BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie NASZE MIASTO
Lokalizacja
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dane statystyczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zadania publiczne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Strategia rozwoju
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ochrona środowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie AKTUALNOŚCI
Wybory 2006
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2008
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Janikowie 2009
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Samorządowe 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wybory Prezydenckie 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Powszechny Spis Rolny 2010
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WYBORY DO EUROPARLAMENTU
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie WŁADZE I STRUKTURA
Struktura organizacyjna
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Burmistrz
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rada Miejska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Urząd Miejski
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki organizacyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Jednostki pomocnicze
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oświadczenia majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o zatrudnieniu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Przetargi
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Obwieszczenia - nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Przetargi na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Ogłoszenia o wynikach przetargów
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rokowania na nieruchomości
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie SPRAWY DO ZAŁATWIENIA
Wykaz spraw
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Sposób załatwiania
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Rejestry i ewidencje
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłata skarbowa
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie PRAWO LOKALNE
Statut
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Uchwały
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Protokoły
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Stanowiska
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Opłaty i podatki
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zagospodarowanie przestrzenne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Inne dokumenty
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Porządek obrad sesji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia dot. budżetu
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Zarządzenia
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie FINANSE MIASTA
Budżet
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Informacje majątkowe
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Dług publiczny
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Realizacja inwestycji
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
Oferty inwestycyjne
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie KONTROLE
Kontrole
BIP w JST - Urząd Miejski w JanikowieStrona główna > PRAWO LOKALNE > Protokoły > Z sesji Rady miasta > Protokół z XIX sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 26 listopada...
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie

Protokół z XIX sesji Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 26 listopada 2004r.

P R O T O K Ó Ł

z XIX sesji Rady Miejskiej w Janikowie odbytej w dniu 26 listopada 2004r.
w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Janikowie

 
Przewodniczący Rady Miejskiej Maciej Krzyżański o godzinie 1530 otworzył XIX sesję i po powitaniu radnych, Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, z-cę burmistrza Jacka Dumę sekretarza Gminy Macieja Golz oraz Skarbnika Gminy Bogumiłę Szumacher, radnego powiatowego, sołtysów i przybyłych gości na obrady, oznajmił, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Protokolantem XIX sesji była podinspektor d/s obsługi Rady Miejskiej w Janikowie Barbara Smolik.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański przedstawił projekt porządku obrad i poprosił o zgłaszanie uwag lub nowych propozycji.
Z-ca burmistrza Jacek Duma zaproponował dopisanie jako punktu 9 projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na finansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach Gminy i Miasta Janikowo.
Z-ca burmistrza zaproponował również aby wykreślić z projektu porządku obrad punkty:

17 - podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad ustalania i poboru opłaty administracyjnej za potwierdzenie daty pewnej, ponieważ opłata ta będzie pobierana jako opłata skarbowa. Takie jest stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy.

18 - podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży w przetargu ustnym nieograniczonym nieruchomości zabudowanej w Janikowie. Zachodzi potrzeba dodatkowego wydzielenia części działki, która pozostanie jako własność Gminy Janikowo.

20 - podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Broniewicach.

21 - podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Janikowie.
W związku z tym, że proponowane imię dla Szkoły Podstawowej w Janikowie budzi kontrowersje, aby mieć czas na konsultacje zainteresowanych stron, proponuje się wycofanie tych uchwał z obrad.
Przewodniczący Rady zaproponował, aby nad każdą propozycją głosować osobno.

skreślenie punktu 17 - 15 radnych na 15 obecnych głosowało za wykreśleniem,

skreślenie punktu 18 - 15 radnych na 15 obecnych głosowało za wykreśleniem,

skreślenie punktu 20 - 8 radnych za głosowało za wykreśleniem, 5 - przeciw,

skreślenie punktu 21 - 12 radnych głosowało za wykreśleniem, 2 wstrzymało się od głosu, 1 radny był przeciw wykreśleniu uchwały z porządku obrad

dopisanie jako punktu 9 uchwały w sprawie wzięcia kredytu - 15 radnych na 15 obecnych głosowało za dopisaniem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu jako punktu 9 .
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Rada przyjęła następujący porządek obrad:

Otwarcie i przywitanie przybyłych na sesję.

Stwierdzenie quorum.

Przyjęcie porządku obrad.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

Sprawozdanie z prac Burmistrza Gminy i Miasta w okresie pomiędzy sesjami.

Składanie interpelacji.

Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych składanych:

Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Janikowie,

Burmistrzowi Gminy i Miasto Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2004r.

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na finansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach Gminy i Miasta Janikowo.

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji projektu "Aktywizacja mieszkańców Gminy Janikowo dla określenia kierunków rozwoju obszarów wiejskich.

Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Miejsko - Gminnemu Ośrodku Pomocy Społecznej w Janikowie.

Wprowadzenie zmian w uchwale nr V-38/2003 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 3 marca 2003 w sprawie sposobu wykonywania zadań własnych gminy z zakresu pomocy społecznej.

Uchylenie uchwały NR XVIII-112/2004 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 8 października 2004r. w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XXV-221/2001 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 31 maja 2001r. w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku w 2005r.

Podjęcie uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od posiadania psów, terminu płatności i sposobu poboru.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy i Miasta Janikowo na 2005r.

Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku.

Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży bezprzetargowo działki w Ołdrzychowie.

Odpowiedzi na interpelacje.

Wnioski i zapytania.

Zakończenie sesji.
Punkt 4
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony i był wyłożony do wglądu w biurze rady, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualne zastrzeżenia. Z uwagi na brak poprawek poddał protokół pod głosowanie. Rada jednogłośnie przyjęła protokół z XVIII Sesji Rady Miejskiej w Janikowie.

Punkt 5
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, który przedstawił stan finansowy gminy:

rachunki bieżące wszystkich jednostek budżetowych - 151.626,00 zł, w tym rachunek bieżący oświaty - 7.951,00 zł,

rachunek Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska - 184.353,00 zł.
Zgromadzone środki na rachunkach bankowych budżetu i jednostek budżetowych stanowią kwotę kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym.
Wykonanie dochodów i wydatków budżetowych na dzień 24 listopada 2004r.:
- dochody - 22.018.118,00, co stanowi 87% planu rocznego po zmianach
- wydatki - 21.446.442,00, co stanowi 83% planu rocznego po zmianach
Na dzień 24 listopada 2004 roku ustalono nadwyżkę budżetową w kwocie 571.676,00 zł.
Zadłużenie na dzień 24 listopada 2004r.wynosi:

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2002/ 1.063.335 zł,

kredyt na termomodernizację w Banku Zachodnim WBK 1/O Inowrocław - /z roku 2003/ 1.097.477 zł,

pożyczki zaciągnięte w WFOŚ i GW w Toruniu:

na budowę kanalizacji sanitarnej - 97.229,00 zł

na modernizację systemu ciepłowniczego 175.544,00 zł.

Kredyt długoterminowy na inwestycje pn. "Budowa wodociągu" - zaciągnięty w BZ WBK 1/O Inowrocław w kwocie 827.280,00 zł

Kredyt krótkoterminowy w rachunku bieżącym - 441.588,00 zł
Zadłużenie gminy (kredyty i pożyczki długoterminowe oraz kredyt w rachunku bieżącym) wg stanu na dzień 24.11.2004r. - 3.702.452,00 zł, co stanowi 15% kwoty planowanych dochodów na 2004 rok.
/zał.nr 1 do protokółu/
Następnie burmistrz poinformował zebranych o swojej pracy pomiędzy sesjami oraz o realizacji uchwał podjętych przez radnych:
Wydano 2 Zarządzenia Burmistrza w sprawie:

Zmian w budżecie na 2004r. z 09 listopada 2004r.

W sprawie projektu budżetu Gminy i Miasta Janikowo na 2005r. - dotyczy przedłożenia Radzie Miejskiej w Janikowie projektu budżetu na 2005 rok.

Wydano 1 pozwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych ze spożyciem w miejscu sprzedaży - kawiarnia.

Dokonano sprzedaży:

działki pod budownictwo mieszkaniowe przy ul. Wiejskiej w Janikowie,

garażu przy ulicy Klonowej w Janikowie,

Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej zrealizowano sprzedaż gruntów na poprawę warunków zagospodarowania przy ulicy Sportowej i Słonecznej w Janikowie.

Zrealizowano postanowienia uchwały Rady Miejskiej w sprawie przejęcia nieruchomości gruntowej do zasobów gminy - rozwiązanie użytkowania wieczystego - ul. Z.Wilkońskiego 14 i Dworcowa 1.
Przejęcie gruntów przy ul. Z.Wilkońskiego 13 w realizacji (własność gruntu Skarb Państwa).

