BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 02 grudnia...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XII sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 02 grudnia 2003r.

P R O T O K Ó Ł

z XII sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 02 grudnia 2003r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

 
Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XII sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, radnych powiatowych, sołtysów i przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Nieobecni radni podczas stwierdzenia quorum to:
radny Edward Antczak - nieusprawiedliwiony,
radny Ryszard Chudański - nieusprawiedliwiony,
radny Tadeusz Łanucha - usprawiedliwiony.

Protokolantem XII sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Z-ca burmistrza Jacek Duma zaproponował dopisanie jako punktu 14 projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego na pokrycie kosztów termomodernizacji budynków komunalnych w Janikowie.
Radni jednogłośnie przyjęli proponowane zmiany do porządku Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Opinia Komisji Rewizyjnej dotycząca wykonania budżetu za I półrocze 2003r.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2003r.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku w 2004r.

Podjęcie uchwały w sprawie wysokości stawek opłaty targowej, zasad stosowania i sposobu jej poboru.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy i Miasta Janikowo na 2004r.

Podjęcie uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od posiadania psów, terminu płatności i sposobu poboru.

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego na pokrycie kosztów termomodernizacji budynków komunalnych w Janikowie.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.

Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z XI Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który poinformował , że pomiędzy sesjami:

Wydano 4 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:

Sporządzenia spisu z natury w magazynie żywnościowym i magazynie środków czystości w Przedszkolu Miejskim w Janikowie,

Ustalenia wysokości dodatków motywacyjnych dla dyrektorów szkół i przedszkoli od 01.12.2003 - 29.02.2004.

Ustalenia dokumentacji przyjętych zasad rachunkowości dla budżetu gminy Janikowo oraz jednostek budżetowych gminy Janikowo.

Wprowadzenia zmian w budżecie na 2003r.

Wydano 2 zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy i Miasta Janikowo /załącznik nr 1 do protokółu/
Burmistrz przedstawił stan finansowy gminy:
- rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych - 688.030,00 zł, w tym rachunek bieżący oświaty - 168.933,00 zł
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 30 listopada 2003r.:
- dochody - 22.200.337,00, co stanowi 88% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 25.506.520,00, co stanowi 85% planu rocznego po zmianach
Na dzień 30 listopada 2003 roku ustalono deficyt budżetowy w kwocie 3.602.183,00 zł (planowany deficyt 4.580.000,00).
Od 23 lipca 2003r. gmina zaciągnęła kredyt krótkoterminowy w rachunku na kwotę 1.600.000,00 zł. Na dzień 01 grudnia 2003r. wykorzystany kredyt stanowi kwotę 934.170,00 złotych.
Zadłużenie na dzień 01 grudnia 2003r.wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2002/ 1.198.208 zł,

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2003/ 1.633.400 zł,

pożyczka zaciągnięta w WFOŚ i GW w Toruniu - 659.753 zł. Gmina wystąpiła o umorzenie po spłacie 50% zadłużenia - dotyczy budowy wysypiska odpadów.

Pożyczka zaciągnięta w WFOŚ i GW w Toruniu na dokończenie budowy kanalizacji została umorzona w 35% tj. w kwocie 140.000 zł,

Pożyczka zaciągnięta w FOŚ i GW w Toruniu na budowę kanalizacji sanitarnej 172.229,00 zł

