BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z IX sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 30 lipca...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z IX sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 30 lipca 2003r.

 

P R O T O K Ó Ł
 
z IX sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej 30 lipca
2003r. w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego
w Janikowie

 
 
Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godz. 9.00, otworzył IX sesję i po powitaniu radnych, Zastępcy Burmistrza Jacka Dumy, Sekretarza Gminy Macieja Golz, oraz Skarbnika Gminy Bogumiły Szumacher, przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie uchwał.
Nieobecny radny podczas stwierdzenia quorum to:
Radny Ryszard Chudański – nieusprawiedliwiony.
Protokolantem IX sesji była podinspektor Danuta Gorczyca.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił radnych o zgłaszanie uwag.
Głosu udzielono Zastępcy Burmistrza Jackowi Dumie, który poprosił o wykreślenie z porządku obrad punktu 10 (podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej wraz z działką gruntu do gminnych zasobów nieruchomości – P. Jurkowscy Janikowo ul. Przyjezierna 5/2). Ostatecznie wyjaśniono interpretacje prawne dotyczące formy przyjęcia do zasobu nieruchomości gminy darowizny lokalu mieszkalnego od Państwa Jurkowskich, dla której to czynności nie jest wymagane podejmowanie uchwały, a wystarczy jedynie podpisanie aktu notarialnego przez Burmistrza, jako organy wykonawczego Gminy i Miasta Janikowo w ramach wykonywania zwykłego zarządu.
Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański zaproponował wykreślenie z porządku obrad punktu 9. Wyjaśnił iż na komisjach w dniu 29.07.2003 przedstawiono wniosek Instytutu Zootechniki ZDD Kołuda Wielka o zatwierdzenie taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie wsi Kołuda Wielka. Komisje stwierdziły że wniosek należy odrzucić z uwagi na to iż jest niekompletny, nie są ujęte w taryfach plany modernizacyjne i remontowe sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
Skreślenie z porządku obrad punktu 9 i 10 przegłosowało jednogłośnie.

Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Zaciągnięcie kredytu na finansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach

Zaciągnięcie kredytu preferencyjnego z premią termomodernizacyjną.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.
Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się nimi zapoznać i wnieść ewentualnie zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z poprzedniej sesji.

Punkt 5
Rada udzieliła głosu Zastępcy Burmistrza Jackowi Dumie, który przedstawił stan finansowy gminy – załącznik nr 1. Zaznaczył iż z uwagi na krótki czas pomiędzy sesjami, nie podjęto żadnych ważnych decyzji.
Wobec nie zgłoszenia pytań, przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji

Radny Kazimierz Ruta wniósł interpelacje w sprawie rozważenia możliwości przekazania do adaptacji na mieszkanie części budynku po kotłowni przy ul. Ogrodowej (załącznik nr 2).

Punkt 7
Podjęcie uwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na uregulowanie zobowiązań za zadanie pod nazwą “Zmiana zasilania w wodę Gminy Janikowo”.
Głos zabrał Sekretarz Maciej Golz. Wyjaśnił, iż podejmowana uchwała precyzuje parametry zaciąganego kredytu, obejmujące m.in. oprocentowanie w skali roku, koszt uzyskania kredytu, również formę zabezpieczenia (weksel in blanco), oraz źródła pokrycia spłat kredytu i ewentualnie źródła pokrycia realizacji weksla.
Wobec nie zgłoszenia uwag Przewodniczący Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 głosach za (Załącznik nr 3).
Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na termomodernizację budynków wielorodzinnych w Janikowie.

W wymienionej uchwale wskazuje się bank i parametry zaciąganego kredytu, ponieważ procedura wyboru oferenta na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych została zakończona. Podejmowane uchwały zarówno w punkcie 7 i 8 wynikają z opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o konieczności określenia oprocentowania i kosztów obsługi zaciąganych kredytów w formie uchwały Rady Miejskiej.
Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański przedstawił treść uchwały. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za – jednogłośnie (załącznik nr 4).

Punkt 9
Odpowiedzi na interpelacje.

Głosu udzielono Zastępcy Burmistrza Jackowi Dumie, który poinformował, że podjęte zostaną prace przy naprawie elewacji budynku i rozważona zostanie propozycja wypowiedzenia umowy najmu dotychczasowemu najemcy Panu Lipińskiemu. Już w 2001 roku rozpatrywano sprawę wypowiedzenia umowy najmu.
Przewodniczący Maciej Krzyżański dodał, iż wówczas radni przychylili się do zostawienia pomieszczenia Państwu Lipińskim.
Zastępca Burmistrza Jacek Duma stwierdził, iż w tej chwili Państwo Lipińscy wynajmują duże pomieszczenie przy ul. Dworcowej.
Radny Kazimierz Ruta dodał, iż radni wówczas zgodzili się na kontynuowanie najmu przez Pana Lipińskiego, ponieważ znaleziono inny lokal dla rodziny potrzebującej mieszkania.

Punkt 10
Wnioski i zapytania.

Kolejno głos zabrali:

Radny Edward Morawski: zapytał, co z remontem ul. Kwiatowej w Kołodziejewie.