W realizacji uchwała Rady Miejskiej w sprawie naliczania opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości powstałej na skutek podziału - 9 postępowań.
/zał. nr 2 do protokółu/
Burmistrz Andrzej Brzeziński poinformował zebranych, że zostały już podzielone środki finansowe przyznawane w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR). Według rankingu Gmina Janikowo znalazła się na 6 miejscu, które nie gwarantowało nam przyznania środków finansowych. Burmistrz dodał, że nie zgadza się z takim podziałem tych pieniędzy, ponieważ, patrząc na przyznane punkty, zostaliśmy niewłaściwie ocenieni. W ocenie wniosków nie ma uznaniowości, a jest czysta matematyka. I to nasza gmina powinna otrzymać pomoc finansową. Nasz wniosek obejmował gminę w 100%. Gmina Janikowo złożyła odwołanie do Marszałka Sejmiku Województwa Kujawsko - Pomorskiego. Odwołanie zostało odrzucone, dlatego też burmistrz był z tą sprawą w Ministerstwie Gospodarki w Warszawie, gdzie przedstawił swoje racje dotyczące oceny wniosków, w sprawie przyznania środków finansowych z SPORR. Burmistrz Brzeziński dodał, że jest pewny, że gdy nasz wniosek będzie oceniany sprawiedliwie, to wygra. Są to środki przyznawane na lata 2004 - 2006.
Następne fundusze będą przyznawane dopiero w 2007 roku.
Burmistrz poinformował, że był na sesji w Mogilnie, gdzie przedstawił radnym kryteria oceny wniosków.
Przewodniczący rady Miejskiej Maciej Krzyżański pogratulował odwagi Panu burmistrzowi i zapewnił, że wszystkie jego działania są popierane przez radę i samorząd.
Burmistrz dodał, że takie postępowanie Marszałka Sejmiku podlega art. 231 i 271 Kodeksu karnego i można to zgłosić do prokuratury jako popełnienie przestępstwa.
Wobec nie zgłoszenia pytań do burmistrza, Przewodniczący Rady podziękował burmistrzowi za wystąpienie.
Przystąpiono do dalszego punktu obrad.

Punkt 6
Składanie interpelacji
1. Radny Krzysztof Dzieża w imieniu Rady Sołeckiej w Broniewicach poprosił o wykonanie najpilniejszych prac w sołectwie.

Priorytetową sprawą jest poprawienie nawierzchni drogi gminnej na odcinku tzw. Sahary, tj. od drogi powiatowej Broniewice - Kołodziejewo, dotyczy odcinka drogi odchodzącej na Saharę, a wychodzącej przy sklepie w Wierzejewicach.

Zainstalowanie oświetlenia na tym odcinku, tym bardziej, że znajduje się tam 15 gospodarstw rolników z Broniewic i 3 gospodarstwa rolników z Wierzejewic.

Naprawa płotu przy szkole w Broniewicach.

Zrobienie bezpiecznego dojścia dzieci do szkoły - chodnika.

Zrobienie boiska przy szkole podstawowej. / zał. nr 3/

Radny Tadeusz Łepski - interpelacja dotyczyła opłat wnoszonych przez rodziców za wyżywienie w przedszkolu. Chodzi o to, aby odliczać od opłat, nieobecności dzieci, np. 2 dni a odlicza się dopiero przy większej nieobecności. /zał. nr 4/

Radny Kazimierz Ruta zwrócił uwagę na wygląd budynku dworca PKP. Jest to również wizytówka Janikowa. Wnioskował o podjęcie odpowiednich kroków, łącznie z ciągłymi informacjami do, np. Inspekcji Sanitarno - Epidemiologicznej, Inspekcji Pracy czy Policji.. /zał. nr 5/

Radny Jerzy Borzymowski - w trosce o bezpieczeństwo dzieci złożył interpelację w sprawie zrobienia przejścia dla pieszych w miejscowości Głogówiec na drodze wojewódzkiej z Pakości do Strzelna. Nasilenie ruchu na tym odcinku jest bardzo duże, szczególnie pojazdów o dużym tonażu, również autobusów i pojazdów osobowych.. /zał. nr 6/

Punkt 7
Przedstawienie informacji z dokonanej analizy danych zawartych w oświadczeniach majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady i Burmistrzowi Gminy i Miasta w Janikowie.

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański wyjaśnił, że swoje oświadczenia majątkowe składa radny, burmistrz, zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza. Oświadczenie majątkowe składa się wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowych za rok poprzedni. Przewodniczącemu Rady składają swoje oświadczenia majątkowe radni wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu.
Natomiast Przewodniczący Rady i Burmistrz swoje oświadczenie majątkowe przedkładają Wojewodzie. Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonują osoby, którym złożono oświadczenie majątkowe i przekazują jeden egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej oświadczenie majątkowe. Oświadczenia majątkowe są również analizowane przez urzędy skarbowe.
Przewodniczący Rady poinformował, że wszyscy radni, oprócz radnego Ryszarda Chudańskiego, który nie jest już radnym, swoje oświadczenia majątkowe złożyli w terminie.
W dniu 02 listopada 2004 roku analizę ze złożonych oświadczeń majątkowych przysłał urząd skarbowy w Inowrocławiu, informując, że wszystkie oświadczenia majątkowe zostały złożone w terminie, oprócz Pana Ryszarda Chudańskiego, które to oświadczenie nie wpłynęło do urzędu Skarbowego w Inowrocławiu Zdarzyły się przypadki usterek merytorycznych. Po za tym nie stwierdzono nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych.
Przewodniczący rady poprosił radnych o zapoznanie się z tymi uwagami, aby więcej nie popełniać podobnych błędów.

