BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z VIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 18 lipca...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z VIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 18 lipca 2003r.

P R O T O K Ó Ł

z VIII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 18 Lipca 2003r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1700 otworzył VIII sesję i po powitaniu radnych, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Ryszard Chudański - nieusprawiedliwiony,
Radny Jan Drzewiecki - usprawiedliwiony.

Protokolantem VIII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o wyrażenie stanowiska w tym zakresie.
Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Omówienie proponowanych zmian w planie inwestycyjnym dotyczących budowy obiektów sportowych..

Zmiany w budżecie na 2003 r.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z VII Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Rada udzieliła głosu z-cy burmistrza Jackowi Dumie.
Z-ca burmistrza Jacek Duma przedstawił sprawozdanie z prac Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego pomiędzy sesjami:
Wydano 2 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:

Wydatkowania środków finansowych z budżetu Gminy i Miasta Janikowo w roku 2003,

Odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu sprzedawanego prawa użytkowania wieczystego działki położonej w Janikowie przy ulicy Klonowej,

Wydano 6 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy i Miasta Janikowo. /zał. nr 1/
Przewodniczący Rady podziękował z-cy burmistrza za wystąpienie.

Punkt 6
Składanie interpelacji

Radny Kazimierz Ruta zawnioskował o naprawę chodnika między budynkiem przy ul Ogrodowej 16 a Sportowej 3 gdyż jest on w złym stanie po modernizacji sieci ciepłowniczej i zmiennych warunkach atmosferycznych w czasie zimy. /zał. nr 2/

Radny Grzegorz Czerwiński zawnioskował aby z placu przy ulicy Wilkońskiego 5 i 6 przenieść piaskownicę w inne miejsce a tam zamontować 2 kosze do gry w koszykówkę.
Za segmentem garaży na ulicy Wilkońskiego ustawić 2 bramki.
Rozważyć możliwość zagospodarowania byłego placu składowego ZEC gdyż w miejscu tym zbierają się alkoholicy.
Budowa toru do jazdy na deskorolkach, stworzenie koncepcji i ujęcie w przyszłorocznym budżecie.

Radny Jan Plewa zawnioskował o zagospodarowanie terenu przy garażach znajdujących się przy ulicy Topolowej na boisko piłkarskie oraz terenu przy ulicy Cichej na plac zabaw. /zał. nr 3/

Punkt 7
Omówienie proponowanych zmian w planie inwestycyjnym dotyczących budowy obiektów sportowych.
Omówiono zmiany po przedstawieniu przez z-cę burmistrza Jacka Dumę koncepcji połączenia planowanej budowy zadaszenia nad trybunami stadionu piłkarskiego przy ulicy Głównej i budowy hali sportowo-widowiskowej jako jednej połączonej konstrukcyjnie inwestycji. Według tego pomysłu zadaszenie sali zlokalizowanej przy zachodnim krańcu płyty boiska piłkarskiego zostanie przedłużone i będzie stanowiło zadaszenie przylegającej do hali trybuny boiska.
Przy jednoczesnej budowie obu obiektów wykorzystana zostanie przestrzeń pod trybuną na szatnie dla zawodników. Obiekt pomieściłby 500 osób na trybunach i 1300 osób na zadaszonej trybunie piłkarskiej.
Po przedstawieniu i omówieniu koncepcji radni wyrazili zgodę na rozpoczęcie prac projektowych i kosztorysowych całej inwestycji.

 
Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2003 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, że zmian dokonano na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.
Zmiany dotyczą zwiększenia planów dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych w dziale 853 - opieka społeczna o kwotę 16.700,00 zł. Ponadto wprowadza się korekty w planach dochodów:
- w dziale 700 - gospodarka mieszkaniowa zmniejsza się plan sprzedaży działek budowlanych i mieszkań,
- w dziale 756 - dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej zmniejsza się plan wpływu z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych o kwotę 300.000,00 zł oraz z tytułu wpływów podatku od nieruchomości osób prawnych o kwotę 300.000,00 zł.
W konsekwencji zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych.
Ogółem w planie wydatków zwiększenia stanowią kwotę 346.280,00 zł a zmniejszenia 29.580,00 zł.
W działach 750, 758, 801 i 851 korekta planu wydatków dotyczy przeniesienia środków na realizację zadań w drugim półroczu 2003 roku.
W związku z brakiem wpływów środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska, które miały być przeznaczone na wydatki w zakresie utrzymania zieleni i oczyszczania miasta, wystąpiła konieczność zaplanowania tych wydatków w budżecie jednostki - Urząd Miejski w dziale 900 - gospodarka komunalna i ochrona środowiska w łącznej kwocie 300.000,00 zł.
Bilans zmian budżetowych stanowi kwotę - 983.300,00 po stronie dochodów oraz kwotę +316.700,00 co zwiększa deficyt gminy do kwoty 4.580.000,00 to jest o 1.300.000,00.
Ponadto wprowadza się zmianę zapisu w § 16 uchwały budżetowej na 2003 rok, gdzie upoważnienie dla Burmistrza Gminy i Miasta w zakresie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego, podwyższone zostało do sumy 2.600.000,00 zł. Jest to związane z koniecznością zaciągnięcia kredytu pomostowego na uregulowanie w krótkim terminie zobowiązań za wykonane prace inwestycyjne, częściowo finansowane w ramach programu SAPARD.
Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 13 głosach za. /zał. nr 4/