Kredyt krótkoterminowy na wydatki bieżące w PBS Janikowo -60.000 zł,

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 1.300.000 zł
Według stanu na dzień 02 grudnia zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki) wynosi 23%. /zał.nr 2 do protokółu/
Ponadto burmistrz poinformował zebranych, że zostały złożone dokumenty o ogłoszenie upadłości Textil Centrum Janikowo. Burmistrz powiadomił o zaplanowanym wyjeździe do Żywca, do firmy odzieżowej, w sprawie podjęcia rozmów związanych z inwestowaniem tej firmy na terenie gminy Janikowo.
Jest również szansa, że na terenie budynku socjalnego Janikosody uruchomiona zostanie szwalnia, która na początek zatrudni około 30 osób.
Z funduszy SAPARD wpłynęło zaliczkowo 300.000,00 złotych na kanalizację. Burmistrz dodał, że w następnym roku będzie kontynuowana praca związana z termomodernizacją budynków mieszkalnych.
Poinformował również o tym, że Janikosoda uzyskała nowe taryfy cieplne, jednak na terenie miasta nie zajdzie potrzeba podnoszenia opłat za centralne ogrzewanie lub będą to ewentualnie nieznaczne podwyżki.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza, Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za wystąpienie.
Przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji
1.Radny Tadeusz Łepski i Dariusz Kunkel jako pracownicy Janikowskich Zakładów Sodowych w Janikowie zwrócili się do władz miasta o podjęcie stosownych rozmów z Zarządem CIECH o odstąpienie z zamierzenia połączenia spółek Soda Mątwy i Janikosody. / zał. nr 3/


Radny Edward Morawski poprosił o zamontowanie lamp oświetleniowych wzdłuż drogi przy ulicy Ogrodowej w Kołodziejewie. /zał. nr 4/


Radny Kazimierz Ruta mając na uwadze zwiększenie wpływów do budżetu Gminy, zawnioskował o przygotowanie rejestracji psów. /zał. nr 5/

Punkt 7
Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu za I półrocze 2003r.
Wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał Uchwałę Nr 19/2003 Składu Orzekającego Nr 3 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 08 października 2003 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonej przez Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2003r. Regionalna Izba Obrachunkowa zaopiniowała pozytywnie informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Janikowo za I półrocze 2003r. przedłożoną zarządzeniem nr 9/B/2003 Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo z dnia 28 sierpnia 2003r. /zał. Nr 6/
Następnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Ruta przedstawił opinię komisji.
Po analizie przedłożonego sprawozdania Komisja Rewizyjna stwierdza, że dochody zrealizowane zostały w 47,1% planu rocznego. Wynik ten należy uznać za dobry, jednak w poszczególnych działach odstępstwa od planu były znaczne.
Ponadto Komisja zwróciła uwagę na skutki udzielonych ulg, odroczeń i zwolnień w płatnościach należnych gminie. Wydatki wykonane zostały w mniejszym procencie od planowanego a mianowicie w wysokości 41,7%.
Nie stwierdzono naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Komisja ocenia, że możliwe jest zrealizowanie przyjętego budżetu na 2003 rok. Komisja Rewizyjna wnioskuje o przyjęcie sprawozdania Burmistrza Gminy i Miasta Janikowo z wykonania budżetu w I półroczu 2003r. /zał. nr 7/

