BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół XI z sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 31...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół XI z sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 31 października 2003r.

P R O T O K Ó Ł

 
z XI sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 31 października 2003r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XI sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
radny Ryszard Chudański - nieusprawiedliwiony

Protokolantem XI sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Wobec nie zgłoszenia uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości w Dębinie.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działki stanowiącej gminny zasób nieruchomości w drodze bezprzetargowej.

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży nieruchomości.

Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych składanych:

Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Janikowie,

Burmistrzowi Gminy i Miasta Janikowo.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z X Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Rada udzieliła głosu Burmistrzowi Andrzejowi Brzezińskiemu.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że wniosek jaki gmina Janikowo złożyła o uzyskanie środków z Funduszy SAPARD został przyjęty pozytywnie i niedługo powinniśmy otrzymać pieniądze.
Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych - 766.518,00 zł, w tym rachunek bieżący oświaty - 387.530,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 29 października 2003r.:
- dochody - 19.564.657,00, co stanowi 77% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 23.167.463,00, co stanowi 77% planu rocznego po zmianach
Na dzień 29 października 2003 roku ustalono deficyt budżetowy w kwocie 3.602.806,00 zł (planowany deficyt 4.580.000,00).
Od 23 lipca 2003r. gmina zaciągnęła kredyt krótkoterminowy w rachunku na kwotę 1.600.000,00 zł. Na dzień 30 października 2003r. wykorzystany kredyt stanowi kwotę 1.379.092,00 złotych.
Zadłużenie na dzień 30 października 2003r.wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2002/ 1.231.447 zł,

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2003/ 1.659.061 zł,

pożyczka zaciągnięta w WFOŚ i GW w Toruniu - 659.753 zł. Gmina wystąpiła o umorzenie po spłacie 50% zadłużenia - dotyczy budowy wysypiska odpadów.

Pożyczka zaciągnięta w WFOŚ i GW w Toruniu na dokończenie budowy kanalizacji została umorzona w 35% tj. w kwocie 140.000 zł,

Kredyt krótkoterminowy w PBS Janikowo -180.000 zł,

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 1.300.000 zł
Według stanu na dzień 10 października zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wynosi 25%.
Przewodniczący Rady poprosił o wyjaśnienie, czy w roku 2004 zadłużenie gminy się zmniejszy.
Burmistrz wyjaśnił, że powinno się zmniejszyć o umorzone pożyczki, uzyskaną premię termomodernizacyjną. Zadłużenie gminy może zmniejszyć się o około 10% w stosunku do obecnych zadłużeń.
/zał.nr 1 do protokółu/
Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za wystąpienie.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań do burmistrza przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji

Radny Kazimierz Ruta zawnioskował o zainstalowanie w urzędzie Miejskim skrzynki życzeń (skarg). Prośbę taką skierował w związku ze zdarzającymi się, co prawda rzadko, uwagami na sposób załatwiania interesantów przez urzędników. /zał. nr 2/


Radny Grzegorz Czerwiński skierował prośbę o nadanie imieniem Jana Pawła II kompleksowi parkowemu nad jeziorem Pakoskim. /zał. nr 3/

Punkt 7
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że podjęcie uchwały o zaciągnięciu pożyczki przez gminę umożliwi wykonać kolejny etap prac związanych z modernizacją sieci ciepłowniczej w Janikowie. Chodzi tutaj głównie o W-5. Pożyczki z Funduszu Ochrony Środowiska są umarzane w 35%.
Wobec nie zgłoszenia uwag odczytano projekt uchwały. Uchwała została przyjęta jednogłośnie przy 14 głosach za. /zał. Nr 4/

Punkt 8
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości w Dębinie.
Głosu udzielono sekretarzowi Urzędu P. Maciejowi Golz, który wyjaśnił, że ogłoszone przetargi na sprzedaż udziału w budynku nie przyniosły rezultatów. Osoby, które wnioskowały o kupno części pomieszczenia nie przystąpiły do przetargów ani rokowań.
Postanowiono przeznaczyć całość nieruchomości wraz z budynkiem do sprzedaży.
Z uwagi na brak ważności planu zagospodarowania przestrzennego dla Gminy Janikowo, nieruchomość może być wykorzystana na cele mieszkaniowe lub inne.
Ponieważ projekt był szczegółowo omawiany na poszczególnych komisjach Maciej Krzyżański odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 5 do protokółu./

Punkt 9
Sprzedaż działki stanowiącej gminny zasób nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Sekretarz Urzędu Maciej Golz wyjaśnił, że są to dwie działki, które zostaną sprzedane na poprawę warunków zagospodarowania. Wnioski złożyli: Pan Dworczak i P. Szczyglewski.
Działki zostaną sprzedane zgodnie z wyceną przez rzeczoznawcę majątkowego. Powstały po podziale gruntów i nie mogą stanowić samoistnej nieruchomości. Jest to powierzchnia gruntów przylegająca do gruntów pod zabudowę mieszkaniową wolnostojącą jednorodzinną, która jest własnością osób wymienionych jako nabywcy nieruchomości.
Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych na 14 obecnych w danym momencie głosowania. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 6 do protokółu/