Punkt 9
Głosu udzielono z-cy burmistrza Jackowi Dumie, który w odpowiedzi na interpelację Radnego wyjaśnił, że PGKiM przy udziale pracowników zatrudnionych w ramach prac publicznych od kwietnia 2003 roku wykonało rekultywację terenów zielonych zlokalizowanych przy ulicy Głównej 2, 4, 5; Północnej 2; Słonecznej 4; Wewnętrznej 1-3; Młodzieżowej; Sportowej 3, 5, 7.
W połowie czerwca prace zostały przerwane z uwagi na warunki atmosferyczne - susza. Prace rekultywacyjne zostały wznowione w lipcu od prac na placu zabaw przy ulicy Sportowej 20.
W dalszej kolejności zostaną zrealizowane następujące prace:

zebranie nadmiaru ziemi w szczycie budynku przy ulicy Ogrodowej 16, wykonanie trawnika - sierpień 2003 r.

rekultywacja placu zabaw i terenów zielonych przy ulicy Ogrodowej 16 - wrzesień 2003 r.

rekultywacja terenu przy ulicy Sportowej 1 - wrzesień 2003 r.

na bieżąco będą zasypywane zapadliska o wykopach.
W odpowiedzi na interpelację Radnego Czerwińskiego poinformował. Że tam gdzie można będą stawiane na bieżąco kosze i bramki do gry a do omówienia całości koncepcji budowy małych placów sportowo-rekreacyjnych z-ca burmistrza Jacek Duma poprosił komisję kultury , sportu, zdrowia i oświaty o spotkanie.

Punkt 10
Kolejno głos zabrali:

Radny Edward Morawski:

Wnioskował o ustawienie bramki na części terenu nowo wybudowanej płycie boiska w Kołodziejewie dla celów rekreacyjnych

Radny Dariusz Kunkel:
Zaproponował aby zająć się targowiskiem przy ulicy Głównej gdyż handlujący tak szeroko rozkładają towar, że blokują przejście .

Z-ca burmistrza Jacek Duma poinformował, że rozważona zostanie propozycja lokalizacji małych targowisk w innych miejscach by zapobiec zagęszczeniu oraz zdyscyplinowani zostaną sprzedający na targowiskach.

Radny Kazimierz Ruta: Przedstawił wniosek Stowarzyszenia Diabetyków z prośbą o dotację w kwocie 1.000,00 zł, gdyż nie otrzymało ono wsparcia w budżecie na 2003 r.

Z-ca burmistrza poinformował, że poprzednie pieniądze, które stowarzyszenie otrzymało przeznaczone zostały na konsumpcję podczas spotkania integracyjnego, w związku z tym pojawiły się wątpliwości co do zgodności wykorzystania otrzymanej dotacji.
Skarbnik Bogumiła Szumacher wyjaśniła, ze zgodnie z ustawą o finansach publicznych profilaktyka zdrowotna nie jest zadaniem własnym gminy i dlatego należy się zastanowić czy powinno się udzielić dotacji.

Radny Grzegorz Czerwiński: Zwrócił uwagę na pogarszający się stan bezpieczeństwa i porządku na terenie miasta, w tym na:

przekraczanie prędkości na ulicach Janikowa
parkowanie samochodów na trawnikach
używanie fajerwerków na osiedlu Wilkońskiego z uwagi na sprawdzenie czy zostanie to zarejestrowane przez kamerę monitoringu W tym momencie udzielono głosu Pani Sołtys z Wierzejewic Jolancie Sap, która poinformowała, że na zgłoszoną interwencję w sprawie kradzieży złomu brak było reakcji ze strony funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Janikowie.
W odpowiedzi z-ca burmistrza stwierdził, że po sprecyzowaniu zarzutów co do działalności funkcjonariuszy komisariatu policji sporządzone zostanie wystąpienie do komendanta z prośbą o interwencję.

Radny Tadeusz Łepski: Zauważył, że pomimo zakończenia prac termomodernizacyjnych nie oznakowano ponownie bloków kolejnymi numerami porządkowymi, co stanowi utrudnienie.
Wniosek przyjęto do realizacji.
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański podziękował za udział w sesji.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1805 zakończył VIII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.

Protokółowała:



Wytworzył: Barbara Smolik (5 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (5 stycznia 2005, 14:41:23)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1026

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23