycząca przybliżonego kosztu zakupu chipów dla psów.
Salę obrad opuścił radny Roman Jaszcz.
Natomiast jeśli o napowietrzanie wody koło Cukrowni, to po kampanii zostało zaprzestane, ponieważ obecnie Cukrownia znajduje się w nienajlepszej kondycji finansowej. Dlatego też napowietrzanie wody uruchamiane jest w kampanię.

 
Punkt 20 i 21
Kolejno głos zabrali:

Radny Dariusz Kunkel:

Powinny być piesze patrole Policji, dużo szkód jest wyrządzanych na ogrodach działkowych,
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że uwaga ta zostanie przekazana Policji,,

Radny Edward Morawski:
Poprosił o zrobienie drogi w Kołodziejewie, przedłużenie ulicy Kwiatowej.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że remont tej drogi jest ujęty w planie i będzie zrobiona.

Radny Tadeusz Łepski:
Aby wszędzie przy blokach były zrobione piaskownice, zwłaszcza przy ulicy Ogrodowej 20, 12 i 14, Spacerowa 1-3. W pozostałych punktach miasta są postawione piaskownice dla dzieci.
Radny Jan Drzewiecki poinformował, że w brakujących miejscach zostaną zamontowane piaskownice.

Radny Kazimierz Ruta:
Przedstawił pismo Związku Zawodowego Pracowników Janikowskich zakładów Sodowych w Janikowie w sprawie rozpatrzenia propozycji zbywania lokali mieszkalnych, stanowiących własność Gminy Janikowo uwzględniając przy sprzedaży zastosowanie bonifikaty w wysokości 80% ceny mieszkania określonej przez rzeczoznawców.
Burmistrz wyjaśnił, że gmina Janikowo posiada ponad 48 tys. m2 powierzchni mieszkalnej. Cena za 1 m2 kształtuje się w granicach 1000 złotych. Zasadne było by jeżeli wszyscy wykupili by swoje lokale mieszkalne, ale jest to niemożliwe. Gmina straci wtedy źródło dochodu. Gmina posiadając tak duży zasób mieszkaniowy sama będzie ustalała czynsze. Burmistrz dodał, że zostanie opracowana uchwała o gospodarowaniu zasobem mieszkaniowym.
Jest to majątek gminy, którego gmina nie powinna się wyzbywać.

Radny Krzysztof Dzieża: co będzie z walącym się płotem koło szkoły w Broniewicach.
Burmistrz wyjaśnił, że płot będzie do końca rozebrany.

Radny Kazimierz Ruta: stwierdził, że argumenty, które przedstawił burmistrz dotyczące wyzbywania się majątku gminy są racjonalne, ale trzeba w tym temacie podjąć dyskusję i zająć stanowisko, zdecydować co jest lepsze dla miasta.
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański podziękował za udział w sesji i życzył miłego letniego wypoczynku.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1800 zakończył VII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:



Wytworzył: Barbara Smolik (5 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (5 stycznia 2005, 14:39:28)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1721

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23