Zastępca Burmistrza Jacek Duma: brak obecnie środków, ale droga jest w planie inwestycji. Gdy tylko będzie to możliwe droga zostanie zrobiona.

Radny Tadeusz Łepski: czy pożar pojemnika przy ul. Sportowej został zarejestrowany na taśmie, czy radni mogą zapoznać się z materiałem na kasecie video.
Przewodniczący Maciej Krzyżański poprosił o zabranie głosu obecnego na sali Komendanta Policji Grzegorza Sobkowiaka, który wyjaśnił iż pożar został zgłoszony do jednostki straży pożarnej o godz. 16.04. Monitoring jest obsługiwany od godz. 17.00 do 5.00. Policja nie została powiadomiona o pożarze.
Radny Tadeusz Łepski: uważam, że jeżeli jest monitoring, to powinien działać całą dobę.
Przewodniczący Maciej Krzyżański: Czy w założeniach projektowych mówiło się o tym, że tylko przez 12 godzin będzie obsługiwany monitoring?
Komendant Policji Grzegorz Sobkowiak: tak, była o tym mowa w założeniach projektowych.
Radny Tadeusz Łepski: pytanie do Komendanta Policji: czy może Pan podać przypadki, że dzięki monitoringowi zostali ujęci sprawcy?
Komendant Policji Grzegorz Sobkowiak: monitoring na pewno jest pomocny przy wykrywaniu przestępstw. Dwukrotnie zostało zarejestrowane zbicie szyb przy ul. Głównej i doprowadzono do wykrycia sprawców.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański: chciałbym Panów poinformować, iż w dzisiejszym porządku obrad nie mamy zaplanowanej dyskusji z komendantem Policji. W najbliższym czasie przewidujemy spotkanie z Komendantem Policji.
Radny Grzegorz Czerwiński: czy został zarejestrowany pokaz fajerwerków ok. 3 tyg. Temu na wysokości bloku przy Wilkońskiego 7 ? Czy nadal są piesze patrole. Mieszkańcy zauważyli, że pieszych patroli nie widać. W rejonie ul.. Wilkońskiego nasilają się wandalizmy ze strony młodzieży. Ile jest sprawnych kamer?
Komendant Grzegorz Sobkowiak: odnośnie fajerwerków – dzielnicowy ustalił pewne fakty. Są piesze patrole. Chociaż mniej niż poprzednio, z powodu urlopów (4 funkcjonariuszy na urlopie, 2 na zwolnieniu lekarskim). Przynajmniej raz, dwa razy w tygodniu, patrole piesze chodzą. Gdy tylko wrócą osoby z urlopów patrole wrócą na ulice.
Jest 12 kamer. Kamera na bloku Główna 35 i Główna 31 nie mają sterowania.
Radny Grzegorz Czerwiński: Na ul. Wilkońskiego – dojazd do garaży – są dwie kamery. Jedną można przenieść aby monitorować cały parking i szkołę przy ul. Kozala.
Radny Edward Antczak: wniosek – Pan Komendant musi być przygotowany do takiej dyskusji z detalami. Proponuję, ąby notować wydarzenia, które dzieją się w mieście, aby wyjaśniać je na bieżąco. Pieniadze zostały wydane, monitoring musi być sprawny.
Komendant Grzegorz Sobkowiak: nie będzie to oznaczało, że mając monitoring nie będzie przestępczości. Nie zawsze kamera może zarejestrować zdarzenie. Zapraszam Panów radnych na komisariat, aby obejrzeć jak działa monitoring.
Następnie głos zabrał Radny Kazimierz Ruta. Zauważył, ż mieszkańcy nie znają swoich dzielnicowych. Zaproponował, aby w blokach na klatce schodowej umieszczone było nazwisko dzielnicowego.
Komendant Grzegorz Sobkowiak: nie widzę problemu, będzie rozpowszechniona informacja o dzielnicowych w blokach, na tablicach ogłoszeń.
Przewodniczący Maciej Krzyżański podziękował Komendantowi Policji za spotkanie i wypowiedź. Dodał, że chciałby prosić o spotkanie na komisjach z radnymi na temat bezpieczeństwa na terenie miasta i gminy.
Radny Kazimierz Ruta wystąpił z wnioskiem o ujęcie punktu w porządku obrad następnej sesji Rady Miejskiej: ocena placówek oświatowych w roku szkolnym. Zaproponował, aby przedstawić jak plasują się nasze szkoły w wynikach nauczania w stosunku do powiatu i województwa, jaką średnią uzyskały szkoły.
Przewodniczący Maciej Krzyżański zauważył, że jest to słuszna uwaga i temat na pewno będzie podjęty.
Następnie podziękował radnym za przybycie, dodał że sesja była pilna i potrzebna.
Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam IX sesję Rady Miejskiej” o godz. 10.00 zakończył obrady.

 
 
Protokołowała:

Danuta Gorczyca

 
 
 
 
 



Wytworzył: Barbara Smolik (12 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (12 stycznia 2005, 13:57:49)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (13 stycznia 2005, 13:17:45)
Zmieniono: uzupełnienie tutułu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1376

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23