Punkt 10
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży nieruchomości na rzecz Kościoła Ewangelicznego w Rzeczypospolitej Polskiej z siedzibą w Bydgoszczy.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że Kościół Ewangeliczny w RP wystąpił z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie na rzecz tego Kościoła nieruchomości zabudowanej położonej w Janikowie ul. 1-go Maja 15. Uchwałą Rady Miejskiej z dnia 31 sierpnia 2001r. nieruchomość ta była przeznaczona do sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym. Z uwagi na brak oferentów po przeprowadzonych 2 przetargach Zarząd Gminy uchwałą z dnia 8 lutego 2002r. odstąpił od przeprowadzania dalszych przetargów postanawiając o sprzedaży w rokowaniach.
Również w dniu 23 kwietnia 2003r. opublikowano w prasie - Gazeta Pomorska - dysponowanie w/w nieruchomością do sprzedaży- brak zainteresowania.
Wniosek Kościoła i przekazanie nieruchomości pozwoli na jej zagospodarowanie.
Art. 68 ust. 1 określa, że właściwy organ może udzielić bonifikaty od ceny ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 jeżeli nieruchomość jest sprzedawana "kościołom i związkom wyznaniowym, mającym uregulowane stosunki z państwem, na cele działalności sakralnej".
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że komisje Rady wnioskowały, aby udzielić bonifikaty w wysokości 99%.
Burmistrz Andrzej Brzeziński zaproponował, aby w treści uchwały w § 1 po słowach przy sprzedaży dopisać słowo "bezprzetargowej".
Zaproponowaną zmianę Rada przyjęła.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 14 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 7/

Punkt 11
Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady i Burmistrzowi Gminy i Miasta w Janikowie.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański wyjaśnił, że swoje oświadczenia majątkowe składa radny, burmistrz, zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza. Oświadczenie majątkowe składa się wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowych za rok poprzedni. Przewodniczącemu Rady składają swoje oświadczenia majątkowe radni wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu.
Natomiast Przewodniczący Rady i Burmistrz swoje oświadczenie majątkowe przedkładają Wojewodzie. Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonują osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe i przekazują jeden egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe. Oświadczenia majątkowe są również analizowane przez urzędy skarbowe.
Podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację ze złożonych oświadczeń majątkowych.
Przewodniczący Rady poinformował, że wszyscy radni swoje oświadczenia majątkowe złożyli w terminie i prawidłowo
W dniu 30 października 2003 roku analizę ze złożonych oświadczeń majątkowych przysłał urząd skarbowy w Inowrocławiu, informując, że wszystkie oświadczenia majątkowe zostały złożone w terminie. Zdarzały się przypadki usterek merytorycznych. Po za tym nie stwierdzono nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych.

Następnie głos zabrał Burmistrz Gminy i Miasta Andrzej Brzeziński, który poinformował, że na jego ręce swoje oświadczenia majątkowe składają: zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza.
Wszyscy pracownicy zobowiązani do złożenia swojego oświadczenia majątkowego złożyli je w terminie. Oprócz usterek merytorycznych nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych.

Wobec nie zgłoszenia pytań ani uwag przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 12
Odpowiadając na interpelacje radnego Grzegorza Czerwińskiego, burmistrz wyjaśnił, że należy się zastanowić nad podjęciem decyzji w sprawie nadania nazwy zespołowi parkowemu imieniem Jana Pawła II.
Natomiast jeśli chodzi o zamontowanie skrzynki uwag jest to do zrealizowania. Jednak interesanci są przyjmowani w każdy wtorek.
Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że interpelacja radnego Ruty jest godna uwagi. Nie powinna to być jednak skrzynka donosów i każda uwaga powinna być podpisana.

Punkt 13 i 14
Głos zabrał burmistrz Andrzej Brzeziński. Uzupełnił wyjaśnienia do podjętej uchwały dotyczącej udzielonej bonifikaty na sprzedaż nieruchomości na cele sakralne. Wyjaśnił, że Kościół Ewangeliczny, który wystąpił o nieodpłatnie przekazanie tego budynku jest odłamem Kościoła Ewangelickiego. Dzięki temu budynek będzie zagospodarowany.
Kolejno głos zabrali:

Radny Kazimierz Ruta:

Złożył wniosek, aby w porządku obrad na następnej sesji ująć punkt, w którym Rada przyjmie lub nie informację burmistrza z wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2003 roku /zał. nr 8/,


Radny Edward Morawski:
Poprosił o zrobienie drogi w Kołodziejewie w kierunku Sędowa,.
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował, że droga będzie w przyszłym tygodniu zrobiona.

 
Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.


Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1615 zakończył XI Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.


Protokółowała:                                                       Przewodniczący
Barbara Smolik                                                 Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                           Maciej Krzyżanski



Wytworzył: Barbara Smolik (12 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (12 stycznia 2005, 14:10:03)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1679

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23