BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z X sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 10...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z X sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 10 października 2003r.

P R O T O K Ó Ł

z X sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 10 października 2003r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył X sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę, sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
radny Ryszard Chudański - nieusprawiedliwiony,
radny Dariusz Kunkel - usprawiedliwiony,
radny Tadeusz Łepski - usprawiedliwiony.

Protokolantem X sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Przewodniczący rady zaproponował, aby jako punkt 14 zapisać podjęcie uchwały w sprawie oddania w użytkowanie wieczyste gruntu w trybie bezprzetargowym. Propozycja tej uchwały była omawiana na komisjach Rady Miejskiej. Proponowane zmiany przyjęto jednogłośnie.
Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Zmiany w budżecie na 2003r.

Procedura uchwalania budżetu.

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu targowisk miejskich w Janikowie i określenia ich lokalizacji.

Wybory ławników:

przedstawienie opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników przez zespół opiniujący kandydatów zgłoszonych na ławników do sądów powszechnych,

wybór komisji skrutacyjnej w celu przeprowadzenia tajnego głosowania,

odczytanie protokółów komisji skrutacyjnej z przeprowadzonego tajnego głosowania ,

podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu na kadencję lat 2004-2007,

podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy na kadencję lat 2004-2007,

Zmiana uchwały nr IX - 61/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 30 lipca 2003r. w sprawie zaciągnięcia kredytu na termomodernizację budynków wielorodzinnych w Janikowie.

Wprowadzenie zmian w uchwale nr XXVIII-248/2001 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 16 listopada 2001 roku w sprawie określenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych, zasad usytuowania punktów i warunków sprzedaży napojów alkoholowych.

Wprowadzenie zmian w uchwale nr V-36/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 3 marca 2003r. w sprawie przyjęcia programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Janikowo na 2003r. i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

Podjęcie uchwały w sprawie oddania w użytkowanie wieczyste gruntu w trybie bezprzetargowym.

Informacja inspektora oświaty na temat:

przygotowania szkół do rozpoczętego roku szkolnego 2003/04,

przebiegu egzaminu w szkołach podstawowych i gimnazjum z terenu Gminy i Miasta Janikowo.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z IX Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Rada udzieliła głosu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że gmina Janikowo nie środki z Funduszy SAPARD powinna otrzymać do końca miesiąca października 2003r. oraz przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych - 566.769,00 zł, w tym rachunek bieżący oświaty - 48.913,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 8 października 2003r.:
- dochody - 17.812.060,00, co stanowi 70% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 21.792.918,00, co stanowi 73% planu rocznego po zmianach
Na dzień 8 października 2003 roku ustalono deficyt budżetowy w kwocie 3.980.858,00 zł.
Od 23 lipca 2003r. gmina zaciągnęła kredyt krótkoterminowy w rachunku na kwotę 1.600.000,00 zł. Na dzień 9 października 2003r. wykorzystany kredyt stanowi kwotę 1.173.557,00 złotych.
Zadłużenie na dzień 10 października 2003r.wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2002/ 1.231.447 zł,

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2003/ 1.659.061 zł,

pożyczka zaciągnięta w WFOŚ i GW w Toruniu - 819.753 zł. Gmina wystąpiła o umorzenie po spłacie 50% zadłużenia - dotyczy budowy wysypiska odpadów.