Punkt 8
Wprowadzenie zmian w budżecie na 2003r.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, która poinformowała, że zmian w budżecie dokonuje się na podstawie informacji Ministra Finansów w sprawie zwiększenia:
- subwencji ogólnej w części rekompensującej,
- subwencji ogólnej w części oświatowej.
Ponadto zmiany w planie dotacji celowych ustalone zostały w oparciu o decyzje Wojewody Kujawsko - Pomorskiego oraz na podstawie pisma Starosty Inowrocławskiego wypowiadającego porozumienie w sprawie powierzenia zadań z nadzoru budowlanego. Ogólna wartość zmian zwiększających plan po stronie dochodów i wydatków budżetowych to kwota 246.788 zł.
Dochody w działach:
010 - rolnictwo i łowiectwo o kwotę 3.000,00 zł,
710 - działalność usługowa o kwotę 600,00 zł,
853 - opieka społeczna o kwotę 217.795,00 zł,
854 - edukacyjna opieka wychowawcza kwotę 9.500,00 zł
zostały zmniejszone, ponieważ według prognoz nie zostaną one wykonane. Na taką sytuację miały wpływ przyczyny obiektywne, przede wszystkim zmiany ustawowe np. w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt i w zakresie wypłat renty socjalnej oraz zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych.
Zmiany w działach w dochodach działu 700 wynikają z ponadplanowych dochodów oraz prognozy w zakresie wpłaty I raty za sprzedane grunty pod działalność gospodarczą.
W dziale 756 skorygowane zostały plany wpływów z tytułu podatków i opłat oraz w zakresie udziału gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych. Łączna wartość zwiększeń to kwota 330.000,00 złotych.
Plan w dziale 854 - § 083 - wpływy z usług w świetlicach szkolnych i przedszkolu zmienia się, ponieważ wydaje się mniej posiłków w stołówkach niż planowano.
Zmiany wykazane w załączniku Nr 2 dotyczą przede wszystkim zwiększenia planu wydatków inwestycyjnych o kwotę 537.200,00 złotych. W związku z wykonaniem prac dodatkowych na zadaniu pn. "Termomodernizacja budynków mieszkalnych" plan wydatków zwiększono o kwotę 400.600,00 zł., a na zadanie pn. "Zmiana zasilania w wodę gminy Janikowo" o kwotę 193.000,00 zł. Z plany na 2003 rok zostało skreślone zadanie pn. "Wykonanie sieci internetowej w mieście Janikowo". Zrezygnowano także z wykonania remontu ulicy Sportowej. Środki w kwocie 100.000,00 zł przeniesione zostały do planu wydatków majątkowych. W dziale 801 0 oświata konano korekty w planach wydatków bieżących a w szczególności przeniesiono do działu 757 - obsługa długu publicznego z przeznaczeniem na pokrycie odsetek, naliczonych przez bank od kredytu w rachunku bieżącym. Korekta planu w dziale 853 - opieka społeczna jest związane ze zmniejszeniem dotacji celowych.
Ponadto zwiększone zostały plany Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na podstawie sprawozdań o zatrudnieniu za 10 miesięcy, w administracji i dziale 900 - gospodarka komunalna (roboty publiczne i interwencyjne).
W rezultacie zmian, dokonanych w planach dochodów i wydatków, wprowadzono korekty w załącznikach do budżetu na 2003r. w zakresie planu inwestycji, dotacji dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych, dotacji celowych na zadania zlecone, własne i powierzone. Ponadto w związku ze zmianą klasyfikacji oraz z powodu bardzo niskich wpływów do Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska uległy zmianie zapisy w planie przychodów i wydatków tego funduszu. Zmniejszenia dokonano na kwotę 605.000,00 zł.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał treść uchwały. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 8 do protokółu./
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który podziękował za przyjęcie zmian w budżecie. Wydatki inwestycyjne stanowią 25% budżetu. Gmina nasza się rozwija, nie stoimy w miejscu.
Przewodniczący Rady ogłosił przerwę w obradach do godziny 1705.

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku w 2004r.
Z-ca Burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że przy ustalaniu stawek podatkowych starano się ustalać te stawki na poziomie minimalnym.
Obniżenie stawek maksymalnych podatku od posiadania środków transportowych jest spowodowane uwzględnieniem realnych możliwości zapłaty podatku przez przedsiębiorców, którzy zostali obciążeni dodatkowymi opatami, poza istniejącym podatkiem akcyzowym zawartym w paliwie, za certyfikaty, pozwolenia za przejazd i konieczność wymiany dokumentów. Zachodzi obawa, że podatnicy nie będą mieli środków na zapłacenie podatku nawet w obniżonej wysokości.
Zwolnienie od podatku bojowych wozów pożarniczych ma na celu wspieranie ochrony przeciwpożarowej, samochód Ford Transit jest używany przez Urząd Miejski do przewozu osób niepełnosprawnych.
Ponieważ projekt był szczegółowo omawiany na poszczególnych komisjach Maciej Krzyżański odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 9 do protokółu./