Następnie głos zabrał, upoważniony przez Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, Sekretarz Gminy i Miasta Maciej Golz, który poinformował, że na jego ręce swoje oświadczenia majątkowe składają: zastępca burmistrza, sekretarz, skarbnik gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w imieniu burmistrza.
Oprócz usterek merytorycznych nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach majątkowych.
Pracownicy zostaną pouczeni i poinformowani o popełnionych błędach.
Wobec nie zgłoszenia pytań ani uwag przystąpiono do dalszego punktu obrad.
/zał. nr 7/

Punkt 8
Wprowadzenie zmian w budżecie na 2004r.
Proponowane zmiany w budżecie przedstawiła Skarbnik Gminy Bogumiła Szumacher, która poinformowała, że zmian w budżecie dokonuje się na podstawie otrzymanej decyzji Wojewody Kujawsko - Pomorskiego oraz na podstawie informacji Ministra finansów w sprawie przyznania gminie kwoty 28.419 zł ze środków rezerwy subwencji ogólnej. Środki z rezerwy są przeznaczone na uzupełnienie dochodów w związku z poniesieniem przez gminę w I półroczu 2004r. wydatków na oświetlenie ulic ( w przeliczeniu na mieszkańca gminy), wyższych od średnich wydatków na ten cel (w przeliczeniu na mieszkańca kraju) w tym samym okresie sprawozdawczym.
Po dokonaniu stopnia analizy dochodów za 10 miesięcy br. w dziale 700 - Gospodarka Mieszkaniowa, podjęta została decyzja o korekcie zmniejszającej plan wpływów z tytułu sprzedaży lokali mieszkalnych, dotychczasowym najemcom o kwotę 140.000 zł.
W dziale 720 - Informatyka również zmniejszono planowane wpływy na kwotę 140.000 zł, z powodu niewielkiego zainteresowania ineternautów w zakresie instalacji modemów z uwagi na złą jakość sygnału na stałych łączach TPSA.
W planie dochodów budżetowych wprowadzone zostały do realizacji dochody ponadplanowe, pozyskane z tytułów takich jak:

wpływy z opłat za licencje i koncesje - 400 zł,

wpływy z opłat za wydane dowody osobiste,

wpływy za czynności urzędowe i inne dochody - 800 zł,

wpływy z tytułu naliczania odsetek za nieterminowe wpłaty - 5.000 zł,

wpływy z tytułu świadczenia usług opiekuńczych - 3.000 zł,

wpływy za dzierżawę placu targowego - 7.000 zł.
Do planu dochodów wpisuje się także zwiększenie w kwocie 913 zł z tytułu wpływu środków dotacji z funduszu celowego, oraz dodatkowe wpływy z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
W związku z pozyskaniem środków w kwocie 30.670 zł z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w ramach Programu Wspólnoty Europejskiej SOCRATES-COMENIUS zwiększa się plan dochodów w Gimnazjum Janikowo.
Ponadto w planie dochodów dokonano korekty zmniejszającej wpływy, główną przyczyną tego działania jest bardzo niskie wykonanie planu za trzy kwartały 2004r.. Zmniejszenia dotyczą:

odpłatności za wyżywienie dzieci w przedszkolu - 25.000 zł (planowano 4 grupy żywieniowe, z posiłków korzystają tylko 3 grupy),

wynajmu sal w gimnazjum 3000 zł.
Zmiany w zakresie wydatków budżetowych są następujące:
Wydatki inwestycyjne.
W wydatkach inwestycyjnych skorygowano plany z uwagi na zmniejszenie zakresu prowadzonych prac inwestycyjnych. Korekty zmniejszające plany dotyczą następujących zadań:

modernizacja systemów ciepłowniczych - 8000 zł,

zakup sprzętu komputerowego - 10 700 zł,

dostarczanie paliw gazowych - 9 600 zł,

instalacja sieci multimedialnej i internetowej - 32 000 zł
W związku z modernizacją budynku w Trlągu, po byłym przedszkolu i adaptacją pomieszczeń na lokale mieszkalne, zwiększono plan wydatków inwestycyjnych w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 8000 zł na pokrycie wykonania robót dodatkowych, natomiast w dziale 400 Wytwarzanie i zaopatrzenie w energię elektryczną, gaz i wodę zwiększono plan o kwotę 15 600 zł z przeznaczeniem środków finansowych na pokrycie wydatków związanych z robotami elektrycznymi w zakresie zmiany zasilania stacji uzdatniania wody w Janikowie.
W dziale 926 - Kultura fizyczna i sport zwiększony został plan środków przeznaczonych na wykonanie dokumentacji technicznej hali sportowej.