Pożyczka zaciągnięta w WFOŚ i GW w Toruniu na dokończenie budowy kanalizacji została umorzona w 35% tj. w kwocie 140.000 zł,

Kredyt krótkoterminowy w PBS Janikowo -180.000 zł,

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 1.300.000 zł
Według stanu na dzień 10 października zadłużenie gminy wynosi 20,5%.
/zał.nr 1 do protokółu/
Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za wystąpienie.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji

Radny Kazimierz Ruta zawnioskował o wykonanie zajazdu dla autobusów PKS na przystanku przy cmentarzu oraz o uwzględnienie możliwości zatrzymywania się autobusów koło Janikosoda S.A., co uniemożliwiają zamontowane tam słupki połączone łańcuchami. /zał. nr 2/

Punkt 7
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2003 rok.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, wyjaśniając, że zmian dokonano na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego z dnia 10 września 2003r.
Zmiany dotyczą zwiększenia planu dochodów z tytułu dotacji na realizację zadań zleconych w dziale 853 - Opieka Społeczna o kwotę 516,00 zł oraz w dziale 900 _ Gospodarka komunalna o kwotę 19.454,00 zł..
Natomiast w oparciu o zawiadomienia Ministra Finansów dokonano zwiększenia subwencji ogólnej w części oświatowej na kwotę 17 400,00 zł.
Wprowadzono również korekty z tytułu ponadplanowych dochodów:

w dziale 700 - Gospodarka mieszkaniowa zwiększa się plan wpływów z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

w dziale 020 Leśnictwo zwiększa się plan wpływów z tytułu sprzedaży drewna,

w dziale 756 Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek zmniejsza się plan wpływu z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat i zwiększa plan w podatku leśnym od osób prawnych, plan opłaty produktowej i wpływów za zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
W wyniku zmian wprowadzonych po stronie dochodów nastąpiły korekty w planie wydatków budżetowych.
Ogółem plan wydatków zwiększa się o 1.537.260 zł a zmniejsza się o kwotę 1.449.660 zł. Korekty dotyczą zarówno wydatków bieżących jak i majątkowych.
Wydatki majątkowe zwiększone zostały o 613.291 zł w tym zabezpieczono dodatkowe środki na następujące zadania inwestycyjne:

budowa wodociągu - 150.000 zł,

termomodernizacja budynków mieszkalnych - 422.032 zł,

zakup nieruchomości gruntowej - 4.000 zł,

budowa sieci kanalizacji - 215.359 zł,

budowa nowych punktów świetlnych - 18.000 zł.
W związku z rezygnacją z realizacji w roku bieżącym z niektórych zadań inwestycyjnych, między innymi z budowy zadaszenia nad stadionem, budowy nowych ulic, modernizacji ogrzewania w Kołudzie Wielkiej, dokonuje się zmniejszenia planu ustalonego na rok budżetowy o kwotę 197.000 zł.
Po przeanalizowaniu stopnia realizacji wydatków bieżących dokonano w wielu podziałkach klasyfikacji budżetowej zmniejszenia kwot planowanych.
Zmiany w wydatkach rzeczowych są również wynikiem wprowadzenia ograniczenia wydatków do niezbędnych na podstawie Zarządzenia z dnia 3 lipca 2003r.
W działach 710, 750, 754 i 854 korekta planu wydatków jest wynikiem rezygnacji z wykonania zadań, przede wszystkim w zakresie remontów. Zadania te nie należały do priorytetowych w roku bieżącym i zostaną wpisane do planu finansowego na rok 2004.
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejsza się plan wydatków na oczyszczanie miasta oraz na utrzymanie zieleni, ponieważ wiele prac pielęgnacyjnych i porządkowych wykonali pracownicy zatrudnieni w ramach umów o pracę interwencyjne i roboty publiczne.
W niektórych podziałkach klasyfikacji budżetowej dokonuje się przeniesień pomiędzy paragrafami, aby zapewnić dostateczną ilość środków finansowych na realizację zadań w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Dodatni bilans zmian budżetowych stanowi kwota 87.600 zł zarówno po stronie dochodów jak i wydatków, co powoduje, że deficyt gminy w kwocie 4.580.000 zł pozostaje bez zmian.
Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 12 głosach za. /zał. Nr 3/