Punkt 10
Ustalenie wysokości stawek opłaty targowej, zasad stosowania i sposobu jej poboru.
Z-ca Burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że w związku z wytyczeniem nowych stanowisk na targowisku miejskim przy ulicy Głównej (wyodrębniona część Stadionu Miejskiego), zaistniała konieczność określenia stawek dla powierzchni od 3m2-8m2 i od 8m2-12,50m2.
Ponadto dla targowiska przy ulicy Głównej (parking pomiędzy budynkiem mieszkalnym Główna 33 a pawilonem handlowym Główna nr 53), istnieje konieczność podwyższenia stawki opłaty targowej, gdyż znaczna ilość sprzedawców powoduje brak miejsca i utrudnienia w komunikacji.
Ustalone stawki opłaty targowej nie przekraczają górnej stawki określonej w podstawie prawnej niniejszej uchwały.
Proponowana stawka za prowadzenie handlu poza targowiskiem jest ustalona na poziomie maksymalnym, w celu uniknięcia handlu poza wyznaczonymi miejscami.
Radny Kazimierz Ruta poprosił o wyjaśnienie, gdzie wpływają środki za opłaty z targowiska.
Jacek Duma wyjaśnił, że z chwilą wejścia w życie nowych opłat za korzystanie z targowiska zostanie rozpisany nowy przetarg na prowadzenie targowiska, w którym uwzględni się wprowadzone stawki.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań przystąpiono do głosowania.
Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych na 12 obecnych w danym momencie głosowania. Uchwała została przyjęta. /załącznik Nr 10 do protokółu/

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku.
Jacek Duma wyjaśnił, że wpływy z podatku od nieruchomości w budżecie gminy stanowią jedną z zasadniczych pozycji. Dlatego poziom ustalanych przez Radę Gminy stawek podatku nie odbiega zasadniczo od stawek zawartych w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych.
Stawki podatku od powierzchni gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie działalności statutowej przez organizacje pożytku publicznego zostały obniżone ze względu na konieczność zachowania ściągalności podatku od podatników, którzy posiadają duże działki w zabudowie jednorodzinnej.
Obniżenie stawki podyktowane jest interesem podatników.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 11/

Punkt 11
Podjęcie uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy i Miasta Janikowo na 2004 rok.
Z-ca Burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, stawkę podatku rolnego ustalono zgodnie z przyjętą zasadą, stawka rośnie lub maleje o taki procent o jaki rośnie lub maleje stawka określana w Rozporządzeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Obniżenie ceny żyta stanowiącej podstawę obliczenia podatku rolnego jest spowodowane bardzo trudną sytuacją ekonomiczną gospodarstw rolnych. Ustalenie podatku na zmniejszonym poziomie ograniczy liczbę wniosków o odroczenie i umorzenie podatku rolnego.
Burmistrz Andrzej Brzeziński dodał, ze podatek rolny proponowany w uchwale jest najniższym w okolicy.
Wobec nie zgłoszenia uwag Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 12/

Punkt 13
Ustalenie wysokości stawek podatku od posiadania psów, terminu płatności i sposobu poboru.
Głos zabrał Jacek Duma, który wyjaśnił, że wpływy finansowe z podatku od posiadanych psów pozwolą na częściowe pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem czystości i porządku.
Zagrożenie bezpieczeństwa i problemy z egzekwowaniem utrzymania czystości i porządku powoduje zwiększone wydatki budżetu gminy na ten cele.
Z-ca burmistrza dodał, że będzie egzekwowane ściąganie tego podatku.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 13/

Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego na pokrycie kosztów termomodernizacji budynków komunalnych w Janikowie.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński wyjaśnił, że termomodernizacja jest to największa inwestycja w gminie. Pieniądze z SAPARDU wpłyną do końca roku, obecnie spłacamy kredyt w rachunku bieżącym, który musi być spłacony do końca roku. Kredyt termomodernizacyjny nie jest w całości gminy ale również i właścicieli prywatnych lokali mieszkalnych, którzy spłacają ten kredyt gminie.
Burmistrz dodał, że podjęcie uchwały jest konieczne w związku z wykonaniem robót dodatkowych w budynkach poddanych termomodernizacji oraz wymiany sieci ciepłowniczej w celu dostosowania jej parametrów do zmniejszonego zużycia ciepła, powstaje konieczność uregulowania zobowiązań finansowych wynikających z realizacji tych zadań.
Sekretarz Urzędu Maciej Golz poprosił o dopisanie w § 1 ust. 3 po słowach obsługi kredytu "na dzień składania ofert"
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 12 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 14/

