Protokół z VIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 18 lipca 2003r. P R O T O K Ó Ł
z VIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 18 Lipca 2003r. w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie
Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1700 otworzył VIII sesję i po powitaniu radnych, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.
Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to: Radny Ryszard Chudański - nieusprawiedliwiony, Radny Jan Drzewiecki - usprawiedliwiony.
Protokolantem VIII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik. Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o wyrażenie stanowiska w tym zakresie. Rada przyjęła następujący porządek obrad:
Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.
Stwierdzenie quorum.
Przyjęcie porządku obrad.
Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.
Składanie interpelacji.
Omówienie proponowanych zmian w planie inwestycyjnym dotyczących budowy obiektów sportowych..
Zmiany w budżecie na 2003 r.
Odpowiedzi na interpelacje.
Wnioski i zapytania.
Zakończenie sesji.
Punkt 4 Przewodniczący rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z VII Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.
Punkt 5 Rada udzieliła głosu z-cy burmistrza Jackowi Dumie. Z-ca burmistrza Jacek Duma przedstawił sprawozdanie z prac Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego pomiędzy sesjami: Wydano 2 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:
Wydatkowania środków finansowych z budżetu Gminy i Miasta Janikowo w roku 2003,
Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa użytkowania wieczystego działki położonej w Janikowie przy ulicy Klonowej,
Wydano 6 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy i Miasta Janikowo. /zał. nr 1/ Przewodniczący Rady podziękował z-cy burmistrza za wystąpienie.
Punkt 6 Składanie interpelacji
Radny Kazimierz Ruta zawnioskował o naprawę chodnika między budynkiem przy ul Ogrodowej 16 a Sportowej 3 gdyż jest on w złym stanie po modernizacji sieci ciepłowniczej i zmiennych warunkach atmosferycznych w czasie zimy. /zał. nr 2/
Radny Grzegorz Czerwiński zawnioskował aby z placu przy ulicy Wilkońskiego 5 i 6 przenieść piaskownicę w inne miejsce a tam zamontować 2 kosze do gry w koszykówkę. Za segmentem garaży na ulicy Wilkońskiego ustawić 2 bramki. Rozważyć możliwość zagospodarowania byłego placu składowego ZEC gdyż w miejscu tym zbierają się alkoholicy. Budowa toru do jazdy na deskorolkach, stworzenie koncepcji i ujęcie w przyszłorocznym budżecie.
Radny Jan Plewa zawnioskował o zagospodarowanie terenu przy garażach znajdujących się przy ulicy Topolowej na boisko piłkarskie oraz terenu przy ulicy Cichej na plac zabaw. /zał. nr 3/
Punkt 7 Omówienie proponowanych zmian w planie inwestycyjnym dotyczących budowy obiektów sportowych. Omówiono zmiany po przedstawieniu przez z-cę burmistrza Jacka Dumę koncepcji połączenia planowanej budowy zadaszenia nad trybunami stadionu piłkarskiego przy ulicy Głównej i budowy hali sportowo-widowiskowej jako jednej połączonej konstrukcyjnie inwestycji. Według tego pomysłu zadaszenie sali zlokalizowanej przy zachodnim krańcu płyty boiska piłkarskiego zostanie przedłużone i będzie stanowiło zadaszenie przylegającej do hali trybuny boiska. Przy jednoczesnej budowie obu obiektów wykorzystana zostanie przestrzeń pod trybuną na szatnie dla zawodników. Obiekt pomieściłby 500 osób na trybunach i 1300 osób na zadaszonej trybunie piłkarskiej. Po przedstawieniu i omówieniu koncepcji radni wyrazili zgodę na rozpoczęcie prac projektowych i kosztorysowych całej inwestycji.