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy i miasta Janikowo oraz szczegółowości budżetu i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu na 2004 rok.
Głosu udzielono sekretarzowi Urzędu P. Maciejowi Golz, który wyjaśnił, że uchwała stanowi realizację przepisu określonego w art. 53 ustawy o samorządzie gminnym i zobowiązującego rady gmin do określenia tryby prac nad uchwaleniem budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Termin prac związanych z przygotowaniem projektu budżetu gminy i miasta Janikowa na 2004 rok zawarte w załączniku nr 1 uzależnione są od uchwalenia przez Sejm ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Obecnie obowiązująca, znowelizowana ustawa w tym zakresie określa rodzaje dochodów gmin jedynie na lata 1999 - 2003. Do zachowania terminów przedmiotowej uchwały ważne jest również otrzymanie w ustawowym czasie wielkości dochodów budżetu miasta wynikających z projektu budżetu państwa.
Szczegółowość projektu budżetu na 2004 rok i materiałów informacyjnych wyczerpują wymagania wynikające z przepisów ustawy o finansach publicznych.
Radny Kazimierz Ruta poprosił o wyjaśnienie czy dla jednostek ubiegających się o dotację z budżetu gminy nie powinien być określony termin do składania takich wniosków.
Sekretarz wyjaśnił, że ostateczny termin do składania wniosków do budżetu jest ustalony na 15 października., natomiast burmistrz może oddzielnym pismem wyznaczyć termin składania wniosków do budżetu.
Głosy udzielono burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu, który wyjaśnił, że procedura określa dwa terminy 15 października i 15 listopada. Do 15 października wszyscy składają wnioski do budżetu. Natomiast Przewodniczący Rady ma 3 dni na przekazanie projektu budżetu radnym.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poprosił o podanie propozycji zmian do procedury uchwalania budżetu. Wobec nie zgłoszenia żadnych zmian zakończono dyskusję.
Ponieważ projekt był szczegółowo omawiany na poszczególnych komisjach Maciej Krzyżański odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 4 do protokółu./

Punkt 9
Uchwalenie Regulaminu Targowisk Miejskich w Janikowie i określenia ich lokalizacji.
Sekretarz Urzędu Maciej Golz wyjaśnił, że organ nadzoru zwrócił uwagę na niewłaściwą część zapisów załącznika do uchwały, czyli w samym regulaminie. Był zbyt szczegółowy i zawierał powtórzenia z ustawy Dlatego przygotowano nową propozycję uchwały wykreślając niektóre zapisy z poprzednio podjętej uchwały.
Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych na 12 obecnych w danym momencie głosowania. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 5 do protokółu/

Punkt 10
Wybory ławników.
Głosu udzielono burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu, który przedstawił opinię zespołu opiniującego kandydatów na ławników. / zał. nr 6/
Burmistrz wyjaśnił, że zadaniem zespołu opiniującego była ocena, czy dany osoba może kandydować na ławnika. Do Sądu Pracy mogą kandydować tylko osoby zgłoszone przez związku zawodowe , organy administracji rządowej oraz pracodawców. Komisja sugeruje, aby wziąć pod uwagę osoby z wyższym wykształceniem, potem ze średnim i zawodowym. Rada powinna również zwrócić uwagę na osoby pełniące już do tej pory funkcję ławnika, ponieważ posiadają już doświadczenie w pracy jako ławnicy. Wszystkie kandydatury zostały zaopiniowane pozytywnie.
Do pracy w komisji skrutacyjnej zaproponowano następujących radnych:

Jan Drzewiecki

Tadeusz Łanucha

Grzegorz Czerwiński
Radni wyrazili zgodę na pracę w komisji skrutacyjnej. Przewodniczącym komisji wybrano radnego Tadeusza Łanuchę.
Przewodniczący komisji skrutacyjnej wyjaśnił zasady głosowania. Osobę, którą wybieramy na ławnika zaznaczamy w kółku. Na kartach do głosowania przy nazwisku postawiono gwiazdkę przy kandydacie, który może zostać wybrany do Sądu Pracy w Sądzie rejonowym. Należy na to zwrócić uwagę podczas głosowania. Następnie rozdano karty do głosowania. Po zebraniu kart do głosowania Przewodniczący rady ogłosił 15 minut przerwy, w celu podliczenia głosów przez komisję skrutacyjną.
O godzinie 1650 wznowiono obrady.
Przewodniczący komisji skrutacyjnej radny Tadeusz Łanucha przedstawił wyniki tajnego głosowania
Ławnikiem do Sądu rejonowego w Inowrocławiu na kadencję lat 2004 - 2007 w głosowaniu tajnym wybrano:
1.Klupczyńska Anna

2. Krzeszewski Józef
3. Krokos Zofia

4. Gezele Danuta

Pierzchała Maria
Ławnikiem do Sądu Pracy - Sądu Rejonowego w Inowrocławiu na kadencję lat 2004 - 2007 w głosowaniu tajnym wybrano:

Kulpińska-Smolarska Renata

Wór Małgorzata
Na Ławnika do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy do Sądu Pracy - Sądu Ubezpieczeń Społecznych w głosowaniu tajnym wybrano:

Kalka Janina
Radny Kazimierz Ruta poprosił o sprawdzenie, czy kandydaci na ławników w swoich wnioskach zaznaczyli, gdzie chcą kandydować jako ławnicy, dotyczy to pracy w Sądzie Rejonowym w Inowrocławiu.
W związku z powyższym ogłoszono 10 minut przerwy.
O godzinie 1700 wznowiono obrady. Przewodniczący komisji skrutacyjnej po sprawdzeniu wniosków poinformował, że wszystkie wnioski były kierowane do pracy jako ławnik do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu.
Przewodniczący Rady dodał, iż wybory zostały przeprowadzone w sposób demokratyczny i zgodnie z zapisami ustawy o wyborach ławników.
Protokóły z przeprowadzonego głosowania oraz karty do głosowania stanowią załącznik nr 7.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Maciej Krzyżański odczytał treść uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 8/.
Następnie przedstawił uchwałę w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy. Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. / załącznik nr 9 do protokółu/

Punkt 11
Zmiana uchwały Nr IX-61/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 30 lipca 2003 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu na termomodernizację budynków wielorodzinnych w Janikowie.
W tym punkcie Burmistrz Andrzej Brzeziński poprosił o wykreślenie z projektu uchwały paragrafu 1 i z paragrafu 2 ustępu 1. Wykreśla się punkt o zaciągnięciu kredytu na nowe zadanie - "wykonanie zewnętrznej sieci centralnego ogrzewania i wymianę węzłów cieplnych w obrębie wymiennikowni W-5 w Janikowie". Na następną sesję zostanie przygotowany projekt uchwały o zaciągnięciu pożyczki na wyżej wspomniane zadanie w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska. Burmistrz poinformował, że gmina rezygnuje z wykonania ogrzewania w Kołudzie Wielkiej. Zadanie to zostanie ujęte do wykonania w roku 2004.
Natomiast zmian w uchwale o zaciągnięciu kredytu na termomodernizację budynków dokonuje się, gdyż poprzednia wersja uchwały zapewniała bieżącą spłatę kredytu wraz z odsetkami, lecz wpływy z bieżących dochodów budżetu gminy z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych mogłyby nie wystarczyć w przypadku realizacji weksla stanowiącego zabezpieczenie.
Zaproponowana zmian przez burmistrza została przyjęta.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 10/

Punkt 12
Uchwała sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr XXVIII-248/2001 z dnia 16 listopada 2001r. w sprawie określenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych, zasad usytuowania punktów i warunków sprzedaży napojów alkoholowych.
Głosu udzielono sekretarzowi gminy Maciejowi Golz, który wyjaśnił, że zmian w uchwale dokonuje się w związku z wprowadzeniem zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości. Z tytułu uchwały oraz treści wykreśla się warunki sprzedaży napojów alkoholowych, ponieważ warunki te określa sama ustawa. W związku z tym, aby nie powtarzać zapisów ustawy zostaje to wykreślone.
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie 12 głosami. /załącznik Nr 11 do protokółu/