Punkt 15
Odpowiadając na interpelacje radnego Tadeusza Łepskiego, burmistrz wyjaśnił, że umówiony jest na spotkanie z Prezesem Janikowskich Zakładów Sodowych, można poruszyć problem połączenia Janikowa z Inowrocławiem. Najważniejsze są jednak miejsca pracy. Z chwilą, gdy mieszkańcy gminy tracą pracę gmina traci udział w podatku od osób fizycznych i zmniejszają się jej dochody.
Natomiast jeśli chodzi o zamontowanie lamp w Kołodziejewie, można to przeanalizować. Z chwilą postawienia lamp gmina będzie również ponosiła koszty utrzymania tych lamp.
W związku z interpelacją dotyczącą wprowadzenia identyfikacji psów, burmistrz wyjaśnił, że obecnie są spisywane psy na terenie miasta.
W dalszej części wypowiedzi burmistrz poinformował, że sołtys Wierzejewic wystąpiła z inicjatywą zorganizowania gminnych dożynek w roku 2004. W związku z tym będzie zorganizowane spotkanie z sołtysami z terenu gminy Janikowo. Ustalony zostanie harmonogram zadań, należy również zabezpieczyć środki finansowe dla sołectw na ten cel.

Punkt 16 i 17
Kolejno głos zabrali:

Radny Dariusz Kunkel:

zawnioskował, aby na ulice Janikowa przywrócić piesze patrole Policji. Na ulicy Dworcowej, Ogrodowej, coraz więcej jest młodzieży zagrażającej niebezpieczeństwu mieszkańców miasta. Są dewastowane wejścia do klatek przy blokach.

w imieniu mieszkańców ulicy Głównej 2,4 i 5 poprosił o wycinkę drzew przy blokach.
Burmistrz odpowiadając na wniosek poinformował, że wycięcie tych drzew jest niemożliwe. Są to drzewa w wieku 25-30 lat. Zgodnie z ustawą drzewa można wycinać, gdy zagrażają bezpieczeństwu lub np. podsadzają fundamenty domów.
Rada udzieliła głosu Komendantowi Posterunku Policji w Janikowie Panu Grzegorzowi Sobkowiak. Komendant wyjaśnił, że tematy o których wspomniał radny Kunkel są znane Policji. Prowadzi się obserwacje tej młodzieży, są to osoby nieletnie, prowadzi się starania aby umieścić te osoby w zakładzie poprawczym. Natomiast jeśli chodzi o patrole piesze to są one nadal prowadzone.

Jacek Duma - poruszył problem zniszczeń na ogródkach działkowych. Policja powinna współpracować z Zarządem Działek. Zniszczono płot podczas nieobecności właściciela działki i Policja tego zgłoszenia nie przyjęła, bo nie było właściciela działki.

Komendant Policji wyjaśnił, że właściciele ogródków działkowych nie są zainteresowani kupnem kluczy do bram wejściowych, dlatego też wejścia te nie są zamykane i każdy może wejść.

Burmistrz Andrzej Brzeziński - był okres, że piesze patrole były bardziej nasilone, obecnie jeśli są to są sporadycznie. Jest przepis, ze Policjant na patrol nie może wychodzić sam, ale przecież popołudniu i w ciągu dnia nie ma takiego zagrożenia i może Policjant wyjść pojedynczo. Komendant Główny Policji może zmieni ten przepis i patrole będą mogły być pojedyncze. Dodał, że praca Policji jest trudna, jednak patrole piesze powinny być częstsze.

Radny Grzegorz Czerwiński:

pojemniki na śmieci są mocowane do lamp oświetleniowych, czy nie można tego zmienić,

aby przy boisku koło Gimnazjum zamontować tabliczki z zakazem wprowadzania tam psów,

czy jest czynna kamera w kierunku basenu, można by jedną kamerę z ul. Wilkońskiego przenieść w to miejsce.