Punkt 8 Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2003 rok. Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, że zmian dokonano na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego. Zmiany dotyczą zwiększenia planów dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych w dziale 853 - opieka społeczna o kwotę 16.700,00 zł. Ponadto wprowadza się korekty w planach dochodów: - w dziale 700 - gospodarka mieszkaniowa zmniejsza się plan sprzedaży działek budowlanych i mieszkań, - w dziale 756 - dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej zmniejsza się plan wpływu z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych o kwotę 300.000,00 zł oraz z tytułu wpływów podatku od nieruchomości osób prawnych o kwotę 300.000,00 zł. W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych. Ogółem w planie wydatków zwiększenia stanowią kwotę 346.280,00 zł a zmniejszenia 29.580,00 zł. W działach 750, 758, 801 i 851 korekta planu wydatków dotyczy przeniesienia środków na realizację zadań w drugim półroczu 2003 roku. W związku z brakiem wpływów środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska, które miały być przeznaczone na wydatki w zakresie utrzymania zieleni i oczyszczania miasta, wystąpiła konieczność zaplanowania tych wydatków w budżecie jednostki - Urząd Miejski w dziale 900 - gospodarka komunalna i ochrona środowiska w łącznej kwocie 300.000,00 zł. Bilans zmian budżetowych stanowi kwotę - 983.300,00 po stronie dochodów oraz kwotę +316.700,00 co zwiększa deficyt gminy do kwoty 4.580.000,00 to jest o 1.300.000,00. Ponadto wprowadza się zmianę zapisu w § 16 uchwały budżetowej na 2003 rok, gdzie upoważnienie dla Burmistrza Gminy i Miasta w zakresie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego, podwyższone zostało do sumy 2.600.000,00 zł. Jest to związane z koniecznością zaciągnięcia kredytu pomostowego na uregulowanie w krótkim terminie zobowiązań za wykonane prace inwestycyjne, częściowo finansowane w ramach programu SAPARD. Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 13 głosach za. /zał. nr 4/
Punkt 9 Głosu udzielono z-cy burmistrza Jackowi Dumie, który w odpowiedzi na interpelację Radnego wyjaśnił, że PGKiM przy udziale pracowników zatrudnionych w ramach prac publicznych od kwietnia 2003 roku wykonało rekultywację terenów zielonych zlokalizowanych przy ulicy Głównej 2, 4, 5; Północnej 2; Słonecznej 4; Wewnętrznej 1-3; Młodzieżowej; Sportowej 3, 5, 7. W połowie czerwca prace zostały przerwane z uwagi na warunki atmosferyczne - susza. Prace rekultywacyjne zostały wznowione w lipcu od prac na placu zabaw przy ulicy Sportowej 20. W dalszej kolejności zostaną zrealizowane następujące prace:
zebranie nadmiaru ziemi w szczycie budynku przy ulicy Ogrodowej 16, wykonanie trawnika - sierpień 2003 r.
rekultywacja placu zabaw i terenów zielonych przy ulicy Ogrodowej 16 - wrzesień 2003 r.
rekultywacja terenu przy ulicy Sportowej 1 - wrzesień 2003 r.
na bieżąco będą zasypywane zapadliska o wykopach. W odpowiedzi na interpelację Radnego Czerwińskiego poinformował. Że tam gdzie można będą stawiane na bieżąco kosze i bramki do gry a do omówienia całości koncepcji budowy małych placów sportowo-rekreacyjnych z-ca burmistrza Jacek Duma poprosił komisję kultury , sportu, zdrowia i oświaty o spotkanie.
Punkt 10 Kolejno głos zabrali:
Radny Edward Morawski:
Wnioskował o ustawienie bramki na części terenu nowo wybudowanej płycie boiska w Kołodziejewie dla celów rekreacyjnych
Radny Dariusz Kunkel: Zaproponował aby zająć się targowiskiem przy ulicy Głównej gdyż handlujący tak szeroko rozkładają towar, że blokują przejście .
Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że rozważona zostanie propozycja lokalizacji małych targowisk w innych miejscach by zapobiec zagęszczeniu oraz zdyscyplinowani zostaną sprzedający na targowiskach.
Radny Kazimierz Ruta: Przedstawił wniosek Stowarzyszenia Diabetyków z prośbą o dotację w kwocie 1.000,00 zł, gdyż nie otrzymało ono wsparcia w budżecie na 2003 r.
Z-ca burmistrza poinformował, że poprzednie pieniądze, które stowarzyszenie otrzymało przeznaczone zostały na konsumpcję podczas spotkania integracyjnego, w związku z tym pojawiły się wątpliwości co do zgodności wykorzystania otrzymanej dotacji. Skarbnik Bogumiła Szumacher wyjaśniła, ze zgodnie z ustawą o finansach publicznych profilaktyka zdrowotna nie jest zadaniem własnym gminy i dlatego należy się zastanowić czy powinno się udzielić dotacji.
Radny Grzegorz Czerwiński: Zwrócił uwagę na pogarszający się stan bezpieczeństwa i porządku na terenie miasta, w tym na:
przekraczanie prędkości na ulicach Janikowa parkowanie samochodów na trawnikach używanie fajerwerków na osiedlu Wilkońskiego z uwagi na sprawdzenie czy zostanie to zarejestrowane przez kamerę monitoringu W tym momencie udzielono głosu Pani Sołtys z Wierzejewic Jolancie Sap, która poinformowała, że na zgłoszoną interwencję w sprawie kradzieży złomu brak było reakcji ze strony funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Janikowie. W odpowiedzi z-ca burmistrza stwierdził, że po sprecyzowaniu zarzutów co do działalności funkcjonariuszy komisariatu policji sporządzone zostanie wystąpienie do komendanta z prośbą o interwencję.
Radny Tadeusz Łepski: Zauważył, że pomimo zakończenia prac termomodernizacyjnych nie oznakowano ponownie bloków kolejnymi numerami porządkowymi, co stanowi utrudnienie. Wniosek przyjęto do realizacji. Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański podziękował za udział w sesji.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1805 zakończył VIII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.
Protokółowała:
|