Wydatki bieżące
W dziale 600 Transport zwiększono plan wydatków na dodatkowe remonty ulic, na zakup materiałów budowlanych oraz na pokrycie kosztów związanych z transportem na łączną kwotę 44.000 zł.
W gospodarce mieszkaniowej w oparciu o pozyskane informacje z PGKiM w Janikowie zmniejszono plan wydatków o 130 000 zł na pokrycie kosztów remontów wykonywanych w budynkach mieszkalnych, gdzie nie przeprowadzono termomodernizacji.
Dodatkowe środki wpisane są również do planu wydatków w dziale 757 Obsługa długu publicznego na pokrycie kosztów kredytu długoterminowego.
Pozostałe zmiany dokonane są na wnioski kierowników jednostek organizacyjnych oraz na podstawie wyliczeń i zestawień sporządzonych przez księgowe obsługujące finanse jednostek organizacyjnych gminy.
W wyniku analizy wykonania wydatków w zakresie płac i pochodnych od wynagrodzeń dokonano zmniejszenia planowanych środków. Oszczędności w tym zakresie są wynikiem zawyżenia planu zatrudnienia na początku roku budżetowego oraz zaplanowanie środków na odprawy emerytalne a także brakiem stosownej korekty w związku z likwidacją filii przedszkola w Kołudzie Wielkiej.
W dziele 801 - Oświata i wychowanie ogólna wartość zwiększeń wynosi 32 500 zł, natomiast zmniejszenia stanowią kwotę 300 900 zł. Na tę kwotę w znacznej części składają się wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w szkołach podstawowych i w przedszkolu.
Na wniosek Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wniesione zostały korekty planowanych wydatków na czwarty kwartał 2004r.
Ponadto skorygowane zostały plany w związku z oszczędnościami w dziale 852 - Pomoc społeczna, z tytułu wypłaty dodatków mieszkaniowych oraz w dziale 900 - Gospodarka komunalna, z uwagi na przejęcie finansowania przez Gminny Fundusz Ochrony Środowiska kosztów utrzymania zieleni i oczyszczania miasta.
W związku z rozszerzeniem zakresu prac remontowych w świetlicy wiejskiej w Dobieszewicach, uzupełnione zostały środki w paragrafie 4270.
Bilans zmian budżetowych po stronie dochodów to zmniejszenie planu o kwotę 222 498 zł, natomiast bilans zmian wydatków stanowi kwotę zmniejszająca plan o 374 846 zł.
W wyniku powyższej korekty budżetu na 2004r. zmniejszył się deficyt z kwoty 825 348 zł do kwoty 673 000 zł, który zostanie sfinansowany kredytem.
Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański odczytał treść uchwały. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 8 do protokółu./

Punkt 9
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na finansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach Gminy i Miasta Janikowo.
Skarbnik Bogumiła Szumacher wyjaśniła, że może zabraknąć fizycznie środków na pokrycie bieżących wydatków, dlatego jesteśmy zmuszeni do zaciągnięcia kredytu. Kredyty w rachunku bieżącym - krótkoterminowy jaki gmina posiada musi rozliczyć w roku budżetowym 2004. Jednocześnie chcąc spłacić tegoroczne zobowiązania wymagalne gmina jest zmuszona uzupełnić występujący niedobór środków finansowych kredytem w wysokości 240.000 zł.
Maciej Krzyżański poprosił o wyjaśnienie zapisu w § 1 ust. 3, czy konieczne jest podanie w uchwale kosztu całkowitej obsługi kredytu.
Skarbnik wyjaśniła, że takie są wymogi procedury przetargowej.
Wobec nie zgłoszenia więcej pytań wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz przedstawił projekt uchwały. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 9 do protokółu./
Przewodniczący rady ogłosił 10 minut przerwy.
O godzinie 1710 wznowiono obrady. Obecnie w sesji uczestniczy 13 radnych.
 
Punkt 10
Realizacja projektu "Aktywizacja mieszkańców Gminy Janikowo dla określenia kierunków rozwoju obszarów wiejskich."
Z-ca burmistrza Jacek Duma wyjaśnił, że Rada podjęcie uchwały umożliwi pozyskanie środków przeznaczonych na działania skierowane do mieszkańców Gminy Janikowo, mając na celu propagowanie wiedzy o możliwościach rozwoju, szkolenie w zakresie umiejętności wykorzystania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej działań zmierzających do podniesienia standardu życia i pracy na wsi.
Uczestnictwo w schemacie I działania warunkuje możliwość składania aplikacji w schemacie II uruchamianym po roku od zatwierdzenia programu.