Punkt 13
Wprowadzenie zmian w uchwale Nr V-36/2003 z dnia 3 marca 2003r. w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Janikowo na 2003r. i wynagradzania członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Burmistrz wyjaśnił, że zmiany w uchwale dotyczą zmian w wynagradzaniu członków komisji. Spowodowane to jest wprowadzeniem urealnienia wynagradzania komisji do wykonywanych zadań. Propozycja jest, aby przewodniczący komisji otrzymywał 15,00 zł brutto miesięcznie, natomiast członek komisji 100,00 zł brutto miesięcznie. Zmniejszyła się również liczba członków komisji. Poprzednie wynagrodzenie było uzależnione od ilości posiedzeń, przeprowadzonych kontroli komisji i wynosiło około 400,00 miesięcznie.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały i przystąpiono do głosowania Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 12/

Punkt 14
Oddanie w użytkowanie wieczyste gruntu w trybie bezprzetargowym.
W punkcie tym Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że dotyczy to gruntów w Kołodziejewie. Gminna Spółdzielnia w Janikowie była i jest nadal posiadaczem działek zabudowanych. Budynki zlokalizowane na działkach stanowią własność spółdzielni. Istnieje wymóg określenia dla spółdzielni pierwszej opłaty, której wysokość ściśle określa ustawa. Tę wysokość określa Rada. Propozycja określenia tej wysokości to 15%.
Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpiono do odczytania uchwały i głosowania. Uchwała została przyjęta 1 głosami za i 1 głosie wstrzymującym. /zał. 13 do protokółu/

Punkt 15
Informacje o stanie oświaty Miasta i Gminy Janikowo na rok szkolny 2003/2004 oraz na temat przebiegu egzaminu w szkołach podstawowych i gimnazjum.
Informację przedstawiła Inspektor Oświaty P. Gabriela Stempowska.
Ilość uczniów – 1960 – 10 mniej niż w 2002 r.
W Szkołach Podstawowych Miasta i Gminy Janikowo 56 mniej (kl. I – 176), a w Gimnazjum 46 więcej (kl. I – 257).
W przedszkolu i oddziałach zerowych łącznie 269 dzieci, na tym samym poziomie co w roku ubiegłym.