Radny podziękował za wpłaty radnych na Stowarzyszenie "DAR SERCA" w kwocie 580 złotych, które wręczył radnemu Edwardowi Morawskiemu, członkowi Zarządu Stowarzyszenia.
Głos zabrał Komendant, który wyjaśnił, że kamera obecnie nie działa
Burmistrz dodał, że kamera jest w naprawie, wkrótce będzie naprawiona. Nawet gdyby była czynna nic by to nie dało, ponieważ wszystkie włamania, które miały miejsce w Szkole Podstawowej koło pływalni, dokonane były od ulicy Przybyszewskiego.


Radny Edward Morawski:

poprosił o zrobienie drogi w Kołodziejewie od przejazdu w stronę Trląga.

Podziękował za zrobienie drogi w kierunku Sędowa, jednak pozostało jeszcze jedno gospodarstwo, do którego nie zrobiono tej drogi.

Radny Krzysztof Dzieża podziękował za wykonanie oświetlenia w Broniewicach.

Radny Jan Plewa:

czy nie można zagospodarować pustostanu przy ulicy Powstańców Wielkopolskich, oraz wyremontować budynku stojącego przy torach,

aby zlikwidować transport ciężarowy przy ulicy Kasprowicza,

wprowadzić ograniczenie prędkości w Janikowie do 50km/h,

odmalować, od strony wjazdu do Janikowa, budynek stacji PK,

czy będzie zrobiony chodnik przy ulicy Kasprowicza.
Odpowiedzi udzielił Burmistrz Andrzej Brzeziński, wyjaśniając:

transport niedługo zostanie wyeliminowany z ulicy Kasprowicza, ponieważ Pan Sirko swoją bazę przenosi na ulicę Przemysłową,

dworzec kolejowy nie jest to własność Gminy Janikowo,

budynek po byłym "LIDERZE" przy ulicy Powstańców Wielkopolskich jest to prywatna własność. Jednakże można by ten budynek przebudować na mieszkania, zainteresowani mogliby kupić go do adaptacji na mieszkania,

natomiast jeśli chodzi o drugi budynek jest to własność PKP.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań, Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za udzielenie wyjaśnień.

Głosu udzielono sołtysowi sołectwa Sielec Panu Andrzejowi Rekiel:

zawnioskował, aby zwrócić uwagę przy przejściach dla pieszych koło Szkoły Podstawowej przy ulicy Szkolnej, głównie chodzi o przejście od strony ulicy 1-go Maja,

zwrócił uwagę na podjętą uchwałę Rady Miejskiej dotyczącą opłaty targowej, punkt dotyczący sprzedaży z pojazdów, uważa, że opłata 15 zł jest zbyt wysoka,

zaproponował, aby wziąć pod uwagę możliwość zwiększenia diet dla sołtysów, ponieważ ich wpływy z roku na rok są coraz mniejsze. Mieszkańcy płacą coraz rzadziej podatki u sołtysa.
Z-ca Burmistrza Jacek Duma, wyjaśnił, że jeśli chodzi o ustalone opłaty za sprzedaż na targowisku, to było to podyktowane zwiększonym zainteresowaniem osób sprzedających, zwłaszcza w soboty są trudności ze znalezieniem miejsca. Można ewentualnie uruchomić targowisko u zbiegu ulic Głównej i Klonowej, ale tylko do sprzedaży płodów rolnych.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański zwrócił uwagę na fakt, iż od pewnego czasu diety sołtysów są na nie zmienionym poziomie. Na zebraniach wiejskich problem ten zostanie poruszony.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.


Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1840 zakończył XII Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.


Protokółowała:                                                           Przewodniczący
Barbara Smolik                                                   Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                               Maciej Krzyżański



Wytworzył: Barbara Smolik (13 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (13 stycznia 2005, 13:20:09)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1597

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23