Obecnie na sali obrad jest 15 radnych

Maciej Krzyżański odczytał treść uchwały. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 10/

Punkt 11
Uchwalenie statutu Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie.
Rada udzieliła głosu Kierownik MGOPS w Janikowie P.Danucie Welerowicz, która wyjaśniła, że uchwalenie nowego statutu MGOPS podyktowane jest faktem wejścia w życie z dniem 1 maja 2004 roku Ustawy o Pomocy Społecznej z dnia 12 marca 2004 roku (Dz.U. Nr 64, poz 593).
Ustawa z dnia 11 listopada 1990 roku – tekst jednolity ( z 1998 r. Dz .U. Nr 64 poz.414 z póżn. zm.) przestała obowiązywać.
W związku z powyższym zachodzi konieczność dostosowania statutu Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janikowie do obowiązującej ustawy.
Maciej Krzyżański odczytał treść uchwały. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 11 do protokółu/

Punkt 12
Wprowadzenie zmian w uchwale Nr V-38/2003 w sprawie sposobu wykonywania zadań własnych gminy z zakresu pomocy społecznej.
W tym punkcie P. Danuta Welerowicz wyjaśniła, że Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U.Nr 64, poz. 593) zobowiązuje radę gminy do określenia w drodze uchwały zasady zwrotu za świadczenia z zakresu zadań własnych w formie posiłku dla osoby i rodziny korzystającej z pomocy.
Obowiązek zwrotu wydatków za posiłek spoczywa na osobie i rodzinie korzystającej z pomocy w formie posiłku zgodnie z art. 96 ust. 1 pkt 1 cyt. Wyżej ustawy.
Gorący posiłek dziennie jest świadczeniem obligatoryjnym, o czym stanowi art. 48 ust. 1 cyt. wyżej ustawy i należy do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 3 i 14 podanej ustawy.
Pomoc w formie gorącego posiłku przysługuje:
1. osobom, które z powodu m.in. wieku, choroby, niepełnosprawności, ubóstwa, stanu technicznego mieszkania nie są w stanie przygotować,
2. dzieciom z rodzin, w których występuje m.in. ubóstwo, bezrobocie, alkoholizm, niepełnosprawność, długotrwała choroba - istnieją uzasadnione okoliczności skierowania gorącego posiłku do jak największej liczby dzieci i młodzieży.
Nie ponoszą zwrotu wydatków za pomoc w formie posiłku przyznanego:
1. osobie, jeżeli jej dochód na osobę samotnie gospodarującą lub dochód na osobę w rodzinie nie przekracza lub jest równy kwoty kryterium dochodu, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej,

2. dziecku jego rodzice lub opiekunowie prawni, jeżeli dochód rodziców lub opiekunów prawnych nie przekracza lub jest równy kryterium dochodu na osobę w rodzinie 150% dochodu ustalonego zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 2 cyt. wyżej ustawy.
Ustawodawca określił dla osoby samotnie gospodarującej - kryterium dochodu 416,00 zł, a na osobę w rodzinie - kryterium dochodu 316,00 zł.
Zaproponowane zasady zwrotu za pomoc w formie gorącego posiłku dla tych osób, w tym dzieciom rozkładają koszt zarówno na osobę i rodzinę w zależności od jej sytuacji bytowej jak i na gminę.
P. Welerowicz dodała, że w gminie planuje się objąć pomocą w formie gorącego posiłku 773 osoby.
Maciej Krzyżański odczytał projekt uchwały. Wobec nie zgłoszenia pytań przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 12 do protokółu./

Punkt 13
Uchylenie uchwały Nr XVIII-112/1004 w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr XXV-221/2201 Rady Miejskiej w Janikowie z dnia 31 maja 2001 roku w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
Sekretarz Maciej Golz wyjaśnił, że uchwała Nr XVIII-112/2004, podjęta na poprzedniej sesji, zostaje uchylona z powodu zaleceń wydanych przez organ nadzoru prawnego Urzędu Wojewódzkiego.
Organ nadzoru uznał, iż Rada Miejska nie ma prawnego umocowania do powoływania przedmiotowej komisji i nie może dokonywać zmian w jej składzie (art. 91d pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela -Dz.U. z 2003r. Nr 118, poz. 112 ze zmianami- kompetencje organu prowadzącego szkołę, w zakresie powoływania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego, wykonuje odpowiednio: wójt, burmistrz prezydent miasta, zarząd powiatu, zarząd województwa).
Maciej Krzyżański odczytał treść uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 13 do protokółu./