 
Dowożenie uczniów
Podobnie jak w roku ubiegłym do szkół dowożonych jest ok. 530 uczniów, z czego 220 do Gimnazjum w Janikowie. Dzieci z terenu Kołodziejewa, Trląga, Broniewic, Ostrowa dowozi firma prywatna P. Andrzeja Radzikowskiego, a z terenu Ludziska, Kołudy Wielkiej – PKS Inowrocław. Gminny “Gimbus” dowozi do szkoły na ul. Kozala w Janikowie wszystkie dzieci kl 0-III z byłego obwodu Szkoły Podstawowej Nr 1 w Janikowie, oraz uczniów z całej gminy na basen w Janikowie.
Dożywianie uczniów
W Mieście i Gminie Janikowo dożywianych jest 316 uczniów z czego 276 spożywa obiady przygotowywane w kuchni Gimnazjum w Janikowie. Obiady dowożone są do wszystkich szkół i spożywane w stołówkach na miejscu w szkole.
Uczniowie – 40 osób w Szkole Podstawowej w Broniewicach otrzymują śniadania, gdyż konieczny jest remont stołówki z przystosowaniem do wydawania obiadów.
Wszystkie osoby uprawnione do korzystania z opieki społecznej otrzymują posiłki bezpłatnie tj. 305 uczniów.
Nauczyciele
W bieżącym roku w szkołach podstawowych, gimnazjum jest 147 pełnozatrudnionych (o 1 więcej niż w roku ubiegłym) i 8 niepełnozatrudnionych nauczycieli, a w przedszkolu – 13 osób.
Na emeryturę przeszło 4 nauczycieli.
W związku z przeniesieniami służbowymi, ograniczeniem dodatkowej pracy emerytów, zwiększeniem ilości godzin wychowania fizycznego, zatrudniono nowych nauczycieli w następujących placówkach:
Gimnazjum – wych. Fizyczne, matematyka, j. Angielski, religia – 4 pełnozatrudnionych
Szkoły Podstawowe – j. angielski, wych. fizyczne, matematyka, wychowanie do życia w rodzinie, j. polski, oddział przedszkolny – 4 pełnozatrudnionych, 3 w niepełnym wymiarze
Przedszkola – 2 pełnozatrudnione
W roku szkolnym 2002/2003 14 nauczycieli uzyskało stopień nauczyciela dyplomowanego, a 2 awansowało na nauczyciela mianowanego.
Remonty szkół przed rozpoczęciem roku szkolnego 2003/2004
We wszystkich szkołach dokonano w czasie wakacji drobnych napraw różnych usterek (np. drzwi, zamki, toalety, oświetlenie).
Najważniejsze inwestycje to:
1) Ogrodzenie całego terenu Gimnazjum w Janikowie i wykonanie płotu od strony ulicy i parku SP Kołodziejewo.
2) Malowanie sal gimnastycznych w SP Janikowo (ul. Szkolna), SP Ludzisko, SP Kołodziejewo.
3) Modernizacja łazienek dziecięcych w Przedszkolu w Janikowie.
Wyniki
Wyniki egzaminu w kl. III Gimnazjum w Janikowie z dn. 8,9 maja 2003 r.
powiat inowrocławski 30,14
woj. kujawsko-pomorskie 30,62
okręg (woj. kujawsko-pomorskie, pomorskie) 30,44
Gimnazjum w Janikowie 30,31
Wyniki sprawdzianu w kl. VI Szkoły Podstawowe Miasta i Gminy Janikowo z dn. 8 kwietnia 2003 r.
Miasto i Gmina Janikowo 26,92
powiat inowrocławski 27,86
woj. kujawsko-pomorskie 28,15
okręg (kujawsko-pomorskie, pomorskie) 28,48
SP Kołodziejewo 30,68
SP Janikowo 27,09
SP Broniewice 25,67
SP Ludzisko 22,83
Radny Edward Antczak poprosił o wyjaśnienie, czy było analizowane dlaczego są takie różnice w wynikach egzaminacyjnych pomiędzy poszczególnymi szkołami

z terenu gminy i miasta Janikowo. Efekty nauczania w szkołach podstawowych są widoczne później w gimnazjum.
Burmistrz wyjaśnił, że były prowadzone rozmowy z dyrektorami szkół podstawowych. Od kilku lat powtarzają się takie same sytuacje. W szkole w Ludzisku egzamin wypadł najgorzej. Najlepiej w szkole w Kołodziejewie.
Trudno jest przyjąć tłumaczenie dyrektora szkoły, że słabe wyniki są efektem posiadania dużej liczby słabych uczniów.
Burmistrz dodał, że należy się nad tą sytuacją zastanowić. We wszystkich szkołach dzieci mają jednakowe warunki do nauki, efektów należy oczekiwać od nauczycieli i dyrektorów. Gmina nasza powinna się wykazać większymi wynikami niż tylko nieco powyżej średniej powiatowej. Dotyczy to zwłaszcza gimnazjum.
Należy zorganizować spotkanie Komisji Oświaty, dyrektorów szkół wraz z inspektorem kuratorium, celem omówienia tego problemu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że kiedyś dzieci, które chodzą do szkoły w Ludzisku, uczęszczały do szkoły w Janikowie przy ulicy Szkolnej i wyniki były dobre. Obecnie najlepiej wypadła szkoła w Kołodziejewie, czyli dyrektor Pani Ewa Bąkowska.
Głos zabrała inspektor oświaty P. Gabriela Stempowska , która poinformowała, że szkoła w Ludzisku była ostatnio wizytowana przez kuratorium i nie wniesiono żadnych zastrzeżeń.
Radny Jan Plewa poruszył problem bezpieczeństwa w szkołach, dotyczy to głównie szkoły przy ulicy Szkolnej. Dzieci z klas starszych "kocą" dzieci z klas młodszych, bijąc je ręką w twarz.
Inspektor wyjaśniła, że sytuacje takie powinny być zgłaszane i odbywają się bez zgody pedagogów. Nauczyciele zwracają na to uwagę.
Na tym zakończono dyskusję.
Radny Kazimierz Ruta, na ręce inspektora oświaty, złożył gratulacje dla wszystkich nauczycieli z okazji Dnia Nauczyciela.
Przewodniczący Rady poinformował, że zostały przygotowane dyplomy i listy gratulacyjne dla dyrektorów szkół i nauczycieli.
Punkt 15
Odpowiedzi na interpelacje.
Burmistrz zwrócił uwagę, że gmina poniosła duże koszty na doposażenie wszystkich szkół. Zawsze wystarcza na wynagrodzenia, podwyżki. Sytuacja, która zaistniała powinna być postrzegana jako sygnał ostrzegawczy.
Z efektów pracy rozliczani będą wszyscy dyrektorzy szkół.
Odpowiadając na interpelację, burmistrz wyjaśnił, że przystanek koło cmentarza jest na przeciw figury. Trzeba natomiast sprecyzować jego usytuowanie. Jeśli chodzi o przystanek koło Zakładów Sodowych, to gmina jako partycypujący w kosztach remontu drogi, o odbiorze została poinformowana w ostatniej chwili. Sporządzony protokół odbioru nie został podpisany przez gminę Janikowo. Są pewne uwagi i dopóki nie zostaną one uwzględnione gmina nie zapłaci za ten remont.

Punkt 16 i 17
Kolejno głos zabrali:

Radny Edward Morawski:

Poprosił o pozostawienie przy szkole w Kołodziejewie po prawej stronie znaku zakazu zatrzymywania się.

Wniosek dotyczył zrobienia drogi na Sędowo.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że została przyznana dotacja na remonty dróg z Wojewódzkiego Funduszu Gruntów Rolnych. Jest to kwota 39.000 złotych ma dwie drogi. Jest projekt przebudowy drogi do granic Sędowa. Można wykonać generalny remont tej drogi w roku 2004 z funduszy SAPARD. Na dzień dzisiejszy można wysypać kamieniem.


Radny Kazimierz Ruta:
Poprosił o udzielenie odpowiedzi Międzyszkolnemu Klubowi Sportowemu na wniosek dotyczący zwiększenia dotacji.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że pismo było skierowane do Komisji Kultury celem udzielenia odpowiedzi.

Radny Edward Antczak - przewodniczący komisji Kultury, Sportu, Zdrowia i Oświaty wyjaśnił, że w chwili, kiedy wpłynął wniosek Rada miała podzielony już budżet gminy. Nie można również dotować w 100% działalności. Obecnie wpłynął wniosek nauczyciela z gimnazjum o dotację do obozu. Wniosek jest mało precyzyjny. Brak jest konkretnych danych na temat ilości jego uczestników i kosztów obozu. Dlatego też zostanie zwrócony do adresata, celem uzupełnienia.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.

Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1805 zakończył X Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.


Protokółowała:                                                                Przewodniczący
Barbara Smolik                                                        Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                                    Maciej Krzyżański



Wytworzył: Barbara Smolik (12 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (12 stycznia 2005, 14:01:58)

Ostatnia zmiana: Barbara Smolik (24 lutego 2005, 14:29:03)
Zmieniono: poprawienie błędu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2149

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23