 
Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych i zwolnień w tym podatku w 2005r.
Głos zabrał Burmistrz Andrzej Brzeziński, wnioskując, aby radni przemyśleli jeszcze raz swoje propozycje podatków jakie uzgodnili na komisjach rady.
Chodzi tutaj głównie o podatek rolny, ponieważ od kilku lat mamy przyjętą zasadę, że wysokość tego podatku rośnie lub maleje o taki procent o jaki rośnie lub maleje stawka określana w Rozporządzeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Burmistrz miał prośbę i propozycję, aby wysokość podatku rolnego ustalić w kwocie 28,00 zł za q. Była by to i tak jedna z niższych cen w okolicy.
Drugą propozycję miał, co do wysokości w podatku od nieruchomości. W podatku od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1 m2 powierzchni użytkowej, burmistrz zaproponował stawkę maksymalną, tj. 17,98 zł. Głównym płatnikiem tego podatku jest Janikosoda.
Burmistrz dodał, że zawsze istnieje możliwość złożenia wniosku o odroczenie płatności podatku lub jego umorzenie. Każdy wniosek jest rozpatrywany indywidualnie i jeżeli zachodzi taka potrzeba jest rozpatrywany na korzyść podatnika.
Burmistrz zaproponował, że w Urzędzie Miejskim w Janikowie będzie zobowiązany pracownik do udzielania porad w sprawie udzielania pomocy z funduszy unijnych. Każdy zainteresowany taką formą pomocy będzie mógł z niej skorzystać.
Ponieważ projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych był szczegółowo omawiany na poszczególnych komisjach wiceprzewodniczący Rady Roman Jaszcz odczytał jego treść. Wobec nie zgłoszenia uwag przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 14 do protokółu./

Punkt 15
Ustalenie wysokości stawek podatku od posiadania psów, terminu płatności i sposobu poboru.
Głos zabrał Jacek Duma, który wyjaśnił, że wpływy finansowe z podatku od posiadanych psów pozwolą na częściowe pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem czystości i porządku. Wysokość podatku pozostaje bez zmian, tj. 35,00 zł od jednego psa.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 15/

Punkt 16
Podjęcie uchwały w sprawie określenia ceny 1q żyta przyjmowanego jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy i Miasta Janikowo na 2005 rok.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że mimo zaopiniowania przez komisje rady niższej stawki podatku rolnego Pan burmistrz zaproponował stawkę 28,00 zł za q.
Przystąpiono do głosowania nad złożoną propozycją przez Burmistrza Andrzeja Brzezińskiego, stawki podatku rolnego w wysokości 28,00 zł za q.
Rada jednogłośnie przyjęła proponowaną stawkę 28,00 zł za q.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag i propozycji Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami za - jednogłośnie. /zał.nr 16/

Punkt 17
Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości, sposobu poboru i zwolnień w tym podatku.
Podobnie jak w poprzedniej uchwale Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański poddał pod głosowanie zaproponowaną zmianę stawki podatku od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej na kwotę 17,98 za 1m2.
Radni jednogłośnie przyjęli propozycję wyżej wymienionej stawki podatku.
Wobec nie zgłoszenia więcej uwag Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta 15 głosami czyli jednogłośnie. /zał.nr 17/

Punkt 18
Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży bezprzetargowo działki w Ołdrzychowie.
Głos zabrał z-ca burmistrza Jacek Duma, który wyjaśnił, że nieruchomość stanowi własność gminy Janikowo. Sprzedaż działki uzasadnia fakt, że graniczy ona bezpośrednio z działką nr 41/1, która stanowi własność Państwa Stefana i Bogumiły małżonków Socha. Połączenie działek 41/1 i 41/2 spowoduje poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości z zabudową własności Państwa Socha.
Wobec nie zgłoszenia pytań Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie - 15 głosami. /zał.nr 18/

Punkt 19
Odpowiedzi na interpelacje udzielił z-ca burmistrza Jacek Duma:

droga do Sędowa i na Saharę zostanie zrobiona. Do zrobienia tych dróg gmina chce wykorzystać środki z zewnątrz.

zrobienie płotu wokół szkoły w Broniewicach, są problemy z uzyskaniem zgody od konserwatora zabytków, sprzeciwia się jakimkolwiek zmianom.

zrobienie boiska na terenie szkoły w Broniewicach, właśnie program LEADER+ ma służyć takim drobnym inwestycjom.

nie naliczanie odpłatności za wyżywienie w przedszkolu, za nieobecności 1-2 dniowe - jest to do zastanowienia,

wygląd dworca PKP - gmina nie ma możliwości wydatkowania środków finansowych na remonty obiektów nie będących jej własnością. Można jedynie interweniować w tej sprawie,

zrobienie przejścia dla pieszych przy przystankach autobusowych - powtórzymy wniosek do Zarządu Dróg Wojewódzkich. Poprosimy, aby przedstawiciel Zarządu Dróg przyjechał na miejsce.

Radny Kazimierz Ruta wyjaśnił, że w jego interpelacji nie chodziło oto, aby gmina wykonywała za PKP remonty, a jedynie zmobilizowała właściciela budynku do zadbania o swój obiekt.

Punkt 20 i 21
Kolejno głos zabrali:

Radny Edward Antczak:

W przyszłym roku będzie 100-lecie szkolnictwa publicznego na naszym terenie. Zaproponował, aby do 15.12.04 powołać miejsko - gminny komitet obchodów tej rocznicy. W programie pracy tego komitetu powinna się znaleźć:

organizacja imprez z tej okazji,

uhonorowanie osób i instytucji, które mają swoje zasługi dla oświaty,

nadanie imion Szkole Podstawowej w Broniewicach w i Szkole Podstawowej w Janikowie.

Radny Edward Morawski:

Podziękował za zrobienie drogi w kierunku Sędowa, jednak pozostało jeszcze zrobienie oświetlenia ulicy Ogrodowej w Kołodziejewie,

Radny Tadeusz Łepski:

występują częste awarie oświetlenia ulicznego od ul. Klonowej do Przemysłowej, być może jest tam spięcie,

poprosił o postawienie pojemnika do selektywnej zbiórki papieru przy ul. Sportowej 1,

Przewodniczący Rady Maciej Krzyżański:

oświetlenie przy klombach przy ul. Miłej i Klonowej, jest tam bardzo ciemno,

Radny Kazimierz Ruta:

poprosił o wyjaśnienie co z budynkiem po byłej kotłowni przy ulicy Ogrodowej oraz barakiem przy ul. Przemysłowej,

zaproponował umieszczenie godła państwowego na Urzędzie.
Jacek Duma wyjaśnił, że godło zostanie zamontowane. Barak przy ul. Przemysłowej zostanie zlikwidowany dopiero jak gmina skończy remont w budynku po byłym przedszkolu w Trlągu. Być może uda się jeszcze w tym roku przenieść do Trląga rodziny z baraku.
Natomiast jeśli chodzi o budynek po kotłowni, to Pan, który go dzierżawi poprosił w 2003 roku o przedłużenie umowy najmu. Zgodę taką uzyskał do maja 2004r. Obecnie sprawa jest w sądzie, ponieważ Pan Lipiński powiedział, że lokalu, który wynajmuje nie opuści.
Brak pojemnika do selektywnej zbiórki papieru zostanie uzupełniony. W sprawie awarii oświetlenia będziemy interweniować. Braki oświetlenia są uzupełniane w całej gminie.
Pomysł powołania komitetu obchodów szkolnictwa w gminie jest to dobry pomysł i okazja do kultywowania tradycji.


Radny Krzysztof Dzieża poprosił o wyjaśnienie, co z propozycją wymiany lamp na energooszczędne.
Z-ca burmistrza - z taką propozycja zgłosiła się Firma PHILIPS, było to dość kosztowne. Zastanawiamy się nad wymianą tego oświetlenia i modernizacją.

Radny Jan Plewa zwrócił uwagę na wadliwą deszczówkę przy ul. Topolowej. Przy obfitszych opadach, woda pozostaje w piwnicach.

Radna Halina Krzeszewska zwróciła się z prośbą o uruchomienie autobusu z Janikowa na cmentarz, wnioskują o to zwłaszcza osoby starsze.
Odpowiedzi udzielił z-ca burmistrz Jacek Duma, informując, że istnieje taka możliwość, aby uruchomić przejazdy autobusem z Janikowa na cmentarz. Zostanie wysłane pismo do przewoźników z Janikowa z taką propozycją.
W sprawie deszczówki zostanie przeprowadzona konsultacja z Dyrektorem PGKiM w Janikowie.

Radny Grzegorz Czerwiński:

droga przy dworcu PKP, gdy pada deszcz jest tam ciągle zalana,

poprosił, aby radni zostali Świętymi Mikołajami, jak co roku i ze swoich diet listopadowych oddali część dla dzieci z "DARU SERCA" w Janikowie.
Jacek Duma wyjaśnił, że jeśli o stojącą wodę przy Dworcu PKP, to prawdopodobnie jest tam źle wykonana kanalizacja i taki sam problem może być przy ul. Topolowej.

Więcej pytań i wniosków nie zgłoszono.


Wobec zrealizowania porządku obrad, Przewodniczący Rady słowami “zamykam obrady” o godzinie 1830 zakończył XIX Sesję Rady Miejskiej w Janikowie.


Protokółowała:                                                             Przewodniczący
Barbara Smolik                                                    Rady Miejskiej w Janikowie
                                                                                 Maciej Krzyżański




Wytworzył: Barbara Smolik (13 stycznia 2005)
Opublikował: Barbara Smolik (13 stycznia 2005, 13:43:29)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1398

wersja do zapisu wersja do druku  

BIP w JST - Urząd Miejski w Janikowie
ostatnia aktualizacja Biuletynu: 24.01.2011 17:23